گزارش سال ۹۹ تریبون، اولین گزارش حوزه رپورتاژ آگهی در ایران منتشر شد

گزارش بازرگانی،   4000220039

مجموعه تریبون که به تازگی نیز دو ساله شده‌ است، در گزارش خود به بررسی و تحلیل رفتار کاربران تبلیغ‌کننده در برنامه‌ریزی و انتشار کمپین‌های رپورتاژ آگهی‌شان و نیز بررسی رسانه‌های فعال در این حوزه پرداخته است. در حال حاضر بیش از 1000 رسانه و بیش از 8000 کسب‌وکار از پلتفرم تریبون برای مدیریت و انتشار کمپین‌های خود استفاده می‌کنند. طبق این گزارش، تقاضای رپورتاژآگهی در تریبون در سال گذشته، ۴۳۶٪ رشد داشته است.

 

هدف از گردآوری این گزارش، ایجاد شفافیت در آمار موجود در حوزه رپورتاژ آگهی به منظور کمک به کسب‌وکارها برای اجرای موفق‌تر و هدفمندتر کمپین‌های رپورتاژ آگهی‌شان است. در صورت تمایل می‌توانید فایل کامل گزارش سالانه تریبون را دانلود و مطالعه کنید.

این گزارش شامل 5 فصل است و در فصل‌های مختلف آن عملکرد تریبون، رفتار کاربران، محتوای رپورتاژها و رسانه‌های تریبون بررسی شده‌است و به سوالاتی از جمله سوالات زیر پاسخ می‌دهد:

  • در سال گذشته کدام حوزه‌ها فعال‌تر بوده‌اند و حوزه‌های مختلف رپورتاژهای خود را با چه برنامه زمانی منتشر می‌کنند؟

  • موضوعات و نحوه لینک‌سازی رپورتاژها چگونه بوده‌است؟

  • انکرتکست‌های پرتکرار هر حوزه چه بوده است؟

  • فاکتورهایی سئویی و دسته‌بندی موضوعی یک رسانه در تقاضا و درآمد آن رسانه چه تاثیری دارد؟

 

نگاهی بر عملکرد تریبون در سال 99



16 میلیارد تومان صرفه‌جویی در هزینه، معادل 49 بار انتشار رپورتاژ در کل رسانه‌های تریبون

با شیوع کرونا، تریبون تصمیم گرفت تا در حد توان خود از کسب‌وکارهای دیگر حمایت کند. در این راستا، 761 رپورتاژ و مبلغی به ارزش 953,339,631 تومان در سال 99 به شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان و بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک هدیه داده شد. با انجام فعالیت‌های مشابه تریبون توانست مبلغی معادل 16 میلیارد تومان در هزینه کاربران خود صرفه‌جویی کند.

 

128 سال صرفه‌جویی، زمان کافی برای خواندن 933 کتاب 50 هزار کلمه‌ای

در سال گذشته تریبون توانسته با ایجاد بستری راحت و سریع برای پیگیری و مدیریت کمپین‌ها و نیز ارائه خدماتی مثل پایش خودکار لینک‌های رپورتاژ، زمانی به اندازه 128 سال برای کاربران تبلیغ‌کننده خود ذخیره کند.

3 میلیارد بازدید با سرویس جایگاه خبری تریبون در سال گذشته

تریبون در کنار انتشار رپورتاژ آگهی، در راستای پاسخ به نیاز کاربران، به خصوص برای کمپین‌های از جنس روابط عمومی و نیز کمک به برندینگ مجموعه‌ها، سرویس جایگاه خبری خود را معرفی کرد و در طول سال گذشته چندین بار آن را ارتقا داد. در سال ۹۹، تبلیغاتِ قرار گرفته در این جایگاه‌ها بیش از 3 میلیارد بار بازدید داشته‌اند. در این میان تبلیغاتی که در حوزه‎های بورس و سرمایه‌گذاری، پزشکی و سلامت، گردشگری و تفریح بوده‌اند، بیشترین جذابیت را برای خوانندگان داشته‌اند.

رشد 436 درصدی با انتشار بیش از 23000 رپورتاژ آگهی

تریبون در سال گذشته با انتشار 23111 رپورتاژ و مدیریت 8687 کمپین، رشد 436 درصدی در تعداد رپورتاژهای منتشر شده‌اش را تجربه کرد. طبق آمار به دست آمده از روند ثبت‌نام تبلیغ‌کنندگان در تریبون، دیده می‌شود که در طول زمان کسب‌وکارهای بیشتری با این حوزه آشنا شده و به دنبال بستری برای مدیریت و انتشار کمپین‌هایشان بوده و هستند.



87 درصد رشد درآمد بین دو نیمه سال

میانگین درآمد ماهانه رسانه‌های تریبون در نیمه دوم سال 99 به نسبت نیمه اول سال، با رشد 87درصدی به عدد 3,697,438 تومان برای 874 رسانه فعال رسید.



این مجموعه که از ابتدای فعالیت خود، شعار به‌صرفه‌ترین پلتفرم انتشار آگهی را برگزیده در تلاش است تا با ایجاد بستری مناسب و ایجاد شفافیت در قیمت‌ها و ساخت یک ارتباط بی واسطه میان کسب‌وکارها و رسانه‌ها، برای کاربران خود ارزش‌آفرینی کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. وحدت ملی با وعده صادق

  12. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  15. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  16. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  17. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  18. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  19. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  20. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  21. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  24. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  25. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

پربحث‌های هفته

  1. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  2. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  3. افزایش ۳۵ درصدی مزد کاهش قدرت خرید کارگران را جبران نکرد

  4. اردوغان در حال بلعیدن ارس/ نقشه خطرناک ترکیه علیه محیط زیست ایران

  5. ماجرای طرح مالیات بر ازدواج چیست؟  

  6. تبلیغ کولرهای گازی ممنوع شد

  7. ریزش قابل توجه بهای سکه و طلا در کمتر از ۲۴ ساعت

  8. افزایش قیمت دلار آزاد و سکه در معاملات امروز بازار

  9. کاهش مصرف ۲۲ میلیون لیتری بنزین با توسعه CNG/ لزوم گازسوز شدن تاکسی‌های اینترنتی  

  10. مرغداری‌ها به ازای فروش هر کیلو مرغ ۱۲ هزار تومان ضرر می‌کنند!

  11. قیمت جدید گوشت، مرغ، برنج و روغن اعلام شد/ جدول قیمت

  12. زعفران ایرانی به سرنوشت پسته و فرش دچار شد  

  13. وزیر اقتصاد: عوامل کلیدی تأثیرگذار بر نرخ ارز در وضعیت مطلوبی قرار دارند  

  14. افزایش حقوق بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی در پرداختی اردیبهشت اعمال خواهد شد

  15. قیمت خودرو فعلا تغییر نمی‌کند

  16. دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت

  17. موشک‌های سپاه کدام نقاط سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد؟

  18. اعلام زمان دومین حراج شمش طلا/ خریداران تا پایان امروز ۳۵۰ میلیون تومان واریز کنند

  19. مأموریت تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی همراه با عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی

  20. اعمال افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از اردیبهشت ماه

  21. چگونه ۲۰۰۰ دلار ارز سهمیه ای بگیریم؟

آخرین عناوین