بیانیه گروه‌های مقاومت عراق درباره گفت‌و‌گوی راهبردی بغداد و واشنگتن

جهان،   4000118123

در آستانه آغاز دور جدیدی از گفت‌و‌گوهای راهبردی میان واشنگتن و بغداد، هیأت هماهنگ‌کننده گروه‌های مقاومت عراق در بیانیه‌ای موضع این گروه‌ها در این خصوص را اعلام کرد.

بیانیه گروه‌های مقاومت عراق درباره گفت‌و‌گوی راهبردی بغداد و واشنگتن

به گزارش فارس، هیأت هماهنگ‌کننده گروه‌های مقاومت عراق، شامگاه روز (سه‌شنبه)، بیانیه‌ای درباره گفت‌و‌گوی راهبردی بغداد و واشنگتن صادر کرد.

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، دور جدیدی از گفت‌و‌گوهای راهبردی میان واشنگتن و بغداد قرار است، امروز (چهارشنبه)، با تمرکز بر موضوع امنیت، مبارزه با تروریسم، اقتصاد، انرژی، مسائل سیاسی، و همکاری‌های پرورشی و فرهنگی آغاز شود.

به گزارش کانال تلگرامی «صابرین نیوز»، در این بیانیه گروه‌های مقاومت در ارتباط با این گفت‌و‌گو آمده است:‌ «ما در برابر دور یا دورهایی از مذاکرات و گفت‌و‌گو قرار داریم که [قرار است] دولت عراق با دولت اشغالگر آمریکا تحت عنوان "گفت‌و‌گوی راهبردی" وارد آن شود آن هم افزون بر توافق‌ها و ائتلاف با برخی از کشورهای همسایه که اقتصادی آنها فروپاشیده است. با توجه به دریافت اطلاعاتی موثق، بیانیه‌ گفت‌و‌گوی فردا، بیانیه‌ای غیرمنسجم و بدون نظارت بر نتایج خواهد بود و در آن هیچ اشاره‌ای به اجرای مصوبه پارلمان درباره بیرون راندن نیروهای آمریکایی اشغال‌کننده خاک عراق وجود نخواهد داشت. که این مسئله بالاترین خطر علیه کشور، آینده و حاکمیت خواهد بود».

در ادامه بیانیه مذکور آمده است: «همانطور که پیشتر اشاره کردیم، آنچه در این گفت‌و‌گو تعجب و شک‌برانگیز است، آن است که این گفت‌و‌گو مبتنی بر مقدماتی روشن و حاوی یک نقشه راه مشخص نیست و از طرفی، علی‌رغم آنکه بیش از یک سال از آن گذشته، به نتایجی روشن و علنی نرسیده است».

گروه‌های مقاومت در ادامه موضع خود را در قبال این گفت‌و‌گو در هشت بند بیان کردند:

۱. «ما پیش از همه‌چیز، این بیانیه غیرمنسجم را که قرار است کمیته [مذاکرات] آن را صادر کند، نمی‌پذیریم و برای بار آخر خواستار این هستیم که کمیته گفت‌و‌گویی متشکل از شخصیت‌هایی باصلاحیت، بی‌طرف، باتخصص دانشگاهی شکل بگیرد و انتخاب آنها به‌صورت شفاف و با رایزنی با طرف‌های سیاسی و میهن‌پرست باشد».

 ۲. «در این کمیته که قرار است تشکیل شود، نباید افرادی با تابعیت آمریکایی و انگلیسی وجود داشته باشند».

۳. «کمیته موازی متشکل از شخصیت‌های علمی، دانشگاهی و سیاسی تشکیل شود که وظیفه آنها ایجاد یک نقشه‌راه برای کمیته گفت‌و‌گو باشد و اقدامات آنها و نتایج حاصل از گفت‌و‌گو را پیگیری کنند».

۴. «در رأس این نقشه و در ابتدای اقدامات، اجرای تصمیم مردم و پارلمان عراق مبنی بر بیرون راندن تمام نیروهای آمریکایی و بیگانه از خاک عراق باشد مشروط بر اینکه این گام، حریم هوایی عراق و پاسداری کامل از آن را در بر بگیرد و از هرگونه پرواز خارجی و نقض این حریم جلوگیری کند».

۵. «چنانچه این شرط نقض شود، محقق نشود و در بیانیه کمیته فعلی وجود نداشته باشد، هر گونه گفت‌و‌گو و توافق در کشوری که حاکمیت آن نقض شده، خاک، مرزها، آسمان و تصمیماتش در اختیار بیگانه قرار گرفته، بی‌ارزش و بی‌معنا خواهد بود».

۶. « یک سقف زمانی روشن برای این گفت‌و‌گو و همچنین سقف زمانی  برای اجرای نتایج گفت‌و‌گو تعریف شود. سیاست وقت آزاد که معنای آن معطل کردن و موکول [خواسته‌ها] به آینده و تباه کردن خواسته‌ها است، قابل پذیرش نیست».

۷. «مقاومت عراق که همواره پایبندی خود را به تعهداتش اثبات کرده است، با توجه به درخواست پی‌در‌پی و مصرانه بسیاری از طرف‌های عراقی، برای ایجاد کردن جبهه‌هایی گسترده علیه حضور تمام اشغالگران آمریکای در عراق و حملات تمرکزیافته و دردآور علیه این نیروها، از قدرت بالا و آمادگی کاملی برخوردار است».

۸. «پس از لغو آتش‌بسی که گروه‌های مقاومت آن را اعلام کردند و با توجه به درخواست برخی از طرف‌ها مبنی بر حفظ قواعد درگیری با نیروهای اشغالگر و همچنین با نظر به نتایج گفت‌و‌گو و دیداری که قرار است با رئیس‌جمهور کشور اشغالگر آمریکا صورت بگیرد، گروه‌های مقاومت خود را ملزم می‌دانند که در صورت عدم درج اعلامی آشکار و صریح مبنی بر زمان خروج کامل نیروهای اشغالگر- چه نیروهای زمینی چه هوایی- با تمام قدرت و صلابت [به دشمن] پاسخ دهند و حملات بزرگ و دقیقی [علیه دشمن] به راه بیندازد که در این صورت مقاومت از هیچ از طرفی درخواست انتظار برای نتیجه گفت‌و‌گو و مباحثات سیاسی را نخواهد پذیرفت. تمام این موارد ملغی خواهد شد که [در این صورت] راه‌حل پایانی و تنها راه‌حل را سلاح مقامت با استمداد قدرت و یاری از خداوند خواهد ساخت که این دور نیست».

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  17. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  18. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  21. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  24. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین