بانک‌ها‌ مهم‌ترین مانع تولید هستند

اقتصادی،   4000102040

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مهمترین مانع جریان پایدار تولید در کشور، رفتار و عملکرد سیستم بانکی است که باید به نحو مطلوب اصلاح شود.

بانک‌ها‌ مهم‌ترین مانع تولید هستند

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس، با اشاره به مهمترین موانع تولید در کشور گفت: مهمترین مانع جریان پایدار تولید در کشور، رفتار و عملکرد سیستم بانکی است که باید به نحو مطلوب اصلاح شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بیان اقدامات انجام شده به منظور رفع مهمترین مانع تولید در کشور گفت: از سال‌های گذشته دولت له منظور اصلاح نظام بانکی کشور لایحه‌ای را ارائه کرده و مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر طرح‌های اصلاحی بوده است، در همین راستا به نظر می‌رسد، طرح اصلاح نظام بانک‌داری کشور در مجلس شورای اسلامی باید در الویت بررسی قرار بگیرد.

*سایه سنگین نظام بانکی بر سر جریان تولید

وی با اشاره به آثار فعالیت نظام بانکی کشور علیه جریان تولید، افزود: زمانی‌که بنگاه اقتصادی برای تولید از بانکی تسهیلات می‌گیرد، عملکرد نظام بانکی به گونه‌ای است که به لحاظ روانی مالکیت بنگاه دیگر در اختیار کارآفرین نبوده و مدام سنگینی بانک را بر سر خود حس می‌کند.

 حاجی‌دلیگانی، با اشاره به محور دوم موانع تولید در اقتصاد ایران، گفت: قانون 5 جلدی تجارت یکی دیگر از موانع تولید است که بررسی و اصلاح آن با استفاده از اصل 85 در مجلس شورای اسلامی پیگیری شده و به رفع موانع تولید کشور کمک کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث ثبت مالکیت صنعتی گفت: یکی دیگر از مواردی که می‌تواند جریان تولیدات به روز را در کشور تقویت کند، توجه به مالکیت معنوی تولید در قالب مالکیت صنعتی است و به وسیله این قانون می‌توانیم، کشور را در بسیاری از زمینه‌ها به سمت خودکفایی هدایت کنیم.

*بهترین پشتیبانی از تولید، خرید محصولات ایرانی است

وی در بیان اقدامات مجلس شورای اسلامی به منظور پشتیبانی از تولید، ادامه داد: بهترین پشتیبانی از تولید خرید محصولات توسط مردم است و مجلس در این حوزه باید مشوقی برای مردم باشد تا برای استفاده از تولیدات ملی و داخلی انگیزه داشته باشند.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به اینکه متاسفانه بخش از بدنه دولت در حال حاضر از تولیدات ملی استفاده نکرده و همچنان به استفاده از کالای خارجی اصرار دارند، گفت: ما در این رابطه به اندازه کافی قانون داریم و لازم است تا شان نظارتی مجلس قوی شده تا دولت بر اساس آنچه که قانون‌گذاری شده عمل کند.

*دولت با تسهیل فرآیند کار شرکت‌های دانش بنیان مخالف است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در تشریح مسئله شرکت‌های دانش بنیان گفت: طرح مترقی در کمیسیون آموزش آماده شده که به سبب آن شرایط فعالیت شرکت‌های دانش بنیان تسهیل می‌شود اما متاسفانه رئیس دفتر رئیس جمهور از چند وزیر خواسته تا با این طرح مخالفت کنند و ما علت این مخالفت‌ها با گسترش شرکت‌های دانش بنیان را نمی‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم سال 1400، سال رونق اقتصادی کشور باشد، گفت: تصمیم داریم، در جلسه هیئت رئیسه با کمیسیون‌های مجلس که فروردین ماه برگزار می‌شود، موارد پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌های جریان تولید را در هر بخش شناسایی کرده و زمینه تحقق شعار سال را فراهم نماییم.

حاجی دلیگانی، در پایان با اشاره به اینکه نظام مدیریتی کشور نقش اثرگذاری در تحقق شعار سال دارد، گفت: امیدواریم با روی کار آمدن رئیس جمهوری کارآمد و جهادی و همراهی دولت و مجلس، شرایط مطلوبی را برای معیشت مردم برقرار شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین