آمده ام که نیایم!

سیاسی،   4000206001 ۱۰۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
آمده ام که نیایم!

اگر بشنوید کسی به تنهایی مدعی انجام دادن کاری است که جمیع دوستان و همفکرانش طی حدود سه دهه از عهده آن بر نیامده اند حتما تعجب خواهید کرد. 

تعجب شما احتمالا بیشتر خواهد شد اگر بدانید این شخص برای انجام این کار لازم است به جایی و کسانی مراجعه کند که پیشتر صلاحیت و درستکاری شان را زیر سوال برده و آنجا/آنها  را فاقد مشروعیت دانسته است. 

و باز در شگفت می مانید از اینکه کسی برای انجام این کارها لازم باشد در جایگاهی کسی قرار بگیرد که از نظر او هیچکاره است! 

  بله تعحب آور است ، اما کسی هست که علیرغم شگفت آور بودن این کارها، از نظر من و شما، مبادرت به انجام آن کرده است:  آقای مصطفی تاجزاده با صدور بیانیه ای رسما برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام نامزدی کرد  !

با خواندن بیانیه رسمی ایشان احتمالا از شدت تعجب چشمانتان هم گرد خواهد شد چون وی در این بیانیه نه رقیب و جریان های سیاسی دیگر ، بلکه «حکومت» را خطاب قرار داده است و در واقع  می خواهد ضمن عمل درون یک ساختار سیاسی و از طریق نهادهای آن  علیه آن باشد ! 

سخن بر سر این نیست که بیانیه آقای تاجزاده حاوی چه شعارها و عبارات زیبایی درباره عدالت و رفع فقر و گرانی و تورم و دموکراسی و ...  است. در این مقطع همه بیانه ها و سخنان، زیبا و گرم و گیرا هستند.   در واقع آغاز رقابت های انتخاباتی به نوعی به شب شعر و مشاعره می ماند: این ، شعری درباره عدالت می خواند و به آن می گوید «ت» بده!  آن هم بیتی درباره «تبعیض» می خواند می گوید «ض» بده و... ،  و برنده هم کسی است که شعر بیشتری خوانده است  !

خیر، بحث بر سر این سخنان زیبا و نغز نیست. سخن این است که ظاهرا قاعده و معیار اصلی در قول و کردار که همان «عدم تناقض» -به تعبیر فیلسوفان- باشد در زمانه ما از بین رفته و هر اظهار نظر و هر عملی می تواند همزمان درست ضد چیزی باشد که ادعایش را دارد. 

 این آشوب ذهنی و عملی متاسفانه در سیاست ما و به خصوص در جریان اصلاحات سال های سال است که وجود دارد. 

 کسی مانند آقای تاجزاده می تواند درباره باورهای گذشته خود در هر حوزه ای تجدید نظر کند. می تواند بگوید قانون اساسی بدون رهبر و ولایت فقیه را قبول دارد. می تواند اصلا تا بدانجا پیش برود که بگوید ما اصلا یک مشت جوان خام و نیاموخته بودیم که انقلاب کردیم ، همه این ها را هم می تواند بدون کوچکترین اشاره ای به مسوولیت پذیری لازم و ضروری در این مواقع بیان کند اما منطقا دیگر نمی تواند در عین این افاضات، درون آن حاکمیت باشد. آن خروج از حاکمیتی که سال ها قبل برخی از اصلاح طلبان از آن سخن می گفتند فارغ از درستی و نادرستی ادعاهای پشتیبانش، از این نظر  قابل دفاع تر است تا شیپور را از سر گشادش زدن. آن کار به شفافیت سیاسی، شناخت جامعه و قدرت فکری مردم در تضارب آرا می انجامید و هزینه های به مراتب کمتری داشت. 

رویه کج دار و مریز برخی اصلاح طلبان در تمام این سال ها شایبه منفعت طلبی و بهره مندی از حضور در قدرت را روز بروز بیشتر علیه خودشان تقویت کرده است. 

با این حال آنچه گفتیم پیش فرضی داشت که عبارت باشد از صداقت آقای تاجزاده در اعلام نامزدی و صدور این بیانیه. فرضی که معلوم نیست درست باشد چون به ذهن و ضمیر ایشان راهی نداریم. اما بنا بر عرف رفتار اهل سیاست می توان فرض دیگری را هم در نظر گرفت و آن اینکه این بیانیه داغ، همان سنگ بزرگی است که از اول برای نزدن برداشته شده است ! 

بنابر این فرض احتمالا آقای تاجزاده می داند که صلاحیتش تایید نخواهد شد بنابراین هر چه داغ تر شعار بدهد هدف اصلی بهتر برآورده خواهد شد.

با این حال امیدواریم ایشان صادقانه به عرصه رقابت ورود کرده باشد و شورای نگهبان هم صلاحیتشان را تایید کند تا ببینیم بعد از فصل بهاری انتخابات هم ایشان می تواند به « مشاعره» ادامه دهد یا نه  !  

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۳۷۵۹۶۰۰:۴۴:۵۶ ۱۴۰۰/۲/۶
از خیلی پیش از این ظریف رئیس جمهور ایران است. هم کاندید خواهد شد. هم قاطعانه تایید صلاحیت خواهد شد. هم انتخاب می شود. هم در چند هفته اینده تحریم امریکا علیه او هم لغو خواهد شد. در شرایط فعلی هم داخل و هم در خارج در اوردن ظریف به عنوان کاندید اصلح و ارجح منتطبق شدند. دیگران فقط بازی این داستان هستند. در شرایط فعلی غیر ممکن است که یک شخصی مانند سعید معحمد یا جلیلی یا اصولگرا کاندید اصلی کانون های قدرت باشد. تحریم هستیم. باید یک ظریف بیاید تا تحریم را تخفیف دهد. تخفیف داد که مراد حاصل است. تخفیف نداد اصولگرایان هزینه نخواهند داد و خواهند گفت ما گفته بودیم
ناشناس۱۹۳۷۶۳۸۰۱:۲۵:۳۲ ۱۴۰۰/۲/۶
بزرگترین ضربه را در این 42 سال به انقلاب روحانی با خیانت در بورس زد 57 میلیون کد بورسی که به اتفاق اعضای خانواده خود و بنا به دعوت روحانی از خیانت در بورس آسبب دیده اند اعتماد عمومی انها از دست رفت و این مهم باعث کاهش شدید مشارکت های مردم در امور اجتماعی خواهد بود
ناشناس۱۹۳۷۶۶۸۰۲:۱۶:۲۲ ۱۴۰۰/۲/۶
57 میلیون کد بورسی باتفاق خانواده های انان یعنی تقریبا کل جمعیت کشور و ایت یعنی فاجعه بزرگی که روحانی ایجاد کرد و این اعتماد از دست رفته به این راحتی دیگر بر نمیگردد
ناشناس۱۹۳۷۶۷۳۰۲:۲۳:۴۴ ۱۴۰۰/۲/۶
یاد داستان بزرگترین مامور موساد در سوریه افتادم که برای سالها در دستگاه سوریه معتمد کامل بود و موساد به او دستور داده بود تا می تواند خود را مخالف و دشمن اسراییل جا بزند. حالا هم خیلی جالب است که چگونه در دهها سالی که داشتیم که اصلا سابقه نداشته که کسی از مقامات ارشد کشور در حد وزیر اینچنین و ناگهانی و زمانی که می خواهد انتخاب شود صحبت علیه روسیه می کند. شاید بزودی هم مصاحبه منتشر نشده دیگری! از ایشان منتشر شود که حسابی به چین بتازد! خوب. هر چی باشد چین و روسیه در میان اکثریت رای دهندگان ایران خیلی محبوب! است. خیلی جالب است.
ناشناس۱۹۳۷۷۵۴۰۷:۱۲:۴۱ ۱۴۰۰/۲/۶
چه خیانتی آقا ؟! رفتید در بورس سرمایه گذاری کردید و مزه سود روزانه بالا زیر دندانتان مزه کرده بود و هر روز بیشتر آلوده تر شدید غافل از اینکه ماهیت بورس همیشه صعودی نیست و نزولی هم دارد حالا که ضرر کرده اید زمین و زمان را به هم دوختید که پس چه شد سودهای کلان ! انصاف هم خوب چیزی است
ناشناس۱۹۳۸۰۰۱۱۰:۰۸:۳۷ ۱۴۰۰/۲/۶
حسن جیب بر جیب ملت را زده اونم با ترفند نه دلایل واقعی در بازار سرمایه
حسین۱۹۳۸۱۲۱۱۰:۵۶:۰۷ ۱۴۰۰/۲/۶
هیچ کس از ضررش در بورس نمی نالد همه از دزدی که شده ازشان انتقاد میکنند.#بازار دستوری
ناشناس۱۹۳۸۱۷۰۱۱:۱۱:۴۱ ۱۴۰۰/۲/۶
سود کلان مال حقوقی ها و خودی ها بود که نمایش سود دهی بورس را شروع کردند مردم که آمدند بساط دزدی پهن شد همه اش یک سناریو کثیف برای دزدی از مردم بود
ناشناس۱۹۳۸۳۱۱۱۱:۵۵:۰۶ ۱۴۰۰/۲/۶
روحانی باید به صورت علنی به خاطر ضررهایی که به مردم زد محاکمه شود.
ناشناس۱۹۳۷۶۴۳۰۱:۴۱:۳۵ ۱۴۰۰/۲/۶
خجالت بکشید با این همه خسارتی که به کشور زدین باز چشمانتان را می بندین و هر حرف را می زنید و هنوز دنبال سراب هستید
ناشناس۱۹۳۷۶۶۴۰۱:۵۴:۴۲ ۱۴۰۰/۲/۶
به علت افتضاح شیوع کرونا خون قربانیان کرونا گردن روحانی هست
ناشناس۱۹۳۷۶۸۰۰۲:۴۹:۳۶ ۱۴۰۰/۲/۶
تحلیل جالبی بود! احتمال داره کسی که همین دیشب از پشت کوه اومده رو ده درصد قانع کنه!!!!
یک سوال۱۹۳۷۷۷۶۰۷:۵۶:۵۵ ۱۴۰۰/۲/۶
من یک سوسیالیست هستم نماینده من در این انتخابات آزاد کیست ؟
ناشناس۱۹۳۷۸۹۵۰۹:۳۴:۵۷ ۱۴۰۰/۲/۶
اگه قرار باشه برای هر عقیده‌ای یه نامزد داشته باشیم که ۲۰۰۰ نفر باید نامزد داشته باشیم. یکی سوسیالیسته، یکی کمونیسته، یکی نازیه، یکی اصلاحطلبه، یکی لیبراله، یکی چپه، یکی لائیکه، یکی اصولگراست، یکی شیعه‌ست، یکی سنیه، یکی مسیحیه، یکی ارمنیه، یکی عربه، یکی فارسه، یکی ترکه، یکی لره، ....... !!!!!!!!!!!
ناشناس۱۹۳۸۰۲۶۱۰:۲۳:۰۳ ۱۴۰۰/۲/۶
چه اشکالی داره. ۲۰۰۰ نفر کاندیدا داشته باشیم. بگذاریم مردم خودشون آزادانه تصمیم بگیرند و هر کسی که بیشترین رأی رو آورد، منتخب بشود.
ناشناس۱۹۳۸۴۵۳۱۲:۳۷:۵۵ ۱۴۰۰/۲/۶
پس بر این اساس نماینده یک تفکر کافیست
ناشناس۱۹۳۸۷۲۰۱۴:۳۴:۲۸ ۱۴۰۰/۲/۶
سوسیالیست مرده
ناشناس۱۹۳۷۹۵۸۰۹:۵۵:۲۸ ۱۴۰۰/۲/۶
مشکل مردم با آمدن این جناح آن جناح حل نمی شود فرق این جناح با اون جناح زیاد نیست و در نهایت همه اینها باید پیگیر سیاست های از قبل تعیین شده باشند که مورد قبول مردم نیست. تا زمانی که مردم سالاری در کشور نباشد و مردم بر تمام امور کشور مسلط و نظارت نداشته باشند و قانون حاضر اصلاح و به درستی و کامل اجرا نشود هیچ اتفاقی نخواهد افتاد بلکه اوضاع بدتر خواهد شد
علی۱۹۴۲۸۲۰۱۲:۰۷:۵۷ ۱۴۰۰/۲/۸
تو حالت خوب نیستا مردم؟ ظریف؟ واقعا اگر مردم به ظریف رای بدن! وای حتی تصورش هم ! بعد از این همه ساده لوحی و ساده انگاری دنیای سیاست؟؟؟؟
ناشناس۱۹۳۷۵۹۷۰۰:۴۵:۵۳ ۱۴۰۰/۲/۶
ظریف را از خیلی وقت پیش باید رئیس جمهور بدانید. چون بالاییها در این شرایط تحریم فقط بدنبال افرادی مانند ظریف هستند. انقدر بی سیاست نیستند که در این شرایط یک احمدی نژاد یا جلیلی یا سعید محمد را بیاورند. انها را مطرح می کنند که همه بروند به ظریف رای دهند. خواهید دید که هم کاندید می شود و هم صلاحیت او خیلی محکم تایید می شود و حتی در همین چند هفته اینده تحریم امریکا علیه او هم لغو می شود. هم داخل و هم خارج بر روی ظریف منطبق هستند. هشت سال دیگر بدنبال این 16 سال ادامه خواهد یافت و برخی جو زده ها صف می کشند که به دیپلمات هزاره رای دهند و بعد از چند ماه خواهند امد و خواهند گفت پس اقای ظریف چه شد؟ مگر وعده نداده بودی که ایران را وین خاورمیانه کنی! مگر نگفتی دلار می شود 8 هزار تومن و....
ناشناس۱۹۳۷۵۹۹۰۰:۴۸:۱۳ ۱۴۰۰/۲/۶
کاش دو تا مثل تاجزاده توی ایران مسولیت داستن...
ناشناس۱۹۳۷۶۲۴۰۱:۱۰:۴۷ ۱۴۰۰/۲/۶
بعضیرها فقط برای مطرح کردن خودشان می ایند و الا می دانند بیش از دو هزار رای هم نمی اورند انهم فقط از طرف قوم و قبیله خود
ناشناس۱۹۳۷۹۳۹۰۹:۵۰:۰۷ ۱۴۰۰/۲/۶
همین احمدی نژاد را کسی می شناخت؟ در دور اول حضورش توانست رفسنجانی را که همه میشناختنش شکست بدهد. بماند چقدر برای آن هزینه کردند به او رنگ و لعاب دادند با شعارهای قشنگ و گول زننده او را بزک کردند و مردم فریب همین شعارها را خوردند.
ناشناس۱۹۳۷۶۴۷۰۱:۴۵:۰۹ ۱۴۰۰/۲/۶
بعله که هر سال آشوب درست کنید و ملت را بیچاره کنید
ناشناس۱۹۳۷۶۵۷۰۱:۵۰:۳۶ ۱۴۰۰/۲/۶
یه سر به کابینه روحانی بنداز بعد به صف پوشک و مرغ و وضعیت بورس ببین
ناشناس۱۹۳۷۶۷۴۰۲:۲۵:۰۱ ۱۴۰۰/۲/۶
هواپیما را دو باره کی زین میکنید برای عراقچی برود وین و بگوید مذاکراترخوب مثبت سازنده و رو به جلو بود
ناشناس۱۹۳۷۶۸۱۰۲:۵۰:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۶
کاشکی فقط دوتا بودن!!! مشکل اینه که خیلی هستن!!!
ناشناس۱۹۳۷۶۹۳۰۳:۱۷:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۶
به نظرم الان خیلی بیشتر از دو نفر در این دولت مانند تاج زاده داریم
ناشناس۱۹۳۷۷۸۲۰۸:۰۲:۵۵ ۱۴۰۰/۲/۶
حیف که فقط تنور انتخابات را باد خواهد زد.
من۱۹۳۷۸۰۵۰۸:۲۶:۳۰ ۱۴۰۰/۲/۶
مردم خودشون میدونند به کی رای بدهند... رد صلاحیت نکنید اگه راست میگین... زنده باد تاجزاده...
ناشناس۱۹۳۸۴۴۱۱۲:۳۴:۲۲ ۱۴۰۰/۲/۶
هنوز نفهمیده ایم که دوره زنده باد و مرده باد گذشته
ناشناس۱۹۳۷۶۰۰۰۰:۴۹:۰۴ ۱۴۰۰/۲/۶
اقای ظریف در مصاحبه که ظاهرا قرار نبوده اصلا منتشر شود( معلوم نیست پس چرا مصاحبه سه ساعته کرده!) و همینجور یهویی نوشته ان هم نه بلکه فایل صوتی ان منتشر شده عملا با گفتن حرفهایی که هرگز در تمام مدت 40 سال خدمت خود نزده و از روسیه شدید انتقاد کرده و از نظامیان و سرهنگ ها شدید انتقاد کرده و در واقع کلید کاندیدایی خود را زده است. قطعا باید بیاید و قطعا انتخاب هم خواهد شد. فعلا نیاز به ظریف است.
ناشناس۱۹۳۷۶۵۰۰۱:۴۶:۵۶ ۱۴۰۰/۲/۶
کشور دیگر نیازی به ساده لوحان و چه بسا خیانتکاران ندارد که کشور را بازیچه خارجی ها بکنند و همه هم فهمیدن
ناشناس۱۹۳۸۳۲۶۱۱:۵۹:۳۳ ۱۴۰۰/۲/۶
منفی ها : یعنی کشور به خائن نیاز دارد ؟
ناشناس۱۹۳۷۶۸۲۰۲:۵۳:۰۶ ۱۴۰۰/۲/۶
پس الان داستان اینطوری شده که هرکسی به روسیه و سرهنگ‌ها فحش بده رای میاره!! قبلاً اینطوری بود که هرکس به ربنا و حجاب و دیوارکشی تو پیاده رو گیر میداد رای میاورد
ناشناس۱۹۳۷۶۸۳۰۲:۵۴:۱۶ ۱۴۰۰/۲/۶
ایشون توی این ۳ساعت اشاره نکردن که چطور دنیایی که حساب و کتاب داره قبول کرد آمریکا از برجام خارج بشه!؟!؟
ناشناس۱۹۳۸۲۲۶۱۱:۳۰:۲۹ ۱۴۰۰/۲/۶
اصولگراها حسابی از کاندیداتوری تاجزاده ترسیدن .
ناشناس۱۹۳۸۸۴۲۱۵:۴۵:۰۲ ۱۴۰۰/۲/۶
از تاجزاده نمیترسیم، از لوگو پپسی منوتوبین های ناتوان ذهنی ولی بسیار ترس داریم
ناشناس۱۹۳۹۰۷۱۱۷:۵۴:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۶
مرغ پخته را به خنده میندازی
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۹۳۷۶۰۳۰۰:۴۹:۳۶ ۱۴۰۰/۲/۶
واقعا ریاست جمهوری اینقدر الکی است که هر کسی در دم انتخابات و بدون داشتن یک برنامه مدون به خودش اجازه می دهد اعلام کاندیداتوری نماید
ناشناس۱۹۳۷۶۲۲۰۱:۰۸:۳۰ ۱۴۰۰/۲/۶
کم الکی نیست هشت سال است داریم می بینیم خیلی الکی است
ناشناس۱۹۳۷۸۳۸۰۹:۰۱:۲۲ ۱۴۰۰/۲/۶
موافقم شدید جسارتا فقط بهتره به جای 8 بگی 16 سال. با امدن معجزه هزاره و کارهای عجیب و غریبش بود که همه گفتن پس ما هم میتونیم رئیس جمهور بشویم. خدا را شکر با روحانی، روی همدیگه را رو سفید کردند و در عوض سرنوشت یک کشور را تباه.
ناشناس۱۹۳۸۷۶۶۱۴:۵۴:۳۶ ۱۴۰۰/۲/۶
دقیقترش 16 سال . از دوره احمدی نژاد کاملا مشهود شد که الکیه
ناشناس۱۹۳۷۶۵۹۰۱:۵۱:۵۷ ۱۴۰۰/۲/۶
کدومشون برنامه دارند؟ فقط شرط گذاشتند برای امدن بدون برنامه برنامه هم داشته باشند فرقی نمی کنه نمی توانند اجرا فرمایند
ناشناس۱۹۳۷۶۰۴۰۰:۵۰:۱۱ ۱۴۰۰/۲/۶
درود به تاجزاده که اشتباهات خودش پذیرفته و یه اصلاحطلب واقعیه، اگه کسی مثل تاجزاده بیاد کاندید بشه من که پشت دستم داغ کردم رای ندم حتیما می رم رای می دم
ناشناس۱۹۳۸۱۱۰۱۰:۵۳:۴۱ ۱۴۰۰/۲/۶
عزیزم ساعت خواب همه می دانند نقشه چی هست با اعلام این کاندیداتوری!
ناشناس۱۹۳۷۶۰۵۰۰:۵۱:۴۷ ۱۴۰۰/۲/۶
تنها راه نجات انقلاب انقلاب اقتصادی با اجرای قانون اعاده اموال نامشروع سند تحول قوه قضا است
ناشناس۱۹۳۷۶۱۰۰۰:۵۳:۰۵ ۱۴۰۰/۲/۶
اقای ظریف در مصاحبه سه ساعته که اصلا قرار نبوده منتشر شود ولی الکی و اتفاقی و یهویی و همینجوری و بدون هیچ نیتی ! بصورت خیلی حساب نشده! پخش شده است فرمودند: در این چهل سال هرگز بدنبال راحت طلبی نبودم. بنده خدا درست میگه. این من بودم که هشت سال جنگ کشورم و نظامم را در نیویورک سپری کردم و هرگز حتی یک روز به ایران نیامدم نکند مجبور به انجام خدمت سربازی زمان جنگ برای کشور و نظامم شوم و به محضی که جنگ تمام شد با ضمانت وزیر خارجه وقت امریه سربازی مرا در نیویورک صادر کند در مرداد 67 تنها دوهفته به ایران برگشتم و با امریه سربازی بسرعت به نیویورک برگشتم. چقدر سختی دیدم!
ناشناس۱۹۳۷۶۱۱۰۰:۵۵:۵۰ ۱۴۰۰/۲/۶
اصولگراها کشور رو به سمت سوریه شدن خواهند برد
ناشناس۱۹۳۷۶۸۶۰۲:۵۹:۱۳ ۱۴۰۰/۲/۶
یعنی دقیقا چطوری!؟!؟
ناشناس۱۹۳۷۷۵۰۰۶:۱۹:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۶
قبلا اصلا طلب ها زحمتش رو کشیدن. باتکرار کردن ها مملکت رو به قهقرا بردن وحالا دست پیش گرفتن که پس نیفتن.
ناشناس۱۹۳۷۸۰۰۰۸:۱۹:۳۶ ۱۴۰۰/۲/۶
دوباره شروع کردید ترساندن مردم رو! 4 سال پیش: اگر رئیسی بیاید بین زن و مرد دیوار میکشد تو خیابان!! البته رأی من سعید محمد هست ولی کارتون خیلی زشته
ناشناس۱۹۳۷۶۱۲۰۰:۵۷:۲۰ ۱۴۰۰/۲/۶
افرین به جو خواب الو. قشنگ معلوم است که با توجه به وضع اقتصادی ایران دارند انقدر این دست ان دست می کنند تا مطمئن شوند که در انتخابات شخصی مانند ظریف یا تفکر ظریف ریاست جمهور خواهد شد. غیر از این باشد و اگر ایران بخواهد یک معجزه هزاره دیگر رو کند هیچ شانسی برای تخفیف تحریمها نخواهد بود. در واقع دارند به تصمیم سازان ایران این پیغام را میدهند که اگر می خواهید تحریمها شل شود تا وضع اقتصاد از این بدتر نشود باید کاندیدی باشد که بتوانیم هشت سال دیگر مذاکرات برجامی را با او ادامه دهیم.
ناشناس۱۹۳۷۶۱۵۰۰:۵۹:۲۶ ۱۴۰۰/۲/۶
ظریف را انتخاب شده بدانید. بقیه برای بازی و داغ کردن داستان است.
ناشناس۱۹۳۷۶۳۴۰۱:۲۰:۰۶ ۱۴۰۰/۲/۶
ظریف قسم حضرت عباس را خورده که نمی آید اگر قسمش را بشکند همان حضرت عباس کمرش و کمر دوستانش را خواهد شکست
ناشناس۱۹۳۷۶۳۹۰۱:۲۷:۳۷ ۱۴۰۰/۲/۶
با شما مخالفم . به حق یا نا حق حدود ۶۰ درصد از مردم که اصولگرایان را به هیچ وجه قبول ندارند باعث پیروزی چهره های اصلاح طلب در انتخابات مختلف شده اند که اینبار اکثر آنها رای نخواهند داد پس اصولگرایان با خیال راحت و با احتساب ۱۶ملیون رای ثابت برنده خواهند شد . ولی این بار این برد اصولگرایان باخت بزرگی است چرا که یا باید در برجام بمانند و یا با مشکلات بزرگی درگیر شوند که در نهایت هر دو حالت شکست اصولگرایی است
ناشناس۱۹۳۷۷۹۴۰۸:۱۴:۳۳ ۱۴۰۰/۲/۶
۱۶ میلیون رو فکر کنم توهم زدی، کل ۲ میلیون نیستند
ناشناس۱۹۳۷۶۴۵۰۱:۴۴:۱۱ ۱۴۰۰/۲/۶
چقدر ظریف را دوست داری که از بالا یک ضرب می نویسی که انگار مقدس است!
اكبر۱۹۳۷۶۶۲۰۱:۵۳:۵۱ ۱۴۰۰/۲/۶
نه قاليباف.
ناشناس۱۹۳۷۶۸۷۰۳:۰۳:۵۳ ۱۴۰۰/۲/۶
یعنی مردم رو اینقدر ..... فرض کردی!؟!؟ روحانی که می‌گفت آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنم آخرش شد این، ظریف که خودش میگه من اینکاره نیستم رو خدا به خیر کنه!!!!!
ناشناس۱۹۳۷۸۶۹۰۹:۲۵:۳۷ ۱۴۰۰/۲/۶
باز انقدر درک و شعور داره که خودش را اصلح نمیدونه.
ناشناس۱۹۳۸۰۴۱۱۰:۲۷:۴۹ ۱۴۰۰/۲/۶
درک و شعور داره یا خیلی ناز داره!؟!
ناشناس۱۹۳۷۶۸۹۰۳:۰۶:۴۷ ۱۴۰۰/۲/۶
نیگاه نکن ظریفه جان کری و اوباما و بایدن و ترامپ و پمپئو و شرمن و بلینکن و .... همه رو یه جا حریفه می‌تونه یه نفس بیشتر از همه اونا بخنده!!!!
ناشناس۱۹۳۷۷۱۹۰۴:۴۶:۱۶ ۱۴۰۰/۲/۶
کشتی خودتو با این پیش بینیت.
ناشناس۱۹۳۷۶۳۱۰۱:۱۶:۱۴ ۱۴۰۰/۲/۶
کاش به جای امسال قالیباف و همفکراش ، افرادی مثل تاجزاده مسولیت داشتن تو مملکت
ناشناس۱۹۳۷۹۳۶۰۹:۴۹:۲۳ ۱۴۰۰/۲/۶
امثال درسته مجید جان، ضمنا مملکت هشت ساله در اختیار امثال تاج‌زاده و سایر تکراریها ست
ناشناس۱۹۳۸۱۲۹۱۰:۵۸:۴۶ ۱۴۰۰/۲/۶
الان دوستانش هستند و دارند مردم را له می کنند و همین آقا هم قبلا مسوولیت داشته و تجربه های گران بهایی در آشوب و له کردن مردم داشت
ناشناس۱۹۳۷۶۵۱۰۱:۴۸:۳۳ ۱۴۰۰/۲/۶
از عجایب ایران است که مختص این کشور است که دشمن نظام باشی ولی بخواهی حقوق از آن هم بگیری!
ناشناس۱۹۳۷۷۳۶۰۵:۴۳:۰۰ ۱۴۰۰/۲/۶
هنوز بسیار مانده که حق حیات و حق سرزمینی مردمان یک جامعه رو درک کنی. هنوز بسیار مانده که از تفکر بدوی حق مطلقه و قانون ارباب و رعیت دور بشی
ناشناس۱۹۳۷۹۲۱۰۹:۴۴:۲۱ ۱۴۰۰/۲/۶
حق حیات و حق سرزمینی یعنی مثل بقیه مردم از حقوق مساوی برخوردار باشی و آزادانه توی جامعه زندگی کنی که طبیعتاً آقای تاج‌زاده هیچوقت نگفته از این حقوق محروم بوده!!!! اما اینا ربطی به حقوق گرفتن از نظامی که قبولش نداری نداره!!!! حداقل کسی که ادعای توانایی مدیریت کشور رو داره باید بتونه یه لقمه نون برای خودش دربیاره محتاج حقوق دولت نباشه!!! به نظر خیلی مونده فرق بعضی چیزها رو با هم درک کنی!!!
ناشناس۱۹۳۸۸۵۰۱۵:۴۹:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۶
افرین شما برو توی اردوی مختلط کویر گردی درباره حق سرزمینی و عدم وجود حق مطلقه حرف بزن به مراد دلت میرسی ولی اینجا چهارتا چیز سطحی یادگرفتی مثل طوطی تکرارش نکن.
ناشناس۱۹۳۷۸۰۴۰۸:۲۴:۲۱ ۱۴۰۰/۲/۶
ایران هم ارث پدریاش نیست. ما هم رعیت نیستیم.
پاسخ به ۱۹۳۷۶۵۱۱۹۳۷۸۵۵۰۹:۱۵:۱۴ ۱۴۰۰/۲/۶
کشور مال تک تک مردمه. همه مردمی که ساکن ایران هستن.
ناشناس۱۹۳۸۱۵۲۱۱:۰۶:۰۳ ۱۴۰۰/۲/۶
تک تک مردم بله نه این که در دستگاه حاکمیتی که قبولش نداری ارتزاق کنی عزیم اینجور افراد برای هر حکومتی سم هستند و اخلال ایجاد می کنند
ناشناس۱۹۳۷۶۵۳۰۱:۴۹:۰۵ ۱۴۰۰/۲/۶
آمده ام كه نيايم !! ----------- البته اين هم خودش يك شعاري است ، اميد است كه انشاالله تعالي هر شعاري توأم با شعور هم باشد !! ... البته بازهم اميد است كه شعار همه مسئولين ما اين باشد كه « آمده ام كه بروم » !! .... نه اين كه مسئولين با زبان بي زباني اعلام كنند كه : « آمده ام كه بمانم » !! مثل كي ؟ مثلاً مثل كسي كه آمده پست مهمي در اختيار گرفته و دوره هاي قانوني اش را طي كرده و فعلاً هم رفته ،هنوز هم دست بردار نيست و دوباره فيلش ياد پاستور كرده !! پس در اين رابطه سه شعار داريم --- آمده ام كه نيايم ! --- آمده ام كه بمانم ! -- آمده ام كه بروم ! بديهي است كه بهترين شعار براي هر مسئولي از رئيس دولت بگير تابخشدار روستاي كپر آباد كه خدا عالمه اين روستا در كدام نقطه كشور قرار گرفته و البته ديگر مسئولين در مناصب ديگر اين شعار سوم باشد كه : آمده ام كه بروم !! ... آمين !!
ناشناس۱۹۳۷۶۸۵۰۲:۵۷:۲۸ ۱۴۰۰/۲/۶
میگم میخوای شما هم برو یه استراحتی بکن، سرحال که شدی یه بار دیگه درست بگو دقیقا منظورت چی بود!!!
ناشناس۱۹۳۸۲۱۷۱۱:۲۷:۰۵ ۱۴۰۰/۲/۶
اگر منظور نفهميدي مشكل از خودتان هست ، فكر عميق داشته باش
ناشناس۱۹۳۸۲۸۰۱۱:۴۳:۵۹ ۱۴۰۰/۲/۶
منظور خيلي واضح و روشنه
ناشناس۱۹۳۷۶۵۴۰۱:۴۹:۳۵ ۱۴۰۰/۲/۶
به قول معروف آمده تا یک آشوبی درست کند بعد از رد صلاحیت و یک شخص هم نیست...!
ناشناس۱۹۳۷۶۸۸۰۳:۰۶:۱۳ ۱۴۰۰/۲/۶
کاش ایران 4 تا امثال تاجزاده داشت
ناشناس۱۹۳۷۸۴۳۰۹:۰۵:۱۶ ۱۴۰۰/۲/۶
روحانی خودش ده تا تاجزاده‌ست
ناشناس۱۹۳۷۷۰۳۰۳:۴۸:۱۲ ۱۴۰۰/۲/۶
اول رنگ موهاشو حذف کنه بعد بیاد ملتو رنگ کنه .حتما قصد داره سرنوشت ملت رو به رنگی که به موهاش زده در بیاره .بابا سالهاست به همین رنگیم.
ناشناس۱۹۳۸۲۳۶۱۱:۳۳:۳۹ ۱۴۰۰/۲/۶
مثل محسن رضایی که دائم بخش پروفسوری ریش خود را رنگ میکند !
ناشناس۱۹۳۸۵۵۴۱۳:۱۹:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۶
پیشنهاد من البته اینه که آرایشگرش رو عوض کنه. مشکی پر کلاغی تو این سن آخه!؟
محمدی۱۹۳۷۷۰۸۰۴:۰۳:۱۶ ۱۴۰۰/۲/۶
به نظر من ایشان بخاطر آن چیزهایی که نیست اگر تأیید صلاحیت بشود رأی مردم را دارد. بخاطر پاکدستی، بخاطر صداقت، شجاعت و باور ش به برابر حقوق ایرانیان. نه مرتجع است و نه زیاد لوکس و دور از مردم. خواهر و برادرش هم دزد در بیان ایمان دارند مردم که طردشان می کند.
ناشناس۱۹۳۷۷۱۲۰۴:۲۶:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۶
واقعا انسان به چه درجه ایی از دروغ و خیانت می رسد.
ناشناس۱۹۳۷۷۱۷۰۴:۴۵:۲۶ ۱۴۰۰/۲/۶
بهتر است ايشان تاييد صلاحيت شود تا از ميزان رايي كه مي اورد خودش به نتيجه برسد كه تفكراتش در جامعه چقدر طرفدار دارد،اگر ايشان راي اندكي اورد خودش متوجه اشتباه بودن نظراتشان ميشود واگر راي بالايي اورد نظام فكري براي رضايت اين قشر از جامعه بنمايد ولي انچه مسلم است راي ايشان در حد بر گزيده شدن نخواهد بود ولي تا در معرض راي مردم قرار نگيرد همچنان طرفداران نظرات خودرا در جامعه فراوان ميداند وحق هم دارد
ناشناس۱۹۳۷۷۳۷۰۵:۴۳:۲۳ ۱۴۰۰/۲/۶
نه خیر آمده ام که زنگ انشا راه بیاندازم!
ناشناس۱۹۳۷۷۴۷۰۶:۰۱:۳۹ ۱۴۰۰/۲/۶
رویاها و اوهام خود را از بیانیه تاجزاده استخراج کردید.
محمد مهدی۱۹۳۷۷۶۰۰۷:۳۰:۰۰ ۱۴۰۰/۲/۶
همه شما در فقر و تندگدستی مردم شریک جرم هستید وظیفه همه شما چه چپ و چه راست پاس کاری توپ بین خودتان هست
ناشناس۱۹۳۷۷۹۰۰۸:۱۱:۴۴ ۱۴۰۰/۲/۶
آقا اصلا همه حرفای شما درست.تاییدش کنید تا خود مردم تصمیم بگیرن.ترس نداره که! مگه اینکه مردم رو نادان و فاقد قدرت تشخیص فرض کرده باشید.
ناشناس۱۹۳۸۱۲۴۱۰:۵۶:۵۵ ۱۴۰۰/۲/۶
مگر نیستید؟ تجربه این را خوب نشان داده!
ناشناس۱۹۳۷۷۹۲۰۸:۱۲:۴۹ ۱۴۰۰/۲/۶
دوگانه سازی نخ نما اصولی ‌اصلاحی جواب نمیده ؟
ناشناس۱۹۳۷۷۹۵۰۸:۱۵:۵۳ ۱۴۰۰/۲/۶
شما خبرنگاری رو کنار بزار چون حتی در حدس زدن ، اصلا به هدف تاجزاده از آمدن نزدیک هم نشدی !!!
ناشناس۱۹۳۷۷۹۷۰۸:۱۷:۳۳ ۱۴۰۰/۲/۶
کلا نیا
داریوش۱۹۳۷۸۰۹۰۸:۳۸:۰۸ ۱۴۰۰/۲/۶
قوطی اصلاحات با این عملکرد ۸ سال اخیر تاریخ مصرفش گذشت و یک برند نامعتبر شد.دیگر نمی شود با تغییر برچسب و هجمه تبلیغاتی ،بازاری در افکار ایرانیان برایش پیدا کرد.فقط باید سعی کند بیش از این فضای جامعه را مسموم نکند.
ناشناس۱۹۳۷۸۶۵۰۹:۲۳:۰۴ ۱۴۰۰/۲/۶
نظری به توئیت تاجزاده بکن و بعد مقاله را دوباره بخون ببین صفات منتسب شما مال کیه؟!
ناشناس۱۹۳۷۸۴۶۰۹:۰۸:۴۳ ۱۴۰۰/۲/۶
بنده شخصا نگاه تاجزاده و خاتمی را بسیار مفیدتر از نگاه رئیسی و محمد و قالیباف و رستم میدانم.
ناشناس۱۹۳۸۱۳۹۱۱:۰۰:۴۵ ۱۴۰۰/۲/۶
چون کشور فروشی را دوست داری!
ناشناس۱۹۳۸۱۴۷۱۱:۰۳:۳۸ ۱۴۰۰/۲/۶
یا تفکر لیبرال که فاصله اجتماعی را چند برابر کنند و جیب های برخی را پر پول دوست داری؟
ناشناس۱۹۳۷۹۲۳۰۹:۴۴:۴۹ ۱۴۰۰/۲/۶
اتفاقا بايد امثال تاجزاده تاييد شوند تا وزن و عيارشان در بين مردم معلوم شود كه جاگاهي ندارند مثل آمدن معين !!! در 4دوره قبل
ناشناس۱۹۳۷۹۲۶۰۹:۴۵:۴۷ ۱۴۰۰/۲/۶
اگر همه مسوولان منتخب مردم بودند پاسخگو بودند اگر کاندیدا ها را مردم تایید صلاحیت میکردند وضع ما این نبود
ناشناس۱۹۳۷۹۷۴۱۰:۰۱:۴۴ ۱۴۰۰/۲/۶
واقعاتاجزاده دست روی مشکلات گذاشته اگرانهاحل نشونددههادولت اراین دولتها بیایند مشکل سرجای خودش هست
ناشناس۱۹۳۸۰۵۵۱۰:۳۱:۵۸ ۱۴۰۰/۲/۶
اول که می‌خوان بیان دست روی مشکلات میزان که همه ببینن، وقتی می‌خوان برن پاشون رو روی مشکلات می‌زارن که کسی نبینه!!!!!!
ناشناس۱۹۳۸۱۵۷۱۱:۰۷:۰۹ ۱۴۰۰/۲/۶
دست روی مشکلات گذاشته؟! باعث خنده ما شدی برو اول مطالعات را بیشتر کن
ناشناس۱۹۳۸۳۱۹۱۱:۵۷:۴۶ ۱۴۰۰/۲/۶
آقای تاجزاده را مسلما نمیگذارند که به اصطلاح خودشان تایید صلاحیت شود و اگر یهو تایید صلاحیت شد آینده ای بهتر از میر حسین نخواهد داشت . تازه میر حسین مسئولیت کشور را در هشت سال جنگ بر عهده داشت.
ناشناس۱۹۳۸۳۸۹۱۲:۲۱:۴۱ ۱۴۰۰/۲/۶
خواسته مردم محاکمه روحانی و تیم نا کارآمد آن است. هرکه از روحانی حمایت کرد به مردم ظلم و خیانت کرده است. حامیان دست پیش می گیرند تا پس نیفتند.
ناشناس۱۹۳۸۴۰۰۱۲:۲۴:۰۹ ۱۴۰۰/۲/۶
مگه ما چند تا تاجزاده داریم؟ درود بر این مرد
ناشناس۱۹۳۸۴۸۵۱۲:۴۹:۴۹ ۱۴۰۰/۲/۶
خوب گفتین این اصلاح طلب ها ما طرفداراشون رو هم داغون کردن از بس از این شاخه به اون شاخه پریدن. خودشون هم نمی دونن می خواهند چه کار بکنند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین