وسایل لازم برای بیزینس تهیه کیک خانگی (۱۶ وسایل ضروری)

گزارش بازرگانی،   3991119053

اگر شما عاشق پخت و پز هستید و می‌خواهید یک کسب و کار سفارش کیک و شیرینی خانگی داشته باشید، پس دست به کار شوید و معطل نکنید! اما نه! چند دقیقه صبر کنید. ابتدا این مطلب را بخوانید تا بدانید چه وسایلی برای شروع یک بیزینس تهیه کیک و شیرینی در خانه مورد نیاز است. آیا می دانید تفاوت بین کاردک سیلیکونی و کاردک افست چیست؟ آیا واقعاً به ترازوی دیجیتال نیاز دارید؟ فر گازی برای شما بهتر است یا فر برقی؟

با ما همراه باشید تا وسایل ضروری یک قنادباشی را با هم بشناسیم.

ترازوی دیجیتال

ترازوی دیجیتال یکی از مهمترین آیتم های این لیست است، زیرا آرد ماده اصلی پخت است و اندازه گیری نادرست این ماده احتمالاً بزرگترین اشتباه در پخت است. یک ترازوی دیجیتال با واحد اندازه گیری گرم تهیه کنید. دقت کنید ترازویی که تهیه می‌کنید قابلیت این را داشته باشد که یک کاسه یا ظرف روی آن قرار دهید و دوباره آن را صفر کنید. با چنین ترازویی، کار اندازه‌گیری برای شما راحت‌تر خواهد بود.

فر برقی

شاید بپرسید که چرا حتماً باید فر برقی تهیه کنیم؟ باید بگویم که این توصیه نه تنها یک تجربه شخصی، بلکه پیشنهاد مطبخ شاپ، مرجع راهنمایی تجهیزات مدرن آشپزخانه است. از آنجایی که دما در طول زمان پخت در فرهای برقی یکنواخت‌تر است، بنابراین بافت کیک در فرهای برقی بهتر شده و همچنین رطوبت کیک بیشتر حفظ می‌شود.

جالب است بدانید فر برقی مدل 675 داتیس، یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین فرهای موجود در بازار است. زیرا نه تنها دارای منوی فارسی است و شما می‌توانید به راحتی با آن کار کنید، حجم 78 لیتری آن بسیار مناسب بیزینس‌های خانگی تهیه کیک و شیرینی است و با قرار گیری در رده انرژی A، گزینه بسیار مقرون به صرفه‌ای است. اما شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های آنلاین تجهیزات آشپزخانه، انواع فرهای برقی و گازی را مقایسه کرده و از قیمت‌ها و ویژگی‌های آن‌ها مطلع شوید.

پیمانه و قاشق اندازه گیری

برای مواد مایع ، یک پیمانه اندازه گیری شیاردار برای ریختن راحت‌تر مایع، لازم است و اندازه 2 فنجان (16 اونس مایع) مفیدترین و پرکاربردترین سایز است. مجموعه ای از پیمانه‌های اندازه گیری از 1 فنجان به 1/4 فنجان در کنار مجموعه ای از قاشق های اندازه گیری نیز مفید خواهد بود. با استفاده از قاشق های اندازه گیری ، سعی کنید مجموعه ای پیدا کنید که دارای 1/2 قاشق غذاخوری باشد ، زیرا برای پخت مافین‌ها بسیار لازم و کاربردی است. البته این‌ها در حالتی است که نخواهید در اول کار همه سایزهای پیمانه‌ها را تهیه کنید. در غیر اینصورت، بهترین کار، کامل کردن ست پیمانه‌ها و قاشق‌های اندازه‌گیری است.

کاسه

به جای خرید مجموعه ای از کاسه های مخلوط کردن در اندازه های مختلف ، چند کاسه از جنس استنلس استیل 4 تا 5 کوارت (حدود 1 لیتر) و حداقل یک کاسه شیشه ای با اندازه مشابه تهیه کنید. با این حال سعی کنید از آلومینیوم استفاده نکنید زیرا مواد اسیدی با فلز واکنش نشان می دهند و طعم غذای شما را تغییر می دهند.

سینی کار

از آنجا که ما در مورد موارد ضروری صحبت می کنیم ، پس نباید از کنار ضرورت یک سینی کار بگذریم. یک ظرف 40 در 50 سانتی متر) یا یک ظرف نیم ورق (30 در 45 سانتی‌متر) بیشتر نیازهای قنادان خانگی را برآورده می کند. توصیه می‌شود چندین عدد سینی تهیه کنید زیرا به طور مداوم از آنها برای همه کاری استفاده می‌کنید.

قالب مافین

مافین از ساده ترین کیک‌ها برای پخت است ، بنابراین قالب مافین 12 فنجانی باید از اولین خریدهای شما باشد. حتی شما می توانید با آن کاپ کیک و فینگرفودهایی مثل ته‌چین یا مافین مرغ هم درست کنید! و از آنجا که به احتمال زیاد پس از پر کردن این 12 فنجان خمیر شما باقی‌بماند، پس بد نیست یک قالب مافین کوچک‌تر هم داشته باشید.

قالب کیک صبحانه

قالب نان یا کیک صبحانه همان چیزی است که شما برای پخت نان های سریع نان مانند نان موز ، نان کدو و غیره استفاده خواهید کرد. اینها اساساً کلوچه هایی هستند که به صورت یک نان کامل پخته می شوند ، بنابراین معمولاً به مدت بیشتری در اجاق احتیاج دارند.

همزن دستی

هرچند چنگال هم می‌تواند کار همزن دستی را انجام دهد اما به یاد داشته باشید خیلی از مواد را اصلاً نباید با همزن برقی هم بزنید. مثل خمیر آماده شده که همزن برقی فقط پف آنرا کمتر می کند و بسیاری از موارد دیگر که حتماً شما بهتر می‌دانید (و برای ما در کامنت همین پست می گویید) بنابراین حتماً وسیله‌ای غیر از همزن برقی برای هم زدن مواد داشته باشید. البته باید بگوییم همزن دستی نسبت به چنگال، مواد را یکنواخت تر هم می زند. میکسر ایستاده

همزن برقی

همزن برقی کاسه‌دار گران‌تر از همزن‌های دستی ساده هستند، اما همین که چند بار از آن استفاده کردید ، تعجب خواهید کرد که چگونه بدون آن پخت و پز می‌کردید. آپشن‌های استاندارد برای خامه کره ، مخلوط کردن خمیر ، خمیر ورز دادن ، سفیده تخم مرغ برای مرنگ و هر کار دیگری که یک شما بخواهید انجام دهید کافی است.

وردنه

یک وردنه کمک می کند تا از خمیر پای و شیرینی گرفته تا خمیر کلوچه و بیسکویت ها صاف شده و شکل بگیرد. برای یک مبتدی ، ساده ترین نوع غلتک است و فشار کمتری نسبت به نوع میله ای نیاز دارد. یک وردنه چوبی با کیفیت خوب تهیه کنید و کار خود را انجام دهید.

قالب پای

شاید بتوانید از قالب‌های معمولی برای پخت انواع کیک و شیرینی استفاده کنید اما پای باید قالب مخصوص به خود را داشته باشد. هنگامی که آماده پخت اولین پای خود هستید (بدون شک از وردنه بالا برای صاف کردن خمیر پای استفاده می کنید) ، برای پخت آن به یک ظرف احتیاج دارید.

قالب کیک گرد

حالا دیگر شما می‌خواهید سفارش کیک و شیرینی بگیرید و مطمئناً با کیک و شیرینی‌هایی که خود در خانه درست می‌کردید فرق دارد. بنابراین باید یک قالب خوب و گرد برای تهیه یک کیک صاف و یک‌دست مناسب خامه‌کشی داشته باشید. یک جفت قالب کیک 20 سانتی گرد انتخاب کنید. آلومینیوم مقاوم بهترین جنس برای قالب کیک است و دیواره کیک باید حدود 5 سانتی‌متر از ارتفاع مواد داخل کیک بیشتر باشد تا کیک، فضای کافی برای پف کردن را داشته باشد.

کاتر شیرینی

کاترهای شیرینی دست شما را برای تهیه انواع کوکی و شیرینی با روکش‌ها و آیسینگ‌های مختلف باز نگه می‌دارند. حتی می‌توانید از آنها برای تهیه شکلات تزئینی روی کیک خود استفاده کنید. حتماً چند کاتر ساده دایره و مربع (و به خصوص انار و هندوانه و درخت کاج برای سفارش‌های شب یلدا و کریسمس) داشته باشید و به مرور آنها را زیاد کنید.

براش

برس قنادی برای پوشاندن بالای شیرینی ها و پوسته های پای با تخم مرغ یا شیر ، یا چرب کردن تابه ها با کره ذوب شده بسیار کاربرد دارد. پیشتر، برس ها از موی حیوانات ساخته می شدند ، براش‌های سیلیکونی گزینه بهتری است زیرا موهای آن نمی ریزد و در برابر حرارت و باکتری نیز مقاوم است.

کاردک فلزی

کاردک‌ها که گاهی به آن کفگیر کیک یا کفگیر تزئینی گفته می شود ، دارای یک تیغه باریک فلزی با دسته چوبی است. این کاردک دارای یک جفت خم در آن است به طوری که تیغه حدود 1.5 سانتی‌متر پایین تر از دسته قرار می گیرد و باعث می شود که صاف کردن خامه در وسط کیک راحتتر باشد بدون اینکه انگشتان دستتان به لبه های آن برخورد کند.

کاردک سیلیکونی

این ابزار همه کاره برای برداشتن آخرین ذره خمیر از داخل کاسه حاوی مواد کیک شما ایده آل است. کاردک‌های سیلیکونی در برابر حرارت مقاوم هستند و حتی شما می‌توانید به عنوان کفگیر کوکو نیز از آنها استفاده کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین