فیلم‌های فجر امسال مجوز اکران می‌گیرند؟

فرهنگی،   3991119054

مدیرکل نظارت بر عرضه نمایش فیلم سازمان سینمایی با بیان اینکه« سرنخ‌هایی برای منشأ قاچاق دو فیلم سینمایی اکران نشده» پیدا شده است، گفت: تمام فیلم‌های جشنواره امسال که پروانه نمایش دارند، برای اکران عمومی هم مجوز خواهند گرفت.

فیلم‌های فجر امسال مجوز اکران می‌گیرند؟

محمدرضا فرجی که به تازگی دبیر ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری سازمان سینمایی هم شده است، در گفت‌وگویی با ایسنا درباره وضعیت دو فیلم‌ مطرح دوره قبل جشنواره فجر که اخیرا قاچاق شده‌اند و نیز منشأ قاچاق آن‌ها بیان کرد:‌ ستاد صیانت در این باره وظیفه ذاتی خود را انجام می دهد و «ساترا » هم در این مسیر کمک می کند تا از این کار بیهوده جلوگیری شود. در حال حاضر باتوجه به صحبت‌هایی که با دوستان تهیه‌کننده داشتیم سرنخ‌هایی را به دست آوردیم و ان شاءالله با هماهنگی دوستان در معاونت فضای مجازی، قوه قضاییه، پلیس فتا و حراست سازمان سینمایی پیگیری‌های دقیق‌تری را انجام می‌دهیم تا سرنخ‌های اصلی را پیدا و معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه کارهای تحقیقاتی همچنان در حال انجام است، در پاسخ به اینکه آیا ممکن است این فیلم‌ها از وزارت ارشاد به بیرون درز کرده باشند؟ گفت: ابدا و مطلقاً از وزارت ارشاد خارج نشده‌اند و خود تهیه‌کننده‌ها حدودا می دانند که از کجا این اتفاق افتاده است.  این اتفاق یک امر ناپسندیده است و هر کسی در هر گوشه‌ای از مملکت که در حوزه هنر فعالیت می‌کند، باید کمک کند که این کار ناپسندیده ریشه کن شود. البته ما از دوستان تهیه‌کننده هم خواهش می‌کنیم از فیلم‌های خود بیشتر مراقبت کنند و در برخورد با مراکزی که کارهای فنی را انجام می‌دهند یا کارهایی که قرار است برای جشنواره‌های خارجی انجام شود دقت بیشتری داشته باشند تا از امانتی که به جاهای مختلف داده می‌شود به خوبی نگهداری شود.

فرجی در پاسخ به اینکه این نگرانی برای فیلم‌های امسال جشنواره هم وجود دارد و آیا اصلا فیلمهایی از جشنواره هستند که پروانه نمایش برای اکران عمومی نگیرند؟ توضیح داد: خوشبختانه فیلم‌هایی که امسال برای جشنواره شرکت کرده بودند و در شورای پروانه نمایش بازبینی شدند به غیر از یک فیلم همه مجوز نمایش را گرفتند و مشکلی از این جهت نداشتم. شک نکنید که همه فیلم‌های متقاضی جشنواره مجوز اکران عمومی را هم خواهند داشت. البته از آنجا که شورای پروانه نمایش برخی فیلم‌ها را بدون تیتراژ و موسیقی و غیرکامل دیده یا تغییراتی از سوی سازنده پس از بازخوردها در جشنواره ، بر فیلم اعمال شود، لازم است که برای اکران عمومی دوباره بازبینی شوند. بنابراین ذات فیلم‌ها مشکلی ندارد و همه مجوز گرفتند و مشکلی از این بابت نخواهد بود.

او درباره یک فیلمی که اشاره کرد (قاتل و وحشی) مجوز نگرفته است ، در پاسخ به اینکه راه حل شورای پروانه نمایش برای رفع مشکل فیلم حمید نعمت الله چیست؟ گفت: یک خط قرمزی وجود داشته و این فیلم از آن رد شده است، به همین دلیل اصلاً بحث شورا نیست بلکه بحث احکام شرعی است و کارگردان محترم باید دنبال راه حل آن باشند.

مدیرکل نظارت بر عرضه نمایش در پایان در پاسخ به اینکه اعلام شده است دو فیلم _ تئاتر «جوادیه» و «ایوب خان» از سوی سازمان سینمایی برای حضور در جشنواره تئاتر فجر مجوز نگرفته‌اند و به چه علت این اتفاق افتاده است؟ بیان کرد: درباره مجوز تئاترها خود دوستان در اداره کل هنرهای نمایشی باید پاسخ دهند. چرا ما باید پاسخ بدهیم؟ پیش از این اعلام کرده‌ایم، هر فیلمی را اداره کل هنرهای نمایشی مفاد آن را تایید کند، ما مشکلی نخواهیم داشت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین