تعدد نامزدها؛ تهدید یا فرصت؟!

محمود فرشیدی،   4000122007 ۵۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
تعدد نامزدها؛ تهدید یا فرصت؟!

تعداد نامزدها در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری پدیده‌ای است که نیاز به تحلیل دارد و می‌بایست ریشه‌ها و انگیزه‌های پیدایش و نیز پیامدها و نتایج آن مورد بررسی قرار گیرد.

در نگاه اول ممکن است این تعدد مثبت و نشانه رویش نیروها به‌نظر برسد اما واقعیت آنست که کشور به بیش‌از یک رییس‌جمهور نیاز ندارد و افزایش نامزدها موجب تشتت و مانع رسیدن به وحدت افکار عمومی می‌شود به‌ویژه آنکه بحث رقابت با جریان غیر انقلابی را نمی‌توان از نظر دور داشت .

 شگفت‌آور آن که نیروهای غیرانقلابی براساس عقل جمعی منافع شخصی و گروهی خود را در دستیابی به وحدت می‌بینند  و نه‌تنها به وحدت می‌رسند بلکه براساس تخصصی که در جنگ روانی دارند برای تفرقه نیروهای انقلابی نیز برنامه‌ریزی می‌کنند اما نیروهای انقلابی در پوشش واژه‌ای مقدس یعنی احساس تکلیف دچار تفرقه می‌شوند و نتیجه را به رقیب واگذار می‌نمایند. اینجاست که باید از واژه احساس تکلیف زنگار زدایی کرد تا روشن شود که آیا در مسئولیت‌های اجتماعی هم مانند مسایل شخصی احساس تشخیص و تکلیف فرد کافی است یا‌آن‌که در امر حکومت باید کریمه أمرهم شورا بینهم را مبنا قرار داد یعنی تکلیف فرد را باید خواص صاحب‌نظر مشخص و از فرد یا افراد واجد شرایط تقاضا کنند که در صحنه انتخابات وارد شود آن‌چنان که در انتخاب مرجعیت شیعه این‌گونه است و گر نه روشن است که نفس اماره متدینین را از راه مفاسد اخلاقی وسوسه نمی‌کند بلکه با توجیه خدمت به مردم به افراد القای احساس تکلیف می‌نماید تا در نهایت با تکثر نامزدها جریان غیرانقلابی به پیروزی برسد .

بدون رودربایستی باید دانست همچنان که نامزد شدن برخی افراد عادی برای انتخابات را مردم به استهزاء می‌گیرند برای خواص جامعه نیز نامزد شدن عده‌ای از وزرا و وکلا و همترازان آنان این سوال مطرح است که آیا این آقایان از قدر و توانائی و منزلت سیاسی خویش در قیاس با سنگینی کار ریاست‌جمهوری آگاه نیستند؟ احتمال دیگر هم آن است که خدای‌ناکرده اهداف قدرت‌طلبانه‌ی دیگری دارند. درهر صورت و بی‌تردیدآن احساس تکلیفی که بوی قدرت‌طلبی بدهد الهی و بر پایه اخلاص و صداقت نیست زیرا امام‌خمینی شاخصه اخلاص در کارها را این‌گونه تبیین می‌فرمود که اگر کار خوب را دیگران هم انجام داده‌اند باید خوشحال شوی نه آنکه بخواهی کار خوب را فقط خودت انجام بدهی. نکته قابل‌توجه دیگر آن است که اعلام نامزدی هر فرد موجب وسوسه شدن و چشم و هم‌چشمی دیگران برای ثبت‌نام و عامل کاهش استاندارد رجل سیاسی می‌شود و درنهایت امر رسیدن به وحدت را دشوار می‌سازد.

 البته یک توجیه برخی نامزدها هم آن است که اظهار می‌دارند وارد صحنه مبارزه انتخاباتی می‌شویم و در بحبوحه‌ی رقابت‌ها به وحدت می‌رسیم و به نفع نامزد پیشتاز کنار می‌رویم که البته در میدان عمل اطرافیان فرصت‌طلب معمولاً با ارائه‌ی تحلیل‌های غیرواقع‌بینانه مانع کناره‌گیری فرد می‌شوند.

چنان‌که تابه‌حال این ایثارگری قهرمانانی کمتر از تعداد انگشتان دست داشته‌است و با شدت گرفتن مبارزات انتخاباتی همان احساس تکلیف کذایی در افراد تشدید شده‌است.ازآنجاکه ریاست‌جمهوری سنگین‌ترین مسئولیت پس‌از رهبری نظام می‌باشد لازمه پیروزی در آن موفقیت دردو جهاد اصغر و اکبر است.

 جهاد اصغر توفیق در جلب آراء و اعتماد مردم و جهاد اکبر موفقیت در خدمت و نوکری مردم است. لذا کسانی که می‌خواهند خودرابرای ورود به این کار عظیم آماده نمایند شایسته‌است ابتدا کارنامه‌ای برای ارزیابی عملکرد خود تهیه نمایند و به این سوالات مهم رهبر گران‌قدر پاسخ دهند که برای اقتصاد کشور برای امنیت کشور برای آسیب‌های اجتماعی برای مقابله با سیاست‌های نظام سلطه برای مسئله فرهنگ و امثال آن چه برنامه‌ای دارند و چه راه‌حل‌هایی را و لو اجمالاً ارائه می‌دهند . 

کاش تعدادی از نامزدهای انقلابی دست‌به‌دست هم بدهند و با احساس تکلیفی الهی جریان انصرافی‌ها را راه‌اندازی نمایند و زمینه را برای حضور و حمایت از نامزد شاخص تر و کارآمدتر مهیا سازند  

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۱۰۷۳۴۰۸:۳۶:۴۶ ۱۴۰۰/۱/۲۲
همه دیدند که در آمریکا چگونه دو نامزد اصلی احزاب از ماهها قبل انتخاب شده و برنامه های خود در صورت پیروزی را اعلام کرده بودند. ضمن آن که چندین نوبت هم مناظره کردند. اما ما هنوز 2 ماه مانده به انتخابات نمی دانیم که نامزدها چه کسانی هستند و چه برنامه هایی دارند!
رضا۱۹۱۱۲۰۰۱۲:۲۰:۰۳ ۱۴۰۰/۱/۲۲
در فضای واقعی جامعه هنوز بوی انتخابات به مشام نمی رسد
ناشناس۱۹۱۱۴۳۳۱۳:۵۱:۱۳ ۱۴۰۰/۱/۲۲
رئیس جمهور در کشور ما صرفا در حد یک مدیر اجرایی و نخست وزیر است و نمی تواند برنامه ای داشته باشد که اجرا کند.
شاهدخت۱۹۱۱۸۶۰۱۶:۴۵:۴۹ ۱۴۰۰/۱/۲۲
برجام برنامه اقتصادی ننه بابای من نبود به خود خدا قسم!
ناشناس۱۹۱۱۴۵۷۱۳:۵۹:۱۳ ۱۴۰۰/۱/۲۲
دکتر محسن رضایی گفته که 10000 صفحه برنامه دارد!
ناشناس۱۹۱۰۷۴۰۰۸:۳۸:۵۸ ۱۴۰۰/۱/۲۲
منظور از «نامزدهای انقلابی» در پارگراف آخر چه کسانی هستند؟ مگر بقیه نامزدها ضد انقلاب هستند؟
ناشناس۱۹۱۰۸۳۰۰۹:۳۸:۳۷ ۱۴۰۰/۱/۲۲
چه اختیاراتی دست رییس جمهور نیست؟
ناشناس۱۹۱۱۲۶۷۱۲:۵۱:۴۹ ۱۴۰۰/۱/۲۲
ذات اصلاح طلبی همین است وقتی خرابکاری می کنند میگن رئیس جمهور اختیارات کافی ندارد !!! اگر اوضاع خوب باشد میگن فلانی امیرکبیر بود !!!
ناشناس۱۹۱۱۴۳۹۱۳:۵۲:۳۲ ۱۴۰۰/۱/۲۲
دوران 8 ساله شما را هم در مدیریت جهانی معجزه هزاره سوم دیدیم و از یادمان نرفته است. همه تحریم ها و هر چه بر کشور می گذارد محصول ان دوران کاغذ پاره ها است
ناشناس۱۹۱۱۷۹۱۱۶:۲۵:۱۸ ۱۴۰۰/۱/۲۲
تحریم آن زمان به پاس آشوب شما آشوبگران در انتخابات 88 بود در ضمن حداقل آن زمان چیز هم ندادیم ولی الان هم تحریم هستید و هم بتن ریختید و هم گرانی‌ها سر به فلک که نمونه نداشته بعد انقلاب که باید فکر کرد آیا عمدی است توسط دولت یا نه!
ناشناس۱۹۱۱۵۲۹۱۴:۲۶:۳۷ ۱۴۰۰/۱/۲۲
گندی که اصلاح طلبان زدند قجرها نزدند قیمت ارز را 9 برابر گران کردند.
ناشناس۱۹۱۱۹۹۳۱۸:۰۵:۲۴ ۱۴۰۰/۱/۲۲
ارز را انها که یک چیزهایی را می پراندند و در صدا و سیما و امثالهم علیه دولت و مذاکره کنندگان تبلیغ مسموم می کردند بالا بردند.
ناشناس۱۹۱۱۵۴۰۱۴:۲۹:۳۲ ۱۴۰۰/۱/۲۲
و همچنین ذاتش در آشوب
ناشناس۱۹۱۱۸۷۰۱۶:۴۸:۴۹ ۱۴۰۰/۱/۲۲
اولین سوال مناظرات باید این باشد آیا شما به جمله (رئیس جمهور هیچ کاره است)اعتقاد دارید یا خیر. ۱. خیر. بفرمائید برنامه شما چیست! ۲ بلی. خدا روزیتو جای دیگه حواله کنه بدرود.
ناشناس۱۹۱۱۹۲۸۱۷:۲۲:۰۵ ۱۴۰۰/۱/۲۲
یه نگاهی به اختیارات رئیس جمهور در کشور های دیگر برای شما لازم است.
ناشناس۱۹۱۰۹۱۳۱۰:۲۸:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۲۲
بله که هستند
ناشناس۱۹۱۰۹۱۹۱۰:۳۱:۴۹ ۱۴۰۰/۱/۲۲
سهامداران ورشکسته بورس اجازه ندهند دولت با آرامش پول های آنان بالا بکشد
حسین۱۹۱۱۵۷۶۱۴:۴۱:۰۷ ۱۴۰۰/۱/۲۲
من موندم چرا بعضیا منفی دادند به این نظر. هر چیزی را حسابی هست ماهم به زودی حسابرسی خواهیم کرد
ناشناس۱۹۱۱۶۳۲۱۵:۰۳:۰۹ ۱۴۰۰/۱/۲۲
دولت عواملی را استخدام کرده تا در سایت ها بهرعملکردش رای مثبت بدهند
ناشناس۱۹۱۰۷۴۵۰۸:۴۰:۲۸ ۱۴۰۰/۱/۲۲
آیا رییس جمهور کاری از دستش بر می آید؟ نگاهی به عملکرد تمام روسای جمهور پاسخ این سوال را می دهد.
ناشناس۱۹۱۰۹۱۷۱۰:۳۰:۲۰ ۱۴۰۰/۱/۲۲
شما که مدعی بودید خاتمی خیلی خوب بود!!! در ضمن فرار رو به جلو نکنید و ادبیاتی که این آقایان تو سر شماها انداختند تا به طور پنهانی کارهایشان را پیش ببرند را تکرار نکنید
ناشناس۱۹۱۱۷۴۴۱۶:۰۴:۵۳ ۱۴۰۰/۱/۲۲
از هر نظر از روسای جمهوری که تاکنون دیدیم بهتر بود و عملکرد بهتری داشت با توجه به آمار و از همه مهمتر تجربه زندگی در آن سالها
ناشناس۱۹۱۲۵۰۲۲۳:۲۲:۵۱ ۱۴۰۰/۱/۲۲
تورم 10 الی 15 درصدی خاتمی خوب بود؟ چون نفت ارزان بود سرکوب نمی کرد و اقتصاد روال طبیعی بالا می رفت
ناشناس۱۹۱۱۰۵۴۱۱:۲۶:۱۳ ۱۴۰۰/۱/۲۲
بله یک نگاهی بیانداز و طرح هایی که دادن و اجرا کردن را تفکر کن تا درسی باشد که زود گول نخوردی و به شخصی رای بدهید که برنامه درست و واقعی داشته باشد
ناشناس۱۹۱۱۰۷۵۱۱:۳۵:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۲۲
وقتی 3 ماه مانده به انتخابات مجلس بنزین را گران می کند یا 3 ماه مهلت به آژانس می دهد و اتفاقا 3 ماه تا انتخابات هم هست شما را به فکر فرو نمی برد؟
ناشناس۱۹۱۱۲۵۹۱۲:۴۸:۴۸ ۱۴۰۰/۱/۲۲
آنهایی که می گویند رئیس جمهور هیچکاره است و تدارکارتچی هست !!! نباید کاندیدا معرفی کنند.
ناشناس۱۹۱۱۸۸۰۱۶:۵۴:۰۳ ۱۴۰۰/۱/۲۲
شما اگه کباب و میگو و ماهی نتونی بخری نون و پنیر و تخم مرغ و نباید بخوری؟!
ناشناس۱۹۱۲۳۵۱۲۲:۱۲:۲۸ ۱۴۰۰/۱/۲۲
سوال اینه اگه کاره ای نیستن چرا این همه دارن سر و دست میشکنن برای این پست!!
ناشناس۱۹۱۰۷۴۹۰۸:۴۲:۳۱ ۱۴۰۰/۱/۲۲
در فاصله 2 ماه مانده به انتخابات، فضای جامعه طوری است که مردم به کرونا، گرانی، صف مرغ و روغن.... بیشتر می اندیشند تا انتخابات.
ناشناس۱۹۱۱۱۴۷۱۱:۵۷:۲۱ ۱۴۰۰/۱/۲۲
از عمد کردن این کارها را تا مردم را عصبانی کنند
ناشناس۱۹۱۰۷۵۴۰۸:۴۵:۳۴ ۱۴۰۰/۱/۲۲
آیا کسی پتانسیل یک شخص شجاع و کاربلد را در کالبد نامزدهای نهایی که نام آنها برده می شوند را می بیند؟
ناشناس۱۹۱۰۷۵۶۰۸:۴۷:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۲۲
همان قدر که مجلس یازدهم کارایی داشته، دولت سیزدهم هم کارایی خواهد داشت.
ناشناس۱۹۱۱۰۵۱۱۱:۲۴:۳۰ ۱۴۰۰/۱/۲۲
همین که مصوبه مجلس اجرایی شد آمریکا دارد به در و دیوار می زند تا برجام را احیا کند مشخص است
ناشناس۱۹۱۱۲۵۵۱۲:۴۶:۴۷ ۱۴۰۰/۱/۲۲
دولت روحانی رکورددار تورم در 60 سال اخیر است همچنین دولتی نوبر است.
ناشناس۱۹۱۱۵۳۵۱۴:۲۸:۲۶ ۱۴۰۰/۱/۲۲
به قول معمار مسکن مهر این دولت از اول برنامه داشته کشور را به زمین بزند
ناشناس۱۹۱۱۶۱۴۱۴:۵۶:۰۷ ۱۴۰۰/۱/۲۲
مجلس همین که جلوی خراب کاری دولت در بودجه 1400 را گرفت هنر کرد.
ناشناس۱۹۱۰۷۵۹۰۸:۴۸:۲۸ ۱۴۰۰/۱/۲۲
مسئله تعداد نامزدها نیست. مسئله مشارکت مردم در انتخابات است.
ناشناس۱۹۱۰۷۶۶۰۸:۵۴:۴۷ ۱۴۰۰/۱/۲۲
افرادی که طی سالهای قبل پست و سمت داشته و هر کدام به نوعی در وضع فلاکت بار موجود به نوعی سهیم هستند آیا فکر میکنند مردم مانند قبل نادان هستند که به آنها رای دهند
ناشناس۱۹۱۱۰۵۲۱۱:۲۴:۳۷ ۱۴۰۰/۱/۲۲
خودشان از فرش به عرش رسیده اند و دیگران هم می خواهند به بهشت برین برسند و کل خانواده و طایفه را تا دهها نسل بعد از لحاظ مالی بیمه کنند
ناشناس۱۹۱۰۷۸۰۰۹:۰۴:۱۹ ۱۴۰۰/۱/۲۲
این مساله تعدد نامزدها فاقد اهمیت است
ناشناس۱۹۱۱۰۰۸۱۱:۰۶:۳۳ ۱۴۰۰/۱/۲۲
اصلا مهم نیست چند نفر نامزد و یا تایید صلاحیت شوند سیاست کلان خارجی و داخلی کشور مشخص است و خارج از انتخاب مردم و منتخبین مردم مکلف به اجرای آن سیاست ها هستند اولویت همیشه با آن سیاست ها بوده و هست و خواهد بود و در این سالها دیدیم که به خواسته های مهم و سرنوشت ساز و حتی خواسته های اولیه مردم اهمیتی داده نشده و یا حتی با آن برخورد شده تا کسی پیگیر آنها نباشد. پس این انتخابات برای ما از اهمیت چندانی برخوردار نیست.
ناشناس۱۹۱۱۰۲۷۱۱:۱۲:۵۸ ۱۴۰۰/۱/۲۲
تعدد نامزدها مهم نیست. تعدد احزاب و سلیقه ها و محدود نکردن ادمها به خودی و غیر خودی و حزب اللهی و ضد نظام و اینها مهم هست. ثابت شده که خرد جمعی بهتر از خرد فردی کار میکنه پس نباید ابایی داشت از اینکه مردم ادم نالایق را انتخاب کنن و نباید سلیقه چند نفر در طول نظر 80 میلیون نفر قرار بگیره. این چیزیه که الان هم انتخابات هم سرنوشت کشور را تهدید میکنه.
ناشناس۱۹۱۱۰۳۶۱۱:۱۶:۰۴ ۱۴۰۰/۱/۲۲
دولت با دعوت مردم به بورس و بالا کشیدن پس انداز آنها کاری کرد که ته مانده اعتماد مردم هم نابود شود مشارکت در حد خودی های برخوردار و خوشحال و متصل به سفره انقلاب خواهد بود تنوع کاندیداها مشکلی را حل نخواهد کرد من در بورس نیستم ولی برادرم اندوخته پدر بازنشسته ام را قرض گرفته تا بعد سه ماه مبلغی برای رهن آپارتمان جور کند تا بتواند ازدواج کند ولی 80 درصد ضرر کرده و به زودی به صفر می رسد پس انداز یک عمر پدرم و امید و آرزوهای برادرم به باد رفته و حال خانواده خراب است ما رای نخواهیم داد
ناشناس۱۹۱۱۰۴۴۱۱:۲۲:۰۲ ۱۴۰۰/۱/۲۲
بعد از رئیس جمهور شدن روحانی هرکسی به خودش اجازه میده که نامزد و حتی رییس جمهور بشه،فوقش کار نمیکنه میگه نذاشتن!
ناشناس۱۹۱۱۷۵۲۱۶:۰۹:۳۷ ۱۴۰۰/۱/۲۲
البته بعد از دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد. اگر آن آقا جوابگو اقداماتش بود روحانی و دیگران هم جوابگو می بودند ولی همچین چیزی نیست متاسفانه
ناشناس۱۹۱۱۰۸۱۱۱:۳۶:۵۶ ۱۴۰۰/۱/۲۲
مگر شورای نگهبان اجازه می دهد نامزد غیر انقلابی وارد گود شود که نویسنده محترم صحنه جنگ انقلاب و ضد انقلاب را ترسیم می کند؟
ناشناس۱۹۱۱۲۰۱۱۲:۲۰:۰۶ ۱۴۰۰/۱/۲۲
مردم شمارو بخون حاج قاسم این بار درست انتخاب کنید نگاه نکنید کدام سلبریتی‌ پشت است ببینید سابقش چگونه بوده می تواند مشکل اقتصاد را حل کند یا نه
ناشناس۱۹۱۱۲۱۱۱۲:۲۷:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۲۲
تعداد نامزدها ، تهديد يا فرصت !! ------------ به احسان پسر دايي عيال مي گويم : --- آقا احسان تعداد نامزدها چند تا باشه خوبه ؟ آقا نصير پدر احسان مثل كسي كه جن توي حمام ديده باشه ، چشم هايش را درشت ميكنه و چند لحظه برو بر نگاهم ميكنه و ميگه : -- نومزد ؟ ... چند تا نومزد ؟ ... هه هه ! ..احسان هنوز يك سال بيشتر نيست كه از سربازي اومده ، هنوز دهنش بوي شير ميده ... تازه ، كار و باري هم نداره ، البته فوق ليساس هم داره !! خدا بخواد كاري پيدا كنه و پك و پولي هم جمع كنه و زرنگ باشه ، انشاء الله فقط يك نومزد ، ده تا نومزد كه نميشه !! -- آقا نصير منظور از نامزد آنهايي هستند كه مي خواهند براي رياست جمهوري رآي بياورند !! ما منظورمان اين است كه چند نفر داوطلب رئيس جمهوري بشوند خوبه ؟!! آقا نصير بازهم بربر و نگاهمان ميكنه و آهي از ته دل ميكشه و ميگه : --- خشكسالي ... خشكسالي ... خشكسالي ... گروني ... گروني ... گروني ... كرونا ... كرونا ... كرونا ... آمپول كرونا ... آمپول ... آمپول .... !!!
مهدی۱۹۱۱۴۳۸۱۳:۵۲:۲۸ ۱۴۰۰/۱/۲۲
همین که شما کاندیداها رو به دو دسته انقلابی و غیر انقلابی تقسیم میکنید معلومه که قرار به بهبود اوضاع نیست
ناشناس۱۹۱۱۵۱۵۱۴:۲۲:۴۸ ۱۴۰۰/۱/۲۲
کرونای هوشمند زمان انتخابات از بین میره یا مردم یهو باشعور میشن تو صف بهم نچسبن؟
ناشناس۱۹۱۱۸۴۰۱۶:۳۸:۴۶ ۱۴۰۰/۱/۲۲
اصلا مهم نیست، اصولگرا (احمدی نژاد) و اعتدالی (روحانی)به یک اندازه کشور را رو به انحطاط بردند.
جلال۱۹۱۲۳۵۴۲۲:۱۳:۳۱ ۱۴۰۰/۱/۲۲
نامزد بازی.....
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    10. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    11. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

    12. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

    13. ادعای حسنی و رفتار اموی!

    14. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

    15. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

    16. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

    17. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

    18. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

    19. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

    20. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

    21. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

    22. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

    آخرین عناوین