گلایه حسین شریعتمداری از نمایندگان مجلس/روایت عبدی از مشکلات اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰/ واکنش رئیسی به درخواست انتخاباتی تعدادی از خبرگان/ امیدواری علی مطهری به بهبود اوضاع اقتصادی

سیاسی،   3991205080 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

گلایه حسین شریعتمداری از نمایندگان مجلس/روایت عبدی از مشکلات اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰/ واکنش رئیسی به درخواست انتخاباتی تعدادی از خبرگان/ امیدواری علی مطهری به بهبود اوضاع اقتصادی

آخرین آمار کرونا در ایران

دکتر سیما سادات لاری امروز سه‌‌‌‌‌‌‌شنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۵ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۳۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۸۲ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۹۰ هزار و ۶۰۵ نفر رسید.

او افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۶۶۳ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

حریرچی: ویروس انگلیسی کشنده‌تر است/ هنوز درباره لغو سفر‌های نوروزی تصمیم‎ گیری نشده

وزیر بهداشت: امسال بدترین سال اقتصادی دولت بعد از انقلاب بود

***

روایت عباس عبدی از مشکلات اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی در اعتماد نوشت: «سياست انتخاباتي اصلاح‌طلبان در ۱۴۰۰ چه مي‌تواند باشد؟ اين  سياست دومرحله‌اي است؛ مرحله اول آن را متاسفانه مسوولان انتخاباتي تعيين مي‌كنند، مرحله صفر و يكي ماجرا است. مرحله‌اي كه مي‌تواند منجر به شركت انتخاباتي شود يا نشود.

اگر مطابق آنچه در سال 1398 شاهد بوديم، عمل كنند، پيشاپيش و صريح اعلام كرده‌اند كه هيچ علاقه‌اي به مشاركت ديگران ندارند. در سال 1398 بنده از جمله كساني بودم كه توصيه مي‌كردم در انتخابات ثبت‌نام و فعال شركت كنيد، ولي هنگامي كه نتايج رد صلاحيت‌ها را ديدم، متوجه شدم كه رغبت مردم و اصلاح‌طلبان نيست كه تعيين‌كننده نهايي در شركت يا عدم شركت است، بلكه اراده طرف مقابل است كه مشاركت را الزامي يا غيرالزامي مي‌سازد. ..

 اصلاح‌طلبان در انتخابات پيش‌رو با مشكل جدي‌تري نيز مواجه هستند. تاكنون نيروهايي كه فراتر از آنان و دورتر به حكومت بودند، در زمان انتخابات ترجيح مي‌دادند كه از نامزد اصلاح‌طلبان حمايت كنند، ولي اكنون و به عللي تحقق اين حالت سخت و تا‌حدودي غير‌ممكن شده است...

 مشكل مهم ديگر اصلاح‌طلبان كه بي‌ربط با مورد قبلي نيست، عدم توانايي در اقناع افكار عمومي يا حداقل اقشار طرفدار خود براي مشاركت انتخاباتي است. البته اين عدم رغبت ممكن است با بهبود شرايط انتخابات و حركت به سوي انتخابات معنادار حل شود، ولي نبايد تصور كرد كه با گفتن «تكرار مي‌كنم» مردم پاي صندوق خواهند آمد. در سال 1396 و 1394 نيز تكرار مي‌كنم نبود كه مردم را پاي صندوق آورد، بلكه اين خواست عمومي بود كه در تكرار مي‌كنم تبلور يافت و حركت را معنادار و باشتاب نمود.»

***

آیا قالیباف از توافق موقت مطلع نبود؟

روزنامه ایران نوشت:«مجلسی‌ها روز گذشته به توافق موقت سازمان انرژی اتمی کشورمان با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روی خوش نشان ندادند و با عصبانیت مدعی شدند که دولت با این توافق قانون مصوب مجلس را دور زده است.

گذشته از توضیحات سازمان انرژی اتمی و سخنگوی وزارت خارجه که نشان می‌دهد برداشت نمایندگان از این توافق درست نیست، با توجه به برخی واقعیات موجود به نظر می‌رسد توافق یاد شده نه تنها برخلاف قانون مجلس نیست بلکه به نفع جمهوری اسلامی ایران هم هست.

بر اساس اطلاعات «ایران» ابتکار عمل توافق یاد شده با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیشتر از سوی سازمان انرژی اتمی بوده که البته با مقامات و نهادهای مرتبط با پرونده هسته‌ای هم هماهنگ می‌شود. از جمله اینکه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس به عنوان یک عضو شورای عالی امنیت ملی از مصوبه این شورا در این خصوص مطلع بوده است .

همچنین از طرف ایران به رافائل گروسی هم هشدار داده می‌شود که اگر شورای امنیت بخواهد درباره برنامه ایران نشست برگزار کند، این تفاهم موقت ملغی خواهد شد.»

***

وقتی حسین شریعتمداری از نمایندگان مجلس، گله می‌کند

حسین شریعتمداری، درباره اتفاقات روز گذشته مجلس در کیهان نوشت:«نگرانی نمایندگان معترض در حالی بود که در توافق آژانس و سازمان انرژی اتمی کشورمان، خودداری ایران از اجرای پروتکل الحاقی به سه ماه بعد موکول نشده بود، بلکه ما به کاهش تعهداتمان مطابق آنچه در مصوبه مجلس آمده است ادامه می‌دادیم و اگر آمریکا و اروپا طی ۳ ماه آینده همه تحریم‌ها را لغو می‌کردند، به تعهداتمان باز می‌گشتیم و اگر همچنان به نقض تعهدات خود ادامه می‌دادند، ما نیز کاهش تعهداتمان را تا پایان تمامی آنها دنبال می‌کردیم.

بنابراین اختلاف پیش آمده به آسانی قابل حل بود و با پوزش از نمایندگان محترم مجلس، به این حجم از اعتراض نیازی نداشت. چرا؟! زیرا همانگونه که در صدر این نوشته آمده است، خودداری ایران از اجرای پروتکل الحاقی یکی از دستاوردهای بزرگ ما در چالش هسته‌ای نزدیک به دو دهه است. این نکته را به آسانی از سراسیمگی حریف و دست و پا زدنش برای پیشگیری از آن می‌توان فهمید. 

گله دوستانه‌ای از نمایندگان معترض در میان است! و آن اینکه توافق مورد اشاره اگرچه امضای رئیس ‌سازمان انرژی اتمی را در پای خود دارد ولی باید می‌دانستند که مسئله‌ای با این اهمیت نمی‌تواند بدون دخالت و نظر شورای عالی امنیت ملی تهیه شده باشد.

بنابراین ضمن تاکید بر حق نمایندگان محترم در اعتراض به آنچه نا‌صواب تلقی کرده‌اند، اعتراض علنی، آنهم در آن حجم که شاهد بودیم می‌توانست به اعتراض و درخواست بررسی در جلسه غیر‌علنی منتقل شود. نه اینکه مردم عزیز کشورمان نا‌محرم باشند! بلکه از آن روی که دشمنِ گوش‌خوابانیده با دستاویز قرار ‌دادن آن، اهمیت مثال‌زدنی دستاورد به دست آمده را که حاصل زحمات و هوشمندی خود نمایندگان محترم بوده است، کوچک جلوه ندهد.»

بیشتر بخوانید: تحلیل حسین شریعتمداری از بُرد قطعی ما و باخت حتمی حریف

***

رایزنی‌ آخوندی با اصلاح‌طلبان

اعتماد نوشت: «عباس آخوندي  مدت‌هاست كه تلاش‌هاي خود را براي حضور در انتخابات سال آينده علني كرده و با اينكه رسما عضو هيچ حزب و دسته‌اي نيست و ظاهرا به‌ طور مستقل فعاليت مي‌كند تا جايگاهي براي خود ميان افكار عمومي دست و پا كند اما پيگيري‌هاي خبرنگار ما از اين حاكي است كه ميان آخوندي و برخي احزاب اصلاح‌طلب صحبت‌هايي درگرفته تا احيانا از او به عنوان گزينه حزبي جهت معرفي به نهاد اجماع‌ساز حمايت كنند.»

***

واکنش رئیسی به درخواست انتخاباتی تعدادی از نمایندگان خبرگان

سیّد ابراهیم رئیسی، نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری، دعوت اعضای مجلس خبرگان برای برگزاری جلسه درباره انتخابات 1400 را رد کرده است.

یکی از اعضای مجلس خبرگان در این باره به خبرنگار فارس گفت: دیروز در حاشیه اجلاسیه مجلس خبرگان، حدود ۴۰ الی۵۰ نفر از اعضای مجلس خبرگان قصد برگزاری جلسه خصوصی با آیت الله رئیسی درباره موضوع انتخابات 1400 را داشتند، که آقای رئیسی به دلیل اطلاع از موضوع جلسه، ضمن تشکر از ایشان، برگزاری این جلسه را نپذیرفته است.

همچنین احمد کریمی اصفهانی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره دیدگاه سیدابراهیم رئیسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری به نامه نیوز گفت: بحث های متعدد شده و تماس های مختلف گرفته شده است، ایشان با این بخش قضیه که بیایند و وحدت اصولگرایان را پیوند بزند مشکلی ندارد اما اینکه به عنوان مصداق بیایند تا {کاندیداتوری ایشان} ابزار وحدت شود تاکنون چنین چیزی را پذیرا نبودند.

از سوی دیگر تعدادی از نمایندگان مجلس در اقدامی عجیب و قابل انتقاد، نامه ای برای دعوت از رئیسی برای نامزدی در انتخابات امضا کرده اند. 

حسین جلالی نماینده رفسنجان در گفت و گو با برنا در رابطه با "نامه برخی نمایندگان به رئیس قوه قضاییه و دعوت از او برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری" گفت: تعداد امضاها از مرز 208 عبور کرده است. قرار شده است نیکزاد به نمایندگی از اعضای مجلس نامه را خدمت او بدهد و از رئیسی دعوت به عمل آید. 

او ادامه داد: ما کار خومان را انجام داده ایم، قدرت انتخاب با او است اما تاکنون پاسخ مثبتی از رییسی نشنیده ایم. امیدواریم پس از این دعوت، نظر رئیسی برای حضور در انتخابات مثبت باشد. 

***

افشانی گزینه اعتماد ملی در انتخابات ۱۴۰۰

اسماعیل گرامی‌مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی در گفتگو با مهر، محمدعلی افشانی را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ معرفی کرد و گفت: محمدعلی افشانی از سوی برخی از اعضای شورای مرکزی برای نامزد شدن در انتخابات ۱۴۰۰ مطرح شده است.

گرامی‌مقدم خاطرنشان کرد: شورای مرکزی حزب اعتماد ملی حضور افشانی را با اجماع‌ساز مطرح کرده است. محمدعلی افشانی هم فعالیت خود را آغاز کرده است؛ اما نتیجه نهایی بعد از اعلام نامزدهای احزاب دیگر و سایر شخصیت‌های اصلاحات مشخص خواهد شد. نهاد اجماع‌ساز قطعاً بعد از ثبت‌نام و مشخص شدن اینکه چند تن از اصلاحات توسط شورای نگهبان تأیید شده، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

***

واکنش ظریف به حواشی دیروز مجلس

محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران پیرامون اقدامات و اتفاقات روز گذشته مجلس توضیح داد: متأسفانه ما یک مشکلی پیدا کرده ایم که همه مسائل را با زاویه سیاسی می بینیم آن چه که جناب آقای صالحی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تفاهم کردند  یک موفقیت بی نظیر دیپلماتیک است که آقای دکتر صالحی با شجاعت، توانمندی و با اتکا به این ملت انجام دادند اگر دوستان ما در مجلس روز قبل را نگاه کرده بودند و هماهنگی هایی که شده بود را نگاه کرده بودند همانطور که در بیانیه دولت آمده اگر مصوبه ۲۵ بهمن شورای عالی امنیت ملی را نگاه کرده بودند که بر اساس همان مصوبه روز بیست و هفتم بهمن نامه پایان اجرای پروتکل الحاقی را به آژانس دادیم و بر اساس همان مصوبه گروسی به ایران آمد اگر همه اینها را نگاه کرده بودند آن رفتارهای کاملاً غیر لازم که دیروز در مجلس صورت گرفت انجام نمی شد.

وی گفت: ما این را به حساب این می‌گذاریم که تحولات خیلی سریع اتفاق افتاده دوستان ما اطلاع نداشتند و توافق را نخوانده بودند آنها اگر ضمیمه را بخوانند همه چیز باز و آشکار  است دوستان ما از زمان برجام یک حرف‌هایی را دنبال کرده‌اند که ضمیمه محرمانه و سری دارد هر چیز در برجام آمده ما مثل آمریکایی‌ها نبودیم که بر جامی که به انگلیسی بوده است را بگذاریم کنار و چیز دیگری چاپ کند ما خود برجام را در اختیار همه گذاشتیم مردم ما می توانند آن را بخوانند .

بیشتر بخوانید:

ظریف: توافق با آژانس موفقیت بی‌نظیر دیپلماتیک است

***

امیدواری علی مطهری به بهبود اوضاع اقتصادی

علی مطهری نماینده سابق مجلس به خبرآنلاین گفت: «مردم یک دلخوری‌هایی هم از سال گذشته دارند که بخشی از آنها  را به انتخابات بی‌تفاوت کرد، مثلا اتفاقی که در مورد افزایش قمیت بنزین افتاد که تصمیم خیلی غلط و نا به جا بود و بعد هم نوع برخوردی که با معترضان شد و تعدادی از مردم کشته شدند.

از سوی دیگر در این جریان وقتی مجلس خواست اصلاحاتی را در مورد بنزین انجام دهد اصلا اجازه ندادند و با آن به گونه‌ای رفتار شد که مردم احساس کردند مجلس در این میان اصلا کاره‌ای نیست و تصمیمات در جای دیگری گرفته می شود؛

حتی زمانی هم که خود ما می‌خواستیم وزیر کشور را به دلیل وقوع این قضیه استیضاح کنیم (چون مسؤلیت اجرای این تصمیم با وزیر کشور بود) این اجازه را حق مسلم مجلس بود را ندادند... در نهایت مردم احساس کردند که مجلس نقشی در این کشور ندارد، یعنی تنها نقشی دکوری دارد، در حالی که اگر همان استیضاح انجام می شد مردم احساس می‌کردند در کشور آزادی وجود دارد و اگر حکومت یک کاری می‌کند مجلسی وجود دارد که انتقاد و مخالفت می‌کند و هدف ما هم همین بود که بگوییم نمی‌شود چنین اتفاق مهمی بیفتد و حدود ۲۳۰ نفر کشته شوند و مجلس همینطور ساکت باشد؛ در این صورت بعضی  حرفها گفته می‌شد و این به نفع کشور و مردم است...

یک حالت دلخوری و دلسردی در مردم ایجاد شد و باعث شد که در انتخابات مجلس خیلی کم شرکت کنند، ولی الان شرایط مقداری تغییر کرده است، خصوصا با رفتن ترامپ یک پیروزی برای مردم ما به حساب آمد یعنی یکی از عوامل شکست ترامپ مقاومت مردم ایران بود که باعث شد ترامپ در سیاستش با ایران شکست بخورد و این در رأی نیاوردن او مؤثر بود.

الان مقداری شرایط بهتر شده است و فکر می کنم ظرف چند ماه آینده وضع اقتصادی کشور هم بهتر خواهد شد، لذا مردم برای اینکه این راه ادامه پیدا کند به نظر من بیشتر در انتخابات شرکت خواهند کرد، ضمن اینکه ما هم باید تلاش کنیم که مردم حضور پیدا کنند...

تا حدی زیادی با تحولاتی که در امریکا ایجاد شد و بالاخره از شدت تحریم ها کم خواهد شد، هرچند هنوز تحریم ها را لغو نکرده اند ولی در اجرای تحریم ها آن اصراری که در دولت ترامپ بود الان وجود ندارد. همین الان فروش نفت ما بیشتر شده است و قطعا ظرف چند ماه آینده بعضی از تحریم ها برداشته می شود و احتمال دارد که دو طرف گام به گام به هم نزدیک شوند و بایدن تصمیم به بازگشت به برجام را دارد البته او هم از داخل کشور خودش و کنگره تحت فشار است و باید آنها را راضی کند و به زمان احتیاج دارد.

به هر حال شرایط ما از زمان ترامپ خیلی بهتر خواهد شد و من فکر می کنم یک امید در مردم ایجاد خواهد شد و آنها احساس خواهند کرد که اگر یک دولت معتدل و عاقلی روی کار آید به نفع کشور است و بنابراین فکر می کنم این انگیزه ای است که مردم بیشتر در انتخابات شرکت کنند.»

***

ظریف، گزینه اصلاح طلبان برای انتخابات می شود؟

محمود صادقی نماینده مجلس دهم در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که آیا ظریف را می توان اصلاح طلب دانست، تصریح کرد: دکتر ظریف فعال سیاسی شناخته شده اصلاح طلب نیست و سابقه فعالیت تشکیلاتی اصلاح طلبی ندارد و خود او هم چنین ادعایی نکرده است. او یک دیپلمات برجسته است  که دیدگاه هایش در خصوص تعامل با دنیا و بکارگیری دیپلماسی همسو با اصلاح طلبان است، اما من از سایر دیدگاه های او در زمینه های سیاست داخلی، اقتصاد یا مسایل اجتماعی و فرهنگی اطلاعی ندارم و خود ظریف هم در این زمینه اظهار نظری نکرده است. 

صادقی با اشاره به این گفته ظریف که به انتخابات ورود نمی کند، گفت: برخی احزاب از جمله حزب ندای ایرانیان نام ظریف را مطرح کرده اند. تا حدی که من می دانم، ظریف هم یک گزینه میان گزینه های موجود است و شاید چون احتمال تایید صلاحیت وی بیشتر از کاندیداهای شاخص اصلاح طلبان باشد، نام وی بیشتر مطرح شده است.

وی ادامه داد: از سویی احساس می شود که ظریف پایگاه رای مناسبی دارد البته برجام هنوز در کما است، ولی علایمی مبنی بر احیای برجام وجود دارد و اگر این اتفاق بیفتد، محبوبیت ظریف هم بیشتر می شود و شانس او را برای پیروزی در انتخابات بیشتر می کند البته همانطور که پیشتر اشاره کردم خود ظریف اعلام کرده است که آمادگی حضور در انتخابات را ندارد.

بیشتر بخوانید: ظریف، گزینه اصلاح‌طلبان برای انتخابات می‌شود؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۳۷۳۸۱۲۰:۴۱:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
علی مطهری و محمود صادقی 4 سال توی مجلس بودند اما هیچ کاری برای بهبود معیشت مردم و رفع تحریم ها نکردند حالا نظریه پردازی می کنند !
ناشناس۱۸۳۷۳۸۷۲۰:۴۶:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۵
توافق با آژانس به معنای مهلت 3 ماهه برای تداوم تحریم ها بود.
ناشناس۱۸۳۷۳۸۹۲۰:۴۷:۳۲ ۱۳۹۹/۱۲/۵
علی مطهری خواب دیده است ان شاءالله خیر است.
ناشناس۱۸۳۷۳۹۲۲۰:۵۰:۱۹ ۱۳۹۹/۱۲/۵
ظریف فعلا"چک برگشتی برجام را پاس کند کاندیدا شدنش طلب مون باشه !
ناشناس۱۸۳۷۴۰۰۲۰:۵۴:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۵
پرونده اختلاس 500 میلیارد تومانی مهدی آخوندی به کجا رسید ؟!
ناشناس۱۸۳۷۴۰۲۲۰:۵۸:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۵
نتیجه توافق موقت با آژانس این شد که کره جنوبی پشیمان شد و گفت 7 میلیارد دلار دارایی های ایران را با رایزنی با امریکا آزاد می کند !
ناشناس۱۸۳۷۴۰۶۲۱:۰۰:۲۲ ۱۳۹۹/۱۲/۵
اصلاح طلبانی که میگفتن رئیس جمهور هیچکاره است و در حد تدارکاتچی هست اصلا"نباید کاندیدا معرفی کنند.
ناشناس۱۸۳۷۴۱۱۲۱:۰۵:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۵
گران کردن اینترنت در سال آینده تخلف است.
ناشناس۱۸۳۷۴۴۱۲۲:۰۲:۴۵ ۱۳۹۹/۱۲/۵
نامه «برخی» از نمایندگان مجلس برای کاندیداتوری جناب اقای رییسی. این «برخی» بالای ۲۰۰ نفر از نمایندگان محترم هستند!
ناشناس۱۸۳۷۶۸۵۰۵:۴۲:۵۰ ۱۳۹۹/۱۲/۶
اگر بناست هر قانونی با مصوبه نهاد‌های مختلف اجرا نشود چه اصرار به تشکیل مجلس دارید آقای شریعتمداری.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    2. این صدای اقتدار ایران است ...

    3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    4. وحدت ملی با وعده صادق

    5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    14. اسراییل چه باید بکند؟ 

    15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین