جلوگیری از ورود ۲۱۰۰ تبعه هند، پاکستان و افغانستان به کشور در روزهای اخیر

اجتماعی،   4000209110

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: در چند روز گذشته با تشکیل قرارگاه مقداد فرماندهی مرزبانی پایس، برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در مرزهای کشور، از ورود دو هزار و ۱۰۰ نفر اتباع هندی، پاکستانی و افغانستانی به کشور در مرزها جلوگیری شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار احمدعلی گودرزی با بیان اینکه مرزبانی نیروی انتظامی مقابله با قاچاق جوجه یک روزه را در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: یکی از وظایف ذاتی مرزبانی مقابله بی‌امان با قاچاقچیان و سوداگران مرگ است، در این راستا در دو سال گذشته آمار و ارقام نشان می‌دهد که مرزبانان همه ساله دو تا سه میلیون انواع جوجه یک روزه قاچاق را کشف کردند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با تأکید بر نقش سایر ارگانهای ذیربط در این زمینه، افزود: علیرغم مشقتهای فراوان همرزمان ما در مرزها پس از کشف جوجه‌های یک روزه، متأسفانه سایر ارگانهای متولی برای جمع‌آوری آنها اقدامی انجام نمی‌دهند و جوجه‌های کشف شده تلف می‌شوند که می‌توان با جابه‌جایی سریع از تلف شدن آنها جلوگیری کرد و به چرخه تولید برگرداند.

وی ادامه داد: کنترل و نظارت لازم توسط متولیان امر ضعیف است و با وجود دلالان، فراز و فرودهایی در این موضوع صورت می‌پذیرد، خروج جوجه‌های یک‌روزه توسط کولبران در مقابل تولید آنها در کشور زیاد قابل اعتنا نیست و بسیار ناچیز است لذا با توجه به وظیفه مرزبانان در این زمینه، ما مأموریت خود را ادامه می‌دهیم و به طور جد با قاچاق جوجه در مرزها مقابله خواهیم کرد.

این مقام انتظامی، به نقش مرزبانی در تحقق شعار سال مبنی بر "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زادیی‌ها" اشاره کرد و گفت: مبارزه با کالای قاچاق جزء اولویتهای اصلی مرزبانی در مرزها بوده و در این زمینه از ابتدای سال جاری تاکنون روند کشفیات قاچاق در مجموعه مرزبانی صعودی بوده است.

گودرزی با اشاره بر اینکه مبارزه با قاچاقچیان جدی و همه‌جانبه است و در این موضوع از تمام ظرفیتها استفاده خواهیم کرد، متذکر شد: در این زمینه ضربات سنگین و مهلکی به قاچاقچیان و سوداگران مرگ وارده شده و مرزبانان توانستند از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هفت تن انواع مواد مخدر را که عمدتاً در مرزهای جنوب شرقی و در درگیری با قاچاقچیان بوده است، کشف کنند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی، بر اهتمام مرزبانان بر جلوگیری از قاچاق سلاح و مهمات به کشور تأکید و خاطرنشان کرد: با اقدامات مؤثر اطلاعاتی، مقدار قابل توجهی سلاح و مهمات جنگی و شکاری در مناطق مرزی شمال غرب کشور کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش 75 درصدی در این زمینه هستیم، این موضوع نشان از اشراف و تسلط اطلاعاتی مرزبانان بر حریفان، قاچاقچیان کالا، سلاح و مهمات و سوداگران مرگ است که در مرزها انجام می‌شود.

وی بر تشدید اقدامات کنترلی در مرزهای جنوب شرق و جنوبی کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونای هندی و مصوبه ستاد مقابله با کرونا، در اجرای ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح و اوامر فرمانده نیروی انتظامی، قرارگاه مقداد فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در مرزهای کشور فعال و تشکیل شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: همه توان در این زمینه معطوف شده تا با هماهنگی نیروهای مسلح و اقدامات اطلاعاتی، اجازه ندهیم کسانی که مبتلا به ویروس منحوس کرونا هستند از طریق مرزهای جنوب شرقی و جنوبی به کشور ورود کنند.

به گفته گودرزی، اقدام اصلی قرارگاه مقداد فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی مبارزه با مترددین غیرمجاز در نوار مرز است، در این رابطه در چند روز گذشته از بدو تشکیل این قرارگاه از ورود دو هزار و 100 نفر اتباع هندی، پاکستانی و افغانستانی به کشور در مرزها جلوگیری شده و اتباع دستگیر شده با سازوکار، رعایت پروتکلهای بهداشتی و حقوق شهروندی به کشور مربوطه بازگردانده شدند.

فرمانده مرزبانی پلیس با تأکید بر اینکه از ظرفیت وزارت کشور، کمیته امنیت دریانوردی، هلال احمر و استانداران برای مقابله با ورود اتباع خارجی به کشور و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا استفاده خواهیم کرد، یادآور شد: عزم جدی مرزبانی برای تشدید اقدامات کنترلی در مرزهای جنوب شرق و جنوبی افزایش پیدا کرده است و با ورود غیرمجاز به مرزها ایران اسلامی برخورد خواهیم کرد.

وی به مرزنشینان توصیه کرد تا بهبود وضعیت سلامت، مراعات کرده و از مراوده با مرزنشینان کشورهای همسایه در مرزهای جنوب شرق و در حوزه دریا خودداری کنند تا بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم و به فضل الهی سلامت مردم تحقق پیدا کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین