جنگ سپاهان و پرسپولیس برای صدرنشینی/ نیاز استقلال و تراکتور به پیروزی

ورزشی،   4000219010

هفته بیست‌ و دوم لیگ برتر فوتبال ایران امروز با برگزاری ۳ دیدار پیگیری می‌شود.

جنگ سپاهان و پرسپولیس برای صدرنشینی/ نیاز استقلال و تراکتور به پیروزی

به گزارش ایسنا، هفته بیست‌ و دوم لیگ برتر فوتبال ایران امروز (یکشنبه) با برگزاری ۳ دیدار پیگیری خواهد شد که طی آن نماینده‌های تهران و اصفهان باید رو در روی یکدیگر قرار بگیرند. سپاهان و استقلال در خانه باید به مصاف پرسپولیس و ذوب‌آهن بروند و همچنین پیکانی‌ها باید پذیرای تراکتور باشند.

برنامه بازی‌های امروز (یکشنبه) به شرح زیر است:

سپاهان – پرسپولیس/ ورزشگاه شهدای نقش جهان، ساعت ۲۰:۲۵

شاگردان محرم نویدکیا با یک بازی بیشتر و اختلاف سه امتیاز نسبت به پرسپولیس صدرنشین لیگ برتر هستند. سپاهانی‌ها پس از شکست در هفته سیزدهم مقابل شهرخودرو فقط در یک بازی امتیاز از دست دادند. آن‌ها در ۸ دیدار گذشته خود در لیگ برتر ۷ پیروزی و یک تساوی را به ثبت رسانده‌اند و در بازی آخر خود در جام حذفی خوشه طلایی ساوه را از پیش رو برداشتند. شاگردان نویدکیا مقتدرانه پا به مسابقه‌ای می‌گذارند که یکی از جذاب ترین بازی‌های لیگ برتر در هر فصل بوده است.

دو تیم برای بیست و چهارمین بار رو در روی هم قرار می‌گیرند. در ۲۳ دیدارگذشته پرسپولیسی‌ها ۵ پیروزی به دست آورده‌اند اما طبق آمار سپاهانی‌ها از معدود تیم‌هایی هستند که در ادوار لیگ برتر در کسب پیروزی از پرسپولیسی‌ها برتری داشته‌اند. آن‌ها ۸ پیروزی را در کارنامه خود ثبت کرده‌ند و ۱۰ تساوی نیز در بازی‌های دو تیم ثبت شده است.

در مقابل، پرسپولیس پس از صدرنشینی مقتدرانه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا پا به این مسابقه می‌گذارند. شاگردان گل محمدی پس از قرنطینه یک هفته‌ای باید در دیداری حضور پیدا کنند که می‌تواند سرنوشت قهرمان لیگ را مشخص کند. پرسپولیسی‌ها می‌توانند با کسب پیروزی در این دیدار با تفاضل گل بهتر صدرجدول را از سپاهان پس بگیرند. البته شاگردان یحیی گل محمدی یک بازی کمتر نیز دارند و برای صدرنشینی در لیگ برتر شانس بیشتری خواهند داشت.

پرسپولیس شنبه با تمام نفرات خود تمرین کرد اما حضور سید جلال حسینی، احمد نوراللهی و کمال کامیابی نیا به دلیل آسیب دیدگی آن‌ها در لیگ قهرمانان آسیا قطعی نیست. سپاهانی‌ها هم در این بازی محمد نژاد مهدی و محمدرضا خلعتبری را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهند داشت. همچنین شنیده می‌شود که شایان مصلح به دلیل داشتن علائم ویروس کرونا در قرنطینه است و در بازی فردا غایب خواهد بود.

پیکان – تراکتور/ ورزشگاه شهر قدس، ساعت ۲۱:۲۰

شاگردان مهدی تارتار با کسب پیروزی در مقابل تراکتور شانس این را دارند تا رده پنجم جدول صعود کنند. آن‌ها در حال حاضر با ۲۶ امتیاز در رده نهم قرار دارند و برای باقی ماندن در نیمه بالایی جدول به کسب سه امتیاز نیاز دارند. البته پیکانی‌ها در هفته‌های اخیر پر فراز و نشیب ظاهر شدند و در ۵ بازی آخر خود در لیگ برتر تنها یک پیروزی را به دست آوردند. پیکان قطعا کار راحتی در مقابل تراکتور نخواهد داشت.

شاگردان رسول خطیبی پس حضور موفق در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و صعود از این مرحله با روحیه مضاعفی پا به این مسابقه خواهد گذاشت. تراکتوری‌ها دو بازی کمتر نسبت به حریفان خود دارند و شانس زیادی برای قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر این فصل از رقابت‌ها را دارند. تبریزی‌ها در این بازی دو غایب بزرگ دارند و مسعود شجاعی و اشکان دژاگه را در اختیار نخواهند داشت.

استقلال – ذوب‌آهن/ ورزشگاه آزادی، ساعت ۲۲:۱۵

استقلال دیگر نماینده ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا پس از صعود از مرحله گروهی و بازگشت از این رقابت‌ها در اولین دیدار خود باید به مصاف ذوب‌آهنی قرار بگیرد که برای بقا می‌جنگند. البته ذوبی‌ها با حضور مجتبی  حسینی روی نیمکت‌شان شرایط بهتری نسبت به نیم فصل اول پیدا کرده‌اند و از منطقه سقوط خارج شده‌اند اما برای حفظ جایگاه خود نیاز دارند تا مقابل استقلال امتیاز کسب کنند. ذوبی‌ها پس از تغییر برنامه لیگ برای دیدار با استقلال دچار مشکلات زیادی شدند و اعضای تیم در چند نوبت به تهران سفر کردند تا مقابل استقلال قرار بگیرند.

در مقابل شاگردان فرهاد مجیدی برای باقی ماندن در کورس قهرمانی باید ذوب‌آهن را شکست دهند. فرهاد مجیدی پیش از هدایت تیمش یکی از گزینه‌های سرمربی گری اصفهانی‌ها بود و از این بابت مصاف سرمربی استقلال با ذوبی‌ها جذاب خواهد بود. استقلال در ۵ دیدار گذشته خود ۲ پیروزی، ۲ تساوی و یک شکست را در کارنامه خود به ثبت رسانده و فرهاد مجیدی برای بهبود کارنامه تیمش تلاش می‌کند تا در دیدارهای پیش رو امتیازات کامل را به دست آورد. باید دید برنده این دیدار در نهایت کدام تیم خواهد بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین