"پاکسازی قومیتی" جدید رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس

گروه جهان الف،   4000207013

سرکوب های اخیر رژیم صهیونیستی در بیت المقدس (علیه فلسطینی ها) را بایستی جلوه ای جدید از تروریسمِ‌دولتی سازمان‌یافته(و نهادینه شده) صهیونیست ها ارزیابی کرد. دستورکاری که با تکیه بر "پاکسازی قومیتی" و تشویق افراطی‌گرایی علیه اعراب مسلمان، صرفا به دنبال گسترش دامنه نفوذ رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی، و منزوی سازی فلسطینی ها است. 

 "پاکسازی قومیتی" جدید رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس

 در رزوهای اخیر، شهر "بیت‌المقدس" که پایتخت تاریخی سرزمین فلسطین است، دستخوش تنش های گسترده ای بوده است. در این چهارچوب، نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی، به همراهِ گروه های افراطی صهیونیست، حملات گسترده ای را علیه اعراب فلسطینی در منطقه شرقی بیت المقدس انجام داده و جلوه های جدیدی از خویِ سرکوبگری رژیم اشغالگر قدس را به نمایش گذاشته‌اند. در این راستا، بسیاری از ناظران و تحلیلگران بر این باورند که دور جدید سرکوب های رژیم اسرائیل علیه فلسطینی ها، حاوی نکات مهمی در مورد ماهیت مخدوش و تجاوزکارانه سیاست‌های رژیم صهیونیستی است که ارزیابی دقیق آن ها، کاملا لازم و ضروری به نظر می رسد.
 
علت اصلی تنش های جاری در بیت المقدس چیست؟

در برهه کنونی، محرک اصلی درگیری ها میان اعراب مسلمان و نیروهای صهیونیست، صدور حکمِ یکی از دادگاه های اسرائیلی مبنی بر ضرورت واگذاری محله فلسطینی‌نشینِ "شیخ جراح" در شرق بیت المقدس از سوی اعراب مسلمان، به صهیونیست ها است. در واقع، رژیم صهیونیستی در ادامه رویه های مبتنی بر "پاکسازی قومیتی/Ethnic Cleansing" خود که دهه هاست علیه اعراب مسلمان در جریان است، این مرتبه دست روی یک محله فلسطینی‌نشین گذاشته و سعی دارد با پوشش یک حکم قضایی، دستورکار تدریجی خود مبنی بر یهودی سازیِ بیت المقدس و اخراج اعراب مسلمان از این شهر را به پیش برد. از این رو، مقاومت های فعلی اعراب فلسطینی در برابر سرکوبگری های رژیم صهیونیستی را بایستی واکنش جدی آن ها به یک گفتمانِ نهادینه شده در ساختار سیاسی رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد که در صورت عدم موضع گیری جدی در برابر آن، بایستی انتظار تبعات به مراتب سنگین تری را علیه ملت فلسطین و منافع آن ها داشت. 

تنش ها در بیت المقدس و برجسته شدنِ بیش از پیش "تروریسم دولتی" رژیم صهیونیستی

یکی از مهمترین جلوه های سرکوبگری رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین که سابقه ای دیرینه نیز دارد، استفاده ابزاری از "گروه های افراطی صهیونیست" جهت پیشبرد دستورکار مخرب تل آویو است. در جریان درگیری های اخیر، کلیپ‌های فراوانی از اعمال خشونت گروه های راست گرای افراطی صهیونیست علیه معترضان عرب در بیت المقدس، در فضای مجازی منتشر شده است. در این راستا، بسیاری از فلسطینی ها و روزنامه نگاران سرشناس نیز اقدام به انتشار پیام هایی در فضای مجازی کرده اند که به طور مستقیم به این مساله اشاره دارد. 

به عنوان مثال، یک خبرنگار فلسطینی می گوید: "گروه های افراطی مسلح صهیونیست به یک خانه فلسطینی، در حالی که کودکان گریه می کردند، حمله کرده اند. این ها نمودهایی از خشونت هایی هستند که اسرائیلی ها در نهایت خونسردی و به صورت دسته جمعی، امشب در حال انجام دادن آن ها در اورشلیم(بیت المقدس) هستند. چشم ها و قلب های خود را با فلسطینی ها در اورشلیم همراه کنید".  

یک خبرنگار فلسطینی نیز می نویسد: "شهرک نشینان اسرائیلی در حالی که شعار "مرگ بر اعراب" سر می دادند به مناطقی از قدس اشغالی یورش آورده اند. آنچه اکنون شاهدیم، بی قانونیِ یک اقلیت حاشیه ای از افراط گرایان و تندروها نیست. بلکه باید آن را نمودی از نژادپرستی جریان اصلی حاکم بر رژیم اسرائیل دانست که اساسا بر پایه پاکسازی قومیتی و آپارتاید استوار است". 

این نوع از پیام ها از روند عینی سرکوب فلسطینی ها در بیت المقدس، در واقع حاکی از رویه هایی است که صهیونیست‌ها سال هاست علیه ملت فلسطین اعمال می کنند. رویه های که در قالب آن، گروه های افراطی و خشونت طلب که از شهروندان صهیونیست تشکیل شده اند، در نهایت آزادی و بدون درنظرگرفتن تبعات اقدامات غیرقانونی و جنایت بار خود، هر آنچه می خواهند با حمایت رژیم اسرائیل(علیه ملت فلسطین) انجام می دهند و در این مسیر هیچگونه قید و محدودیتی را نیز بر سر راه خود نمی بینند. درست از همین منظر است که می توان رژیم صهیونیستی را حامی اصلی تروریسم دولتی در جهان معرفی کرد. 

در واقع، رژیم صهیونیستی دهه هاست که با تغذیه عامدانه خشونت و تجاوزگری غیرنظامیان صهیونیست علیه اعراب فلسطینی سعی داشته منافع خود را از طریق این گروه های تندرو تامین کند و عملا با اجرای سیاست های مرتبط با پاکسازی قومیتی، ملت فلسطین را در سرزمین خودشان(با اخراج آن ها از خانه و کاشانه خود)، به یک گروه اقلیت تبدیل نماید. 

در این چهارچوب شاهدیم که بسیاری از رهبران افراطی صهیوینست در جریان درگیری های اخیر در بیت المقدس(با استناد به کلیپ های منتشر شده از آن ها)، آزادانه هواداران خود را به خشونت علیه فلسطینی ها و ضرورت اخراج آن ها از محله شیخ جراح و تلاش جهت یهودی سازی منطقه قدس شرقی(همچون قدس غربی)، تشویق می کنند. به عنوان مثال، "جاناتان یوسف" یکی از رهبران شهرک نشینان صهیونیست در کلیپی که از وی در فضای مجازی منتشر شده به هواداران خود می گوید: "ما خانه به خانه فلسطینی ها را تعقیب می کنیم. تمامی این منطقه(شیخ جراح) باید یهودی‌‎نشین شود. ما محله به محله پیش خواهیم رفت و قدس شرقی را نیز یهودی می کنیم". حمایت رژیم صهیونیستی از گروه هایی با این طرز تفکر، جلوه ای روشن از تروریسم دولتی و رویه های آپارتاید گونه این رژیم، در برخوردهای آن با ملت فلسطین است که بایستی به نحو گسترده ای از سوی جامعه بین المللی محکوم شود. 

ضرورت حمایت بین المللی از مقاومت ملت فلسطین

در کنار تمامی ویدئوها و پیام هایی که در فضای مجازی از درگیری های جاری در بیت المقدس و سرکوب گسترده فلسطینی ها توسط افراط گرایان و نیروهای امنیتی صهیونیست منتشر شده، جلوه های فراوانی از مقاومت ملت فلسطین در برابر خوی تجاوزکاری صهیونیست ها نیز به نمایش گذاشته شده است. در واقع، مقاومت فلسطینی ها در برابر تجاوزات رژیم صهوینستی، هم تاکنون صهیونیست ها را در دستیابیِ بی دردسر و کم هزینه به اهدافشان ناکام گذاشته و هم موجب رونمایی از چهره واقعی آن ها در عرصه بین المللی شده است. در این راستا، یک کاربر عرب فلسطینی می نویسد: "ما همچنان در سرزمین و خانه هایمان خواهیم ماند..." 

یک کاربر دیگر هم می نویسد: "علی رغم سرکوب های جاری رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در بیت المقدس، هزاران عرب فلسطینی در روز جمعه، نماز جمعه را در محوطه مسجد الاقصی در قدس اشغالی به پا داشتند". پیام هایی از این نوع به همراه هزاران ویدئو دیگر از مقاومت ملت فلسطین در برابر صهیونیست ها، بار دیگر ضرورت حمایت گسترده جامعه بین المللی از فلسطینی ها را برجسته ساخته است. بدون تردید سکوت در برابر تجاوزکاری های رژیم صهیونیستی، می تواند تبعات گسترده‌تر و منفی را برای صلح و ثبات بین المللی، در آینده ای نه چندان دور به دنبال داشته باشد. 

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین