بزرگترین دستاورد دولت روحانی

محمد کاظم انبارلویی ،   4000103047 ۶۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

کمتر از ۳ ماه به پایان دو دوره دولت روحانی باقیمانده است. اگر کسی سؤال کند که بزرگترین دستاورد دولت روحانی چیست، چه پاسخی برای آن داریم؟ 

بزرگترین دستاورد دولت روحانی

پاسخ آن است: بزرگترین دستاورد که میتوان آنرا بزرگترین عبرت تاریخی هم بدانیم، آن است که به آمریکا و سه کشور شرور اروپایی نمیتوان اعتماد کرد! بزرگترین دستاورد دولت کنونی آن است که با مذاکره و حتی توافق امضای 6 قدرت جهانی پای هیچ ورق پاره ای نمیتوان ذره ای به توافقات دلخوش بود! بزرگترین دستاورد دولت روحانی آن است، منظور از مذاکره و توافق وادار کردن ملت به عقب نشینی گام به گام و واگذاری قدرت ملی و از دست دادن مؤلفه های امنیت ملی برای فرود ضربه آخر همچنانکه در لیبی و چند جای دیگر رخ داد. 

بزرگترین دستاورد دولت روحانی آن است، توافق یک "سراب" و رفع تحریم های ظالمانه از طریق مذاکرات یک "توهم" است. اگر قرار است چیزی بدست آوردیم، فقط "مقاومت" جواب میدهد. 

آمریکا و اروپا، 27 تعهد در برجام پذیرفته اند که به هیچکدام از آن تعهدات عمل نکردند. در عوض دولت روحانی به تمامی تعهدات خود یکسویه عمل کرد و بیش از 15 بار آژانس گواهی داد که ایران به تعهدات خود عمل کرد. اما آب از آب تکان نخورد. نه تنها هیچ تحریمی برداشته نشد، بلکه بر حجم و اندازة آن افزوده گشت. دمکراتها با 700 نوع تحریم و جمهوریخواهان با 800 نوع تحریم، رکوردار تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران هستند. 

معلوم شد آمریکا و اروپا با خباثت هرچه تمامتر زیر لبخندهای دیپلماتیک به فکر فعال کردن «مکانیسم ماشه» هستند. متأسفانه مواضع آقای روحانی در طول مذاکرات و پس از آن و حتی پس از خروج ترامپ و روی کار آمدن بایدن دنبال فعال کردن «مکانیسم باشه» میباشند. 
اظهارات آخرین چهارشنبه رئیس جمهور در پایان نشست هیئت وزیران نشان میدهد که وی میخواهد همه این دستاوردها را به وعده های دروغین آمریکا و لابی پیدا و پنهان مذاکرات به باد دهد. 

آقای روحانی میگوید: «اگر این اقلیت داخلی از سنگ اندازی و تخریب دست بردارند، دولت هم بلد است هم قادر است و هم میتواند به خوبی به تحریمها پایان دهد. »

 اولین اشتباه آقای روحانی این است که نمیخواهد از توهم «خوداکثریت بینی» آنهم با کارنامه عدم توفیق در دیپلماسی خارجی و عدم توفیق در پاسخگویی به نیازها و مطالبات معیشتی مردم و عدم تحقق وعده های انتخاباتی، عبور کند. 

آقای روحانی حاضر نیست اعتنایی به این نظرسنجی هایی که خودشان کرده اند، کند و همچنان خود را در جایگاه اکثریت میبیند. این یک اشتباه نیست، انکار یک حقیقت و واقعیت خارج از ذهن هر ایرانی است که همه آنرا میبینند، اما او حاضر نیست آنرا ببیند.

دومین خطای روحانی آن است که آنچه منتقدین مشفق او دیدند و گفتند «سنگ اندازی» و «تخریب» تلقی میکند. منتقدین گفتند به آمریکا و اروپا و وعده های آنها دلخوش نکنید، نمیشود به آنها اعتماد کرد. اما رفتند اعتماد کردند و دستاوردی جز«خسارت محض» نداشتند. 

سومین خطای روحانی آن است که میگوید؛ «دولت بلد است» این بلدم بلدم را 8 سال است مردم گوش کردند و به آن اعتماد کردند. اما دستاورد این بلدم بلدم را در اوضاع اقتصادی کشور و صفهای مرغ و تخم مرغ میبینند.

چهارمین خطای روحانی این است که میگوید: قادر است و میتواند تحریمها را بردارد. اما نمیگوید این چیزی که نتوانسته است طی 8 سال گذشته بردارد، چگونه میتواند ظرف 2 ماه بردارد؟!

پنجمین اشتباه روحانی آن است که میگوید؛ «هر جناح و فردی حتی یکساعت به هر دلیلی که امروز فقط دلیل آن انتخابات 1400 است دربرداشته شده تحریمها، پایان دادن آنها را به تأخیر بیندازد، یک خیانت بزرگ به تاریخ و ملت ایران است. »
او با این گفتار دشمن را در اعمال تحریمهای ظالمانه تبرئه کرده است و متهم را یک اقلیت خیالی داخلی معرفی میکند که حتی نمیتواند آدرس آن را بدهد.

ششمین اشتباه روحانی آن است که سیاست خارجی کشور را دستخوش رقابتهای انتخاباتی قرار داد و دشمن را تحریک به مداخله در این رقابتها کرد. با این توهم که میتواند و قادر است و بلد است تحریمها را بردارد، فرصتهای بزرگی را از دست داد. فرصتهایی که میتوانست با رونق و جهش تولید و اتکاء به تولید داخلی تحریمها را بلااثر و بلاموضوع کند.

هفتمین اشتباه آقای روحانی این بود که کشوری ثروتمند مثل ایران را که در جایگاه هفتمین اقتصاد جهان نشسته است را با دولتی فقیر اداره کرد و نخواست گره های مشکلات کشور را در حوزه اقتصاد با سرانگشت تدبیر جوانان و تلاش ملت ایران حل کند. دل به وعده های پوچ و بی اساس غرب بست. بیش از دو سال معطل مذاکرات و توافق شد. با آنکه تصریح کرده بود در روز امضای قرارداد برجام، همه تحریمهای پولی، بانکی، کشتیرانی و نفتی .... برداشته میشود، 5 سال معطل برداشتن تحریمها شد. هنوز هم معطل برداشتن تحریمهاست. فکر میکند آنها در این دو و سه ماه باقیمانده به پایان دولت، حتماً کاری میکنند؟!

هشتمین اشتباه آقای روحانی، بی مِهری به مصوبه راهبردی مجلس در رفع تحریمها، آنهم مطابق توافق برجام است. انتخابات مجلس نشان داد منتقدین برجام در اقلیت نیستند. آنها برای صیانت از حقوق ملت آنهم در کادر توافق برجام برای عبور از بهانه جویی آمریکا و نیز کسانی که در داخل هنوز دل در گرو عمل به وعده های غرب دارند، این تصمیم را گرفته اند. همراهی با این مصوبه، راه خروج از دستاورد «خسارت محض» است.
آقای روحانی در نشست آخر هیئت دولت در سال 99، حرفهای تلخی زد و زنگ دوصدایی را در سیاست خارجی که باید یک صدا از آن بیرون آید را به صدا درآورد که متأسفانه در خوراک دهی به رسانه های دشمن از این صدا استفاده شد.
باران و باد در محوطة حیاط ریاست جمهوری در پاستور، این صدا را کوتاه کرد و رئیس جمهور محترم فرمودند؛ «تا خیس نشدیم، سخنرانی را تمام کنیم».

اما باد، عبای ایشان را تکانی داد تا مردم بدانند جنس پارچه قبای ایشان ایرانی نیست و این بهانه ای شد برای برخی در فضای مجازی که بگویند؛ کسی که در این جنگ اقتصادی به اندازه 2 متر پارچه تولید ملی را قبول ندارد، چگونه «میتواند» و یا «بلد است» تحریمها را رفع کند و فرمانده جنگ اقتصادی با دشمن باشد؟!

جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم اجازه بدهید مردم در انتخابات 1400 با واکاوی و ارزیابی درست از کارنامه 8 ساله شما یک رأی صائب برای شکلگیری دولت در قرن جدید داشته باشند.

با این بلدم بلدم گفتن شما، هیچ تحریمی برداشته نشده بلکه افزایش هم یافته است. میلیاردها دلار به دلیل عمل به تعهدات یکسویه در برجام به تأسیسات هسته ای ما خسارت وارد شده و فرصتهای عظیمی از دست رفته است و شما مایل نیستید سازمان حسابرسی در دولت و دیوان محاسبات در مجلس و سازمان بازرسی کل کشور در قوه قضاییه میزان این خسارت را به مردم اعلام کنند.

آقای روحانی با این بلدم بلدم گفتن شما، مردم تورم چند صد درصدی را در برخی اقلام کالاها و خدمات امروزها با رفتن بازار در جیب خود احساس میکنند و میدانند ارزش پول ملی را 6 برابر کاهش دادید. مردم میدانند چهار عمل اصلی شما در قیمت ارز 780 درصد، در مسکن 600 درصد، در خودرو 700 درصد، در مواد غذایی 500 درصد و در بازار تلاطم ایجاد کرده است. شما نمیتوانید در این روزهای آخر با سخنان ناامیدکننده، درِ باغِ سبز نشان دهید و در تشخیص درست مردم از اوضاع کشور اخلال نمایید. خوشبختانه پس از 8 سال از کارکرد بد دولت در حوزة سیاست خارجی و اقتصاد، همه چیز سرِ جای خود است اِلا رئیس جمهور که با وعده های خود فاصله نجومی دارد. بگذارید مردم در انتخاب رئیس دولت آینده، بدون دخالت خارجی تصمیم تاریخی خود را بگیرند. مردم میخواهند در قرن جدید، دولتی را سر کار بیاورند که؛ «خود ناتوانپنداری» را کنار بگذارد، دستش را روی زانوی ملت بگذارد و بایستد و کشور را اداره کند. 

مردم میخواهند در قرن جدید، دولتی را سر کار بیاورند که؛ «آمریکا و سه کشور شرور اروپایی را بلامنازع نداند» و بداند "دنیا" در هزاره سوم و قرن جدید هجری شمسی تعریف جدیدی دارد و مناسبات خارجی نظام را در چهل سال آینده با دنیا بر مبنای محاسبات درست و واقعی پایه گذاری کند.
مردم میخواهند دولتی سر کار بیاورند که با مقاومت قهرمانانه دست آمریکا را از روی ماشه تجاوز بردارد. مردم میگویند نرم کردن دولت آمریکا با مذاکره «آرزواندیشی» است. این آرزو طی 40 سال گذشته تحقق نیافته، در آینده هم تحقق نخواهد یافت.

و بالاخره مردم میخواهند دولتی سر کار بیاورند که از مؤلفه های قدرت ملی در همه حوزه های داخلی و خارجی صیانت کند و به فکر واگذاری آنها به بهانه مذاکره، آنهم با اجرای تعهدات یکسویه و دادن امتیازات نقد و گرفتن امتیازات نسیه نباشد.
و از همه مهمتر اینکه مردم میخواهند دولتی سر کار بیاورند که از دستاورد برجامِ بی فرجام عبرت بگیرد و هرگز به دشمن اعتماد نکند.

سخن آخر اینکه عقلانیت سیاسی و حکمت حکمرانی ایجاب نمیکند آقای روحانی با ایجاد دوصدایی در برابر دشمن از تنها دستاورد دولت خود همانند دولت گذشته در روزهای آخر صدارت چشم بپوشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۸۰۸۳۳۱۷:۲۹:۵۹ ۱۴۰۰/۱/۳
و البته همین تیم فعلی سعادت آباد را بر کشور تحمیل کردن و دبه شد و باز همان راه قبلی را طی کردن و شد برجام و اگر باز مجال پیدا کنند این طیف باز همان راه را می روند تا همه نوامیس کشورمان را بدهند و هم مردم را له کنند
ناشناس۱۸۸۱۲۵۱۰۱:۰۹:۲۷ ۱۴۰۰/۱/۴
دولت روحانی یا بعبارتی دولت دوم اصلاحات کام مردم را تلخ کرد حالا سعی میکند قهر هواداران پشیمان را به گردن شورای نگهبان بیندازد نه عملکرد ناکارآمدترین دولت بعد انقلاب. #اختیارات_نابلدی_گرانی #انتخابات_آدرس_غلط
رضا۱۸۸۲۴۴۴۱۰:۵۹:۵۵ ۱۴۰۰/۱/۵
احسنت ،کاملا درسته،از کسی که حتی لباسش ساخت ایتالیا میباشد بیشتراز اینها انتظاری نیست،تاریخ خیانت های آقای روحانی راهرگز فراموش نمیکند
ناشناس۱۸۸۱۳۵۵۰۸:۲۲:۵۵ ۱۴۰۰/۱/۴
لااقل یک دولتی بیاید که عرضه توانایی کنترل بازار تخم مرغ و گوشت را داشته باشد ،کارهای دیگه پیشکش...
ناشناس۱۸۸۲۳۲۱۰۱:۴۹:۳۹ ۱۴۰۰/۱/۵
دولت روحانی برای خیلی کارهایش باید محاکمه شود
ناشناس۱۸۸۲۴۹۵۱۱:۳۷:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۵
دولت روحانی فقط سرشون تو مرغداری بود دنبال مرغ وتخم مرغ بودن غافل از اینکه بقیه جاها چه خبره
ناشناس۱۸۸۲۵۴۷۱۲:۱۲:۳۶ ۱۴۰۰/۱/۵
هرکسی ده خطا بکند پس راه خطا خوب بلده.بیچاره به هرکسی که کلید تدبیر وامید گم کند وبه ناامیدی برسد
ناشناس۱۸۸۰۸۳۵۱۷:۳۸:۵۶ ۱۴۰۰/۱/۳
ان شالله یک انقلابی اصیل انتخابات را می برد و اصلاح ساختار اقتصادی را کلید می زند و بعد از چند سال قدرت خرید مردم افزایش خواهد یافت و اقتصادی با ثبات همچون تورم تک رقمی به ارمغان خواهد آورد و نفت پاشنه آشیل اقتصاد ایران بعد 60 سال به صندوق توسعه می رود و خرج بودجه نخواهد شد تا ابزاری برای دشمنان قرار نگیرد
ناشناس۱۸۸۱۲۳۶۰۰:۵۰:۲۳ ۱۴۰۰/۱/۴
اقتصاد، انقلابی یا غیر انقلابی نمی شناسد اقتصاد یک علم است اقتصاد صحنه جنگ نیست باید به اصول علم اقتصاد احترام گذاشته شود در غیر اینصورت همیشه هزینه های شعارهای سیاسی ..را مردم فقیر خواهند پرداخت و رانت جویان به ثروتهای نجومی تری خواهند رسید.
ناشناس۱۸۸۱۳۲۲۰۶:۰۵:۴۸ ۱۴۰۰/۱/۴
چرا کمتر از 3 ماه؟ 4 ماه و نیم هنوز به پایان عمر این دولت مانده است.شما یک محاسبه ساده جمع و تفریقی را اشتباه می کنید آن وقت برای دولت اینقدر حرف و حدیث ردیف می کنید؟ خیلی جالبه!
رضا۱۸۸۲۴۵۰۱۱:۰۲:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۵
اصلا بگو ۶ ماه نه ۱۰ ماه تو این ۸ سال چه کاری کردن تا تو این چند ماهه انجام بدن بجز بدبخت کردنه بیشتر مردم
ناشناس۱۸۸۱۴۲۶۰۹:۵۰:۵۳ ۱۴۰۰/۱/۴
شعار دادن از آب خوردن راحت تره !! با رویا و آرزو نمی توان مملکت را اداره کرد !
ناشناس۱۸۸۲۱۳۲۲۰:۵۶:۵۳ ۱۴۰۰/۱/۴
با رویا و آرزو نمی شود ولی با امید و احسان می شود.
ناشناس۱۸۸۲۱۹۱۲۲:۲۴:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۴
8 سال شعار دادید و اقتصاد کشور را ویران کردید و حال باز هم دیگران را متهم میکنید؟ شما با رویای کدخداپرستی و شعار تعامل با دنیا چه گلی به سر این مردم زدید؟ جز اینکه این فاجعه اقتصادی را به مردم تحمیل کنید دقیقا چه دستاوردی داشتید؟
ناشناس۱۸۸۲۳۶۹۰۷:۴۱:۲۰ ۱۴۰۰/۱/۵
البته تعامل با دنیا، چرخش سانتریفیوژ و چرخ زندگی مردم و دلار ۱۰۰۰تومنی که شعار نیستند!!!
ابو حسین۱۸۸۱۵۶۴۱۱:۴۷:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۴
ببین عزیزم! روحانی و امثالهم که بد زدند و در اون شکی نیست. شمایی که دم از ولایت و حزب الله می‌زنی لطفاً تبلیغ یکی رو بکن که اقتصاد رو از این منجلاب نجات بده. یه جَوون متخصص در کشورهای پیشرفته بالای سالی ۱۰۰ هزار دلار درآمد داره. و اینجا حدود ۵۰۰ دلار! البته بعد از افتضاحات جناب روحانی. وگرنه تا ۲۰۰۰ دلار هم به طور متوسط درآمد بود! نگو واحد ما ریاله که همه‌ی خرج ما به دلاره! به هر حال خود بنده با تمام انتقاداتی که دارم اگه یه آدم حتی نظامی بیاد که سوابق اجرایی خوبی در امور اقتصادی کشور داشته باشه، بهش رأی می‌دم.
ناشناس۱۸۸۲۱۳۸۲۱:۰۶:۳۲ ۱۴۰۰/۱/۴
من به روحانی رای دادم و پشیمونم. اینبار رای هم نمیدم تا شماها انتخاب کنید! اما مطمئن نیستم دولت بعدی بهتر باشه هرچند واقعا دوست دارم بهتر باشه!
ناشناس۱۸۸۰۸۶۷۱۸:۴۸:۱۰ ۱۴۰۰/۱/۳
دستاوردهای روحانی: سرکوب گزارشگران فساد در قالب شفافیت حمایت از مفسدان و رانت خواران رواج کولبری، سوختبری، زباله گردی رواج دروغ گویی، شعارهای دروغ، وعده های بی عمل به کارگیری وزیر و مدیر بی کفایت .......
ناشناس۱۸۸۱۰۸۷۲۱:۵۲:۴۰ ۱۴۰۰/۱/۳
جاسوسی ، فساد ، رانت ، پارتی ، ..دستاوردهای روحانی و رفقاش
ناشناس۱۸۸۱۱۸۲۲۳:۵۴:۲۱ ۱۴۰۰/۱/۳
دستاوردهای خیره کننده‌ی دولت روحانی : __ پرخاش و توهین و افترا و دروغ و تحقیر و تورم و بیکاری و فجایع معیشتی و رانت و تبانی و ....... __ اضافه کنید ؛ قهقهه و ریسه و اعتماد و اعتقاد و ترفیع و تبلیغ دشمن و قدم در مسیر کدخدایان دور از خدا
ناشناس۱۸۸۲۴۵۱۱۱:۰۴:۱۶ ۱۴۰۰/۱/۵
احسنت
ناشناس۱۸۸۰۸۷۸۱۹:۰۱:۰۶ ۱۴۰۰/۱/۳
دستاورد این دولت را باید در کتب درسی اورده شود تا درس عبرتی برای آیندگان شود
عباس۱۸۸۰۹۲۳۱۹:۲۷:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۳
با تشکر از جناب انبارلویی از همه چیز گفتید مگر یک چیز آیا مشاوران حسن روحانی همه اسلام دوست ووطن پرست اند یا خدای نخواسته نفوذی .. اکثر اقتصاد دانان به این امر معترفند
ناشناس۱۸۸۰۹۵۳۲۰:۰۰:۴۰ ۱۴۰۰/۱/۳
صف واسه همه چی من جمله مرغ ،روغن و.. البته بازگشت عزت به پاسپورت
ناشناس۱۸۸۱۰۳۵۲۱:۰۸:۴۷ ۱۴۰۰/۱/۳
آیا اصولا در روابط بین الملل چیزی به نام اعتماد وجود دارد؟؟ اگر به آمریکا و اروپا نمیتوان اعتماد کرد به چین و روسیه چی؟ میشه اعتماد کرد؟؟ دستاورد دولت روحانی این بود که نمیشود به آمریکا و اروپا اعتماد کرد.آیا جناحهای انقلابی و اصولگرا فهمیده اند که به عراق و..هم نمیتوان اعتماد کرد با این رفتاری که عراق با ما کرده اند؟؟
ناشناس۱۸۸۱۳۵۶۰۸:۲۴:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۴
منافع مهمتر از اعتماده...ولی قبول کن اصلاح طلب ها برنامه محور نیستند.الان در کاندیدهاشون ببین ..همه می‌خواهند برمبنای شانس و چی بشه حرکت کنند...لااقل اونطرفی ها برنامه دادند ...
ناشناس۱۸۸۱۰۴۳۲۱:۱۷:۰۰ ۱۴۰۰/۱/۳
دولت فشل تنبل پرمدعا
ناشناس۱۸۸۱۰۴۷۲۱:۱۹:۵۹ ۱۴۰۰/۱/۳
..در دولت جنابعالی نه کسی میتواند خانه بسازد نه ماشین بخرد نه تفریح برود نه حتی غذای خوب بخورد اما تولیدی شما آقای روحانی رانت ، اختلاس.. فراوان کسی سرزمین ش نه می تواند درخت ،میوه و.. داشته باشد گدایی وبیچارگی و اختلاف طبقاتی و..
ناشناس۱۸۸۱۰۵۴۲۱:۲۹:۲۰ ۱۴۰۰/۱/۳
نابود کردن اعتماد ملت به دولت و مردم به مردم بزرگترین دستاورد جناب روحانی بود
ناشناس۱۸۸۱۰۸۸۲۱:۵۳:۲۳ ۱۴۰۰/۱/۳
مهمترین دستاورد این دولت این بود که بودجه نسبت به قبل کمی شفافتر شد و مردم میدانند قسمتی از پولهایشان کجاها خرج میشود وگرنه قبلا کسی اسم این موسسات فرهنگی!!! را هم نشنیده بود.
ناشناس۱۸۸۱۱۹۰۲۳:۵۹:۴۹ ۱۴۰۰/۱/۳
خیلی شفاف شد . به خصوص با کمک برادرهای خودش و معاونش
ناشناس۱۸۸۱۳۵۷۰۸:۲۵:۳۶ ۱۴۰۰/۱/۴
ساده ای...پول دانشگاه و دختر رییس جمهور و....
ولی۱۸۸۱۱۳۱۲۲:۲۵:۱۸ ۱۴۰۰/۱/۳
بزرگترین موفقیت دولت پیروزی در جنگ اقتصادی است که شما نمی خواهید باور کنید.
ناشناس۱۸۸۱۱۸۹۲۳:۵۹:۱۹ ۱۴۰۰/۱/۳
منظورت همون نابود کردن اقتصاد ملی بود دیگه ؟
ناشناس۱۸۸۱۲۳۰۰۰:۴۵:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۴
پیروز شدیم با دلار 30 تومنی و سکه 11 تومنی و پراید 140 تومنی علی برکت الله
ناشناس۱۸۸۱۴۱۸۰۹:۴۳:۳۷ ۱۴۰۰/۱/۴
از حسادت به خود می پیچند و تنها هنرشان همین گیردادن ها به روحانی و اصلاح طلبان است و بس.
ناشناس۱۸۸۲۲۸۱۰۰:۳۶:۲۶ ۱۴۰۰/۱/۵
واقعا ب چی روحانی میشه حسادت کرد؟؟ جک گفتی یا، مث خود روحانی، توهم کاردرستی زدی؟
ناشناس۱۸۸۱۶۱۸۱۲:۳۱:۴۶ ۱۴۰۰/۱/۴
محل کار صاحب این نظر خیابان پاستور است
ناشناس۱۸۸۱۶۵۴۱۲:۵۸:۱۰ ۱۴۰۰/۱/۴
حتما در جنگ با خورزو خان...
ناشناس۱۸۸۱۱۵۴۲۳:۱۲:۲۷ ۱۴۰۰/۱/۳
بدبخت کردن ملت .افسرده کردن مردم .داغون کردن زندگی مردم .ونا امیدی در ملت
ایرانی۱۸۸۱۱۷۹۲۳:۴۷:۳۹ ۱۴۰۰/۱/۳
دست آوردروحانی،فقر،عقب مانده،دروغ،بی توجهی به مشکلات مردم،بهانه تراشی مثل کرونا،تحریم،مانع تندروها ..ووو
ناشناس۱۸۸۱۱۹۷۰۰:۰۵:۳۵ ۱۴۰۰/۱/۴
دروغگویی وعدم پذیرش مسئولیتها وفرافکنی واعتماد به لبخند در دیپلماسی انتقاد ناپذیری که انتقاد به امام زمان را روا میداردو...
ناشناس۱۸۸۱۲۰۰۰۰:۰۸:۱۶ ۱۴۰۰/۱/۴
در خلاف واقع گویی ( دروغ گفتن ) رکوردی برجای گذاردن که تا قرن ها شکسته نخواهد شد .
ناشناس۱۸۸۱۲۲۵۰۰:۴۱:۱۹ ۱۴۰۰/۱/۴
خروج ایران از ذیل ماده ۴۱ و ۴۲ فصل هفتم منشور سازمان ملل بزرگترین دست اورد روحانی است . اما بلایی که ترامپ سر روحانی آورد شبیه بلایی است که روسیه بر سر مصدق آورد ( تعلل در ارسال طلاهای دولت ایران توسط روسیه ). پس نتیجه می گیریم که مرگ بر امریکا و مرگ بر روسیه
ناشناس۱۸۸۱۷۳۷۱۴:۱۴:۴۵ ۱۴۰۰/۱/۴
این نتیجه گیری آخر شما مرگ بر امریکا شما با مرگ بر آمریکای دیگران یه فرق ریزی داره . مرگ بر روسیه هم که خودش یه دنیا حرفه . ..
ناشناس۱۸۸۱۲۸۴۰۲:۱۴:۲۹ ۱۴۰۰/۱/۴
بزرگترین دستاورد دولت روحانی چیست؟ دست اندازی به جیب مردم در بورس و تامین بودجه دولت.
ناشناس۱۸۸۱۲۹۰۰۲:۳۱:۳۷ ۱۴۰۰/۱/۴
مردم ایران در انتخابات دقت کنید. هر کسی را که غربگرایان کوبیدند مسلما ایشان یکی از گزینه‌های قابل مطالعه برای پست ریاست جمهوری می‌تواند باشد. مواظب باشید این دفعه رودست نخورید از این جماعت وطن ..، بی..
ناشناس۱۸۸۱۳۲۰۰۵:۵۴:۴۹ ۱۴۰۰/۱/۴
حقوق های فوق نجومی بزرگترین دستاورد ایشونه
ناشناس۱۸۸۱۳۵۸۰۸:۲۶:۱۶ ۱۴۰۰/۱/۴
تندرو تر از اصلاح طلب ها کی؟؟؟
ناشناس۱۸۸۱۳۷۵۰۹:۱۱:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۴
آقای رئیس جمهور محترم مطابق فرماشات اخیرچه دفاعی از خود دارید؟؟؟
ناشناس۱۸۸۱۴۱۲۰۹:۳۶:۴۷ ۱۴۰۰/۱/۴
ما که سر سفره خودمون بودیم چیزی جز کوچک شدن آن در تمامی دولت ها نبودیم در واقع دست آورد ما از دست رفتن بوده
ناشناس۱۸۸۱۴۶۶۱۰:۲۵:۴۹ ۱۴۰۰/۱/۴
بزرگترین دست اورد این اقا البته برای جبهه استکبار بوجود اوردن جو ناامیدی بود برخلاف صحبتهای امید بخشی بود که طی این سالها زده بود.
ناشناس۱۸۸۱۴۹۷۱۰:۴۷:۴۱ ۱۴۰۰/۱/۴
روحانی یا کس دیگر فرق ندارد مگه احمدی نژاد اصولگرای انقلابی نبود چه گلی سر این ملت زد که اصولگرای بعدی بزنه
ناشناس۱۸۸۱۵۵۸۱۱:۴۴:۰۴ ۱۴۰۰/۱/۴
بزرگترین دست آورد دولت روحانی طی هشت سال ، اعتماد به دشمن و فریب مردم .
ناشناس۱۸۸۱۶۱۴۱۲:۲۹:۵۱ ۱۴۰۰/۱/۴
جوک اغاز سال ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ میخندیم
ناشناس۱۸۸۱۹۶۲۱۷:۲۶:۴۰ ۱۴۰۰/۱/۴
از بین رفتن اعتماد عمومی ملت به سیاسیون از مهمترین دستاورد های دولت روحانی بوده است
ناشناس۱۸۸۲۰۱۲۱۸:۳۴:۵۸ ۱۴۰۰/۱/۴
بزرگترییییییییییین دستاورد دولت روحانی این است که به جای کدخدا امیدمان به خدا باشد........
ناشناس۱۸۸۲۰۲۰۱۸:۴۵:۴۳ ۱۴۰۰/۱/۴
بزرگترين دست آورد اين بود كه اجماع جهاني عليه كشور بهم خورد ورقه پاره هايي كه دمار از روزگارمان درآورد كنار گذاشته شد بيشترين افزايش حقوق را داشته واز طرفي سرمايه كشور دست كساني ديگر است مرفهين بي درد كه حتي از احتكار نان شب مردم هم نميگذرند
ناشناس۱۸۸۲۰۶۷۱۹:۳۸:۵۷ ۱۴۰۰/۱/۴
باسلام....لطفا تحلیل خودرا ارائه کن از زبان مردم حرف نزن....هی مردم میخواهند نگو..توزبان مردم نیستی
ناشناس۱۸۸۲۱۰۵۲۰:۲۹:۰۷ ۱۴۰۰/۱/۴
در این مقوله هر سه قوا گوی رقابت را از یکدیگر برده اند تصمیمات در خصوص گرانی ها و تورم . بر عهده سران قوا میباشد نویسنده محترم فرافکنی مینماید بنزین را چه کسی گران کرد تبعات آن بر عهده روسای قوا .. میباشد با شعار مملکت درست نمیشود
ناشناس۱۸۸۲۱۴۴۲۱:۱۰:۳۹ ۱۴۰۰/۱/۴
من قبلا نگاه مثبتی به غرب داشتم و به برجام امید داشتم اما به تدریج فهمیدم غربیها اونقدر که تظاهر میکنند «نایس» نیستند! بالاخره توی روابط بین المللی زور و زر و تزویر حرف اصلی رو میزنن!
م۱۸۸۲۴۴۰۱۰:۵۵:۴۷ ۱۴۰۰/۱/۵
نویسنده و سایت محترم الف و دیگرخاننده های محترم اینقدر که روحانی را به رگباراشتباه کردن انداختید احتمالن خودتان معصومید و دراینده نزدیک به معصوم پانزدهم تبدیل میشوید؟ یعنی شما ها هیچ اشتباهی ندارید همیشع ترازو دوکفه دلرد همیشه حتا از نوع دیجیتالی
ناشناس۱۸۸۲۵۳۵۱۲:۰۲:۵۶ ۱۴۰۰/۱/۵
ببخشید اشتباه شد"افزایش بهره برداری و افتتاح طرح های نمادین قبل از انتخابات ۱۴۰۰"و افزایش قاچاق و تعطیلی تولید و کارخانجات و....
مهرداد۱۸۸۲۵۶۵۱۲:۲۵:۴۵ ۱۴۰۰/۱/۵
اینکه بعضی ها فک می کنن روحانی طرفدار نداره دراشتباهند تو این هشت سال عده زیادی با کمک روحانی الان تو ناز ونعمت دارن پول پارو می کنن عده زیادی کارمند مفت خور با حقوق بالا و وامهای نجومی کم بهره که باهاش دلار وسکه و ... خریدن و یه سری کارخونه دار وبازاری که جیب مردم رو با کمک دولت خالی کردن همشون پشتیبانی می کنن مطمئن باشید براش دستاورد درست می کنن اگه امکان داشت دوباره ۸ سال دیگه هم می آوردنش
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. وحدت ملی با وعده صادق

  12. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  15. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  16. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  17. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  18. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  19. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  20. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  21. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  24. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  25. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

پربحث‌های هفته

  1. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  3. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  10. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  11. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  12. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. اولین واکنش قوه قضائیه به ماجرای صدیقی و باغ ازگل/ انتقاد روزنامه اصولگرا از فرزین/ ارزیابی وزیر ارشاد از فضای گفت‌وگو در کشور

  18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  19. اسراییل چه باید بکند؟ 

  20. تورم نقطه‌به‌نقطه به ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد

  21. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  22. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  23. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  24. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین