وعده تکراری احمدی‌نژاد برای افشاگری/ زمزمه کاندیداتوری همتی/ وضعیت پیچیده لاریجانی در انتخابات/ چرا ظریف اعلام کرده نامزد نمی‌شود؟

گروه سیاسی الف،   4000122108 ۵۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

وعده تکراری احمدی‌نژاد برای افشاگری/ زمزمه کاندیداتوری همتی/ وضعیت پیچیده لاریجانی در انتخابات/ چرا ظریف اعلام کرده نامزد نمی‌شود؟

آخرین آمار کرونا در ایران

 دکتر سیما سادات لاری امروز یک‌‌‌‌‌‌‌‌‌شنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۷۸۰ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۷۰ هزار و ۱۴۱ نفر رسید.

او افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۴ هزار و ۴۹۰ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

آمار روزانه فوتی‌های موج چهارم به ۵۰۰ نفر می‌رسد!

کنایه مشاور وزیر بهداشت به وزارت گردشگری

***

اصلاح طلبان با دعوت از حسن خمینی چه هدفی را دنبال می کنند؟

کیهان درباره دعوت اصلاح طلبان از حسن خمینی برای نامزدی در انتخابات نوشت: «افراطیون مدعی است اصلاحات در گذشته به خاتمی و روحانی را که دارای سوابق اجرایی متعدد بوده‌اند، «اردک‌لنگ، شاه حسین، ضعیف و ناتوان، اجاره‌ای و عاریتی» خوانده و ضمناً مدعی شده‌اند رئیس‌جمهور در جمهوری اسلامی، اختیاراتی بیش از 10-15 درصد ندارد.

بنابراین باید پرسید کسانی که روحانی و خاتمی را با وجود سوابق اجرایی به کفایت مدیریتی نمی‌شناسند و ضمناً رئیس‌جمهور را هم فاقد اختیارات می‌دانند، به چه مناسبت سراغ سیدحسن خمینی رفته و از او خواسته‌اند بیاید و مشکلات اقتصادی را حل کند؟ اصلاً سید حسن خمینی واجد کدام سابقه اجرایی و مدیریتی، حتی در حد اداره یک بخشداری و یا حتی کارمندی یک اداره دولتی است که حس داشتن حداقل صلاحیت‌ها را در ذهن او تلقین می‌کنند؟

مشخصاً حزب کارگزاران که مدعی تکنوکراسی (فن‌سالاری) است و با همین ادعا، طی یکی دو سال اخیر، روحانی را «هو» کرد که دولتش ناتوان از توان مدیریتی و برنامه‌ریزی است، آیا کمترین اعتقادی دارد که آقای سید حسن خمینی در تراز نامزدی انتخابات است؟!

اما اگر چپ‌ها و راست‌های مدعی اصلاح‌طلبی، می‌دانند که سید حسن خمینی واجد شرایط ریاست جمهوری (مدیر و مدبر بودن، رجل سیاسی- مذهبی و...) نیست باید پرسید کدام هدف را از این صحنه‌سازی ایفا می‌کنند؟ به نظر می‌رسد پدرخوانده‌های این طیف مایلند هم از وی برای درگیر شدن در فضای سیاسی و انتخاباتی استفاده کنند و از فشارها روی خود و نامزد اصلی این طیف- در زمینه پاسخگویی نسبت به عملکرد دولت روحانی- بکاهند و هم رد صلاحیت او را- که منطقاً قابل تأیید در شورای نگهبان نیست- هزینه مظلوم‌نمایی و انحراف اذهان از کارنامه پرخسارت خویش کنند.»

***

چرا ظریف اعلام کرده نامزد نمی‌شود؟

سیدعبدالواحد موسوی لاری، فعال سیاسی اصلاح طلب و وزیر کشور دولت اصلاحات به همشهری گفت: «در مقطع سال‌های 1375 و 1376فضای حاکم بر جامعه تقریبا مشابه اوضاع کنونی بود؛ یعنی تکلیف برای جریان اصلاحات روشن نبود، اما اصولگرایان تکلیف خود را روشن کرده بودند و مطمئن بودند که ناطق‌نوری راهی پاستور خواهد شد؛ درحالی‌که فضای جامعه برخلاف آن چیزی بود که صداوسیما و رسانه‌های رسمی منعکس می‌کردند. این شرایط اکنون هم وجود دارد، اما با یک تفاوت؛ اینکه درسال1376مردم با توجه به دیدگاه‌ها و برنامه‌های آقای خاتمی همه آمال و آرزوهای خود را در برنامه‌های او می‌دیدند...

البته در این زمینه طرف مقابل هم تأثیرگذار بود؛ به ‌این معنی که آنقدر از تریبون‌ها و رسانه‌های رسمی بر نام یک کاندیدا تأکید کردند که مردم به این ذهنیت رسیدند یک جریان خاص به‌زور هم شده قصد دارد یک نفر را به جامعه تحمیل کند؛ درحالی‌که خود ناطق‌نوری هم قصد ایجاد چنین شرایطی را نداشت.»

لاری درباره احتمال حضور ظریف و حسن خمینی در انتخابات گفت: «تا این لحظه حضور یا عدم‌حضور این دو قطعی نیست، بلکه پالس‌هایی که ازسوی سیدحسن خمینی مشاهده شده، نشان می‌دهد وی درحال بررسی شرایط است و تاکنون اظهار نکرده است که قطعا کاندیدا نمی‌شود. درمورد ظریف هم موضوع این است که به‌نظر می‌رسد وی در شرایطی که جریان رقیب درحال سنگ‌اندازی‌های گسترده‌ای است، قصد دارد برای پیشبرد مطلوب‌تر اقداماتی که وزارت امورخارجه درحال انجام آن است، از فشار مخالفان کم کند و اینکه اعلام کرده کاندیدا نمی‌شود، قطعی نیست.»

***

وعده تکراری احمدی‌نژاد برای افشاگری

محمود احمدی‌نژاد اخیرا در دیدار با جمعی از مردم استان کرمان گفت: اوّلین اصل در مقام اداره کشور این است که باید معلوم باشد در عرصه اقتصاد، سیاست، فرهنگ و اجتماع چه کسی تصمیم‌گیر است و مسئولیت تصمیمات نیز با کیست؟ و الّا تجربه نشان داده است که بهترین طرح‌ها هم از مسیر مجلسی با این کیفیت و این نظام تصمیم‌گیری، راه به جایی نمی‌برد.

او گفت: این اشتباه بزرگی است که فکر کرده‌اید که می‌توانید ملّت ایران را در این سطح نگه دارید. این فنر به زودی درخواهد رفت. من به وقت انتخابات مطالبی دارم که درباره وضعیت موجود کشور عرض خواهم کرد و به فضل الهی از کسی هم نمی‌ترسم.

بیشتر بخوانید: 

احمدی‌نژاد: مشکلات تاریخ از زمان حضرت آدم تا الان به یارانه ربط دارد؟

***

احتمال رقابت حسن خمینی با رئیسی

حجت الاسلام محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص احتمال حضور سید حسن خمینی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بیان کرد: احتمالا می‌دهم در دقایق آخر سید حسن خمینی وارد انتخابات شود. با شنیده‌هایی که من دارم و رایزنی‌هایی که انجام شده، خیلی از گروه‌ها با او جلسه برگزار کردند و خود او هم مایل به آمدن است.

وی تاکید کرد: دوستان اصلاحات منتظر طرف مقابل هستند که ببینند گزینه آنها چه کسی خواهد بود و اگر سید ابراهیم رئیسی و یا فرد قوی‌تر از او وارد شود، ما نیز سید حسن خمینی را وارد انتخابات خواهیم کرد.

نامه‌نیوز نوشت: «به نظر می‌رسد که در صورت تمایل حسن خمینی به نامزدی در انتخابات، او یکی از مهم‌ترین گزینه‌های اصلاح‌طلبان برای اجماع است؛ هرچند به هر روی اصولگرایان انتقادهایی به نامزدشدن احتمالی او در انتخابات دارند؛ از جمله آنکه او سابقه اجرایی ندارد و ممکن است مصداق رجل سیاسی نباشد اما در هر صورت خمینیِ جوان تا این لحظه یکی از مطرح‌ترین نامزدهای بالقوه برای انتخابات ریاست‌جمهوری1400 است تا حدی که گفته می‌شود ممکن است در شرایطی شخصِ خاتمی نیز به صراحت از او حمایت کند.»

جواد امام فعال سیاسی اصلاح طلب، به برنا گفت: سید حسن خمینی یکی از کاندیداهای حداکثری اصلاحات است که در جبهه در مورد او صحبت های زیادی می شود و احزاب و شخصیت ها به دنبال این بودند که او را متقاعد کنند. ولی تا امروز نپذیرفته است. اگر بپذیرند یکی از کاندیداهای مورد اجماع جبهه خواهند بود. جمع بندی مجمع ایثارگران هم این بوده که ما باید در انتخابات کاندیدا حداکثری داشته باشیم. احتمالا سید حسن خمینی در صورت حضور تایید صلاحیت می شود چراکه دلیلی برای رد صلاحیت او وجود ندارد.»

***

زمزمه کاندیداتوری همتی

مشرق نوشت: «در آستانهٔ سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که با توجه به اصرار دولت مبنی بر مذاکرهٔ شتابان با غرب و بهره‌برداری جناحی از آن، محیط انتخابات تحت تأثیر امواج روانی جدیدی قرار بگیرد. همتی در گفتگویی اظهار داشته که مسئول دلارهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی، بانک مرکزی است.[۳] با افزایش‌گمانه‌زنی‌ها درباره کاهش احتمالی قیمت دلار ممکن است رئیس بانک مرکزی به صرافت بیفتد و شانس خود را در آزمون سرنوشت‌ساز انتخابت ۱۴۰۰ امتحان کند. همتی اخیراً در اتاق گفتگوی یکی از شبکه‌های اجتماعی حاضر شده و همزمان زمزمه‌ها مبنی بر احتمال کاندیداتوری او قوت گرفته است.

چالش پیش روی رئیس‌کل بانک مرکزی و هر چهرهٔ تکنوکرات دیگر، ناتوانی در تثبیت یک پایگاه رأی مستحکم است. در این خصوص چنین پنداشته می‌شود که عبدالناصر همتی ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای خلق یک سبد رأی غیرایدئولوژیک دارد؛ وی تاحدودی می‌تواند چراغ سبز شماری از چهره‌های ارشد بانکی در کشور را کسب کند؛ همچنین همتی از حمایت بخش‌هایی از شبکه بیمه‌ای در کشور برخوردار است.

برخی محافل تحلیلی اصلاح‌طلب معتقدند برای پیروزی در انتخابات لازم است که همانند کارزار انتخاباتی سال ۱۳۹۶، تجربهٔ کاندیدای پوششی دوباره تکرار شود. گفته می‌شود رضا اردکانیان، علی‌اکبر صالحی و عبدالناصر همتی سه چهرهٔ تکنوکرات و نامزدهای بالقوه‌ای هستند که کمتر هدف انتقاد رسانه‌ها بوده‌اند و به اصطلاح سفید مانده‌اند. تصور این است که قابلیت این افراد در هدایت مناظرات به سمت بحث‌های تخصصی، اهرم قابل اتکایی برای پیروزی نامزد نهایی اصلاحطلبان خواهد بود.»

***

وضعیت پیچیده لاریجانی در انتخابات

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با ایلنا درخصوص برخی گمانه‌زنی‌ها پیرامون کاندیداتوری علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری و میزان اقبال عمومی نسبت به حضور وی در انتخابات، گفت: آقای لاریجانی وضعیت بغرنجی دارند، به این دلیل که ایشان اکنون نه توسط جریان اصلاح‌طلب حمایت می‌شوند و نه توسط جریان اصولگرا؛ بخش‌های اندکی از هر دو جریان نیم نگاهی به ایشان دارند اما تنها در همین حد.

وی افزود: از سوی دیگر وضعیت پایگاه اجتماعی آقای لاریجانی خیلی مطلوب نیست، حتی شاید بتوان گفت اصلا مطلوب نیست. همچنین اینکه آقای لاریجانی کاندیدا شوند و بخشی از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان از ایشان حمایت کنند نیز مشکل ایشان را حل نمی‌کند.

ایمانی در ادامه ابراز داشت: از سوی دیگر ممکن است با حضور برخی چهره‌ها در انتخابات، آقای لاریجانی اساساً تصمیم به عدم کاندیداتوری بگیرند. به عنوان مثال اگر آقای رئیسی یا حتی آقای قالیباف کاندیدا شوند ممکن است آقای لاریجانی شانسی برای خودشان نبینند و کاندیدا نشوند. بنابراین شرایط ایشان یک شرایط سختی است.

وی افزود: شاید بشود گفت آقای لاریجانی جزو افراد استثناء هستند که شرایط ایشان واقعا پیچیده است، سایر افراد حمایت یکی از جناح‌ها را با خود دارند اما آقای لاریجانی یک وضعیت پیچیده بینابینی دارد. حتی اگر برخی طیف‌ها در جریان اصولگرا بخواهند از ایشان حمایت کنند و ببینند که ایشان مورد حمایت جریان‌های اصلاح‌طلب هم قرار گرفته‌اند، ممکن است حمایت خود را پس بگیرند. در مجموع وضعیت آقای لاریجانی پیچیده است و تصمیم‌گیری ایشان برای حضور یا عدم حضور در انتخابات تحت تاثیر عوامل مختلفی خواهد بود.

محمدعلی وکیلی نماینده اصلاح طلب مجلس دهم به مهر گفت: اگر اصلاح طلبان روزی به این نتیجه برسند که حضور نتیجه بخش در انتخابات داشته باشند حتماً ائتلاف یک اصل خواهد بود. فکر کردن به عدم ائتلاف در چنین شرایطی موضوعیت ندارد. زیرا ائتلاف تنها راه نتیجه بخشی است.

وکیلی در خصوص ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالیون بر سر کاندیداتوری لاریجانی، تأکید کرد: حضور لاریجانی در انتخابات مشخص نیست اما آقای لاریجانی می‌تواند موضوع ائتلاف باشد.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم گفت: ممکن است آقای لاریجانی حاضر نباشند در این فضای پر ریسک در انتخابات حضور یابند زیرا ممکن است ائتلاف را هم نتیجه بخش ندانند.

سیدحسین نقوی‌حسینی، نماینده سابق اصولگرا درباره احتمال نامزدی لاریجانی به ایلنا گفت: شاید گفته شود آقای لاریجانی در حال حاضر پایگاه رأی ندارد، اما رجل سیاسی بودن وی را که نمی‌شود نفی کرد، زیرا لاریجانی علاوه بر این‌که یک رجل سیاسی و انسانی باهوشی است، کشور و نظام را هم به خوبی می‌شناسد.

وی با بیان این که در حال حاضر آقای لاریجانی مشغول توافق ایران و چین است، گفت: امروز لاریجانی یکی از شخصیت‌های مطرح عرصه سیاست است و معتقدم تا یک ائتلاف همه جانبه‌ای در موردش صورت نگیرد، به صحنه انتخابات نمی‌آید.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: لاریجانی از آن دست نامزدها نیست که بگوید کاندیدا می‌شوم و بعد هرچه پیش آمد، او مانند بسیاری از نامزدها که در نظرسنجی نیم درصد هم رأی ندارند اما اعلام می‌کنند که ما کاندیدای ۱۴۰۰ هستیم و وارد عرصه می‌شویم، عمل نمی‌کند.

وی گفت: من شنیده‌ام لاریجانی جایی گفته اگر آقای رئیسی کاندیدا شود، ضرورتی برای نامزد شدن من نیست، بنابراین اگر چنین جمله‌ای را گفته باشد، تکلیف کاملاً مشخص است و قطعا نمی‌آید، اما اگر آقای رئیسی نیاید با آن شرایطی که گفته شد، یعنی جایگاهش بین جریان‌های سیاسی مشخص باشد و اجماعی رویش صورت گیرد، می‌آید.

***

انتقاد یک نماینده از زاکانی

به گزارش ایسنا، اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار در تذکری در جلسه علنی صبح امروز مجلس گفت: مجلس نماد قانون گرایی است و انتظار می‌رود قانون را بیش از این رعایت کند. اخیرا در مرکز پژوهشها که کلا ۵ معاونت در ساختار سازمانی دارد، ١۴ معاون با حکم رییس مرکز پژوهشها منصوب شده. جناب آقای زاکانی رعایت قانون از شما به عنوان نماینده و رییس مرکز پژوهشها که متعلق به ملت و نمایندگان است، بیش از سایرین انتظار است.

وی خطاب به رییس مجلس افزود: از آقای قالیباف که هیات امنای مرکز پژوهشها است تقاضا دارم نسبت به اصلاح این ساختار سازمانی اقدام کند.

مطهری مدعی  شد: همچنین اخباری مبنی بر پرداخت های نامتعارف و خارج از روابط استخدامی و سازمانی در مرکز پژوهش ها به گوش می‌رسد که لازم است شفاف سازی شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مدعی شد: تأسیس شعبه مرکز پژوهشها در قم اعتراض‌ها را برانگیخته، مگر قرار نبود مرکز تحقیقات اسلامی قم امور مربوط به اسلامیت طرح های مجلس را عهده دار شود؟

***

جلیلی و قاضی‌زاده نامزد جبهه پایداری نیستند

غلامحسین رضوانی، عضو جبهه پایداری، در گفت و گو با برنا در رابطه با جلسات جبهه پایداری برای معرفی کاندیدا در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: هنوز کاندیدایی وجود ندارد. ابتدا کاندیداها باید ثبت نام کنند و تایید صلاحیت شوند و ما در بین آنها دست به انتخاب اصلح بزنیم.

رضوانی در مورد کاندیداتوری قاضی زاده هاشمی و حمایت پایداری ها از او گفت: آقای قاضی زاده هاشمی عضو جبهه پایداری نیست. مدت کمی سخنگو بوده و بعدها از این سمت برداشته شده است هیچ حمایتی هم از پایداری نخواهد داشت.

رضوانی تاکید کرد: تا این لحظه کسی به عنوان کاندیدا در جلسات جبهه پایداری شرکت نکرده است.

این عضو جبهه پایداری یاداور شد: آقای جلیلی جزو جبهه پایداری نیست و کاندیدای جبهه هم نیست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۱۲۱۷۸۲۰:۳۶:۲۴ ۱۴۰۰/۱/۲۲
همتی رابین هود بر عکسه !!! چون از مردم توی بورس دزدید ، داد به حکومت داد
ناشناس۱۹۱۲۴۴۴۲۲:۴۹:۰۱ ۱۴۰۰/۱/۲۲
اگر مدیریت جهادی جایگزین مدیریت ناقص قرار گیرد و سوء مدیریت‌ها جمع شود قطعاً دیگر مشکلی باقی نمی‌ماند.
ناشناس۱۹۱۲۴۵۲۲۲:۵۳:۰۰ ۱۴۰۰/۱/۲۲
کار به جایی رسید همتی هم کاندید بشه
ناشناس۱۹۱۲۴۹۳۲۳:۱۸:۴۶ ۱۴۰۰/۱/۲۲
طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی به کجا رسید ؟!
ناشناس۱۹۱۳۴۶۰۱۰:۴۸:۱۳ ۱۴۰۰/۱/۲۳
جناب آقای حاجی دلیگانی پیگیر تفحص از بانک مرکزی بوده و هستند باید ایشان را حمایت کنند
ناشناس۱۹۱۲۴۹۷۲۳:۲۰:۱۶ ۱۴۰۰/۱/۲۲
افراد بسیار زیادی در بورس به آنها خسارت وارد شده که این امر در کاهش مشارکت های اجتماعی تاثیر زیادی دارد
ناشناس۱۹۱۲۱۸۹۲۰:۴۲:۱۳ ۱۴۰۰/۱/۲۲
چرا در ایران مراکزی که با چند نفر می توانند اداره شوند، این قدر خود را بزرگ کرده اند؟ به عنوان مثال: چرا رییس مرکز پژوهشهای مجلس باید 14 معاون داشته باشد؟ چرا مجمع تشخیص مصلحت باید چنین تشکیلات عظیمی داشته باشد؟ چرا ستاد اقامه نماز باید یک ساختمان 7-8 طبقه با ده ها نفر کارمند داشته باشد؟
ناشناس۱۹۱۲۱۹۳۲۰:۴۳:۴۰ ۱۴۰۰/۱/۲۲
احتمالا با توجه به شرایط کرونایی کشور، یا انتخابات ریاست جمهوری به تعویق خواهد افتاد.
ناشناس۱۹۱۲۲۰۳۲۰:۴۷:۱۵ ۱۴۰۰/۱/۲۲
همتی همت بس است
ناشناس۱۹۱۲۲۱۴۲۰:۵۸:۵۵ ۱۴۰۰/۱/۲۲
با توجه به بیماری کرونا و رکود اقتصادی انتخابات رباست جمهوری را از طریق پیامک و با کد ملی انجام دهید هم بیماری کرونا منتقل نمی شود و هم هزینه های سنگین انتخاباتی به کشور تحمیل نمی شود
ناشناس۱۹۱۲۲۱۹۲۱:۰۲:۰۹ ۱۴۰۰/۱/۲۲
ریاست محترم قوه قضاییه لطفا پیرو سند تحول قوه قضا به سخنگوی محترم قوه ماموریت بدهید تا بک گزارش از اعاده اموال نامشروع که به دادستان کل ماموریت دادید به مردم بدهید
ناشناس۱۹۱۲۲۲۰۲۱:۰۲:۱۸ ۱۴۰۰/۱/۲۲
با حرفای محمود در کرمان ۱۰۰ ٪ موافقم
ناشناس۱۹۱۲۵۷۵۲۳:۴۵:۳۳ ۱۴۰۰/۱/۲۲
شهید فخری زاده را که اسراییل ترور کرد کشتی های ما را هن که مرتب در دریا آسیب میزند مرکز هسته ایی نطنز را هم دوبار خرابکاری کرده شهید سلیمانی را هم که با همکاری اسراییل شهید کردند پس کی می خواهید یک انتقام سخت بگیرید
ناشناس۱۹۱۲۷۳۰۰۱:۲۳:۱۶ ۱۴۰۰/۱/۲۳
نمی‌دونم چرا رییس جمهورها بعد از دوره‌شون آدمهای تَکراری میشن!؟!؟ هی می‌خوان تَکرار کنن!؟!؟ بعدش هم همه‌شون میگن ما که کاره‌ای نبودیم!؟!؟ جالبتر اینکه همه‌شون از قبلی ایراد می‌گیرن بعد خودشون دقیقا همون کارها رو میکنن!!!! خب عزیز من اگر رئیس جمهور کاره‌ای نیست چرا از قبلی ایراد می‌گیری، یا اصلا چرا می‌خوای دوباره تَکرار کنی!؟!؟
سالم۱۹۱۲۲۲۱۲۱:۰۲:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۲۲
احمدی نژاد از این بگم بگم دست بردار نیست و این را حربه ایی برای خود کرده تا دوباره به قدرت برسد وگرنه چیزی نیست که او بداند و بقیه از آن بی اطلاع باشند . گذشته از این اگر چیزی هست که باید افشا شود و به خیر مملکت هست چرا امروز افشا گری نمی کند و منتظر این هست که اگر تائید صلاحیت نشد بگوید
ناشناس۱۹۱۲۲۲۳۲۱:۰۳:۲۳ ۱۴۰۰/۱/۲۲
۹۰ درصد مردم ایران زیر خط فقر هستن و به احمدی نژاد رای میدن
ناشناس۱۹۱۲۴۷۲۲۳:۰۳:۲۵ ۱۴۰۰/۱/۲۲
همین احمدی نژاد 90% مردم را برد زیر خط فقر
ناشناس۱۹۱۲۸۰۵۰۳:۲۷:۵۳ ۱۴۰۰/۱/۲۳
کلیدبدبختی‌مردم‌راجناب‌محموداحمدی‌نژاد استارت‌زد،،شمافکرمیکنی‌کسانیکه‌به‌فقروفلاکت تحمیلی‌دولت‌احمدی‌نژاد‌گرفتارشدن،دوباره‌به ایشان‌میل‌دارند‌ومشتاقانه‌وبی‌صبرانه‌منتظرند تابه‌ایشان‌رای‌بدهندبرای‌فقروبدبختی‌بیشتر،، عجب؟؟؟واقعایک‌عده‌درخواب‌خوش‌تشریف دارندوبرای‌بدست‌آوردن‌منافع‌به‌هرقیمتی،چه کابوس‌و،رویایی‌وحشتناکی‌تدارک‌دیدن‌برای مردم‌غرق‌درفقرمطلق
ناشناس۱۹۱۳۱۰۲۰۸:۵۸:۰۷ ۱۴۰۰/۱/۲۳
زیر فقر رفتن مردم ایران از همان طرح های احمدی نژاد شروع شد !
ناشناس۱۹۱۲۲۲۷۲۱:۰۴:۴۷ ۱۴۰۰/۱/۲۲
مموتی باید افشاگری کنه . مردم عاشق شنیدن پشت پرده ها هستن
یک نجومی بگیر بدذات۱۹۱۲۲۳۳۲۱:۰۷:۲۴ ۱۴۰۰/۱/۲۲
فقط حضور احمدی نژاد میتونه تنور یخ زده انتخابات رو داغ کنه . بعدش میشه گفت : رای نیوورد !
ناشناس۱۹۱۲۲۳۵۲۱:۰۸:۳۸ ۱۴۰۰/۱/۲۲
اگه اینجوری شه ؛ حسن خمینی رای بیشتری میاره
ناشناس۱۹۱۲۴۹۲۲۳:۱۷:۱۳ ۱۴۰۰/۱/۲۲
به نظرم آراء ایشان از آراء باطله کمتر است.
ناشناس۱۹۱۲۴۹۹۲۳:۲۱:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۲۲
درس عبرت 8 سال گذشته این بود که هرگز نباید به کاندیداهای فاقد سابقه کار مدیریتی و اجرایی رای بدهیم.
ناشناس۱۹۱۲۲۳۷۲۱:۰۹:۳۴ ۱۴۰۰/۱/۲۲
حسن خمینی ۱۳ ثانیه هم سابقه کار اجرایی نداره توی رزومه اش
ناشناس۱۹۱۳۰۶۱۰۸:۴۰:۱۱ ۱۴۰۰/۱/۲۳
ساخت بنای مجلل و بازسازی و نوسازی هر ساله آن از جمله اقدامات اجرایی معظم له است
ناشناس۱۹۱۲۲۵۰۲۱:۱۴:۲۰ ۱۴۰۰/۱/۲۲
خدا کنه احمدی نژاد راست بگه و به فضل الهی از هیچ کسی هم نترسه
ناشناس۱۹۱۲۲۵۲۲۱:۱۵:۴۴ ۱۴۰۰/۱/۲۲
چرا احمدی نژاد که عضو مجمع تشخیصه ، باید رد صلاحیت شه ؟!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۹۱۳۳۲۲۱۰:۱۸:۴۱ ۱۴۰۰/۱/۲۳
جرمش این است که اسرار هویدا میکرد
ناشناس۱۹۱۳۶۹۴۱۱:۵۵:۲۰ ۱۴۰۰/۱/۲۳
هرکاری صلاحیت خودش رو لازم داره!!!
ناشناس۱۹۱۳۷۰۴۱۱:۵۸:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۲۳
از عجایب روزگار اینه که کسانی که بخاطر مخالفت با احمدی نژاد دروغ بزرگ تقلب رو باور کردن، و بدون اینکه یکبار سخنرانیش رو درست گوش بدن گفتن به ما گفته می و خاشاک و چندین ماه کشور رو به آشوب کشیدن حالا شدن مدافع احمدی نژاد!
ناشناس۱۹۱۲۲۵۹۲۱:۱۷:۵۱ ۱۴۰۰/۱/۲۲
بعضیا از احمدی نژاد میترسن و این خیلی خوبه . ایول مموتی برو جلو
ناشناس۱۹۱۲۲۷۰۲۱:۲۱:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۲۲
اگه دوقطبی شه ، حسن خمینی رای بیشتری داره
# تدارکاتچی۱۹۱۲۲۷۷۲۱:۲۳:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۲۲
برنامه شیخ حسن خمینی برای واردات واکسن معتبر خارجی چیه ؟
ناشناس۱۹۱۲۳۰۳۲۱:۴۱:۴۱ ۱۴۰۰/۱/۲۲
همتی = ظریف = لاریجانی
ناشناس۱۹۱۲۳۳۲۲۲:۰۱:۲۸ ۱۴۰۰/۱/۲۲
سید حسن هیچ گونه سابقه کار مدیریتی و اجرایی ندارد و گزینه مناسب ریاست قوه مجریه نیست.
ناشناس۱۹۱۲۳۳۶۲۲:۰۳:۲۳ ۱۴۰۰/۱/۲۲
به قول زیباکلام مردم از رای دادن به اصلاح طلبان سرخورده شده اند.
ناشناس۱۹۱۲۳۳۷۲۲:۰۳:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۲۲
حسن اول برای هفتاد پشت ملت بس بود.
حزب اله۱۹۱۲۸۶۱۰۶:۲۵:۱۶ ۱۴۰۰/۱/۲۳
دیگه اصلاح طلب بسه، روحانی برای کل اصلاح طلبان زحمت کشید
ناشناس۱۹۱۲۳۴۱۲۲:۰۶:۳۷ ۱۴۰۰/۱/۲۲
گندی که اصلاح طلبان زدند قجرها نزدند قیمت ارز را 9 برابر گران کردند.
ناشناس۱۹۱۲۳۶۳۲۲:۱۶:۲۷ ۱۴۰۰/۱/۲۲
اقای همتی راستگووووو
ابراهیم۱۹۱۲۴۶۰۲۲:۵۷:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۲۲
بسم الله کریم.در دولت سابق با چندین برابر شدن قیمت سکه تقاضای طلاق هم چندین برابر و طبع آنهم ازدواج کمتر شد.آمار زندانیان مهریه گواه.
ناشناس۱۹۱۲۶۰۱۲۳:۵۹:۱۳ ۱۴۰۰/۱/۲۲
فقط مگه احمدی نژاد بیا دهمه فقیر شدن راهی جزءاین نیست
صوفی۱۹۱۲۶۵۶۰۰:۲۷:۴۳ ۱۴۰۰/۱/۲۳
حالا که همتی میخواد بیاد منم میام
مسیح۱۹۱۲۶۷۰۰۰:۳۸:۵۶ ۱۴۰۰/۱/۲۳
حسن خمینی ساده لوحه اگر با طناب پوسیده اصلاح طلب ها به چاه بیفته. تا تیشه به ریشه زحمات پدر بزرگ خود بزند.
ناشناس۱۹۱۳۵۱۳۱۱:۰۲:۳۹ ۱۴۰۰/۱/۲۳
نکه تا الان با ساختن بزرگتری و مجلل ترین مقبره دنیا برای رهبر مستضعفین جهان چهره خوبی برای پدربزرگش ساخته
ناشناس۱۹۱۲۷۶۹۰۲:۱۰:۵۷ ۱۴۰۰/۱/۲۳
دیگه گزینه خودی برای انتخابات ندارین دارین همه فک و فامیل رو نامزد می کنین
ناشناس۱۹۱۲۷۸۱۰۲:۳۲:۱۵ ۱۴۰۰/۱/۲۳
خودتون رو خسته نکنید. فقط احمدی‌نژاد
ناشناس۱۹۱۲۷۸۷۰۲:۵۳:۴۶ ۱۴۰۰/۱/۲۳
فقط ما کاندیداتوری خواجه حافظ شیرازی را کم داریم. چه می کند این منصب ریاست جمهوری که اینهمه عشاق دارد؟
ناشناس۱۹۱۲۷۹۸۰۳:۱۹:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۲۳
آقای‌لاریجانی،کارنامه‌فوق‌درخشانی‌دارندوچوماه تابان‌درآسمان‌میدرخشد،البته‌دربدبخت‌کردن‌مردم
مهر علی۱۹۱۲۸۰۲۰۳:۲۵:۵۳ ۱۴۰۰/۱/۲۳
همتی فقط جوری برو که کسی نفهمه کجا رفتی.چه ملت بدبخت شدن که همتی بشه رئیس جمهور
حزب الله۱۹۱۲۸۵۷۰۶:۱۸:۴۴ ۱۴۰۰/۱/۲۳
در کل لاریجانیها دربین ملت ایران جایگاه خوشی ندارند=بعد همتی=.......،اول احمدینژاد،بعد رییسی،افرادی که رزومه سبزی در بین مردم دارند، وکار ۱۰۰/: انجام داده اند،به نفع مردم،
ناشناس۱۹۱۲۸۹۵۰۷:۰۳:۰۳ ۱۴۰۰/۱/۲۳
فقط احمدی نژاد پدر دولت در میاره فقط وبامردم همدردی میکنه
ناشناس۱۹۱۲۹۱۴۰۷:۲۶:۰۲ ۱۴۰۰/۱/۲۳
وعده تکراری احمدی‌نژاد برای افشاگری !! دوبار با این بگم بگم ها و وعده افشاگری رئیس جمهور شد چرا اینبار نشود چون خوب تمایل مردم را برای شفاف سازی میداند البته فقط وعده اش را می دهد و عمل نمی کند هرچه باشدسیاستمدار است
مردم بدبخت را مسخره نگیریدکدامتان تا به حه فکر مردم بده۱۹۱۲۹۴۷۰۷:۵۵:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۲۳
مردم رامسخره نگیرید کدانتان تا حال به فکر مردم بوده حالا نزدیک انتخابات استای حرفها میگید رهامی وکرباسچی در جلسه چند وقت پیش چه گفتند سید حسن چراتاحال حرف نزده او نوه امام است باید زمانی مردم کمرشان زیر بار گرانی خمشده بود حرف میزد به گمان من که این۴۰سال هست رای میدم کسی دیگر رای نمیدهد
من ایرانی هستم۱۹۱۲۹۶۰۰۸:۰۲:۴۹ ۱۴۰۰/۱/۲۳
تنها کسی که عاقلانه عمل کرده آقای ظریف بوده که گفته کاندید نمی شود.
ناشناس۱۹۱۲۹۹۰۰۸:۱۴:۳۸ ۱۴۰۰/۱/۲۳
به جان هرچی مرده اگه احمدی بر گرده
ناشناس۱۹۱۳۰۷۳۰۸:۴۳:۵۳ ۱۴۰۰/۱/۲۳
این دفعه نه اصلاح‌طلبان نه اصولگرایان فقط یکی مثل حاج قاسم انقلابی باید بیاد
ناشناس۱۹۱۳۲۴۲۰۹:۵۸:۵۸ ۱۴۰۰/۱/۲۳
پست تحویلداری یک شعبه بانک هم برای همتی زیاد است چه رسد به ریاست جمهوری. البته از اوضاع کلنگی کشور بیش از این هم نمی توان انتظار داشت. در بیابان لنگه کفش کهنه هم غنیمت است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    پربحث‌های اخیر

      پربحث‌های هفته

      1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

      2. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

      3. این صدای اقتدار ایران است ...

      4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

      5. وحدت ملی با وعده صادق

      6. استخوانی در گلوی اسرائیل!

      7. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

      8. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

      9. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

      10. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

      11. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

      12. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

      13. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

      14. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

      15. اسراییل چه باید بکند؟ 

      16. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

      17. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

      18. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

      19. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

      20. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

      21. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

      22. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

      23. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

      24. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

      25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

      آخرین عناوین