سنت‌شکنی رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری/ شکست سنگین احمدی‌نژاد/ برای وزارت کشور پرونده تشکیل شد

سیاسی،   4000329078 ۱۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

سنت‌شکنی رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری/ شکست سنگین احمدی‌نژاد/ برای وزارت کشور پرونده تشکیل شد

آخرين آمار كرونا در ايران

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۲ هزار و ۸۵۴ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون دو میلیون ۷۳۶ هزار و ۱۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سه هزار و ۳۰۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۲۲ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۴۵۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۷۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۵۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

مجموع جان باختگان کرونا به ۸۲ هزار و ۸۵۴ نفر رسید

***

 قدر این مردم را بدانید!

روزنامه خراسان نوشت: این روزها  تورم و بی کفایتی برخی مدیران بیداد می کند، گلایه های به حق معیشتی فراوان است  و بسیاری نیز در جریان صلاحیت ها، انتقادات فراوانی داشتند، اما راه‌حل را قهر با صندوق های رای ندیدند و روز انتخاب که فرا رسید همه در دفاع از آرمان های نظام به وحدت توصیف ناپذیری در نظر و عمل رسیدند و عِرق ملی و انقلابی خود را به رخ دشمنان کشیدند.آن هم در منطقه ای که به فرموده رهبر انقلاب«بعضی از کشورهایش در میانه قرن ۲۱ هنوز به شکل قبیله‌ای اداره می‌شوند و بوی انتخابات هم به آن ها نرسیده به ‌طوری که مردمشان فرق صندوق رأی و صندوق میوه را نمی‌دانند».

دیروز دوباره مانور جمهوریت تکرار شد. به فرموده رهبر انقلاب «سابقه ندارد که دو ماه بعد از پیروزی انقلاب یک رفراندوم عمومی برای انتخاب شیوه حکومت و نظام حکومتی انجام بگیرد، اما این به همت امام در ایران اتفاق افتاد» و این روندی است که در تمام ۴۲ سال گذشته برقرار بوده و انقلاب اسلامی گام به گام، با تکیه بر آرای مردم (به رغم برخی کاستی ها و حتی  تبعاتی هم که داشته) جلو رفته است.

مردم دیروز با رای‌های‌شان بازهم برای این توانمندی قدم های مستحکمی برداشتند .اما اکنون بعد از انتخابات ؛ آقای رئیس جمهور آینده! اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا! الان نوبت شماست آیا شما هم به اندازه مردم (به رغم همه مشکلات و محدودیت ها) پای نظام و رهبری ایستاده اید؟ مردم دیروز میدان داری کردند. اکنون نوبت شماست چرا که« به عمل کار برآید،به سخندانی نیست».

***

تحلیل آرایش حضور کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم

سید وحید حقانیان در یادداشتی به تحلیل آرایش حضور کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم پرداخت. حقانیان در بخش هایی از این یادداشت نوشته است: لازم است توجه داشته باشیم  که در این مقطع حساس از تلاشهای صبورانه، جناب آقای محسن رضایی و جناب آقای دکتر امیر حسین قاضی زاده هاشمی، کمال تشکر را داشته باشیم. این برادران با وجود فشارهای شدید عده ای  و با تحلیل و افکار خاص، صحنه انتخابات را ترک ننموده و خود را نامزد پوششی فرض نکرده و تا آخر رقابت های انتخاباتی، با انرژی، باور و جدیت در صحنه باقی ماندند تا انتخابات ۱۴۰۰علیرغم تبلیغات چندین ماهه و سنگین دشمنان،  رنگ و بوی واقعی و رقابتی به خود بگیرد و درصد مشارکت، از پیش بینی های حضرات بالاتر  برود .

در بخش دیگری از این یادداشت با اشاره به ادامه کاندیداتوری رضایی، قاضی زاده هاشمی و همتی ادامه داد: بنابراین حضور این سه رقیب برای جناب آقای رئیسی، امداد الهی به حساب آمده و یقینآ باید گفت اینها خود را به گونه ای دانسته، یا ندانسته خرج انقلاب کردند وگرنه با توجه به شرایط رد صلاحیت ها، تحریم انتخابات توسط بیگانگان و حتی احمدی نژاد، اگر بعد از کنار کشیدن نامزدهای  پوششی، این سه نفر نیز اعلام انصراف کرده بودند، ولو وزارت کشور هم قبول نمی کرد یقینا چالش بزرگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوجود می آمد. 

***

سفیر انگلیس به وزارت خارجه ایران احضار شد

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: به‌دنبال اخلال در برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران در برخی شهرهای این کشور از جمله لندن و بیرمنگام که با توهین به رأی‌دهندگان و عوامل اجرایی و ضرب‌وشتم یکی از رأی‌دهندگان از سوی عناصر تروریست ضدانقلاب و مخالف دموکراسی همراه بود، راب مک ایر سفیر بریتانیا امروز از سوی دستیار وزیر و مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به این تحرکات آشوبگرانه و تروریستی به وی اعلام گردید.

بیشتر بخوانید:

کتک زدن زن ایرانی برای شرکت در انتخابات

واکنش ایران به اقدامات آشوبگرانه تعدادی از عناصر اجاره‌ای در برخی حوزه‌های خارج از کشور

احضار سفیر انگلستان به وزارت خارجه

***

سنت شکنی ابراهیم رئیسی در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری

خبرآنلاین نوشت: از سال ۵۸ که نخستین انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد تا امروز سیزده بار صندوق رای در جمهوری اسلامی برای تعیین رییس جمهور علم شده است تا از درون آن رئیس قوه مجریه مشخص شود؛ نکته جالب در برخی ادوار انتخابات این است که برخی سیاسیون تلاش کرده‌اند تا با وجود شکست در یک دوره بخت‌شان را در انتخابات دیگر امتحان کنند و این اتفاق برای ۱۴ رجل سیاسی افتاده است.

علی اکبر پرورش، احمد توکلی، عبدالله جاسبی، محسن رضایی، زواره‌ای، شیبانی، عسگراولادی، غفوری‌فرد، محمود کاشانی، مهدی کروبی، محمدباقر قالیباف، هاشمی‌طبا و رئیسی همان سیاستمدارانی هستند که بیشتر از یک دوره خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده‌اند. وقتی به تعداد آرای این افراد در انتخابات‌هایی که حضور داشته‌اند نگاه می‌کنیم یک نقطه اشتراک در همه آنها مشاهده می‌شود و آن اینکه با وجود افزایش چند درصدی آرا که می‌تواند ناشی از افزایش جمعیت رای دهندگان و ... باشد اما هیچکدام نتوانستند خودشان را به ساختمان خیابان پاستور برسانند و اقبال مردمی با کاندیدای تکراری یار نبود به جز این دوره که نهایتا سنت‌شکنی شد.

نکته قابل توجه دیگر اینکه علی اکبر هاشمی رفسنجانی تنها سیاستمداری است که بعد از دو دوره ریاست جمهوری در سال‌های ۶۸ تا ۷۶ توانست دوباره مجوز حضور در میدان رقابت را به دست بیاورد. او سال ۸۴ به مصاف محمود احمدی‌نژاد رفت و با وجود آنکه انتخابات به دور دوم کشیده شد اما در نهایت اکثریت مردم ترجیح دادند چهره‌ای جدید بر مسند ریاست جمهوری تکیه بزند.

***

تشکیل پرونده برای بررسی شکایات از وزارت کشور

علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از تشکیل پرونده‌ای در این کمیسیون برای بررسی شکایات از وزارت کشور در مورد روند برگزاری انتخابات خبر داد.

وی افزود: پس از برگزاری انتخابات ۲۸ خردادماه، قریب به هزار شکایت از طریق دبیرخانه و اعضا از طرز کار وزارت کشور به عنوان مجری برگزاری انتخابات در خصوص نحوه اجرای انتخابات و مشکلاتی ناشی از این نوع عملکرد برای مردم ایجاد شده است و به کمیسیون واصل شد.

نماینده تهران ادامه داد: تشابه ظاهری تعرفه های اخذ رأی در حوزه هایی که قرار بود یک کاندیدا برای سه انتخابات میان دوره ای مجلس، خبرگان رهبری و ریاست جمهوری از سوی مردم انتخاب شوند مشکلاتی را برای رأی دهندگان ایجاد کرده بود و یکی از دلایل میزان بالای آرای باطله و مخدوش در این دوره نسبت به ادوار گذشته انتخابات وجود همین مشکل در روند برگزاری بوده است. همچنین شکایات شفاهی در جریان برگزاری انتخابات به علت تاخیر در آغاز روند رأی گیری، کمبود تعرفه، نبود مهر، کمبود ناظر و بازرسین وزارت کشور در برخی از حوزه های سراسر کشور نیز به کمیسیون واصل شد.

***

فردا چه خواهد شد؟ / چه باید کرد؟ 

عباس عبدي در روزنامه اعتماد نوشت: مشکلات مردم و کشور چنان عمیق است که با رفتن یکی و آمدن دیگری مسائل حل نخواهد شد، مگر آنکه اراده‌ای جدی معطوف به حل مسائل جامعه در همه سطوح ساختار قدرت در ایران شکل بگیرد. اراده‌ای که متکی به اصول علمی و مشارکت کارشناسان و نخبگان و مردم باشد...یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت و لازم هر انتخاباتی، آرامش پس از توفان آن است. انتخابات باید به گونه‌ای باشد که پس از رای‌گیری و اعلام نتایج، شاهد آرامش پس از توفان رقابت‌ها باشیم. اگر قرار باشد که این توفان و خرابی‌های آن همچنان ادامه یابد، یا حتی بدتر گردد معلوم می‌شود که آن پدیده انتخابات نبوده است. بنابراین باید دید که از شنبه چقدر شاهد آرامش سیاسی در کشور هستیم؟...  مستقل از اینکه حکومت چه سیاستی را در پیش بگیرد، بهتر است دوستان اصلاح‌طلب خود را برای یک دوران سخت سیاسی آماده کنند. دورانی که باید با نوعی پوست‌اندازی، هم از جهت نیروی انسانی و تشکیلاتی و هم از جهت رویکرد‌ها همراه شود. از این سرنوشت گریزی نیست. اجازه ندهید با اجبار فراوان تن به این نتیجه داده شود.

روزنامه شرق نوشت: پایان انتخابات ۱۴۰۰ سرآغاز دور تازه‌ای از حیات جناح‌های سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب است. اگر به وقایع آبان‌ماه ۹۸ و شعار «اصلاح‌طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» نگاهی دوباره بیندازیم، درخواهیم یافت این شعار که مورد پسند اپوزیسیون قرار گرفته بود و تحقق پیروزی‌شان را در دمیدن به آتش این شعار می‌دیدند، اینک این شعار کارکرد تازه‌ای پیدا کرده است. کارکردی که به انسجام نهادهای رسمی و دولت منجر شده است. در این دوره از انتخابات چه اصلاح‌طلبان پیروز شوند، چه اصولگرایان، دست بالا را نخواهند داشت...

با پیروزی ابراهیم رئیسی صورت‌بندی سیاست داخلی ایران تغییری اساسی خواهد کرد و جریان سومی روی کار خواهد آمد که بعید است علقه‌های حزبی و جناحی داشته باشد. این جریان بیش از هرچیز، کارگزار دولت و وفاداران ساختارهای رسمی خواهند بود‌. دولت مدرن که همواره حامی طبقه‌ای خاص بوده است، پس از قدرت‌گیری با طبقات دیگر دست به اتحاد و ائتلاف می‌‌زند. اما این بار دولت به مثابه دولت خواهد بود‌... دولت ناگزیر است شکاف‌های اقتصادی را به‌سرعت ترمیم کند؛ چراکه در صورت عدم ترمیم این شکاف‌ها دولت دچار تلاطم خواهد شد.

***

اکنون، آغاز راه است

مهدی فضائلی در صبح نو نوشت: سرانجام، ۲۸‌خرداد‌۱۴۰۰ فرا رسید و تکلیف قبولی‌ها و مردودی‌ها در این آزمون هم مشخص شد؛ به قول معروف، زمستان رفت و روسیاهی به زغال ماند! یک بار دیگر دوستان انقلاب از این حضور سرنوشت ساز خرسند و مبتهج گردیدند و دشمنان، روسیاه و سرشکسته شدند.

مردم ثابت کردند به بلوغ سیاسی بالایی دست پیدا کرده‌اند و می‌توانند بین عملکرد مسوولان با نظام فاصله بگذارند. نتیجه این بلوغ موجب شد به رغم همه گلایه‌ها و دلخوری‌ها از عملکرد مسوولان، مردم پای صندوق‌های رأی حاضر بشوند و به تعبیر رهبر انقلاب اجازه ندهند بین آن‌ها و نظام فاصله بیفتد و دشمن سوءاستفاده کند. تا ساعاتی دیگر نتیجه نهایی این آزمون اعلام و سکان دار اجرایی کشور برای چهارسال آینده معلوم خواهد شد.

مطالبات انباشته شده، فرصت‌های از دست رفته و مشکلات تلنبار شده دشواری کار را مضاعف کرده است لیکن فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیار موجود و به‌خصوص اراده و عزم برای تغییر و خدمت، امکان فائق آمدن بر مشکلات را فراهم خواهد کرد. مرحله پس از پیروزی، از خود پیروزی در انتخابات دشوارتر و آزمون این مرحله خصوصا برای حامیان پیروز انتخابات، خطیرتر و از جنس جهاد اکبر است. نگاه غنیمت مدارانه و هوس‌آلود به آنچه در پیش است و طمع به چرب و شیرین قدرت به جای نگاه مسوولیت محور و خدمت مدارانه، آفتی است که قطعا عده‌ای از آن مصون نیستند و علاوه بر مراقبت جدی و قاطع خود نامزد پیروز، تقوای جمعی اطرافیان و فعالان در ستادها می‌تواند آن را تا حدودی کنترل کند...

رییس‌جمهوری منتخب از امروز حدودا دو ماه فرصت دارد تا با مشورت با اهل نظر، کابینه‌ای توانمند و خدمتگذار را انتخاب و به مجلس شورای اسلامی معرفی کند. این دو ماه، نفس گیر،بسیار حساس و حیاتی است و یک لحظه آن نباید نادیده گرفته شود. فشارها بر رییس‌جمهوری منتخب مضاعف و توقعات رنگارنگ متوجه اوست؛ آنچه می‌تواند او را در این مرحله یاری برساند ۱) کنار گذاشتن رودربایستی‌ها ۲) تمرکز بر ویژگی‌هایی که از او و دولتش انتظار می‌رود،از ویژگی‌های معنوی و اخلاقی گرفته تا توانمندی‌های جسمی و فکری برای تلاش،خدمت ،حل مشکلات و تحقق مطالبات و۳)هماهنگی بین اعضای کابینه.

***

شکست سنگین  تحریمی‌ها در انتخابات

فارس نوشت: رای‌گیری انتخابات 1400 به پایان رسید و تمام آمارها و نشانه‌ها حاکی از حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای است. این در حالی است که از ماه ها پیش برخی جریان های سیاسی بصورت مداوم این گزاره را به جامعه القا می‌کردند که مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند و نظام جمهوری اسلامی بازنده عرصه انتخابات 1400خواهد بود.این افراد و جریان ها در روزهای منتهی به انتخابات حتی پارا فراتر گذاشته و اعلام کردند ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم...فیلم ها و گفت‌وگوهای احمدی‌نژاد علیه انتخابات و مشارکت، این روزها پژواک‌های زیادی در رسانه‌های معاند و ضدانقلاب داشته است...

تمامی برآوردها و آرزوهای تحریم‌کنندگان انتخابات ایران برباد رفته است و مردم ایران با مشارکت قابل قبولی که با وجود همه موانع چون کرونا و مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی رقم خورده است، آماده عبور از مشکلات و چالش‌های کنونی کشورشان هستند.

مالک شریعتی، نماینده تهران در مجلس و سخنگوی ستاد علیرضا زاکانی کاندیدای مستعفی انتخابات ریاست جمهوری در صفحه توئیتری خود در انتقاد از رفتار محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اصولگرا و سابق ایران، نوشت: «روسیاهی این انتخابات به چهره احمدی‌نژاد ماند، مهدی کروبی، بهزاد نبوی و ... رای دادند اما او رای نداد.کاندیدای روکشی وضع موجود قطعا به مراتب بر تحریمی روکشی شرف دارد. کاری که احمدی نژاد در این انتخابات کرد، روکش حمله هواداران پهلوی و رجوی به رای دهندگان ایرانی خارج از کشور بود.»

***

رییسی و ماموریت ممکن 

عصر ایران نوشت: نکته مثبت نتیجه انتخابات دیروز در این است که به نظر می رسد در دولت رییسی شاهد خاتمه اصطکاک درون سیستمی بین اصلاح طلبان بوروکرات و اصولگرایان خواهیم بود و این مساله فرصتی در اختیار دولت رییسی قرار خواهد داد تا با همراهی کامل دیگر قوا و نهادهای کشور که همگی در یک خط و جهت هستند، راحت تر  از دیگر دولت های 3 دهه گذشته به تمشیت امور و حل بحران ها اهتمام گمارد.

رییس جمهوری منتخب 1400 چه بخواهد و چه نخواهد مشکلات و بحران اقتصادی به او مجال فکر کردن به دیگر مسایل حاشیه ای سیاسی و فرهنگی را نخواهد داد و به نظر می رسد انتظار بخش عمده ای از جامعه نیز در این است که چنین کند و حالا که همه نهادها و قوای حکومتی با یکدیگر هماهنگ شده اند بدون ایجاد حاشیه و اصطکاک، مشکل اصلی کشور که همانا مشکلات اقتصادی و روشن کردن موتور رشد اقتصادی کشور است، محقق شود.

تنها راه نجات اقتصاد ایران در شرایط کنونی برداشتن بار عوامل سیاسی از دوش آن و سپس آماده کردن و رفع موانع به منظور یک پرش بزرگ اقتصادی است که بشود شکاف توسعه ای ایجاد شده بین کشور با دیگر رقبا را جبران کند و ایران به جایگاه شایسته و بایسته خود در منطقه و  جهان برسد.

***

هیچ وقت ما این قدر رأی باطله نداشته ایم که نفر دوم انتخابات شود

تقی آزاد ارمکی، استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران به جماران گفت: من به آقای رئیسی تبریک می گویم ولی ایشان را متذکر می شوم که برای تبدیل 17 میلیون نفر به 30 میلیون خیلی تلاش کند و رقبایی که آمدند و دیگرانی که نیامدند را به مشارکت در عرصه سیاسی دعوت کند.

 وی با اشاره به چهار میلیون رأی باطله ای که به صندوق های این دوره از انتخابات ریخته شده است، تأکید کرد: اینها اصلا تحریم کننده انتخابات نیستند. اینها کسانی هستند که مشارکت و دموکراسی را قبول دارند ولی رئیسی و رقبایش را قبول ندارند. یعنی دنبال کس دیگری هستند که اگر می آمد، این چهار میلیون هشت میلیون دیگر هم با خودش می آورد و آقای رئیسی رئیس جمهور نمی شد. اینها می توانستند نیایند؛ آمده اند که انتخابات باقی بماند و فرصتی برای کنش بعدی آنها فراهم شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: هیچ وقت ما این قدر رأی باطله نداشته ایم که نفر دوم انتخابات شود. این نشانه خوبی برای کسانی است که مدیریت سیاسی کشورمان را دنبال می کنند.

***

 واکنش سریع دلار، سکه و طلا به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری 

فرارو نوشت:وقتی جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور و معاون سیاسی وزارت کشور یک ساعت قبل از ظهر شنبه ۲۹ خرداد مقابل خبرنگاران قرار گرفت و نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد، ورق بازار طلا و ارز برگشت؛ دلار ۵۵۰ تومان ارزان شد، یورو و پوند به ترتیب ۶۵۰ تومان و ۸۱۰ تومان کاهش قیمت را تجربه کردند، در بازار طلا شاهد افت ۳۷ هزار تومانی هر گرم طلای ۱۸عیار بودیم و سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۳۵۰ هزار تومان نسبت به هفته گذشته عقب‌ نشست.

***

ابهام فیش‌های حقوقی/ کسی پاسخگو نیست

ايسنا نوشت: جنجال فیش‌های حقوقی و حقوق‌های نجومی در سال ۱۳۹۵ موجب شد در فاصله‌ای کوتاه و در جریان تصویب قانون برنامه ششم توسعه، در راستای شفاف سازی پرداخت‌های حقوقی تکلیف راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا برعهده دولت قرار گیرد تا امکان تجمیع کلیه پرداخت‌های حقوقی و آنچه در قانون مورد تاکید قرار داشت فراهم شود. در معدود گزارش‌هایی که سازمان اداری و استخدامی در دو سال پیش اعلام کرد، نشان داد که در اواخر سال ۱۳۹۶ راه اندازی سامانه حقوق و مزایا در دستور کار این سازمان قرار گرفته و از اوایل سال ۱۳۹۷ شرایط بارگذاری اطلاعات فراهم شده است، ولی این گزارش از این حکایت داشت که تا مدت‌ها بخشی از دستگاه‌ها از ورود به ثبت اطلاعات خودداری کرده بودند؛ به طوری که طبق اعلام انصاری - رییس سازمان اداری و استخدامی - در ابتدا دستگاه‌های قوه مجریه و بعد از آن به تدریج قوه مقننه وارد شده بودند اما قوه قضاییه و برخی دستگاه‌ها مانند صدا و سیما و نهادهای زیرمجموعه رهبری اطلاعات حقوقی خود را در سامانه بارگذاری نکرده بودند.

به هر صورت جریان تا جایی پیش رفت که در مردادماه ۱۳۹۸ در جلسه هیات دولت گزارشی از وضعیت سامانه حقوق و مزایا اعلام و بعد از آن مصوب شد که تا پایان شهریورماه یعنی فرصت حدود یک ماهه تمامی دستگاه‌هایی که اطلاعات درج شده آنها ناقص بوده و یا اصلا ورود نکردند در این رابطه اقدام کنند.

بعد از آن دیگر گزارشی جهت شفاف سازی افکار عمومی از سوی سازمان اداری و استخدامی به عنوان مسئول این مهم به صورت عمومی منتشر نشد و تنها در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که گزارش آخرین وضعیت سامانه حقوق و مزایا بعد از پایان مهلت تعیین شده برای دستگاه‌ها به معاون اول رئیس جمهور ارائه شده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۵۱۷۹۴۲۰:۳۷:۳۶ ۱۴۰۰/۳/۲۹
خبرگزاری محترم الف لطفا پیگیری بفرمائید که صبح گفته شده،۹۰ درصد آرا شمارش شده و شده ۲۸میلیون و ۶۰۰ هزار. بعد از چند ساعت وقفه، در نهایت اعلام شد کل مشارکت شده ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار!! یعنی ۱۰ درصد شمارش نشده، فقط حدود ۳۰۰ هزار در نتیجه کل تاثیر گذاشته است؟؟ لطفا حق زایل شده را با قدرت پیگیری بفرمائید و مصلحت اندیشی نکنید.ممنون
تی۲۰۵۱۸۵۶۲۱:۳۷:۳۰ ۱۴۰۰/۳/۲۹
این قضیه خیلی بوداره،بقیه رای ها چی شدن
ناشناس۲۰۵۱۸۷۹۲۱:۵۵:۴۸ ۱۴۰۰/۳/۲۹
دقیقا! مهمتر تصویری هست که از سایت وزارت کشور موجوده مبنی‌بر مشارکت حداقل ۳۳ میلیونی (یعنی بیش از ۵۵ درصدی) و اخذ ۲۰ میلیون رای توسط آیت الله رئیسی.. هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی من‌جمله شورای محترم نگهبان حق نداره دفاع از اعتبار انقلاب و رئیس جمهور منتخب رو پشت گوش بندازه!!! درخواست جدی برای بررسی این موضوع مهم رو داریم@
پهلوانی۲۰۵۱۹۴۰۲۲:۳۴:۰۴ ۱۴۰۰/۳/۲۹
دقیقا .بنا بر اخبار موثق با وجود کارشکنیهای وزارت ارتباطات وکشور در اخذ رای گیری باز هم مشارکت بالای ۵۰ درصد بود .چرا ۴۸ درصد اعلام شد.رای بیست میلیونی آقای رئیسی چرا شد ۱۷ میلیون.مجلس.قوه قضائیه وشورای نگهبانباید پیگیر باشن
ناشناس۲۰۵۱۹۴۲۲۲:۳۴:۲۵ ۱۴۰۰/۳/۲۹
نادیده گرفتن دهها میلیون ایرانی که رأی ندادند یا رای سفید یا اعتراضی دادند و نیز پشت گوش انداختن این واقعیت که خیلی از رأی دهندگان دوره های پیشین، این بار پای صندوق نیامدند، خطای بزرگ استراتژیک خواهد بود.
ناشناس۲۰۵۱۹۴۸۲۲:۳۶:۲۰ ۱۴۰۰/۳/۲۹
افزایش تعداد آرای باطله از 3 درصد در انتخابات 1396 به 13 درصد در انتخابات 1400 خیلی مفهوم دارد.
ناشناس۲۰۵۲۵۷۵۱۰:۳۵:۰۲ ۱۴۰۰/۳/۳۰
البته باید توجه کرد که وزیر کشور اسامی اقای زاکانی و جلیلی را د رلیست نامزدها قرار داده بود. و این خیلی از ارا را باطل می کرد
ناشناس۲۰۵۱۹۵۶۲۲:۳۹:۳۶ ۱۴۰۰/۳/۲۹
ما خواهان محاکمه دولت در پایان کار هستیم نه اینکه آنها را هل دهید از پشت در مجمع
ناشناس۲۰۵۳۲۶۳۱۵:۳۵:۲۴ ۱۴۰۰/۳/۳۰
ما هم خواهانیم منتها کم کاری همه دولتها چه گذشته و چه اینده هرکسی هست و برای رفا و مشکلات مردم کاری نکرد توسط خوده مردم محاکمه بشه نه پشت درهای بسته
ناشناس۲۰۵۲۰۹۵۰۰:۱۷:۱۴ ۱۴۰۰/۳/۳۰
دوست عزیز درهرشعبه نماینده نامزدها هم هستند اینقدر نااگاه نباش
ناشناس۲۰۵۲۱۱۶۰۰:۴۱:۲۴ ۱۴۰۰/۳/۳۰
نود درصد صندوقها شمارش نشده بود نه اینکه نود درصدآرا.صندوقهای سیار باقی مانده بودن که عدد قابل ملاحظه ای نبود.درمجموع با۴میلیون رای باطله مشارکت ۴۲درصدبود
ناشناس۲۰۵۲۴۹۶۰۹:۳۴:۴۳ ۱۴۰۰/۳/۳۰
مشارکت در تهران 42 درصد بود اما مشارکت در کل کشور حدود 50 درصد بود.
محمد۲۰۵۲۸۳۷۱۲:۵۴:۲۸ ۱۴۰۰/۳/۳۰
مشارکت در استان تهران ۳۵ درصد و در شهر تهران ۲۶ درصد !
ناشناس۲۰۵۲۲۹۰۰۶:۴۲:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۳۰
حقی ضایع نشده متاسفانه برخی بیوفایی کردند و راه تحریم در پیش گرفتن سایت محترم الف لطفا اسیب شناسی کامل انجام بشه و دلایل کاهش حضور مردم را بررسی کارشناسانه و بدون جانبداری انجام شود ممنون
ناشناس۲۰۵۲۴۱۳۰۸:۴۲:۲۱ ۱۴۰۰/۳/۳۰
باوجود حمایت خاتمی و ظریف جمع رایشان نصف رای باطله شد . پیامش چیست؟
مهدی۲۰۵۲۵۶۱۱۰:۲۰:۳۲ ۱۴۰۰/۳/۳۰
پیامش اینه که مردم برای ادای تکلیف و از سر حب وطن اومدن ولی از وضعیت موجود که این دولت واسه مردم درست کرده راضی نیستند. اتفاقا مشکل ملت باامثال همین ظریف و خاتمی و تکرارچی هاست که بدبختمون کردند
ناشناس۲۰۵۲۵۷۳۱۰:۳۳:۲۲ ۱۴۰۰/۳/۳۰
حرفش درسته منفی برای چی؟ جواب منطقی بدید خب اگه دارید
ناشناس۲۰۵۲۶۲۰۱۱:۰۴:۰۲ ۱۴۰۰/۳/۳۰
خوب ارای رضایی که مورد تایید اصولگرایان و بزرگان هست هم از ارای باطله کمتر بود.
ناشناس۲۰۵۲۸۹۱۱۳:۱۵:۰۵ ۱۴۰۰/۳/۳۰
زیباکلام: 2/5 میلیون رای همتی تیر خلاص به شقیقه اصلاح طلبان بود.
ناشناس۲۰۵۳۰۳۷۱۴:۱۲:۳۹ ۱۴۰۰/۳/۳۰
یعنی به فضل خدا بعد از سی سال مملکت در قبضه این افراد بود انشاالله خارج میشود و به دست کسانی قرار میگیرد که حداقل از خدا کمی ترس و پروا داشته باشند
ناشناس۲۰۵۳۲۲۵۱۵:۲۲:۰۳ ۱۴۰۰/۳/۳۰
خاتمی مردم را تشویق به رای دادن کرد و نگفت و تکلیف نکرد که به چه کسی رای بدهید! شاید آن دو میلیون صد هزار رای بیشتر رئیسی نسبت به سال 96 بخاطر تشویق خاتمی به رای دادن بود!
ناشناس۲۰۵۱۸۰۰۲۰:۴۱:۲۴ ۱۴۰۰/۳/۲۹
ان‌شاءا.. با تشکیل دولت انقلابی، یأس و ناامیدی مردم به اعتماد و امید تبدیل خواهد شد.
ناشناس۲۰۵۱۹۲۵۲۲:۲۸:۰۲ ۱۴۰۰/۳/۲۹
بزک نمیر بهار میاد ............
ناشناس۲۰۵۲۲۱۹۰۲:۲۰:۰۹ ۱۴۰۰/۳/۳۰
سلام لطفاً امروز به قیمت ها مثلا طلا دلار ،پوند یورو وجالب سکه از هفته پیش 350هزارتومان ارزانتر شد ، باورتان میشود امروز بازار ملک اکثریت فروشنده بودند آنهم زیر قیمت و حتی تاثیر روی اجاره بهای ملک مسکونی
ناشناس۲۰۵۲۲۴۷۰۳:۵۶:۳۸ ۱۴۰۰/۳/۳۰
مطمئن باش باتشکیل دولت مردم از یاد میرن وبازم همون بازی خودی ها ونخودی هاست.مشکلات مردم سیری چند؟
ناشناس۲۰۵۲۲۶۸۰۵:۲۲:۳۰ ۱۴۰۰/۳/۳۰
یعنی شما منفی ها ، چرا ؟
ناشناس۲۰۵۲۹۸۴۱۳:۵۳:۲۳ ۱۴۰۰/۳/۳۰
یعنی به این شعارها امیدی نیست.
ناشناس۲۰۵۲۳۴۳۰۷:۵۱:۳۴ ۱۴۰۰/۳/۳۰
یعنی تا الان دولتها انقلابی نبودن؟؟!!!پس اینهمه تبلیغ در راستای دستاوردهای 42 ساله انقلاب و خارجیها انجام دادند؟؟ بهتر دولت انقلابی طبق شعارهای انقلابی برجام و آتش بزنه و از NPt خارج بشه و کلا FATF رو هم رد کنه تا تو همون اولین قدم ایمان بیاریم
علی کریمی۲۰۵۲۸۷۵۱۳:۰۸:۴۱ ۱۴۰۰/۳/۳۰
انشالله ولی اگر نشد چی؟
ناشناس۲۰۵۳۰۷۳۱۴:۲۶:۲۸ ۱۴۰۰/۳/۳۰
ما منتظریم
ناشناس۲۰۵۱۸۰۲۲۰:۴۱:۳۶ ۱۴۰۰/۳/۲۹
وزیر کشور و چند وزیر و رییس جمهور چند سال قبل باید استیضاح میشدند
ناشناس۲۰۵۲۳۵۷۰۸:۰۶:۰۰ ۱۴۰۰/۳/۳۰
در جمهوری اسلامی ،چیزی به نام استیضاح رئیس جمهور نداریم! بال بال نزنید!!
ناشناس۲۰۵۲۳۶۳۰۸:۱۱:۱۵ ۱۴۰۰/۳/۳۰
لاریجانی نگذاشت باعث و بانی بسیاری از تخلفات و فسادهای دولت لاریجانی است
ناشناس۲۰۵۱۸۰۳۲۰:۴۱:۴۸ ۱۴۰۰/۳/۲۹
با چه رویی در پشت تریبون قرار می‌گیرند و اظهار می‌دارند شکوفایی اقتصاد در دولت تدبیر طی 50 سال بی‌سابقه است؟
جلیل۲۰۵۲۲۶۶۰۵:۱۶:۱۴ ۱۴۰۰/۳/۳۰
ایشون معمولا از افعال معکوس استفاده میکنه . و شاید هم جهت شاد کردن مردم گفته . وگرنه کیه که واقعیت رو ندونه . خودش یا ما
ناشناس۲۰۵۲۵۰۵۰۹:۳۷:۰۵ ۱۴۰۰/۳/۳۰
تورم دولت روحانی در 50 سال اخیر بی سابقه بوده است.
ناشناس۲۰۵۱۸۰۴۲۰:۴۲:۱۲ ۱۴۰۰/۳/۲۹
نسبت ناروای فیلترینگ به آقای رئیسی که بعداً کذب آن معلوم شد صرفاً برای مخدوش کردن چهره ایشان بود. مسئولین امر نباید از کنار این نسبت‌های دروغ به سادگی عبور کنند.
ناشناس۲۰۵۲۴۵۹۰۹:۰۷:۳۲ ۱۴۰۰/۳/۳۰
مرد حسابی کلاب هاوس دو روزه آمده فیلتره
ناشناس۲۰۵۲۵۰۸۰۹:۳۸:۳۴ ۱۴۰۰/۳/۳۰
سیگنال هم همینطور
ناشناس۲۰۵۱۸۰۶۲۰:۴۳:۰۶ ۱۴۰۰/۳/۲۹
با انقلاب اسلامی آمریکا از در بیرون رانده شد ولی از طریق مسئولین غرب‌زده کشور از پنجره وارد سیستم اداری کشور گردید و مشکلات امروز جامعه نتیجه عملکرد بعضا مدیران غرب‌گرای کشور است.
ناشناس۲۰۵۱۸۰۷۲۰:۴۳:۳۵ ۱۴۰۰/۳/۲۹
از سهامدارانی که با بی‌تدبیری دولت متضرر شدند درخواست می‌شود از فروش آن خودداری کنند تا با آمدن دولت انقلابی و کارآمد بلایی که دولت کنونی بر سر ما سهامدارن آورد دفع شود.
ناشناس۲۰۵۱۸۰۸۲۰:۴۴:۰۰ ۱۴۰۰/۳/۲۹
با توجه به برخورد غیرقانونی کانادا برای برگزاری انتخابات ایرانی‌های مقیم این کشور و ارسال آرای آنها به کشور، لازم است دستگاه دیپلماسی واکنش درخور توجهی به این رفتار سبکسرانه داشته باشد.
ناشناس۲۰۵۱۸۸۲۲۱:۵۷:۲۲ ۱۴۰۰/۳/۲۹
بهتر نیست با توجه به علاقه ی هموطنان ایرانی ساکن کانادا به مشارکت در انتخابات، این بزرگواران هرچه سریعتر به وطن برگردند تا به راحتی در دوره های بعدی انتخابات شرکت کرده و از مواهب زندگی در ایران بهره مند شوند؟
ناشناس۲۰۵۲۵۴۱۱۰:۰۱:۴۳ ۱۴۰۰/۳/۳۰
چه ربطی داشت هرکی آزاده هر جا می خواد زندگی کنه مگه دیکتاتوری نکنه می خوای مثل چین و هند تک تابعیتی راه بندازی
ناشناس۲۰۵۳۰۲۹۱۴:۰۷:۴۲ ۱۴۰۰/۳/۳۰
فکر نکنم این حق و عدالت باشه که فردی بره از مزایای کانادا یا هرکشور دیگه ای استفاده کنه بعد بیاد برای مردم ایران تصمیم بگیره کی بیاد کی بره. یکم عاقلانه که فکر کنیم این کار بی عقلی محضه هرکی قبولش کنه
ناشناس۲۰۵۲۳۰۳۰۷:۰۹:۱۵ ۱۴۰۰/۳/۳۰
ایران چه برخوردی میتونه با یه کشور مثل کانادا داشته باشه !موقع گذاشتن کامنت اندکی فکر کنید اگر چه میدونم خیلی براتون مشکله!
ناشناس۲۰۵۲۳۳۸۰۷:۴۸:۳۹ ۱۴۰۰/۳/۳۰
مثلا چه واکنشی،نذاریم کانادایی‌ها مقیم تهران رای بدن؟ یا نصیحتشون کنیم توهم زدیا؟
ناشناس۲۰۵۱۸۲۶۲۱:۰۹:۲۳ ۱۴۰۰/۳/۲۹
احمدی نژاد را اصولگرایان بیخود بزرگ کردند مخصوصا" در انتخابات دور دوم و آنقدر ..،.. که خودش هم باورش شده بود که پدیده بی نظیر هست . احمدی نژاد که دارای ( ..بد خیم ) هست از زمانی که زمام امور را بدست گرفت برای ایران غیر از درد سر و خرابی چیزی نداشت و خدا را شکر که امروز مشتش باز شده و باید تاوان خرابکاری ها را بپردازد .
ناشناس۲۰۵۱۹۳۷۲۲:۳۳:۵۶ ۱۴۰۰/۳/۲۹
خدا خیلی‌مردم‌را‌دوست‌دارد‌اینقدر‌منم‌منم‌نکنید‌و‌با‌ابروی‌افراد‌بازی‌نکنید‌شما‌خودتان‌احمدی‌نژاد‌را گنده‌کردی حالا‌هم خوب‌رکب‌خوردید‌چی‌میگویید‌دیگه
ناشناس۲۰۵۲۰۱۴۲۳:۱۹:۲۰ ۱۴۰۰/۳/۲۹
احمدی‌نژاد یک عقب افتاد ذهنی است و فکر میکند مردم اون دوست دارن ولی آرا اون مربوط بود به عاشقان رهبری
ناشناس۲۰۵۲۵۱۲۰۹:۴۰:۲۷ ۱۴۰۰/۳/۳۰
آنهایی که سال 88 فکر می کردند عدد آراء 13 از 24 بزرگتر هست عقب افتاده ذهنی هستن.
ناشناس۲۰۵۳۰۳۵۱۴:۱۰:۲۹ ۱۴۰۰/۳/۳۰
پس این نشون میده هرکسی که ما بزرگ بدونیمش میتونه خطاکار باشه منیت خوب محض رو از رهبران و مدیران دور بیندازید فقط آقا امام زمان امام معصوم و حاکم از سوی خداست
یک ایرانی۲۰۵۲۰۲۷۲۳:۳۰:۲۸ ۱۴۰۰/۳/۲۹
احمدی نژاد صددرصد از روحانی بهتر بود
امیر حسین سلطان/تهران۲۰۵۲۱۰۱۰۰:۲۲:۰۰ ۱۴۰۰/۳/۳۰
چه فایده:! نوشدارو بعد از مرگ سهراب و اما جدا از این ضرب المثل معروف آنچه مایه تاسف است افراط و تفریط ها در قضاوت دیگران و از جمله همین رئیس دولت های نهم و دهم است. مطمئنا نه آن تعریف و تمجیدها و تعابیر آنچنانی با شخصیت ایشان سنخیتی داشته است و نه ابنکه الان تمام کاسه و کوزه ها را بر سر ایشان خراب کردن صحیح است. واقعا کی فرا می رسد که انصاف و واقع بینی و پرهیز از حب و بغض بتواند مبنا و ملاک و معیار ارزیابی و قضاوت درباره رفتارها و رویکردها و عملکردها و مهمتر از همه درباره شخصیت افراد قرار گیرند؟!
ناشناس۲۰۵۲۲۰۰۰۲:۰۳:۴۵ ۱۴۰۰/۳/۳۰
آخه ما قشر مستضعف تو خونه همین آقا ساخت میشینم
مریم۲۰۵۲۲۲۷۰۲:۲۹:۰۶ ۱۴۰۰/۳/۳۰
احمدی نژاددر شجاعت همتا نداره
ناشناس۲۰۵۲۲۸۸۰۶:۴۱:۱۵ ۱۴۰۰/۳/۳۰
خیلی ها در ۸۸ بر علیه ملت بودند و یکی یکی به بلای الهی دچار می شوند. بعضی ها به دست خودشان
ناشناس۲۰۵۲۲۹۶۰۶:۴۸:۵۴ ۱۴۰۰/۳/۳۰
الکی شیطنت نکنید احمدی نزاد همانکونه محبوب اقشار مستضعف جامعه هست فقط طرفدارانش بخاطر رهبزی وخون شهدا در انتخابات شرکت کردند
اسمعیل۲۰۵۲۳۲۹۰۷:۳۸:۴۸ ۱۴۰۰/۳/۳۰
خیلی تندرو و حرمت شکن هستی. جنس تو تکفیر و تخریب گر است.
سامان۲۰۵۲۴۲۶۰۸:۴۹:۴۰ ۱۴۰۰/۳/۳۰
دقیقا خراب کاریهاش رو میگی مسکنش بود یا دلار ارزان و رضایت مردم
ناشناس۲۰۵۱۸۳۵۲۱:۲۱:۰۴ ۱۴۰۰/۳/۲۹
کمیسیون اصل ۹۰ فقط به بررسی شکایت از وزارت کشور میپردازد؟ احیانا به شکایت از نامزدها ورود نمیکند؟
علی۲۰۵۱۸۹۸۲۲:۰۸:۵۷ ۱۴۰۰/۳/۲۹
افتخار میکنم که در انتخابات بودم و به خون شهیدان وطنم لبیک گفتم
ناشناس۲۰۵۱۹۲۰۲۲:۲۴:۵۲ ۱۴۰۰/۳/۲۹
آمار کرونا باحال بود . این چند روز آماری نبود .
ناشناس۲۰۵۱۹۲۴۲۲:۲۷:۳۷ ۱۴۰۰/۳/۲۹
فراموش نشود حدود۵۱ درصد واجدین شرایط با صندوق رای قهر کردند پس نمی توان گفت شکست سنگین تحریمی ها و حتما باید برای جذب دوباره این افراد و ایجاد امید به آینده فکری اساسی کرد قبل از این که قهر افراد با صندوق رای منجر به بحرانی عظیم برای مملکت شود
علی۲۰۵۱۹۲۶۲۲:۲۹:۱۰ ۱۴۰۰/۳/۲۹
با سلام ما پشت صندوقی بودیم تا ساعت۳ چندتا از صندوقها رو باز کردیم و شمردیم بعد چون خیلی خسته بودیم گرفتیم خوابیدیم گفتیم بقیه صندوقها رو فردا می شمریم ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه بلند شدیم و یه صبحونه خوردیم و خواستیم بقیه صندوقها رو باز کنیم و بشمریم دیدیم اعلام کردن که رئیسی ۱۷میلیون رای آورده و دیگه تقریبا اول شده خلاصه مسئولان بهمون گفتن دیگه نمیخواد بقیه رو بشمردید و احتیاجی نیست ما هم از خدا خواسته بیخیال بقیه صندوقها شدیم و عملا چندتا از صندوقها رو نشمردیم
ناشناس۲۰۵۲۵۷۶۱۰:۳۷:۰۴ ۱۴۰۰/۳/۳۰
. شما پاي صندوق ناظر شوراي نگهبان نداشتيد؟ اصلا در هر حوزه راي گيري چند تا صندوق وجود نداره مگر حوزه هاي بزرگ مثل حسينه ارشاد
ناشناس۲۰۵۱۹۶۹۲۲:۴۶:۰۶ ۱۴۰۰/۳/۲۹
آقای رئیسی می بایستی چکهای بی محل روسای جمهور سابق را پاس کند .الان هر سه قوه در کنار هم هستند . دیگر هیچ بهانه ای برای اصلاح امور وجود ندارد .
علیرضا نیکرو۲۰۵۱۹۷۸۲۲:۵۲:۲۶ ۱۴۰۰/۳/۲۹
جناح راست پیروز انتخابات ۱۴۰۰
ناشناس۲۰۵۲۷۶۳۱۲:۲۲:۱۰ ۱۴۰۰/۳/۳۰
اون حدود 52 درصد که مشارکت نکردند و اون حدود 4 میلیون که رای باطله دادند هم جزو مردم هستند لطفا این امر مهم را فراموش نفرمایید
سید۲۰۵۱۹۹۶۲۳:۰۵:۰۱ ۱۴۰۰/۳/۲۹
در این دوره با وجود بیشترین تعداد واجدان شرایط برای شرکت در انتخابات کمترین میزان رای بعد از انقلاب را داشتیم چه استنباطی دارید آیا پیروز شده ایم ؟
محمو۲۰۵۲۰۰۵۲۳:۱۳:۰۵ ۱۴۰۰/۳/۲۹
فکر کنم این رای های باطله اعتراض به وضع موجود است نه اینکه دنبال نفری دیگر باشند
ناشناس۲۰۵۲۰۰۹۲۳:۱۶:۱۴ ۱۴۰۰/۳/۲۹
۱ - جناب آقای حقانیان این مطالب به استنادی میگویند؟؟؟؟ ۲ - فرمایشات آقای آزاد ارمکی را اگر کسی فهمید به ما بگوید ؟؟؟
ناشناس۲۰۵۲۰۵۹۲۳:۴۶:۰۴ ۱۴۰۰/۳/۲۹
سی ویک میلیون نفر به انتخابات نه گفتند و سه و نیم میلیون نفر هم رای نداذند.
ناشناس۲۰۵۲۰۷۶۲۳:۵۹:۰۳ ۱۴۰۰/۳/۲۹
مطلب عالی و مفید بود.
دانا۲۰۵۲۰۷۹۰۰:۰۳:۲۴ ۱۴۰۰/۳/۳۰
اگر احمدی نژاد در انتخابات بود ، آیا جزء کاندیداهایی نبود که دوباره هم انتخاب شود؟ تحریم انتخابات درمقابل دشمن اما کار نادرستی هست هرچند برای مطالبه ی حق باشد؛ همه کس و همه چیز فدای مردم خداپرست مسلمان ایران.
ناشناس۲۰۵۲۰۸۷۰۰:۰۸:۴۸ ۱۴۰۰/۳/۳۰
هر چند اقا حقانیان کینه اش نگذاشت از اقای جلیلی وزاکانی بخاطر ایثارشان اقلا نامی ببرد ولی بنده وبسیاری ازمردم از درایت وهوشیاری این دو برادر بزرگوار تشکر داریم جزاکم الله خیرا
شاکی درگاه خدا۲۰۵۲۰۹۰۰۰:۱۱:۱۵ ۱۴۰۰/۳/۳۰
معلوم شد که ۵۲ در صد از وضع موجود شکایت دارند من شکایتم را پیش خدا خواهم برد .
ناشناس۲۰۵۲۶۸۴۱۱:۴۵:۰۹ ۱۴۰۰/۳/۳۰
بروید بازیچه دست رسانه های دشمن باشید!
ناشناس۲۰۵۲۱۲۳۰۰:۴۸:۰۱ ۱۴۰۰/۳/۳۰
سال ۸۸ فتنه گران !!! ماهیت اصلی احمدی نژاد را به درستی شناختند اما شما نپذیرفتید!! امروز هم کسانی که رای ندادند حقیقتی را بیان کردند که بعد از چند سال متوجه خواهید شد !!
ناشناس۲۰۵۲۱۲۵۰۰:۴۹:۳۳ ۱۴۰۰/۳/۳۰
یعنی دنبال کس دیگری هستند که اگر می آمد، این چهار میلیون هشت میلیون دیگر هم با خودش می آورد و آقای رئیسی رئیس جمهور نمی شد.
ممدی۲۰۵۲۱۴۴۰۱:۰۷:۲۴ ۱۴۰۰/۳/۳۰
بسیاری ازآرای باطله بخاطر بی تدبیری وزارت کشور است دربی تفاوتی درظاهرورنگ تعرفه هاو چیدمان صندوق هادربرخی شعب ۸صندوق مخلوط کنارهم وتاخیرات وکندی و...
صالح۲۰۵۲۱۴۷۰۱:۰۸:۱۰ ۱۴۰۰/۳/۳۰
احمدی نژاد اگر عقل داشت اینقدر خودش را رسوا نمی کرد دیگر آبرویی برایش نمانده قبلاً ظاهراً انقلابی درجه یک بود ولی الان حقیقتا ضد انقلاب درجه یک است
ناشناس۲۰۵۲۱۶۳۰۱:۲۷:۰۱ ۱۴۰۰/۳/۳۰
درود بر سید محرومان،ان شاءالله ظرفیتهای داخلی فعال میشود،و ورق به نفع دهک‌های پایین برمیگردد
ناشناس۲۰۵۲۱۶۷۰۱:۳۲:۴۲ ۱۴۰۰/۳/۳۰
تا الان كه بيش از چهل سال از انقلاب گذشته هر دولتي سركار امده از دولتي قبلي خراب تر كرده چون گراني وتورم هر ساله رو به افزايش بوده اگر اقاي رييسي بتواند در مدت ٨سال اينده گراني وتورم را كاهش دهد يك كار بزرگ ديگر نيز انجام داده است كه بايد منتظر بمانيم حد اقل تا يكسال اينده
حمید۲۰۵۲۱۹۹۰۲:۰۱:۲۶ ۱۴۰۰/۳/۳۰
۴۰درصد مردم در انتخابات شرکت نکردن هیچ کس نگفت برای چی!!! در حال که در دوره دوم آقا احمدی نژاد گرانی بود اما مشارکت خیلی بیشتر بود تا این دوره . بعد انداختن تقصیر گرونی پس چطور دوره دوم آقای احمدی نژاد گرانی شد اما مشارکت بیشتر بود ‌
ناشناس۲۰۵۲۷۴۵۱۲:۱۵:۲۸ ۱۴۰۰/۳/۳۰
البته 52 درصد، که با احتساب نفر دوم انتخابات یعنی آرای باطله، می شود 56 درصد!
ناشناس۲۰۵۲۹۰۷۱۳:۲۲:۲۲ ۱۴۰۰/۳/۳۰
گندی که اصلاح طلبان زدند قجرها نزدند قیمت ارز را 10 برابر گران کردند به همین دلیل مشارکت مردم 20 درصد کاهش یافت.
ناشناس۲۰۵۲۲۱۴۰۲:۱۶:۲۶ ۱۴۰۰/۳/۳۰
جناب آقای دکتر رییسی ، باسلام ظاهراً قدمتتان خوب بود از بعداز چند ساعت اعلام ریاست جمهوری نگاهی به قیمت های طلا ،دلار یورو ، پوند مثلا سکه از هفته پیش امروز 350هزلرتومان ارزانتر شد ، دلار امروز 550پوند 810,یورو 650تومان !!!!????? نه ببخشید بانک مرکزی جهت تبریک ریاست جمهوری به آقای رییسی به بازار عرضه کردند یا اینکه جایی بوده حالا درش باز شد خدارا شکر
مرادیان۲۰۵۲۲۱۶۰۲:۱۷:۱۳ ۱۴۰۰/۳/۳۰
به نظر من احمدی نژاد نه تنها اصول گرا نیست بلکه ایرانی هم نیست
مرادیان۲۰۵۲۲۲۳۰۲:۲۶:۰۵ ۱۴۰۰/۳/۳۰
سید ابراهیم رئیسی فقط درمورد ذکر شده سنت شکنی نکرده بلکه در موارد بسیاری همچون مبارزه با فساد دانه درشتها و صرفه جویی در تبلیغات انتخابات و اخلاق مداری و خیلی چیزهای دیگه در آبنده به فضل خدا سنت شکنی کرده و خواهد کرد
مستور۲۰۵۲۲۲۸۰۲:۳۳:۵۶ ۱۴۰۰/۳/۳۰
احمدنژاد او الان یه کوتوله سیاسی است وآدم نا سپاس گری هست دوست داردباش برخورد کنند ازخدا میخواد اما خدا را شکر ما رهبری با درایت داریم
امیر۲۰۵۲۲۴۵۰۳:۵۱:۰۵ ۱۴۰۰/۳/۳۰
چی فک کردی که برمیداری نظراتو الکی خودت مثبت منفی میکنی ملت همه اومدن پای صندوق چشماشونم خوب دید مردمو شور اشتیاقشونو تو هم نمیتونی دیگه فرارکنی تو لیست سیاه هستی
ناشناس۲۰۵۲۲۵۲۰۴:۰۷:۱۲ ۱۴۰۰/۳/۳۰
شمارا بخدا بداد مردم برسی آقای ریس جمهور
رضا۲۰۵۲۲۵۵۰۴:۳۶:۳۲ ۱۴۰۰/۳/۳۰
حالا باید دید نظام مچنان احمدی نژاد را در مصلحت نظام نگاه خواهد داشت....با عملکردی که او از خود در انتخابات نشان داد وهمراهی با ضد انقلاب خارج نشین دیگر جای توجیهی برای عدم برخورد با او نمانده است.براستب اگر خاتمی چنین کارهایی میکرد کفن پوشان به خیابان نمیآمدند و خواستار محاکمه او نمشدنن.
ناشناس۲۰۵۲۲۵۸۰۴:۵۰:۳۷ ۱۴۰۰/۳/۳۰
آرای باطله را به نفع خود و کسی که نیامده مصادره کردند! بسیاری از آرای باطله بخاطر شباهت تعرفه ها در برخی شعب و اشتباه در نوشتن بوده نه بخاطر نیامدن فلانی...مرده خواری شنیده بودیم اما نه رای باطله خواری...
عبدالله۲۰۵۲۲۶۰۰۴:۵۷:۱۱ ۱۴۰۰/۳/۳۰
رای های باطله بر عکس گفته این استاد دانشگاه ،جواب نه به آقای رییسی نبود بلکه بی بر نامه بودن وزارت کشور بود که مردم را کلافه و سر گردان کرده بود.
مهدی۲۰۵۲۲۷۶۰۵:۴۲:۱۹ ۱۴۰۰/۳/۳۰
چطور میگید شکست محمود احمدی نژاد.من میگم هر سال شاهد نا امیدی عده ای از مردم میشوید چون به سلیقه رای دهندگان اهمیت نمیدهید.احمدی نژاد ۸ سال زحمت کشیده و در روستای ما به اندازه ۵۰ سال کار کرده.خدا رو خوش نمیاد که فرزندان انقلاب رو میبلعید.
کمنام۲۰۵۲۲۷۸۰۵:۴۶:۲۶ ۱۴۰۰/۳/۳۰
با سلام مردم آقای احمدی نژادرادوست دارند.لطفا شایع درست نکنید.
ناشناس۲۰۵۲۵۲۷۰۹:۵۰:۴۵ ۱۴۰۰/۳/۳۰
کسی احمدی نژاد را دوست نداره مگر احمدی نژاد کیه یه شخص عادی احمدی نژاد در هیچ جای نظام جای نداره والسلام
ناشناس۲۰۵۲۷۵۸۱۲:۲۰:۲۰ ۱۴۰۰/۳/۳۰
چرا از طرف دیگران نظر میدید.
امین۲۰۵۲۲۸۱۰۶:۱۰:۰۳ ۱۴۰۰/۳/۳۰
مرحبا به مردم فهیم ایران
ناشناس۲۰۵۲۲۹۷۰۶:۵۳:۵۵ ۱۴۰۰/۳/۳۰
بوی بهبودی میاید به کور ی چشم دشمنان
ناشناس۲۰۵۲۳۰۷۰۷:۱۶:۳۹ ۱۴۰۰/۳/۳۰
بار دیگر انتخابات نشان داد که واقعیت های میدانی آن چیزی نیست که در شبکه های مجازی در جریان است
ناشناس۲۰۵۲۳۲۱۰۷:۳۴:۲۶ ۱۴۰۰/۳/۳۰
احمدی نژاد چهره واقعی خودش را نشان داد به نظر من او لیاقت حضور در شورای مصلحت نظام را ندارد و باید بیرونش انداخت
ناشناس۲۰۵۲۳۲۶۰۷:۳۶:۵۷ ۱۴۰۰/۳/۳۰
خدا رحمانی فضلی را بزودی به حق امام حسین رسوا گرداندامین یا رب العالمین
ناشناس۲۰۵۲۳۳۶۰۷:۴۸:۰۶ ۱۴۰۰/۳/۳۰
سلام بر ابراهیم
دادخواه۲۰۵۲۳۷۹۰۸:۱۸:۳۲ ۱۴۰۰/۳/۳۰
واقعا که همه‌ی تلاششونو کردن که میزان مشارکت ورای های رییسی کم بشهتدوی بعضی شعبه ها که اسم زاکانی و جلیلی را حذف نکرده بودند که اگه کسی انصرافشونو نمیدونه اشتباه اسم اونا را بنویسه و..... این آخری هم دیگه افتضاح بود که آمار مشارکت راکه قبلا بیشتر اعلام شده بود، آخربارکمتر اعلام کردند.
ناشناس۲۰۵۲۳۸۴۰۸:۲۱:۲۸ ۱۴۰۰/۳/۳۰
حالا رای گیریتون تموم شد نوبت به کرونا رسید سیاستتونو برم
معلم۲۰۵۲۴۶۹۰۹:۱۴:۲۴ ۱۴۰۰/۳/۳۰
رئیسی یاهرکس دیگری فرقی ندارد برای من اولویت پیدا کردن قرص دپاکین برای کنترل تشنج فرزندم می باشد که شبنم نعمت زاده های لعنتی ان را احتکار کرده اندخدا از سر تقصیر دروغگویان نگذرد. خداوکیلی این وحیدحقانیان که جدیدا خودش رو صاحب این مملکت می دونه کی هست؟! اگر تو مسلمانی دارو ها رو احتکار نکن دزد ها فاسدان حتما الان دست به کارند که مقام موقعیتشان. را بالاتر ببرند
ناشناس۲۰۵۲۴۸۵۰۹:۲۸:۰۹ ۱۴۰۰/۳/۳۰
چه کسی به تخلفات در انتخابات رسیدگی میکند؟
ناشناس۲۰۵۲۴۸۶۰۹:۲۸:۲۱ ۱۴۰۰/۳/۳۰
یکی دیگه از سنت شکنی تا ساعت 2 بامداد یک شنبه مراكز اخذ رای باز بود
علی۲۰۵۲۵۲۳۰۹:۴۷:۵۶ ۱۴۰۰/۳/۳۰
مشارکت خیلی بالاتر از این بود اگر روند رای گیری زودتر انجام می شد و آقایون مجری برگزاری مردم و اینقدر تو صف نمی کاشتن
ناشناس۲۰۵۲۵۸۸۱۰:۴۲:۳۸ ۱۴۰۰/۳/۳۰
آقای عباس عبدي! اگر حل اساسی مشکلات، متکی به اصول علمی و مشارکت کارشناسان و نخبگان و مردم است که حرف زیبایی هم هست چرا در دوره اصلاح طلبها اجرا نشد؟؟؟؟؟!!!
ناشناس۲۰۵۲۶۰۹۱۰:۵۳:۱۲ ۱۴۰۰/۳/۳۰
امیدوارم قدر این ۱۸ میلیون رای در سال ۱۴۰۰ دانسته بشه تا به سرنوشت ۲۴ میلیون رای در سال ۹۶ در ۴ سال بعد یعنی۱۴۰۴ مبتلا نشه.چرا که در آنصورت واقعا دیگه نمیشه کاری کرد.
علی کریمی۲۰۵۲۸۶۳۱۳:۰۴:۴۸ ۱۴۰۰/۳/۳۰
تا جایی که به گوش مامردم می رسد همه کنشگران انتخابات ریاست جمهوری ابراز پیروزی می کنند ولی این اصلا مهم نیست. آنچه مهم است میزان تغییرات مثبت در روند اداره کشور است که قضاوت در مورد آن نیاز به زمان دارد. مردم منتظر هستند.
ناشناس۲۰۵۳۰۲۷۱۴:۰۷:۱۷ ۱۴۰۰/۳/۳۰
کسی تا بحال مثل احمدی نژاد به ملت خدمت نکرده ...درود بر احمدی نژاد فرمانده بهاری رئیس جمهور ایران
مربم۲۰۵۳۱۲۱۱۴:۴۶:۵۲ ۱۴۰۰/۳/۳۰
درودی احمدی نژاد مردعمل
امیر۲۰۵۳۳۷۷۱۶:۲۰:۱۷ ۱۴۰۰/۳/۳۰
درصد مشارکت تهران 26 درصد هست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین