دفاع آیت‌الله جنتی از شرط سنی برای ریاست جمهوری/ نامزدی رئیسی قطعی شده است؟/ مخالفت روحانی با مصوبه شورای نگهبان/ آخرین اظهارنظر ظریف درباره نامزدی در انتخابات

گروه سیاسی الف،   4000220043 ۱۰۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

دفاع آیت‌الله جنتی از شرط سنی برای ریاست جمهوری/ نامزدی رئیسی قطعی شده است؟/ مخالفت روحانی با مصوبه شورای نگهبان/ آخرین اظهارنظر ظریف درباره نامزدی در انتخابات

آخرین آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از دیروز تا امروز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۸ هزار و ۴۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۵۱۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۶۷۳ هزار و ۲۱۹ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۵۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۵ هزار و ۲۶۱ نفر رسید.

***

دفاع آیت‌الله جنتی از شرط سنی برای ریاست جمهوری

آیت الله احمد جنتی در همایش هیات‌های نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: رئیس جمهور آینده باید باتقوا باشد و بدون سیاسی کاری به وظایف دینی و اخلاقی خود عمل کند.

جنتی با بیان اینکه ریاست جمهوری امانتی است که مردم به رئیس جمهور می‌دهند افزود: اگر رئیس جمهور همه شرایط رجال سیاسی، مدیر و مدبر و تقوا را داشته باشد مشکلات حل خواهد شد و می‌تواند مملکت را آباد کند.

وی مسئله احراز شرایط را از مسئولیت‌های سنگین شورای نگهبان دانست و گفت: با احراز شرایط ما شهادت می‌دهیم که فردی که داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شده، فردی مذهبی و باتقوا است و این وظیفه سنگینی برای شورای نگهبان است.

جنتی گفت: شورای نگهبان هم باید شرح حال و سوابق داوطلبان را بداند و در جریان عملکرد آن‌ها در گذشته باشد.

وی تعیین شرط سنی برای انتخابات ریاست جمهوری از حداقل ۴۰ سال تا حداکثر ۷۵ سال را خدمتی از طرف شورای نگهبان دانست و افزود: بدین ترتیب از ثبت نام‌های بی حد و حصر جلوگیری شد.

دبیر شورای نگهبان توجه به تامین معاش مردم را از اولویت‌های اول رئیس جمهور دانست و تاکید کرد: اگر داوطلبی از خودش نمی‌بیند تا معاش مردم را تامین کند، از ابتدا ثبت نام نکند.

***

هر ۱۴ نامزد معرفی شده به جبهه اصلاحات در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند

به گزارش فارس، قرار بود از بین نامزدهایی که احزاب به جبهه اصلاحات ایران معرفی کرده‌اند، رای‌گیری صورت گرفته و نامزدهای حائز رای اکثریت به مرحله بعد راه یافته و برنامه‌های خود را معرفی کنند که این رای‌گیری به گونه‌ای دیگری تغییر یافت.

مجددا مقرر شد که 14 نامزدی که از سوی احزاب به جبهه اصلاحات معرفی شده‌اند، برنامه خود را به جبهه اصلاحات ایران معرفی کنند و سپس پس از استماع و بررسی برنامه‌ها  نامزدهای نهایی معرفی شود.

امروز یک عضو جبهه اصلاحات ایران به خبرنگار فارس گفت: با توجه به اینکه برخی از نامزدها برنامه انتخاباتی خود را به جبهه اصلاحات ایران ارائه نکرده‌اند بنابراین رای‌گیری به بعد از ثبت‌نام ها و بررسی صلاحیت ها موکول شده است.

بر اساس این خبر، هر چهارده نامزدی که به جبهه اصلاحات ایران و معرفی شده بودند با حضور در وزارت کشور ثبت‌نام خواهند کرد البته هیچ منعی نیز برای دیگر شخصیت‌های اصلاح‌طلب برای نام‌نویسی ایجاد نشده است.

***

نامزدی رئیسی قطعی شده است

سید حسین نقوی حسینی، نماینده مجلس دهم، در گفت و گو با برنا در رابطه با حضور ابراهیم رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰گفت: رئیسی عزم خود را برای ورود به عرصه انتخابات جزم کرده است و احتمالا به جهت سیادتشان در روز عید فطر اعلام کاندیداتوری می کنند و روز جمعه هم که روز بزرگی است برای ثبت نام به محل وزارت کشور تشریف می آورند. 

 او در ادامه در رابطه با اینکه یعنی او اذن رهبری را اخذ کرده است، گفت: وقتی که او اراده برای حضور در صحنه انتخابات را دارد به این معنا است که مقدماتش را فراهم کرده است. مقام معظم رهبری همیشه در گفتگو با داوطلبان فرمودند نفیا و اثباتا در زمینه ‌‌ورود داوطلبین به عرصه ‌ انتخابات اظهارنظری نمی کنند و همه چیز را به عهده خود فرد گذاشته اند، ولی چون او رییس قوه قضائیه است و منصوب مقام معظم رهبری حتما باید با هماهنگی پا به عرصه انتخابات بگذارند، حتما این هماهنگی صورت گرفته که عزم برای ورود فراهم شده است.

امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در نشست خبری، درباره حضور آقای رئیسی در انتخابات، اظهار کرد: سیاست ما در شورای ائتلاف این است که عجله نداریم، چراکه در هر مقطعی مضر است و به نفع رقیب می شود، بالاخره غذا را موقعی که پخته شد باید میل کرد. در زمان مشخص همه چیز معلوم می شود، تا این لحظه با توجه به شرایط روز جلو آمدیم و کارهای خودمان را جلو می بریم و برنامه هایی داریم. معرفی کاندیداها در برنامه های ماست. بعد از آن افرادی که در کنار کاندیداها هستند، مشخص می شوند، چند روز صبر کنید تا آخر هفته داوطلب نهایی کاندیداهای اصلی نیروهای ائتلاف مشخص می شوند.

سید محمد حسینی، وزیر ارشاد در دولت دهم، در گفت و گو با برنا در پاسخ به این سوال که آیا برخی کاندیداها به نفع رئیسی کنار خواهند رفت، گفت: برخی از افراد مانند رستم قاسمی، قاضی زاده، نیکزاد و محمد عباسی اعلام کرده اند که به نفع آقای رئیسی کنار خواهند رفت اما برخی هم مانند ضرغامی مستقل می آیند و کاری به شورای وحدت و ائتلاف ندارند. ممکن است سعید محمد در صورت تایید، در مناظره ها در کنار و یاور آقای رییسی باشد و بعد که مقبولیت فراگیر رئیسی را ببیند به نفع ایشان کنار رود، بهر حال تنها کسی که می تواند باعث اجماع بین نیروهای انقلاب شود آقای رئیسی است، حال این وفاق صددرصدی و یا حداکثری خواهد بود.

***

آخرین اظهارنظر ظریف درباره نامزدی در انتخابات

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با ایسنا با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وزیر خارجه و به دنبال آن انتشار برخی مطالب درباره تأکید ظریف بر کاندیدا نشدن در انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای ظریف پیش از این در جلسات کمیسیون امنیت ملی گفته بود که کاندیدا نمی شود و روز گذشته هم این را برای چندمین بار تکرار کرد.

وی افزود: آقای ظریف توضیح داد که برایش حجت نشده که کاندیدا شود. او گفت که نمی خواهد مذاکرات انتخاباتی باشد و نباید مذاکرات را به انتخابات گره زد و قصد و بنایی برای حضور در انتخابات ندارد.

رضایی همچنین اظهار کرد: آقای ظریف این را هم بیان داشت که هیچ گاه خطی و اصلاح طلب نبوده. حتی گفت به اصلاح طلبان بگویید دست از سرم بردارند. آن ها قبلا هم سراغ من آمده بودند. هشت سال پیش هم آمدند و به آن ها گفتم که یک نفر دیگر را پیدا کنید.

وی در پایان درباره انتشار شایعاتی مبنی بر اینکه ظریف در کمیسیون امنیت ملی دست روی قرآن گذاشته و گفته که در انتخابات کاندیدا نمی شود، اظهار کرد: به هیچ‌وجه چنین چیزی نبوده است کاملا آن را تکذیب می کنم.

***

چرا عارف به جبهه اصلاحات برنامه نداده است؟

علیرضا خامسیان مدیر روابط عمومی بنیاد امید ایرانیان در گفت و گو با ایسنا درباره اینکه چرا عارف برنامه ای به جبهه اصلاحات ارائه نداده است، تصریح کرد: عارف ذاتا انسانی برنامه محور بوده و در تمام دوره هایی که مسئولیت داشته است، با برنامه حوزه تحت مدیریت خود را اداره کرده است. وی قائل به برنامه است و به تازگی هم در مقام ریاست بنیاد امید ایرانیان  از برنامه های این بنیاد  برای عبور از شرایط سخت کشور رونمایی کرده است. 

وی ادامه داد: برای بحث انتخابات برنامه باید وقتی اعلام شود که فرد اعلام کاندیداتوری کرده باشد. عارف تا این لحظه اعلام کاندیداتوری نکرده است و هر زمان اعلام کند، مطمئنا برنامه هایش با رویکرد وحدت و همگرایی  برای افکار عمومی از جمله  اصلاح طلبان بازگو شده و ارائه داده می شود.

خامسیان درباره آخرین تصمیم محمدرضا عارف برای حضور در انتخابات، اظهار کرد: عارف هنوز برای حضور یا عدم حضور در انتخابات ریاست جمهوری به نتیجه نرسیده است و هر زمان  به نتیجه رسید اعلام می کند.

***

جلسه جهانگیری با جبهه اصلاحات

آذر منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص حضور اسحاق جهانگیری در جبهه اصلاحات ایران، اظهار کرد: آقای جهانگیری در جلسه مجمع عمومی حاضر شدند، اما به دلیل همزمانی جلسه دولت با جلسه مجمع فرصت نشد که برنامه خود را ارائه کنند.

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران افزود: البته آقای جهانگیری گفتند که هنوز تصمیمی در خصوص حضور در عرصه انتخابات نگرفته‌اند و تابع تصمیم جمعی اصلاح‌طلبان هستند.

***

مخالفت روحانی با مصوبه شورای نگهبان

در پی ابلاغ مصوبه شورای نگهبان درخصوص شرایط داوطلبان ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری به وزارت کشور؛ رئیس‌جمهور به وزارت کشور دستور داد که در برگزاری انتخابات بر اساس جمع‌بندی نظریه تفسیری معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری و طبق قوانین موجود عمل نماید.

در جمع‌بندی نظریه معاونت حقوقی ریاست جمهوری تاکید شده است که «وزارت کشور مکلف است وظایف اجرایی خود در زمینه انتخابات ریاست‌جمهوری را بر اساس قوانین موجود و آئین‌نامه‌ها و مقررات مربوط به آنها انجام دهد.»

معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری در پی ابلاغ مصوبه اخیر شورای نگهبان به وزارت کشور، طی نامه‌ای در 7 بند تفسیر حقوقی خود از این مصوبه را ارائه کرد. این نامه صلاحیت وضع معیارهای نوعی یا قانونگذاری را بر اساس اصل 71 قانون اساسی، صرفا بعهده مجلس شورای اسلامی دانسته و تاکید کرده است که در صورت تصویب قانون از سوی مجلس هم ابلاغ آن برای اجرا با رئیس‌جمهور است.

در پی اعلام این نظریه از سوی معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور به وزارت کشور دستور داد طبق جمع‌بندی نظریه معاونت حقوقی عمل نماید. دکتر روحانی همچنین به وزارت کشور متذکر شده است که الزامات باید در چارچوب قانون و با ابلاغ رئیس‌جمهور عملی گردد.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، در واکنش به دستور روحانی در توییتر خود اطلاعیه هیئت نظارت را منتشر کرد و نوشت: «مصوبه شورای نگهبان در خصوص شرائط ثبت نام کنندگان انتخابات ریاست جمهوری برای وزارت کشور و دیگر مجریان لازم الاجراست. بدیهی است کسانی از نظر این شورا ثبت نام کننده تلقی می‌شوند که مدارک مذکور در مصوبه این شورا را هنگام ثبت نام ارائه کرده باشند.»

اما وزارت کشور با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد مطابق دستور رئیس جمهور و قوانین کنونی ثبت نام انتخابات انجام می شود. 

بیشتر بخوانید:

اعلام شرایط و مدارک داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری هنگام ثبت نام

واکنش شورای نگهبان به دستور روحانی: کسانی ثبت‌نام کننده انتخابات تلقی می‌شوند که مدارک مصوبه شورای نگهبان را دارا باشند

دستور روحانی درباره مصوبه اخیر شورای نگهبان/ در ثبت‌نام از داوطلبان، قوانین موجود ملاک عمل باشد

***

تاجزاده در قواره ریاست جمهوری نیست

حاتم قادری مدرس علوم سیاسی در دانشگاهها درباره نامزدی تاجزاده در انتخابات ریاست جمهوری به بهارنیوز گفت: «آقای تاج‌زاده بهتر از من می‌داند که تایید صلاحیت نمی‌شود. ولی می‌گوید انتخابات فرصتی است که بخشی از حرف‌ها را بگویم. به عقیدۀ من او بدون نامزدی در این انتخابات هم می‌تواند همین حرف‌ها را بزند.

اگر آقای تاج‌زاده واقعا در تلاش است که به ریاست جمهوری برسد، قطعا به این هدف نمی‌رسد. این دفعه به عقیدۀ من، حذف آدم‌ها از انتخابات ریاست جمهوری سنگین‌تر از دفعات قبل خواهد بود. طبیعتا به تیپی مثل تاج‌زاده اجازه نمی‌دهند رئیس جمهور شود.

یک نکته را هم باید بیفزایم که شاید آقای تاج‌زاده از من برنجد: من فکر می‌کنم قد و قوارۀ ریاست جمهوری باید بلندتر از این حرف‌ها باشد. یعنی آقای تاج‌زاده شاید بتواند مشاور خوبی باشد یا در جایی کار مثبت و مفیدی انجام دهد، ولی این همه معضلات و مشکلاتی که ما داریم و جامعه کاملا در تحولات و بحران‌ها و تلاطمات است، با افرادی با این قد و قامت حل نمی‌شود.»

***

ظریف یا جهانگیری نامزد نهایی اصلاح‌طلبان 

محمد سالاری عضو جبهه اصلاحات ایران در گفتگو با مهر، «ظریف» را علیرغم عدم تمایل او و ماجرای انتشار صوتش مهمترین شانس اصلاح‌طلبان برشمرد و تاکید کرد: ظریف در مرحله اول بیشترین رأی را به خود اختصاص داد و در بدنه اصلاحات اقبال بالایی از او وجود دارد. قطعاً جبهه اصلاحات همه تلاشش را خواهد کرد که او را برای شرکت در انتخابات قانع کند و اگر این اتفاق بیفتد سایر کاندیداها از او حمایت خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه اصلاحات باید همه ظرفیت خود را به کار ببندد، بیان کرد: ما به عنوان جریان اصلاح‌طلب به هر نحوی شده ظریف یا جهانگیری یا کاندیدایی که بتواند در این فضا مهره مناسبی باشد را وارد عرصه انتخابات می‌کنیم. اگر اجماع‌ساز این پیش‌بینی را داشته باشد که می‌تواند ظریف را برای شرکت در انتخابات مجاب کند حتماً پیش‌بینی‌های لازم این امر را انجام داده است.

رئیس شورای مرکزی حزب همبستگی در پاسخ به اینکه بین دو گزینه «جهانگیری و ظریف» کدام یک شانس بیشتری دارند؟، گفت: در فضای عمومی جامعه و در بدنه اصلاحات، کماکان جبهه اصلاحات تمایل دارد که ظریف را برای حضور در انتخابات متقاعد کند و سایر افراد مثل آقای جهانگیری را در این مسیر با ظریف همراه کند. البته این ترجیح، نفی توانمندی اسحاق جهانگیری نیست؛ اما بحثی که در مورد او مطرح است چسبندگی به دولت است که به نظر می‌رسد اگر در انتخابات حضور یابد، باید پاسخگوی دستاوردهای دولت فعلی باشد. با توجه به این موضوع نظر اصلاحات بیشتر روی حضور محمدجواد ظریف متمرکز است.

 

 

دیدگاه کاربران

محمد۱۹۶۲۷۲۴۲۰:۵۵:۲۹ ۱۴۰۰/۲/۲۰
فقط احمدی نژاد خادم
ناشناس۱۹۶۳۳۰۳۰۸:۵۰:۵۸ ۱۴۰۰/۲/۲۱
مردم دلسردن بخاطر دروغها و گرونیها تو دولت روحانی
ناشناس۱۹۶۳۳۲۰۰۹:۰۰:۵۸ ۱۴۰۰/۲/۲۱
مردم دلسردن به خاطر اینکه هیچ جا به نظرشون توجه نمیشه .
ناشناس۱۹۶۳۴۱۱۰۹:۵۸:۲۷ ۱۴۰۰/۲/۲۱
چرا کسی که رای بهش دادیم توجه نکرده و جفا کرده؟
ناشناس۱۹۶۴۹۰۱۰۴:۴۹:۴۱ ۱۴۰۰/۲/۲۲
روحانی سنگ سینه برای خودش می زندکه ازدوستان و هم خط های خودش درراس کاربیایدماامثال مثل روحانی رای نمی دهیم اصلاح طلبان بایدبروندتوموزه چهل سال کشوررا فقط تورم زاو بنفع خودشان کردنندملت بیدارشده اندکشورما پادشاه و یا شاه نمی خواهد خدمتگزار می خواهد
ایرانی۱۹۶۳۷۷۷۱۳:۰۶:۵۴ ۱۴۰۰/۲/۲۱
به خاطر فرار از احمدی نژاد به روحانی رای دادیم
ناشناس۱۹۶۳۹۹۷۱۵:۱۵:۱۱ ۱۴۰۰/۲/۲۱
شما از ترس چاله توی چاه افتادید !
رضا۱۹۶۳۸۸۹۱۴:۱۵:۰۳ ۱۴۰۰/۲/۲۱
خدمت ایشان را هم دیدیم آزموده را آزمودن خطاست
ناشناس۱۹۶۳۹۲۶۱۴:۳۶:۳۷ ۱۴۰۰/۲/۲۱
کل تقصیر روحانی اینه که نتونست خراب کاریهای احمدی نژاد رو جبران کنه. اون وقت یکی مثل تو میاد میگه خادم فقط احمدی نژاد؟!
ناشناس۱۹۶۳۹۹۹۱۵:۱۶:۴۰ ۱۴۰۰/۲/۲۱
دولت روحانی اینقدر خرابکاری کرده که حداقل 32 سال برای بازسازی خرابی ها زمان احتیاج داریم.
ناشناس۱۹۶۲۷۴۸۲۱:۱۱:۱۸ ۱۴۰۰/۲/۲۰
دکتر حاتم قادری (استاد بازنشسته علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس): "یک نکته را هم باید بیفزایم که شاید آقای تاج‌زاده از من برنجد: من فکر می‌کنم قد و قوارۀ ریاست جمهوری باید بلندتر از این حرف‌ها باشد. یعنی آقای تاج‌زاده شاید بتواند مشاور خوبی باشد یا در جایی کار مثبت و مفیدی انجام دهد، ولی این همه معضلات و مشکلاتی که ما داریم و جامعه کاملا در تحولات و بحران‌ها و تلاطمات است، با افرادی با این قد و قامت حل نمی‌شود.»
ناشناس۱۹۶۳۳۵۰۰۹:۲۲:۲۸ ۱۴۰۰/۲/۲۱
حرفتون در حالت کلی به جا هست اما آیا در حال حاضر مناصب در ایران به کسانی که مستحقش هستند داده می شود؟ چقدر افراد دارای صلاحیت شغلی و حرفه ای بر مسند امور تکیه زده اند؟ گرچه قبول دارم این دلیل نمیشه که بخوایم به کار گیری هر فردی رو توجیه کنیم، اما با اینکه به یه شخص خاصی ایراد گرفته بشه هم موافق نیستم و به نظرم مشکل بنیادی تر از این است و باید در یک سطح دیگری حل شود.
ناشناس۱۹۶۳۴۲۵۱۰:۰۷:۲۷ ۱۴۰۰/۲/۲۱
خیلی های دیگر هم هستند که در قد و قواره ریاست جمهوری و حتی در حد یک مشاوره و... نیستند ولی از خود یک چهره موجه درست کردند. این افراد یا به تازگی برای انتخابات نامزد شده اند یا چندین دوره هست که در انتخابات نامزد می شوند ولی کسی در مورد آنها نقدی یا نظری نمی دهد چرا به اینها توصیه ای نمی شود که نیایند؟
ناشناس۱۹۶۳۴۳۷۱۰:۱۳:۴۵ ۱۴۰۰/۲/۲۱
تاجزاده نهایتا"در حد و اندازه یک دهیار است.
عمران۱۹۶۳۶۸۶۱۲:۰۹:۴۱ ۱۴۰۰/۲/۲۱
آفرین، اگر نظرت این هست پس به تاجزاده رای نده. حق داری رای خودت را به کسی که تشخیصت اصلح هست بدهی. اما حق نداری به زور گزینه ی انتخاب مردم را حذف کنی.
جعفر قلی پالان دوز لاکچری۱۹۶۳۴۹۲۱۰:۴۳:۱۴ ۱۴۰۰/۲/۲۱
اول فکری برای مشارکت مردم که را مسولان دلسرد هستند بکنید بعدا بر سر انتخابات بحث کنید قدیما که مردم شکمشان سیر بود بحث بر سر این بود که اول تخم بوجود آمده با مرغ حالا بحث بر سر اینه که اول قیمت مرغ به پرواز در امد با تخم مرغ پیدا کنید پرتغال فروشانی را
الف ر۱۹۶۴۱۱۱۱۶:۱۷:۴۱ ۱۴۰۰/۲/۲۱
درستس اینه مثل ژاپن و آلمان کسانیکه مشاغل بالا را میگیرند اول باید هوش سنجی بشن بعد سایر موارد برای همین است آنها در قله اند اکثر مسولان بهره هوشی بالای 80 ندارند
ناشناس۱۹۶۲۷۵۰۲۱:۱۲:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۲۰
آقای روحانی شما توی دولت برای ۵میلیون وام یا استخدام آبدارچی و... رزومه و عدم سوءپیشینه میخوای. برای ریاست جمهوری لازم نیست؟ نتیجش میشه وضع موجود
ناشناس۱۹۶۳۳۰۶۰۸:۵۳:۳۶ ۱۴۰۰/۲/۲۱
شاید منظور روحانی اینه که ؛ برای انتخاب یه تدارکاتچی ، مهم نیست طرف ۳۸ سالش باشه یا ۴۰ سالش یا دفعه قبلی رد شده باشه یا ۷۶ سالش باشه !! مهم اینه که گواهینامه موتور سیکلت داشته باشه
ناشناس۱۹۶۳۳۳۴۰۹:۱۳:۵۰ ۱۴۰۰/۲/۲۱
دمت گرم . عالی بود . لایک داری ۸۴ میلیون
ناشناس۱۹۶۳۴۱۷۱۰:۰۱:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۲۱
والا ترامپ و بایدن هم به اندازه روحانی اختیار و قدرت پول دلار و سکه پاشی نداشتن
ناشناس۱۹۶۳۶۳۳۱۱:۴۷:۵۸ ۱۴۰۰/۲/۲۱
قسم جلاله نخور برادر
ناشناس۱۹۶۳۴۳۵۱۰:۱۲:۴۹ ۱۴۰۰/۲/۲۱
اگر دوباره شخصی همانند روحانی رای بیاورد باید فاتحه اقتصاد و مملکت را بخوانیم.
ناشناس۱۹۶۳۵۶۸۱۱:۱۲:۱۳ ۱۴۰۰/۲/۲۱
شیخ حسن که خودش دوچرخه هم بلد نیست سوار شه
ناشناس۱۹۶۳۶۸۱۱۲:۰۸:۳۲ ۱۴۰۰/۲/۲۱
نظر آقای روحانی ملاک نیست و ملاک باید قانون باشد. اگر قانون ناقص است یا اشکال دارد در فرایند خودش باید قانون گذاری صورت گیرد نه اینکه شورای نگهبان قانون تصویب کند و برای اجرا ابلاغ نماید.
پیر۱۹۶۵۲۰۳۱۰:۴۲:۳۹ ۱۴۰۰/۲/۲۲
اون سوء پیشینه برای اعتیاد و این برای انتقاد . موفق باشی فرزندم
ناشناس۱۹۶۲۷۵۷۲۱:۱۸:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۲۰
از نمایندگان محترم مجلس می خواهیم طرح ممنوع الخروجی دولت و مدیرانش را در پایان کار تصویب کنند تا هر زمان که نیاز به بسیاری از انها شد نیاز به اینتر پل و صرف هزینه و وقت نباشد
ناشناس۱۹۶۲۷۵۸۲۱:۲۰:۱۳ ۱۴۰۰/۲/۲۰
مصوبه شورای نگهبان لازم الاجراست
ناشناس۱۹۶۳۳۰۷۰۸:۵۴:۱۳ ۱۴۰۰/۲/۲۱
قانون گذار دیگریست
یوسف۱۹۶۳۳۸۹۰۹:۴۳:۳۱ ۱۴۰۰/۲/۲۱
اگر قانون گذار مجلس هست پس این همه جلسه هیئت وزیران و مصوبات هیات دولت برای چیه؟ لازم الاجرا نیست پس به درد لای جرز میخوره؟ مصوبات مجموعه های غیر از مجلس تا زمانی که مغایر قانون اساسی و قوانین موجود نباشد لازم الاجراست.
کاظم۱۹۶۳۶۵۰۱۱:۵۳:۰۰ ۱۴۰۰/۲/۲۱
اگر نظر شورای نهگبان اجرائی شود گفته روحانی و ظریف که ماها کاره ای نیستیم واقعیت پیدا خواهد کرد .
کارشناس حقوق۱۹۶۳۳۹۹۰۹:۴۹:۴۱ ۱۴۰۰/۲/۲۱
این قانون نیست یک آیین نامه و یا دستورالعمل است . مغلطه نکنید .
ناشناس۱۹۶۳۶۳۶۱۱:۴۸:۴۶ ۱۴۰۰/۲/۲۱
این دستور العمل داره قانون اساسی رو تغییر میده فرقش اینه و باید قانون باشه نه دستورالعمل درضمن نه شواری نگهبان و نه مجمع صلاحیت اینکار رو نداره
ناشناس۱۹۶۳۳۷۱۰۹:۳۷:۱۹ ۱۴۰۰/۲/۲۱
مصوبه شورای نگهبان داخلی هست ، این کار رو باید مجلس بکنه، اون قانون گذاره ، الان حسن داره از حق مجلس دفاع میکنه!!! البته با نیت دیگری..
ناشناس۱۹۶۳۴۸۳۱۰:۳۵:۳۸ ۱۴۰۰/۲/۲۱
میشه شورا نگهبان هم برای همه چی شرایط سنی بزاره نه اینکه مرگ واسه همسایه خوب باشه
ناشناس۱۹۶۲۸۸۸۲۲:۴۶:۰۰ ۱۴۰۰/۲/۲۰
از حسن اسحاق ملولیم در حد لالیگا و بوندس لیگا
ناشناس۱۹۶۳۳۱۰۰۸:۵۵:۱۱ ۱۴۰۰/۲/۲۱
لابد از حداد و جلیلی و رضایی هم خوشحالی !
ناشناس۱۹۶۲۹۲۲۲۳:۱۲:۴۲ ۱۴۰۰/۲/۲۰
کاندیداتوری رئیسی که از دو سال پیش واضح بود. حداقل برای کسانی که هنوز تلویزیون ایران را دنبال می کنند
ناشناس۱۹۶۳۴۴۰۱۰:۱۶:۱۹ ۱۴۰۰/۲/۲۱
رئیسی در سال 96 با اینکه ناشناخته بود توانست 16 میلیون رای بیاورد و اکنون با عملکرد بسیار موفق در قوه قضاییه و مبارزه با فساد بیشترین اقبال عمومی را دارد.
حسین۱۹۶۳۷۱۱۱۲:۲۲:۴۰ ۱۴۰۰/۲/۲۱
احسنت.
ناشناس۱۹۶۳۷۵۰۱۲:۴۹:۴۴ ۱۴۰۰/۲/۲۱
منفیا نشون میده اصلاح طلبا خیلی ترسیدن
ناشناس۱۹۶۴۸۵۲۰۲:۴۷:۲۴ ۱۴۰۰/۲/۲۲
رییسی رای نمیاره
ناشناس۱۹۶۲۹۴۸۲۳:۳۲:۵۸ ۱۴۰۰/۲/۲۰
خووووب! پس برای آقای ظریف هنوز حجت نشده!!! انشاءالله تا همونطور که توی فایل صوتی هم فرمودن چند روز دیگه با همسرشون گفتگو میکنن همونطور که برای وزارت حجت شد برای این هم حجت میشه!!!
ناشناس۱۹۶۲۹۵۰۲۳:۳۳:۳۷ ۱۴۰۰/۲/۲۰
هیچ بقالی نمیگه ماست یا مصوبه من ترش یا خلاف قانونه
ناشناس۱۹۶۲۹۶۳۲۳:۴۱:۵۰ ۱۴۰۰/۲/۲۰
یعنی حتی یکنفر از این دولت را اگر به مجمع تشخیص مصلحت ببرند جای هیچ شکی نمی ماند که خیلی اوضاع شیر تو شیر است
ناشناس۱۹۶۲۹۹۴۲۳:۵۹:۴۳ ۱۴۰۰/۲/۲۰
مجری نباید قانون را دور بزند رئیس جمهور باید مصوبات قانونی را ابلاغ و اجرا نماید.
م۱۹۶۳۵۸۵۱۱:۱۸:۲۳ ۱۴۰۰/۲/۲۱
عزیز من دولت مجری قانونه. قانون هم فقط مجلس می تونه تصویب کنه .وبرای دولت لازم الاجرا. شورای نگهبان فقط ناظره نمی تونه چیزی تصویب کنه به دولت بگه ابلاغ واجرا کن.
ناشناس۱۹۶۲۹۹۹۰۰:۰۱:۴۵ ۱۴۰۰/۲/۲۱
اصلاح طلبانی که میگفتن رئیس جمهور تدارکاتچی است!!! چرا برای تصاحب ریاست جمهوری 14 کاندیدا معرفی کردند و سر و دست می شکنند ؟!
ناشناس۱۹۶۳۰۰۰۰۰:۰۳:۱۰ ۱۴۰۰/۲/۲۱
اصلاح طلبان بی کفایت اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری کنند.
ناشناس۱۹۶۳۳۹۵۰۹:۴۷:۰۲ ۱۴۰۰/۲/۲۱
آخه اصولگرایان با کفایت رونق ایجاد کردن و آبادانی :-)
ناشناس۱۹۶۳۶۴۳۱۱:۵۰:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۲۱
گندی که اصلاح طلبان زدند قجرها نزدند قیمت ارز را 10 برابر گران کردند.
ناشناس۱۹۶۳۰۰۳۰۰:۰۵:۳۳ ۱۴۰۰/۲/۲۱
لج بازی دولت با شورای نگهبان دودش به چشم ملت می رود شروط تعیین شده توسط شورای نگهبان منطقی و صحیح است و باید در ثبت نام نامزدها لحاظ بشود.
ناشناس۱۹۶۳۴۱۳۰۹:۵۸:۵۶ ۱۴۰۰/۲/۲۱
بحث بر سر منطقی و درست بودن یا نبودن شروط نیست بلکه بحث بر سر اینست که شورای نگهبان نمیتواند قانونگذاری کند.
ناشناس۱۹۶۳۰۰۸۰۰:۰۹:۰۱ ۱۴۰۰/۲/۲۱
کسانی ثبت نام کننده تلقی می شوند که مدارک مصوبه شورای محترم نگهبان را دارا باشند در غیر اینصورت رد صلاحیت می شوند.
ناشناس۱۹۶۳۰۱۰۰۰:۱۱:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۲۱
شوراي نگهبان مي تواند در زمان بررسي صلاحيت هاي نظرات خود را اعمال كند ولي نمي تواند قانون وضع كند ودولت را ملزم به اجرا نمايد چون ظاهرااينكار خلاف قانون اساسي است لذا رييس جمهور هم به عنوان مجري وصيانت از قانون اساسي ان را ملغي كرده است
ناشناس۱۹۶۳۰۲۰۰۰:۲۶:۵۵ ۱۴۰۰/۲/۲۱
بازارگرمی انتخاباته
تقی۱۹۶۳۰۲۲۰۰:۳۰:۲۱ ۱۴۰۰/۲/۲۱
دستور ریاست جمهور قانونی است و اگر اینطور نشد هر کدام از قوا و نیروها که زورشان برسد برای وزارت کشور تعین تکلیف می کند. اقای رئیسی یهتر است به ساماندهی قوه قضائیه ادامه دهد اگر می خواهد خدمتی کرده باشد
ناشناس۱۹۶۳۰۴۹۰۰:۵۲:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۲۱
حضرت امام خمینی(ره) فرموده بودند تفسیر قانون اساسی با شورای نگهبان است روحانی نباید مصوبه شورای نگهبان را بایکوت نماید.
ناشناس۱۹۶۳۴۲۸۱۰:۱۰:۰۷ ۱۴۰۰/۲/۲۱
حضرت امام خیلی چیزهای مهم دیگری هم گفته بودند چرا آنها اجرایی و عملی نشد؟ مردم به امید این حرفها پای انقلاب ماندن
ناشناس۱۹۶۳۵۶۴۱۱:۱۱:۴۴ ۱۴۰۰/۲/۲۱
لیبرال های غربگدا مانع اصلی تحقق آرمان های انقلاب و امام(ره) هستن.
ناشناس۱۹۶۴۱۷۷۱۶:۵۴:۲۹ ۱۴۰۰/۲/۲۱
ترس از لیبرالها باعث نشود در دام کمونیستها بیفتید. یادتون هست امام خمینی درباره شوروی و چین چه گفته؟
ناشناس۱۹۶۳۴۵۱۱۰:۲۱:۵۹ ۱۴۰۰/۲/۲۱
تفسیر قانون اساسی با شورای نگهبان است، نه تعمیم قانون اساسی!
ناشناس۱۹۶۳۰۵۱۰۰:۵۴:۰۳ ۱۴۰۰/۲/۲۱
مردم تحمل دولت سوم روحانی را ندارند تدارکاتچی های اصلاح طلب بهتره کنار بکشند.
ناشناس۱۹۶۳۰۶۸۰۱:۱۷:۰۰ ۱۴۰۰/۲/۲۱
فقط سعید محمد
ناشناس۱۹۶۳۳۱۲۰۸:۵۶:۵۱ ۱۴۰۰/۲/۲۱
سعید محمد تحریمه . نمیتونه بره نیویورک از حقمون دفاع کنه . باید ویدئو کنفرانسی بره نیویورک .
ناشناس۱۹۶۳۳۲۴۰۹:۰۵:۳۷ ۱۴۰۰/۲/۲۱
بخشی از پروژه جاده تهران _ شمال دستپخت ایشونه ! هنوز بعد از گذشت چند دهه ، ۱۵ ٪ هم پیش نرفته !
یوسف۱۹۶۳۳۹۷۰۹:۴۷:۳۲ ۱۴۰۰/۲/۲۱
تهران شمال که راه اندازی شده، 15 درصد هم پیشرفت نداشته ؟! پالایشگاه ستاه خلیج فارس هم دستپخت ایشونه
ناشناس۱۹۶۳۷۱۳۱۲:۲۴:۰۸ ۱۴۰۰/۲/۲۱
البته بعد از ترخیص تجهیزات پالایشگاه که بخاطر برجام بود.
ناشناس۱۹۶۴۰۰۳۱۵:۱۹:۰۴ ۱۴۰۰/۲/۲۱
پیشرفت 80 درصدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در دولت دهم قبل از برجام انجام شد.
ناشناس۱۹۶۳۳۲۶۰۹:۰۷:۳۲ ۱۴۰۰/۲/۲۱
ما با نیویورک کاری نداریم .
ناشناس۱۹۶۳۳۳۷۰۹:۱۵:۳۱ ۱۴۰۰/۲/۲۱
آره . همینکه میتونه بره ونزوئلا و کره شمالی کافیه
ناشناس۱۹۶۳۳۶۰۰۹:۲۸:۴۶ ۱۴۰۰/۲/۲۱
با نیویورک کاری نداری که اوضاعت اینه !
ع.ح۱۹۶۳۳۹۱۰۹:۴۵:۲۶ ۱۴۰۰/۲/۲۱
با وجود این همه تحریم بانکی و نفتی و پتروشیمی و خودروسازی و ... هیچ کاری از دستتون بر نمیاد، ما دون مرغ نمیتونیم تولید کنیم و کاملاً واردکننده اون بودیم، می فهمی یا نه؟!!! اقتصاد وابسته ایران بدون دلارهای نفتی هیچ چی نیست ...
ناشناس۱۹۶۳۳۲۸۰۹:۱۰:۰۷ ۱۴۰۰/۲/۲۱
پس چرا از اولش کاندید شد و این همه مردم رو سر کار گذاشت؟ یعنی اینقدر عقلش نمیرسه یا بازیچه بوده خودش هم؟؟
ناشناس۱۹۶۳۴۸۱۱۰:۳۵:۲۰ ۱۴۰۰/۲/۲۱
درست صحبت کن درباره آقای محمد اصلاح طلب!!!!
ناشناس۱۹۶۳۳۳۰۰۹:۱۲:۰۲ ۱۴۰۰/۲/۲۱
محمد سعید فقط باید توی میدان باقی بمونه . اینجوری هم برای خودش بهتره هم برای یه ملت
ناشناس۱۹۶۳۳۳۳۰۹:۱۳:۳۶ ۱۴۰۰/۲/۲۱
چقدر هم دنیا تا حالا به این اعتراضات و دفاعیات ما گوش کرده و حقمون رو داده واقعا! یک نماینده میفرسته
ناشناس۱۹۶۳۴۲۷۱۰:۰۹:۳۱ ۱۴۰۰/۲/۲۱
حالا روحانی که نیویورک رفت چرا حقوق مون احقاق نشد ؟!
ناشناس۱۹۶۳۳۷۵۰۹:۳۷:۵۷ ۱۴۰۰/۲/۲۱
ان شالله صدرصد سعیدمحمد
ناشناس۱۹۶۳۰۸۳۰۱:۳۵:۴۸ ۱۴۰۰/۲/۲۱
آیا احمدی نژاد قد و قامت داشت ؟
ناشناس۱۹۶۳۴۹۱۱۰:۴۲:۳۰ ۱۴۰۰/۲/۲۱
این دولت اینقدر خرابکاری کرده که حالا همه میگن صد رحمت به احمدی نژاد.
ناشناس۱۹۶۳۰۹۹۰۱:۵۵:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۲۱
در شرایط فعلی و با روی کار اومدن بایدن ،ظریف بهترین گزینه است
ناشناس۱۹۶۳۳۱۴۰۸:۵۷:۴۲ ۱۴۰۰/۲/۲۱
آره منم دیپلماسی رو ترجیح میدم به میدون
ناشناس۱۹۶۳۴۳۲۱۰:۱۱:۱۰ ۱۴۰۰/۲/۲۱
دیپلماسی التماسی ظریف شکست خورد برای عبور از وضعیت بغرنج فعلی به مرد میدان احتیاج داریم.
ناشناس۱۹۶۳۵۰۹۱۰:۵۲:۵۹ ۱۴۰۰/۲/۲۱
مرد میدان فقط برای میدان جنگ است
ناشناس۱۹۶۳۸۲۹۱۳:۴۲:۰۲ ۱۴۰۰/۲/۲۱
باج دادن و تسلیم دیپلماسی نیست !
ناشناس۱۹۶۳۵۷۰۱۱:۱۳:۰۶ ۱۴۰۰/۲/۲۱
تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن ثمره دیپلماسی لبخند است.
ناشناس۱۹۶۳۵۸۰۱۱:۱۶:۲۰ ۱۴۰۰/۲/۲۱
شکست ظریف بابت قاطی شدن میدون و دیپلماسی بود و هست
ناشناس۱۹۶۳۶۵۲۱۱:۵۳:۱۰ ۱۴۰۰/۲/۲۱
خسارت برجام بدلیل ضعف مجریش بود.
ه.ت۱۹۶۳۲۴۵۰۷:۵۳:۵۶ ۱۴۰۰/۲/۲۱
این بازی ها برای گرم کردن تنور یخ زده انتخابات دیگه نخ نما شده! رای بی رای ...
ناشناس۱۹۶۳۲۸۹۰۸:۴۲:۳۵ ۱۴۰۰/۲/۲۱
عشق فقط یه کلام احمدی نژاد والسلام
ناشناس۱۹۶۳۲۹۲۰۸:۴۳:۵۸ ۱۴۰۰/۲/۲۱
به آقای رئیسی ، توصیه نشده که نامزد نشوند ؟
ناسناس۱۹۶۳۳۵۹۰۹:۲۸:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۲۱
تا قانون اساسی اصلاح نشود انتخابات معنی ندارد اختیارات رئیس جمهور باید درست مشخص شودتا مردم تکلیفشان مشخص باشد واصلح را انتخاب نمایند..
ناشناس۱۹۶۳۳۷۴۰۹:۳۷:۵۵ ۱۴۰۰/۲/۲۱
باسلام به نظربنده دیپلماسی ومیدان به مشابه دولبه شمشیراست حاج قاسم عزیزوتودل برو مردمیدان بودوآقای ظریف نیزمرددیپلماسی بوده وهست وبایدازکاندیداتوری ایشون حمایت کرد
ناشناس۱۹۶۳۶۵۶۱۱:۵۵:۴۱ ۱۴۰۰/۲/۲۱
ظریف که به جبهه نرفت و خط نشکست/ به غمزه منتقد مرد میدان شد
ناشناس۱۹۶۳۳۸۲۰۹:۴۰:۴۸ ۱۴۰۰/۲/۲۱
تنها گذینه جوان وکابینه جوان سعید محمد هستن بز گترین رقیب هم ریسی هستن ک جایگاه خوبی دارن الان و جایگاهشون بهترهس بمونن
ناشناس۱۹۶۳۴۴۵۱۰:۱۸:۴۶ ۱۴۰۰/۲/۲۱
عشق فقط یه کلام احمدی نژاد والسلام
ناشناس۱۹۶۳۴۴۷۱۰:۲۰:۳۲ ۱۴۰۰/۲/۲۱
بقول شهید چمران, تقوای بدون تخصص فاجعه امیز تر از تخصص بدون تقوا است, ریاست جمهوری باید اول تخصص ودیپلمات خوبی باشد. تا رفتار دینی وارزشی,.
ناشناس۱۹۶۳۴۷۰۱۰:۲۹:۵۳ ۱۴۰۰/۲/۲۱
رئیسی تشنه خدمت است چون از قوه قضاییه می خواهد به قوه مجریه برود.
ناشناس۱۹۶۳۴۸۸۱۰:۴۰:۴۶ ۱۴۰۰/۲/۲۱
سعید محمد چاره کار ملتتتت بهترین سابقه پاک ترین گذشته میگن سیاسی نیست من میگم هست سیاسی هم هست (سیاسی اما اگه منظورتون مثل اصلاح طلبان سیاسی بازه که من میگم نیست)خواهشاً دقت کنید زندگیمونو تو ۴ساله دیگه به فنا ندید بابا ماهم جوونیم آینده داریم
ناشناس۱۹۶۳۴۹۳۱۰:۴۴:۱۷ ۱۴۰۰/۲/۲۱
آقای جنتی ، حواس روحانی را پرت نکن ، الان روح روحانی در وین و .... ، اجنه را اذیت نکنید ، بعد میگوید نگذاشتن و ما نخونده امضا کردیم
ناشناس۱۹۶۳۶۱۵۱۱:۳۷:۰۴ ۱۴۰۰/۲/۲۱
آقای رئیسی جایگاه ویژه ای دارند و از ایشان که بگذرد احمدی نژاد بالاترین مقبولیت رو دارد و این بر کسی پوشیده نیست ولی، خیلی ها در خیلی از نهادها جایگاه خود رو در خطر می‌بینند و با کاندیداتوری ایشان مخالفت میکنند
دانشجو۱۹۶۳۸۴۸۱۳:۵۳:۰۰ ۱۴۰۰/۲/۲۱
مردم از تفکر یأس آمیز و مخرب اصلاحات خسته اند.. تن ایران را به درد آوردید با اینهمه بی تدبیری ها.. از شما خواهش میکنیم مسئولیت دولتی را رها کنید و به رانت خواری تان مشغول باشید اجازه دهید ایران با مدیری که برای خدمت می آید نه برای حزب ..نفسی تازه کند
لیلا۱۹۶۴۰۷۳۱۵:۵۳:۴۷ ۱۴۰۰/۲/۲۱
خواهشا مردم جان ایندفعه انشاالله درست انتخاب کنیم.با خودمم هم هستم
ناشناس۱۹۶۴۲۳۳۱۷:۴۷:۲۰ ۱۴۰۰/۲/۲۱
اللهم عجل لولیک الفرج بحق الفاطمه...انشااله هیچ کدوم نرسن نرسن نرسن....فقط مهدی موعود....
ناشناس۱۹۶۴۸۵۰۰۲:۴۵:۴۷ ۱۴۰۰/۲/۲۲
رییسی کاندید رقیب خوبی داشته باشه حتما دو باره رای نمیاره کافیه یکی مثل ظریف رقیبش باشه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    10. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    11. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

    12. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

    13. ادعای حسنی و رفتار اموی!

    14. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

    15. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

    16. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

    17. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

    18. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

    19. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

    20. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

    21. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

    22. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

    آخرین عناوین