افشای دستور ترامپ برای سرکوب معترضان؛ جمجمه‌هایشان را خُرد کنید

جهان،   4000404050

یک خبرنگار آمریکایی در کتاب جدیدش نوشته است، رئیس جمهور سابق این کشور مداخله ارتش برای سرکوب اعتراضات را خواستار شده و دستور داده بود به معترضان شلیک شود.

افشای دستور ترامپ برای سرکوب معترضان؛ جمجمه‌هایشان را خُرد کنید

به گزارش فارس، «مایکل بِندِر» خبرنگار حوزه کاخ سفید روزنامه «وال استریت ژورنال» در کتابی به افشاگری درباره سرکوب اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا پرداخته است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، بندر که در این کتاب به یک سال آخر دولت «دونالد ترامپ» پرداخته، نوشته است، او مکرراً از ارتش درخواست کرده بود برای سرکوب اعتراضات در شهرهای مختلف از جمله سیاتل و پورتلند وارد عمل شود.

بندر که عنوان «صراحتاً ما این انتخابات را بردیم: داستان پشت پرده چگونگی باخت ترامپ» را برای کتابش انتخاب کرده در بخش‌هایی از آن به جلسات کاخ سفید درخصوص نحوه برخورد با اعتراضات با حضور «مارک مایلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا می‌پردازد.

در این کتاب آمده است، با اوج گرفتن اعتراضات معروف به «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد» که پس از قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط نیروهای پلیس آغاز شد، مباحثات داغی در اتاق بیضی کاخ سفید (دفتر رئیس جمهور) صورت گرفت.

بندر درباره این جلسات نوشته است، ترامپ بارها از مقامات مجری قانون و نظامیان درخواست می‌کرد: «معترضان را به‌شدت کتک بزنید».

او به نقل از ترامپ می‌نویسد: «باید با این افراداین‌طور رفتار کنید... جمجمه‌هایشان را خُرد کنید».

در این کتاب که قرار است مرداد ماه منتشر شود آمده است ترامپ در موقعیت‌های مختلفی در جلسات برگزار شده در اتاق بیضی کاخ سفید دستور داده بود: «به آن‌ها شلیک کنید».

به نوشته بندر، مایلی و «ویلیام بار» وزیر دادگستری آمریکا اغلب تلاش می‌کردند فضای جلسات را آرام کنند و ترامپ را از صدور چنین دستوراتی منصرف کنند اما رئیس جمهور آمریکا کوتاه نیامده و می‌گفت: «خوب، به پای آن‌ها شلیک کنید... اما در مقابلشان سرسخت باشید».

در بخش دیگری از این کتاب آمده است، در یکی از جلسات کاخ سفید که تصاویری از صحنه‌های اعتراضات به نمایش درآمده بود، «استفان میلر» مشاور ارشد ترامپ شهرهای آمریکا را به منطقه جنگی تشبیه کرده و گفته بود: «این شهرها در حال سوختن در آتش هستند».

بندر می‌نویسد، مارک مایلی که در این جلسه حصور داشت به سمت میلر چرخیده و گفت بود: «دهانت را ببند استفان... آنچه شاهد هستیم شورش نیست، اعتراض است».

این خبرنگار آمریکایی گفته در این کتاب که پیش فروش آن به‌صورت مجازی آغاز شده است با بیش از صد و پنجاه نفر از جمله ترامپ مصاحبه کرده و این واقعیت را به تصویر کشیده که مقامات کاخ سفید در ماه‌های آخر دولت قبلی با رئیس جمهوری درمانده و «متزلزل» مواجه بودند.

ظرف ماه‌های گذشته افراد متعددی درباره رئیس جمهور سابق آمریکا و دولت جنجالی دست به قلم شده‌اند از جمله آن‌ها می‌توان به «ماری ترامپ» برادرزاده ترامپ، «مایکل کوهن» وکیل و کار چاق‌کن سابق ترامپ، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید و «باب وودوارد» خبرنگار آمریکایی اشاره کرد.

سال آخر ریاست جمهوری ترامپ با بحران‌های داخلی شدیدی از جمله شیوع گسترده ویروس کرونا، بحران اقتصادی و اعتراضات گسترده ضدنژادپرستی همراه بود. ترامپ حتی پس از اتمام دوره ریاست جمهوری، با مطرح کردن تقلب گسترده در انتخابات، آمریکا را وارد بحران جدیدی کرد.

ترامپ و نزدیکانش شکایات متعددی درخصوص تقلب در ایالات مختلف را مطرح کردند که اغلب آن‌ها با شکست مواجه شد. پس از این تلاش‌های ناکام، هواداران ترامپ با تحریک او به کنگره آمریکا که در حال تأیید پیروزی رقیب دموکرات وی بود حمله کردند که در نتیجه آن شماری کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام/م

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین