دعوای سعودی‌ها برای بازی با تیمهای ایران/پای استقلال در میان است!

ورزشی،   4000212103

صعود تیم‌های الهلال و النصر عربستان به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به یک چالش جدی و دعوای رسانه‌ای در عربستان تبدیل شده، چرا که بحث میزبانی استقلال از الهلال در میان است.

دعوای سعودی‌ها برای بازی با تیمهای ایران/پای استقلال در میان است!

به گزارش مهر، دو نماینده فوتبال ایران در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف دو نماینده عربستان بروند. تیم استقلال با صدرنشینی در گروه سوم، باید با تیم الهلال دیدار کند و تراکتور به عنوان تیم دوم گروه خود در مرحله یک هشتم تیم النصر عربستان را در پیش خواهد داشت.

کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از این اعلام کرده بود مرحله یک هشتم و یک چهارم نهایی به صورت تک بازی در خانه تیمی برگزار می‌شود که در مرحله گروهی صدرنشین بوده است. بر این اساس، الهلال باید در تهران با تیم استقلال دیدار کند و تراکتور باید با سفر به شهر ریاض، میهمان تیم النصر باشد.

هرچند هنوز این موضوع قطعی نشده و در روزهای اخیر خبرهای زیادی از احتمال برگزاری مسابقات مراحل بالاتر لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز و رفت و برگشت مطرح شده است.

با این حال، هواداران و رسانه‌های طرفدار دو تیم الهلال و النصر در عربستان با استناد به همان آیین نامه قبلی و برگزاری تک بازی، به تلاش برای رقم زدن شرایط به سود تیم تحت حمایتشان هستند.

«عبدالله بن زنان» خبرنگار عربستانی که پیش از این در کادر رسانه‌ای تیم النصر کار می‌کرده است، در این خصوص نوشت: «از حقوق تیم النصر بازی در مرحله یک هشتم در خانه خودش است. اگر الهلال نمی‌خواهد به ایران برود باید منتظر موافقت کنفدراسیون آسیا و تیم ایرانی برای بازی در زمین بی طرف باشد. این موضوع ارتباطی به النصر ندارد.»

«اسامه النعیمه» خبرنگار روزنامه «الریاض» عربستان که ظاهراً هوادار تیم الهلال است، ادعای واهی امنیتی را مطرح کرد و نوشت: «درخواست النصر برای بازی با تیم ایرانی در ریاض به ضرر تیم الهلال است چون تیم استقلال هم درخواست می‌کند با الهلال در ایران بازی کند. این امر سلامت و امنیت تیم الهلال را - در صورت سفر به ایران- به خطر می اندازد»!

«سعد السبیعی» خبرنگار روزنامه «الیوم» عربستان هم از النصری ها خواسته است بحث میزبانی از تراکتور در ریاض را پیگیری نکنند. این خبرنگار نوشت: «صحبت های زیادی پیرامون دیدارهای النصر و الهلال با تیم‌های ایرانی در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان مطرح شده است. ماجرا الهلال و النصر نیستند. بازی در زمین بی طرف تصمیم کنفدراسیون آسیا از سال ۲۰۱۶ برای تیم‌های ملی و باشگاه‌های عربستان بوده است. تصور کنید تیم ملی عربستان در مرحله انتخابی جام جهانی با ایران روبرو شود؛ آیا تیم ما به ایران می‌رود؟»

نحوه برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از زمان شیوع ویروس کرونا توسط مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا بارها تغییر کرده و هنوز مشخص نیست باوجود پایان مرحله گروهی در منطقه غرب، شیوه برگزاری مسابقات به چه صورت است.

سعودی‌ها انگیزه زیادی دارند این فصل به عنوان قهرمانی در آسیا برسند و از هر تلاشی چه داخل زمین و چه خارج از زمین برای رسیدن به هدفشان استفاده می‌کنند. شاید بهتر باشد فدراسیون فوتبال که روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای به استفاده از «ابزارهای دیپلماسی» برای کمک به نمایندگان ایران در این فصل اشاره کرده بود، از حالت انفعال خارج شود و اجازه ندهد حق ایران -حداقل یک میزبانی برای استقلال- از دست برود و شرایط به سود نمایندگان عربستان رقم بخورد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین