هشدار درباره تحرکات سِری آمریکا علیه عراق

جهان،   4000209039

تحلیلگر امنیتی عراق درباره برنامه‌ها و تحرکات سری واشنگتن علیه عراق هشدار داد و تاکید کرد آنچه که در مرزهای عراق در جریان است، به منزله یک قطره از دریا است.  

به گزارش فارس، «احمد الشریفی» تحلیلگر امنیتی عراق می‌گوید، واشنگتن عراق را ترک نخواهد کرد و آن را بدون دخالت در امور داخلی‌اش رها نخواهد کرد.

وی در گفت‌‌و‌گو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: کاخ سفید در حال حاضر، اهتمام ویژه‌ای به اوضاع عراق دارد و دارای تحرکات سری و به دور از چشمهای دولت عراق است. قصد بعدی دولت آمریکا تمرکز بر بازآرایی نیروهایش و باز استقرار آن‌ها در عراق است.

الشریفی با اشاره به تحرکات محرمانه آمریکا علیه عراق افزود: دولت عراق باید بداند که  تحت پوشش فعالیت سیاسی آمریکا، تحرکاتی نظامی در جریان است تا زمینه‌ را برای انجام عملیات از پیش سازماندهی شده در داخل اراضی عراق که ممکن است دارای برنامه‌های نظامی یا استراتژیک باشد، فراهم سازند.

این تحلیلگر عراقی تاکید کرد: میزان چالشهای فراروی حضور آمریکا در عراق موجب افزایش برنامه‌های دولت جدید آمریکا برای تقویت توان خود در عراق شده است لذا این اشتباه است که بگوییم تغییر دولت در واشنگتن، توجه آن را از بغداد منحرف ساخته است. همه چیز به دور از چشم انظار عموم در جریان است و چه بسا که حتی دولت عراق نیز از آن بی‌اطلاع باشد. تمامی امور به دور از چشم رسانه‌ها و در اتاق‌های تاریک صورت می‌گیرد و تنها اطلاعاتی اندکی از این برنامه‌ها درز پیدا می‌کند.

وی گفت که آنچه در مرزها عراق در حال روی دادن است، در مقابل تحرکات و برنامه‌های آمریکا به منزله یک قطره از یک دریاست.

پیشتر «یاسر البهادلی» دیگر تحلیلگر امنیتی عراق، از طرح جدید و ویژه آمریکا برای هدف قرار دادن یگان‌های الحشد الشعبی مستقر در منطقه مرزی با سوریه خبر و هشدار داده بود: اطلاعات جدیدی که به دست ما رسیده، بیانگر وجود یک طرح آمریکایی - صهیونیستی برای تثبیت تمرکز آمریکایی‌ها در مرزهای عراق و سوریه و ایجاد یک پایگاه بزرگ در این منطقه بر اساس طرح آماده شده در پنتاگون است.

وی توضیح داد که الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی، امروز با بزرگترین طرح خصمانه برای پایان یافتن حضورشان در منطقه مرزی میان عراق و سوریه مواجهند، طرحی که بر اساس آن برای تحقق اهداف استعماری آمریکا، تلاش می‌شود تا ارتباط زمینی عراق با سایر کشورها قطع شود. تحرکات کنونی در مثلث اردن، سوریه و عراق در جریان است و مذاکراتی با فرماندهان امنیتی اردن در این زمینه در جریان است تا تردد آمریکایی‌ها در داخل اراضی اردن تا عمق پنج کیلومتر تسهیل شود.

این تحلیلگر امنیتی عراق در ادامه درباره این تحرکات نیروهای ائتلاف آمریکایی ضد داعش و شکل جدیدی که این نیروها برای نحوه حضورشان در این مناطق انتخاب کرده‌اند و نیز امکان احداث بزرگترین پایگاه نظامی در منطقه و اداره مشترک آن با صهیونیست‌ها هشدار داد.

«جبار المعموری» رئیس اتحادیه «علماء المسلمین» (علمای مسلمانان) در دیالی نیز در همین راستا هشدار داده و گفته بود که آمریکا مانع اصلی اجرای هرگونه پروژه اقتصادی در مرزهای سوریه است.هرگونه پروژه سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی با سوریه به شیوه‌های مختلف ناکام گذاشته می‌شود و این امر بیانگر ماهیت برنامه‌های ترسیم شده از سوی کاخ سفید درباره عراق است. هدف قرار دادن الحشد الشعبی نیز در راستای تحقق اهداف واشنگتن در عراق صورت گرفت اما مردان الحشد الشعبی با عزمی راسخ، همه این برنامه‌ها و نقشه‌ها را به شکست خواهند کشاند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین