سردار جلالی: تقلیل حکمرانی سایبری به فیلترینگ ناشی از سابقه امنیتی برخی مسئولان است

فناوری،   4000104042 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با انتقاد از ولنگاری در مدیریت فضای مجازی با پرستیژ روشنفکری، گفت: سابقه ناقص امنیتی برخی مدیران فضای مجازی و بدفهمی‌ها باعث شده است که آنها مفهوم مدیریت را در فیلترینگ خلاصه کنند.

سردار جلالی: تقلیل حکمرانی سایبری به فیلترینگ ناشی از سابقه امنیتی برخی مسئولان است

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفت‌وگویی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت مدیریت فضای مجازی گفت: رهنمودهای رهبری عزیز در راستای استفاده حداکثری از فرصت‌های فضای مجازی در مسیر پیشرفت و ارتقای ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی یکی از ارکان اصلی پیشرفت کشور در همه عرصه‌هاست، گفت: در حوزه ارایه خدمات به مردم، توسعه کسب و کارها، فضای رسانه‌ای و... فضای سایبری یک فرصت بی‌انتهاست.

سردار جلالی افزود: رهبری عزیز قریب به یک دهه است که با فرامین و رهنمودهای خود درصدد توسعه بستر بهره‌مندی جامع، سالم و بومی از فضای مجازی هستند که مهمترین این تدابیر راه‌اندازی شورای عالی فضای مجازی به عنوان یک نهاد سیاستگذار است.

سردار جلالی با بیان اینکه فضای سایبری همچون سایر فناوری‌ها دو لبه فرصت و تهدید را توامان داراست، گفت: هر ملت و کشوری متناسب با الگوی های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خاص خود با این پدیده مواجهه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برخی مدعی الگوهای توسعه غربی هستند اما الفبای مدیریتی آنها را هم رعایت نمی‌کنند، افزود: اتحادیه اروپایی، چین، روسیه و حتی اخیرا برخی‌ کشورهای درحال توسعه همچون ترکیه درحال تدوین و اجرایی سازی الگوهای بومی در توسعه فضای مجازی هستند اما در کشور ما برخی از پدران لیبرالیسم هم لیبرال‌تر شدند و حتی اجازه نمی‌دهند استانداردهای اخلاقی در سطح اتحادیه اروپا در حوزه محتوای غیراخلاقی و یا نشر اطلاعات و داده‌های غلط و... اعمال شود.

وی با بیان اینکه همین چند وقت پیش دولت ترکیه برخی شبکه های اجتماعی آمریکایی را ملزم به تبعیت از قوانین این کشور کرد، افزود: اگر همین حرف در ایران زده شود مدیران لیبرال و رسانه‌های همسوی آنها ایران را به عقب‌افتادگی و عدم فهم مبانی توسعه محکوم می‌کنند!

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با انتقاد از اینکه برخی در کشور با پرستیژ روشنفکری به جای مدیریت فضای مجازی ولنگاری مدیریتی را در دستور کار قرار داده‌اند، گفت: این ولنگاری بزرگترین ظلم به مردم و ظرفیت‌های عظیم فضای مجازی در مسیر پیشرفت ایرانی اسلامی و تقدیم دودستی این فضا به دشمن برای اجرای انواع عملیاتهای شناختی در شرایط جنگ اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه تقلیل الگوی حکمرانی ملی فضای مجازی به فیلترینگ و ایجاد دوقطبی‌های موهوم فقط از پوپولیست‌ها سر می‌زند‌، ادامه داد: البته شاید سابقه ناقص امنیتی برخی مدیران فضای مجازی و بدفهمی‌ها باعث شده است که آنها مفهوم مدیریت را در فیلترینگ خلاصه کنند!

سردار جلالی با اشاره به اینکه انتظار هست دولت در ماه‌های پایانی کار خود گزارش جامعی از دستاوردهایش در حوزه مدیریت فضای مجازی متناسب با تدابیر مشخص و مصرح مقام معظم رهبری ارایه نماید، گفت: متاسفانه پروژه شبکه ملی اطلاعات به عنوان یکی از ارکان حیاتی حکمرانی ملی فضای مجازی درگیر حواشی شده و این پروژه در لایه های توسعه خدمات و محتوا پیشرفت چندانی نداشته و حتی شورای عالی فضای مجازی هم نسبت به این وضعیت منتقد است.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم همه مسئولان کشور به حکمرانی فضای مجازی به عنوان یک مقوله مرتبط با منافع ملی نگاه کنند و از رفتارهای سیاسی و کوتاه مدت و بعضاً انتخاباتی در این حوزه بپرهیزند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۸۱۸۳۴۱۵:۲۵:۱۱ ۱۴۰۰/۱/۴
وقتی به خاطر ترک فعل ها کاری با آنها ندارید و راست راست راه می روند و چه حرف و عملشان.. خوب دیگر.
ناشناس۱۸۸۲۳۵۹۰۶:۵۳:۲۵ ۱۴۰۰/۱/۵
هر چه خواندم نفهمیم، خوب که چه؟ فیلترینگ نیست، پس چه هست؟ مردیم از کلی گویی های مبهم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین