رژیم صهیونیستی و آمریکا به توافقاتی درباره برنامه هسته‌ای ایران دست یافتند

جهان،   3991227133 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

گزارش‌ یک رسانه آمریکایی از حصول پاره‌ای توافقات میان رژیم صهیونیستی و آمریکا در نخستین نشست مشورتی میان مقام‌های شورای امنیت داخلی دو طرف حکایت دارد.

رژیم صهیونیستی و آمریکا به توافقاتی درباره برنامه هسته‌ای ایران دست یافتند

به گزارش فارس، گزارش‌های حاکی است رژیم صهیونیستی و آمریکا در نخستین نشست مشورتی خود در خصوص برنامه هسته‌ای ایران که هفته گذشته برگزار شد به توافقاتی دست پیدا کردند.

پایگاه آکسیوس گزارش داده ارزیابی اطلاعاتی‌ای که دو طرف در آن جلسه درباره تحولات اخیر برنامه هسته‌ای ایران ارائه کرده‌اند تقریباً یکسان بوده‌اند.

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفت: «در زمینه مسائل اطلاعاتی هم‌نظریم. اختلافات اندکی وجود دارند اما در مجموع، دو طرف نگاه یکسانی به داده‌ها دارند. جلسه، خیلی مثبت بود ولی این فقط آغاز یک روند است.»

مقام‌های ارشد تیم امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و آمریکا روز بیست و یکم اسفندماه نخستین جلسه مشورتی برای هماهنگ‌سازی سیاست‌ها در خصوص ایران و مسائل منطقه‌ای را برگزار کردند.

هدایت نخستین جلسه «کارگروه مشورت‌های راهبردی آمریکا-اسرائیل» را «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا و «مئیر بن شابات»، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بر عهده داشته‌اند.

آکسیوس نوشته در این جلسه مقام‌های ارشد سیا، پنتاگون، شورای امنیت ملی کاخ سفید، وزارت خارجه آمریکا و دیگر نهادهای آمریکایی از طرف دولت «جو بایدن» حضور داشته‌اند.

از طرف رژیم صهیونیستی، مقام‌های موساد، دستگاه اطلاعات نظامی، کمیته انرژی اتمی، وزارت خارجه و وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در جلسه شرکت کردند.

«کارگروه مشورت‌های راهبردی آمریکا-اسرائیل» برای نخستین بار در دوره اول ریاست‌جمهوری «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا با هدف هماهنگ‌سازی سیاست‌ها میان تل‌آیو-واشنگتن علیه ایران تشکیل شده بود، اما اما در دور دوم ریاست‌جمهوری او به تریبونی برای ابراز اختلافات بر سر توافق هسته‌ای برجام تبدیل شد.

سالیوان پیشنهاد کرده این کارگروه در دوران ریاست‌جمهوری بایدن بار دیگر آغاز به کار کند.

مقام‌های اسرائیلی به پایگاه آکسیوس گفته‌اند که از نتایج رایزنی‌ها در این نشست خشنود هستند و سالیوان و تیم او بر اهمیت جلوگیری از دستیابی ایران به «سلاح هسته‌ای» در آینده طولانی تأکید کرده‌اند.

مقام‌های اسرائیلی گفته‌اند که آنها امیدوارند که با گذشت زمان و پابرجا ماندن تحریم‌های آمریکا، ایرانی‌ها گام نخست را بردارند و با دادن امتیاز موافقت کنند.

یکی از نتایج این نشست مشورتی، توافق بر سر تشکیل یک تیم ویژه‌ با مأموریت تبادل اطلاعات در خصوص برنامه هسته‌ای ایران بود.

مقام‌های رژیم صهیونیستی گفته‌اند قرار است دومین نشست مشورتی میان مقام‌های تل‌آویو-واشنگتن طی هفته‌های آینده برگزار شود. در این جلسه در خصوص آنچه «اقدامات مخرب ایران در خاورمیانه» خوانده شده گفت‌وگو خواهد شد.

در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ»، نمایندگان آمریکا و رژیم صهیونیستی در جلسات این کارگروه درباره خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و هماهنگ‌سازی سیاست‌ها در خصوص کارزار «فشار حداکثری» به بحث و تبادل نظر پرداختند. 

رسانه‌های آمریکا ماه گذشته از توافق رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا برای احیای مجدد این کارگروه و برگزاری نشست‌هایی میان دو طرف در خصوص مسائل مختلف از جمله ایران در چارچوب کارگروه مذکور خبر دادند.

رسانه‌های آمریکایی مدعی هستند «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدگاه‌های متفاوتی درباره توافق هسته‌ای ایران دارند اما راه‌اندازی مجدد این کارگروه نشانه‌ای است مبنی بر اینکه دو طرف قصد دارند به جای جدال سیاسی، رایزنی‌های جدی و حرفه‌ای را محور کارشان قرار دهند.

رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است که با حمایت کشورهای غربی از پیوستن به معاهده‌های بین‌المللی برای تحت نظر قرار گرفتن برنامه تسلیحات هسته‌ای این رژیم خودداری کرده است. 

کشورهای غربی به رهبری آمریکا در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. 

علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۷۴۱۲۰۰۹:۱۵:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
اسرائیل دوست دارد آمریکا به برجام برنگردد و تحریم ایران را ادامه دهد ، ایران هر چه زودتر به بمب اتم برسد.
ناشناس۱۸۷۴۵۳۱۱۳:۰۶:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
برای چی باید به این نتیجه برسن که داستان ایران حل بشه ؟ ایران شده لولو از یه طرف امریکا داره کلی اسلحه میفروشه و پایگاه تو منطقه میزنه ، از یه طرف هم اسرائیل با استفاده از این فرصت داره با تمام کشورهای منطقه پیمان دوستی میبنده ،دیگه چه چیزی بهتر از این میخوان ما هم دنبال روغن و مرغ و افزایش حقوق و نرخ دلار و.. داریم دور خودمون میچرخیم
Apo۱۸۷۵۰۸۷۲۲:۳۳:۵۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
همش صدقه سر هواداران دولت بی تدبیر بی امید هستش که فکری به حال اوضاع و احوال مملکت نداره پیش میاد.حاجی فریدون نه روحانی که آبروی هرچه روحانی رو برده.
ناشناس۱۸۷۴۶۴۵۱۴:۳۵:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
اسراییل دوست دارد همه چیزتان را بدهید و نه فقط بتن ریزی
ناشناس۱۸۷۴۲۴۹۱۰:۱۸:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
امام زنده بود می زد تو دهن داخلی ها که برجام ننگین و سعادت آباد را بر کشور تحمیل کردن و کشور را به این مرحله رساندن
مجتبی۱۸۷۴۲۷۱۱۰:۲۶:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
اگر مسئولین و مردم در جهت پیشرفت کشور همصدا شوند و صرفا به توان داخلی تکیه کنند آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمی تواند بکنند و می‌فهمند تحریم هایشان به ابزاری پوچ تبدیل شده، تا خدا را داریم اینها خیلی ضعیف تر و پست تر از این حرف ها هستند. ما میتوانیم، یا علی
ناشناس۱۸۷۴۳۸۵۱۱:۳۷:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
رفع تحریم‌های ظالمانه وضدبشری آمریکا و متحدانش خواست عموم مردم ایران است.
ناشناس۱۸۷۴۳۹۱۱۱:۴۰:۲۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
این کارشون مثل اینه که دو نفر بشینن درمورد اینکه خونه یه نفر سوم رو به چه قیمتی بزخری کنن صحبت کنن. خب اگه نفر سوم نخواد به اون قیمت بفروشه چی!؟
ناشناس۱۸۷۴۴۴۶۱۲:۱۴:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
خیلی جالبه که همه دنیا در مورد معضل هسته ای ایران با هم صحبت می کنند و توافق می کنند. مثلا عرب ها با اسرائیل، اسرائیل با روسیه،چین با عرب ها و .. و تصمیم می گیرند که چه بلاهایی سر ایران بیارن!..
محسن۱۸۷۴۴۵۲۱۲:۱۶:۴۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
با عرض سلام مسئولین فعلی باعث تحریم شدن اما ملت اینقدر نجیب هستن که دارن با دولت و حکومت همراهی میکنند پس اگر با اینهمه زجری که ملت میکشد خروجی اینهمه عذاب ملت حداقل رسیدن به بمب اتم و پیشرفت همه علوم بخصوص موشکی و فضایی نباشه مسئولین خیانت به کشور و ملت کردن اسرائیل ۶۰ساله بمب اتم داره هنوزم مستقیم اعتراف به داشتنش نکرده پس باید شبانه روز کار کرد تا دیون دولت به ملت ادا شود
محمدخانی۱۸۷۴۵۴۶۱۳:۱۴:۱۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
باور کنید ، مشکل مدیریت داخلی ما خیلی بیشتر از فشار حداکثری آمریکا و اذنابش ، به مردم فشار آورد مثلا : مسکن که مشکل میلیون ها خانوار ایرانی است چه وابستگی ای به خارج دارد؟ مثلا ، اینکه محصولات بالا دستی و میان دستی پتروشیمی داخلی به صنایع پائین دستی نمیرسد چه ربطی به اراذل و اوباش جهانی دارد ؟ مثلا اینکه محصولات فولادی بویژه ورق فولادی داخل به صنایع پائین دستی مثل لوازم خانگی یا خودرو سازی نمیرسد چه ربطی به خارج دارد ؟ مثلا اینکه در کشور ما برای تولید داخلی نیاز غذایی مردم ، الگوی کشت نداریم چه ربطی به غربیها و رژیمهای منحوس صهیونیست و عربستان و .. دارد . و ..
حیدری۱۸۷۴۵۸۴۱۳:۴۵:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
از مسئولان نظام جمهوری اسلامی خواهشمندم در مقابل آمریکا و اسراییل کودک کش کوتاه نیایید حتما حتما
علی اصغر حیدرپور۱۸۷۴۶۶۶۱۴:۵۶:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
خاک بر سر اون ایرانی که اجازه میده اسرائیل برای هسته ای ایران تصمیم بگیره
شاهدخت۱۸۷۴۶۷۰۱۵:۰۰:۵۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
تتیر خبر هم من رو خنده میندازه ^^ اسرائیل و آمریکا، درباره انرژی هسته ای ایران، توافق کردند! ^^ قوانین سازمان ملل و حق استقلال و اینا کجا هستن الان؟؟؟؟؟ هرچند دویست ساله که درباره ما از اینطور رفتار میکنند ولی یکی بره خبر بده ایران خیلی وقته از قاجاریه و پهلوی که پادشاهان رو مترسک هم حساب نمیکردین گذشته.
خسته۱۸۷۵۰۹۳۲۲:۳۵:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
ای آرزوم است صبح بگویند عزیز ای سپاه بهترین کلاهک وبمب هسته ای ساختند تاعقده های چند ساله ما ایرانیها ازبین بره که نخواهند برای ملت بزرگی مثل ایران تصمیم بگیرند زمانی ما برای کل دنیا تصمیم می گرفتیم
ایزدی۱۸۷۵۲۳۶۰۰:۳۶:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
باید .سلاحهای هسته ای صلح آمیز داشته باشیم وتوی دهن آمریکا و اسراییل بزنیم .
سید محمد حسین امیری۱۸۷۵۴۳۷۰۷:۲۷:۵۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
طبق نظر رهبر معظم راه حل تواصی است توصیه به حق و توصیه به صبر و مقاومت که نتیجه آن با توکل بر خدا پیروزی است
ناشناس۱۸۷۵۵۸۷۱۰:۱۰:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
ببینید این دولت چکار با ایران کرده که راحت برای ما تصمیم میگیرند علی برکت الله
ناشناس۱۸۷۵۵۹۳۱۰:۱۵:۱۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
امیدوارم سلاح اتمی اسرائیل تو کشور خودش منفجر بشه بیفته گردن امریکا
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین