خرید و فروش بیت کوین به چه صورت است؟

گزارش بازرگانی،   3991030118

بیت کوین سال 2009 یک مقاله‌ی 9 صفحه‌ای بود که بر روی فضای وب منتشر شد. در سال 2021 بیت کوین یک ارز گران قیمت 34 هزار دلاری است (در زمان نگارش این مقاله). رشد سرسام آور قیمت بیت کوین باعث شده بسیاری به سمت بازار کریپتوکارنسی هجوم ببرند. اما یک لحظه صبر کنید، عجله در خرید بیت کوین ممکن است زندگی شما را به باد دهد. در این مقاله به دو سوال مهم پاسخ می‌دهیم خرید و فروش بیت کوین به چه صورت است؟ چگونه با خرید بیت کوین سود کنیم؟ اگر شما هم مثل هزاران نفر دیگر به فکر خرید بیت کوین هستید در این مقاله همراه ما باشید.

آیا هر کسی می‌تواند بیت کوین بخرد؟

اگر نگاهی به قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال بیندازید از خرید بیت کوین منصرف می‌شوید. احتمالا قیمت 34 هزار دلاری بیت کوین (در هنگام نگارش این محتوا)، ترمز دستی شما را در خرید بیت کوین بکشد. اما برای شروع خرید و فروش بیت کوین نیازی نیست که یک بیت کوین کامل بخرید. 

هر فرد بسته به بودجه و سرمایه‌ای که دارد، می‌تواند بیت کوین بخرد. برای مثال حتی با 200 هزار تومان هم می‌توان بیت کوین خرید. با فرض 200 هزار تومان و در زمان نگارش این مقاله 0.00023 بیت کوین بخرد. بنابراین با هر سرمایه‌ای می‌توانید وارد بازار خرید و فروش بیت کوین شوید.

چه روش‌هایی برای خرید بیت کوین وجود دارد؟ مراقب دزدها باشید

اگر رشد زیاد بیت کوین شما را وسوسه کرده باید هشدار دهیم که بسیار مراقب باشید. برای خرید بیت کوین می‌توان از دو شیوه اقدام کرد. خرید از افراد حقیقی و مراجعه به صرافی‌های معتبر رایج‌ترین راه‌های خرید بیت کوین هستند. پیشنهاد می‌کنیم گول تبلیغات یا نرم‌افزارهایی که به شما وعده می‌دهند در صورت نصب بر روی کامپیوتر به شما بیت کوین می‌دهند، را نخورید. اکثر این نرم افزارها برای استفاده از سخت افزار سیستم شما طراحی شده‌اند و کمتر می‌توان به آن اعتماد کرد. 

تابلو ایست؛ مراقب خرید از افراد حقیقی باشید

اگر کمی در شبکه‌های اجتماعی بگردید، احتمالا پیام‌هایی مثل خرید بیت کوین با قیمت پایین را مشاهده خواهید کرد. حتی ممکن است در برخی گروه‌ها افراد خود را به عنوان فروشنده بیت کوین معرفی کنند و شما تمایل داشته باشید به صورت مستقیم از آن‌ها بیت کوین بخرید. اما اینجا زنگ خطر به صدا درمی‌آید. چراکه بسیاری از این پیام‌ها کلاهبرداری است. البته دقت داشته باشید که منظور ما نفی خرید از افراد حقیقی نیست. اما در هنگام خرید بیت کوین از این افراد نهایت دقت را داشته باشید. تا زمانی که مطمئن نشده‌اید فرد مقابل واقعا قصد فروش بیت کوین دارد، هیچ وقت پولی را به حساب او واریز نکنید.

خرید از صرافی، بهترین راه خرید بیت کوین

صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر بهترین راه خرید بیت کوین هستند. صرافی‌های ارز دیجیتال امکان خرید انواع ارزهای دیجیتال را فراهم کرده‌اند. معمولا افراد در صرافی‌ها می‌توانند بیت کوین را با قیمت مناسبی تهیه کنند. چراکه در این صرافی ها امکان خرید مستقیم از افراد وجود دارد. از طرف دیگر به دلیل اینکه یک واسطه معتبر بین خریدار و فروشنده وجود دارد، دیگر نگرانی برای کلاه‌برداری وجود ندارد. از طرف دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال امکاناتی مثل ماشین حساب بیت کوین دارند که به شما اجاره می‌دهد همیشه نسبت به خرید و فروش بیت کوین هوشمندانه عمل کنید.

آیا با خرید کم بیت کوین می‌توان سود زیادی به جیب زد؟

شما با هر مبلغی می‌توانید وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید اما یک نکته را فراموش نکنید. استراتژی و برنامه تریدینگ شما، میزان موفقیت را در بازار تعیین می‌کند. به عبارت بهتر سعی کنید به جای سودهای کوتاه مدت و هیجانی بر روی سودهای پایدار مبتنی بر دانش و مهارت متمرکز شوید.

اگر بخواهیم ساده‌تر توضیح دهیم، بازار ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی را همیشه تجربه می‌کنند. یکی از دلایل نوسانات بازار حجم کم بازار کریپوکارنسی در مقایسه با سایر بازارها است. به همین دلیل کسب تجربه، دانش و به روز بودن اطلاعات در کنار استفاده یک استراتژی مناسب معاملاتی می‌تواند ضامن موفقیت و حضور پایدار و پرسود شما در بازار باشد.

از صرافی‌های ایرانی خرید کنیم یا خارجی؟

شاید تا اینجا تصمیم نهایی خود را برای خرید بیت کوین گرفته باشد اما اجازه دهید یک نکته مهم دیگر را هم یادآوری کنیم. اگر کمی در اینترنت جستجو کنید صرافی‌های مختلفی مثل بایننس و کوین بیس از جمله صرافی‌هایی هستند که کاربران زیادی دارند. با دیدن این صرافی‌ها ممکن است شما هم تصمیم بگیرید که با ساخت یک حساب کاربری، وارد بازار بزرگ خرید و فروش بیت کوین شوید.

اما با این کار خطر از دست رفتن تمام دارایی‌ها را به جان می‌خرید. اکثر صرافی‌های معتبر دنیا کاربران ایرانی را در لیست سیاه خود قرار داده‌اند و در صورتی که متوجه شوند شما از ایران فعالیت می‌کنید، ممکن است حساب شما برای همیشه بلوکه شود.

بلاک شدن حساب اتفاق تلخی است که بسیاری از کاربران ایرانی به دلیل ناآگاهی به آن دچار شده‌اند. این مساله موجب شده که در حال حاضر تقریبا اکثر کاربران از صرافی‌های ایرانی استفاده کنند. یکی دیگر از مشکلات صرافی‌های خارجی نیاز به Credit Card است که متاسفانه امکان تهیه کارت اعتباری نیز به سادگی میسر نیست.

از طرف دیگر برای معامله در این صرافی ها حتما نیاز به تتر یا همان دلار دیجیتالی است و در هیچ کدام از صرافی‌ها نمی‌توان با ریال یا تومان معامله‌ای انجام داد. خوشبختانه صرافی‌های ایرانی در چند سال اخیر همگام با فناوری روز دنیا و استفاده از آخرین استانداردهای نگهداری و ذخیره سازی رمزارزها، به یک مرجع مطمئن برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی از جمله بیت کوین تبدیل شده‌اند. صرافی‌هایی که خطر بلوکه شدن حساب و از دست رفتن سرمایه به هیچ وجه کاربران را تهدید نمی‌کند.

نوبیتکس؛ با معتبرترین صرافی ارز دیجیتال شیرینی سود را مزه کنید

در بین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی، صرافی نوبیتکس به عنوان اولین و تنها صرافی دانش بنیان ایرانی محبوب ترین صرافی بین کاربران است.  در صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس می‌‌توانید به صورت 24 ساعته به خرید و فروش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی بپردازید. در کنار بازار اصلی نوبیتکس مطالعه مقالات به روز وبلاگ مثل مقاله بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان شما را با راه و چاه سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی آشنا می‌کند.

برای شروع فعالیت در بازار نوبیتکس، کافی است همین حالا به سایت نوبیتکس مراجعه و با ثبت نام خود، فعالیت خود را در امن ترین بازار ارز دیجیتال ایران شروع کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین