حداکثر حقوق دریافتی کارمندان دولت ۱۵برابر حداقل حقوق شد/ تصویب ۵ پله مالیات حقوق‌بگیران

اقتصادی،   3991201055 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

با پایان بررسی تبصره‌های لایحه بودجه اصلاحی ۱۴۰۰ در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، حداکثر حقوق دریافتی ۱۵برابر حداقل حقوق کارمندان تعیین شد.

حداکثر حقوق دریافتی کارمندان دولت ۱۵برابر حداقل حقوق شد/ تصویب ۵ پله مالیات حقوق‌بگیران

به گزارش تسنیم، بررسی اصلاحات و تبصره‌های بودجه به پایان رسیده است و لایحه اصلاحی از یکشنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد. بررسیها نشان می‌دهد در کمیسیون با پرداخت 150 هزار میلیارد تومان از محل حق‌الامتیاز واگذاری سهام و حقوق مالکان طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای و طرح‌های سرمایه‌گذاری متعلق به دولت و شرکت‌های دولتی برای کمک به صندوق‌های بازنشستگی و رد بخشی از بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی، رتبه‌بندی معلمان و متناسب‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی و همچنین مطالبات قانون حمایت از معلولان، تأمین نظام اجتماعی فراگیر و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی موافقت شد. مبلغ پیشنهادی دولت در لایحه 125 هزار میلیارد تومان بود که در کمیسیون تلفیق به 150 هزار میلیارد تومان افزایش داده شد.

درخواست دولت برای استفاده از مانده منابع استفاده‌نشده صندوق توسعه ملی از سال 99 جهت استعلام به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شد تا استفاده از تسهیلات و منابع تبصره 4 از محل صندوق توسعه ملی با اذن مقام معظم رهبری انجام شود.

دولت پیشنهاد 35 هزار میلیارد تومان اوراق تسویه را در قالب اوراق خزانه ارائه کرده بود و کمیسیون تلفیق به مصوبه قبلی خود رأی داد تا این اوراق در قالب اسناد خزانه به‌منظور تهاتر بدهی بخش خصوصی، تعاونی و پیمانکاران به نظام بانکی و نظام بانکی به بانک مرکزی صادر شود.

مشترکان برق روستایی و عشایری و چاه‌های کشاورزی مجاز از شمول پرداخت عوارض 10 درصد مبلغ برق مصرفی معاف شدند.

مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر تکلیف وزارت راه و شهرسازی برای تحویل زمین رایگان برای احداث مدارس، کلانتری‌ها، پایگاه‌های بسیج، حوزه‌های علمیه، حوزه‌های مقاومت، مسجد، سالن‌های ورزش صالحین، مراکز بهداشتی و درمانی و سایر مراکز اداری و خدماتی که در اصلاحیه دولت رد شده بود مجدداً در کمیسیون تلفیق تصویب شد.

کمیسیون تلفیق حداکثر حقوق دریافتی کارمندان دولت را 15برابر حداقل حقوق دریافتی در سال آینده تصویب کرده بود، اما دولت درخواست افزایش سقف را داشت که کمیسیون تلفیق مجددا رأی به مصوبه خود داد.

مالیات از  حقوق به‌جز اعضای هیئت علمی و قضات تا سقف 4 میلیون تومان معافیت مالیاتی در نظر گرفته شد. از حقوق‌های 4 تا 8 میلیون تومان 10 درصد، از 8 تا 12 میلیون تومان 15 درصد، از 12 تا 18 میلیون تومان 20 درصد، از 18 تا 24 میلیون تومان 25 درصد و از 24 تا 32 میلیون تومان 30 درصد و بالاتر از 32 میلیون تومان 35 درصد مالیات دریافت می‌شود.

وزارت دادگستری مکلف شد دیه مستحقان دریافت دیه را که شامل مقتولان و مجروحان ناشی از عبور غیرمجاز از مرز که توسط یگان‌های مرزبانی نیروی انتظامی، سپاه و ارتش مورد اصابت قرار گرفته‌اند و سربازانی که در محیط پادگان کشته یا زخمی شده‌اند با معرفی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی پرداخت کند.

از سوی دیگر باتوجه به اصرار دولت و درخواست‌های مکرر برای قیمت ارز کالاهای اساسی، کمیسیون تلفیق با  تخصیص 8 میلیارد دلار ارز 4200تومانی برای کالاهای اساسی در بودجه 1400 موافقت کرد. البته کمیته‌ای با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس‌کل بانک مرکزی، وزرای اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و وزیر کشاورزی برای اینکه کالا به‌موقع و با ارز 4200تومانی به دست مردم برسد، تشکیل می‌شود.

در نهایت، کمیسیون تلفیق با درخواست تنخواه مورد نیاز دولت برای پرداخت یارانه‌های فروردین ماه موافقت کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۳۱۰۷۷۱۷:۰۴:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱
واقعا بغیر از معلمان و استادان دانشگاه, بقیه کارمندان ....
ناشناس۱۸۳۱۲۵۳۲۰:۲۲:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱
حیف از یکریال که به این به اصطلاح مدیران پرداخت شود روی چه حساب و کتابی تا ۱۵ برابر حقوق اداره کار به این از خدا بی خبرها می دهید تازه غیر از اینها انواع پاداش ها و اضافه کاری ها مناسبتی ها و دریافتی ها غیر مستمر و علاوه بر اینها اگه شیر پاک نخورده هم باشند که رشوه ها و حق حساب ها هم که جای خودش را دارد
بیگی29۱۸۳۱۹۲۶۱۰:۵۲:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲
تصمیم گیران برای منافع خودشان قانون را وضع میکنند .اینها ابتدا قانون خدمات کشوری را ذبح کردند تا مانع منافعشان نشود.
ناشناس۱۸۳۱۴۶۰۰۰:۱۱:۲۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲
1 میلیون تومان از این بودجه را به معلمان و 11 میلیون تومان را به هیات علمی می دهند. همیشه دریافتی معلمان کمتر از سایر کارمندان دولت است،وزارت آموزش و پرورش، یک ریال بودجه رفاهی ندارد. در سال هزار تومان بن تحت هیچ عنوانی به معلمان نمی دهند. فقط
ناشناس۱۸۳۱۰۹۰۱۷:۲۱:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱
حداکثر حقوق دریافتی کارمندان دولت را که قرار بود هفت برابر حداقل حقوق باشد مجلس انقلابی ارزشی کرد پانزده برابر .دست درد نکنه اگر انقلابی نبودی چی میکردی!
ناشناس۱۸۳۱۲۵۶۲۰:۲۳:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱
به این دقیقا می گویند نظام پرداخت شیر تو شیر دو برره
ناشناس۱۸۳۱۳۷۲۲۲:۴۷:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱
مهندس مکانیک از علم و صنعت با ده سال سابقه کار در یک کارخانه, دارم ماهی ۵ تومن میگیرم!!! این عدالته؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۸۳۱۵۲۴۰۳:۰۴:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲
مصوبه کمیسیونه هنوز تو صحن تصویب نشده هر چن احتمالا رد شدنش زیاد نیست!
مهران۱۸۳۱۶۳۸۰۸:۳۵:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲
ببین دولت چه نظری داشته که مجلس خواسته کمش کنه رسیده به پانزده برابر و هنوز هم دولت شاکی هست
ناشناس۱۸۳۱۰۹۱۱۷:۲۲:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱
چهار ریال میگذارند روی حقوق. تورم ۵۰۰ درصد است و بقیه را هم با مالیات و بیمه پس میگیرند.
ناشناس۱۸۳۱۴۱۲۲۳:۰۷:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱
خوب است که کشور بصورت شعب ابیطالب درامده و در جنگ اقتصادی هستیم
محمد معظمی۱۸۳۱۰۹۹۱۷:۳۰:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱
این خلاف قانون است
بابک۱۸۳۱۱۲۷۱۸:۰۳:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱
عدالت مثلا اجتماعی!!!!!!
ناشناس۱۸۳۱۱۵۰۱۸:۳۷:۵۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱
به جای افزایش حداقل حقوق حداکثر حقوق را افزایش دادن، عرضه مقابله با تورم ندارید به فرایند چاپ پول و کسری بودجه کمک نکنین.
ناشناس۱۸۳۱۱۵۴۱۸:۳۹:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱
چرا قاضی و استاد دانشگاه نباید مالیات مشابه سایر اصناف بدهد؟ به اینها معادل تخفیف مالیاتی، یارانه بدهید تا بدانند از جیب ملت و بیت المال دارند استفاده میکنن.
محمد۱۸۳۱۵۸۷۰۷:۳۷:۱۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲
قاضی را نمی دانم ولی اساتید و هیات علمی دانشگاه مالیات پرداخت می کنند و بر خلاف جو حاکم، حقوقشان از خیلی از شغلهای دولتی کمتر است.
ناشناس۱۸۳۱۱۵۵۱۸:۴۲:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱
از دولت محترم ميخواهيم حقوق ها را افزايش ندهيد قيمت ها را كاهش دهيد اگر هنر و عرضه و سواد حكمراني داريد .. اشتباه را در اقتصاد نرويد دست دزدان و مفسدان اقتصادي را خورد و قطع و كوتاه كنيد رانت خوارها و اقازادگانتان را از كارهاي اقتصادي منع نماييد ..
ناشناس۱۸۳۱۱۷۰۱۹:۰۱:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱
مدیران بالاتر از ۵۰ میلیون(بدون مخلفات) و کارگر ۴ میلیون با مخلفات.
ناشناس۱۸۳۱۱۷۲۱۹:۰۲:۱۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱
چرا مطلب را درست بیان نمیکنید.می دانم قضات و هیئت علمی همیشه مالیات می داده اند. احتمالا در صد آن ثابت روی حقوق است.
محمدی۱۸۳۱۱۸۶۱۹:۱۸:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱
جالبه، عجب عدالتی!! هیات علمی و قضات که چند برابر کارمندان و کارگران حقوق می گیرند از مالیات معاف شدند، آنوقت حقوق بخور و نمیر کارمند و کارگر مشمول مالیات است.
ناشناس۱۸۳۱۴۹۴۰۱:۱۱:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲
اولا که اینها معاف نشدند و خبر بد نوشته شده، ثانیا کارمند و کارگر با هیات علمی قابل مقایسه است؟ اونها هم اگر عرضه داشتند هیات علمی می شدند نداشتند که کارمند و کارگر شدند.
ناشناس۱۸۳۱۱۹۸۱۹:۲۶:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱
جناب حاجی دلیگانی! شما که به ۱۴ برابری حداکثر حقوق دریافتی با حداقل حقوق معترض بودی و اصرار به ۷ برابر حداقل حقوق داشتی، چی شد که ۱۵ برابر را تصویب کردید؟! من بعد سنجیده حرف بزن!
شهیدی۱۸۳۱۲۱۲۱۹:۴۱:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱
جالبه افزایش حقوق ۲۵درصدی در برابر تورم ۵۰۰درصدی فقط کالاهای اساسی گم میشه یعنی بی چاره کارمند برای اجاره خانه.پوشاک و ..می مونه.این یعنی عدالت اجتماعی!!!!!!!!!!!؟
علی۱۸۳۱۲۷۶۲۰:۳۳:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱
این قانون فقط به ضرر کارمندان است ، یعنی اگه کسی ۱۲ میلیون حقوق بگیره باید ۱.۸۴۰.۰۰۰ هزار تومان بیمه و مالیات بدهد . تازه کارفرما هم باید ۲.۷۶۰.۰۰۰ تومان بدهد . کیه که اینجوری اعلام حقوق کنه ؟!!!
ناشناس۱۸۳۱۲۷۷۲۰:۳۳:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱
به جای اینکه برای حقوق و مزایا تمام کارکنان کشور یک سطح مشخص و سقف تعیین کنید همان رویه قبلی رو ادامه دادید!?! حداکثر حقوق از 21 برابر درخواستی دولت شده 15 برابر! این الان کجاش با اصول انقلاب یکسان هست؟ شما باید برای هر پست میزان مشخص حقوق و مزایا قرار بدید نه اینکه بطور کلی چنین قوانینی درج نمایید. این باعث تفاوت شدید دریافتی در بین ادارات مختلف می‌شود. برای این بی عدالتی و هرج و مرج در پرداختی به ما کارمندان در محضر خدا جوابی نخواهید داشت.
ناشناس۱۸۳۱۲۹۲۲۱:۰۱:۵۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱
كميسيون تلفيق وهم دولت چون ١٥برابر حداقل حقوق شامل خودشان هم ميشود تغييري ندادندواين يك تبعيض كاملا ضد انساني است كه دولت ومجلس باهم آن را پيش مي برند مگر خانواده كارمندان داراي حقوق اوليه زندگي نيستندچراخانواده يك مسوول بايد١٥برابر ازرفاه بيشتري نسبت به كارمندبرخوردارباشد؟ ..
علی۱۸۳۱۳۰۹۲۱:۲۳:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱
اعضای هیئت علمی و قضات تافته جدا بافته هستن؟!!
ناشناس۱۸۳۱۳۲۷۲۱:۴۷:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱
اینها بفکر خودشونن 10 یا 15% 2 میلیون کجا و 50 میلیون کجا مالیاتش میشه کل حقوق یک کارگر تبریک به .. عدالت تازه میفهمم ..
ناشناس۱۸۳۱۳۵۶۲۲:۲۷:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱
در کشوری با این حجم از مشکلات اقتصادی سیاسی فرهنگی هیات علمی چه مفهومی دارد؟ مگر علم در اقتصاد، سیاست، فرهنگ وارد شده که هیات علمی داشته باشیم ؟ چرا این افراد که جز نوشتن مقاله برای خودشان کار دیگری بلد نیستند و این مقاله هم بیشتر توسط دانشجویان نگارش می شود از مالیات معاف باشند ؟؟ حقوق کارگر 2 میلیون هیات علمی الکی 30 میلیون..15 برابر بدون مالیات !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! عدالت کاملا اجتماعی !!!!!!!!!!!!!!
رضا۱۸۳۱۳۷۶۲۲:۴۹:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱
چرا متوجه نیستین اکثر دوستان نماینده و دولتی ها که رای به معافیت مالیاتی قضات و هیات علمی دادند خودشان یا قاضی هستن یا هیات علمی.
ناشناس۱۸۳۱۴۲۲۲۳:۲۰:۱۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱
با مدرک PhD در سازمان دامپزشکی 4.5 حقوق میگیرم. تشکر از این همه عدالت
ناشناس۱۸۳۱۵۱۹۰۲:۴۳:۴۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲
در هیچ یک از بلاد کفر این میزان اختلاف حقوق وجود ندارد
ناشناس۱۸۳۱۵۶۹۰۷:۱۹:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲
تو کشور ژاپن که به معاد و قیامت هم اعتقاد ندارند حقوق یک مدیر عالیرتبه حداکثر ۸ برابر یک کارمند عادی است. توی ایران اسلامی حقوق یک مدیر نالایق که باپارتی و وابسطه گی مدیر شده ۱۵ برابر
ناشناس۱۸۳۱۸۲۹۱۰:۱۲:۰۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲
چرا 15 برابر خروجی کار این آقایان چیه
ناشناس۱۸۳۲۰۶۲۱۱:۵۱:۵۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲
اعضای هیات علمی و پزشکان که پولدار ترن معافیت مالیاتی حقوق بیشتری دارن. جالبه.
ناشناس۱۸۳۲۸۵۸۱۹:۲۴:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲
15 برابر ؟ تازه این فقط حقوق هست دریافتی ها چقدر هست ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. من عجله ندارم!

  4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  5. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  6. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  8. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  9. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  10. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  11. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  12. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  13. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  14. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  15. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  16. دور باطلی که تمامی ندارد!

  17. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  18. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  19. تضادی عجیب و پر ابهام!

  20. برای این عکس شما تیتر بزنید

  21. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  22. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  23. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  24. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  25. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

آخرین عناوین