یک پرسش هنوز بی پاسخ از اصلاح طلبان

گروه سیاسی الف،   4000103001 ۲۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
یک پرسش هنوز بی پاسخ از اصلاح طلبان

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب از کسانی که معتقدند ریاست جمهوری در نظام سیاسی ایران اختیارات کافی ندارد و به تعبیر مشهور «تدارکات چی» است خواست  در انتخابات نامزد نشوند.  

البته حجت الاسلام مصباحی مقدم به درستی و بلافاصله تاکید کرده است: معتقد نیستم جریان‌های سیاسی باید صحنه انتخابات را ترک کنند بلکه معتقد هستم باید از این ادعاهای بی معنا دست بردارند و اگر افراد توانایی دارند، آنها را به میدان بفرستند.

اظهارات مهم رهبر انقلاب درباره ادعای قدیمی ناکافی بودن اختیارات رییس جمهور و در پی آن سخنان این عضو مجمع تشخیص مصلحت بار دیگر اصلاح طلبان را در برابر پرسشی مهم و البته همواره بی پاسخ از جانب ایشان قرار داده است که چرا و چگونه آنان برای شرکت در انتخاباتی که پیروزی در آن ،بنابر ادعا، مساوی با مسوولیتهایی بزرگ اما بدون اختیارات کافی است، همواره حضور داشته اند؟!

 این پرسشی است که البته با انگیزه ای متفاوت از سوی مخالفان جمهوری اسلامی نیز همواره در نقد جریان اصلاحات مطرح شده است. آنان هیچگاه حضوراصلاح طلبان را به دلیل رقابتی کردن انتخابات بر نتافته و همواره به این جریان به دلیل حضور در انتخابات تاخته اند، اما اگر فکر می کنید اصلاح طلبان به این موضوع حساسیت نشان داده و پاسخ درخوری به آن داده اند اشتباه کرده اید چون اصلاح طلبان علی رغم رد چنین نقش تزیینی برای خود در انتخابات و حتی نوعی مظلوم نمایی یا امتیازگیری از نظام - با استناد به همین درشت گویی های اپوزیسیون- در نهایت به طرز عجیبی همان مضمون را تکرار و برجسته کرده اند: رییس جمهور تدارکاتچی است و اختیارات لازم را ندارد!  

انگیزه آشکار اپوزیسیون از طرح این پرسش مهم نباید اهمیت منطقی آن را مغفول بگذارد. اظهارت این عضو مجمع تشخیص مصلحت را نیز باید بر همین اساس تفسیر کرد.  این پرسشی است که یکبار برای همیشه اصلاح طلبان باید پاسخ درخوری به آن بدهند و مقطع فعلی بهترین زمان ممکن برای آن است. حضور آنان در انتخابات و مشارکت در آن نه منتی بر سر دیگران است و نه باید مایه امتیازگیری باشد. دستکم آن بخش از جریان اصلاحات که مستقل تر عمل می کند باید برای این تناقض منطقی در نظر و عمل فکر کند و باب آن را برای همیشه ببندد. البته که نقد و نظر و چاره اندیشی درباره نقایص ساختار سیاسی یا اصلاح آن با هدف کارآمدی بیشتر  بدور از فضای سیاست زده متعارف و جاری همواره باز خواهد بود اما بهره گیری انتخاباتی از این مباحث آن هم به این شیوه متناقض و عجیب  یعنی بودن در قدرت و نقد رادیکال آن به صورت همزمان، چیزی نیست که بتوان آن را با هیچ عقل سیاسی توجیه کرد.

انتخابات پیش رو فرصتی است مغتنم برای چنین بازاندیشی ها؛ هم برای اصلاحات و هم برای اصول گرایی.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۸۰۳۴۲۰۹:۳۸:۵۷ ۱۴۰۰/۱/۳
اینکه اصلاحات برای انتخاب از 4 ماه قبل ناسا رو تشکیل میده نشون میده چه مهندسی و ظاهری بودن انتخابات و چه تدارکاتچی بودن رئیس جمهور دروغی بیش نیست
ناشناس۱۸۸۰۵۳۵۱۲:۳۰:۰۰ ۱۴۰۰/۱/۳
نه اصلاح طلب و نه اصول گرا فقط آدم گرا
ناشناس۱۸۸۰۸۹۸۱۹:۱۴:۴۴ ۱۴۰۰/۱/۳
به قول آخوندی ایران دارای 5 دولت است.
ناشناس۱۸۸۰۹۰۲۱۹:۱۸:۴۲ ۱۴۰۰/۱/۳
رییس جمهور فقط رییس یکی از دولت ها است.
ناشناس۱۸۸۰۹۸۳۲۰:۲۳:۵۸ ۱۴۰۰/۱/۳
واعظی: نرخ ارز را 27000 تومان کردیم تا بتوانیم کشور را اداره کنیم ! آیا اختیار از این بیشتر می خواهند ؟!
ناشناس۱۸۸۱۰۷۱۲۱:۴۲:۴۴ ۱۴۰۰/۱/۳
واعظی چندین بار این حرف را تکذیب کرده است.
ناشناس۱۸۸۱۰۸۴۲۱:۵۱:۴۰ ۱۴۰۰/۱/۳
همتی : درآمد ارزی کشور در سال ٩٩ نسبت به سال ۹۸ یک نهم شده بود
ناشناس۱۸۸۱۹۶۸۱۷:۳۲:۴۹ ۱۴۰۰/۱/۴
یکی از این دولتهای پنج گانه دولت لواسان نشین که مسکن محرومان را مزخرف نامیدند و با عملکرد خود قیمت مسکن را شش برابر کردند تا اقا زاده ها فربه تر شوند
ناشناس۱۸۸۰۹۰۷۱۹:۲۰:۰۴ ۱۴۰۰/۱/۳
اختیارات رییس جمهور در قانون اساسی چه هستند؟ لطفا نام ببرید؟
ناشناس۱۸۸۰۹۶۴۲۰:۰۴:۲۱ ۱۴۰۰/۱/۳
پرونده فساد 500 میلیارد تومانی مهدی آخوندی به کجا رسید ؟!
ناشناس۱۸۸۱۰۷۰۲۱:۴۱:۴۹ ۱۴۰۰/۱/۳
می دانی در فلسفه جدا دانستن « انگیزه از انگیخته» یعنی چه؟ یعنی این که گناه پدر را نباید به پای پسر نوشت یا بلعکس گناه پسر را نباید به پای پدر نوشت.
ناشناس۱۸۸۰۹۷۱۲۰:۱۰:۰۰ ۱۴۰۰/۱/۳
برای همین بوده که ثروت افسانه ای به حیب زده البته چند وقت دیگه قانون اعاده اموال نامشروع میاد سراغش
ناشناس۱۸۸۱۰۶۶۲۱:۳۸:۳۴ ۱۴۰۰/۱/۳
ثروت افسانه ای را خاوری و دوستان با خود به کانادا بردند!
ناشناس۱۸۸۱۰۳۴۲۱:۰۸:۴۶ ۱۴۰۰/۱/۳
خودت داری میگی آخوندی گفته
ناشناس۱۸۸۱۰۶۵۲۱:۳۷:۱۹ ۱۴۰۰/۱/۳
تو اگر می توانی خلاف آن را ثابت کن. به این می گویند «برهان خلف».
ناشناس۱۸۸۱۱۷۷۲۳:۴۵:۵۱ ۱۴۰۰/۱/۳
خود آخوندی متهم است
ناشناس۱۸۸۱۲۱۶۰۰:۲۵:۲۷ ۱۴۰۰/۱/۴
مزخرف گفته __________
ناشناس۱۸۸۱۳۳۵۰۷:۱۱:۴۵ ۱۴۰۰/۱/۴
لااقل از یه آدم خوب مثال بزن
ناشناس۱۸۸۱۷۰۰۱۳:۴۷:۳۷ ۱۴۰۰/۱/۴
آخوندی خیلی ناراحت بود میخواست خودش زودتر استعفا بده..
ناشناس۱۸۸۰۹۰۰۱۹:۱۶:۳۹ ۱۴۰۰/۱/۳
رییس جمهور نباید اتوکشــــــــــــــــــیده باشد!
ناشناس۱۸۸۰۹۷۹۲۰:۲۱:۴۶ ۱۴۰۰/۱/۳
رئیس جمهور نباید بفکر رنگ مو باشه !
ناشناس۱۸۸۱۰۶۴۲۱:۳۵:۵۰ ۱۴۰۰/۱/۳
رییس جمهور نماینده یک کشور است. رییس جمهور خوش پوش و شیک و تر و تمیز بسیار هم خوب است. هیچ اشکالی ندارد که موهایش را رنگ کند.
ناشناس۱۸۸۰۹۸۹۲۰:۲۹:۱۳ ۱۴۰۰/۱/۳
فائزه هاشمی: دوست داشتم ترامپ انتخاب شود بخاطر فشارهایی که به ایران می آورد ! بقیه اصلاح طلبان هم مرد باشند و بگویند که هدفشان فشار بر مردم هست.
ناشناس۱۸۸۱۰۷۳۲۱:۴۴:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۳
فشار بر مردم تحریم ها هستند!
ناشناس۱۸۸۱۰۹۰۲۱:۵۴:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۳
2 واحد اقتصاد کلان پاس کن!
ناشناس۱۸۸۱۴۷۳۱۰:۲۷:۵۲ ۱۴۰۰/۱/۴
هیلاری کلینتون: تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
ناشناس۱۸۸۱۵۵۳۱۱:۳۸:۲۰ ۱۴۰۰/۱/۴
هر چیز درجایگاه و اندازه خودش،خوبه.. درصورتیکه ظرفیت استفاده از اصول اخلاقی و کاری رو داشته باشه. قرار نیست حتما ظاهر آراسته داشته یا نداشته باشه و درکارش متفاوت عمل کنه.
ز۱۸۸۱۴۹۳۱۰:۴۳:۴۶ ۱۴۰۰/۱/۴
سعید محمد اهل کار ،مدیر.،مومن و تکیه بر ظرفیت های کشور
ناشناس۱۸۸۱۶۴۱۱۲:۴۴:۲۸ ۱۴۰۰/۱/۴
آیا سعید محمد از رجال سیاسی است ؟ این شرط اولیه ریاست جمهوری است .
ناشناس۱۸۸۱۶۹۵۱۳:۴۵:۵۵ ۱۴۰۰/۱/۴
مادر زادی که رجال سیاسی نمیشن. ایشون اون چیزی رو که لازم هست برای رییس جمهور شدن داره سیاست رو هم میاد یاد میگیره میشه رجال سیاسی! تعریف رجال سیاسی رو میدونید اصلا همه جا این کامنت رو میزارید؟ ایراد بنی اسراییلی اگر میخواهید بگیرید بحثش جدا هست.
ناشناس۱۸۸۰۵۳۶۱۲:۳۰:۳۱ ۱۴۰۰/۱/۳
اختیارات رییس جمهوری در ایران (آن چه در قانون اساسی ذکر شده و آن چه که نشده) در مقایسه با اختیارات رییس جمهوری در دیگر کشورها، آشکار و واضح است. خودتات کلاه تان را قاضی کنید.
ناشناس۱۸۸۰۸۹۴۱۹:۱۳:۰۴ ۱۴۰۰/۱/۳
فقط من موندم اگه رئیس جمهور اختیار نداره پس چرا روحانی و جهانگیری کل دور اول میگفتن همه مشکلات تقصیر دولت قبلیه!؟!؟
ناشناس۱۸۸۰۹۲۰۱۹:۲۶:۱۳ ۱۴۰۰/۱/۳
بلاخره وقتی تکلیف واجب می شود، نمی توان شانه خالی کرد.
ناشناس۱۸۸۰۹۹۰۲۰:۳۰:۵۹ ۱۴۰۰/۱/۳
تو 4 سال اول میگفتن مشکلات تقصیر دولت قبل است !!!! تو 3 سال گذشته میگفتن مشکلات تقصیر ترامپ است !!!! حالا میگن مشکلات بخاطر کروناست !!!!
ناشناس۱۸۸۱۵۴۰۱۱:۲۴:۰۰ ۱۴۰۰/۱/۴
اصلاح طلبها گند زده اند.به کدام یک از وعده های خود عمل کردند؟خداوند سایه شومشان را از سر این مملکت کم کند.
ناشناس۱۸۸۰۸۹۷۱۹:۱۳:۵۸ ۱۴۰۰/۱/۳
یعنی الان تمام قانون اساسی خودمون و کشورهای دیگه رو خوندی!؟!؟
ناشناس۱۸۸۰۹۰۶۱۹:۱۹:۳۵ ۱۴۰۰/۱/۳
منظورت از کشورهای دیگه ترکیه و آذربایجانه که ما از وقتی یادمونه رئیس جمهورشون همینا بودن یا منظورت عربستان و قطر و عمان و امارات و عراق و اردن و سوریه .... یا منظورت مصر و لیبی و .... که با کودتا اومدن یا منظورت آمریکاست که ترامپ با این همه اختیارات قلدری نتونست یه دیوار مکزیک رو درست کنه!؟!؟
میثم۱۸۸۱۱۲۷۲۲:۲۲:۲۰ ۱۴۰۰/۱/۳
اختیارات ترامپ در مقابل کنگره و سنا کم است که نهاد‌های انتخاباتی هستند.
ناشناس۱۸۸۰۵۳۷۱۲:۳۲:۲۶ ۱۴۰۰/۱/۳
تمام اصلاح طلبانی که زمزمه کاندید شدنشان است، اتو کشیده هستند! در میان کاندیداها، فقط نظامیان اتو نکشیده هستند.
ناشناس۱۸۸۱۳۴۴۰۷:۵۴:۰۷ ۱۴۰۰/۱/۴
باید از کابینه روحانه یک نفر انتخاب نشه خجالت هم خوب چیزیه چطور روشون میشه با این همه بلایی که سر مملکت آوردن دوباره وارد انتخابات شوند جهانگیری ظریف و هر کسی دیگه
ناشناس۱۸۸۱۸۱۲۱۵:۰۶:۵۸ ۱۴۰۰/۱/۴
روحانی بالای بر سر مملکت نیاورد باکه نتوانست بلایی که محمود بر سر مملکت اورده بود را بر طرف کنه صد سال وقت نیاز هست
ناشناس۱۸۸۰۵۶۱۱۲:۵۱:۳۸ ۱۴۰۰/۱/۳
قبلی ها که مسولیت داشته اند چه گلی به سر ملت زده اند که دوباره می خواهند کاندید شوند
ناشناس۱۸۸۰۵۸۴۱۳:۰۶:۳۵ ۱۴۰۰/۱/۳
اصلاح طلبان پاسخگو باشند اگر رئیس جمهور تدارکاتچی هست !!! و اختیارات لازم را ندارد !!! چرا موقع انتخابات وعده های رنگارنگ به مردم می دهند و حتی برای کسب قدرت آشوب هم درست می کنند ؟!
مرتضی۱۸۸۱۳۶۲۰۸:۳۹:۰۱ ۱۴۰۰/۱/۴
نه دیگه ...خاطرتان جمع...بایدهمان اتونکشیده هابیان وپاسخگوباشند...
ترابیان۱۸۸۱۵۲۵۱۱:۱۴:۰۹ ۱۴۰۰/۱/۴
اگر رئیس جمهور تدارکاتچی است چرا افساد طلبان و در راس انان خاتمی و روحانی و جهانگیری به هر نیرنگ و فریبی برای گول زدن مردم متوسل شدند تا عمر شان را برای ۸ سال برای نابودی ملت ایران به ملت ایران تحمیل کنند
ناشناس۱۸۸۱۸۵۷۱۵:۴۱:۰۵ ۱۴۰۰/۱/۴
خوب جواب دادی
حمید۱۸۸۱۹۱۱۱۶:۲۲:۱۵ ۱۴۰۰/۱/۴
کاش ادب و نزاکت رعایت میشد دوران ریس جمهور خاتمی بهترین دوران بعد از انقلاب بود
ناشناس۱۸۸۰۵۸۹۱۳:۰۹:۰۶ ۱۴۰۰/۱/۳
اصلاح طلبان به دو شیوه رای جمع می کنند: 1- ایجاد ترس در مردم( اگر ما رای نیاوریم بدتر خواهد شد) 2- ایجاد ترس در حاکمیت ( اگر ما تایید صلاحیت نشویم مشارکت پایین میاد) دقیقا شیوه رای جمع کردن و تایید صلاحیت گرفتن اصلاح طلبها این دو روش بوده و به محض رسیدن به قدرت هم اعلام می کنند فاقد اختیارات هستند اساس رای جمع کردن و انتخابات اصلاح طلبها بر مبنای ایجاد ترس هست اگر انتخابات را ببازند هم به مردم می گویند اشتباه خودتان بود ما که گفتیم به ما رای دهید با اختیارات فروانی که داریم اوضاتع خوب خواهد شد یک بار انتخابات شوراها را در دهه 80 باخته بودند می گفتند تقصیر مردم تهران بود که خود را لوس کردند و رای ندادند
ناشناس۱۸۸۰۶۹۵۱۴:۲۸:۳۵ ۱۴۰۰/۱/۳
اینکه میگن رئیس جمهور اختیارات نداره هم درسته هم غلط. از این لحاظ که اختیار همه امور کشور دست رئیس جمهور نیست درسته مثلاً سیاستهای کلی رو رهبر تعیین می‌کنه یا مجلس قانونگذاری می‌کنه یا .. دلیلش هم اینه که دیکتاتوری پیش نیاد. اما برای انجام وظایفش به اندازه کافی اختیار داره تعیین وزرا و تمام پروژه هایی که توی کشور انجام میشه رو دولت تصمیم میگیره. ۱۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰تومنی یا ۶۰ هفتاد تن طلا که بین یه عده محدود توزیع شد با همین اختیارات بود. دیگه نحوه توزیع دون مرغ یا توزیع فولاد یا واردات و صادرات که کاملا در اختیار دولته، همینها رو درست انجام بده خیلی از مشکلات کشور حل میشه!
ناصر۱۸۸۰۶۹۷۱۴:۲۹:۴۱ ۱۴۰۰/۱/۳
اتفاقا حتی اگه سیدمحمد خاتمی هم کاندید بشه دیگه ما به اصلاح طلبان رای نخواهیم داد چون معتقدیم تدارکاتچی هستند اما اگه احمدی نژاد بیاد قطعا میایم پای صندوق
ناشناس۱۸۸۰۹۶۸۲۰:۰۵:۴۸ ۱۴۰۰/۱/۳
زیباکلام: خاتمی هم بیاید رای نمی آورد.
ناشناس۱۸۸۱۰۵۰۲۱:۲۴:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۳
خاتمی75 سالش است. نمی تواند که کاندید شود!!!
معلمناامید۱۸۸۱۳۷۸۰۹:۱۱:۵۷ ۱۴۰۰/۱/۴
به نظر من کاندیداهای مهم ۴جریان اصلی اصولگرا اصلاح طلب اعتدالی مستقل تایید بشن و شفاف و صادقانه و بابرنامه بگن تو ۴سال چکار میخوان بکنند و با توجه به چهارچوب فعلی قانون و قدرت اگه میتونند بمونند وگرنه الکی وعده سرخرمن ندن
من۱۸۸۱۹۷۸۱۷:۴۶:۳۸ ۱۴۰۰/۱/۴
پس حریان انقلابی چی شد؟
ناامیدشده۱۸۸۲۰۳۶۱۹:۰۳:۱۸ ۱۴۰۰/۱/۴
کاندیدای انقلابی یا در گروه اصولگرا یا مستقل ادغام میشه
ناشناس۱۸۸۱۵۰۷۱۰:۵۷:۴۶ ۱۴۰۰/۱/۴
من نمیدونم دیگه باچه رویی اصلاح طلبان میخان بیان.که چی بشه.
عمران۱۸۸۰۳۴۴۰۹:۴۰:۴۷ ۱۴۰۰/۱/۳
جناب نویسنده! استدلالتان مورد قبول نیست! مانند این است که من بیایم خانه یا زمینتان را به زور از شما بگیرم، بعد که درخواست باز پس گرفتن آن را کنید، فقط حیات خلوت آن را به شما پیشنهاد بدهم. بعد که شما از روی ناچاری بیایی وسایلت را در حیاط خلوت بگذاری، هر موقع اعتراض کنی بگویم «اگر نمیخواستی برای چی همین حیات خلوت را هم آمدی»!!
کاردان و کارشناس واقع بین۱۸۸۰۵۴۴۱۲:۳۸:۳۳ ۱۴۰۰/۱/۳
با توجه به اینکه مردم در چندین دوره انتخابات نشان داده اند توانایی انتخاب اصلح را ندارند لذا با توجه به بیماری کرونا و رکود اقتصادی بهتر است برای جلوگیری از بیماری و هزینه های هنگفت انتخاباتی انتخاب رییس جمهور را بطور مشترک به نمایندگان مجلس که نمایندگان مردم هستند و نمایندگان مجلس خبرگان و اعضای مجمع تشخیص مصلحت واگذار کرد تا از بین کاندیدهای تایید صلاحیت شده یکنفر را با بالاترین رای انتخاب کنند
ناشناس۱۸۸۱۰۳۳۲۱:۰۵:۴۳ ۱۴۰۰/۱/۳
برای هیچ و پوچ مردم را مریض کنید و کلی ثروت کشور راهم هزینه کنید و بباد دهید
ناشناس۱۸۸۱۵۹۷۱۲:۱۷:۲۹ ۱۴۰۰/۱/۴
حیات خلوت عجب تشبیه خوبی.ولی عزیزان مذاکره درایران مردود است زیرا هیچگاه حتی برفرض طرفی سخنان اصولی وعلمی و...بیان کند طرف مقابل بارد سخنان وی ببرافکارخودپایبندهست وبس لکم دینکم ولی الدین
ناشناس۱۸۸۰۵۷۷۱۳:۰۴:۱۸ ۱۴۰۰/۱/۳
ذات اصلاح طلبی همین است وقتی که خرابکاری می کنند میگن رئیس جمهور هیچکاره است !!!! اما وقتی اوضاع خوب باشد میگن فلانی امیرکبیر بود !!!!
ناشناس۱۸۸۰۶۱۰۱۳:۲۳:۴۷ ۱۴۰۰/۱/۳
چه مثال عجیبی!!!!!!!! یعنی حکومت مثل اون خونه ای که مثال زدی حق اصلاح طلبها بوده و دیگران حقشون رو خوردن!!!!!!
عمران۱۸۸۱۰۰۳۲۰:۴۲:۳۶ ۱۴۰۰/۱/۳
نخیر جناب، مشارکت در حکومت حق «تمام» مردم ایران است و به هیچ گروهی نمی توانی بگویی «اگر خوشت نمیاد نیا که سهم تو را ما بخوریم».
ناشناس۱۸۸۱۵۹۳۱۲:۱۲:۳۸ ۱۴۰۰/۱/۴
نگفتیم نیا گفتیم بیا ولی کار کن و چشمت به دست خودت باشه نه دیگران گفتیم با عرضه باش و مسئولیتی که قبول کردی رو به گردن بگیر نه اینکه بی عرضگیتو بندازی گردن دیگران
ناشناس۱۸۸۰۶۱۱۱۳:۲۷:۵۶ ۱۴۰۰/۱/۳
حداقل اون بابایی که می‌دونه قراره بره تو حیاط خلوت زندگی کنه بیخود به بچه هاش وعده نده می‌خوام ببرمتون پنت هاوس زندگی کنیم! وعده ۱۰۰روزه بهبود اقتصاد!!! چرخش سانتریفیوژ و چرخ زندگی مردم!!! آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنم ... !!! مردم یادتان هست!؟!؟
ناشناس۱۸۸۱۵۱۳۱۱:۰۲:۳۰ ۱۴۰۰/۱/۴
اره بخداراست گفتی همه یادمونه
ناشناس۱۸۸۰۶۵۲۱۳:۵۴:۳۱ ۱۴۰۰/۱/۳
از قیاست خنده آمد خلق را...همه کشور دستشونه ۴۰سال و هنوز بعد خرابکاری هر دفعه می گویند ما هیچ کاره ایم...نگذاشتند نشد نتوانستیم ...کافیه یه لیست از مسئولان ۴۰ساله را لیست کنی ...۹۰درصد اصلاح طلب هستند چه حالا که ۵۰درصدشان فراری اند یا...
ناشناس۱۸۸۰۶۸۸۱۴:۲۳:۳۷ ۱۴۰۰/۱/۳
از کی تا حالا اصلاح‌طلبان شدند صاحب‌خانه!!! این انقلاب متعلق به عموم مردم مسلمان و مومن و انقلابی است
ناشناس۱۸۸۱۱۰۸۲۲:۰۶:۱۰ ۱۴۰۰/۱/۳
ولی کشور متعلق به همه مردم ایران اعم از مسلمان و غیر مسلمان هست و قرار نیست هر کس قدرت را بدست گرفت خواسته های خودش را به بقیه تحمیل کند.
ناشناس۱۸۸۰۷۰۹۱۴:۴۲:۱۵ ۱۴۰۰/۱/۳
ربطش؟؟؟!!!
ناشناس۱۸۸۰۷۹۹۱۶:۲۴:۲۹ ۱۴۰۰/۱/۳
آهان پس به نظر شما ریاست جمهوری مثل خانه اصلاح طلبان است که از آن ها به زور گرفته شده؟
ناشناس۱۸۸۰۹۹۳۲۰:۳۴:۱۲ ۱۴۰۰/۱/۳
سال 88 هم با همین تصور غلط تهمت دروغ تقلب به نظام زدند و 8 ماه مملکت را به آشوب کشیدند و دشمن را به تشدید تحریم ها ترغیب کردند.
ناشناس۱۸۸۱۱۱۱۲۲:۰۷:۱۹ ۱۴۰۰/۱/۳
وقتی بالای ۵۰ درصد رای داشته باشند بله همینطوره.
ناشناس۱۸۸۱۵۹۱۱۲:۱۰:۱۳ ۱۴۰۰/۱/۴
چه استدلال مسخره و چِرتی!!! آخه عزیز من تمام اختیارات رییس جمهور تو قانون اساسی اومده و اینها فقط دنبال بهونه هستن... اینطور بگو که یه باغ بزرگی گرفتن و بدون اینکه زحمتی به خودشون بدن اومدن و میخان نتیجه بگیرن و ... که مسلما نمیشه و عدم کارآیی خودشون و ندادن محصول رو میذارن پای ریش سفید محله که نذاشته آبروشون بره و دنبال تحقیر شدن باشن! تازه بعدش میگن ما باید با بقیه بسازیم و رو هم بریزیم تا پیشرفت کنیم!!!! در نهایت تنبلی و بی عرضگی شونو میندازن گردن اینو اون...
عمران۱۸۸۲۱۸۶۲۲:۱۷:۴۹ ۱۴۰۰/۱/۴
ربطی نداره. نمی توانی انحصار ملک را بگیری و به بقیه بگویی «اگر خوشتون نمیاد سهمتون رو بالا میکشم»!
فیصل۱۸۸۲۱۷۳۲۱:۴۵:۴۷ ۱۴۰۰/۱/۴
این همه بگیر ببند و بریز بپاش واسه یه حیاط خلوته؟ در ثانی موفقیت های دولت
ناشناس۱۸۸۰۳۵۲۰۹:۵۰:۳۳ ۱۴۰۰/۱/۳
یک کاندیدا از طرف مردمی که مجبور بودن همیشه تو صف مرغ و گوشت و.... باشن معرفی کنین و اسمش هم بزارین جبهه صفویان!!!!
ناشناس۱۸۸۰۵۵۵۱۲:۴۳:۵۷ ۱۴۰۰/۱/۳
روسای جمهور قبلی که هشت سال مسولیت داشته و نتوانسته اند کشور را بسازند و پایه های اقتصاد را محکم کنند به چه دلیل می خواهند کاندید شوند و ملت هم دو باره به انها رای بدهند
ناشناس۱۸۸۰۵۸۸۱۳:۰۸:۴۲ ۱۴۰۰/۱/۳
اصلاح طلبان در 8 سال گذشته مردم را نقره داغ کردند این دولت رکورد دار تورم در 60 سال اخیر است و همچنین دولتی نوبر است.
ناشناس۱۸۸۰۵۹۰۱۳:۰۹:۱۸ ۱۴۰۰/۱/۳
صف مرغ امروز همان صف رای دیروز است.
رضا۱۸۸۱۸۷۸۱۵:۵۹:۰۶ ۱۴۰۰/۱/۴
سپاهی ها بهترین گزینه اند چون از جنس مردمند وهمیشه درسختی ها درکنار مردم بودند.
ناشناس۱۸۸۲۰۶۳۱۹:۳۱:۳۸ ۱۴۰۰/۱/۴
فیش حقوقی انها اصلا از جنس مردم نیست .
ناشناس۱۸۸۰۳۶۰۰۹:۵۸:۴۴ ۱۴۰۰/۱/۳
و هزاران پرسش بی پاسخ از اصولگرایان
ناشناس۱۸۸۰۵۵۸۱۲:۴۷:۳۸ ۱۴۰۰/۱/۳
از حسن و اسحاق ظریف و محمود و محمد ملولیم سخت حسن که این دوره نمیتونه بقیه هم با اعصاب مردم بازی نکنند و نیایند
ناشناس۱۸۸۰۶۱۳۱۳:۲۹:۳۱ ۱۴۰۰/۱/۳
اینکه گفتی یعنی اصلاح طلبها جوابی برای این سوال ندارن!؟
ناشناس۱۸۸۰۶۵۶۱۳:۵۵:۲۸ ۱۴۰۰/۱/۳
اصولگرایان تا حالا کدام کاندیدشان رییس جمهور شده؟؟؟کاندیدای ۸۴ اصولگرایان لاریجانی بود همه می دانند
ناشناس۱۸۸۰۳۶۲۱۰:۰۰:۱۳ ۱۴۰۰/۱/۳
سیاست های کلی نظام در تعیین وضعیت معیشت و آینده مردم اثر گذار است که در آن ریاست جمهور فقط یک مقام اجرایی است و عملا اختیاری ندارد چرا علیرغم این مطلب باز خواهان ریاست جمهوری هستند بیشتر به نظر می‌رسد خواهان موقعیت آن هستند چهار سال دیگر را با امروزمان مقایسه کنیم
ناشناس۱۸۸۰۶۴۰۱۳:۴۵:۰۴ ۱۴۰۰/۱/۳
دو واحد اقتصاد کلان بخوان و قانون اساسی را همین طور بعد افاضه کنید که این قدر سوتی ندهید
ناشناس۱۸۸۲۲۹۱۰۰:۴۵:۵۷ ۱۴۰۰/۱/۵
شما سیاستای کلی رو میدونی که میگی: روحانی فقط مجریه؟؟ الان دعوای کا شناسا با دولت اینه که؛ دولت روحانی، کلا سیاستای کلی اصل 44 رو گذاشت کنار و، افکارپوچ ی مشت تاجرو بازرگان و رفقاشو پیش برد که حالا شده این..پس چرت وپرت تحویل نده لطفا..
ناشناس۱۸۸۰۳۷۵۱۰:۱۹:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۳
چه حرف ها جریانی که برای آشوب در ایران درست شده و حتی اسمش هم از آمریکا آمده!
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۸۸۰۳۷۷۱۰:۲۰:۴۲ ۱۴۰۰/۱/۳
تنها راه اصلاح زیر بنایی اقتصاد کشور و نجات انقلاب و کشور ملی کردن ثروت های کلان و افسانه ای نامشروع و ثروت های باد آورده ناشی از تلاطمات اقتصادی می باشد
ناشناس۱۸۸۰۶۴۲۱۳:۴۷:۱۱ ۱۴۰۰/۱/۳
جهت اطلاع ،ملی کردن ثروت یعنی کمونیست و اقتصاد کمونیستی هم خیلی وقته منسوخ شده راهکار اصلاح ساختاری که هر کسی نخواسته باشد با رانت و دلالی نون بخورد
ناشناس۱۸۸۰۸۶۶۱۸:۴۶:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۳
چرا هر وقت پای اجرای عدالت و مجازات مفسدین پیش می آید به سفسطه و مغلطه متوسل می شوید قران کریم می فرماید و ان لیس للانسان الا ما سعی و برای انسان بهره ای جز سعی و تلاش نیست امام علی ع هم فرمودند ثروت های حرام را اگر کابین زنانشان کرده باشند به بیت المال باز می گردانم تو اگر جزو این دسته ای قانون اعاده اموال نامشروع بزودی به سراغت می اید
ناشناس۱۸۸۱۷۶۱۱۴:۳۲:۴۳ ۱۴۰۰/۱/۴
اقتصادبرپایه تعاونیها نجات دهنده اقتصاد ایران جذب سرمایه ها در قالب تعاونی بسوی تولید
ناشناس۱۸۸۰۷۰۱۱۴:۳۵:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۳
تنها راه نه بلکه یکی از راه ها .
ناشناس۱۸۸۰۳۸۱۱۰:۲۳:۴۳ ۱۴۰۰/۱/۳
با توجه به ۵۷ میلیون کد بورسی که با احتساب اعضا خانواده های آنها تقریبا کل جمعیت کشور از بورس و همچنین تورم افسار گسیخته و دستکاری نرخ ارز از دولت زخم عمیق خورده اند اگر دولت جبران مافات نکند قطعا این موارد مهم در کاهش مشارکت نقش جدی خواهد داشت جدی بگیرید
ناشناس۱۸۸۰۳۹۵۱۰:۳۲:۴۰ ۱۴۰۰/۱/۳
یک رای گیری بکنیم ببینیم روسای محترم جمهور ایران اسلامی ( آقای خاتمی، آقای احمدی نژاد و آقای روحانی ) معتقد به این هستند که رئیس جمهور تدارکاتچی هست یا نه؟ نتیجه این رای گیری ملاک عمل ما باشد. موافقید؟
عمران۱۸۸۰۵۴۹۱۲:۴۱:۴۸ ۱۴۰۰/۱/۳
دو نفر را از لیست جا انداختی
ناشناس۱۸۸۰۶۴۹۱۳:۵۱:۲۷ ۱۴۰۰/۱/۳
همین که مهمترین بخش هر کشور بودجه آن کشورمی باشد در کنار پول پاشی در آن دست دولت ها است برای کسانی که از عمد خودشان را به خواب نزدن کافی است
ناشناس۱۸۸۰۷۱۱۱۴:۴۴:۰۲ ۱۴۰۰/۱/۳
بابا مسئله خیلی ساده ست، الان سوال این نیست که رئیس جمهور اختیار داره یا نه!؟ سوال اینه: کسی که میگه رئیس جمهور اختیار نداره هدفش از کاندیدا شدن چیه!؟ اون حرفش با این عملش تناقض داره، و البته نشون میده که خودش هم حرف خودش رو قبول ندارن!!!!!!
ناشناس۱۸۸۰۷۲۲۱۴:۴۹:۱۸ ۱۴۰۰/۱/۳
اینکه یه نفر بگه رئیس جمهور تدارکاتچی هست و بعدا مردم رو تشویق کنه که به یه نفر خاص رای بدن مثل اینه که یه نفر بگه کرونا خطرناکه و بعد مردم رو تشویق کنه برن مسافرت!!!!
ناشناس۱۸۸۰۳۹۶۱۰:۳۲:۴۴ ۱۴۰۰/۱/۳
بسیار سوال کلیدی و مهمی است واقعا اصلاح طلبها باید تکلیف خود را با این سوال مشخص کنند چون سوال ما هم هست اگر رئیس جمهور اختیار دارد چرا وقتی رئیس جمهور میشوید شعارها را محقق نمی کنید و چرا جوابگوی رای دهنده ها نیستید؟ 24 میلیون نفر به شما رای دادند اگر اختیار ندارید چرا به مردم نمی گویید اختیار ندارم و چرا استعفا نمی دهید؟ دو حالت دارد یا اختیار دارید و انجام نمی دهید که مردم نباید دیگه به شما رای دهند یا اختیار ندارید و اعلامش نمی کنید و استعفا هم نمی دهید که باز مردم نباید به شما رای دهند در هر حالت نباید نامزد برای انتخابات معرفی کنید تا تکلیف خودتان را با خود مشخص کنید علت این مشکل که مردم رای 24 میلیونی به شما می دهند و وعده ها به جایی نمیرسد را معلوم کنید که چیست
ناشناس۱۸۸۰۶۴۴۱۳:۴۸:۴۲ ۱۴۰۰/۱/۳
در اواخر عمر امام رحمت الله علیه نیز انتقاداتی به اختیارات رئیس جمهور در آن مقطع بود . امام به منتقدین نفرمودند «نباید نامزد برای انتخابات معرفی کنید تا تکلیف خودتان را با خود مشخص کنید».. بلکه طی فرمانی تغییرات مورد لزوم ایجاد و به همه پرسی گذاشته شد .
ناشناس۱۸۸۰۴۰۸۱۰:۴۱:۳۲ ۱۴۰۰/۱/۳
رئیس جمهور نباید به غیر از مصلحت مردم و کشور چیزی را در نظر بگیرد
ناشناس۱۸۸۰۶۲۰۱۳:۳۳:۵۲ ۱۴۰۰/۱/۳
حتما مصلحت کشور رو هم شما تشخیص میدین، اگر کسی خلاف نظر شما عمل کنه حتما خلاف مصلحت کشور عمل کرده!
ناشناس۱۸۸۲۲۸۲۰۰:۳۷:۱۹ ۱۴۰۰/۱/۵
احمدی‌نژاد‌‌آشی‌را‌پخت‌که‌دهن‌اصلاح‌طلبان‌سوخت‌،اگر‌‌ این‌بار‌بیاید‌آشی‌می‌پزد‌که‌روده‌اصلاح‌طلبان‌بسوزد
ناشناس۱۸۸۰۴۱۰۱۰:۴۴:۱۳ ۱۴۰۰/۱/۳
ملت باید توجه داشته باشند بنا بر هر دلیلی یکی از اصلی این دولت و یا طیف جناح آنان و یا دوستان آنها به رییس جمهوری برسد علاوه بر تکرار هشت سال گذشته تمامی فساد ها و تخلفات این هشت سال هم لاپوشانی و مخفی میگردد این نکته بسیار بسیار مهم و حائز اهمیت است که باید به آن توجه ویژه داشت
ناشناس۱۸۸۲۳۲۶۰۲:۰۶:۱۳ ۱۴۰۰/۱/۵
پس نقش قوه قضاییه چه میشود؟
ناشناس۱۸۸۰۴۱۳۱۰:۴۸:۳۱ ۱۴۰۰/۱/۳
حالا مثلا اگه یه اصولگرا بشه رئیس جمهور ، تدارکاتچی نیست ؟! حالا چون خودش به زبون نمیاره که تدارکاتچیه ، که دلیلی بر نقض این موضوع که نیست .
ناشناس۱۸۸۰۵۹۸۱۳:۱۲:۱۲ ۱۴۰۰/۱/۳
وقتی رئیس جمهور اصولگرا باشه اصلاح طلبان همه کاسه و کوزه ها را بر سر رئیس دولت می شکنند و حتی افزایش قیمت مرغ و گوجه فرنگی را به گردن رئیس جمهور می اندازند اما حالا می گویند رئیس جمهور هیچ کاره است !!!
ناشناس۱۸۸۰۴۱۸۱۰:۵۳:۱۶ ۱۴۰۰/۱/۳
هر موقع رئیس جمهور توانست نظر و خواسته مردم رو اجرایی کند ، میتوان گفت رئیس جمهور تدارکاتچی نیست
ناشناس۱۸۸۰۴۱۹۱۰:۵۴:۱۱ ۱۴۰۰/۱/۳
اصلا مهم نیست که رئیس جمهور اختیارات دارد یا ندارد مسئله اصلی برای مردم این است که ایا رای دادن تاثیری در نحوه اداره کشور و سیاست های کلی دارد یا نه. این هم نه با شعار که با چند سال تجربه مشخص می شود. مشخص هست اگر فرضا اختیارات رئیس جمهور صفر هم باشد باز هم نامزدهایی از جناح های مختلف خواهند امد. الان فرض کنیم تمام اصلاح طلبان متفق القول بگویند رئیس جمهور اختیارات تام دارد مسئله چه تفاوتی خواد کرد؟ سوراخ دعا را گم نکنید.
ناشناس۱۸۸۰۶۲۶۱۳:۳۷:۱۱ ۱۴۰۰/۱/۳
داداش نکته اینه که اگر رئیس جمهور اختیارات نداشت که این همه برایش دست و پا نمیزدن که! حتما یه خبری هست! سوراخ دعا رو گم نکنیم!
ناشناس۱۸۸۰۶۵۳۱۳:۵۴:۳۴ ۱۴۰۰/۱/۳
احسنت . خداوکیلی هم این یک سئوال اساسی است که «فرض کنیم تمام اصلاح طلبان متفق القول بگویند رئیس جمهور اختیارات تام دارد مسئله چه تفاوتی خواد کرد؟». بیائیم بجای پاک کردن صورت مسئله آنرا حل کنیم . مهم منافع کشور و ملت است نه شخص یا اشخاص و یا جناح خاص .
ناشناس۱۸۸۰۴۲۹۱۱:۰۳:۰۹ ۱۴۰۰/۱/۳
نه اصلاح طلب نه اصول گرا فقط یک متدین وطن پرست
ناشناس۱۸۸۰۹۰۴۱۹:۱۸:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۳
اگر پیدا کردی سلام ما رو هم برسان
محمد۱۸۸۲۳۷۰۰۷:۴۳:۵۶ ۱۴۰۰/۱/۵
تمام مشکل این مملکت از وقتی شروع شد که اولویت تعهد از تخصص بیشتر شد ...
ناشناس۱۸۸۰۴۴۷۱۱:۱۴:۲۱ ۱۴۰۰/۱/۳
اگر نماينده فکري ام در بين کانديداهاي تاييد شده نباشد راي نخواهم داد
ناشناس۱۸۸۰۶۵۷۱۳:۵۶:۵۵ ۱۴۰۰/۱/۳
نکنه توقع داری یک خواننده یا مطرب کاندید بشه؟؟؟
ناشناس۱۸۸۱۰۲۶۲۰:۵۶:۲۹ ۱۴۰۰/۱/۳
عجب!! شما هميشه به همين راحتي ديگران را قضاوت ميکنيد؟ مگر من را ميشناسيد که خواسته ام را در حد مطربي و خوانندگي ميدانيد؟!!
ناشناس۱۸۸۰۶۹۶۱۴:۲۹:۲۴ ۱۴۰۰/۱/۳
فقط فکر و نیت کافی نیست. شرایط باید برای پیاده سازی اون تفکر هم باشه.
ناشناس۱۸۸۰۴۴۸۱۱:۱۵:۴۷ ۱۴۰۰/۱/۳
کل سابقه اجرایی اون حسن خمینی که مربوط میشه به تخریب و بازسازی و نوسازی هر ساله اون بنای قصری شکل !!! به نظر من ایشون باید بشه مدیر کل تخریب و نوسازی و بازسازی کل کشور
ناشناس۱۸۸۰۴۵۸۱۱:۲۰:۵۲ ۱۴۰۰/۱/۳
مردم رو چی فرض کردن ؟!
ناشناس۱۸۸۰۶۹۴۱۴:۲۷:۴۸ ۱۴۰۰/۱/۳
مردم کجا بود . شما چرا باور کردی . مردم مردم کردن ها برای رسیدن به قدرت است .
ناشناس۱۸۸۰۴۵۹۱۱:۲۱:۰۹ ۱۴۰۰/۱/۳
سوالات بیشتری هم وجود داره که شما و دیگر حامیان دیروز معجزه هزاره سوم باید جواب بدهید.
ناشناس۱۸۸۰۶۰۲۱۳:۱۴:۵۳ ۱۴۰۰/۱/۳
در سال 92 موز کیلویی 2 هزار تومان بوده حالا 55 هزار تومان شده گندی که اصلاح طلبان زدند قجرها نزدند.
ناشناس۱۸۸۱۶۹۴۱۳:۴۴:۴۰ ۱۴۰۰/۱/۴
در سال 84 سکه طلا 90 هزار تومان بود که سال 92 به یک میلیون و هفتصد هزار تومان رسید، کی جوابگو بود؟
ناشناس۱۸۸۰۴۶۱۱۱:۲۱:۵۲ ۱۴۰۰/۱/۳
به نویسنده توصیه می کنم ابتدا پای صبحت هر سه رئیس جمهور بنشیند و ببیند که چرا انها معتقند رئیس جمهور بیشتر نقش تدارکاتچی دارد و اختیاراتش کم است بعد اگر دلایلشان منطقی نبود نقدش کند نه این که هنوز دلایلشان را نشنیده نقد کند و به حرفشان بتازد
ناشناس۱۸۸۰۴۶۲۱۱:۲۲:۱۵ ۱۴۰۰/۱/۳
حسن خمینی که ۷ ثانیه هم سابقه کار اجرایی نداره
ناشناس۱۸۸۰۴۶۴۱۱:۲۲:۵۰ ۱۴۰۰/۱/۳
اكبر آقا ي سوپري به مشتري اش ميگه : -- آقا ميرزا محمد ! عالم و آدم ميدونن قيمت اين قالب كره ٦ هزار تومنه ... حالا اگر گرونه نخر برادر من ... ! بنده بارها وبارها بارها اعلام كرده ام كه هر كه فكر ميكنه بنده خيلي گرانفروشم اصلاً از من جنس نخره ،، اورا به خير و ما را به سلامت ... بره جاهاي ديگه ...آقا ميرزا نامه فدايت شوم كه برات نفرستادم ، ... گرانفروشم ؟ ... همين الان برو شكايت كن ... حتي به قاضي استان ...بازهم اعلام ميكنم كسي كه فكر ميكنه بنده گرانفروشي ميكنم از درَ مغازه ام هم رد نشه ، حتي نگاه تو مغازه ام را هم نكنه ... بلكه به من سلام هم نكنه ، تازه ، اگر هم همين فردا ريق رحمت را سر كشيدم و عمرم را به شما دادم حتي زير تابوتم هم نياد !! --- اما اكبر آقا ، اين جوري كه پيش بري خيلي از مشتري ها را از دست ميدي ... مغازه ات ر ديگه رونقي نداره ... كساد ميشه ... من براي خودت ميگم اكبر جون ... يه كمي بيشتر فكر كن ، مشتري هات را از دست نده ... اعتبارت را حفظ كن اين راه منطقي نيست برادر ... با مشتري قهر نكن ... خودت ضرر ميكني و گرنه چي كه هست مغازه ... سوپر ماركت ... حتي هايپر ماركت ... فت و فراوون ... آره برادر من ... !! هنر كاسبي اينه اكبر جون كه مشتري را هر چه بيشتر جذب كني ، نه اين كه مشتري را هرروز از دست دهي ... خودت كه ٢٧ سال سابقه مغازه داري ، داري تصدقتم !!!
ناشناس۱۸۸۰۶۶۷۱۴:۰۴:۵۵ ۱۴۰۰/۱/۳
دمت گرم هموطن . به والله بهتر و ساده تر از این نمیشد گفت. شما را بخدا بیائیم مشکل را در هر جایی که هست حل کنیم حتا اگر نیاز به تغییراتی در قانون اساسی باشد .
ناشناس۱۸۸۰۷۱۷۱۴:۴۵:۴۶ ۱۴۰۰/۱/۳
یکم کوتاهتر بنویسید میشه خوند!
اکبر آقای سوپری۱۸۸۰۷۲۱۱۴:۴۹:۱۵ ۱۴۰۰/۱/۳
نه عزیزم مردم عاشق گران فروشند میبینی که کساد نشده نمیشه و نخواهد شد. اتفاقا هر چی گرونتر میدم ملت استقبال بیشتر می‌کند. جدیدا جهت رفاه حال ملت و در پاسخ به استقبالشون آپشن تاریخ مصرف گذشته اجناس خارجی رو هم اضافه کردم. البته 1% تخفیف هم دارند و مردم بشدت استقبال کردند.
ناشناس۱۸۸۰۴۶۶۱۱:۲۴:۵۷ ۱۴۰۰/۱/۳
در قدرت ماندن ، شیرینه مثل عسل ، هان ؟؟؟؟
ناشناس۱۸۸۰۶۷۱۱۴:۰۷:۰۳ ۱۴۰۰/۱/۳
بله که شیرینه . شما خودت اگه بودی و قانونا همه چیز را به جنابعالی سپرده بودند به همین سادگی حاضر میشدی ذره ای از آن کم شود ؟
ناشناس۱۸۸۰۶۷۵۱۴:۰۹:۴۴ ۱۴۰۰/۱/۳
امان از قدرت . امان از طعم شیرین قدرت .
ناشناس۱۸۸۰۶۷۷۱۴:۱۱:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۳
و اما پاسخ : ای جان ، ای جان !
ناشناس۱۸۸۰۶۸۲۱۴:۱۹:۱۵ ۱۴۰۰/۱/۳
بله . شیرین تر از عسل . یادمه فردای آنروز ایشان در یک مصاحبه جلوی دوربین فرمودند بنده خودم هم باورم نمیشد که برای این سمت انتخاب بشم .
ناشناس۱۸۸۰۴۷۳۱۱:۲۹:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۳
از ریاست قوه قضاییه می خواهیم اموال و دارایی های اعضای دولت و مدیران و نزدیکان و افراد در سایه آنها را برای رسیدگی به مشروعیت سنجی مشخص فرمایند
ناشناس۱۸۸۰۴۸۸۱۱:۴۷:۳۰ ۱۴۰۰/۱/۳
و یک سوال از شما آیا زمانیکه اصلاح طلبان رای بیاورند اصولگرایان چوبی لای چرخ نمیگذارند ؟ تاریخ عملکرد آقایان پاسخ روشنی به این سوال داده است
ناشناس۱۸۸۰۵۷۴۱۳:۰۲:۱۵ ۱۴۰۰/۱/۳
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریمهای بانکی و نفتی و مشکلات اقتصادی برای کشور شد نتیجه فتنه و آشوب اصلاح طلبان در سال 88 بود.
ناشناس۱۸۸۰۶۴۷۱۳:۴۹:۵۱ ۱۴۰۰/۱/۳
خخخه چوب لای چرخ! حالا خوبه بگوییم اصلاح طلبان هم چوب لای چرخ اصول گرها می کردن؟ برو عمو این ادبیات دیگر کهنه شده و کارایی ندارد برای فرار رو به جلو
ناشناس۱۸۸۰۶۶۱۱۳:۵۹:۲۷ ۱۴۰۰/۱/۳
دیگه رو که نیست ..بهتر از همکاری مجلس لاریجانی برای توافق برجان برجام در ۲۰دقیقه سراغ داری؟؟؟اصلاح طلبان اصلا چرخی ندارند که چوبی کسی بگذاره..اصلا براساس جو و...وارد می شوند هنوز سر مفاهیم اولیه توافق ندارند مثل معنای آزادی و...
ناشناس۱۸۸۰۴۹۰۱۱:۴۸:۵۰ ۱۴۰۰/۱/۳
اگر اجازه بفرمایید من یکبار برای همیشه پاسخ‌ بدهم. اینکه یک نفر اصلاح طلب بیاد و‌کاندید بشه برای ریاست جمهوری به این معنی نیست که او اختیارات کافی برای اصلاح امور داره ، بلکه به دو‌هدف کاملا مجزا داره . اول اینکه به واسطه اومدن اصولگراها شرایط از هر جهت بدتر میشه و باید جلوی بدتر شدن اوضاع رو‌گرفت . دومین هدف این هست که در کنار هدف اول رییس جمهور بعنوان مجری قانون اساسی تلاش کنه برای اختیارات بیشتر که رییس جمهور بعدی توان بیشتری بیشتری داشته باشه . مصداق کاملا چنین رییس جمهوری خود خاتمی هست که به اذعان همه بهترین دوران توی این ۴۰ سال بوده . در ضمن جهت اطلاع من روحانی به عنوان اصلاح طلب قبول ندارم و شامل این گفتار نیست
ناشناس۱۸۸۰۵۷۳۱۳:۰۲:۰۳ ۱۴۰۰/۱/۳
ریاست جمهوری در سیستم دموکراسی وضع شده و جواب داده اوضاع شلوغ خاور میانه دموکراسی بردار نیست فقط معطل نمودن مردم و اقتصاد کشور هست
ناشناس۱۸۸۰۵۷۵۱۳:۰۲:۳۶ ۱۴۰۰/۱/۳
این سخنان که اگر ما نیاییم بدتر میشه آیا حقیقتا زشت نیست برای یک جریان سیاسی؟ اصلاح طلبها مدام با ایجاد ترس رای گرفته اند که ما نیاییم بدتر خواهد شد آیا واقعا این برنامه است این هدف است؟ وقتی هم می آیند و بدتر میشود می گویند ما اختیار نداریم! سال 96 صحبت این بود که ما اگر نیاییم بدتر میشه و حتی خدای نکرده ممکن است دلار 5 هزار تومان شود سوال می کنم الان دلار چند است؟ آیا جریانی که با شعار به من رای دهید تا بدتر نشه سر کار میاد عاقبتی دارد؟ دوستان عزیز هر جریانی نامزد میشود باید شعارهای مشخص و برنامه مشخص خود را اعلام نماید و اگر نمیتواند آنرا انجام دهد استعفا نماید تا راه برا بقیه باز شود عرف این هست درستش این است به من رای دهید من نیام خیلی بد میشه شد حرف؟ اگر رئیس جمهور قدرت و اختیاری ندارد رئیس جمهور بدی که مد نظر شما است چطور می تواند اوضاع را بدتر کند؟ و تو چرا نمی توانی اوضاع را بهتر کنی؟ الله اکبر
ناشناس۱۸۸۰۶۰۶۱۳:۱۷:۲۳ ۱۴۰۰/۱/۳
تجربه دولت های هاشمی و روحانی نشان می دهد که با سرکارآمدن اصلاح طلبان اوضاع اقتصادی بدتر شده و تورم و فاصله طبقاتی و بیکاری و فقر و تبعیض خیلی بیشتر شده است.
ناشناس۱۸۸۰۹۹۶۲۰:۳۶:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۳
دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار تورم و جهش ارز در تمام دولت ها هستن.
ناشناس۱۸۸۰۶۴۳۱۳:۴۸:۲۶ ۱۴۰۰/۱/۳
اولا که وقتی رئیس جمهور اختیار نداره چه فرقی داره اصلاح‌طلب باشه یا اصولگرا نه می‌تونه اوضاع رو بهتر کنه نه بدتر، پس دلیل اول اشتباهه! دوماً رئیس جمهور مجری قانون اساسی هست نه وضع کننده اون، پس نمیتونه قانون اساسی رو تغییر بده پس دلیل دوم هم غلطه! سوم، همون‌طور که شما روحانی رو اصلاح‌طلب نمیدونی احمدی نژاد هم اصولگرا نبود، پس چطور درحالی که بعد از انقلاب هیچ اصولگرایی رئیس جمهور نشده ادعا میکنی اگر بیان اوضاع بدتر میشه!؟!؟! ضمنا ما «مردم» هستیم نه اصولگرا نه اصلاحطلب، بهتره به جای وارد شدن تو دعواهای اونا از هردو طلبکار باشیم!!
ناشناس۱۸۸۰۶۶۳۱۴:۰۲:۱۱ ۱۴۰۰/۱/۳
چه شوخی جالب دردناکی...اگر واقعا خاتمی کارش خوب بود که احمدی نژاد رای نمی آورد...کافیه تبلیغات ۸۴ را نگاه کنی اون موقع وضع خیلی بد بود ،محور شرارت شده بودیم ،اعتراضات کلی و کارگری وصنفی و...بدترین دولت ،دولت خاتمی بود...همه مردم می دانند،اونها از احساسات جوان های ۲۰ساله اونروز و۴۰ساله الان سواستفاده کردند..‌
ناشناس۱۸۸۰۹۱۵۱۹:۲۲:۳۰ ۱۴۰۰/۱/۳
اخوی احمدی نژاد رو آوردند در این انتخابات هم نفر خودشان رو می آورند بقیه اش داستان است
ناشناس۱۸۸۰۹۹۸۲۰:۳۹:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۳
در رقابت انتخاباتی سال 84 فیلم تبلیغاتی حجت الاسلام هاشمی بیانگر اوضاع اسف بار دولت خاتمی بود اگر عملکرد دولت اصلاحات قابل قبول بود در سال 84 کاندیداهای این جریان آقایان معین یا مهر علیزاده رای می آوردند.
ناشناس۱۸۸۰۶۶۴۱۴:۰۳:۵۳ ۱۴۰۰/۱/۳
نکنه روحانی اصولگرای انقلابی هست و نفوذی اصولگراهاس تو اصلاح طلبی ها؟؟؟تو یزد سلام به کی می داد ؟؟؟
ناشناس۱۸۸۰۶۷۹۱۴:۱۴:۲۷ ۱۴۰۰/۱/۳
شماها اگر سرکار نباشید کشور را به اتش می کشید. این رسم شماست. پس هر چی شما میگین درست است. ما برای حفظ این بچه سکوت می کنیم.
ناشناس۱۸۸۰۶۸۳۱۴:۱۹:۳۵ ۱۴۰۰/۱/۳
اگر شما رییس نشوید کشور را به آتش می کشید. ما برای حفظ این بچه، سکوت می کنیم. شما رییس قبول.
ناشناس۱۸۸۰۶۹۱۱۴:۲۵:۴۱ ۱۴۰۰/۱/۳
خدا خیرت بده . اما مگه گوش شنوایی هست؟ با شما هستم آقایان و حضرات . بشنوید نصیحت مردم عادی را . اینها که قصد رئیس جمهور شدن ندارند بلکه هدفشان رفع موانع و بهتر شدن اوضاع است .
ناشناس۱۸۸۰۵۱۰۱۲:۰۹:۰۵ ۱۴۰۰/۱/۳
غربگرایان در حالی میگویندریاست جمهوری اختیارت لازم ندارد که از 32 سال اخیر 24سال ریاست جمهوری دست آنان بوده است و الان هم لیست بلند بالایی برای کاندیدای 1400 دارند.
ناشناس۱۸۸۰۵۱۹۱۲:۱۸:۰۶ ۱۴۰۰/۱/۳
بخاطر این شرکت میکنن که حداقل بتونن در حد تدارکاتچی تاثیر گذار باشن ِِ اینکه شما میفرمایید شرکت نکنن یعنی میخواهید این حداقل را هم از دست بدهند
ناشناس۱۸۸۰۸۸۶۱۹:۰۹:۰۷ ۱۴۰۰/۱/۳
چه انسانهای شریف و مسئولیت پذیری هستن واقعا!!!! فقط کاش خدا کمک کنه یه دوره مردم از این حداقل بی نصیب بشن شاید یه فرجی شد!!!!
ناشناس۱۸۸۰۵۲۵۱۲:۲۲:۲۴ ۱۴۰۰/۱/۳
ایشان یک مورد بفرمایند آیا رییس جمهور سر خود حق مذاکره با غرب را دارد یا نه کفایت میکند
ناشناس۱۸۸۰۸۶۹۱۸:۵۲:۵۲ ۱۴۰۰/۱/۳
یعنی برای توزیع مرغ و تخم مرغ و میوه و روغن توی کشور باید با آمریکا مذاکره کنیم!؟!؟
ناشناس۱۸۸۰۸۸۹۱۹:۱۱:۱۵ ۱۴۰۰/۱/۳
شما یک مورد بفرمایید ۱۸میلیارد دلار و ۶۰تن طلا با اختیار چه کسی بین عده محدودی توزیع شد کفایت می‌کنه!!!!
ناشناس۱۸۸۰۹۷۳۲۰:۱۶:۳۴ ۱۴۰۰/۱/۳
شانس آوردیم که در مورد مذاکره اختیار تام ندارند وگرنه قدرت موشکی را هم به دشمن واگذار می کردند و آنوقت سایه جنگ بر سر کشور گسترده می شد.
ناشناس۱۸۸۱۰۰۲۲۰:۴۲:۳۴ ۱۴۰۰/۱/۳
کشورهای بزرگ دنیا کل اقتصاد و صنعت را رها نکردند به امید مذاکره !
ناشناس۱۸۸۰۵۴۷۱۲:۴۰:۵۱ ۱۴۰۰/۱/۳
مردم دیگر فریب این موش وگربه بازیها را نمیخورند
ناشناس۱۸۸۰۵۶۵۱۲:۵۳:۵۵ ۱۴۰۰/۱/۳
مهم نیست اختیار داشته باشی یا نداشته باشی. مهم این است که به هر برنامه ای و هر ترفندی رئیس باشی.
ناشناس۱۸۸۱۵۰۸۱۰:۵۸:۵۹ ۱۴۰۰/۱/۴
آفرین
مردم ایران۱۸۸۰۶۱۷۱۳:۳۰:۳۷ ۱۴۰۰/۱/۳
فقط آقای پزشکیان میتواند هم اتحاد در اصلاح طلبان درست کند هم قابلیت رای بیشتری دارد. سید حسن خمینی سابقه اجرایی ندارد رد صلاحیت خواهد شد. جهانگیری و محسن هاشمی هم کارگزاران هستند و در چشم مردم مثل روحانی هستند. ظریف هم فقط تخصص بین الملل دارد و شاید رجل سیاسی محسوب نشود. آقای عارف هم در مجلس با سکوتش خودش را خراب کرد. فقط دکتر پزشکیان هم سابقه اجرایی خوبی داشته.هم فعال سیاسی خوبی بوده.هم پاک دست و ارزشی است.هم اصلاح طلب و خوش سخن.ساده زیست هم است.محبوب آذربایجان هم هست. همه طیف های اصلاح طلب تا اصولگرای میانه رو در حمایت از ایشان مشکلی ندارند. بی حاشیه است.سابقه منفی هم در کارنامه ندارد.اهل مناظره هم هست.
اصلاح طلب۱۸۸۰۶۲۳۱۳:۳۵:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۳
فقط دکتر پزشکیان و عارف و سید حسن خمینی اصلاح طلب هستند. افرادی مثل محسن هاشمی و جهانگیری عضو حزب کارگزاران و اعتدالی هستند.اعتدالیون اصلاح طلب 6 دونگ نیستن. آقای ظریف هم اصلاح طلب مستقل است.وابستگی به هیچ جریانی ندارد.همیشه دیپلمات بوده. البته آقای پزشکیان و سید حسن خمینی و عارف هم اصلاح طلب هستن.هم دوم خردادی اصیل.هم ارزشی و در خط امام
ز۱۸۸۱۵۱۴۱۱:۰۲:۳۲ ۱۴۰۰/۱/۴
اینا که نام بردی حسن روحانی اول ،دوم ،سوم،چهارم و...هستن فقط سعید محمد مومن کاری و اهل مدیریته.یکی از قبیله سردار حاج قاسم
اصولگرا۱۸۸۰۶۳۰۱۳:۳۹:۴۶ ۱۴۰۰/۱/۳
به عنوان یک اصولگرا فقط آقای پزشکیان را تا حدودی قابل قبول می دانم.احتمالا صلاحیت آقای پزشکیان و تا حدودی عارف تایید شوند بقیه بنظرم تایید نمیشوند. بقیه یا سابقه سیاسی و مدیریتی ندارند مثل سید حسن خمینی و ظریف یا حاشیه ساز هستند مثل جهانگیری محسن هاشمی
تحول خواه۱۸۸۰۶۳۳۱۳:۴۲:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۳
بهترین گزینه اصولگرا جهادی تحول خواه مهندس فتاح و قالیباف است.
ناشناس۱۸۸۰۶۳۵۱۳:۴۳:۱۵ ۱۴۰۰/۱/۳
فتاح از اصولگرایان پزشکیان از اصلاح طلبان بقیه یا اهل حاشیه و دعوا هستن یا کاربلد و مدبر نیستند.
ناشناس۱۸۸۱۰۴۰۲۱:۱۴:۱۸ ۱۴۰۰/۱/۳
فقط سعید محمد بقیه باز میکروفون رو ول نمیکنند حوصله سخنرانی نداریم. اسلاح طالبان هم جهرمی بقیه شون بدرد نمیخورند. خواهشا رئیس جمهور پیر نیارید اونجوری باید قیافه ی پیرش رو هم تحمل کنیم آمریکا نیست که رئیس جمهور هر روز نیاد سخنرانی
ولی۱۸۸۰۶۸۹۱۴:۲۵:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۳
روسای جمهور باید قضاوت کنند که ایا قدرت کافی داشته اند یا خیر ؟!یکی از دلایل متمم فانون اساسی حذف نخست وزیری و افزایش اختیارات رییس جمهور بود
مصطفی۱۸۸۰۷۲۸۱۴:۵۹:۲۸ ۱۴۰۰/۱/۳
سلام تنها به قاضی رفته ای معلومه که راضی برگشته ای عزیز دل
محمد از تبریز۱۸۸۰۷۲۹۱۴:۵۹:۵۸ ۱۴۰۰/۱/۳
سلام لطفا یک دوره ریاست جمهوری راحذف کنید رهبری و ریاست جمهوری یکی کنید
ناشناس۱۸۸۰۹۳۷۱۹:۴۳:۰۹ ۱۴۰۰/۱/۳
رهبری قبلا رئیس جمهور شده اند!
ناشناس۱۸۸۰۷۳۹۱۵:۱۳:۰۸ ۱۴۰۰/۱/۳
اصلا اصلاح طلبی یعنی چه ? اصلاح در جایی معنی دارد که "چیزی" خراب باشد . این ها چه چیزی را " خراب " یافته اند که دنبال " اصلاح " آن هستند ?!
ناشناس۱۸۸۰۷۴۳۱۵:۱۷:۵۵ ۱۴۰۰/۱/۳
اصولگراها تناقض جدی تری دارند. میخوان انتخابات با مشارکت کم برگزار بشه که بتونن رای بیارن. همین که پشتیبانی رای ملت براشون مهم نیست معلومه که دلگرمیشون از جای دیگریست.
ناشناس۱۸۸۰۹۷۶۲۰:۱۸:۲۴ ۱۴۰۰/۱/۳
اگر با مشارکت حداکثری دوباره فردی همانند حسن روحانی انتخاب شود باید فاتحه اقتصاد و کشور را بخوانیم.
ناشناس۱۸۸۱۰۸۱۲۱:۵۰:۳۸ ۱۴۰۰/۱/۳
این حرف دروغی است که خود اصلاح طلبها نسبت دادند به سخنان بزرگان اصولگرایی گوش کن همه شان میگویند مشارکت هرچه بیشتر باشد بهتر است.
حسین۱۸۸۰۷۵۱۱۵:۲۷:۵۷ ۱۴۰۰/۱/۳
باز دم انتخابات شد برای کشوندن مردم پای صندوق های رای دعوای ساختگی اصولگرا اصلاح طلبی راه می اندازید. ماهم دولت اصولگرا رو دیدیم. هم اصلاح طلب رو...به خیر هیچ کدام امیدی نیست.
ناشناس۱۸۸۰۷۷۰۱۵:۴۴:۰۱ ۱۴۰۰/۱/۳
به فرض اینکه رییس جمهور ایران خواست فردا روزی با آمریکا مذاکره کنه. آیا میتونه یا جلوش گرفته میشه؟ اگر جلوش گرفته نمیشه حق با شماست ولی اگر گرفته میشه پس معلومه اختیار چندانی نداره و همون تدارکچیه.
ناشناس۱۸۸۰۸۸۴۱۹:۰۴:۳۶ ۱۴۰۰/۱/۳
چه استدلال قدرتمندی!!!!!!! عجب تدارکاتچی هست که این همه وزیر و استاندار و بخشدار و معاون و ..... منصوب می‌کنه و برای نود و چند درصد بودجه کشور تعیین تکلیف می‌کنه و در عرض ۳ماه ۱۸میلیارد دلار کشور رو به باد میده و رئیس دفترش میگه مجبوریم دلار رو گرون کنیم و بعد این همه داستان وقتی ازش میپرسن چرا مرغ صفی شده میگه اختیار ندارم!!!!!!
ناشناس۱۸۸۱۰۰۴۲۰:۴۴:۳۷ ۱۴۰۰/۱/۳
برجام نشان داد که دولت اختیارات کافی برای مذاکره دارد اما هرگز نباید به مذاکره با دولتهای بدعهد و خبیث اعتماد کنیم.
ناشناس۱۸۸۱۷۴۷۱۴:۲۱:۰۹ ۱۴۰۰/۱/۴
سلام مگه مذاکره نکرد ، همه چی رو باخت و نخونده برجام رو امضاء کردن ، همه زحمات دانشمندان کشور را بر باد داد ، چه مذاکره ای ؟ شخص شما هم از مذاکره به این صورت راضی نیستید ، زیرا حق خودت را از دست بدهی و اختیار دفاع را هم نداشته باشی
الف۱۸۸۰۷۸۹۱۶:۱۴:۲۱ ۱۴۰۰/۱/۳
نویسنده محترم انگار متوجه نیستید ، اصلاح طلبان امید دارند شاید از طریق انتخابات به نتیجه مورد نظر برسند که پس از سالها نا امید شده اند به نظر شما باید به دنبال راهی غیر از انتخابات بود ؟؟؟؟
ناشناس۱۸۸۰۹۷۷۲۰:۱۹:۳۸ ۱۴۰۰/۱/۳
اصلاح طلبان ابتدا باید خودشان را اصلاح کنند.
ناشناس۱۸۸۲۰۵۶۱۹:۲۶:۰۶ ۱۴۰۰/۱/۴
یکی پیدا بشه نه اصولگرا باشن نه اصلاح‌طلب کار بلد باشد وکشور را از وضع فعلی نجات دهد
ناشناس۱۸۸۰۷۹۱۱۶:۱۷:۴۲ ۱۴۰۰/۱/۳
بدون تردید صحبتهای مصباح اشتباه بود تمام ایرانیان چه موافق چه مخالف چه ساکن ایران چه خارج از ایران این حق و دارن در مورد حکومت و انتخابات اظهار نظر کنند
ناشناس۱۸۸۰۸۷۲۱۸:۵۵:۳۸ ۱۴۰۰/۱/۳
مصباح جزو این ایرانیها نیست که اظهار نظر کنه!؟!؟
ناشناس۱۸۸۰۹۲۷۱۹:۲۹:۴۷ ۱۴۰۰/۱/۳
متاسفانه دقت نکردید !! ایشون و هر کس دیگه این اجازه و نداره که در مورد حضور یا عدم حضور دیگران اظهار نظر کنه ولی مثل همه می تونه دیدگاههای خودش و ارایه کنه
ناشناس۱۸۸۱۰۷۷۲۱:۴۸:۵۶ ۱۴۰۰/۱/۳
چه کسی اجازه اظهار نظر در مورد اینکه کی بیاد کی نیاد رو از ایشون گرفته!؟!؟ مثل خیلی‌ها که میگن نظامی‌ها نباید کاندید بشن، چرا اون موقع سکوت الان فریاد!؟!؟
ناشناس۱۸۸۰۸۷۵۱۸:۵۶:۳۲ ۱۴۰۰/۱/۳
خب طبق استدلال خودت اون هم نظرش رو گفته!!!!
ناشناس۱۸۸۰۸۷۷۱۸:۵۷:۲۳ ۱۴۰۰/۱/۳
بهتره به جای طفره رفتن جواب سوال رو بدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۸۸۰۷۹۶۱۶:۲۱:۴۹ ۱۴۰۰/۱/۳
من طرفدار اصولگرا هستم
ناشناس۱۸۸۰۹۳۵۱۹:۴۱:۴۱ ۱۴۰۰/۱/۳
اصلاح طلب واصولگرا دنبال قدرت وثروت هستند فرقشان اینست که اصلاح طلبان ادای انسان امروزی بودن را بیشتر در می اورند وگرنه سروته یک کرباسند.......
ناشناس۱۸۸۱۰۹۵۲۱:۵۸:۱۰ ۱۴۰۰/۱/۳
یعنی اصلاح‌طلبها فریبکار هم هستند
ناشناس۱۸۸۱۳۱۷۰۵:۴۵:۳۵ ۱۴۰۰/۱/۴
اصلاح طلب‌ها بهتر در این انتخابات شرکت نکنند
ایرانی۱۸۸۱۳۴۶۰۸:۰۲:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۴
مردم ازهردوجناح ناراضی هستند،چون به ملت .فقط دروغ میگویند
مهدی۱۸۸۱۳۷۶۰۹:۱۱:۴۳ ۱۴۰۰/۱/۴
اصلاح طلب ها دوباره دارن میان ؟ از این مملکت مگه چی مانده؟
ناصر۱۸۸۱۳۸۹۰۹:۲۰:۰۶ ۱۴۰۰/۱/۴
نه چپ ونه راست فقط جبهه پایداری وسلامچ
ناشناس۱۸۸۱۴۳۱۰۹:۵۶:۲۳ ۱۴۰۰/۱/۴
خدایی باوجوداینکه خودم به اصلاحات رای دادم ولی وقتی حرفشون رامی زنیدیادرباه شون صحبت می کنیدحالم بدمیشه
مجیدبیات۱۸۸۱۵۰۵۱۰:۵۶:۱۵ ۱۴۰۰/۱/۴
چرا ما باید گوش به حرف احزاب بدیم ما مردم دنبال شخصی نظامی با تجربه و فراجناحی هستیم پس حسین دهقان بهترین گزینه است
ناشناس۱۸۸۱۵۱۶۱۱:۰۳:۰۸ ۱۴۰۰/۱/۴
اصولگراها تفکرشون قدیمیِ-اصلاح طلبان رو هم که نگو.هر دو پولدار وبی خبر از حال مردم. کسی بیایدکه حداقل کاری کند ماهی بتونیم یک شانه تخم مرغ بخریم و ...که بعید می دانم.
ناشناس۱۸۸۱۵۲۴۱۱:۱۳:۴۰ ۱۴۰۰/۱/۴
منظور از نداشتن اختیار یعنی نداشتن اختیار حراج مملکت و نابودی ایران هست.
داریوش۱۸۸۱۵۵۲۱۱:۳۶:۴۲ ۱۴۰۰/۱/۴
متاسفانه تواین چندین سال درکل افراد اصلاح طلب واصولگرا واعتدالی اگر عملکردشان مثبت بود این حال روز کشور ومردم نبود با این همه تورم و گرانی
سعید۱۸۸۱۶۰۹۱۲:۲۶:۲۵ ۱۴۰۰/۱/۴
اصلاح طلبها وجود کارکردن ندارند. اگه رءیسی نیاد من اصلا توانتخابات شرکت نمی کنم. سالهای قبل هم اشتباه کردیم به روحانی رای دادیم. رئیس جمهور باید عرضه داشته باشه اگه کسی مانع کارکردن شد به مردم اعلام کنه تامردم کمکش کنند نه این که ازترس موقعیتش حرفی نزنه بعد اذیتش رو مردم بکشن. مردباشد حتی اگر بمیرد.
ناشناس۱۸۸۱۶۲۲۱۲:۳۳:۲۱ ۱۴۰۰/۱/۴
منظورمقابله با دزدی وگرانفروشیای مستقیم رانت. که یه بچه هم سر درمیاره ازاین دزدی‌ها. عمدا بیخیال.
ناشناس۱۸۸۱۶۹۹۱۳:۴۷:۱۱ ۱۴۰۰/۱/۴
سلام هر ریس جمهوری که بیاد مشکل مردم اقتصاده گرانیه ازبین ریس جمهور رها فقط احمدی نژاد می توانه حل کنه
سعید۱۸۸۱۸۲۵۱۵:۱۷:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۴
اخه برادرمن احمدی نژادهم که 8سال رییس جمهوربودازتورم بیچاره شدیم، روابط خارجی که ازبورکینافاسوهم بدترشدیم احمدی نژادهم فایده نداره رای بی رای
علی اصغر۱۸۸۱۸۰۰۱۴:۵۹:۴۱ ۱۴۰۰/۱/۴
سلام رییس جمهوری انتخاب کنیدکه مردمی نه اشرافی مردمیدان نه روتشک نرم بشینه دردمردم رونفهمه مومن نه منافق که سنگ دشمن روبه سینه میزنه دارای روحیه جهادی نه تنبل ملول انقلابی ومعتقدبه ارمانهای رهبری نه غرب گدا
جلب۱۸۸۱۸۲۷۱۵:۱۹:۰۸ ۱۴۰۰/۱/۴
اصلاح طلب ها اول باید بروند آرایشگاه و خودشان را اصلاح کنند
ناشناس۱۸۸۲۰۲۴۱۸:۵۱:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۴
سلام سال نو مبارک آیا خدای در کشور قانون اساسی رعایت می شود یا قانون اساسی ما اشکال ندارد
سهیل۱۸۸۲۰۸۲۲۰:۰۳:۴۴ ۱۴۰۰/۱/۴
مشکل این آقایون سیاست مدار اینه که فکر میکنن مردم نمیدونن یا نمیفهمن ولی کافیه بیان بین مردم اونوقته که تازه پی میبرن اونکه نمیفهمیده خودشون بودن نه مردم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  3. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  13. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  14. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  15. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  16. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  17. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  21. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  22. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  23. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین