قاضی زاده هاشمی: اختیارات هیات دولت را به شهرستان‌ها واگذار می‌کنم

سیاسی،   4000321053
قاضی زاده هاشمی: اختیارات هیات دولت را به شهرستان‌ها واگذار می‌کنم

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در یک پیام تصویری با مردم استان قم در رابطه با سیاست‌ها و برنامه‌های خود در دولت احتمالی آینده سخن گفت.

به گزارش ایرنا، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این پیام تصویری خطاب به مردم استان قم اظهار داشت: دولت‌ها هر ساله گزارشی از وضعیت عملکردها ارائه می‌دهند که واقعیت هم دارد، اما خیلی از مسائل که شروع شده پایان نیافته و به نتیجه نرسیده و یا مسائل مزمن کشور حل نشده است.

وی برخی از مهمترین چالش های مدیریتی کشور را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: ما سالهاست که پدیده تورم، مهاجرت از روستا به شهر و اشتغال و بیکاری را داریم، هر چند تحریم هم داریم، اما آیا واقعا هیچ ناکارآمدی یا مشکل سیستمی نداریم؟

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر ضرورت تغییر در سیاست های اجرایی کشور، ادامه داد: امروز همچنان در بعد صنعت، کشاورزی، عمرانی ساخت و سازها مشکلات داریم، اما به نظر می‌رسد مسئله نرم افزاری است و باید سیاست‌ها تغییر پیدا کند؟

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه وقت اصلاح رویکردها و سیاست‌ها فرا رسیده است و ما نیاز به یک انقلاب ساز و کاری و تحول عظمی در نگاه مدیریت کشور بر اساس گام دوم انقلاب داریم، ابراز داشت: من به عنوان یک سیاستمدار گام دوم انقلاب، بعد از دوسال کار جدی آمده ام تا این انقلاب سازو کاری را ایجاد کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اهمیت توجه به سیاست های کلی نظام در گام دوم انقلاب، اظهار داشت: ما در کنار اینکه به مسکن مردم، آب آشامیدنی، اشتغال، توسعه صنعتی، دیپلماسی و روابط خارجی، کشورهای منطقه و توسعه دفاعی فکر می‌کنیم آمده ایم روندها را تغییر و نظام اداری را اصلاح کنیم و مدل حکمرانی کشور را مبتنی بر گام دوم تغییر بدهیم.

قاضی زاده هاشمی برنامه محوری را معیار جابه جایی مدیران دانست و یادآور شد: رفت و آمد مدیران، تغییر جناح‌های سیاسی دیگر کافی نیست و مشکل مردم این نیست که کدام جناح بر سر کار باشد، مشکل مردم این است که کدام تیم و کدام مجموعه برنامه‌های عمومی برای مسائل کشور دارد.

وی با اشاره به برخی مشکلات دولت سیزدهم، اظهار داشت: امروز غده‌های سرطانی زیادی بر نظام اقتصادی و مالی، فرهنگی، اجتماعی کشور وجود دارد و وقت جراحی‌های عظیم رسیده و دولت سیزدهم توفیقات و موفقیت‌ها و شکست‌های گذشته را دیده و باید طرحی نو به عنوان نخستین دولت گام دوم ارائه دهد تا به اهداف برسیم.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: دولت آینده باید مسیرها را اصلاح کند البته اصلاح مسیرها از اصلاح انسان شروع می‌شود و باید هرکسی که معتقد به چهارچوب‌های فکری این مردم، دین و آرمان‌های آن‌ها باشد، بخواهد و بتواند.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ما بر اساس نظریه‌های مردم و قانون اساسی تصمیم گرفتیم به جای یک پایتخت ۴۸۵ پایتخت داشته باشیم و اختیارات هیات دولت به هر شهرستان واگذار شود و مدیران شهرستان واجد اختیار وزرا می‌شوند، بودجه شهرستان‌ها یکجا به آن شهرستان واگذار می‌شود و شورای برنامه ریزی هر منطقه بر اساس نیازش تصمیم میگرد.

قاضی زاده هاشمی  با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به تصمیم گیران استانی و محلی در دولت آینده، افزود: باید اختیارات کافی بدهیم مردم ما در تمام کشور هم ظرفیت و توانایی دارند و هم مصلحتشان را بهتر از مرکز نشینان تشخیص می‌دهند.

وی با اشاره به مزایای واگذاری بخشی از اختیارات هیات دولت به شهرستان ها گفت: مثلا مردم قم بهتر می‌دانند نیاز قم چی هست تا اینکه یک نفر از تهران بیاید برای آن‌ها یک پروژه نصف و نیمه درست و آنرا به یک زخم در تاریخ قم تبدیل کند مثل مونوریل که منابع مردم قم در این ستون‌ها به کار رفته و بلا استفاده مانده است.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: این نشانه یک دولت مردی و حکمرانی بد است که نمی‌داند آیا یک پروژه اولویت آن‌ها هست یا نه؟ باید اجازه داد خود آن مردم تصمیم بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: تفاوت ما با بقیه این است که آمده ایم تا رویکردها و کهنگی نظام اداری را اصلاح کنیم و این به معنای آن نیست که به مسائل اضطراری مردم فکر نکردیم.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به مهمترین برنامه های دولت متبوع خود برای حل دغدغه های کنونی مردم، گفت: ما به تورم و گرانی، حمل و نقل، مسکن غذا و کرونا فکر کردیم و ۱۹ برنامه جدی اضطراری داریم که در ۴ سال بسیاری از مشکلات مردم را حل کنیم.

 وی با بیان اینکه، می‌خواهیم امور را به مردم واگذار کنیم و در این مدل مدیریتمان شهر کشوری است یعنی واگذاری اختیار به شهرستان‌ها و شهرهاست، افزود: در این مدل سیاسی بسیاری از امکانات و اختیارات با یک راهبرد مشخص و همه جانبه واگذار می‌شود.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: البته اشتباه نشود ما یک نظام فدرال نیستیم، قانونگذاری در مرکز انجام می‌شود و تمرکز زدایی براساس قانون اساسی انجام می‌شود.

وی تمرکزگرایی در تصمیمات و عدم دخالت روح کارشناسی را از عوامل مهم در بروز مشکلات کنونی جامعه دانست و گفت: امروز در اشتباهات ناشی از تصمیم گیری‌های چند نفره در دولت‌ها، مشکلات دامن ۸۵ میلیون نفر را می‌گیرد.

 کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: دوم اینکه من یک نفر نیستم ما یک مکتب و جریان هستیم، جوانانی که تصمیم گرفتیم نسخه و دستور العمل رهبری را به سرانجام برسانیم و من نماینده این جمعیت بزرگ هستم.

قاضی زاده هاشمی در ادامه با تاکید بر اینکه، جوانانی که هر جا به آن‌ها اعتماد شده، سختی بیشتری به آن تحمیل شده اما توانستند کارهای بزرگتری انجام دهند، عنوان کرد: قم در مجاورت کویر مرکزی ایران است و کوچکترین استان ایران و شهر فعال در حوزه سیاسی و فرهنگی و معارف دینی در کشور و جهان و دارای بزرگترین حوزه علمیه جهان اسلام است.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: استان قم مشکلاتی دارد مانند آب که از گذشته وجود داشت که با وجود انتقال آب به قم با توجه به افزایش جمعیت به لحاظ کمی و کیفی این مشکل وجود دارد.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: بافت نامنظم و کالبدی در شهر و پدیده حاشیه نشینی همانطور که گریبانگیر بسیاری از منطق کشور هست در قم هم وجود دارد.

وی با اشاره به برخی از مهمترین مشکلات کنونی استان قم، گفت: پراکندگی واحدهای صنفی ناموزون، آلایندگی محیط زیست، پیش روی کویر و بیابان زایی، کمبود زیرساخت‌های بازرگانی نوین و نرخ تراکم بالا در مراکز آموزشی به دلیل مهاجرت پذیری و مشکلات فرهنگی اقتصادی از معضلات مهم این استان است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی و آموزش پزشکی در قم با توجه به اینکه یک مرکز زیارتی و چهار راه مواصلاتی است چندان مورد توجه قرار نگرفته و قم می‌تواند یک قطب عظیم بهداشتی و درمانی در کشور باشد.

قاضی زاده هاشمی ابراز داشت: مراکز اقامتی و رفاهی خیلی در قم کم است و زائران بیشتر عبوری هستند و باید قم به مقصد زائرین تبدیل شود و  این مراکز تقویت و اصلاح بافت کالبدی در اطراف حرم انجام شود.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اهالی قم پیشتاز انقلاب و تشکیل جمهوری اسلامی و امروز هم یکی از تحول سازترین و تعیین کننده‌ترین مردم کشور هستند و تجمیع مراکز علمی و پژوهشی و فرهنگی در قم هست و نقش بی بدیلی در ایران بعد از آن انقلاب داشته و پر رنگ و قوی ادامه دارد.

وی تاکید کرد: بنده به عنوان سیاستمداری جوان و برخاسته از نسل نو و جوان با دوستانم قریب به دو سال است در حال بررسی هستم که چرا مسائل کشور حل نمی‌شود؟

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایر، نخستین میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و دومین میان‌دوره‌ای مجلس پنجم خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه جاری برگزار می‌شود./

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین