کانون سردفتران: لایحه دولتی نقل و انتقال خودرو توسط پلیس فراقانونی است؛ مانع می‌شویم

اجتماعی،   3991204033 ۷۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: درباره لایحه وزارت کشور ساکت نمی‌مانیم و اقدام خود را از طریق مجلس و دولت پیش می‌بریم و مطمئن هستیم که نتیجه با ماست.

کانون سردفتران: لایحه دولتی نقل و انتقال خودرو توسط پلیس فراقانونی است؛ مانع می‌شویم

علی خندانی در گفت‌وگو با تسنیم در واکنش به اقدام وزارت کشور مبنی بر ارائه لایحه اصلاح ماده (29) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و انجام فرآیند مزبور توسط مراکز تعیین‌شده از سوی نیروی انتظامی به هیئت دولت، گفت: هرچند لایحه وزارت کشور باید مراحل و تشریفات ثبت و تصویب را طی کند؛ اما از همین الان اعلام می‌کنیم که به آن اصلاً اعتقاد نداریم.

وی افزود: ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، ماده‌ای شفاف، واضح و مشخص است و تکلیف همه را در قبال انجام وظایف در چارچوب قانون تعیین کرده است. ما قائل به این هستیم که نیروی انتظامی و دفاتر اسناد رسمی هر کدام کار خودشان را انجام دهند و کاری به کار همدیگر نداشته باشند.

دفاتر اسناد رسمی در روند سند خودرو حذف‌شدنی نیست

خندانی ادامه داد: متأسفانه وزارت کشور با این لایحه پیشنهادی پا را فراتر از حیطه قانون گذاشته و می‌خواهد دفاتر اسناد رسمی را در این روند حذف کند که ما اعتقاد داریم شاید برعکس آن قریب به ذهن‌تر باشد.

وی تأکید کرد: ما به بحث تعویض پلاک خیلی ورود نکرده‌ایم اما اگر لازم باشد این کار را انجام خواهیم داد و درباره لزوم یا عدم لزوم وجود تعویض پلاک، مباحث خود را طرح خواهیم کرد. اما اینکه آنها بخواهند کار را به این شکل پیش ببرند ما هم اقدام خود را از طریق مجلس و دولت پیش خواهیم برد و در مقابل این موضوع حتماً پیگیری خود را انجام خواهیم داد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در ادامه سخنان خود درباره اقدامات پیشگیرانه این کانون برای مقابله با تصویب لایحه وزارت کشور گفت: باید ببینیم سرنوشت این لایحه پیشنهادی به کجا ختم می‌شود. الان می‌دانیم که در کمیسیون لوایح دولت ثبت شده است.

سردفتران نگران نباشند؛ سند خودرو در دفاتر تنظیم می‌شود

وی افزود: به همکارانی که در خصوص سند خودرو احساس نگرانی می‌کنند این اطمینان را می‌دهم که کانون سردفتران و دفتریاران پیگیری و تلاش خود را برای ممانعت از تصویب نهایی این لایحه انجام می‌دهد. ما از الان کار را شروع کرده‌ایم و اگر منوال کار به همین صورت پیش رود، ما هم از مراجع قانونی امور را پیگیری خواهیم کرد و مطمئن هستیم که نتیجه لازم را کسب خواهیم کرد.

وی درباره پیشنهاد کاهش داوطلبانه هزینه‌های ثبت خودرو در دفاتر اسناد رسمی با هدف جلوگیری از پیگیری لایحه وزارت کشور، گفت: ما مبنای ورود به هزینه‌های تنظیم اسناد در دفاتر اسناد را نداریم و این موضوع از سوی قوه قضائیه و دولت بررسی می‌شود. سازمان برنامه و بودجه هم هر ساله مصوباتی در این باره دارد و پیشنهاداتی مطرح می‌کند و به همین دلیل خیلی روی مبالغ ورود نمی‌کنیم اما در نفس کار ما ورود خواهیم کرد و مانع تصویب این لایحه خواهیم بود.

نیروی انتظامی مانع حضور دفاتر در مراکز تعویض پلاک شد

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ادامه داد: در قبال پیشنهاد این لایحه اقدامات خود را انجام خواهیم داد و بررسی‌های خود را در هیئت مدیره و کمیته حقوقی کانون آغاز کرده‌ایم و اعلام می‌کنیم که اگر کار به همین منوال پیش برود، دست روی دست نخواهیم گذاشت و اقدامات لازم را از مبادی خاص خود انجام خواهیم داد و مطمئن هستیم که اقدامات ما منجر به نتیجه خواهد شد.

خندانی در ادامه سخنانش درباره عدم اجرای تبصره ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مبنی بر حضور نوبتی دفاتر در مراکز تعویض پلاک، گفت: در مقطعی این طرح انجام شد اما خیلی موفق نبود به این دلیل که سردفتر باید دفتر اسناد خود را به‌طور موقت در این مراکز مستقر می‌کرد که شامل جابجایی امکانات و تجهیزات و کامپیوتر و کارمندان به مراکز تعویض پلاک بود و باید این دفتر موقت پس از چند روز محدود برچیده می‌شد تا سردفتر دیگری آن را برپا کند.

وی افزود: همین امر مسائل و مشکلاتی را ایجاد کرده بود که با عدم استقبال نیروی انتظامی برای ادامه آن مواجه شد. ما آمادگی آن را داشتیم که این تبصره را ادامه دهیم اما دیگر با ما همراهی نشد و فضا و امکانات را در اختیار ما نگذاشتند و ما هم به سمت آنها نرفتیم و تقریباً تعطیل شد.

تخلفات سردفتران در حوزه سند خودرو روند کاهشی داشته است

خندانی همچنین درباره این موضوع که بیشترین تخلفات حوزه سردفتری درباره اسناد خودرو است، گفت: تأکید می‌کنم که میزان تخلفات در حوزه دفاتر نسبت به جامعه خیلی کم است. حوزه سردفتری جزو سالم‌ترین مجموعه‌هاست و جامعه هم نسبت به آن آگاهی دارد. افراد و اقشار مختلف اطمینان زیادی به سردفتر دارند و علت آن این است که سران دفاتر 80 سال امانت‌داری کرده‌اند و به خوبی هم این کار را انجام داده‌اند.

وی افزود: با این حال برخی از همکاران ما که تعداد خیلی کم و انگشت‌شماری هستند در حوزه اسناد اتومبیل تخلفاتی داشته‌اند که از امسال با اعمال قانون سقف درآمد حق‌التحریر برای دفاتر که از یک عددی بیشتر نمی‌توانند سند تنظیم کنند، میزان همین تخلفات هم به شدت پایین آمده است و از این بعد هم بیشتر پایین خواهد آمد.

وی با بیان اینکه بیشتر تخلفات بر اثر بی‌دقتی بوده و تعداد خیلی کمی از آن بر اساس عمد و قصد انجام شده است، گفت: اجرای سقف درآمد اتفاقی تأثیرگذار محسوب می‌شود و مانعی برای ادامه تخلفات است. ضمن اینکه بازرسی‌های خود را برای جلوگیری از تخلفات تقویت کرد‌ه‌ایم؛ هم بازرسی کانون، هم بازرسی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و حتی بازرسی‌های سازمان بازرسی که از این طریق تلاس می‌کنیم از ارتکاب تخلفات ممانعت به عمل بیاوریم و اسناد بر اساس مواد قانونی خودشان تنظیم شوند.

با متخلفان قانون سقف درآمد دفاتر برخورد می‌شود

خندانی در پایان سخنانش درباره اجرای قانون سقف درآمد حق‌التحریر دفاتر با بیان اینکه در سراسر کشور کمتر از ده درصد دفاتر اسناد رسمی سقف درآمد خود را پر کرده‌اند، گفت: این قانون از تابستان امسال اجرایی شد که متأسفانه تعداد کمی از آن سرپیچی کردند که به‌شدت با آنها برخورد شد. اگر در آینده هم این تخلف صورت بگیرد، برخوردها شدیدتر از قبل خواهد بود.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۳۴۷۷۸۱۰:۲۴:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۴
همه ی مردم باید ضرر کنند تا سردفتران سود کنند
ناشناس۱۸۳۶۰۳۰۲۲:۳۳:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۴
آقا بخدا من ماشین خریدم دفتر داره با نمایشگاهی دستشون تو ی کاسه بود چند روز بعد ک ماشین گرون تر شده بود رفتم سند بزنم گفتن ماشین سندش به مشکل خورده برو سریع پولتو بگیر برو .منم فهمیدم رفتم دعوا کردم سندشو گرفتم .همین کانون سردفتران واقعا پول زور بعضا خلافکارن
ناشناس۱۸۳۶۰۶۲۲۳:۰۱:۳۱ ۱۳۹۹/۱۲/۴
پول , وقت , ترافیک , ایجاد آلودگی , پخش کرونا در شرایط فعلی و ..سر سردفتر داران سلامت!!! نمود واقعی کاغذ بازی.
ناشناس۱۸۳۴۷۸۷۱۰:۲۹:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۴
در همه جای دنیا تنظیم و تغییر سند مالکیت با پلیس راهنمایی و رانندگی هست.
ناشناس۱۸۳۴۷۹۰۱۰:۳۰:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۴
چرا دفتر خانه ها در کاری که در تخصص آنها نیست دخالت می کنند..سند خودرو را نیروی انتظامی میزند.سند خانه را اداره ثبت میزند.سند و مالکیت برق و آب را اداره های مربوطه می زنند..چرا وقتی که صاحب خودرو با خریدار آن توافق می کنند به تعویض پلاک بروند یا وکالت تعویض پلاک می دهند و نیروی انتظامی بعد از احراز هویت سند خودرو را صادر می کند باید پول هنگفتی به دفتر خانه ها بدهیم.مگه آنها سند صادر می کنند.خدایی باید جلوی این همه سودآوری کشک و راحت توسط ..اغلب دفتر خانه ها گرفته شود.
علامه دهر۱۸۳۴۷۹۲۱۰:۳۰:۳۸ ۱۳۹۹/۱۲/۴
مردم هیچ جا دیده نمیشن.مهم درآمد نجومی محضرهاست که نباید کم بشه
ناشناس۱۸۳۴۷۹۹۱۰:۳۲:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۴
اصلا نیازی به سند خودرو نیست ملاک برگ سبز پلیس هست دفاتر اسناد رسمی فقط تو این مساله دنبال کاسبی خود هستند.
علیرضا۱۸۳۴۸۰۰۱۰:۳۳:۱۹ ۱۳۹۹/۱۲/۴
عجب مملکتی شده. بر سر خالی کردن جیب مردم با هم دعوا دارند. متاسفم
ناشناس۱۸۳۴۸۱۴۱۰:۴۱:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۴
پول مفت و زورکی که تقریبا در هیچ جای دنیا نیست رو باید تو گلوی اینا بریزیم.
ناشناس۱۸۳۴۸۲۶۱۰:۵۳:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۴
بله جیب شما رو یکم خالی میکنه داد و بیداد . اتفاقا خیلی هم خوب است تا راحتخور ی کم شود
ناشناس۱۸۳۴۸۳۰۱۰:۵۶:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۴
اظهار نظر در ارتباط با عملکردهای مثبت و منفی هر شغل و صنف و گروه و .. زمانی قابل اعتنا و پذیرفتی است که نهادهای نظارتی به ویژه از نوع مردمی آنها مانند دیده بان شفافیت و عدالت این نظر را اظهار و اعلام کرده باشند ( چون هیچ ماست بندی نمی گوید ماست من ترش است خصوصا در ایران ) .
ناشناس۱۸۳۴۸۳۵۱۰:۵۷:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۴
ظاهرا دعوا سر لحاف ما مردمه! همه ميخوان جيبمون رو بزنن سرش دعواست!
ناشناس۱۸۳۴۸۳۸۱۰:۵۹:۱۹ ۱۳۹۹/۱۲/۴
کانون سر دفتران علیه مردم شمشیر را از رو بسته . آخه شما که از خودرو سر درنمیارین چرا به کاری که تخصص ندارین وارد میشین ؟
پرهام۱۸۳۴۸۴۸۱۱:۰۲:۲۵ ۱۳۹۹/۱۲/۴
این چه وضعیه بخدا. با هزار بدبختی پول جور می کنی که یه پراید فکسنی بخری. بعد یه بار باید پول بدی به نیرو انتظامی برای کارت سبز ماشین یه بار هم به دفترخونه بابت سند. بخدا سر گردنه هم مردم اینجوری..
ناشناس۱۸۳۴۸۷۱۱۱:۱۹:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۴
چرا بي جهت براي مردم هزينه ميتراشيد. اتفاقا حق با راهنمايي و رانندگي است. و اتفاقا منطقي هم هست خودرو چه ارتباطي به دفتر اسناد دارد.
مهران۱۸۳۴۸۷۳۱۱:۱۹:۴۵ ۱۳۹۹/۱۲/۴
عجب جمله ای گفت سردفتران نگران نباشند؛ سند خودرو در دفاتر تنظیم می‌شود منظورش این است سردفتران نگران نباشند همچنان از مردم پول بیخود خواهیم گرفت و جیبمون رو پر میکنیم
ناشناس۱۸۳۴۸۷۸۱۱:۲۱:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۴
اغلب دفتر داران در سند زدن خودروها تخلفات زيادي انجام داده اند نبايد سندزدن خودروها در اختيار دفتر داران باشد
ناشناس۱۸۳۴۹۰۴۱۱:۳۲:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۴
^سردفتران نگران نباشند ^ جیبشان محفوظ است
ناشناس۱۸۳۴۹۱۲۱۱:۳۵:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۴
آقای علی خندانی ، پاتونو از روی گلوی مردم بردارید. هزینه های بیجا به مردم تحمیل نکنید و از قانون تبعیت کنید.
ناشناس۱۸۳۴۹۲۲۱۱:۳۹:۴۲ ۱۳۹۹/۱۲/۴
کانون سردفتران اسناد رسمی و اعضای اون فقط و فقط و فقط دنبال کاسبی و درآمد خودشون هستند
ناشناس۱۸۳۴۹۲۶۱۱:۴۲:۴۲ ۱۳۹۹/۱۲/۴
امیدوارم این لایحه تصویب بشه و هزینه از رو دوش مردم برداشته بشه و..
مصلح۱۸۳۴۹۳۰۱۱:۴۵:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۴
انحصار در تعداد دفاتر اسناد رسمي و اجبار مردم به ثبت سند خودرو در دفاتر بخاطر حفظ منافع صنفي، قابل قبول نيست و بايد مجلس اين مشكل را برطرف نمايد.
ناشناس۱۸۳۴۹۷۵۱۲:۰۶:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۴
همه ملت به خوبی میدانند که تمام نگرانی کانون سر دفتران تنها از بابت کم شدن درآمد نجومی شان است و نه هیچ چیز دیگری .
علی۱۸۳۴۹۹۷۱۲:۱۵:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۴
اینقدر دفترخونه ها پول مفت از مردم گرفتن .. عادت کردن و حاضر نیستن از این پول معاملات خودرو بگذرن .
ناشناس۱۸۳۵۰۰۱۱۲:۱۸:۳۸ ۱۳۹۹/۱۲/۴
نون دونیشون داره قطع میشه، صداشون دراومده وقتی پلیس تعویض پلاک می کنه و سند میزنه، دیگه دفترخونه رفتن برای چیه
حسنی۱۸۳۵۰۰۴۱۲:۱۹:۱۵ ۱۳۹۹/۱۲/۴
کانون سردفتران: لایحه دولتی نقل و انتقال خودرو توسط پلیس فراقانونی است؛ مانع می‌شویم. دست دولت و وزارت کشور درد نکنه. کار درستی انجام داد . چرا برای تعویض یک پلاک دوبار اقدام شود ؟ یک بار در راهنمایی و یک بار در اداره ثبت ؟ آقای سردفترداران دست بردارید از آزار و اذیت مردم . سایت محترم الف : لطفا پخش کن .
ناشناس۱۸۳۵۰۱۲۱۲:۲۴:۳۲ ۱۳۹۹/۱۲/۴
چرا دفاتر اسناد رسمي در كاري كه به نفع مردم است اينقدر مقاومت مي كنند.ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمي كاري عبث و جز هزينه گزاف و اتلاف وقت مردم نتيجه اي ندارد. همان سند نيروي انتظامي براي خودرو كافي است.اميدواريم مجلس و دولت هم به نفع مردم راي بدهند.
محمدرضا۱۸۳۵۰۱۳۱۲:۲۴:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۴
هیچ کس به فکر جیب ملت نیست،فقط به خاطر اینکه پول بگیرند دارند دوباره کاری میکنند،برگ سبز اگر معتبر نیست خب چرا صادر میشه؟!!!
ناشناس۱۸۳۶۰۲۵۲۲:۲۸:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۴
برای این صادر میشه که برای پراید یک میلیون تومان پول ثبت ندی
حسین۱۸۳۵۰۳۱۱۲:۳۲:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۴
باید اینطوری دفاع کنی چون پول مفت و زوری میگیرین از مردم نقل و انتقال یه سند خودرو چقدر کار میبره و نیازمند چه کارهایی که میلیونی واسش تعرفه چیدین
ناشناس۱۸۳۵۰۵۶۱۲:۴۰:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۴
سلام اگر منافع مردم مد نظر باشد قطعا با وجود سند نیروی انتظامی ، مراجعه مجدد به دفاتر اسناد ظلم به ملت است
ناشناس۱۸۳۵۱۱۰۱۳:۱۱:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۴
در هیچ کشور پیشرفته ای ثبت انتقال خودرو غیر از پلیس در دفاتر اسناد رسمی ثبت نمیشوند و سخنان گفته شده در این نوشتار بوضوح سوء استفاده از اموال مردم برای منافع دفاتر را بدلائل واهی نشان می دهد.
ناشناس۱۸۳۵۱۸۳۱۳:۴۷:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۴
خودرو مانند رایانه ولب تاپ و .. میباشد فقط بخاطر مسایل امنیتی و تصادفات و .. باید در پلیس راهنمایی ثبت شود
ناشناس۱۸۳۵۱۹۹۱۳:۵۸:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۴
وجود دفاتر اسناد رسمی در نقل و انتقال خودرو امری بیهوده و تحمیل هزینه بیمورد در معاملات خودرویی است. زمانی که خودرو در شماره‌گذاری تعویض پلاک شد و سند سبز جدید دریافت کرد به معنای اتمام عملیات نقل و انتقال است. نیروی انتظامی است که مسوول تایید صلاحیت و هویت خودرو و مالک آن، تشخیص وضعیت خلافی و شکایات آن، و صدور پلاک جدید و ثبت مالک جدید است و حرکات بعد از آن، که توسط دفتر انجام میشود، کاملا بی‌معنا، و زیادی است و تنها رانت و پول ..ست که به جیب دفاتر اسناد رسمی می‌رود
ناشناس۱۸۳۵۲۱۴۱۴:۱۱:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۴
بله همه برای پول است و بس. مردم اصلا موضوع نیستند بلکه پول ملاک عمل است
ناشناس۱۸۳۵۲۲۹۱۴:۲۰:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۴
بوروکراسی و رانت یعنی همین، وقتی تعویض پلاک قانونی و انتقال مالکیت توسط پلیس انجام میشود، چه نیاز به تنظیم سند مجدد، فقط پول
علی۱۸۳۵۲۳۲۱۴:۲۵:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۴
به خدا قسم ما راضی به زحمات و فداکاری های شبانه روزی سردفتران محترم که دلسوزانه مراقب جیب مردم اند نیستیم. قوه محترم قضاییه فضایی را در بستر اینترنت فراهم نماید تا هم مردم از مراجعه به سردفتران راحت شوند و هم سردفتران کمی از زحمات و فداکاری اشان کاسته شده و بیشتر استراحت نمایند. واقعا خنده دار است که در قرن بیست و یکم با روش پانصد سال پیش امور خود را پیش ببریم.
ناشناس۱۸۳۵۲۴۲۱۴:۳۲:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۴
مردم باید هزینه های کلان سند خودرو متقبل شوند تا دفاتر اسناد رسمی سود های کلان ببرند
ناشناس۱۸۳۵۳۰۳۱۵:۲۲:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۴
مملکتو ببین کانون سر دفتران برای تصمیم دولت خط و نشون میکشه. چون پول بزرگی در میونه. پولی که بی دلیل از جیب مردم برداشته میشه و به جیب سردفترهایی میره که به خاطر محدودیت صدور مجوز سردفتری، دارند پول پارو میکنند. پولی پرداخت میشه در ازای هیچ
ناشناس۱۸۳۵۳۲۲۱۵:۴۰:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۴
بداد جوانان برسید سردفتران صاحب پورشه شده اند ولی مردم توان خریدوفروش یک پراید راهم ندارند
ناشناس۱۸۳۵۳۲۳۱۵:۴۱:۱۴ ۱۳۹۹/۱۲/۴
احسنت به نیروی انتظامی
ناشناس۱۸۳۵۳۲۴۱۵:۴۱:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۴
سردفتران تیلیاردر شده اند
ناشناس۱۸۳۵۳۲۵۱۵:۴۲:۲۹ ۱۳۹۹/۱۲/۴
هزینه ثبت ماشین نجومی و درواقع پول زوره
ناشناس۱۸۳۵۳۲۶۱۵:۴۴:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۴
کاش گشت تعزیرات سری هم به دفاتر ثبت اسناد میزد
ناشناس۱۸۳۵۳۲۸۱۵:۴۵:۴۲ ۱۳۹۹/۱۲/۴
اگر هزینه ثبت خودرو حذف شو احتکار خودرو پایان میابد
ناشناس۱۸۳۵۳۳۲۱۵:۴۶:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۴
امروز برای اینکه ماشین درست حسابی سوار شی باید مهاجرت کنی از دست اینا
ناشناس۱۸۳۵۳۳۷۱۵:۴۹:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۴
خرید و فروش خودرو در دفاتر اسناد رسمی باعث تبدیل خودرو به یک کالای سرمایه ای شده و کشور را بسیار فقیر کرده
ناشناس۱۸۳۵۳۴۰۱۵:۵۱:۲۲ ۱۳۹۹/۱۲/۴
یک خودرو ممکن است سه بار در یک روز معامله شود و هر بار تا ۱۰۰ ها میلیون تومان باید برای یک برگ کاغذ به سر دفتران پرداخت کرد
ناشناس۱۸۳۵۳۴۱۱۵:۵۱:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۴
حتما باید پول مفت و درآمد های بالا در جیب سردفتر داران از جیب ملت واریز شود تا آنان راضی شوند . هرکسی کیسه ای برای تاراج مردم دوخته است . مگر خودروی صفر که از کارخانه خریداری میشود مردم به دفتر خانه رجوع میکنند؟
ناشناس۱۸۳۵۳۴۳۱۵:۵۲:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۴
..همین پول هنگفتی که درآمدش از خودروسازی بیشتر است خودش یک نوع زورگیری است
ناشناس۱۸۳۵۳۴۷۱۵:۵۴:۴۵ ۱۳۹۹/۱۲/۴
به خدمتم در نیروی انتظامی افتخار می کنم امیدوارم این مساله را پیگیری کنن
ناشناس۱۸۳۵۳۵۱۱۵:۵۷:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۴
چرا مزد کارگر را با تحریم و نرخ جهانگیری محاسبه می کنند ولی نرخ حق ثبت را با نرخ دلار آزاد ضرب در تورم ضربدر سود بازرگانی
ناشناس۱۸۳۵۳۵۶۱۵:۵۹:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۴
دفاتر ثبت زیر مجموعه قوه قضاییه است یکبار هم قوه قضاییه به مردم تخفیف بدهد
ناشناس۱۸۳۵۳۶۱۱۶:۰۱:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۴
آفرین به نیروی انتظامی
ایلامی۱۸۳۵۳۶۷۱۶:۰۲:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۴
نتیجه انحصار همین میشه، طرف دفترخانه اسناد رسمی داره نگرانه درآمدش از ماهی 100 میلیون بشه ماهی 80 میلیون!!!
ناشناس۱۸۳۶۰۱۴۲۲:۲۰:۲۳ ۱۳۹۹/۱۲/۴
۱۰۰ میلیون چیه دفتر اسناد رسمی در تهران تا ماهی ۵۰ میلیارد تومان گاها درآمد خالص دارد ..
ناشناس۱۸۳۵۳۶۹۱۶:۰۳:۰۸ ۱۳۹۹/۱۲/۴
آفرین به وزارت کشور
ناشناس۱۸۳۵۳۷۶۱۶:۰۴:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۴
اگر این قانون تصویب شود بهترین خبر سال ۱۳۹۹ است و ایران زیباتر خواهد شد
ناشناس۱۸۳۵۳۸۲۱۶:۰۷:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۴
در دفاع مردانه از حق مردم نام احمد توکلی و سایت الف می درخشد
ناشناس۱۸۳۵۳۹۳۱۶:۱۱:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۴
تصویب این قانون ارزش ریال ایران را ۱۰ درصد تقویت خواهد کرد
ناشناس۱۸۳۵۴۰۰۱۶:۱۴:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۴
وقتی وام می خواهی بگیری چند در صد ارزش ملک وثیقه را باید به سر دفتر بدهی وقتی ماشین بخری یا بفروشی همینطور چرا قانون اینها را شریک مال مردم کرده است
حقیقت۱۸۳۵۴۴۸۱۶:۳۷:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۴
برگ سبز پلیس یعنی همه چی کامل . شما و امثالهم وقتشه دستانتان رو از جیب مردم آبرومند .. دربیارید ..
فردین۱۸۳۵۴۵۴۱۶:۴۳:۴۵ ۱۳۹۹/۱۲/۴
آخه وقتی محتویات برگ سبز خودرو کامله و خیلی واضح کل مشخصات خودرو . فروشنده . خریدار . رو ذکر کرده . چه دلیلی داره که شما دنبال بیشتر گرفتارکردن مردم و هزینه هنگفتی گرفتن از ملت هستید . واقعاً پول این قدر ارزش داره
بهزاد۱۸۳۵۴۶۳۱۶:۴۷:۱۵ ۱۳۹۹/۱۲/۴
اگه فقط یبارمثل مردم برا خریدن یه ماشین که که قیمتش یه ذره مناسب تر از هم مدل خودش استان به استان رفتی . و اقدام کردی برای فک پلاک و سند قطعی .ببینم دیگه رو پیشنهادتون برای تنظیم سند پافشاری میکردی .....ولله نمیکردی
ناشناس۱۸۳۵۴۶۵۱۶:۴۷:۴۲ ۱۳۹۹/۱۲/۴
این کار هزاران پرونده قضایی در سال را کاهش میدهد
فقط خدا۱۸۳۵۴۷۷۱۶:۵۱:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۴
تمام این مشکلات و گرفتاری ملت به یه سر . این ثبت سند و هزینه بیخود پرداخت کردن محضر به یه سر . هیچ کس هم نیست به داد ملت برسه
ناشناس۱۸۳۵۴۹۱۱۶:۵۹:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۴
ماشاالله چه قلدر؟ یا ماشاالله چه بی عرضه!!
ناشناس۱۸۳۵۵۶۴۱۷:۵۳:۰۲ ۱۳۹۹/۱۲/۴
یه کار خوب کرده باشه دولت همینه
کهن۱۸۳۵۶۲۶۱۸:۳۲:۴۵ ۱۳۹۹/۱۲/۴
یک جمله بسیا جالب بود ، سردفتران نگران نباشند ، سند خودرو در دفاتر تنظیم می‌شود، این جمله کل دغدغه مصاحبه شونده را نشان می‌دهد. اگر بحث قانون است که طبیعتا با یک لایحه قانونی مشکل حل می‌شود، قانون اساسی که نیست یک قانون عادی است، مشکل اصلی آقایان بحث صنفی و درآمد دفاتر است که کم می‌شود، والسلام.
ناشناس۱۸۳۵۷۰۸۱۹:۱۱:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۴
کم پول میگیرید .اتفاقا این یکی به نفع مردمه
امیر۱۸۳۵۷۱۹۱۹:۱۴:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۴
واقعا پول مفتی که سالیان سال داره پرداخت میشه .معلومه که مخالفت می کنند.
ناشناس۱۸۳۵۸۲۴۱۹:۵۷:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۴
دعوا سر پوله یا کم شدن بوروکراسی اداری و الافی مردم؟
ناشناس۱۸۳۵۸۶۴۲۰:۲۹:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۴
چقدر زور گو هستند این دفترخونه ها ،هزینه بی خودکی
حمید۱۸۳۵۸۸۸۲۰:۵۲:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۴
لطفا غارتگر نباشید چرا فراقانونی؟ وقتی مجلس قانونی تصویب کند کجایش فراقانونی، تا حالا هرچه جیب مردم را خالی کردید بس است دست از سر مردم برداید ..
احمد۱۸۳۵۸۹۶۲۰:۵۶:۴۵ ۱۳۹۹/۱۲/۴
تنظیم سند اتومبیل در دفترخانه فقط راه یغما است برای سر دفتران، اموال منقول چه نیازی به سند دفترخانه ای دارد؟ اگر کار دست شماها باشد فکربرای یخچال و ماشین لباسشوئی و.. هم سند لازم باشه چون ..
سعید۱۸۳۵۹۰۶۲۱:۰۱:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۴
اقای خندانی .. صدور سند اتومبیل در دفتر خانه بر اساس یک استنباط غلط است از ماده 29 قانون تخلفات.. و تفسیر آن به عهده مجلس است، ثانیا اگر قانون گذار یک ماده واحده تصویب کند که سند خود رو صدورش با ناجا است میشه بگی کجاش فراقانونی است؟ ..
علی۱۸۳۵۹۶۶۲۱:۳۸:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۴
از الان تا سی سال دیگه پول تو دفترخانه و دندانپزشکی و تخصص پزشکیه
ناشناس۱۸۳۶۰۷۳۲۳:۱۲:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۴
وقتی برگ سبز از طرف پلیس صادر میشه ،چه لزومی داره دوباره بريم دفتر خونه ،،مردم خسته شدن از این دوباره کاری و هزینه اضافه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. حالا زمان مذاکره است

  2. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  3. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  4. از کوه خواری تا سیل غافلگیرانه در مشهد

  5. واکنش رهبر معظم انقلاب به سانحه سقوط بالگرد رییس جمهور : همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند

  6. توضیحات وزیر کشور درباره حادثه فرود سخت بالگرد حامل رییس جمهور

  7. سخنی با خانم‌ها و آقایان نماینده و برگزیده

  8. اسب‌ زین‌شده وزارت کار برای تضعیف حقوق قانونی کارگران!

  9. حکم امیر تتلو صادر شد

  10. واکنش آمریکا به بروز سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران

  11. ماجرای سوار نشدن رئیسی به خودروی بنز از زبان نماینده مجلس

  12. رئیس هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور رفت/ اعزام ۴۰ تیم واکنش‌سریع

  13. چالش امتحانات نهایی و استرس مضاعف میلیون‌ها دانش‌آموز

  14. دیروز مشهدی ها با تشکیل زنجیره انسانی پاکبان گرفتار در سیلاب را نجات دادند

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  3. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  4. حالا زمان مذاکره است

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  10. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  11. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  12. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  13. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  14. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  15. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  16. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  17. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  18. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  19. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  20. مأمور خاطی بازداشت شد

  21. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  22. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  23. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  24. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  25. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

پربحث‌های هفته

  1. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  2. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  3. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  4. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  5. مأمور خاطی بازداشت شد

  6. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  7. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

  8. تعطیلی روز شنبه مانعی ندارد

  9. اژه‌ای: توطئه دشمن در حوزه حجاب به جایی نمی‌رسد

  10. از کوه خواری تا سیل غافلگیرانه در مشهد

  11. اطلاعیه پلیس درباره ویدیوی منتشر شده از درگیری ماموران طرح نور با زن جوان در تهران  

  12. جزییات جدید درباره تعطیلی شنبه‌ها/ کدام ارگان‌ها مشمول تعطیلی شنبه‌ها نمی‌شوند؟

  13. کاهشی شدن «طلاق» در کشور پس از ۳ دهه

  14. یاسین رامین به ۳ سال حبس محکوم شد

  15.  ۲۶ صفحه از جزئیات اقدامات مجرمانه "یاسین رامین"

  16. تعطیلی شنبه‌ها با تایید شورای نگهبان اواخر خرداد اجرا می‌شود

  17. مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح الزام به ثبت رسمی اسناد را تصویب کرد

  18. صدور "اعلان قرمز برای یاسین رامین" منتظر دستور قضایی

  19. ورود دادستانی برای شناسایی مقصران سیلاب مشهد

  20. جزئیات دستگیری صادق زیباکلام

  21. اسب‌ زین‌شده وزارت کار برای تضعیف حقوق قانونی کارگران!

  22. حکم امیر تتلو صادر شد

  23. خانم نماینده! هر زن ایرانی، هر ۱۵ ماه یک زایمان کند؟

  24. وزیر آموزش و پرورش: زیرساخت سرافرازی هر ملت، معلمان هستند / به دنبال تحول هستیم  

  25. سردار مومنی: آهنگ شیوع مواد مخدر در کشور متوقف شده است

آخرین عناوین