رئیس جمهور خطاب به غربی‌ها: میان ما و شما برجام قرار دارد

اقتصادی،   4000104026 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه در ماه های باقی مانده از دولت، کرونا و تحریم هدف مهم ماست، اظهار کرد: در این چهار ماه باقی مانده برای برداشته شدن تحریم ظالمانه یک دقیقه هم فرصت را از دست نخواهیم داد.

رئیس جمهور خطاب به غربی‌ها: میان ما و شما برجام قرار دارد

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والسملمین حسن روحانی صبح امروز در اولین جلسه هیأت دولت در سال ۱۴۰۰ با بیان اینکه دولت در این هفته‌های باقی مانده تا پایان کار خود حتی یک روز هم تعطیلی نخواهد داشت،‌ اظهار کرد: برداشتن تحریم یکی از اهداف مهم ما است. اگر طرف مقابل یعنی ۱+۵ همه به میدان بیایند و حاضر شوند به همه تعهدات خود عمل کنند همان طور که مقام معظم رهبری چند بار تأکید کرده‌اند که اگر روشن شود این کار آن‌ها واقعی است ما هم به همه تعهدات برجامی خود برمی‌گردیم.

وی ادامه داد: سه سال به ما ظلم شد اما به دنیا می‌گوییم که ما حاضریم اگر تعهد کامل را از طرف شما ببینیم به تمام تعهدات خود برگردیم. فعلا هم قصد نداریم موضوع خسارتی را که در این مدت دیده‌ایم مطرح کنیم. این از بحث‌های بعدی است که به جای خود مسئولین دنبال خواهند کرد.

روحانی افزود: کلام ما کاملا روشن و واضح است و سخنان مقام معظم رهبری هم بهانه را از روی دوش آن‌ها برداشته است که بگویند ممکن است ما عمل کنیم و شما عمل نکنید. بالاترین مقام این کشور صریح گفته است اگر شما واقعی و جدی به تعهدات‌تان برگردید ما هم همین کار را خواهیم کرد و حتی ایشان یک مورد را هم استثنا نکردند.

وی خطاب به طرف‌های برجام تصریح کرد:‌ میان ما و شما برجام قرار دارد. اگر شما به کل برجام برگردید ما هم به کل برجام برمی‌گردیم. به هر حال این هدف اول ما در این مدت باقی مانده است و البته بار اصلی آن به دوش وزارت خارجه خواهد بود هر چند که همه بخش‌های دولت باید در این زمینه کار کنند.

رئیس جمهور در ادامه تأکید کرد: من در اینجا به مردم قول می‌دهم که فکر نکنید چون چهار ماه فرصت برای ما باقی است ذره ای برای منافع ملی خود کندتر حرکت خواهیم کرد. ما با همان روحیه‌ای که در سال ۹۲ شروع کردیم تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ادامه می‌دهیم و تلاش خواهیم کرد و در این مدت در برداشتن تحریم‌ها همه توان خود را به کار خواهیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه کرونا اولویت دیگر دولت در این ماه‌های باقی مانده خواهد بود، عنوان کرد: در زمینه کرونا ما همه تلاش خود را انجام خواهیم داد، البته کرونا خسارت‌های زیادی در سال ۹۹ به ما وارد کرد و هنوز هم ما با خسارت‌های آن مواجهیم.

روحانی اضافه کرد: وقتی این همه اتومبیل مردم را در جاده‌ها مشاهده می‌کنیم حس می‌کنیم مسافرت از حالت طبیعی هم بیشتر شده است. امروز در دولت وزیر گردشگری به صراحت گزارش داد که تخت‌های هتل‌ها و محل‌های اقامتی ما همش ۲۵ درصد اشغال است و در ایام عید ۷۵ درصد خالی است پس هنوز کرونا در حال تأثیرگذاری است.

وی به گزارش فرمانده راهور اشاره کرد و افزود: در این گزارشی که به من ارائه شد گفته شده نسبت به سال ۹۸، ۱۶ درصد سفر کم شده است. در خود ۹۸ هم به خاطر سیل سفر کم شده بود. به هر حال سفر کم شده و البته ما به سفر توصیه نمی کنیم چون همچنان کرونا وجود دارد و مردم هر چه کمتر به سفر بروند بهتر است.

رئیس جمهور ادامه داد:‌ اگر کسانی که به سفر رفته‌اند مراعات نکنند باید تاوان سنگینی پرداخت کنیم. ان شاءالله کسانی که به سفر رفته‌اند اصول بهداشتی را مراعات می‌کنند چون ما هنوز در مخمصه و مشکلات کرونا هستیم. در عین حال تمام توان خود را به کار می‌گیریم که هم با واکسن خارجی و هم داخلی شرایطی باشد که در ماه‌های آینده شرایط بهتری از امروز داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اظهارات رهبر انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر این دو هدفی که گفتم مقام معظم رهبری هدف دیگری را هم امسال تعیین کردند که موضوع تولید است. تولید برای ما خیلی اهمیت دارد و اگر اقتصاد ما بخواهد حرکت کند و اشتغال‌مان در مسیر درست قرار گیرد و در بازار ما وفور ایجاد شود و قیمت‌ها متعادل شود نیاز به تولید داریم.

روحانی اضافه کرد:‌ حتی ارزش پول ملی ما هم به تولید و تورم مرتبط است و البته بخشی هم به ارز خارجی ربط پیدا می‌کند که هر دو این ها تأثیر بسزایی دارند. البته در شرایط فعلی چون ارز خارجی در اختیارمان نیست تأثیر آن بیشتر است چرا که وقتی ارز گران می شود ارزش پول ملی هم پایین می‌آید، تولید هم همین طور است.

وی با تأکید بر اینکه به هر حال ما باید از هر نظر به مسئله تولید بسیار توجه کنیم، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که هم به پشتیبانی تولید و هم به رفع موانع تولید توجه کنیم و ما این کار را از همان جلسه اقتصادی اول فروردین دولت انجام دادیم و روی همین موضوع بحث کردیم.

رئیس جمهور همچنین یادآور شد: سال ۹۹ برای ما سال بسیار سختی بود که اقتصاددان‌ها باید همه ابعاد آن را مدنظر قرار دهند. این سال، سال تحریم و جنگ شدید اقتصادی و اقدامات غیرانسانی دولت ترامپ بود که حالا بعد از او هم تغییر محسوسی نمی‌بینیم. در این مدت خیلی به مردم فشار آمد اما در عین حال افتتاح‌های زیادی هم صورت گرفت.

وی با یادآوری افتتاح‌های انجام شده در سال ۹۹ اظهار کرد: ما این افتتاح‌ها را تا پایان کار دولت هم ادامه خواهیم داد که احیای دریاچه ارومیه و یا خط لوله نفت از گوره به جاسک از جمله این افتتاح‌های مهم خواهد بود. در بخش سلامت هم ۱۱ هزار تخت آماده داریم.

روحانی در ادامه بیان کرد: ما در سالی که گذشت در تولید بسیار تلاش کردیم اما مردم باید بدانند بسیاری از افتتاح‌های ما به سرمایه‌گذاری‌هایی که در سال‌های گشایش اقتصادی یعنی ۹۴، ۹۵ و ۹۶ صورت گرفت برمی‌گردد و آثار آن را در ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ می‌بینیم، پس ما باز هم باید تلاش کنیم گشایش ایجاد کنیم چرا که در تولید حرف اول را سرمایه‌گذاری می‌زند، حرف دوم تکنولوژی است و حرف سوم تعامل سازنده با جهان.

وی اضافه کرد: برای تعامل سازنده هم شرایط سیاسی و اقتصادی وجود دارد. مثلا بانک‌ها باید بتوانند با هم راحت کار کنند. کسی که می خواهد در اینجا سرمایه‌گذاری کند اول می‌گوید پولم را چگونه باید بیاورم یا ببرم. اگر در این زمینه انسداد وجود داشته باشد سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیرد. ما باید انسداد را از بین ببریم که بخشی از آن مربوط به تحریم است و بخش دیگر مشکلات دیگری است مثل لایحه‌ای که داده‌ایم و چند سال است معطل است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید کاری کنیم مردم احساس راحتی بیشتری کنند، عنوان کرد: خواهش من از وزارت صمت و کشاورزی این است که در این چهار ماه بگذارید بازار ثبات داشته باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: مقام معظم رهبری در صحبت‌های خود به موانع تولید هم اشاره کردند. بخشی از این موانع در دست ما است و بخشی در دست قوای دیگر. بخشی از موانع به امنیت سرمایه‌گذاری برمی‌گردد. در امنیت سرمایه‌گذاری هم بخشی در دست دولت و بخشی در دست نهادهای امنیتی و قوه قضاییه است. به هر حال ما باید در این زمینه برای مردم امنیت ایجاد کنیم تا همه مردم احساس کنند شرایط امیدبخشی برای آینده وجود دارد.

روحانی با اشاره به لزوم ایجاد شرایط امیدبخش برای مردم تأکید کرد: برای این کار باید وحدت خود را حفظ کنیم و از تخریب، سیاه‌نمایی و تبلیغات سوء دست برداریم. مثلا نگوییم که اگر ما فلان حرف را نگوییم فلان ماهواره زودتر می‌گوید. بگذارید آن‌ها دروغ‌شان را بگویند اما این گونه برای شما مشتری درست نمی‌شود. اگر حرف حق را بزنیم مشتری را خدا به موقع درست می‌کند.

وی در ادامه تأکید کرد: نباید مقدمه انتخابات ۱۴۰۰ تخریب دولت باشد. هرکس که می‌خواهد در انتخابات حاضر شود بگوید می‌توانم از این دولت بهتر عمل کنم. اهلا و سهلا. اگر بهتر عمل کند ما دستش را هم می‌بوسیم. در این مدت ما هم تلاش خود را خواهیم کرد اما همه باید بدانیم که برای انتخابات نباید به دنبال تخریب برویم بلکه باید به دنبال جذب و آمدن مردم باشیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به آمارهایی که دولت در تولید در بخش سلامت داشته گفت: تولید در بخش سلامت اولویت ما بوده و هنوز هم امسال اولویت اول ما است. به طور مثال در این مدت نرخ رشد ماسک‌های تنفسی ۱۳ هزار و ۴۰۰ درصد، ماسک N۹۵، ۲۱ هزار و گان و لباس یکسره ۲۷ هزار درصد افزایشی بوده است. این رشدها معمولی نیست و یک حرکت فوق‌العاده بوده است.

روحانی ادامه داد:‌ اولویت تولیدی دوم ما مواد غذایی و نیازمندی‌های ضروری مردم است. البته در این بخش همه بخش‌ها به یکدیگر وصل هستند، مثلا در این مدت که نفت ما مشکل داشت پتروشیمی، فولاد، مس و سایر بخش‌ها به میدان آمدند و برای تعیین ارزمان کمک کردند تا بتوانیم کالاهای مورد نیاز، نهاده‌های دامی و دارو به کشور وارد کنیم.

وی با بیان اینکه آنچه باعث می‌شود تولید شروع شود تقاضاست، عنوان کرد: اگر کسی چیزی تولید کند که مشتری نداشته باشد آدم در عقل آن طرف شک می‌کند، پس تقاضا اصل مهمی در تولید است اما تقاضا با رفاه مردم ایجاد می‌شود و اگر مردم توانایی برطرف کردن نیازهای روزمره خود را نداشته باشند و اشتغال وجود نداشته باشد تقاضایی هم نخواهد بود.

روحانی در ادامه اظهار کرد:‌ من باید از بخش اقتصادی، سازمان برنامه و وزارت کار به خاطر اقدامات‌شان در سال ۹۹ تشکر کنم. طبق آمار سازمان برنامه ۹۳ درصد بودجه ما در سال ۹۹ تحقق پیدا کرده آن هم در سالی که در جنگ اقتصادی و کرونا بودیم. بودجه در زمینه حقوق و مزایای کارکنان دولت ۴۸ درصد، در صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی ۵۴ درصد و در بخش عمرانی بالای ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: این‌ها نشان می‌دهد دولت تمام توان خود را به کار گرفته است تا مردم ذره‌ای احساس راحتی کنند. البته این معنی‌اش این نیست که وضع مردم خوب است بلکه این توان دولت بوده، هر چند با شرایط فشار اقتصادی که ما داشتیم کار دولت ارزشمند بوده و قابل قبول است و اگر کرونا و تحریم نبود وضعیت خیلی فرق می‌کرد.

رئیس جمهور در پایان با تبریک میلاد حضرت ولیعصر (عج) در هفته آینده یادآور شد: دوشنبه هفته آینده روز عدل و امید جامعه است. همه ادیان گفته‌اند که پایان جهان عدل و نور و امیدبخش است و این فقط مخصوص شیعه نیست بلکه ما تنها با مشخصات دقیق‌تری از این موضوع صحبت می‌کنیم، امیدواریم این روز موجب نشاط و امیدواری ما باشد و ان شاءالله سال ۱۴۰۰ سال بهتری برای همه مردم باشد و همه بتوانیم کنار هم از این سال پرنعمت استفاده کنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۸۱۵۶۷۱۱:۵۳:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۴
احسنت با روحانی و خاتمی ( تعامل با جهان به جای تنش) در 28 خرداد. راه دیگری برای توسعه و پیشرفت ایران و دوری از تحجر و.... وجود ندارد. کفش کهنه در بیابان نعمت است
ناشناس۱۸۸۱۶۲۹۱۲:۳۷:۰۰ ۱۴۰۰/۱/۴
برو عمو دورانتون به سر آمده دیگر ملت گول شماها را نمی خورن
ناشناس۱۸۸۱۷۴۰۱۴:۱۶:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۴
فصل هفتم شورای امنیت با رأی مثبت چین و روسیه مبارک به همین زودی.
ناشناس۱۸۸۱۷۹۵۱۴:۵۶:۱۱ ۱۴۰۰/۱/۴
فقط.. فصل هفتم یاد گرفتی
حمس ک۱۸۸۲۲۴۴۲۳:۳۰:۱۳ ۱۴۰۰/۱/۴
روحانی خطاب به وزرای کشاورزی و صمت( بگذاریدبازار ثبات پیداکند).،،بلاخره روحانی هم اعتراف کرد که: رفتارای این دولت بی ثباتی ایجاد میکند.پس جان عزیزتون، حداقل ب حرف رئیستون گوش بدید که: اصلا هیچ کاری نکنید تا بلکه اوضاع بهتربشه.
ناشناس۱۸۸۱۶۵۲۱۲:۵۵:۵۷ ۱۴۰۰/۱/۴
چی میگی بابا....پرت و پلا گفتن هم بخدا حدی داره
ناشناس۱۸۸۱۷۴۸۱۴:۲۳:۱۵ ۱۴۰۰/۱/۴
طرح شما چیست که دوباره چین و روسیه در شورای امنیت ما را محکوم نکنند؟
ناشناس۱۸۸۱۷۹۴۱۴:۵۵:۳۳ ۱۴۰۰/۱/۴
مشکل شما روز اول و توافق سعادت آباد که فراتر از ان پی تی بود
ناشناس۱۸۸۱۸۰۹۱۵:۰۵:۰۹ ۱۴۰۰/۱/۴
برجام و عضویت در آژانس و .. بدتر از کنار گذاشتن تمام امکانات هسته ای است. همه کشورهای اطراف ما دنبال سلاح هسته ای هستند با همکاری کشورهای غربی. چرا برای داشتن یک نیروگاه برق هسته ای پر هزینه و پر ریسک و غیر اقتصادی و ... باید حق آیندگان این ملت پامال شود؟ قد کره شمالی هم نیستیم؟ رئیس جهمور امروز رئیس همه نسلهای بعدی این ملت است؟ از طرف چه کسی و با چه اختیاری حقوق آیندگان را معامله میکند؟
ناشناس۱۸۸۲۴۷۲۱۱:۱۸:۲۰ ۱۴۰۰/۱/۵
کره شمالی دو دهه هست که سلاح اتمی داره هنوز هم تحریم هایش لغو نشده.
ناشناس۱۸۸۱۶۵۶۱۲:۵۹:۵۳ ۱۴۰۰/۱/۴
تا امثال تو در این مملکت هستن که وطن فروشی و کدخداپرستی رو با رنگ و لعاب تعامل به خورد مردم میدن ، این کشور درست بشو نیست
ناشناس۱۸۸۱۷۳۶۱۴:۱۳:۴۶ ۱۴۰۰/۱/۴
مذاکرات عمان، سالیوان و ویلیام برنز خخخ
ناشناس۱۸۸۱۸۳۰۱۵:۲۱:۲۴ ۱۴۰۰/۱/۴
اگر منظورت در دولت قبل است در عمان باید بگوییم آن مذاکره کجا و برجام کجا چون دولت قبل داشت بدون بتن ریزی تحریم ها را بر می داشت
ناشناس۱۸۸۱۶۶۱۱۳:۰۵:۰۸ ۱۴۰۰/۱/۴
اول منظورت را بطور شفاف و ساده از واژه‌های « تعامل» و «دنیا» تعریف کن. بعدا بیا برای نمادهای تکرار میکنم، رپرتاژ آگهی تهیه کن.
ناشناس۱۸۸۱۷۴۶۱۴:۱۹:۴۰ ۱۴۰۰/۱/۴
تعامل یعنی قطع نامه های شورای امنیت، کاغذ پاره ندانی طوری عمل نکنی که روسیه و چین شش بار در شورای امنیت شما را محکوم کنند ...
ناشناس۱۸۸۱۷۹۷۱۴:۵۷:۵۸ ۱۴۰۰/۱/۴
تعامل شما 20 سال کشمکش در صنعت صلح آمیز ما بود درحالی که همه آنها بمب اتم دارند
ناشناس۱۸۸۲۴۷۸۱۱:۲۶:۲۷ ۱۴۰۰/۱/۵
آنها ابرقدرت هستند و کسی نمی تواند با آنها مخالفت کند.
ناشناس۱۸۸۱۶۶۷۱۳:۱۲:۰۶ ۱۴۰۰/۱/۴
با تنفس دهان به دهان هم نمیتوانید افتضاح برجام را احیا کنید شیخ ___ از این حراج تاریخی فقط شیاطین و جماعتی از دامادها و دخترها و پسرها و خاله‌زاده‌ها و ...... بهره‌مند شدند
ناشناس۱۸۸۱۶۶۹۱۳:۱۳:۴۴ ۱۴۰۰/۱/۴
کاربر محترم ، تو و دوستانت بی شک خیلی امید دارید که با پیام ویدیویی خاتمی و خلاف واقع گویی های آقایان دولتی و اینکونه نظرات شماها معجزه ای رخ دهد و ملت سحر و جادو شوند ، اما سخت در اشتباه هستید چون فقر و گرسنگی و ...... که مقامات ناکارامد و ...... این دولت مسبب اصلی آن میباشند هرگز کتمان کردنی نیست و نخواهد بود .
ناشناس۱۸۸۱۷۱۴۱۳:۵۴:۴۶ ۱۴۰۰/۱/۴
تنش زدایی با بتن ریزی در دانش و صنعت کشور!!!!!!! منتشر کن
پاکان۱۸۸۱۶۱۵۱۲:۲۹:۵۷ ۱۴۰۰/۱/۴
خوش خیالی تا چه حد؟؟ امریکا محاله که به برجام برگرده مگر اینکه شروط جدیدی بذاره که جمهوری اسلامی نخواهد پذیرفت. مرگ برجام رو رسما اعلام کنید.
ناشناس۱۸۸۱۶۳۰۱۲:۳۷:۴۵ ۱۴۰۰/۱/۴
تو تحریم عمدی در داخل را بردار که زیر دستانت ایجاد کردن
ناشناس۱۸۸۱۶۳۳۱۲:۳۹:۰۶ ۱۴۰۰/۱/۴
هرگونه مذاکره مجدد با آمریکا، به جز اتلاف وقت و ضرر و زیان برای ایران نخواهد داشت. هدف نهایی آمریکا و اروپا نابودی جمهوری اسلامی است و مذاکره و قرارداد بهانه است.
ناشناس۱۸۸۱۶۵۱۱۲:۵۴:۵۷ ۱۴۰۰/۱/۴
آقای حقوق!!! اظهار عجز پیش ستمگر روا مدار شیخ اشک کباب باعث طغیان آتش است ____ وابستگی را باید از کدخدا برید و به خدا پناه برد
ناشناس۱۸۸۱۶۵۷۱۳:۰۰:۲۹ ۱۴۰۰/۱/۴
همه دنیا میخندن به حرفای این ، اما خودش سرشو کرده تو برجام و در نمیاره
ناشناس۱۸۸۱۶۵۹۱۳:۰۲:۲۸ ۱۴۰۰/۱/۴
اجازه بده این ۴ ماه یه ذره آبروت حفظ بشه
ناشناس۱۸۸۱۷۰۱۱۳:۴۸:۰۸ ۱۴۰۰/۱/۴
سال نو با التماسی نو
ناشناس۱۸۸۱۷۱۰۱۳:۵۳:۲۰ ۱۴۰۰/۱/۴
مسئولین محترم و گرامی شماها اگر جای دنیای غرب بودید روزانه اینهمه التماس به شما می شد آیا شرایط رو سخت تر نمی کردید پس از آقایان خواهش می کنم اینهمه التماس روزانه نکنید ..
ناشناس۱۸۸۱۷۴۱۱۴:۱۶:۵۹ ۱۴۰۰/۱/۴
بعد از رفع کامل تحریم ها اول راستی آزمایی اقدامات رفع کامل تحریم، بعد پرداخت خسارت ایران تمام و کمال و یکجا، آنگاه بازگشت پله کانی به تعهدات. باید به مرگ گرفت که غرب به تب راضی شه، یعنی چه فعلا خسارت نمیخوایم، مشاعیرتان را از دست داده اید؟
حمید۱۸۸۱۸۴۸۱۵:۳۵:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۴
.. تاچه اندازه میخواد هرجور شده باذلت والتماس ...برجام پوسیده رو احیا کنه بلکه افتضاحی که درست شده ماست مالی بشه که این ننگ به حسابشون ثبت نشه
ناشناس۱۸۸۱۸۷۴۱۵:۵۶:۲۴ ۱۴۰۰/۱/۴
کم التماس کن اگه می خواست برگرده تا الان برگشته بود.. برجام حبابه
ناشناس۱۸۸۱۹۲۶۱۶:۳۷:۲۵ ۱۴۰۰/۱/۴
اشکال روحانی اینه نمی‌خواد مشکل ما با آمریکا رو حل کنه، میخواد مشکل آمریکا با ما رو حل کنه
حسین۱۸۸۲۰۵۵۱۹:۲۵:۳۱ ۱۴۰۰/۱/۴
ایران در تله!!! این را به یاد داشته باشین
محسن۱۸۸۲۲۴۲۲۳:۲۵:۵۷ ۱۴۰۰/۱/۴
میگم این آقای روحانی مگه چند بار میخواد تحریمها رو برداره؟؟ تحریمها که بالمره لغو شد ..
ناشناس۱۸۸۲۳۶۶۰۷:۱۷:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۵
دولت انفعال والتماس
ناشناس۱۸۸۲۴۷۵۱۱:۲۳:۴۶ ۱۴۰۰/۱/۵
عجب کامنت هایی. نه غرب به کشورهای دوستش مثل ترکیه و عربستان اجازه داشتن سلاح هسته ای می دهد و نه روسیه و چین کره شمالی را از قحطی و فقر نجات دادند. فکر کردید کشورهای قدرتمند به شما اجازه می دهند سلاح اتمی بسازید. پاکستان را در نظر نگرید. پاکستان فقط با هند مشکل داره و خود هند زودتر سلاح اتمی بدست آورده. وضعیت پاکستان هم کاملا مشخصه هست. حداقل می سازید نزدیک هزار تا بسازید که به تحریم های بعدش بیارزه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین