ساز ناهماهنگ دولت و مجلس در برابر آژانس اتمی

گروه سیاسی الف،   3991204135 ۱۸۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

در حالی که مجلس شورای اسلامی به انتشار بیانیه مشترک دولت ایران و آژانس بین‌المللی درباره چگونگی پایان یافتن نظارت‌های فرا پادمانی بر برنامه هسته‌ای معترض شده است دولت در بیانیه‌ای عواقب این به هم خوردن توافق ایران و آژانس را متوجه مجلس دانست.

 ساز ناهماهنگ دولت و مجلس در برابر آژانس اتمی

به گزارش الف، سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران در شنبه‌شب 2 اسفندماه نشان‌دهنده تلاش وی برای بازداشتن ایران از توقف نظارت‌های فرا پادمانی مطابق قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» بود. در سفر یک‌روزه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدارها و مذاکراتی با علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه  صورت گرفت.

در پایان سفر گروسی، ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه‌ای مشترک صادر کردند که به‌موجب آن اعلام‌شده بود ایران برخی اقدامات داوطلبانه را از روز سه‌شنبه 5 اسفندماه متوقف می‌کند و از دسترسی آژانس نیز به مدت حداقل سه ماه جلوگیری خواهد کرد.

اما این اتفاق به‌شدت مورد مخالفت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه صبح روز دوشنبه 4 اسفندماه قرار گرفت. نمایندگان معتقد بودند توافق و بیانیه مشترک ایران و آژانس با قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران مغایرت دارد.

بر اساس اظهارنظر نمایندگان ماده 6 این قانون به‌صراحت بیان می‌دارد که دولت موظف است در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای 1+4 در قبال ایران و عادی نشدن روابط کامل بانکی، عدم رفع کامل موانع صادرات و فروش کامل نفت و فرآورده‌های نفتی و برگشت کامل و سریع ارز منابع حاصل از فروش، دو ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون پروتکل الحاقی را متوقف کند. بر این اساس قرار بود روز 5 اسفندماه نظارت‌های آژانس بر برنامه هسته‌ای ایران کاهش یابد اما تقریباً دو روز پیش از اجرای آن، ترتیبات جدیدی به دست آمد که به آن اشاره شد.

به همین دلیل بود که نمایندگان در راستای ماده (234) آیین‌نامه داخلی مجلس، با ارسال گزارش کمیسیون امنیت ملی در رابطه با تخلف دولت در اجرای قانون راهبردی به قوه قضائیه با 221 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 239 نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

اما این روایت و برداشت مبنی بر تخطی از قانون اقدام راهبردی را نمایندگان مجلس داشتند و شورای عالی امنیت ملی چنین نظری نداشت. در این ارتباط کیوان خسروی، سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه همه نظارت‌های فرا پادمانی از پنجم اسفند متوقف خواهد شد گفت: در بیانیه مشترک ایران و آژانس و پیوست اجرایی آن نیز که در سفر گروسی به تهران موردتوافق قرار گرفت، بر موضوع اجرای کامل قانون مصوب مجلس تصریح‌شده و ترتیبات انجام آن مخدوش نشده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب در دیدار رئیس و منتخبان ملت در مجلس خبرگان با اشاره با اختلاف برداشتی که مجلس از کار دولت دارد بیان داشتند: این اختلاف‌نظرها قابل‌حل است و باید دو طرف، قضیه را با همکاری یکدیگر حل کنند و نباید اختلاف‌ها رها و یا تشدید شود که نشان‌دهنده دوصدایی باشد.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: دولت خود را موظف به عمل به قانون می‌داند و باید به این قانون که قانون خوبی است، به‌دقت عمل شود.

متعاقب بیانات رهبری، دولت در بیانیه‌ای ضمن استقبال از دستور رهبری برای ایجاد یک‌صدایی در کشور در اجرای قانون مجلس، تأکید کرد که مذاکرات و توافقات جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کاملاً منطبق با قوانین کشور بوده و کم‌هزینه‌ترین شیوه برای اجرای کامل قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران بوده است. در بخشی از این بیانیه آمده که دولت «همه تلاش خود را برای ساماندهی به اقتصاد کشور، معیشت مردم و رفع عزتمندانه و خردمندانه تحریم‌ها بکار خواهد گرفت. درعین‌حال اگر مجلس محترم شورای اسلامی چنین حرکت هوشمندانه‌ای را خلاف قانون خود می‌داند و قصد دارد بیانیه مشترک صادره را غیرفعال کند باید مسئولیت عواقب آن را نزد مردم بپذیرد و پاسخگوی همه هزینه‌های مترتب بر آن باشد».

حالا باید مشاهده کرد که مجلس چه واکنشی قرار است به این بیانیه بدهد. این اتفاقات در حالی رخ‌داده که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در کنفرانس خلع سلاح گفت واشنگتن زمانی به برجام بازمی‌گردد که ایران تعهداتش را در توافق به‌طور کامل انجام داده باشد. بلینکن همچنین مدعی شد در هماهنگی با متحدان ایالات‌متحده می‌باید بندهای برجام را طولانی‌تر و تقویت کرد تا به‌زعم وی نگرانی‌ها درباره رفتار منطقه‌ای و مسئله موشکی ایران رفع شود.

با توجه به چنین شرایطی که آمریکا تمام تلاش خود را در راستای ایجاد اجماع علیه ایران و هماهنگ‌سازی متحدان خود در پیش‌گرفته ضرورت دارد بنا به توصیه رهبر انقلاب در داخل کشور رویکرد وحدت آمیز سرلوحه کار مجلس شورای اسلامی و دولت قرار گیرد تا استیفای حقوق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها با موانع کمتری مواجه باشد. بدون شک اختلاف و شکاف بین مسئولین موجب کاهش قدرت چانه‌زنی ایران خواهد شد. البته ناگفته پیداست چنین امری صرفاً از رهگذر پایبندی و تعهد دولت به قوانین مجلس شورای اسلامی به‌ویژه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران امکان‌پذیر خواهد بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۳۶۳۵۹۰۹:۰۵:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۵
حقوقدان و سرهنگ در حال مچ انداختن هستند
ناشناس۱۸۳۶۵۱۸۱۰:۴۴:۵۶ ۱۳۹۹/۱۲/۵
مسئولان ما اصولا استعداد عجیب و بی نهایتی در از بین بردن فرصتها دارند. در حالیکه با ترامپ مسئله داشتیم و بایدن پیروز شد می توانستیم از همان ابتدای پیروزی بایدن با مانور بر روی شکست ترامپ ابتکار عمل را در دست بگیریم و با همکاری خود خواسته و اگاهانه با بایدن عملا جریان بازی را به نفع خود کنیم. ولی عوضش چه کردیم؟ یک شرایط بالا بلند و دست نیافتنی و از موضع بالا و تحقیر امیز برای ابتدای کار بایدن و رفع تمام تحریمها در چند هفته گذاشتیم. امکان نداشت که عملی شود. حالا هم همه شاهدیم چه اتفاقی افتاد. عملا این فرصت تاریخی پیروزی بایدن و شکست ترامپ به بدترین شکل ممکن را از بین بردیم.
ناشناس۱۸۳۶۸۲۲۱۳:۲۰:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
چه کامنت ساده انگارانه و ساده لوحانه ای.مثل اینکه مصاحبه بایدن رو ندیدی که گفته قرار نیست تحریمی بر داشته بشه.
ناشناس۱۸۳۶۹۷۳۱۵:۱۲:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۵
بایدن بیست روز بعد از امدن به قدرت گفت تحریم برداشته تمی شود. ولی ما یک ماه قبل از امدن او به قدرت هول شدیم و شرایط بالا بلند برای او نوشتیم و تحت عنوان طرح راهبردی روی ان تبلیغ و مانور دادیم.
مجتبی۱۸۳۷۰۷۷۱۶:۳۴:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۵
چرا دروغ می گویید؟ کدام مچ انداختن دولت و مجلس؟ شورای عالی امنیت ملی ۲۵ بهمن تصمیمی گرفت که دیروز اجرا شد و اتفاقا قالیباف هم به عنوان عضو شورا از آن اطلاع داشت!
ناشناس۱۸۳۷۰۸۵۱۶:۴۰:۴۲ ۱۳۹۹/۱۲/۵
لابد 4 سال دیگه باید منتظر مذاکره بایدن و ظریف باشیم این راهکار به درد خودتان میخوره !
ناشناس۱۸۳۷۰۱۵۱۵:۵۰:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۵
هنوز دوستان متوجه نشدن زمانی که ایران نیروگاه اراک را در نتیجه یک تفاهم نامه و حتی نه موافقت نامه یا قرارداد در برجام سیمان کرد و از ان بدتر زمانی که ترامپ از برجام خارج شد و ایران علیرغم خط قرمز خود در ان و تعهدات ان باقی ماند کل جریان هسته ای دیگر از مسیر مورد نظر ایران خارج شده و هر اندازه درصد غنی سازی بیشتر شود فقط به همان میزان فشار اقتصادی و تحریم بیشتر خواهد شد بدون اینکه انها نگرانی داشته باشند. چطور این را می توان به دوستان توجه داد که کاری که نباید میشد انجام شده و هر اندازه بر مواضع قبل از سیمان اراک یا خروج ترامپ تاکید کنیم خود و کشور را بیشتر در مشکل قرار دادیم
ناشناس۱۸۳۷۰۴۱۱۶:۰۹:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
آزموده را دوباره آزمودن خطاست. 8 سال اقتصاد کشور را معطل امضاء برجام و اجرای برجام کردند نتیجه چی بود ؟! تورم لجام گسیخته و 10 برابر شدن نرخ ارز و 12 برابر شدن سکه و 7 برابر شدن قیمت خودرو و موبایل و مواد غذایی و غیره و افزایش 1000 درصدی قیمت مسکن و دیگر هیچ !
ناشناس۱۸۳۷۰۴۶۱۶:۱۳:۰۶ ۱۳۹۹/۱۲/۵
روحانی هرگز در معنا حقوقدان نبوده و نیست __ قالیباف مدیر جهادی و سردار مقتدر است
ناشناس۱۸۳۷۰۸۸۱۶:۴۳:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۵
درد و بلای قالیباف بخوره تو سر هرچی مدیر خسته و تنبل و نجومی بگیر است.
ناشناس۱۸۳۶۸۳۱۱۳:۲۴:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۵
مثل این که هنوز نفهمیدی دنبال گسترش درخواست های متعدد بودن و این مصوبه مجلس یک توقفی ایجاد کرد در قبال این درخواست‌های دیگر
ناشناس۱۸۳۷۰۴۴۱۶:۱۲:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۵
اینها همان ساده لوحانی هستن که شب امضاء برجام با اسکناس 1 دلاری و 500 تومانی توی خیابانها رقص و پایکوبی می کردند و خیال می کردند که با توافق هسته ای دلار مفت می شود !
ناشناس۱۸۳۶۸۳۸۱۳:۳۱:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
بایدن از روز اول گفت باید امارات و عربستان را به جمع کشورهای مذاکره کننده اضافه کنیم !!! و در مورد مسائل موشکی و منطقه ای هم مذاکره کنیم !!! یعنی دقیقا"همان زیاده خواهی های ترامپ را تکرار کرد و با این شرط و شروط ها امکان مذاکره مجدد وجود نداشت.
ناشناس۱۸۳۶۸۷۱۱۳:۵۲:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۵
سگ زرد برادر شغال است بایدن هم هیچ امتیازی به ایران نمی دهد همان طور که خود اوباما هیچ امتیازی نداد و هیچکدام از تحریمهای بانکی و مالی و پولی را لغو نکرد.
ناشناس۱۸۳۶۸۸۲۱۴:۰۰:۳۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
چرا خودتان را به ندانستن میزنید ابتدا بایدن بود که گفت میخواهد تحریمها را حفظ کند و بازگشت به برجام را در کوتاه مدت ممکن نداست از خواب بیدار شوید لطفا
ناشناس۱۸۳۷۰۱۲۱۵:۴۷:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
انسان عاقل از یک سوراخ 10 بار گزیده نمیشه.
ناشناس۱۸۳۷۳۰۸۱۹:۵۲:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۵
برادر عزیز آمریکا اعلام کرد بهیچوجه هیچکدام از تحریمها رو لغو نخواهد کرد!دولت محترم تا کجا میخواهد خم شوند؟آیا وادادگی تا الان نتیجه ای داشته؟جلب است مجلس قانون تصویب میکند رئیس آژانس تشریف می آورند حضرات مجددا ننگ نامه امضا می‌نمودند فهیم هستند هر کاری خواستید کردید وبا شعارهایتان مردم را دربدر
ناشناس۱۸۳۶۵۲۰۱۰:۴۵:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۵
دولت بنا به مصلحت رهبری صلاح دیده نشد که استیضاح شود حالا خود را بیمه شده می بیند
ناشناس۱۸۳۶۵۶۵۱۱:۰۶:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۵
بایدن یک سیاستمدار کهنه کار و یک جنتلمن است. باید مستقیم و بدون واسطه با آمریکا گفتگو کرد.
ناشناس۱۸۳۶۶۰۸۱۱:۲۲:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
ما هسته ای نخواهیم کی را باید ببینیم؟
ناشناس۱۸۳۶۶۵۴۱۱:۴۶:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۵
فعلا که آش کشک خاله مان شده است!
ناشناس۱۸۳۶۶۶۵۱۱:۴۹:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
حق مسلم ما رفاه، آبادانی، ارزانی، کار، شادی ...... است.
ناشناس۱۸۳۶۶۹۶۱۲:۰۵:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۵
اکثریت مردم ایران خواهان استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای هستن.
ناشناس۱۸۳۶۶۹۸۱۲:۰۷:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۵
فعلا که اولین نتیجه این توافق عظیم با اژانس به نتیجه رسید. امروز وزارت خارجه کره جنوبی رسما بیانیه داده و بر خلاف گفته های دیروز بانک مرکزی ایران اعلام کرده که هر گونه ازاد سازی ذخایر ارزی ایران در کره جنوبی منوط به رایزنی های اینده با وزارت خارجه امریکاست! خوب. همه دولتها همین خواهند بود. وقتی می بینیند که خود ایران بدنبال رایزنی مستقیم و غیر مستقیم با 5+1 و امریکا واژانس هست دیگر کره جنوبی یا ژاپن یا عراق و.... خودشان را جلوتر از امریکا بیاندازند و برای خودشان در روابط بین المللی و تجاری خود با امریکا مشکل درست کنند؟! گمان می کنید کار سفارت کره جنوبی در ایران یا سایر کشورها فقط اهدا سریالهای مجانی کره ای برای پیشبرد بازار تجاری کالاهای کره ای است! این سفارت ها خیلی خوب می دانند در ایران و اقتصاد و وضعیت صادرات و واردات و مالی ایران چگونه است. بر اساس ان تصمیم میگیرند نه بر اساس گزارشهای رسمی روابط عمومی وزارت نفت یا بانک مرکزی یا وزارت اقتصاد و صمت ایران.
ناشناس۱۸۳۶۷۵۶۱۲:۳۴:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۵
یک نیروگاه بوشهر ساختید، 8 میلیارد دلار خرجش کردید. با آن 8 میلیارد دلار می توانستید چه کارهای دیگری بکنید که امروز مردم در رفاه باشند.
ناشناس۱۸۳۶۸۳۵۱۳:۲۸:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۵
شما جز همان هایی هستی که می گفتند نفت بو می دهد و نمی خواهیم و هزینه آن به چه کار می آید ولی با همان نفت 90درصد کالاها از آن می سازند
ناشناس۱۸۳۶۸۶۸۱۳:۴۹:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۵
کشورهای بزرگ دنیا کل اقتصاد و صنعت را رها نکردند به امید مذاکره !
ناشناس۱۸۳۶۸۷۳۱۳:۵۴:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
نیروگاه اتمی بوشهر با یک میلیارد دلار هزینه ساخته شد و در سال 90 راه اندازی شد و 1000 مگاوات تولید برق دارد.
ناشناس۱۸۳۶۹۰۱۱۴:۱۱:۳۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
جو بایدن
ناشناس۱۸۳۷۰۳۷۱۶:۰۴:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۵
کره جنوبی و ژاپن مستعمره و گاو شیرده امریکا هستن به همین دلیل استرداد 9 میلیارد دلار اموال بلوکه شده ایران را مشروط به رایزنی با امریکا کردند.
مجتبی۱۸۳۸۰۵۰۰۹:۳۷:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۶
شوما یعنی دقیقا کیا؟ نکنه داری از طرف مردم حرف می زنی؟ عجب اعتماد به نفسی!
ناشناس۱۸۳۶۶۱۵۱۱:۲۶:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۵
کشوری که 200 سال گاز دارد، چه اصراری به غنی سازی دارد؟
ناشناس۱۸۳۶۶۵۷۱۱:۴۷:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۵
بیچاره سلاح هسته ای، اسمش بد در رفته است. وگرنه سلاح هسته ای هم نوعی سلاح است.
ناشناس۱۸۳۶۶۶۴۱۱:۴۹:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
امریکا جانت هم به اندازه چند دهه نفت و گاز دارد چه نیازی به هسته ای دارد؟
ناشناس۱۸۳۶۶۶۷۱۱:۵۱:۴۲ ۱۳۹۹/۱۲/۵
عده ای وضعیت فلاکت بار فعلی مردم بخاطر تحریم ها را نمی بینند. اما با دوربین ضرورت داشتن انرژی هسته ای در صد سال دیگر را می بینند!!!!!
ناشناس۱۸۳۶۶۸۶۱۲:۰۱:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۵
خودت را با آمریکا مقایسه نکن.
ناشناس۱۸۳۶۶۹۹۱۲:۰۷:۵۹ ۱۳۹۹/۱۲/۵
سوخت های فسیلی رو به اتمام است باید انرژی پاک اتمی را جایگزین کنیم.
ناشناس۱۸۳۶۷۳۵۱۲:۲۶:۵۰ ۱۳۹۹/۱۲/۵
به دولت محبوبت بگو ساختار اقتصادی که مشکلات 80درصدی است را حل کند
ناشناس۱۸۳۶۷۴۲۱۲:۲۸:۲۳ ۱۳۹۹/۱۲/۵
شما هم همه چیزتان را با آمریکا مقایسه نفرمایید و خودتان را تحقیر کنید
ناشناس۱۸۳۶۷۴۳۱۲:۲۹:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۵
انرژی اتمی انرژی پاک است؟؟؟؟
ناشناس۱۸۳۶۸۷۶۱۳:۵۷:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۵
بسیاری از کشورهای پیشرفته از جمله امریکا و ایتالیا و فرانسه و ژاپن و چین و کره جنوبی و روسیه و غیره 90 درصد برق خود را از طریق انرژی پاک اتمی تامین می کنند.
ناشناس۱۸۳۶۹۲۶۱۴:۳۳:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
هرگز نباید کسانی که خودشان را به خواب زده اند بیدار کرد چون کاملاً بی فایده است .
ناشناس۱۸۳۶۶۲۲۱۱:۳۱:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۵
مسئولان چند روز مرخصی بگیرند و در میان مردم بصورت ناشناس بروند تا بدبختی ها و فلاکت کوچک تا بزرگ را از نزدیک ببینند. آن وقت تصمیم بگیرند آیا برایشان صرف دارد که آخرت خود را به داشتن مسند قدرت و ثروت در این دنیا بفروشند.
ناشناس۱۸۳۶۸۸۰۱۳:۵۹:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۵
مسئولان دولت اگر تدبیر داشتن اکنون وضع اقتصاد کشور و معیشت مردم این نبود که شرمنده زن و بچه خود باشند.
ناشناس۱۸۳۶۶۳۳۱۱:۳۵:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۵
آره همان جنتلمن معاون اوباماجان که می رفتید می گفتید اوباما اوباما یا با ما یا با اونا و دوستانت هم اجابت کردن و تحریم بر مردم تحمیل کردن و معلوم است که باید دوباره این را بگویی!!!!
ناشناس۱۸۳۶۷۱۰۱۲:۱۵:۵۰ ۱۳۹۹/۱۲/۵
آنانی که بر روی موشک شعار نوشتند و ساز مخالف کوک کردند باید جوابگو باشند.
ناشناس۱۸۳۶۷۳۱۱۲:۲۶:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۵
موشک هیچ ربطی به برجام ندارد آنهایی که میگفتن امضاء جان کری تضمین است!!! و تضامین لازم را از دشمن نگرفتن باعث نابودی برجام شدند.
ناشناس۱۸۳۶۷۴۶۱۲:۳۱:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۵
خخخه موشک و شعار ان چند سال از تحریم های سال 91 گذشته بود که انجام شد در ضمن چه ربطی به آمریکا دارد مشکل ما و اسرائیل؟!!!!!
ناشناس۱۸۳۶۷۵۱۱۲:۳۲:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۵
هسته ای ربطی به موشک ندارد این صد بار ولی عده ای خودشان را از عمد به خواب می زنند
ناشناس۱۸۳۶۷۵۴۱۲:۳۳:۴۹ ۱۳۹۹/۱۲/۵
بتن ریزی در دانش و صنعت کشور و تعطیلی کامل آن در سال 83 به چه دلیل بود قربان که مدینه فاضله شما دبه کردن
ناشناس۱۸۳۶۸۲۸۱۳:۲۱:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۵
عده ای فکر می کنند که فقط خودشان موشک دارند. ممکن است دیگران هم موشک های بهتر و دقیق تر داشته باشند.
ناشناس۱۸۳۶۶۴۳۱۱:۴۰:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۵
آن آقا همان قدر که در دیدار با پوتین موفق بود، در دیدار احتمالی با بایدن هم موفق خواهد شد!!!
ناشناس۱۸۳۶۶۶۹۱۱:۵۲:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۵
بازی قدرت و ثروت، بازی کثیفی است.
ناشناس۱۸۳۶۷۸۸۱۲:۵۱:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۵
دولت معیشت مردم را برای مذاکره مجدد با امریکا به گروگان گرفته و متاسفانه 3 ماه دیگه برای تداوم تحریمها به دشمنان مهلت داد.
ناشناس۱۸۳۶۸۸۴۱۴:۰۱:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
سفر آقای قالیباف به مسکو با استقبال گرم مقامات دومای روسیه مواجه شد و در جهت تعمیق مناسبات دو کشور دوست و همسایه موفق بود.
ناشناس۱۸۳۶۷۱۶۱۲:۱۸:۲۳ ۱۳۹۹/۱۲/۵
چیه هی میای نظر میدی بایدن مون جنتلمنه جنتلمنه جنتلمنه؟! تفکر هم خوب چیزی هستش!
ناشناس۱۸۳۶۷۴۱۱۲:۲۷:۵۶ ۱۳۹۹/۱۲/۵
جو بایدن یک یانکی تروریست است که از ترور سردار سلیمانی حمایت کرد.
ناشناس۱۸۳۶۵۹۲۱۱:۱۳:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۵
ما نباید لجبازی کنیم . تمام کارایی که خارج برجام بوده تعلیق کنیم تا اونا هم برگردن به برجام و تحریم ها رو لغو کنن
ناشناس۱۸۳۶۶۳۷۱۱:۳۷:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۵
خخخه ساعت خواب سعادت آباد که کلا همه چیز را تعطیل کردین ولی... خیلی پررو تشریف دارید شما ایرانی هم هستید یا تقی زاده هایی هستید که...!
ناشناس۱۸۳۶۷۰۳۱۲:۰۹:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۵
امریکا اول از برجام خارج شده و خلف وعده کرده در قدم اول آنها باید تحریمهای بانکی و نفتی را بردارند و حُسن نیت خود را اثبات کنند.
ناشناس۱۸۳۶۷۴۴۱۲:۳۰:۰۲ ۱۳۹۹/۱۲/۵
امریکا و اروپا که به تعهدات برجامی شون عمل نکرده اند و تحریمها را تشدید کرده اند حق ندارند برای ایران شرط و شروط تعیین کنند و باید دست از لجاجت بردارند و تحریم ها را لغو کنند.
ناشناس۱۸۳۶۶۲۱۱۱:۳۱:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۵
شورای عالی امنیت ملی این وسط چکاره است ؟مگر قالیباف عضو نیست ؟
ناشناس۱۸۳۶۵۲۵۱۰:۴۶:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۵
همه دنیا و ایران متوجه شدند چه اتفاقی افتاد. صد رحمت به 598
ناشناس۱۸۳۶۵۷۰۱۱:۰۷:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۵
دوران بمب و موشک و هسته ای گذشته است. رفاه کشورها تنها با تعامل و همکاری با کشورهای دیگر تامین می شود.
ناشناس۱۸۳۶۶۴۹۱۱:۴۳:۱۵ ۱۳۹۹/۱۲/۵
بعله گذشته که همچنان کد خدای شما لشکر کشی می کند و بمب می ریزد بر سر مردم! دوران غرب زدگی هر چی ان ورتر برود دیگر رنگ می بازد در کشور و دیگر نمی توانید سر مردم شیره بمالید که سرنوشت لیبی و عراق ایجاد کنید
ناشناس۱۸۳۶۷۰۵۱۲:۱۱:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۵
اگر دوران بمب و موشک و هسته ای تمام شده !!! چرا امریکا و اروپا و اسرائیل سلاح های اتمی و کشتار جمعی خود را نابود نمی کنند ؟!
ناشناس۱۸۳۶۷۴۰۱۲:۲۷:۵۰ ۱۳۹۹/۱۲/۵
ولی انگار دنیا برعکس اینه...حتی عربستان هم دنبال بمب اتمه...یا خوابین یا که ...همه می دانند مجلس داره کارش را درست انجام می دهد...ولی منافقان و...ناراحتند
ناشناس۱۸۳۷۴۲۵۲۱:۳۲:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
اگه دورانش گذشته پس چرا خود امریکا هر روز داره آزمایش موشکی و هسته ای انجام میده؟؟؟
ناشناس۱۸۳۶۵۸۶۱۱:۱۲:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۵
غنی سازی در ایران خصوصا غنی سازی 20 درصدی هیچ اولویتی ندارد. صرفا ابزاری است برای عده ای تا بازی لج و لج بازی با آمریکا و غرب را ادامه دهند.
ناشناس۱۸۳۶۶۵۲۱۱:۴۴:۳۸ ۱۳۹۹/۱۲/۵
لج بازی آمریکا با ایران به بهانه 20 درصدی و غنی سازی چرا این مدینه فاضله شما دست از این 20 درصدی و بمب بر نمی دارد؟!
ناشناس۱۸۳۶۷۶۷۱۲:۳۸:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۵
ادامه این بازی سودهای فراوانی برای عده ای دارد!
ناشناس۱۸۳۶۶۹۳۱۲:۰۴:۱۴ ۱۳۹۹/۱۲/۵
یکسری برو در بیمارستان تا با این 20درصدی آشنا شوی و حتی 90درصد هم برای سوخت کشتی با فناوری هسته ای نیاز است فکر کردی فقط برای بمب کارایی دارد جناب؟
ناشناس۱۸۳۶۷۷۲۱۲:۴۱:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۵
رادیو ایزوتوپ ها درمانی بسیار ارزان هستند. ما نیازی به سوخت اتمی برای کشتی نداریم. آیا ناو هماپیما بر داریم؟ می دانی هزینه ساخت و نگهداری یک ناو هواپیما بر چقدر است؟ اگر کشتی با سوخت هسته ای دچار نشت رادیو اکتیو شود، وسط اقیانوس می خواهی چی کار کنی؟؟؟
ناشناس۱۸۳۶۸۴۲۱۳:۳۵:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۵
هر کیلوگرم اورانیوم 20 درصد غنی شده برای تولید صفحه سوخت برای راکتور تحقیقاتی و پزشکی تهران در بازار جهانی 60 میلیون دلار قیمت دارد و بسیار گران است.
ناشناس۱۸۳۶۸۵۱۱۳:۴۰:۱۹ ۱۳۹۹/۱۲/۵
توجیه را فقط نگاه کن ارزان است! هنوز نمیدانی سوخت 20 درصدی ندادن و برای نجات جان مریضان مجبور به تولید آن شدیم فقط برای ناو نیست در ضمن همان گونه که کدخدای شما پاک می کند آب دریاها را!!
ناشناس۱۸۳۶۷۰۶۱۲:۱۲:۳۲ ۱۳۹۹/۱۲/۵
غنی سازی 20 درصدی اهرم فشار ایران برای لغو تحریمهاست.
ناشناس۱۸۳۶۷۷۳۱۲:۴۲:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
تا به حال دیدی یک نفر با تیر کمان کس دیگری را تهدید کند؟؟؟
ناشناس۱۸۳۶۸۴۴۱۳:۳۶:۳۴ ۱۳۹۹/۱۲/۵
وقتی سال 94 توافق شد به خاطر همان 20 درصدی بود حالا حالا ها خوش باش!
ناشناس۱۸۳۶۸۴۷۱۳:۳۷:۰۸ ۱۳۹۹/۱۲/۵
غنی سازی 20 درصدی همانند موشک بالستیک دور برد است اگر تیر وکمان بود که دشمنان اینقدر جوش نمی زدند.
ناشناس۱۸۳۶۶۴۱۱۱:۳۹:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۵
یادش بخیر آن زمان دشمن را اخراج کردیم و قطعنامه را پذیرفتیم ولی در این چند سال برای راه دادن دشمن و میزان این نفوذ داریم به سر و کله هم می زنیم و آنها خوب فهمیدن و بازی می‌دهند ما را
ناشناس۱۸۳۶۵۲۶۱۰:۴۷:۱۵ ۱۳۹۹/۱۲/۵
همه دنیا و ایران متوجه شدند چه اتفاقی افتاد.
ناشناس۱۸۳۶۵۷۵۱۱:۰۸:۵۶ ۱۳۹۹/۱۲/۵
مذاکره و تعامل، دل شیر و قدرت استدلال و منطق می خواهد. متاسفانه عده ای از آن واهمه دارند.
ناشناس۱۸۳۶۶۴۶۱۱:۴۱:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۵
مذاکره برای دادن نوامیس کشور شیر دلی نمی خواهد!
ناشناس۱۸۳۶۷۰۷۱۲:۱۳:۲۹ ۱۳۹۹/۱۲/۵
جنتلمن های پشت میز مذاکره همان تروریست های فرودگاه بغداد هستن.
ناشناس۱۸۳۶۷۸۷۱۲:۵۰:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۵
خواب بودی و این چند سال مذاکره رو ندیدی؟؟؟؟ با همین به اصطلاح مذاکرات سرمون رو شیره مالیدن
ناشناس۱۸۳۶۸۱۴۱۳:۱۵:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۵
چقدر میگیری این همه چرت و پرت بگی؟
ناشناس۱۸۳۶۹۵۸۱۴:۵۳:۵۶ ۱۳۹۹/۱۲/۵
دوست عزیز اگر با نظر کسی موافق نیستی دلیل نمی شود که آن را چرت و پرت نامیده و توهین کنی. ادب را رعایت کن.
ناشناس۱۸۳۶۸۴۸۱۳:۳۸:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۵
درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید با دولتهای بدعهد و خبیث مذاکره کنیم.
ناشناس۱۸۳۶۵۵۰۱۰:۵۹:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۵
کاشکی حقوقدان هم بود و بلد هم بود
ناشناس۱۸۳۶۶۳۸۱۱:۳۷:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۵
کاش سرهنگ بود و بلد هم بود !
ناشناس۱۸۳۶۶۵۳۱۱:۴۵:۴۵ ۱۳۹۹/۱۲/۵
در دوران سرهنگی و دفاع مقدس خودش را اثبات کرده
ناشناس۱۸۳۶۸۳۰۱۳:۲۳:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۵
پس چرا با پوتین ملاقات نکرد؟
ناشناس۱۸۳۶۸۵۶۱۳:۴۲:۲۹ ۱۳۹۹/۱۲/۵
و این حقوقدان چندین بار شکست خورده در مسولیت هایی که داشته
ناشناس۱۸۳۶۹۱۸۱۴:۳۰:۴۵ ۱۳۹۹/۱۲/۵
رئیس جمهور مغولستان الان در روسیه قرنطینه است برای دیدار با پوتین
ناشناس۱۸۳۷۰۲۲۱۵:۵۳:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۵
قالیباف بعنوان هشتمین شهردار برتر جهان انتخاب شد اصلاح طلبان عمرا"همچنین مدیر جهادی توانمندی ندارند.
ناشناس۱۸۳۶۷۹۶۱۲:۵۹:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
حتی کیهان دفاع کرد از دولت
ناشناس۱۸۳۶۸۲۱۱۳:۱۸:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۵
همین ، نشان از راه اشتباه قطعی دولت دارد :-)
ناشناس۱۸۳۷۰۲۷۱۵:۵۵:۰۶ ۱۳۹۹/۱۲/۵
اشتباه این بود که از سال 82 یک مسئله داخلی را بین المللی کردند و اجازه دخالت اجانب در امور داخلی کشور را دادند.
ناشناس۱۸۳۷۳۲۸۲۰:۰۶:۰۲ ۱۳۹۹/۱۲/۵
کار دولت نقل اون طرف هست که خانواده اش طبقع پایین خونه اش گروگان هستند و خودش بالا به صندلی بسته...افتخارش اینه که دوبار خودش را از صندلی تکان داده ...کی میشه پس خرداد ۰۰
علیزاده۱۸۳۸۳۳۸۱۱:۳۸:۵۶ ۱۳۹۹/۱۲/۶
درایت روحانی / تعامل جهانی / آسایش ایرانی
ناشناس۱۸۳۶۳۶۵۰۹:۱۰:۴۳ ۱۳۹۹/۱۲/۵
ساز دولت با ساز ملت هماهنگ است . این وسط ساز مجلس ناهماهنگ است
ناشناس۱۸۳۶۵۸۷۱۱:۱۲:۴۳ ۱۳۹۹/۱۲/۵
هسته ای جز ضرر هیچ فایده ای برای ایران نداشته است. کدام کشوری تا به حال در دنیا وجود داشته که تمام امورش را به یک صنعت و آن هم صنعت هسته ای پیوند زد باشد؟
ناشناس۱۸۳۶۶۲۰۱۱:۳۱:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
چشمانت را باز کن و علوم دیگر هم ببین
ناشناس۱۸۳۶۷۹۴۱۲:۵۴:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
مثلا اقتصاد، 85 درصد کارخانه ها زیست محیطی غیر مجاز هست، بدترین عملکرد در جهان در حوزه ی مدیریت منابع آب، ارزش پول ملی، ارابه سازان، متوسط عمر ساختمان یک چهارم اروپا، قدرت خرید مردم،
ناشناس۱۸۳۶۸۵۳۱۳:۴۰:۲۲ ۱۳۹۹/۱۲/۵
یک دهم شدن ارزش پول ملی و فاجعه اقتصادی بوجود آمده نتیجه گره زدن چرخ سانتریفیوژ به چرخ اقتصاد و شرطی کردن اقتصاد است.
ناشناس۱۸۳۶۶۳۴۱۱:۳۵:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۵
ادامه هسته ای باید به رفراندوم ملت گذاشته شود
ناشناس۱۸۳۶۶۸۵۱۲:۰۱:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۵
ای مردم شما خواهان این هستید که یک صنعت را از بین ببریم یا نه؟ آن هم به خاطر زورگویی دیگران که خودشان دارند کلاس چندمی که ادبیات سیاسی کاران را بازگو می کنی آن هم به غلط کاشکی هم درست بود
ناشناس۱۸۳۶۷۶۴۱۲:۳۸:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۵
به شرطی که اگر ملت به تداوم و توسعه صنعت هسته ای رای دادند نگوئید تقلب شده است !!!!
ناشناس۱۸۳۷۲۲۹۱۹:۰۱:۳۲ ۱۳۹۹/۱۲/۵
ولی اعدام خاینین منافع ملت نیاز به رفراندوم ندارد.
ناشناس۱۸۳۶۶۴۰۱۱:۳۸:۵۶ ۱۳۹۹/۱۲/۵
ارمغان هسته ای ، تا کنون گرسنگی و فقر و تحریم بوده
ناشناس۱۸۳۶۶۵۶۱۱:۴۷:۲۲ ۱۳۹۹/۱۲/۵
ادامه گدایی از کدخدا در این 20 سال چیزی جز فقر نداشته ولی در صنعت نظامی که گدایی نبود در قدرت جهانی حرف می زنیم
ناشناس۱۸۳۶۷۰۸۱۲:۱۴:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۵
تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن و دلار 30 هزار تومانی ثمره برجام است.
ناشناس۱۸۳۶۷۸۰۱۲:۴۵:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
به قول جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریمهای ضد ایرانی فرو ریخته بود.
ناشناس۱۸۳۶۷۶۸۱۲:۳۸:۵۶ ۱۳۹۹/۱۲/۵
اوضاع فعلی کشور نتیجه برجام و اعتماد بی جا به کدخدا و غرب است.
ناشناس۱۸۳۶۸۶۳۱۳:۴۷:۰۶ ۱۳۹۹/۱۲/۵
8 سال اقتصاد کشور را معطل مذاکره با امریکا کردند و تورم 1000 درصدی سر سفره مردم گذاشتن بازهم دست بردار نیستن !
ناشناس۱۸۳۷۲۳۵۱۹:۰۵:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۵
پس، از تقصیره دولت قبل شیفت پیدا کردید به تقصیره هسته ایه. نه دوست عزیز فقر و گرسنگی حاصل بی عرضگی و فساده سازمان یافته دوستان شماست.
ناشناس۱۸۳۶۷۳۲۱۲:۲۶:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۵
زمان ملی شدن نفت هم می‌گفتند نفت بو می دهد خوب نیس...
ناشناس۱۸۳۶۷۴۸۱۲:۳۱:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
مجلس در راس امور است دولت باید مصوبه مجلس را که اهرم فشاری برای رفع تحریم هاست اجرا کند.
ناشناس۱۸۳۶۳۶۶۰۹:۱۱:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۵
نگران نباشید ابن ساز کوک کوک است
ناشناس۱۸۳۶۸۰۵۱۳:۱۰:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۵
دقیقا.تا ساعاتی دیکر موضع مجلس تعدیل میشه
ناشناس۱۸۳۶۳۷۱۰۹:۱۲:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۵
ساز نیست . جنگ است . جنگ قدرت
ناشناس۱۸۳۶۳۷۹۰۹:۱۷:۳۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
پریدن به جون هم و معیشت مردم هم رفته روی هوا # جنگ _ قدرت
ناشناس۱۸۳۶۵۵۶۱۱:۰۳:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۵
جنگ قدرت به خاطر خارجی ها! شرم آور است با این دوقطبی سازی جریان غرب زده
ناشناس۱۸۳۶۳۸۷۰۹:۲۱:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۵
بگذارید دولت کاهش بازرسی ها را مطابق توافق با آژانس انجام دهد با احساسی کردن موضوع و عدم تعامل با آژانس و بقیه اعضای توافق برجام می رسیم نقطه سر سطر و احتمالا نه تنها هیچ تحریمی رفع نخواهد شد بلکه ماشه برجام توسط غربیها با چراغ سبز همین دوستان شرقی فعال خواهد شد
ناشناس۱۸۳۶۶۶۰۱۱:۴۸:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
ماشه کیلویی چند قربان وقتی تحریم آمریکا است ماشه و بی ماشه عددی به حساب نمی آید
ناشناس۱۸۳۶۶۶۸۱۱:۵۱:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۵
ساعت خواب بازرسی طبق روال عادی انجام می شود وکسی هم اعتراضی ندارد مشکل بازرسی های فراتر آن است که همان فیلم گرفتن است از جاهای دیگر و بخش مخفی یک بند ان توافق است
ناشناس۱۸۳۶۳۹۲۰۹:۲۴:۲۲ ۱۳۹۹/۱۲/۵
دعوای زرگری است ، ساز ناهماهنگ نیست . تا ۱۰۰۰ سال دیگه هم تصمیم نهایی گرفته شده و میشه
ناشناس۱۸۳۶۳۹۴۰۹:۲۷:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۵
ریاست محترم جمهور اقای دکتر روحانی ما غنی سازی اورانیوم غیر صلح امیز نمیخواهیم همه دنیا بدانند تقوی الهی و نگاه اسلامی منشا این نگاه است خیال حوصله بحر می‌پزد هیهات چه‌هاست در سر این قطره محال اندیش ز آستین طبیبان هزار خون بچکد گرم به تجربه دستی نهند بر دل ریش نه عمر خضر بماند نه ملک اسکندر نزاع بر سر دنیی دون مکن درویش
ناشناس۱۸۳۶۷۲۹۱۲:۲۳:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۵
حرف همه مردم ایران این است : انرژی هسته ای حق مسلم ما است.
ناشناس۱۸۳۶۳۹۹۰۹:۳۱:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۵
این همه نوشتی به خاطر یک خط آخر؟ مجلس محترم .مذاکره . انتخابات . افتخارات همه مال شما لطفا دست از سر مردم بردارید و اوضاع رو از این هم خرابتر نکنید
ناشناس۱۸۳۶۷۶۶۱۲:۳۸:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۵
دوبار توافق شد که دوستان شما انجام دادن و هر دوبار هم آن زدن زیرش چون چیزهای بیشتری می خواهند
ناشناس۱۸۳۶۴۰۰۰۹:۳۱:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۵
قانون مجلس روشن است آن هم بدون تبصره ولی آقایان می روند.... حتی بند مخفی هم در آن می گنجانند به غیر از اقدام خلاف آن 3 ماه
ناشناس۱۸۳۶۵۴۲۱۰:۵۷:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۵
قانون مذکور مخالف منافع مردم است
ناشناس۱۸۳۶۶۷۰۱۱:۵۳:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۵
اگر منافع مردم برای شما مهم بود که 2 سال بعد از آمدن تحریم ها همچنان به شکل ناموسی تعهدات را نگه نمی داشتید یک طرفه
ناشناس۱۸۳۶۷۱۱۱۲:۱۶:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۵
قانون مجلس برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملی است و دولت موظف است آنرا اجرایی کند.
ناشناس۱۸۳۶۷۸۳۱۲:۴۶:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۵
دولت روحانی و برجام خروجی به نفع مردم و کشور نداشته است باید در اسرع وقت به این خسارت محض پایان بدهیم.
ناشناس۱۸۳۶۵۴۷۱۰:۵۹:۲۳ ۱۳۹۹/۱۲/۵
اتفاقا توافق اقایان هم روشن هست. شما اول بخون بعد نظر بده
ناشناس۱۸۳۶۶۷۱۱۱:۵۴:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۵
ما خواندیم ظاهرا شما نگاه حزبی دارید و نه قانونی!
ناشناس۱۸۳۶۴۰۸۰۹:۳۴:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۵
ظریف یک روز قبل ضرب العجل مجلس رفت با امریکا واروپا بست .
ناشناس۱۸۳۶۵۴۶۱۰:۵۹:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۵
خوب کاری کرد . باید دم کدخدا را دید و دِه را چاپید در غیر اینصورت از گشنگی تلف خواهیم شد . خودمان نیز عرضه اصلاح امور را نداریم و فقط شعار میدهیم
ناشناس۱۸۳۶۷۵۳۱۲:۳۳:۳۴ ۱۳۹۹/۱۲/۵
فقط 20 درصد مشکلات کشور مربوط به تحریم هاست حتی اگر دولت هم نداشتیم اوضاع اقتصادی اینقدر وخیم نمی شد.
ناشناس۱۸۳۶۴۱۲۰۹:۳۵:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
وقتی با دولتی سر کار داریم که آزموده ‌شده نیازی نیست برای چند بار کشور را در بحران فرو ببریم با تصمیمات نا به جایی که می گیرند
ناشناس۱۸۳۶۴۲۱۰۹:۳۸:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۵
با توجه به شناختی که از اوضاع سیاسی کشور داریم،بعید می دونم دولت سرخود با آژانس توافق کرده باشه.
ناشناس۱۸۳۶۷۵۸۱۲:۳۵:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
دولت هیچکدام از خطوط قرمز و شروط 9 گانه رهبری در برجام را لحاظ نکرد و الان هم سرخود مهلت 3 ماهه برای تداوم تحریم ها به آژانس داد .
ناشناس۱۸۳۶۴۲۵۰۹:۳۹:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۵
دولت آمریکا و اروپا رو مقابل هم قرارداد،مجلس هم با این قانونش آمریکا و اروپا رو متحد کرد.شک نکنید اروپایی ها چند وقت دیگه مکانیسم ماشه رو که ترامپ نتونست اجرایی کنه فعال میکنند و روسیه و چین هم مخالفتی با آن نخواهند کرد.
ناشناس۱۸۳۶۶۷۷۱۱:۵۷:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۵
خب فرض کنیم مکانیسم ماشه هم فعال شود؟ چی میشه؟ تحریم‌های شورای امنیت برمیگرده؟ الان مگه ما تحریم شورای امنیتیم که کره و بقیه پولمون رو نمیدن؟ کل این ماجرای هسته ای و مذاکره باعث شرطی شدن و وابستگی بیشتر اقتصاد ما شد.
هم وطن۱۸۳۷۰۶۶۱۶:۲۵:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۵
احتمالا دست به گوگلت خوب باشه . یه سرچی بکن ببین شب عید نوروز سال ۱۳۸۲ برای حکومت صدام چه اتفاقی افتاد؟ درسته هیچ تحریمی نمونده بر ضد این ملت بینوا وضع نشده باشد ، ولی شک نکن خروج از برجام = قرار گرفتن ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل .
ناشناس۱۸۳۶۷۲۵۱۲:۲۲:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۵
روحانی و ظریف باید در مورد مکانیسم ماشه در برجام پاسخگو باشند ؟!
ناشناس۱۸۳۶۴۲۷۰۹:۴۱:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۵
مجلس نباید کوتاه بیاد با این که قانون نقض شده و بدی آن هم این است که با تعیین مجازاتی کرده اگر شل شود مطمئن باشید کشور رو هوا می رود و هر کس ساز خودش را بیشتر از گذشته خواهد زد
ناشناس۱۸۳۶۴۳۱۰۹:۴۳:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
بهتر است مجلس به جای شکایت از دولت کار را یکسره کند و از توان خود برای رای به عدم کفایت دولت استفاده کند و تکلیف همه را روشن کند. یا زنگی زنگ یا رومی روم ...
علیرضا۱۸۳۶۴۳۳۰۹:۴۴:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۵
مسئولیت عواقب 7 سال و 7 ماه حرکت های هوشمندانه قبلی رو دولت بر عهده گرفته ؟!!!
ناشناس۱۸۳۶۴۳۵۰۹:۴۵:۴۹ ۱۳۹۹/۱۲/۵
دو روز قبل میاد تهران و یکدفعه بیانیه ای با پیوست محرمانه منتشر میشود و سه ماه نظارت‌ها ادامه می یابد بر اساس پیوستی که محرمانه است....خب عین آدم شفاف بگید چی قراره متوقف بشه و چی قرار نیست متوقف بشه و قانون مجلس چطور اجرا میشه
مهرداد۱۸۳۶۴۴۵۰۹:۵۲:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۵
به نظرم تیتر شما اشتباه هست. چون بیشتر مجلس سر ناسازگاری با دولت دارد تا برعکس. نکته جالب اینجاست که همه چیز شفاف هست. مصوبه مجلس شفاف هست و بیانیه دولت هم شفاف هست. هر کسی که روی این موضوع وقت بگذارد میبیند که حق با دولت هست و تخطی ای رخ نداده است. اما این جاروجنجالی که مجلسیا بپا میکنن در شرایطی که ما باید جلوی کشورهای خارجی محکم و یکپارچه به نظر برسیم فقط ایران رو کشوری ضعیف نشون میده و متاسفانه من در این موضوع هدفی به غیر تسویه حساب های جناحی نمیبینم.
ناشناس۱۸۳۶۴۵۴۱۰:۰۰:۴۹ ۱۳۹۹/۱۲/۵
در برجام هر امتیازی که غرب خواستند به آنها داده شد و همه اجرایی شد ولی هیچ ثمری برای کشور نداشت. حالا که جواب نداده منطقی و معقول است که راه دیگری انتخاب شود، اتفاقا تکاپوی غرب هم نشان میدهد که راه مجلس صحیح است. پس چرا دولت بر خلاف قوانین مجلس، با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توافق جدیدی کرده است؟
ناشناس۱۸۳۶۴۵۵۱۰:۰۰:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
قطعا این توافق میمون با اژانس ،قدم مثبتی برای مردم ایران خواهد بود که اگر شورای امنیت ملی تن به این مصالحه داد ،نه از سر اعتقاد به این همکاری بلکه از سر ناچاری بوده وجنگ زرگری که بین دولت ومجلس رخ داد ،فقط برای سرکار گذاشتن ملت مظلوم بود
ناشناس۱۸۳۶۴۵۷۱۰:۰۲:۴۳ ۱۳۹۹/۱۲/۵
رهبری بخاطر مصالح کشور فرمودند دولت تا آخر کار باید بماند دولت اشتباه حالیش شده و خود را بیمه شده میداند از صدها تخلف و فساد فقط یکی همین مسله فساد در بانک مرکزی در مورد ارز ۴۲۰۰ کافی است دولت استیضاح و بانک مرکزی مورد تفحص واقع شود
ناشناس۱۸۳۶۴۶۰۱۰:۰۳:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۵
چه اتفاقی افتاد که یهو سر و کله گروسی دقیقا قبل از اجرای قانون مجلس پیدا شد؟اومده بود با طرح خودش دولت رو از تنگنای اجرای قانون نجات بده و ماهی خودش رو هم بگیره که گرفت.
امیر حسین سلطان/تهران۱۸۳۶۴۶۴۱۰:۰۶:۴۳ ۱۳۹۹/۱۲/۵
خویشتنداری و سعه صدر و حتی سکوت بعضی مواقع ثمربخش تر است تا بی گدار به آب زدن و حتی تحرک و تکاپوی معمولی و به این در و آن در زدن ها!
ناشناس۱۸۳۶۶۸۲۱۱:۵۸:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۵
آره، مثل یک سال سکوت پس از خروج آمریکا از برجام و منتظر اقدام اروپایی ها ماندن
ناشناس۱۸۳۶۷۸۵۱۲:۴۸:۲۵ ۱۳۹۹/۱۲/۵
سعه صدر و سکوت در مقابل دشمنان باعث گستاخ تر شدن و جری تر شدن آنان می شود با دشمن باید از موضع قدرت برخورد کرد.
ناشناس۱۸۳۶۴۷۴۱۰:۱۴:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۵
دولتی که معیشت مردم را برای کد خدا به بازی می گیرید این چیزها که دیگر برای او عددی نیست که قانون را دور بزند
ناشناس۱۸۳۶۵۳۲۱۰:۵۱:۱۴ ۱۳۹۹/۱۲/۵
و البته بورس هم گروگان برجام است. حقوقی ها به فرمان دولت بازار را قفل کرده اند.
ناشناس۱۸۳۶۵۵۱۱۱:۰۰:۳۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
معیشت ما و معیشت کل دنیا گره خورده با مذاکره با کدخدا از حقیقت فرار نکنید
ناشناس۱۸۳۶۶۷۳۱۱:۵۵:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۵
20 درصد مشکلات خارجی را بزرگ نفرمایید و پشت ان قایم شوید
ناشناس۱۸۳۶۷۱۷۱۲:۱۹:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۵
هرکس منتظر غذای نذری همسایه بماند باید شب را گرسنه بخوابد روزی دست خداست نه کدخدا !
ناشناس۱۸۳۶۷۹۰۱۲:۵۲:۰۶ ۱۳۹۹/۱۲/۵
همسایه نیست . صاحب کل دنیاست
ناشناس۱۸۳۶۸۵۹۱۳:۴۴:۴۵ ۱۳۹۹/۱۲/۵
در حقیقت مالک اصلی خداست اکنون در امریکا 50 میلیون نفر در اثر کرونا بیکار شدند و تعداد افراد بی پول و گرسنه و بی خانمان و فقیر و کارتن خواب در این کشور به شدت افزایش یافته است و اروپا هم دست کمی از امریکا ندارد.
ناشناس۱۸۳۶۸۶۲۱۳:۴۶:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۵
این صاحب شما چرا دیگر نمی تواند حکومت ها را عوض کند؟
ناشناس۱۸۳۶۴۷۶۱۰:۱۶:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۵
واقعا شیطنت دمکراتها (بایدن و دولتش) چه اتحادی را در جبهه کفر یعنی آمریکا و اروپا بوجود آورد و چه اختلاف را در جبهه خودی بوجود آورد. گزاف نخواهد بود که تلاش برای همراهی روسیه و چین برای پیوستن به آنها هم حتما انجام خواهد شد.
ناشناس۱۸۳۶۴۸۴۱۰:۱۹:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
ظاهرا قرار است با مظلوم نمایی دولت این جا هم منافع کشور تاراج برود
جواد۱۸۳۶۵۱۲۱۰:۴۱:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۵
شک نکنید دولت دوباره مردم و مجلس را براحتی و با وعده و و عید دور میزند
ناشناس۱۸۳۶۵۱۹۱۰:۴۴:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۵
وقتی بدون مشورت سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه طرح تصویب می کنند مجبورند زیر طرح خودشان بزنند.
ناشناس۱۸۳۶۵۵۵۱۱:۰۲:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۵
هر وقت قانون جدید تصویب شد آن وقت زیرش زده شود و نه قانونی که الان هست و باید اجرا شود آن هم بدون دخل و تصرف
ناشناس۱۸۳۶۵۴۱۱۰:۵۷:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۵
امیدوارم این فقط جنگ زرگری باشد والا کلاه ما ملت پس معرکه است.
سوپرانقلابی۱۸۳۶۵۷۸۱۱:۰۹:۱۹ ۱۳۹۹/۱۲/۵
اول چنان اختلاف آمیزحرف می زنند که انگاراین دولت،دولت اجنبی است،نه دولت نظام جمهوری اسلامی وآنگاه دستورمی دهندبه کمسیونها که برویداختلافات(دولت ومجلس)رارفع کنید!
نجیب۱۸۳۶۵۹۸۱۱:۱۶:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۵
8 سال این دولت غربزده پدر مردم رو درآورده و تمام دستاوردهای انقلاب رو از بین برده. بالاخره شرش کم خواهد شد ولی ضررهای جبران ناپذیری به کشور وارد شد.
ناشناس۱۸۳۶۶۵۰۱۱:۴۴:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۵
مجلس فرمایشی شرق زده پدر مردم رو درآورده اینم نتیجه در انتخابات شرکت نکردن
ناشناس۱۸۳۶۷۰۲۱۲:۰۹:۳۲ ۱۳۹۹/۱۲/۵
شرق زده!!لطفا چند مورد را نام ببرید که به خاطر شرق کشور را...! در ضمن می روید علل و معلول را جا می کنید و ژست هم می گیرید برای انتخابات وقتی 3 ماه قبل از عمد یهویی بنزین را 3 برابر می کنید معلوم است که دنبال چی بودین تا مردم را عصبانی کنید همانند آشوب 88 همانند آشوب دهه 70
ناشناس۱۸۳۶۷۲۲۱۲:۲۰:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۵
مجلس سلفی بگیر با موگرینی چرا بفکر رفع تحریم ها و بهبود معیشت مردم نبود ؟!
ناشناس۱۸۳۷۱۱۱۱۷:۲۳:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۵
موگیرینی مجلس قبل اومده بود.
ناشناس۱۸۳۶۶۰۲۱۱:۱۹:۳۲ ۱۳۹۹/۱۲/۵
دولت بگه دقیقا منظوری از به عهده گرفتن مسئولیت چیه؟؟دلار 10برابر شده بعد میگند اگه ما نبودیم دلار میشد 50 تومان وضع خیلی بدتر از این بود خوب 100برابر از اینم بدتر بشه میگند اگه ما با آژانس توافق نکرده بودیم که وضع خیلی خیلی بدتر میشد!!! اینجوری همه میتونند مسئولیت به عهده بگیرند!!!!!
ناشناس۱۸۳۶۶۲۵۱۱:۳۲:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۵
قالیباف که عضو شورای عالی امنیت کشور هست می داند که چنین تصمیمی نمی تواند تنها توسط صالحی گرفته باشد و با مجوز ان شورا بوده ان وقت این گونه با مخالفان همراهی می کند و کار را به تذکر رهبری می کشاند در حالی که می بینیم کسی مثل حسین شریعتمداری از این تصمیم دفاع می کند
ناشناس۱۸۳۶۷۷۵۱۲:۴۲:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۵
صالحی از دولت تصمیم می گیرد در ضمن کدام جلسه تشکیل شده؟ هرچند قالیباف یک رای دارد و نه بیشتر
ناشناس۱۸۳۶۸۵۷۱۳:۴۳:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۵
آمریکا سر دولتو کلاه گذاشت ودولت به حساب خودش مجلسو دور زد وسر نماینده ها رو کلاه گذاشت .خیلی مشکوک میزد دولت که دوماه با مجلس سر این قانون ظاهرا همراهی کرد، پس قبلا قول وقرارشو باز با بلینکن وکری گذاشته بود ،یک روز قبل اجرای قانون با آمریکا باز بستند .باز خفت باز خواری باز ترکمانچای ظریفی
ناشناس۱۸۳۶۹۴۳۱۴:۴۶:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۵
من یه سوال دارم از اساتید فن هسته ای اگه یوقت یه اتفاق مثل نیروگاه فوکو شیما یا چرنوبیل بیوفته قابلیت مدیرت بحران رو دارید؟
ناشناس۱۸۳۷۰۳۳۱۶:۰۰:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۵
امریکا با بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی نشان داد که دشمن اصلی بشریت است.
زهرا۱۸۳۷۰۵۰۱۶:۱۴:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۵
شما هم غذا میل نفرمائید چون ممکن است در گلویتان گیر کند و از دنیا بروید! موشک هم برای چی هست ! نفوذ منطقه‌ای هم که بی خودِ ! شما بگویید نهایت خواسته غربی ها کجاست تا ما هم بفهمیم!
ناشناس۱۸۳۷۱۲۵۱۷:۳۱:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۵
با سلام. بله .اساسا نیروگاه های شبیه نیروگاه بوشهر تا ده برابر ایمن تر از چرنوبیل و فوکوشیما هستند. و اصولا نمی توان حادثه ای نظیر چرنوبیل یا فوکوشیما برایش متصور شد. از طرفی نیروگاه های اب سنگین هم که با توجه به اورانیوم غنی نشده ای به عنوان سوخت استفاده میشود بسیار ایمن تر از مدل های دیگر هستند.
محسن۱۸۳۷۳۰۴۱۹:۴۹:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۵
دولت سرملت کلاه گذاشت وقانون مجلسو به نفع غربیها اجرا کرد....امان از این دولت غرب دوست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  20. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین