آقای ظریف به کجا چنین شتابان!

محمدكاظم انبارلويی،   4000206133 ۵۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
آقای ظریف به کجا چنین شتابان!


مصاحبه آقای ظريف وزير محترم خارجه با سعيد ليلاز حاوي مطالب مهمی از فهم وی از سياست خارجی ، مذاكره با آمريكا و مناسبات ايران با مسكو و ... است. ناكامی دولت در اجرای برجام و نيز مذاكرات وين، عزم آمريكا و رژيم صهيونيستی در تداوم، تشديد تحريم‌ها و ترور و خرابكاري در تأسيسات هسته‌ای باعث شده است وی به تناقض‌گویی برسد.

انتشار اين مصاحبه در رسانه وهابي ايران اينترنشنال كه آن را مي‌توان نوعي سفارش عربستان سعودی تلقي كرد، خيلي عجيب نيست. اين اقدام را مي‌توان در كنار ترور دانشمندان هسته‌ای ، خرابكاری در تأسيسات هسته‌ای، خسارت محض عمدتا دستاوردهای برجام و وضعيت اقتصادي كشور انفجار يك بمب صوتی به منظور راه‌اندازی يك جنگ روانی در داخل دانست.

مسئول نهاد ترتيب‌دهنده اين مصاحبه که يكي از مقامات امنيتي با امنيتی‌ترين مقام كابينه است چند هدف را هم‌زمان در اين مصاحبه و نوع گويش آن دنبال كرده است:

1- شارژ كارت اعتباری برای مذاكره دروين

2- اخلال در روابط با روسيه كه يكی از نقاط تنفس كشور در برابر تحريم‌ها و فشار آمريكاست

3- تهمت به حاج قاسم و ناديده گرفتن زحمات شهادت‌گونه شهدای حرم در حفظ امنيت ملی

4- دور زدن همه نقدهای مشفقانه سياست خارجی و هو كردن آن

كل مصاحبه 7 ساعته وزير محترم خارجه و نيز قسمت پخش‌شده در رسانه داعشی اينترنشنال و رسانه‌های دشمن در چند جمله خلاصه می‌شود:

1- وزير خارجه نقشی در سياست خارجی ندارد و اختيارات او برای هدايت ديپلماسي خارجی كشور صفر است.

اين حرف، هم درست است هم غلط . غلط است براي اين‌كه او در اصلي‌ترين مأموريت خود در حل مناقشات با آمريكا قرار بود بر اساس شروط رهبري ، شروط مجلس و شروط شورایعالی امنيت ملی تحريم‌ها را لغو كند و حتی رئیس‌جمهور هنگام امضای برجام گفت؛ ما پای هيچ قراردادی را امضا نمی كنيم مگر اين‌كه قبل از آن همه تحريم‌ها لغو شود، اما آقای ظريف برخلاف همه شروط نظام ، برجام را امضا كرد و آن را به ملت تحویل تحميل نمود و هیچ تحریمی هم برداشته نشد!.

اگر او نقشي در سياست خارجي ندارد و اختيارات او صفر است چگونه توانسته اين تصميم كه متضمن خسارت عظيم به ملت است با دور زدن تصميمات نهادهاي قانونی كشور بگيرد و 8 سال دولت و ملت را سر كار بگذارد؟!
اين حرف از زاويه‌ای درست است، چون معلوم شد او و همكارانش در برجام‌نويسی نقشی نداشتند، يك متن از سوی وزارت خارجه آمريكا تهيه شده بود بدون اين‌كه يك «واو» از اين متن كاسته شود به تأييد و تصويب ايشان و تيم همراه رسيد و او هيچ اختياری در تغيير و تنظيم و يا چانه‌زنی براي چندوچون متن نداشته است.

اين حقيقت اكنون فاش شده است .آيا او بايد اين بی‌اختياری خود را برای نظام فاكتور كند يا كاخ سفيد؟!

2- او در اين مصاحبه می‌گوید؛ «ديپلماسی را براي ميدان جنگ در سوريه هزينه كردم. ديپلماسي به دليل فشارهای شهيد قاسم سليمانی فدای ميدان جنگ شد. من برای موفقيت ميدان مذاكره می‌كردم.» عدم صداقت او در ميان اين جملات مثل روز روشن است.

او چگونه ديپلماسي را هزينه جنگ در سوريه كرده است؟ چند بار به سوريه سفر كرده است؟ وقتی شهيد قاسم سليماني پوزه داعش را در عراق و سوريه به خاك ‌ماليد و بشاراسد را به تهران آورد و اين خبر مثل بمب در جهان اسلام و دنيا منفجر شد، او در واكنش به آمدن بشاراسد استعفا داد و جلوي تركش‌هاي اين بمب عظيم به چهره شكست‌خورده آمريكا و رژيم صهيونيستي را گرفت. حالا او كدام اقدام را در سياست خارجی به نفع جنگ با داعش دارد و برای مردم ما فاكتور می‌کند. از نگاه او قدرت نظامی ايران ، قدرت منطقه‌ای ايران مزاحم گفت‌وگوهای او با آمريكاست. اين ديدگاه نشان می‌دهد او مايل بوده با تفنگ بدون فشنگ مثل عرفات در مذاكرات تودرتو با آمریکا شركت كند.

3- او در اين مصاحبه گفته است: «روابط ايران با آمريكا به نفع روسيه نيست. روسيه نمي‌خواهد روابط ايران با آمريكا عادي شود.

از اين گفته معلوم می‌شود فهم او از «روسيه جديد» پس از فروپاشي شوروي مطابق واقعيت‌های «ميدان» و «ديپلماسي» نيست. او 50 سال عقب است از تاريخ و هنوز فكر می‌کند در دوران جنگ سرد به سر می‌بریم.
همچنين از اين گفته معلوم می‌شود برآورد صحيحي از نقش روسيه در مذاكرات 1+5 ندارد و نيز كمك‌هاي روسيه را در رفع تحريم‌هاي اقتصادي آمريكا بي‌انصافانه ناديده می‌گیرد. همچنين كمك روسيه در جنگ با داعش را نمي‌فهمد.
اصلا داعش را يك تهديد امنيتي نمي‌داند . تا داعش تا درب وزارت‌خارجه ما نيايد و نواميس دیپلمات‌های ما را به غارت نبرد او باور نمي‌كند چنين تهديدي اصلا وجود دارد؟!

4- فايل صوتي مصاحبه وزير خارجه گذشته از اين‌كه چه كاركردها و كاربردهايي براي دشمن دارد و چه اثراتي روي انتخابات و سياست خارجي دارد، يك تست در مورد اندازه فهم وزيرخارجه ماست از دنيايي كه بسر مي‌بريم. اگر نام آقاي محمدجواد ظريف را از این مصاحبه برداريم و آن را بدهيم گزينش وزارت خارجه بگوييم چنين فردی مي‌خواهد كارمند رسمي وزارت‌خارجه بشود نظر بدهيد، حتما با اين پرسش‌هايی كه كلی تأمل در آن لازم است و پاسخ‌هايی كه دريافت شده، چنين فردی نمی‌تواند يك كارمند جزء در وزارت‌خارجه يا هر سفارتخانه‌اي در كشورهاي جهان به‌ويژه كشورهاي غربي باشد.

اي كاش آقاي ظريف که اين‌همه بدوبیراه به حاج قاسم سليمانی و روسيه در اين مصاحبه گفته، چهاركلمه هم عليه آمريكا و دوستانش به‌ويژه كری مي‌گفت كه او را به اين روز سياه انداخته‌اند.
جناب آقای ظریف، به کجا چنین شتابان، کجا دارید می روید؟ چرا باید کمتر از 2 ماه مانده به پایان کار دولت صدای شما از رسانه های دشمن، آن هم دشمن ترین صدا و سیمای وهابیون داعشی به گوش ملت برسد و در آن هیچ نشانه ای از دشمنی شما با آمریکا شنیده نشود؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۳۹۲۸۱۲۰:۴۱:۴۹ ۱۴۰۰/۲/۶
کاش آقای ظریف این حرفها را در زمان حیات شهید سلیمانی میزد و پاسخ سردار را هم می شنید
ناشناس۱۹۳۹۵۱۸۲۳:۱۳:۴۱ ۱۴۰۰/۲/۶
الهی بمیرم، حاج قاسم اهل جواب دادن نبود.
ناشناس۱۹۳۹۵۳۲۲۳:۲۱:۵۴ ۱۴۰۰/۲/۶
ظریف تاوان حمله‌ی ناجوامردانه به شهید سلیمانی ، شهید مهندس ،شهدای ترور ، شهدای مدافع حرم و شهدای جنگ تحمیلی خواهد داد ----------------------
ناشناس۱۹۳۹۵۴۹۲۳:۲۸:۲۲ ۱۴۰۰/۲/۶
ترور شخصیت سردار صورت گرفت و خجالت آور است که نمی توانند از این فضایی که نظامیان ما فراهم کردن تا دستگاه دیپلماسی عمومی و اقتصاد که وظیفه وزارت خارجه است بیاد کار کند در آنجا ولی از عمد نیامدن و روی آوردن به تخریب دستگاه موفق نظامیان شرم آور است از همین همه تناقضات در سیاست کلان ایران که عده ای....!
ناشناس۱۹۳۹۹۹۶۰۸:۵۶:۳۰ ۱۴۰۰/۲/۷
وقتی انقدر در مذاکرات کارشکنی میشه و تهمت های ناروا به ظریف زده میشه چرا نیاد واقعیتها را بگوید؟
ناشناس۱۹۴۰۰۲۴۰۹:۱۰:۴۷ ۱۴۰۰/۲/۷
مهم این است که تعداد زیادی از این مصاحبه ها با دیگر مسئولین دولتی هم انجام شده باید منتظر انتشار دیگر مصاحبه ها از شبکه ایران اینترناشنال باشیم
ناشناس۱۹۳۹۳۰۳۲۰:۵۷:۱۴ ۱۴۰۰/۲/۶
دولت دنبال نفوذی های خودش بگردد
ناشناس۱۹۳۹۳۰۵۲۰:۵۸:۰۴ ۱۴۰۰/۲/۶
این ظریف هم تخریب شد. ببینیم دیگه با کی میخواید دو قطبی درست کنید.
ناشناس۱۹۳۹۳۱۰۲۱:۰۲:۳۱ ۱۴۰۰/۲/۶
مراقب مرز بندی ها باشید... ظریف فردی ولایی است
ناشناس۱۹۳۹۶۵۵۰۰:۳۱:۳۲ ۱۴۰۰/۲/۷
کدام‌ولایی؟؟؟شوخی تلخی است
ناشناس۱۹۳۹۷۶۴۰۲:۰۵:۰۱ ۱۴۰۰/۲/۷
لابد قاسم سلیمانی ولایی نبود
ناشناس۱۹۳۹۳۱۳۲۱:۰۳:۴۷ ۱۴۰۰/۲/۶
كدام بد و بيراه آدم منصف! كل بحث ايشان اين است كه بر اساس سياست‌هاي كلي نظام و نظر شهيد سليماني، ديپلماسي در خدمت موفقيت در ميدان سوريه بوده كه درستش هم همين است. شما عزيزان هستيد كه بهانه پيدا كرده‌ايد براي كوبيدن ظريف
ناشناس۱۹۳۹۵۲۱۲۳:۱۶:۳۳ ۱۴۰۰/۲/۶
این که می‌گوید نظامیان ما مانع دیپلماسی من هست و تخریب می کند آنها را این که می گوید روسیه از قبل می خواست بیاد و... دروغ هست یا نه؟ اگر منصف باشی برعکس باید نظر می دادی
ناشناس۱۹۳۹۵۳۴۲۳:۲۳:۰۹ ۱۴۰۰/۲/۶
کلا پرتی و یا از عمد خودت را به پرتی می زنی با این رسوایی که این آقا به بار آورد با آن حرف های خلاف واقع و حتی ضد امنیت ملی و بعد درز کردن این فایل صوتی
ناشناس۱۹۳۹۶۵۸۰۰:۳۳:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۷
شماها اگر انصاف سرتان می شد همه فکرتان برای کدخدا نمی گذاشتید که برای توافق با آنها بگویید با یک بمب ما را نابود می کنند یا همین 3 ماه فرصت که برای انتخابات داده اید و منافع ملی را به بازی می گیرید
ناشناس۱۹۳۹۷۹۰۰۳:۱۹:۰۳ ۱۴۰۰/۲/۷
ظریف فردی مخلص باخدا مسلمون اصلا این حرفا بهش نمیخوره عیب نداره من بودم مصاحبه کردم ظریف نبود ظریف دستتو بده امو بریم اونور بازی کن اونجا ترقه میندازن میترسی امو ادم انقدر بی عرضه وترسو نمیشه که ...
ناشناس۱۹۳۹۳۱۵۲۱:۰۵:۴۳ ۱۴۰۰/۲/۶
هیچ کس با تخریب شهیدسلیمانی به جایی و آبرویی نمیرسد
ناشناس۱۹۳۹۹۵۴۰۸:۲۹:۱۶ ۱۴۰۰/۲/۷
دوست عزیز آقای ظریف فقط درباره ی تحولات برجامی و کارشکنی روسیه و... حرف زده و فقط درباره نظر شهید سلیمانی گفته و کسی را تخریب نکرده!
ناشناس۱۹۴۰۰۰۷۰۹:۰۰:۴۳ ۱۴۰۰/۲/۷
هیچکس هم با تخریب ظریف به جایی نمیرسه. تهمت زنندگان رسوا خواهند شد
۱۱۹۳۹۳۱۶۲۱:۰۶:۲۳ ۱۴۰۰/۲/۶
دولت تدبیر و امید درس عبرت خوبی برای ملت ما بود . امیدوارم از اشتباهات درس بگیریم
ناشناس۱۹۳۹۳۱۸۲۱:۰۶:۲۹ ۱۴۰۰/۲/۶
ظریف یک نفر از مردم کشوره ظریف نه هر کس دیگه این ابهامات باید پاسخ داده بشه.
اسلامی۱۹۳۹۳۴۳۲۱:۲۰:۱۰ ۱۴۰۰/۲/۶
جناب آقای انبار لویی ! جوری به ظریف تازیدین انگار ایشان مصاحبه عمومی کرده برا ثبت تاریخ ایشان صادقانه دیدگاه خودشون رو بیان کرده و قرار نیست مثل جنابعالی فکر کنند !
ناشناس۱۹۴۰۰۴۱۰۹:۱۶:۳۱ ۱۴۰۰/۲/۷
از آقای انبار لویی با این صحبتهایی که کرده نباید انتظار انصاف و واقع بینی را داشت
ناشناس۱۹۳۹۳۴۴۲۱:۲۲:۵۱ ۱۴۰۰/۲/۶
کشور دارد به بیراهه میرود و مردم تاوان ندانم کاری مسئولان را میپرازد
ناشناس۱۹۳۹۳۷۶۲۱:۴۶:۲۸ ۱۴۰۰/۲/۶
ظریف دروغ نمیگوید
ناشناس۱۹۳۹۵۲۲۲۳:۱۶:۴۲ ۱۴۰۰/۲/۶
میشه فرض کرد دروغ نمیگه، ولی ایشون اصولا در موضع تشخیص خیر و صلاح ملت ایران نیستن با این کارنامه درخشانشون
شهاب۱۹۳۹۵۹۸۲۳:۵۴:۲۷ ۱۴۰۰/۲/۶
شما؟
مهران۱۹۳۹۶۰۳۲۳:۵۷:۴۵ ۱۴۰۰/۲/۶
اره ایشون دروغ نمیگه فقط من چند جمله ایشون رو بیان میکنم ببینیم صداقت توش هست یا نه آمریکا که با یه بمب میتونه کل سیستم دفاعی ما رو نابود کنه از موشک ها ما نمیترسه امضای جان کری تضمین است کل تحریم ها لغو خواهد شد تمام خطوط قرمز رهبری رو رعایت کردیم ( رهبری گفتن خطوط قرمز رعایت نشد) واقعا دروغگو نیست
ناشناس۱۹۳۹۶۶۰۰۰:۳۴:۲۳ ۱۴۰۰/۲/۷
ساعت خواب از این قدیس سازی تو خالی!
ریزه میزه۱۹۳۹۶۸۶۰۰:۵۰:۳۵ ۱۴۰۰/۲/۷
بله ،نه ظریف کم دروغ میگوید ونه رئیس دولت مطبوع او.این راملت 8سالست تجربه کرده
ناشناس۱۹۳۹۷۶۳۰۲:۰۳:۴۴ ۱۴۰۰/۲/۷
یه جا دروغ گفت زمانی که جیسون رضاییان دادند پول گرفتند گفتند پول بخاطر برجامه
امیر حسین سلطان/تهران۱۹۳۹۳۸۲۲۱:۵۰:۴۴ ۱۴۰۰/۲/۶
صدا و سیما سالهاست یکطرفه عمل می کند و جناب انبارلویی در تکمیل ادعاها و اظهار لطف زایدالوصف انتهایی مطلب شان!!! نسبت به وزیر محترم امور خارجه بد نبود یک نیمچه تشری هم به رسانه ملی می زدند که چرا فضا را برای عرضه افکاری متفاوت با آنچه می خواهند نهادینه کنند! آماده و مهیا نمی سازند؟ بسیاری از اظهارات در زمان خودش و طرح پرسش و پاسخ در برنامه های زنده رادیویی و تلویزیونی صدا و سیما می توانست هم راهگشای طی مسیر آینده باشد و هم اینکه جذابیت رسانه های بیگانه را در دسترسی و انتشار اینگونه مصاحبه ها خنثی نماید اما افسوس و هزاران افسوس!!! امسال 4 اردیبهشت 1400 رادیو در ایران 81 ساله شده است اما به نظر می رسد با کمال تاسف رسانه های نورسیده و نوظهور بی اصالت گوی سبقت را در جذب مخاطب از رسانه های رسمی کشور ربوده باشند! با سپاس/ شنونده پروپاقرص قدیمی رادیو
ناشناس۱۹۳۹۵۲۳۲۳:۱۷:۵۳ ۱۴۰۰/۲/۶
لطفا عملکرد یک شخص حقوقی و مهم را با رسانه یکی نفرمایید
ناشناس۱۹۳۹۴۰۸۲۲:۰۰:۰۳ ۱۴۰۰/۲/۶
با انصاف باش این تحلیل محتوی سخن ظریف نبود
ناشناس۱۹۳۹۴۰۹۲۲:۰۰:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۶
خودتون پخش کردید که نکنه کاندید انتخابات شه حالا هم ول کن نیستید
ناشناس۱۹۳۹۵۲۸۲۳:۱۹:۳۹ ۱۴۰۰/۲/۶
خخخه فرار رو به جلو را هم خوب بلد هستید در کنار ما هیچ کاره هستیم خخخخه
مهران۱۹۳۹۶۰۹۰۰:۰۰:۱۴ ۱۴۰۰/۲/۷
ظریف با سعید لیلاز که هماهنگ کننده آشنا بودهمصاحبه کرده بعد میگید مخالفان ظریف منتشر کردن؟ کل این مصاحبه از اول قراربود پخش بشه تا روحانی و ظریف مسئولیت خرابکاری ها رو از گردن خودشون بردارند و بندازم گردن دیگران
ناشناس۱۹۳۹۴۱۵۲۲:۰۲:۴۲ ۱۴۰۰/۲/۶
شتابان هم نبود از اولش هم همین بوده و بارها ما که آدم معمولی بودیم گفتیم
ناشناس۱۹۳۹۴۴۹۲۲:۱۸:۴۰ ۱۴۰۰/۲/۶
واقعا چرا هیچ حرفی از آمریکا و اسرائیل و فرانسه و انگلیس نیست!؟!؟
ناشناس۱۹۳۹۵۶۶۲۳:۳۴:۱۲ ۱۴۰۰/۲/۶
برای اینکه موضوع صحبت آنها نیستند.
ع ب۱۹۳۹۴۸۵۲۲:۵۴:۴۱ ۱۴۰۰/۲/۶
کلمه مداخله ایران در سوریه از یک دیپلمات نظام بعیده
علی۱۹۳۹۵۴۴۲۳:۲۶:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۶
حرف حق را باید اگر چه تلخ است شنید و قبول کرد. آقای ظریف واقعیات را گفتند
ناشناس۱۹۳۹۶۳۵۰۰:۲۰:۴۸ ۱۴۰۰/۲/۷
به هر آن کجا که باشد به جز این سرا ، سرایش
ناشناس۱۹۳۹۶۹۴۰۰:۵۷:۴۳ ۱۴۰۰/۲/۷
گاندو خودشونن .اطلاعات دنبال کی میگرده.اف برتوکه برقهرمان مبارزه باداعش می تازی،. .
ناشناس۱۹۳۹۷۷۰۰۲:۱۲:۴۲ ۱۴۰۰/۲/۷
چطوره که اگر برجام دیکته آمریکا بوده از همان ابتدا نظام کل آن را مردود ندانسته و آن را به آتش نکشید؟
محتشم۱۹۳۹۷۷۴۰۲:۳۴:۱۷ ۱۴۰۰/۲/۷
تصورکرده به قد سردار قدس می رسد هزاران مادر بزایند تا سلیمانی دیگر اگر زاید
علی بیک۱۹۳۹۷۸۸۰۳:۱۵:۲۳ ۱۴۰۰/۲/۷
بله شما درست میفرمایید. آقای ظریف با چند دهه تجریه در عرصه سیاست خارجی اشتباه میفرمایند
ناشناس۱۹۳۹۸۲۴۰۵:۰۵:۰۶ ۱۴۰۰/۲/۷
نویسنده محترم دنیا آنقدر ارزش نداره. ازاده نیستی لااقل منصف باش
مشهدي۱۹۳۹۸۲۹۰۵:۰۹:۰۴ ۱۴۰۰/۲/۷
آقای ظریف دلسوز واقعی کشور...
ناشناس۱۹۳۹۸۵۳۰۵:۴۷:۰۱ ۱۴۰۰/۲/۷
به کجا چنین شتابان؟به آغوش گرم کدخدا
ناشناس۱۹۳۹۸۶۴۰۶:۰۸:۰۰ ۱۴۰۰/۲/۷
شما که آنقدر از دیپلماسی سر در میارین چرا وزیر امور خارجه نشدید
ناشناس۱۹۴۰۰۱۴۰۹:۰۵:۳۰ ۱۴۰۰/۲/۷
کاملا مشخص هست که ظریف کارمند ایران هست یا ..... پولای بیت المال رو ازش پس بگیرید بفرستید دادگاه
محسن۱۹۴۰۰۱۶۰۹:۰۷:۰۳ ۱۴۰۰/۲/۷
جناب دکتر ظریف از چشم من افتاد چون اگر اختیاری نداشت چرا ۸ سال مسئولیت پذیرفت و استعفا نداد ؟
ناشناس۱۹۴۰۰۵۲۰۹:۲۲:۲۸ ۱۴۰۰/۲/۷
چطور برجام رو بر خلاف شروط نظام امضا کرد و نظام هم پذیرفت؟ مگه شهر هرته
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    2. این صدای اقتدار ایران است ...

    3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    4. وحدت ملی با وعده صادق

    5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    14. اسراییل چه باید بکند؟ 

    15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین