احمد خاتمی: مقابل زورگویان دیپلماسی کافی نیست

سیاسی،   4000217031

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، با اشاره به اینکه شیوع کرونا باعث تغییر در روش برگزاری مراسم روز جهانی قدس شده است، تاکید کرد که این روز و اهمیت برگزاری آن هیچ زمانی از یاد نخواهد رفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی عصر پنجشنبه 16 اردیبهشت در مراسم گرامیداشت روز قدس که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: امسال شیوع کرونا موجب شده است تا راهپیمایی و تجمع حضوری در روز جهانی قدس نداشته باشیم، اما به یاری خدا با واکسیناسیون عمومی کرونا می‌توانیم مراسمی که امسال برپا نشد را سال آینده با شکوه برگزار کنیم.

به گزارش دریافتی ایسنا، خاتمی با یادآوری اینکه قریب ۷۰ سال از اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی می‌گذرد، گفت: در این مدت دو جریان در مقابل این اقدامات شکل گرفته بود؛ یکی جریان سازش که بعضاً دیپلماسی نام داشت و نمونه آن هم کمپ دیوید و اسلو بود و جریان دوم هم انتفاضه و حزب‌الله و جریان میدان بود.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه جریان سازش و دیپلماسی جواب نداد و در حقیقت فرصت‌سوزی و وقت‌کشی بود تا رژیم صهیونسیتی بتواند پایگاه‌های خود را افزایش دهد و در حقیقت این جریان موجب تقویت صهیونیست‌ها شد، اظهار کرد: در حقیقت جریان انتفاضه است که جواب داده است و آن جریان سازش به‌طور کامل به ضرر مردم فلسطین بوده است.

وی با یادآوری شعار همیشگی صهیونیست‌ها «از نیل تا فرات»، گفت: صهیونیست‌ها با این شعار می‌خواستند تمام جهان اسلام را اشغال کنند اما امروز وضعیت آنان به‌گونه‌ای شده است که دارند با چنگ و دندان از خود محافظت می‌کنند و در حقیقت خروجی موشک‌های جبهه مقاومت است که صهیونیست‌ها را امروز به ذلت نشانده است.

خاتمی با بیان اینکه صهیونیست‌ها از روز اول به‌دنبال آن بودند که نام فلسطین از خاطره‌ها برود و چیزی به نام فلسطین باقی نماند، گفت: امام راحل با نامگذاری روزی به نام روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان این نقشه آنان را برای همیشه باطل کردند.

روز قدس هیچ گاه فراموش نخواهد شد

عضو فقهای شورای نگهبان در عین حال با یادآوری اینکه قریب دو سال است که به‌دلیل شیوع کرونا موفق به برپایی راهپیمایی روز جهانی قدس نشده‌ایم، گفت: با این وجود رهبر معظم انقلاب در این دو سال در روز جهانی قدس سخنرانی کرده و خواهند کرد و مسائل مهم را تبیین می‌کنند و در حقیقت این امام راحل و رهبر معظم انقلاب و جبهه مقاومت است که اجازه نداده است نام فلسطین از دنیا محو شود.

وی با بیان اینکه امروز مشاهده می‌کنیم که جبهه مقاومت چه به روز رژیم صهیونیستی می‌آورد، انفجار مهیب در کارخانه ساخت ماهوار، انفجار پالایشگاه نفت، نشت مخازن آمونیاک، انفجار در نزدیکی فرودگاه اسرائیل را از جمله این اقدامات دانست و افزود: خانه صهیونیست‌ها، خانه عنکبوت است یعنی سست و شکستنی است.

در برابر زورگویان دیپلماسی تنها کارساز نیست

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تجربه فلسطین در دو بحث مذاکره و سازش، گفت: همگی مشاهده کردیم که جریان سازش و مذاکره بی‌جواب ماند، اما جبهه مقاومت جواب داد و این دو تجربه‌ای برای جهانیان است زیرا در برابر زورگویان دیپلماسی به‌تنهایی پاسخگو نیست و باید میدان مقاومت هم باشد و اگر میدان مقاومت پشتیبان دیپلماسی نباشد، قطعاً آن دیپلماسی شکست خواهد خورد.

خاتمی همچنین به نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت، خاطرنشان کرد: توطئه‌های استکبار جهانی و آمریکا و صهیونیست‌ها با حضور مرد میدانی چون شهید قاسم سلیمانی نابود شد، لذا باید قدردان این میدان و مرد میدان باشیم. شهید سلیمانی فانی در ولایت فقیه بود و با تمام وجود می‌شد این مسئله را مشاهده کرد و همواره دیگران را هم به پیروی از خط ولایت فقیه تشویق می‌کرد.

خاتمی با بیان اینکه ولایت‌مداری یعنی اینکه باید تابع خط امام و رهبری باشیم نه اینکه افراد بگویند نه این طرفم نه آن طرفم بلکه باید با قاطعیت گفت که ولایی هستم، اظهار کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که دیپلماسی منهی میدان، ناکام است و در جریان داعش اگر میدان به داد دیپلماسی نمی‌رسید اکنون داعش بر عراق حاکم بود و اگر هم بغداد تصرف می‌شد، اکنون ما باید با داعش در خیابان‌های کلان‌شهرهای خودمان می‌جنگیدیم.

عضو خبرگان رهبری با یادآوری اینکه آمریکایی‌ها پیش‌بینی کرده بودند که داعش ۱۰ سال طول می‌کشد تا از موصل اخراج شود اما شهید سلیمانی این کار را کمتر از ۳ ماه انجام داد، گفت: همه این‌ها نشان می‌دهد که آن چیزی که در برابر دشمن جواب می‌دهد مقاومت است، لذا باید فرهنگ مقاومت را تقویت کرد و برای قضیه فلسطین هم این قضیه صدق می‌کند.

خاتمی با اشاره به شرایط کنونی و مباحث مطرح شده در خصوص مذاکرات، بیان کرد: امروز دشمن تلاش می‌کند تا با بزک کردن مذاکره و پایین آوردن قیمت طلا و دلار به مردم ایران سراب نشان دهند، در صورتی که کاهش نرخ طلا و دلار هم ذره‌ای بر روی قیمت‌ها و کالاهای مردم تأثیری نداشته است، لذا هم مردم و هم مسئولان باید هوشیار باشند.

به اعتقاد او یکی از دلایل بروز گرانی لجام گسیخته را سوء مدیریت دانست و  با بیان اینکه استکبار جهانی به‌دلیل گسترش سلطه خویش بر دنیاست و برای منافع خود دست به هر اقدامی می‌زنند، افزود: وقتی پای منافع خودشان پیش می‌آید خویشاوندی و پیمان را هم نمی‌شناسند و ادبیات آن‌ها تنها زبان زور است به‌همین دلیل رهبر معظم انقلاب فرمودند که باید قوی شویم و دشمن خودش عقب‌نشینی می‌کند.

خاتمی با اشاره به مخالفت رهبر معظم انقلاب با برخی از این مذاکرات، گفت: مقاومت معظم‌له در برابر مذاکره منطقی و خردورزانه است؛ ایشان می‌فرماید باید تمام تحریم‌ها لغو شود اما دشمنان این را نمی‌خواهند، لذا مردم باید بدانند که مذاکره با آمریکا مشکل معیشتی آنان را حل نمی‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هم سازش هم مقاومت هزینه دارد ولی هزینه سازش بیشتر از مقاومت است، گفت: ملت ایران یک ملت عاشورایی هستند که درس مقاومت را از عاشورا فراگرفته‌اند و شعار همان شعار «هیهات منا الذله» عاشوراست.

وی با تأکید بر اینکه آنچه در برابر زورگویی‌های آمریکا جواب می‌دهد، میدان است، اظهار کرد: میدان فقط نظامی است البته میدان سیاسی هم میدان است که گاهی تأثیرگذاری آن کمتر از میدان نظامی نیست از جمله انتخابات ریاست جمهوری که در پیش‌رو داریم.

خاتمی با بیان اینکه دشمن به‌دنبال کمرنگ کردن انتخابات در ایران است و در این مسیر تمام توان خود را به‌کار گرفته‌اند تا مردم مأیوس کرده و به پای صندوق‌های رأی نیایند، گفت: ملت ایران باید به پای صندوق‌های رأی بیایند چراکه صندوق امید هستند و هر رأیی هم که به صندوق انداخته شود در حقیقت آری دیگری به نظام جمهوی اسلامی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین لزوم دقت برای انتخاب اصلح در انتخابات خرداد را یادآور و متذکر شد که انتخاب اصلح یک رفتار خردورزانه است و باید کسی انتخاب کنیم که قانون اساسی را بداند و فرهنگ‌ ‌«ما می‌توانیم» را داشته و پیاده کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین