رئیسی: ما طالب عدالت هستیم/ باید نقض حقوق انسان‌ها توسط آمریکایی‌ها به جهان ارائه شود

اجتماعی،   3991205040 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس دستگاه قضا گفت: باید نقض حقوق انسان‌ها توسط آمریکایی‌ها و غربی‌ها را در دوران دفاع مقدس به جهانیان ارائه کنیم و برای مردم سراسر جهان تبیین کنیم که آمریکایی‌ها و غربی‌ها چگونه در زمان جنگ تحمیلی برای دستیابی به امیال و بر مبنای شیطنت‌های خود، حقوق بشر را زیر پا گذاشتند.

رئیسی: ما طالب عدالت هستیم/ باید نقض حقوق انسان‌ها توسط آمریکایی‌ها به جهان ارائه شود

به گزارش میزان، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در همایش بین المللی مطالبات حقوقی-بین المللی دفاع مقدس ضمن گرامیداشت ولادت حضرت علی (ع) و با اشاره به روایت‌های متفاوتی که از حوادث در طول تاریخ وجود دارد، گفت: در ۳۱ شهریور ۵۹ جنگ بر کشور ما تحمیل شد و ۳۰ هزار کیلومتر از سرزمین کشورمان مورد اشغال دشمن قرار گرفت، اینجا حق دفاع فردی، مشترک و دفاع یک کشور از سرزمین خود حقی است که در منشور ملل متحد و در تمام قوانین بین‌المللی به رسمیت شمرده شده است.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: جریان دفاع از سرزمین و ایستادگی در مقابل اشغالگران از جای جای ایران اسلامی آغاز شد و باید معلوم شود صدام در این میدان یک عامل و مباشر این جریان است؛ اما کشور‌های مختلفی به صدام از نظر اطلاعاتی، سیاسی، اقتصادی، تسلیحاتی و رسانه‌ای کمک کردند.

رئیسی افزود: در مقابل جریان مؤمنانه ایران اسلامی، همه کفار و همه کسانی که معاند با جمهوری اسلامی بودند ایستادند.

رئیس دستگاه قضا افزود: در اینجا نقش مهم سازمان ملل بنابر منشور ملل متحد آن است که اگر جنگ شد متجاوز شناخته شود، حال سئوال این است که چرا سازمان ملل متحد در زمان خود نسبت به اعلام متجاوز اقدام نکرد و این سئوال را باید جامعه حقوقی دنیا از سازمان ملل متحد داشته باشند.

رئیسی گفت: چرا شورای امنیت سازمان ملل به موجب وظایف مصرح قانونی در زمان قانونی، متجاوز را از تجاوز نسبت به ایران اسلامی ممانعت نکرد و چرا قدرت‌های سلطه‌گر و آمریکا و قدرت‌های غربی اجازه ندادند بیانیه‌هایی که لازم است در زمان خود برای ممانعت متجاوز از تجاوز به ایران اسلامی منتشر شود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه زمانی جهل در مقابل عقل و زمانی در مقابل علم است و جاهلیت مدرن در مقابل تعقل است، افزود: امروز جامعه و جوامع بشری باید قدرت تعقل و تحلیل پیدا کنند تا نظام سلطه به نام حمایت از مردم، به دنبال منافع خود نباشد و کشور و مردمی را بیچاره کند.

رئیسی در بخش دیگری از اظهاراتش در تبیین مناسب دفاع مقدس با نگارش خاطرات رزمندگان و شهدا، تهیه فیلم و ساخت مستندهای مرتبط با دفاع مقدس تاکید کرد.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: بسیار کار شده و بسیار باید کار شود. باید جریان دفاع مقدس، انقلاب شکوهمند اسلامی و ایستادگی ملت ایران بیشتر از این به تصویر کشیده شود و به عالمیان و عصر‌ها و نسل‌ها معرفی گردد؛ چون امروز جاهلیت مدرن نمی‌خواهد نسل جوان، دانشجو و طلبه ما قدرت تحلیل پیدا کند، لذا می‌خواهد روایت خود را منتقل و راوی گری کند.

رئیسی بیان داشت: ما باید نقض حقوق انسان‌ها توسط آمریکایی‌ها و غربی‌ها را در دوران دفاع مقدس به جهانیان ارائه کنیم و برای مردم سراسر جهان تبیین کنیم که آمریکایی‌ها و غربی‌ها چگونه در زمان جنگ تحمیلی برای دستیابی به امیال و بر مبنای شیطنت‌های خود، حقوق بشر را زیر پا گذاشتند.

رئیس دستگاه قضا گفت: در دوران جنگ تحمیلی، صدام مباشر بود، اما ضرورت دارد نقش شریکان جرم نیز در آن دوران تبیین شود و باید شرکای جرم در آن دوران به عالم معرفی شوند.

رئیسی با بیان اینکه فهرست کمک‌های سیاسی، تسلیحاتی و مالی ارائه شده به صدام توسط غربی‌ها در دوران جنگ تحمیلی فهرست بلند بالایی است، گفت: در صورت تنظیم کیفرخواست و قید تمامی جرایم آمریکایی‌ها و برخی دیگر از کشور‌های مدعی غربی نظیر آلمان و فرانسه در دوران جنگ تحمیلی، شاهد خواهیم بود که این کیفرخواست بسیار قطور و بلند خواهد بود و این کیفرخواست باید پیش روی همه حقوقدانان در عالم قرار گیرد تا آن‌ها احساس شرمندگی کنند.

رئیس قوه قضاییه افزود: مدعیان حقوق بشر و حقوقدانان در عالم باید به کنار بستر جانبازان و ایثارگران جنگ تحمیلی ما بروند و مشاهده کنند که این قهرمانان چگونه ۳۰ سال است بر روی بستر و تخت نشسته‌اند و عوارض و درد‌های حاصل از بمباران‌های شیمیایی و سلاح‌های عصبی را تحمل می‌کنند و پرستاران آن‌ها که همان مادران و همسرانشان هستند در کنار این عزیزانشان سختی‌ها را می‌گذارند.

رئیسی تأکید کرد: ما در دستگاه قضایی همانطور که در قبال همه پرونده‌ها و تضییع حقوق‌ها مسئولیت داریم نسبت به این پرونده بزرگ نیز که مدعی آن هزاران و میلیون‌ها نفر از انسان‌های آزاده مورد آسیب قرار گرفته هستند، خود را مسئول می‌دانیم؛ اگرچه به لحاظ سلطه‌گری نظام سلطه شاید در حال حاضر زمینه دادرسی عادلانه برای پیگیری و احقاق حق ایثارگران و جانبازان آسیب دیده ما از جنگ تحمیلی در عرصه جهانی وجود نداشته باشد، اما قطعاً این جنایت صورت گرفته با مشارکت کشور‌های سلطه‌گر قطعاً باید در یک محکمه عادلانه مورد رسیدگی قرار گیرد.

رئیسی با بیان اینکه امروز مطالبه‌گری نسبت به حقوق ملت ایران درباره دفاع مقدس امر عقلانی، شرعی و قانونی است، ادامه داد: در این میدان نباید به هیچ عنوان نباید سستی و تردید ایجاد شود؛ چرا که پیگیری این موضوع بسیار مهم است و باید برای همه عصر‌ها و نسل‌ها گفت که جریان دفاع مقدس جریان جنگ اراده‌هاست.

رئیسی افزود: اراده سلطه‌گر به دنبال پیدا کردن سلطه است و اراده نیرو‌های مسلح و بسیجیان دلاور متکی به اراده ذات مقدس حضرت حق است، این دو اراده باهم می‌جنگند؛ ۸ سال جنگ تحمیلی برای آن بود که نظام اسلامی شکل نگیرد و از شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی جلوگیری کنند، فلذا باید موضوع جنگ اراده‌ها به جوانان و نسل‌ها معرفی شود؛ چرا که موضوع، موضوع جنگ اراده‌هاست یعنی اراده‌ای که می‌خواهد مستقل و آزاد زندگی کند و جریانی که می‌خواهد بر زندگی او مسلط شود و می‌خواهد تمام مقدرات را او بدست گیرد.

رییس دستگاه قضا گفت: میدان دفاع مقدس، میدان رسوایی نظام سلطه است و هر نفسی که جانبازان و ایثارگران می‌کشند استیضاح جریان مدعی حقوق بشر در عالم است.

رئیسی گفت: امروز میدان دفاع مقدس باید به استیضاح مدعیان دروغین حقوق بشر در عالم تبدیل شود و این بدست توانای سرداران و افسران و درجه‌داران رزمنده‌ای است که در میدان حضور پیدا کردند و به خوبی می‌توانند روایتگر باشند.

رئیس دستگاه قضا گفت: امپراطوری رسانه‌ای دشمن امروز به دنبال جاهلیت مدرن است، امروز جاهلیت مدرن چند تفاوت نسبت به جاهلیت قدیم دارد و مسلح به سلاح علم و فناوری و امپراطوری رسانه‌ای گسترده دشمن است. قدرت‌هایی به دنبال آن هستند که این جاهلیت مدرن را در عالم ایجاد کنند.

رئیسی افزود: به نظر بنده تبیین موضوع از ناحیه حقوقدانان بسیار مهم است تا مستند حقوقی این جنایات را ذکر، تدوین و ترسیم کنند و افکار عمومی جوامع را نسبت به این قضیه روشن کنند.

رییس دستگاه قضا گفت: آمریکا رسماً اعلام می‌کند ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را انجام داده است حال وظیفه حقوقدانان عالم چیست، آیا کسانی که حقوق خوانده‌اند باید در این رابطه ساکت بنشینند، تمام حقوقدانان عالم باید علیه تروریسم دولتی فریاد کنند.

رئیسی گفت: حاج قاسم سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم است؛ رسماً وزیر خارجه آمریکا اعتراف کرد که داعش مولود آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و نظام صهیونیستی است، حال کسانی که در مقابل داعش صف آرایی می‌کنند و ظرفیت منطقه را به کار می‌گیرند تا داعش را زمین‌گیر کنند، در حالی که باید مورد تشویق همه عالم قرار گیرند را ترور می‌کنید.

رئیس دستگاه قضا گفت: این پژوهشگاه و ستاد مشترک نیرو‌های مسلح انشالله این رسالت عظیم را به عهده خواهد داشت تا نقشی که امروز تروریسم دولتی و نقشی که ناقضان حقوق انسان در عالم به نام دفاع از حقوق بشر دارند را تبیین کند.

رئیسی افزود: ما طالب عدالت هستیم و یقین داریم روزی ستمگران و نظام سلطه گرفتار خواهند شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۳۶۹۱۲۱۴:۲۳:۵۹ ۱۳۹۹/۱۲/۵
رئیسی: ما طالب عدالت هستیم/ باید نقض حقوق انسان‌ها در ایران مورد پیگیری قرار گیرد. جناب اقای رئیسی فرمایش شما درست.ولی فعلا نقض حقوق بازنشستگان، کارگران، کارمندان و ..توسط ب-ز، طبری، جهانگیری، وزیر علوم، عنابستانی، قاضی منصوری، قاضی فیلتر کننده تلگرام و.. را پیگیری فرمایید نسبت به کشور آمریکا در اولویت هست و دعای مردم پشت سرتان خواهد بود.
ناشناس۱۸۳۶۹۱۴۱۴:۲۵:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۵
سید عزیز شما رییس قوه قضائیه ایرانید و ..مرد میدان و صادقید در همونجا فعلا عدالت رو جاری کنید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین