وزیر اطلاعات: فردی که امکانات ترور شهید فخری زاده را فراهم کرده بود از اعضای نیروهای مسلح بود/ مکان ترور را می‌دانستیم

سیاسی،   3991121002 ۴۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

حجت‌الاسلام علوی با اشاره به انهدام صدها گروه تروریستی در چند سال اخیر گفت: ما توانستیم بسیاری از این گروه‌های تروریستی را به خوبی و به موقع شناسایی و آنها را مورد ضربه قرار دهیم. خوشبختانه مردم نیز نقش وزارت اطلاعات را به خوبی می‌شناسند و در این مسیر به ما کمک بسیاری می‌کنند.

وزیر اطلاعات: فردی که امکانات ترور شهید فخری زاده را فراهم کرده بود از اعضای نیروهای مسلح بود/ مکان ترور را می‌دانستیم

به گزارش مهر، حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در گفتگوی ویژه خبری به حجمه ها به وزارت اطلاعات اشاره کرد و گفت: متأسفانه بیشترین هجمه‌ها در این مدت از خودی‌ها به وزارت اطلاعات بوده و تنها دو ساعت بعد از شهادت شهید فخری زاده شروع کردند به تخریب وزارت اطلاعات اما بعد از اینکه ما اطلاعاتمان را اعلام کردیم که دو ماه قبل به آنها گفته بودیم که دشمنان در این منطقه کار اطلاعاتی انجام داده‌اند و می‌خواهند عملیات انجام دهند اما باز برخی شروع به انتقاد کردند که چرا وزارت اطلاعات محل و زمان اقدام تروریستی می‌دانستند و جلوی این حرکت را نگرفتند. ما کی گفتیم چه زمانی این کار تروریستی انجام می‌شود. ما فقط تنها به آنها اعلام کردیم که چه محل‌هایی مورد هدف آنها برای انجام عملیات شأن هست. ۵ روز قبل از ترور شهید فخری زاده مکان ترور را می‌دانستیم. فردی که امکانات ترور را فراهم کرده بود از اعضای نیروهای مسلح بود بخاطر همین نتوانستیم جلوی ترور را بگیریم.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه متأسفانه حرف‌های ما را تحریف می‌کنند و بر اساس همان تحریفات، تحلیل ارائه می‌دهند، گفت: متأسفانه برخی با تحریف گفته‌ها و سخنان ما شروع به تحقیق و تحلیل‌های نادرست می‌کنند. گفتند که علوی به آقای روحانی گفته است که کار اطلاعاتی بلد نیست و گفته به مادرت حضرت فاطمه توسل کن و مسئولیت را قبول کن، من سوابق گسترده‌ای در حوزه امنیتی دارم آقای روحانی با توجه به شناختی که از من و سابقه من داشتند، مسئولیت را به من پیشنهاد داد.

وزیر اطلاعات اظهار داشت: سرویس‌هایی جاسوسی به صورت یک اتحادیه دست به دست هم دادن و علیه کشور ما هماهنگ همکاری می‌کنند.

وی گفت: آمریکا راهی جز برداشتن تحریم‌ها ندارد. آنها باید تحریم‌ها را بردارند و به برجام برگردند و به تعهداتشان عمل کنند. آنها باید خسارت ما را پرداخت کنند. جنگ اقتصادی تمام عیار را که بر علیه ملت ایران راه انداختند و هزینه‌های بسیاری را به وجود آوردند که باید این خسارت را پرداخت کنند؛ البته جمهوری اسلامی ایران با سیاست‌های درستی که اتخاذ کرد توانست اثر این تحریم‌ها را خنثی کند.

وی در ادامه با اشاره به همراهی و جانفشانی مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب گفت: مردم ما در همه صحنه‌ها با ما همراه بودند و ظلم است که ما انرژی که باید برای حل مشکلات آنها به کار بگیریم را برای دعوا با همدیگر استفاده کنیم.

وزیر اطلاعات صنعتگران را سربازان عرصه جنگ اقتصادی دانست و گفت: ما باید قدردان زحمات این عزیزان باشیم که در جنگ اقتصادی دشمنان و با وجود همه سختی‌ها چرخ صنعت کشور را در حال چرخش نگه داشتند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما در یک شرایط ویژه قرار داریم و انتخابات پیش روی ماست. اگر بخواهیم دولت را مورد انتقادهای بی‌مورد قرار دهیم و مطالب خلاف واقع را مطرح کنیم، درست نیست. دشمن هر حمله‌ای کند طبیعت ذاتی اوست اما داخلی‌ها نباید حملات غیر واقعی به دولت داشته باشند. ما از انتقاد استقبال می‌کنیم اما حمله انتقاد نیست. اما نباید انصاف را در انتقاد از دست بدهیم.

حجت‌الاسلام علوی گفت: مردم اگر تحریم‌ها و فشارها را و نتایجی که داشته را نتیجه سیاست‌های دشمنان بدانند در مقابل این مشکلات مقاومت می‌کنند، اما اگر با حمله به دولت بخواهیم این مسائل را نتیجه ناکارآمدی دولت بدانیم این مقاومت پایین می‌آید و ممکن است مشکلات امنیتی برای کشور به وجود بیاید. ما همه اعضای یک خانواده هستیم و سربازان یک فرمانده هستیم و باید به سمت جبهه دشمن حرکت کنیم.

وزیر اطلاعات در خصوص نگرانی آنهایی که در خصوص تحرکات داعش و گروه‌های تروریستی در نزدیکی مرز وجود دارد، گفت: اگر چه داعش و حکومت داعش تمام شده اما حمایت کشورهای بیگانه از گروه‌های تروریستی پایان نیافته و آن‌ها به تجهیز گروه‌های تروریستی می‌پردازند.

اقدامات وزارت اطلاعات با یک مدیریت و برنامه‌ریزی قوی انجام می‌شود

حجت‌الاسلام علوی گفت: امروز اقدامات وزارت اطلاعات با یک مدیریت و برنامه‌ریزی قوی انجام می‌شود، اما برخی همچنان به انتقاد می‌پردازند و می‌گویند این موفقیت‌های وزارت اطلاعات ربطی به وزیر ندارد چگونه است که یک اتوبوس از مسیر پر پیچ و خمی عبور می‌کند اما راننده نقشی در این مهم ندارد.

وی در ادامه به کارهای رفاهی و خدماتی انجام شده در دوران مدیریت خود اشاره کرد و گفت: ما بیش از دو میلیون متر مربع کار عمرانی انجام دادیم. در حوزه رفاهی توانستیم مسکن سازمانی را برای کارکنان وزارت راه اندازی کنیم که تا پیش از آن وجود نداشت همچنین دانشکده وزارت را با ۲۰۰ دانشجو تحویل گرفتیم و امروز دانشگاهی با چندین هزار دانشجو داریم.

وزیر اطلاعات ادامه داد: ما با حرکت اطلاعاتی قوی توانستیم سرکرده گروه تروریستی که اقدامات تروریستی علیه ملت ما در فارس و برخی استان‌ها انجام داده بودند را به کشور برگردانیم. همچنین با دلالان ارز و قاچاقچیان دارو مقابله کنیم و آنها را زیر ضربه ببریم. همچنین جاسوسان با سابقه ۱۰_ ۱۵ سال را در مراکز حساس شناسایی و دستگیر کنیم.

وی در خصوص تبلیغات برای جذب نیروی از داخل کشور ما برای سرویس‌های جاسوسی کشورهای بیگانه گفت: سرویس‌هایی جاسوسی به صورت یک اتحادیه دست به دست هم دادن و علیه کشور ما هماهنگ همکاری می‌کنند. آنها با انگیزه و با تمام تلاش علیه ما اقدام می‌کنند و از طریق فضای مجازی و سایر روش‌ها به دنبال فعالان عرصه علمی، فرهنگی و اقتصادی هستند تا با پوشش همان عرصه با این افراد ارتباط برقرار کرده تا این افراد را در دام خود بیندازند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۱۷۵۳۰۰۱:۳۲:۴۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
اون فرد خائن عضو تیم حفاظت بوده یا نهاد نظامی که شهید فخری زاده در آن کار میکرد؟ بگید در کدام نهاد نظامی خدمت میکرده.
ناشناس۱۸۱۷۸۴۳۱۰:۲۴:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
مهم اینه که لابد الان کاناداعه !
ناشناس۱۸۱۸۳۱۵۱۴:۵۰:۲۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
مهم اینه که ظاهری انقلابی داشته نه مثل من ساده لوح که قلبا انقلاب را دوست دارم ولی بدلیل انتقاد هایم همیشه برچسب میخورم
ناشناس۱۸۱۷۵۳۴۰۱:۳۶:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
پس چرامانع نشدید؟! چراتیمهای تجسس اون وانت لعنتی مملوازموادمنفرجه راندیدند
ناشناس۱۸۱۷۷۵۲۰۹:۱۲:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
کارهای اطلاعاتی پیچیدگی های خود را دارد ممکن است تمامی اینها صوری باشد و در واقع بصورت نمایشی تروری صورت گرفته باشد برای اهدافی خاص
محمد۱۸۱۷۵۳۵۰۱:۳۶:۱۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
من این جمله را متوجه نمیشم یکی لطفا بگه منظور وزیر چی بوده است فردی که امکانات ترور را فراهم کرده بود از اعضای نیروهای مسلح بود بخاطر همین نتوانستیم جلوی ترور را بگیریم.
ناشناس۱۸۱۸۰۰۸۱۱:۵۳:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
طبق قانون وزارت اطلاعات نمیتواند کارکنان نیروهای مسلح را پایش اطلاعاتی و در صورت لزوم شنود یا تعقیب و مراقبت کند، و این امر به عهده حفاظت اطلاعات همان نهاد نظامی است.
ناشناس۱۸۱۷۵۴۳۰۱:۴۹:۲۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
نحوه گزینش افراد برای کار در نهادهای دولتی و نظامی ایرادی اساسی دارد و باید اصلاح شود.
ناشناس۱۸۱۷۷۵۶۰۹:۱۶:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
ممکن است این ترور با حادثه نطنز مرتبط باشد
ناشناس۱۸۱۸۳۳۴۱۴:۵۷:۱۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
میشه ارتباطش را توضیح بدید؟!
ناشناس۱۸۱۷۷۹۰۰۹:۵۳:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
همین الان هم خیلی سخت می‌گیرن مشکل اینجاست که افراد عوض می‌شوند
ناشناس۱۸۱۸۰۱۱۱۱:۵۴:۳۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
درباره چیزهایی که نباید سخت میگیرند!
ناشناس۱۸۱۷۵۶۴۰۲:۵۶:۱۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
وقتی میدونستید طرف از نیروهای مسلح است چطور نتوانستید جلوی ترور را بگیرید؟در ضمن واضح مشخص کنید کدام یک از نیروهای مسلح.سپاه ارتش یا بسیج؟
ناشناس۱۸۱۸۰۱۶۱۱:۵۵:۵۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
اون فرد نظامی خائن از نحوه تردد شهید فخری زاده مطلع بوده. پس طبیعتا یا در سپاه بوده و یا در وزارت دفاع.
ناشناس۱۸۱۸۲۱۲۱۳:۵۴:۳۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
چرا اینقدر با اطمینان نظر میدین؟
ناشناس۱۸۱۷۵۹۲۰۵:۱۵:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
از ترورها سوابق درخشانتون کاملا مشخص شد. 4 تا جوجه دانشجو دستگیر کنید که هنر نیست. زدن یک فرمانده بی‌نظیر و یک دانشمند رو ترکوندن جاشون هم پر نمیشه دیگه مخصوصا جای اولی. یک آبم روش خوردن. هر جای دنیا ترور اول میشد اینقدر سطح حفاظتشون بالا می‌رفت تا سالها دیگه اتفاقی نمیفتاد
ناشناس۱۸۱۷۸۵۹۱۰:۳۳:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
درست صحبت کن و به قشر فرهیخته دانشجو نگو جوجه! ادب چیز خوبی است.
ناشناس۱۸۱۷۹۲۷۱۱:۰۸:۱۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
خودم دانشجو هستم جناب با ادب. جوجه گفتن من از ارزش دانشجو کم نمیکند اگر کشور بهشون بها بده
ناشناس۱۸۱۷۹۹۲۱۱:۴۴:۴۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
آخ که این ادب و درست صحبت کردن و فرهیخته بودن و نخبه ساختن و جایزه دادن چه بر سر مردم و کشور و دنیا آورد.
ناشناس۱۸۱۷۸۸۰۱۰:۴۳:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
برادر فکر نکنید که در ازای سردار سلیمانی کمتر از سه ناو با چند هزار نیروی آنها اکتفا کنیم. بعد از انتخاب دولت انقلابی وعده ی ما.
ناشناس۱۸۱۸۱۳۶۱۳:۰۸:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
برادر اون بازی کامپیوتری است، تازه اگر خوب تمرین کنی!
ناشناس۱۸۱۷۹۷۳۱۱:۳۸:۰۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
دانشجو نماها منظورته نه؟ دانشجو آشوب گر است مگه؟
ناشناس۱۸۱۷۶۳۱۰۷:۰۸:۲۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
موفقیت‌های وزارت اطلاعات مثل موفقیت‌های خیره کننده‌ی وزارت خارجه و وزارتخانه‌های مسکن و نفت و ...... است ____ علی برکت‌الله بعد از ترور عزیزترین و ارزشمندترین عناصر و سرمایه‌های علمی و دفاعی کشور ضربات زیادی به جاسوس‌ها و تروریست‌ها وارد میکند!!! علی برکت‌الله...........
ناشناس۱۸۱۷۸۲۱۱۰:۱۲:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
جیگر بهتر نیست رو بچه هاتون بیشتر اشراف داشته باشید....
ناشناس۱۸۱۷۶۴۲۰۷:۱۴:۵۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
آقای وزیر در برنامه تلویزیونی، با دست وپاچگی فقط به دفاع از خود برخواسته با عجله و شتاب متن نوشته را می خواهد انگار که دعوا داره
ناشناس۱۸۱۷۹۳۵۱۱:۱۵:۳۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
دقیقا ! من برنامه رو دیدم و مشخص بود که سوالات از قبل به وزیر داده شده و او هم پاسخهایی نوشته و از روی کاغذ میخواند!!!! بعد میگن مصاحبه زنده!!!!
ناشناس۱۸۱۷۶۷۰۰۷:۴۷:۲۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
وا مصیبتا
ناشناس۱۸۱۷۶۹۹۰۸:۳۱:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
نیروهای مسلح؟؟؟ منظورتون سپاه ارتش نیروی انتظامی؟؟؟
علی کریمی۱۸۱۸۱۵۲۱۳:۱۸:۲۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
منظور نیروهای مسلح است.
ناشناس۱۸۱۷۷۰۱۰۸:۳۳:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
چرا اون قسمت مصاحبه که میگه ما امکان کار اطلاعاتی در نیروهای مسلح رو نداریم توی خبرتون ندیدم؟؟؟
ناشناس۱۸۱۷۷۱۲۰۸:۴۳:۱۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
خب اگه میدونستید با یه بررسی ساده میشد جلوی این ترور رو گرفت ،چرا انجام نشد؟
ناشناس۱۸۱۷۷۱۶۰۸:۴۸:۴۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
یعنی چه! حتی اگر فرمانده ارشد سپاه هم حرکتی مشکوک انجام دهد وزارت اطلاعات باید بلافاصله وی بازجویی کند! یعنی چه که نمی توانیم!
ح۱۸۱۸۱۷۹۱۳:۳۸:۴۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
طبق قانون وزارت اطلاعات در حوزه نیروهای نظامی صرفا یک منبع اطلاعاتی برای حفاظت اطلاعات ان نیرو می تونه باشه و حق ورود به تشکیلات نظامی را ندارد...در اکثر کشورها سیستم نظامی نظارت مستقل دارد... البته من هم هنوز از سخن آقای وزیر گیج هستم.. چطور نقطه ترور را می دانستید اما پوشش محلی ضد عملیات رو فراهم نکردید..من یک کارمندرزمنده بیشتر نیستم اما اینقدر رو هر فردی که سربازی هم رفته تشخیص می دهد... اقای وزیر ابهام را چند صد برابر کردند
ناشناس۱۸۱۷۷۲۳۰۸:۵۵:۲۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
یعنی چی جای ترور رو می دونستید؟ خب از یه خیابان دیگه می رفت؟؟؟!!!
ناشناس۱۸۱۷۷۲۷۰۸:۵۶:۱۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
چند وقت دیگه وزیر اطلاعات: ما در جلسه برنامه ریزی ریزی تروریستها حضور نامحسوس داشتیم حتی با چند تاشون سلام و علیک نامحسوس انجام دادیم. حرفهایی میزنید که واقعا خنده داره
ناشناس۱۸۱۷۸۵۲۱۰:۳۱:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
حجمه غلط است . هجمه به معنای هجوم درست است
ناشناس۱۸۱۷۸۸۱۱۰:۴۳:۲۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
وزیر اطلاعات: همچنین دانشکده وزارت را با ۲۰۰ دانشجو تحویل گرفتیم و امروز دانشگاهی با چندین هزار دانشجو داریم. چندین هزار فارغ التحصیل اطلاعاتی را قطعا نمی توانید استخدام خودتان بکنید. پس به چه کاری گمارده میشوند.
ناشناس۱۸۱۷۹۲۸۱۱:۱۱:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
این اقا چطور وزیر اطلاعات شده؟؟؟؟
ناشناس۱۸۱۷۹۴۲۱۱:۱۸:۲۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
نمی‌فهمم چرا هیچ کس رک و پوست کنده نمیگه که حفاظت از مقامات دست سپاه هست و وزارت اطلاعات هیچ کاره است.
ناشناس۱۸۱۷۹۴۵۱۱:۱۹:۳۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
سلام نباید زحمات سربازان گمنام امام زمان را زیر سوال برد بلکه باید کمک کرد تا کاستی ها و ضعف های انان برطرف شود من به نوبه خودم از زحمات انان کمال تشکر را دارم چرا که آنان به نظر من محافظان بدون محافظ هستند و در مورد کارهایشان هم خیلی نمی توانند اطلاع رسانی کنند در ضمن محافظت از مقامات بانک بر عهده کدام نیرو است...........
ناشناس۱۸۱۸۰۹۷۱۲:۴۲:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
نتیجه موازی کاری در امور امنیتی میشه همین.
ناشناس۱۸۱۸۱۷۶۱۳:۳۶:۰۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
یعنی چی عذر بدترازگناه میارید
ناشناس۱۸۱۸۱۹۷۱۳:۴۵:۳۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
بخدا قسم مظلومتر از وزارت اطلاعات وزارتخانه ای نیست هرکسی تریبون گرفت اینهارا سرکوب کردند براینها تاختند عزیزانم بروید بررسی کنید ان فرد مسلح ارتشی بود یاسپاهی چرا به این وزارتخانه گیرمیدهید؟
ناشناس۱۸۱۸۳۵۵۱۵:۰۶:۱۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
چی!!!!!!!!! میدونستید!!!!!!!!!! یعنی چی میدونستیم و کاری نکردیم !!!!!!!
حمید۱۸۱۸۳۸۹۱۵:۲۷:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
اگر میدونستید که جلوی ترور را میگرفتید. الان فهمیدید ترور با هوش مصنوعی بوده. برای دیگران چه تدابیری دیده اید. و متاسفم اگر میدونستید و بلد نبودید...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین