هفت «نه» آیت الله سیستانی در دیدار با پاپ فرانسیس

گروه جهان الف،   3991218138 ۵۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

آیت‌الله سیستانی در نشستی که با رهبر کاتولیک‌های جهان در نجف اشرف داشت، بر ۷ «نه» تاکید کرد که در فضای ملتهب خاورمیانه و توطئه رژیم‌های عربی برای حذف مسئله فلسطین، بسیار حائز اهمیت است.

هفت «نه» آیت الله سیستانی در دیدار با پاپ فرانسیس

به گزارش الف به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار دیدار «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک های جهان با آیت الله «سید علی سیستانی» مرجع عالیقدر شیعه در عراق حامل چندین پیام سیاسی به ویژه از جانب نجف بود که در آن آیت الله سیستانی بر حقوق ملت فلسطین در سرزمین خودشان تاکید و نیز محاصره اقتصادی ملت های منطقه را محکوم کرد. 

به نوشته الاخبار، در این دیدار که بیش از ۴۰ دقیقه طول کشید  آیت الله سیستانی چندین پیام سیاسی ارسال کرد که در این پیام ها 7 «نه» وجود داشت. طبق بیانیه‌ای که بعد از نشست آیت الله سیستانی و پاپ فرانسیس از جانب دفتر مرجعیت شیعه در عراق صادر شد این هفت «نه»  شامل نه به  محاصره، نه به بی عدالتی،  نه به خشونت، نه به فقر، نه به سرکوب آزادی های مذهبی، نه به عدم عدالت اجتماعی  و نه به عادی سازی رابطه با اسراییل بود.

روزنامه الاخبار افزود، این بیانیه نشان می دهد که در نشست آیت الله سیستانی و رهبر کاتولیک‌های جهان چالش‌های بزرگی که بشریت در مرحله کنونی با آن روبرو است و نقش ایمان به خدا و تعهد به ارزش‌های والای اخلاقی برای  غلبه بر این چالش ها مورد تاکید قرار گرفت.  آیت الله سیستانی درباره آنچه که بسیاری از مردم در کشورهای منطقه از آن رنج می برند از جمله عدم عدالت اجتماعی به ویژه در سایه جنگ ها، خشونت، محاصره اقتصادی و آوارگی و ... صحبت کرد و به مسئله فلسطین و مردم این کشور که از سرزمین‌های خود آواره شده‌اند پرداخت.

در ادامه گزارش الاخبار آمده است، این توجه  آیت الله سید علی سیستانی به فلسطین و ملت آن ستایش گسترده نیروهای مختلف سیاسی به ویژه نیروهای وابسته به محور مقاومت را برانگیخت؛ چراکه این موضع مرجعیت شیعه در عراق نسبت به مسئله فلسطین، در مقابله با موج عادی سازی روابط رژیم های عربی با رژیم صهیونیستی بسیار حائز اهمیت است.

طبق اطلاعات روزنامه الاخبار، برخی منابع گزارش دادند که هیئت واتیکان از نجف اشرف خواست تا پیروان ادیان سه گانه امکان زیارت سالانه از شهر «اور» را داشته باشند که منابع آگاه اعلام کردند نجف پاسخی در این زمینه نداده است.

الاخبار خاطرنشان کرد، مرجع عالیقدر شیعه در عراق  همچنین با تاکید بر نقش رهبران بزرگ مذهبی و معنوی در مهار فجایع علیه بشریت از طرف‌های مربوطه خواست تا عقل و خرد خود را در اولویت قرار داده و زبان جنگ را نپذیرند.   ایشان همچنین بر اهمیت تلاشهای هماهنگ جهت تحکیم ارزش های انسانی و همزیستی مسالمت آمیز در همه جوامع طبق اصل محافظت از حقوق و احترام متقابل در میان پیروان ادیان مختلف تاکید کرد. آیت الله سیستانی با تمجید از جایگاه و تاریخ و ملت عراق تاکید کرد که شهروندان مسیحی عراق همانند سایر شهروندان این کشور در امنیت و صلح و با حقوق کامل طبق قانون اساسی زندگی می کنند.

به نوشته الاخبار،  واتیکان نیز به نوبه خود با صدور بیانیه ای اعلام کرد، پاپ فرانسیس با آیت الله سیستانی در نجف اشرف دیدار کردند. در این دیدار صمیمی که حدود پنجاه و چهار دقیقه به طول انجامید، پدر اقدس بر اهمیت همکاری و دوستی بین فرقه های دینی تاکید کردند تا از طریق توسعه احترام متبادل و گفتگو بتوانیم در خیر عراق و منطقه و همه بشریت سهیم باشیم. این دیدار فرصتی برای قدردانی پاپ از آیت الله سیستانی به دلیل مبارزه او به همراه طایفه شیعیان با خشونت، و مشکلات بزرگ سال های اخیر در دفاع از ضعیف ترینها و مظلوم ترین ها و تاکید بر قداست زندگی انسان و اهمیت وحدت مردم عراق بود.

در پایان گزارش روزنامه الاخبار آمده است، نکته حائز اهمیت در سفر پاپ به عراق این بود که «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور سفر رهبر کاتولیک‌های جهان به عراق را یک سفر تاریخی توصیف کرده و ۶ مارس هر سال را روز ملی برای مسالمت و همزیستی نامگذاری کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۵۸۲۵۶۰۶:۳۷:۳۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
متاسفانه پاپ اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شد. دیدار با مراجع تقلید مهم است ولی اگر به ملاقات مولا و رهبر جهان اسلام می آمد نتایج بهتری داشت.
ناشناس۱۸۵۸۵۲۴۰۹:۵۲:۴۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
آیت الله سیستانی می توانند بین ایران و غرب پادرمیانی کرده و اختلافات را کم کند.
ناشناس۱۸۵۹۳۳۲۱۵:۲۴:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
علمای شیعه استکبارستیز و ظلم ستیز هستن و با نظام سلطه به سرکردگی امریکا شیطان بزرگ مشکل اساسی دارند.
♡پارمیس♡۱۸۶۰۶۴۷۰۸:۳۹:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
شما که هیچ شناختی راجب این پاپ نداری لطفا نظر نده و مطالعه کن
ناشناس۱۸۵۸۶۹۹۱۱:۰۸:۵۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
دیدارهای مذهبی اصلا تاثیری در روابط سیاسی و اجتماعی کشورها نداره و فرمالیته هست
ناشناس۱۸۶۱۱۱۶۱۲:۲۸:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
کی گفته به هیچ وجه اینطور نیست
ناشناس۱۸۵۹۱۹۶۱۴:۳۷:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
جایگاه آیت الله سیستانی در نزد کلیه مردم عراق چه سنی و چه شیعه و پیروان سایر ادیان و کلیه اقوام اعم از عرب وکرد و....‌ویژه می باشد وایشان محبوب همه مردم عراق هستند .
ناشناس۱۸۵۹۵۳۱۱۶:۵۶:۴۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
ایشان محبوب ماهم هستند..
محمد۱۸۶۰۰۸۸۲۲:۰۷:۴۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
چه کسی بهتر ازایت الله سیستانی
علی پوراحمد۱۸۶۰۵۲۸۰۷:۲۴:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
سفر پاپ به عراق تنها یک سفر فرد مذهبی و صحبت درباره ادیان نبوده بلکه مسائل بسیاری در این سفر مستتر است هم دولت عراق هم غربی ها به دنبال اهداف دیگری بودند .
داوری۱۸۵۸۲۹۹۰۷:۲۲:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
آیت الله سیستانی پشتیبان دائمی هیچ گروه مقاومت و سیاسی نیستند. دم و دستگاه حکومتی و سیاسی هم ندارند. هم نه می گویند و هم بله.
ناشناس۱۸۵۸۴۸۶۰۹:۳۴:۲۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
آیت الله سیستانی به خشونت و جنگ افروزی ، بی عدالتی و محاصره و فقر و ظلم و ستم و سرکوب آزادی های مذهبی و عادی سازی رابطه با اسرائیل کودک کش و غاصب نه بزرگی گفتن و از مردم مظلوم فلسطین و یمن حمایت کردند.
ایرانی۱۸۶۰۶۲۳۰۸:۲۰:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
سلام من هیچ زمانی قصد جسارت بساحت علما را ندارم و بلکه آنها را دوست دارم اما حضور این عالم مانع فساد ظلم و تبعیض و نژاد پرستی در خود عراق نشده تا چنین تاثیری در جهان داشته باشد البته علارغم میلشان و فقط از نامش سواستفاده شده
ناشناس۱۸۶۰۷۲۳۰۹:۲۵:۰۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
داداش حشدالشعبی مورد حمایت ایشان هستند. پس بی تا ثیر نیستن
خواننده۱۸۵۸۳۸۰۰۸:۳۷:۱۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
یه جوری تیتر زدید انگار آقای سیستانی به هفت درخواست پاپ پاسخ منفی داده! واقعا ناجوانمردی تا به کجا؟
ناشناس۱۸۵۹۰۷۸۱۳:۵۶:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
حالا خودت فکر میکنی پاپ این همه راه بلند شده اومده توی عراق ناامن در مورد نجات بشریت صحبت کنه!؟!؟
ناشناس۱۸۵۹۳۳۸۱۵:۲۶:۴۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
پ ن پ اومده منابع عراق رو بالا بکشه..
ناشناس۱۸۶۰۴۴۰۰۶:۱۲:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
یکی از اهدافش همینه دکتر
ناشناس۱۸۶۳۶۶۱۱۲:۴۴:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
فقط شما میفهمی کارآگاه
ناشناس۱۸۶۰۵۳۴۰۷:۲۶:۲۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
امریکاییها دیدن توو باتلاقی به اسم خاورمیانه که آرزو داشتن بهشت برین باشه براشون،، دارن هر روز بیشتر از گذشته غرق میشن،، گفتن بذارین از طریق ادیان و احساسات دینی وارد بشیم و یه کم از التهابات کم کنیم. ولی نمیدونن که ارامش منطقه به اراده ی خدا و به اشاره ی شخص بزرگتری به اسم اقای خامنه ایه. هر چند جنین جرأتی رو هم پیدا نمیکنن که عروسک خیمه شب بازیشون ( پاپ) رو اینبار روانه ی تهران کنن.
ناشناس۱۸۶۱۵۱۱۱۵:۳۷:۵۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
ایناییکه منفی میدن فازشون چیه
ناشناس۱۸۵۸۴۰۷۰۸:۵۸:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
شما از کجا مطلع شده اید که آیت الله سیستانی 7 تا «نه» به پاپ گفته؟
ناشناس۱۸۵۸۴۳۸۰۹:۱۳:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
کلأ دیدار یک مرجع تشیع با یک سر کرده مافیا باسم پاپ اشتباه خیلی خیلی بزرگی بود. آقای سیستانی گویا اطلاعی در مورد کاتولیکها و جرم و جنایاتی که مرتکب شدند و میشوند نداشته اند وگر نه هرگز تن به این ملاقات نمیدادند.
ناشناس۱۸۵۹۷۵۸۱۹:۰۷:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
ایشون یعنی آیت الله سیستانی یادشون رفت از شما اجازه بگیرن
سعید از آلمان۱۸۶۰۴۱۳۰۵:۱۹:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
برای اطلاع شما از جرم و جنایتی که کلیسای کاتولیک و پرتستان در اروپا و تمام دنیا انجام داده دعوت میکنم. آخرین افتضاح این فرقه جنایت کار سوء استفاده جنسی گسترده کشیشهای پائینترین تا بالاترین که خود پاپها درگیر همین مجرا هستند مانند پاپ راتسینگر از آلمان که مجبور به استعفا شد و این یکی جایگزین شد. اینهم در گیر است. این فرقه مافیای از کودکان و خردسالان تحت پوشش خودش از امریکا تا اروپا امریکای جنوبی و افریقا بصورت خیلی گسترده سوء استفاده جنسی کرده اند. در آلمان اسقف اعظم کلن کاردینال بیشوپ راینا ماریا ولکی. تمام جزعیات این پروندهای فاسدها را در اختیار دارد و در اختیار مقامات قضایی ویا در دید افکار عمومی قرار نمیدهد و بخاطر همین افتضاح کاریهاشان تعداد زیادی از مردم این کشور از این فرقه کاتولیک ها خارج شدند. علت هم اینست که افراد زیادی و مهم از جمله خودش هم درگیرهستند گویا خود پاپ. یک بار هم خودش برای آمرزش روح آسیب دیدهگان و عاملان دعای آمرزش خواند و از خدا طلب بخشش کرد د معرض عمومی. در مورد پیشینه کلیساهای مسیحی و انواع جرم و جنایتهای آنها از برده داری فحشاء و سوء استفاده جنسی از خردسالان و سقط جنین خواهران روحانی تا همکاری در فروش اسلحه و قاچاق مواد و قتل وووو . داستان درازیست که تمام پروندهایش در کتابخانه مخفی واتیکان موجود است ولی هیچکس تا بحال اجازه دسترسی به آنها را نیافت جزء پاپها و اجلاس مقدس واتیکان. چندین اسقف اعظم آنها لقب قدیس را باید پی میدادند. این خلاصه برای آگاهی کسانیست که فکر میکنند اینها گویا مقدس هستند و به کامنت من منفی دادنند. لطفأ مطالعه کنید بعد قضاوت.
ناشناس۱۸۶۰۴۰۹۰۴:۵۷:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
كاتوليك ها و روحانيون انها هم مثل پيروان و روحانيون ساير اديان اشتباهات زيادى دارند. ولى اگر راجع به پاپ فرانسيس كمى مطالعه كنيد متوجه خواهيد شد كه انسان بسيار شريف، خوش فكر و متواضعي است.
محمد۱۸۶۰۷۱۴۰۹:۲۱:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
نکه شیعیان همه معصوم تشریف دارن> همه جوره انواع خلاف رو هم دیدیم تو خودمون
ناشناس۱۸۵۸۶۷۲۱۰:۵۳:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
حالا خانه محقرانه او را دیدیم تا ببینیم مقبره او چه میشود
ناشناس۱۸۵۸۸۱۷۱۲:۰۲:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
خانه اش دست خودش است اما مقبره اش دست دیگران! درست مثل امام...
ناشناس۱۸۵۹۲۱۷۱۴:۴۳:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
خداوند به جای مقبرهه های عظیم م عاقبت مارا خوب کند ببینیم برای نیاز مندان چکار کردیم
ناشناس۱۸۵۹۳۴۱۱۵:۲۸:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
شما مگه خونه امام رو دیده بودید؟
ناشناس۱۸۶۰۴۳۰۰۵:۵۹:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
بله، من هم خانه پدری در خمین رو دیدم هم خانه استیجاری در جمکران رو. هر دو تا ساده است. مخصوصا جمکران که کوچیک هم هست
ناشناس۱۸۶۰۴۳۳۰۶:۰۳:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
احسنت به شما
ناشناس۱۸۵۹۰۸۱۱۳:۵۷:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
بهترین روش برای انحراف اذهان از هفت نه!!
احمد۱۸۶۰۱۰۳۲۲:۱۷:۴۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
نظر ایت الله عظما سیستانی در خصوص جهان بینی اینست که . دنیا را همانگونه که هست باید قبول کنی و با ان مدارا نمایی
ناشناس۱۸۶۰۹۴۷۱۱:۱۵:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
ایمان به خدا وتعهد به ارزش های اخلاقی منتهی به سعادت بشریست.
ناشناس۱۸۵۹۳۹۳۱۵:۴۵:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
همینکه یک مرجع شیعه دوازده امامی اینقدر قدرت دارد که رهبر یکی از مذاهب دنیا را از آنطرف اروپا کشانده سمت خودش آنهم در دل ناامنی عراق احسن دارد حالا چه هفتا نه گفته باشد یا نگفته باشد دمش هم گرم که همیشه رهبر انقلاب و مرجع دنیا را تایید و همراهی کردند مرجع تقلید یعنی اینکه یک فتوایش باعث میشود زنان کاخ قاجار قلیانهای آنجا را می شکنند ما این قدرت را میگوییم این قدرت نائب امام زمان است حالا اصلاح طلبها میخواهند خوششان بیاید یا بدشان بیایند یابخواهند دائما این جایگاه را سیاه نمایی کنند که کارشان همانند خاک برروی خورشید ریختن است چون پشتوانه اش وجود مقدس قطب عالم امکان است این نکته را بصیرت لازم است
ناشناس۱۸۵۹۴۷۷۱۶:۲۹:۳۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
مردان بزرگ پس از مرگ در دل مردم جای دارند و..
ناشناس۱۸۵۹۴۸۸۱۶:۳۵:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
آره بابا شما خوبید.
Reza۱۸۶۰۲۰۱۲۳:۰۸:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
زمانی که دین ارتباط مستقیم با سیاست داره...نتیجه ش چنین دیداری هست...
پاپا۱۸۶۰۲۳۸۲۳:۳۷:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
پاپ تا کمتر از یک سال دیگه فوت میکنه !
ایرانی۱۸۶۰۲۹۱۰۰:۱۷:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
خدا لعنت کند شیاطین را. پاپ تو اگر مرد بودی دین و ایمان سرت میشد زمانی که داعش به عراق حمله کرده بود کمکی میکردی حالا که عراق امن شده و سردار ما که داعش را ریشه کن کرد شهید شد عراق شده محل زندگی پیامبران . هم کیشان تو عراق غارت کردن
ناشناس۱۸۶۰۳۴۶۰۱:۱۸:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
درود خدا به ایت الله سیستانی از ایشان التماس دعا دارم
ناشناس۱۸۶۰۴۲۷۰۵:۴۸:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
سلام دوستان نظراتتون خوبه، اگر از این بعد نگاه کنیم که پاپ چرا از بین این همه کشور های جهان به عراق اومده؟ پاپ سفرش صرفا م ذهبی بوده یا رنگ و بوی سیاسی داشته؟ و اینکه پاپ گفت برای مردم عراق دعا میکردم چه معنای می تواند داشته باشد؟ و آخرین سوال در دوران کرونا سفرش چه معنایی دارد؟
خدا۱۸۶۰۴۳۹۰۶:۰۸:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
مشکل اصلی اینه ک دین و مذهب رو با سیاست مخلوط کنی.بهتر بود از واتیکان پیامشو میفرستاد
جهانبین۱۸۶۰۴۹۱۰۶:۵۶:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
موضع گیری ایت الله سیستانی دقیق و عقلانی بود.پاپ خودش ....................ب حقانیت دین خدااسلام مشرف نشده....
نمی‌گویم۱۸۶۰۵۲۵۰۷:۲۳:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
مسئله اسراییل فقط مال فلسطین نیست. اونا دنبال گرفتن کل دنیا هستند و این ملاقات لازم الاجرا بود.
ناشناس۱۸۶۰۶۰۱۰۸:۰۷:۰۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
اصلا به نظر من دیدار این دو بزرگ وار چیز زیادی رو تو سیاست عوض نمیکنه چون عراق کشور کلیدی منطقه نیست آیت الاه سیستانی حرفهای خودش رو زد ولی ای کاش پاپ به ایرانم سفر میکرد بعد اون وقت باعث تحول بسیاری تو منطقه وخارج از منطقه بودیم آیت الاه خامنه ای به نظر من حرف های بیشتری برای گفتن داشت احتمالا به علت سیاست ضد غرب وضد آمر یکایی ایران بود که نیامد ولی آیت الاه سیستانی ازطرف ایران بهترین گزینه برای سازش با تمام جهان بود
متین۱۸۶۰۶۰۳۰۸:۰۹:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
همه بنده های خدا خوبن
F۱۸۶۰۶۴۴۰۸:۳۴:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
اگر دین نداری آزاد مرد باش از توهین افتراه تهمت درغ بپرهیزیم. همیشه ودر همه جا به خداوند پناه ببریم وفقط از او طلب کنیم وبا توکل به او قدم به هر جا بردایم. خداوند در دل انسانها باید جای داشته باشد .
هنارس۱۸۶۰۶۵۴۰۸:۴۴:۱۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
همه خوبن فقط باید مغرضانه به مسائل نگاه نکنیم و جانب انصاف رعایت بشه. فراموش نکنید که استکبارستیزی خصلت جوانمردان تاریخ بوده که برخی از علمای شیعه و مخصوصا مقام معظم رهبری اونو سر لوحه ی کار خودشون قرار دادن. این نه ها هم تاکید بوده نه پاسخ.
علی۱۸۶۰۶۶۳۰۸:۵۳:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
متأسفانه آیت اللّه سیستانی شده ابزار دست دیگران، چرا جناب پاپ در طی سالیان گذشته نیومد عراق و حالا اومد؟؟؟!!!! جناب پاپ خبر داره که این قدم زدن ایشان در کمال آسایش و امنیت، با خون هزاران شهید مقاومت از جمله سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس بدست اومده؟ آیا جناب پاپ میدونه که عاملان جنگ های جهانی اول و دوم و استعمارگران و غارتگران و صاحبان بمب اتمی، کشورهای مسیحی هستند، برای نابودی بمب های هسته ای پیروانش چه کاری انجام داد ؟؟؟!!!!!
عباس۱۸۶۰۶۷۷۰۹:۰۳:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
این غربیها خیلی پدر سوخته هستن تابشه باجنگ اگه نشه باتحریم اگر نشد با تزویر واگه بازم نشد ازدراحساسات ودین برای منافع خودشون وارد میشن
فاطی۱۸۶۰۷۹۵۱۰:۰۵:۳۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
خیلی عالی
اکبر 60 zanjan۱۸۶۱۰۶۶۱۲:۰۰:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
آیت الله سیستانی را خدا حافظشان باشد در عراق وایران چه شیعه چه سنی همه دوستش دارند
ناشناس۱۸۶۱۱۰۵۱۲:۲۰:۴۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
خدا حفظ‌شان کند ایشان مجتهد و مرجع تقلید خیلی از ایرانیان هستند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین