راهنمای کامل خرید لوازم آرایشی اصل

گزارش بازرگانی،   3991210096

 

راهنمای کامل خرید لوازم آرایشی اصل

لوازم آرایشی در تمام جهان یکی از پرفروش ترین و داغ ترین بازارهای تجاری را دارد و شاید همین موضوع نیز موجب شده تا عده ای به تولید کالاهای فیک و کپی برداری شده از برندهای معتبر روی بیاورند. قطعاً این موضوع کار را برای ما خریداران لوازم آرایشی نیز سخت کرده و حتی در بسیاری از موارد امکان تشخیص محصول تقلبی از اصل برایمان وجود ندارد.

به علاوه، دنیای محصولات آرایشی و مراقبت از پوست بسیار گسترده بوده و شاید علت آن که در مواردی از خرید خود رضایت صد در صدی نداریم، عدم آشنایی کافی مان با این دسته از محصولات باشد. از آن جایی که لوازم آرایشی را به طور روزانه مصرف می کنیم و سلامت پوست خود را در دستتان این محصولات می گذاریم، بد نیست تا پیش از خرید لوازم آرایشی اطلاعات عمومی خود را در این حوزه بالا ببریم.

 

آشنایی با انواع محصولات آرایشی و ویژگی های آن ها

صحبت از لوازم آرایشی و بهداشتی که باشد، پای صدها نوع محصول به میان می آید و بررسی تک تک آن ها در یک مقاله نمی گنجد. اما در ادامه تلاش داریم به معرفی برخی از پرطرفدار ترین لوازم آرایشی و مهم ترین فاکتورهای قابل بررسی برای آن ها بپردازیم. پس اگر به هنگام خرید لوازمی چون خط چشم، ریمل، کرم پودر، رنگ مو یا حتی لوازم مراقبتی چون کرم مرطوب کننده یا ماسک مو گیج می شوید و اطلاعات کافی ندارید، مطالعه این مطلب به شما دید بهتری خواهد داد.

 

خط چشم

همه ما جمله «زیبایی در سادگی است.» را بارها شنیده ایم و شاید در وصف نقش خط چشم در آرایش همین یک جمله بس باشد! شاید بسیاری از ما حوصله یا علاقه استفاده از لوازم آرایشی زیادی را نداشته باشیم، اما خط چشم را پای ثابت کیف آرایشی خود می دانیم. از جمله مهم ترین ویژگی های یک خط چشم ایده آل بافت نه چندان غلیظ یا رقیق آن است. اگر خط چشم تا مدت ها رطوبت خود را بر روی پوست شما حفظ کند، با باز و بسته شدن پلک چشم و انجام سایر مراحل آرایش به سادگی پخش شده و طرح تمیزی را ایجاد نخواهد کرد.

از طرفی اگر پس از کشیدن خط چشم، از شدت خشکی و بافت نامناسب محصول بر روی صورت ترک شکل گیرد نیز ظاهر مناسبی ایجاد نخواهد شد. پس پیش از خرید لوازم آرایشی توجه داشته باشید که غلظت بافت خط چشم نه آن قدری رقیق و روان باشد که کنترل آن بر روی چشم دشوار باشد و نه آن قدر غلیظ که تا مدتی مرطوب بماند.

 

رژ لب

از آن جایی که تصمیم به بررسی پرکاربردترین و پرطرفدارترین لوازم آرایش را داریم، پس نوبتی هم که باشد حالا نوبت رژ لب است که بدون شک همه ما از طرفدران آنیم. واضح است که همه مان انتظار داریم رژ لب مان به راحتی پاک نشود، پوست لب مان را خشک نکند و بدون فشار زیادی به لب به خوبی پخش گردد. برای محقق شدن این انتظارات باید به دنبال ویژگی های زیر باشیم:

ماندگاری بالا و پایداری رنگ، آبرسانی خوب، بافت یکنواخت و ساختار نرم. اگر به محض استفاده از رژ پوست لبتان خشک شده و ترک بر می دارد یا اگر برای پخش کردن بافت آن بر روی لبتان به فشار زیادی متوصل می شوید پس بدون شک محصول و برند اشتباهی را انتخاب کرده اید. با هر بار کنده شدن پوست لب شما، بافت آن به مرور زمان دچار تغییر شکل می شود، پس حتماً در انتخاب رژ لب با کیفیت حساسیت کافی به خرج دهید. با بررسی این چهار ویژگی در هر رژ لب مایع یا جامد و حتی رژ مدادی، قطعاً خرید مطمئن تر و رضایت بخش تری خواهیم داشت.

 

رنگ مو

البته که مراقبت از سلامت پوست اهمیت بالایی دارد، اما فراموش نکنید موهای شما نیز به توجه شما نیاز دارند و اگر از آن ها غافل شوید در معرض خطر جدی قرار خواهند گرفت. پس برای خرید محصولاتی چون رنگ مو که مستقیماً با ریشه و ساقه مو شما در تماس اند سهل انگاری نکنید.

بگذارید خیلی صادقانه بگویم، خشکی مو پس از رنگ شدن اتفاقی عادی و اجتناب ناپذیر نیست و نباید به سادگی از نشانه های آن بگذرید. اگر رنگ مویی که تهیه کرده اید موی شما را خشک و کدر می‌ کند و شفافیت اولیه موهایتان را از بین می برد یا اگر در مدت زمان تعیین شده بر روی جعبه رنگ کافی را ایجاد نمی کند، پس در اولین فرصت برند رنگ موی خود را عوض کنید. به مواد شیمیایی که موهای خود را در معرض آن ها قرار می دهید توجه لازم را داشته باشید تا در دراز مدت از رنگ زیبا و سلامت و شادابی آن ها لذت ببرید.

 

مرطوب کننده

بخش قابل توجهی از لوازم آرایشی را محصولات مراقبت از پوست تشکیل می دهند که شاید کیفیت و اصالت این دسته از محصولات بیش از هر چیز دیگری اهمیت داشته باشد. بدون شک همه ما یک کرم مرطوب کننده بر روی میز آرایش یا درون کیف دستی خود داریم و هر روز از آن استفاده می کنیم. مهم ترین نکته ای که باید پیش از خرید کرم مرطوب کننده به آن توجه کنید، تطابق نوع پوستتان با نوع کرم است.

پیش از هر چیز توجه داشته باشید که یک کرم مرطوب کننده خوب باید بافت سبکی داشته باشد، بیش از حد چرب و سنگین نباشد و ترجیحاً فرمولاسیونی بر پایه آب داشته باشد. هدف از استفاده از کرم مرطوب کننده، آبرسانی و جبران کمبود آب پوست است، پس انتخاب کرم های سنگین، چسبناک و پیش از حد چرب فقط پوست شما را مستعد جوش خواهد کرد!

 

ماسک مو

یکی از لوازم مراقبتی که شاید به ندرت مورد توجه قرار می گیرد ماسک مو است. اغلب افراد بر روی مراقبت از پوست خود تمرکز کرده و سلامت موی خود را به کلی فراموش می کنند. افرادی که موی خود را به طور مداوم دکلره و رنگ می کنند یا موی خشک، وز یا حتی مجعد و فر دارند بیش از افراد دیگر باید سلامت موی خود را جدی بگیرند. ساده ترین و مؤثرترین روش برای مراقبت از مو استفاده از ماسک مو است.

ماسک مو بسته به نوع و مکانیسم عملش، میزان پروتئین، مواد معدنی مورد نیاز، آب و رطوبت لازم برای مو را جبران کرده و تا حد قابل توجهی امکان ترمیم موی آسیب دیده یا در معرض آسیب را فراهم می کند. اگر موهای رنگ شده و آسیب دیده ای دارید، حتماً با استفاده از ماسک مو به جبران کمبود پروتئین موهای خود بپردازید.

 

پیش از خرید لوازم آرایشی به این نکات توجه کنید

  • از بررسی تاریخ انقضای لوازم آرایشی و بهداشتی غافل نشوید. استفاده از لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته احتمال ابتلا به سرطان را افزایش داده و باعث بروز حساسیت و التهابات پوستی خواهد شد.
  • اگر نام برند و تولید کننده ای را بر روی بدنه محصول مشاهده نمی کنید از خرید اجتناب کنید، نام و نشان لوازم آرایش تا حد زیادی بر کیفیت و سلامت آن ها دلالت دارد. اگر تولید کننده حتی از افشای هویت تجاری خود امتناع نموده پس چه طور باید چشم بسته به کیفیت محصولش اعتماد کنیم؟
  • مواد اولیه تشکیل دهنده محصولات آرایشی را بررسی کنید و حتماً پیش از خرید ابتدا با مضرترین مواد شیمیایی رایج در لوازم آرایشی آشنایی یابید تا خرید سالم تری را تجربه کنید.
  • کیفیت بدنه لوازم آرایشی، بهره مندی آن ها از جعبه یا بروشور اطلاعات مصرف نیز از جمله نکاتی اند که باید به آن ها توجه شود.
  • پیش از خرید لوازم آرایشی چه به صورت حضوری یا آنلاین حتماً ابتدا از اصالت و شهرت جهانی برند تولیدکننده اطمینان حاصل کنید.

 

چگونه لوازم آرایش اصیل و تقلبی را تشخیص دهیم؟

از آن جایی که محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی و بی کیفیت روز به روز بیشتر تولید می شوند، انتخاب و تشخیص یک برند اصیل برای خریداران کاری سخت و گاهی حتی غیر ممکن شده است. همانطور که پیش از این اشاره شده یکی از ابتدایی ترین راه ها برای تشخیص اصالت لوازم آرایشی توجه به نام و نشان برند تولیدکننده و اطلاعات کامل محصول است که به همراه جعبه یا بروشور آن ارائه می شود.

با این وجود در بسیاری از موارد لوگو، طراحی محصول و مشخصات ظاهری تولیدات برند های معتبر همچنان مورد کپی برداری افراد سودجو قرار گرفته و تشخیص هویت واقعی این محصولات بسیار دشوار می گردد. یکی از اصلی ترین و بهترین راه ها برای خرید لوازم آرایشی اصل و با کیفیت، خرید از فروشگاه های مطمئن و معتبر است.

یکی از مراجع تخصصی لوازم آرایشی و بهداشتی و عرضه کننده محصولات مراقبت از پوست و مو، فروشگاه اینترنتی لادوکر است که طیف وسیعی از برندهای شناخته شده را در بر گرفته و تنوع بالایی از لوازم آرایش را برای خریداران فراهم کرده.

این فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی نه تنها لوازم آرایشی را با اطلاعات و مخشصات کامل ارائه می کند، بلکه تعداد زیادی از محصولات مراقبت از پوست را نیز تحت پوشش خود دارد تا هرآنچه برای حفظ زیبایی تان نیاز دارید را یکجا در اختیار داشته باشید. خرید اینترنتی اگر از فروشگاهی تخصصی و معتبر صورت گیرد، قطعاً تجربه ای دلنشین و رضایت بخش تری را برایتان به جا خواهد گذاشت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین