نحوه بازگشایی مدارس؛ حضور دانش‌ آموزان از اول بهمن اجباری است؟

اجتماعی،   3991025007 ۴۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره بازکشایی مدارس، نحوه فعالیت سرویس مدارس و اینکه آیا حضور دانش‌ آموزان اجباری است یا خیر، توضیحاتی داد.

نحوه بازگشایی مدارس؛ حضور دانش‌ آموزان از اول بهمن اجباری است؟

به گزارش تسنیم، رضوان حکیم‌زاده درباره بازگشایی مدارس از اول بهمن ماه اظهار کرد: براساس تصمیمات ستاد ملی کرونا بازگشایی مدارس برای دانش‌ آموزان کلاس اول و دوم دبستان در مناطق زرد و آبی انجام می‌شود ، دروس عملی شایستگی‌های فنی در شاخه کاردانش و فنی و حرفه‌ای نیز به صورت حضوری است و در مناطق آبی مدارس دارای جمعیت کمتر از 50 نفر که بیشتر در مناطق روستایی و عشایری قرار  دارند نیز کاملاً باز بوده و پذیرای دانش‌‌آموزان در تمام پایه‌های تحصیلی هستند.

وی افزود: هر منطقه‌ای که توسط وزارت بهداشت زرد اعلام شود این مقررات برای آنها اجرا  و مدارس بازگشایی می‌شود؛ براساس دستورالعمل ابلاغ شده توسط وزیر آموزش و پرورش، مسئولیت مناطق و مدیران مدارس مشخص و تأکید شده است که پروتکل‌های بهداشتی اجرا و بر آن نظارت شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سایر پایه‌ها آموزش مجازی ادامه  دارد تا شرایط جدیدی به وجود بیاید، گفت: امیدواریم شرایط رو به بهبود باشد تا بتوانیم با گذشت زمان برای سایر پایه‌های تحصیلی به ویژه دوره ابتدایی که آموزش مجازی واقعاً نمی‌تواند منبع خوبی برای یادگیری دانش آموزان باشد آموزش‌های حضوری را حتی به صورت محدود و در زمان کوتاه داشته باشیم چون پژوهش‌ها نشان می‌دهد کودکان بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرند و آموزش های حضوری تاحد زیادی می‌تواند عقب افتادگی که دانش آموزان درگیر آن هستند را جبران کند.

حضور بیش از 10 دانش‌آموز در کلاس درس ممنوع

وی درباره روال حضور دانش آموزان مناطق زرد با بازگشایی مدارس، عنوان کرد: در هیچ شرایطی نباید بیش از 10 دانش آموز در کلاس درس حضور داشته باشند البته شیوه نامه اجرایی را مدارس مشخص می‌کنند چون شرایط مدارس با یکدیگر متفاوت است بنابراین شورای مدرسه تصمیم گیری می‌کند که حضور دانش آموزان به چه شکلی باشد، گروه‌بندی دانش آموزان، مدت زمان حضور با توجه به نیازی که دانش آموزان دارند، ساعتهای ورود و خروج و ... همگی توسط شورای مدرسه تصمیم گیری و به خانواده ها و معلمان اطلاع رسانی خواهد شد.

حکیم زاده متذکر شد: مدارس باید حتما پروتکل‌های بهداشتی و سقف حداکثر 10 نفر در کلاس‌های درس را رعایت کنند، براساس آماری که داریم تعدادی از کلاس‌های دوره ابتدایی جمعیت بالای 30 نفر دارند بنابراین می‌توانند دانش‌ آموزان را به سه گروه ده نفره تقسیم کنند که در روزهای متفاوت در مدرسه حاضر شوند البته ترکیب حضور را شورای مدرسه مشخص می‌کند.

ساعت حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های پرجمعیت کمتر می‌شود

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تعداد اندکی از مدارس ابتدایی هستند که جمعیت کلاس‌های درس آنها بیش از 30 نفر است و  نیاز است گروه‌های دانش‌ آموزان کوچکتر باشد مثلاً در قالب 4 گروه 8 نفره در مدرسه حاضر شوند، معلم در همراهی با خانواده‌ها شکل حضور دانش آموزان را به‌ گونه‌ای تعریف می‌کند که در گروه‌های کوچکتر حضور پیدا کنند البته ممکن است ساعت‌های حضور به نسبت دانش آموزانی که در کلاس‌های 20 نفره هستند در طول هفته کمتر باشد اما برای ما واقعاً مهم است حتی اگر یک روز و به میزان یک ساعت هم دانش آموزان به ویژه کلاس اولی‌ها در کلاس درس حضور و با معلم تعامل داشته باشند، تأثیر بسیاری بر یادگیری خواهد داشت.

وی درباره اینکه تنظیم ساعت حضور در مدرسه، ساعت فعالیت در شاد و استفاده از آموزش‌های تلویزیونی در شرایط بازگشایی مدارس برای معلمان دشوار می‌شود، گفت: ساعت‌های حضور در شاد با توجه به سن کودکان ابتدایی محدود است از سوی دیگر ساعت‌های حضور در مدرسه نیز به گونه‌ای تنظیم می‌شود تا با شرایط معلم همخوانی داشته باشد مثلاً دانش‌آموزی که به طور معمول 4 یا 5 ساعت در مدرسه حضور داشته در حال حاضر 25 دقیقه در شاد کلاس درس دارد، اگر دو ساعت هم سر کلاس حضوری باشد در مجموع دو ساعت و 30 دقیقه است و معلمان می‌توانند این هماهنگی را انجام دهند به شکلی که به برنامه‌های آنها لطمه نخورد و حداقل‌های زمان حضور برای همه دانش آموزان فراهم شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در شیوه نامه‌ای که ارسال کرده بودیم روش‌ها و مدل‌هایی اعلام شده بود که معلمان می‌توانند به صورت ترکیبی از این بسترها استفاده کنند، نقشی که برای معلم تعریف کردیم مسئولیت یادگیری است و نه صرفاً ارائه آموزش. با توجه به اینکه معلمان مسئولیت یادگیری را برعهده دارند به تشخیص آنها اگر تعداد ساعت‌هایی که دانش آموزان در مدرسه حضور دارند کافی باشد حضوری  ممکن است دیگر نیازی به شبکه شاد نداشته باشند و فقط تمرین‌ها در آن شبکه انجام شود و محدود به ارائه تکالیف باشد، تصمیم در این زمینه با معلمان است.

ساعت حضور دانش آموزان  در مدرسه محدود است

حکیم زاده متذکر شد: شرایط حضور دانش آموزان با بازگشایی مدارس، حداقلی و براساس تشخیص معلم و تعیین شورای مدرسه است و قطعاً‌ دانش‌ آموز از صبح تا ظهر در مدرسه حضور ندارد، ممکن است در یک روز دو گروه از دانش آموزان را داشته باشیم که در ساعت‌های محدود یک یا دو ساعت در مدرسه حاضر شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی عنوان کرد: شیوه نامه بهداشتی که قبلاً با همراهی وزارت بهداشت تدوین و ابلاغ شده بود مجدد مدنظر است و حتماً باید نکات بهداشتی و تهویه کلاس درس توسط مدارس رعایت شود همچنین دانش آموزان باید در کلاس درس ماسک بزنند، معلمان باید رعایت نکات بهداشتی توسط دانش آموزان را نظارت کنند و اگر قرار باشد بین ساعت کلاس درس استراحتی داشته باشند قطعاً نباید تجمع ایجاد شود و تأکید کردیم این زمان برای آموزش درنظر گرفته شود و تاحد ممکن کوتاه باشد.

حضور دانش‌ آموزان در مدارس اجباری است؟

وی درباره اینکه آیا حضور دانش آموزان در مناطق زرد  با بازگشایی مدارس، اجباری است، متذکر شد: تصمیم گیری در این باره را برعهده شورای مدرسه گذاشتیم اما با توجه به اشتیاقی که خانواده‌ها نشان دادند و پیام‌هایی را از سوی آنها از سراسر کشور داشتیم فکر می‌کنم حضور آنها ارزشمند است و با تصمیمات شورای مدرسه حضور دانش‌ آموزان را خواهیم داشت، برگزاری کلاس‌های  درس بلامانع است و ما مجوز حضور دانش‌ آموزان اول و دوم دبستان را گرفته و دستورالعمل را ابلاغ کرده‌ایم اما شورای مدرسه درباره اجباری یا اختیاری بودن تصمیم می‌گیرد.

وی درباره حضور کادر اجرایی و آموزشی مدارس بیان کرد: کادر اداری و آموزشی مدارس مانند همه کارمندان دولت مشمول مقرراتی می‌شوند که دولت به طور کلی برای کارکنان خود درنظر گرفته است، براساس همین مصوبه در مناطق نارنجی، زرد و آبی مانند کارکنان سایر ادارات با همان قوانین و مقرراتی که آنها باید رعایت کنند، کارکنان آموزش و پرورش در مدارس حضور خواهند داشت.

سرویس مدارس فعال می‌شوند؟

حکیم زاده درباره فعالیت سرویس مدارس، عنوان کرد: در خصوص شرایط ایمنی که دانش آموزان باید جابجا شوند توصیه نامه‌های لازم به مدارس ارائه شده است اما با توجه به اینکه حضور دانش آموزان حداقلی و در گروه‌های کوچک است توصیه و تأکید ما به خانواده‌ها این است که در این ساعات محدود، کودکان را همراهی کنند چون دانش آموزان کلاس اول و دوم دبستان شرایط خاصی دارند و سعی کنند بیشتر خودشان مسئولیت رفت و آمد آنها را برعهده بگیرند.

وی با اشاره به اینکه شبکه نظارتی در استانها و مناطق فعالیت می‌کنند، افزود: در مدارس مدیر مسئولیت اصلی را برعهده دارد و در منطقه نیز رئیس منطقه و در سطح استان مدیر کل استان مسئولیت را برعهده دارد، با همکاری وزارت بهداشت نیز نظارت‌های میدانی را خواهیم داشت، بررسی‌هایی که قبلاً توسط وزارت بهداشت انجام شده بود نشان داد آموزش و پرورش یکی از دستگاه‌های موفق در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود و امیدواریم با همراهی و حمایت خانواده‌ها و فرهنگیان شاهد این باشیم که دستورالعمل‌های بهداشتی به نحو مناسب با درنظر گرفتن سلامت دانش آموزان اجرا شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: به مدارس یک هفته فرصت دادیم تا آماده سازی لازم را انجام داده و جلسه شورای مدرسه را تشکیل دهند و شرایط حضور دانش آموزان را به خانواده‌ها اعلام کنن بعد از بازگشایی مدارس از طریق ناظرانی که در مناطق هستند کار را پیگیری می‌کنیم البته برای مدیر مدرسه به عنوان فردی که هدایت جریان یادگیری و تربیت را در مدرسه برعهده دارد یک نقش نظارتی تعریف کردیم.

حضور دانش آموزان سایر پایه‌های تحصیلی در مدارس ممنوع

وی درباره اینکه آیا مدارس این اختیار را دارند علاوه بر پایه اول و دوم دبستان سایر پایه‌ها را برای آموزش حضوری دعوت کنند، گفت: قرار است آن چیزی که در مصوبه اجازه گرفتیم اجرا شود و در مصوبه اشاره شده است حضور فعلاً برای دانش آموزان پایه اول و دوم است البته ما معتقدیم هیچ چیز جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد و تمام دانش آموزان نیاز به حضور در مدرسه دارند اما در شرایط فعلی دقیقاً براساس مصوبه ستاد ملی کرونا اقدام خواهیم کرد و  حتما باید این موضوع توسط مدارس با دقت رعایت شود.

حکیم زاده درباره فعالیت بوفه‌ها پس از بازگشایی مدارس متذکر شد: قرار نیست در این شرایط بوفه‌های مدارس کار کنند و تعطیل هستند، اگر قرار است دانش آموزان تغذیه‌ای داشته باشند آن را از خانه به همراه بیاوند البته حضور  در مدرسه حداقلی و معطوف به آموزش است و اگر بخواهیم تمام کارکردهای مدرسه و اجتماعاتی که تشکیل می‌شود را داشته باشیم با شرایط فعلی این امکان وجود ندارد، با توجه به نگرانی که از موضوع یادگیری کودکان به ویژه در پایه اول و دوم دبستان داریم، حضور را معطوف به بحث آموزش و یادگیری کردیم و امیدواریم با بهبود شرایط شاهد افزایش ساعات حضور و افزایش پایه‌های تحصیلی باشیم.

وی افزود: شرایط دشوار است و قدردان زحمات معلمان هستیم اما مسئله سواد یک نسل یعنی دانش‌ آموزان پایه‌ اول و دوم دبستان، مسئله و دغدغه بسیار بزرگی است و مسئولیت سنگینی بر دوش همه ما است، هر اتفاقی که برای کودکان ما در این سنین بیفتد تا سال‌ها پیامد آن را یک نسل خواهد داشت، ما نمی‌خواهیم  نسلی در مهارت‌های پایه سواد ضعیف  پرورش یابد که در آینده زندگی آنها تاثیرگذار است، این موضوع مستلزم آن است که همگی ما بیش از آنچه در گذشته فعالیت می‌کردیم تلاش کنیم.

زنگ ورزش تعطیل

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری زنگ ورزش با بازگشایی مدارس، عنوان کرد: فعالیت‌های تربیت بدنی برگزار نمی‌شود چون امکان کنترل دانش آموزان دشوار است و بیشتر زمان حضور در مدرسه معطوف به تمرین و یادگیری دروس در داخل کلاس درس است تا میزان یادگیری دانش آموزان توسط معلم ارزیابی شود، درباره زنگ تفریح نیز مدرسه با توجه به فضایی که دارد و تعداد دانش آموزان حاضر در گروه‌ها تصمیم گیری می‌کند.

دیدگاه کاربران

علی۱۷۷۹۶۷۸۰۶:۵۸:۳۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
ظاهرا دولت تعمّد داره که با کاهش محدودیتهای کرونایی دوباره بیماری رو گسترش بده دیده بان شفافیت و عدالت باید جدا شفاف کنه..
فلاح۱۷۷۹۷۰۹۰۷:۵۰:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
بهتر است در صورتی که حتی در سالهای اینده که کرونا کاملا ریشه کن شود هم کلاس انلاین و حضوری توامان دایر باشد دلیل اول و مهمترین دلیل حفظ و ارتقا زیر ساخت برگزاری کلاس انلاین و دوم کاهش هزینه اموزش مناطق صعب العبور ومناطق سرد و برفی و یا گرم کشور و سوم ترکیب اموزش حضوری و انلاین باعث کاهش هزینه نگهداری مدارس هزینه اب برق گاز و.. کاهش ترافیک کاهش هزینه سرویس و رفت امد دانش اموزان وخانواده و دلایل بسیار دیگری را نیز می توان برشمرد
ناشناس۱۷۸۱۱۰۳۰۶:۴۳:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
این درسته
ناشناس۱۷۷۹۷۴۸۰۸:۴۲:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
ظاهرا مملکت صاحب نداره که میخوان بچه های آدما رو به کشتن بدن
ناشناس۱۷۸۰۹۴۴۲۳:۳۵:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
قربون دهنت من که نمیگذارم بچم بره
ناشناس۱۷۸۱۰۲۵۰۱:۴۴:۴۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
والا مردم از جون بچه هاشون سیر نشدن که
ناشناس۱۷۷۹۷۴۹۰۸:۴۳:۰۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
شعور هم خوب چیزیه. گفتن همین جمله در این روزهای کرونایی, نشان دهنده نهایت ناآگاهی است.
ناشناس۱۷۷۹۷۵۲۰۸:۴۳:۵۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
من بچم را تا زمان نابود شدن کرونا به مدرسه نمیفرستم. شما هم الکی برای خودتون تز ندید
ناشناس۱۷۷۹۷۸۸۰۹:۰۴:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
هرگز فرزندم را نمیفرستم مدرسه.
ناشناس۱۷۷۹۷۸۹۰۹:۰۵:۰۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
دفعه قبل که مدرسه باز شد, بچه همسایم حالش بد شد و شب کرونا گرفته بود.
ناشناس۱۷۷۹۷۹۰۰۹:۰۶:۰۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
دقیقا موج سوم کرونا که مهر و آبان ماه بود, با بازگشایی مدارس در شهریور شروع شده بود!!!!!
ناشناس۱۷۷۹۷۹۲۰۹:۰۷:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
خانم محترم, با گفتار ناآگاهانه خودتان, با جان سرمایه های آینده این مملکت, بازی نکنید.
ناشناس۱۷۷۹۷۹۴۰۹:۰۷:۳۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
لااقل بدان که داری چی میگی!!
ناشناس۱۷۷۹۷۹۵۰۹:۰۸:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
بازگشایی مدارس مساوی است با شیوع موج چهارم کرونا در بهمن و اسفند.
ناشناس۱۷۷۹۸۰۴۰۹:۱۰:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
نمیدونم چطور تصمیم میگیرید, آیا عقلی .. .. هست!!
ناشناس۱۷۸۰۱۹۸۱۳:۲۵:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
نیست
مهدی۱۷۷۹۸۴۸۰۹:۴۰:۴۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
آخه خانم محترم بچه کلاس اول که همیشه در فکر بازی است چطور می خواهد ماسک رو رو صورتش نگه داره و فاصله رو رعایت کنه یکم فکر هم خوبه والله
ناشناس۱۷۷۹۹۰۳۱۰:۱۶:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
نشستین اون بالا با کلیه امکانات پشه هم نمیتونه از صد متری شماها رد بشه برای بچه های مردمی که هیچ دفاعی از خودشون ندارند تصمیم اشتباه میگیرید همه چی رو هم به اسم مردم تموم میکنید ..
ناشناس۱۷۷۹۹۸۴۱۱:۰۰:۵۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
واکسن ايراني کوبايي هم به بچه ها بزنيد آزمايشي!
ناشناس۱۷۸۰۰۶۱۱۱:۴۷:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
این جور که میگن کرونای جهش یافته معروف به کرونای انگلیسی کودکان و جوانان را به همون اندازه و شکل بزرگسالان درگیر می کنه. البته متاسفانه در مناطق روستایی مردم کلا رعایت نمی کنند چه کرونا باشه چه نه، زندگی معمول رو دارن ادامه میدن!
جمال۱۷۸۰۰۸۷۱۱:۵۸:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
..یابخاطر پرداخت شهریه مدارس غیرانتفاعی و.. 2هفته بازگشایی و مجددا تعطیل. ولی خروجی اش میشود شیوع کرونا. بفکر بچه های مردم باشید. بفکر پرسنل زحمتکش بیمارستانها باشید.دردسر جدید با شیوع کرونا برایشان درست نکنید خواهشن. ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۷۸۰۲۳۹۱۳:۴۸:۰۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
همسر بنده دبیر مدارس شهریار هست در مهر ماه بود در مدرسه یا مسیر رفت و برگشت خود کرونا گرفت و بیماری را به من ، بچه ها و خواهر ش منتقل کرد دو ماه درگیر این بیماری لعنتی بودیم خدا را شکر بخیر گذاشت. ولی دیگه اجازه نخواهم داد در این شرایط نه همسرم به مدرسه برود نه بچه هایم
ناشناس۱۷۸۰۳۳۲۱۵:۰۵:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
این خانم حکیم زاده افتخار بدهند خانوادگی با حضور گرم خودشان از مدارس بازدید بعمل آورند هم شرایط برای همه یکسان می شود وهم این که پروتکل های بهداشتی مدارس را رصد نمایند
بنده خدا۱۷۸۰۴۰۰۱۶:۲۴:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
برای کلاس اولی ها ضروریه که حتما باید حضوری باشه
ناشناس۱۷۸۰۴۱۳۱۶:۳۱:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
چرا اصلا باید مدارس بازشه ما دوماه که تازه یکی از عزیزان مون رو از دست دادیم بخاطر کرونا حالا باید بچه هامون رو قربانی کنیم ما هیچ وقت بچه هامون رو مدرسه نمیفرستیم
حمید۱۷۸۰۴۲۹۱۶:۴۱:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
خوبه میبینین اروپا چه خبره بازم درس نمیگیرن حتما باید دوباره روزی 500 نفر بمیرن تا دوباره محدودیتهارو اعمال کنین
ناشناس۱۷۸۰۴۴۰۱۶:۵۲:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
خانم محترم اگر زحمتی نیست یکم قسمتی از اون فکر کردن هاتو واسه پایه نهایی ها بگزار که امسال انتخاب رشته دارن چیکار باید کنن . خرداد ماه ک حضوری میریم هیچی بلد نیستیم.فردا جواب گو انتخاب رشته ما شما هستین ایا؟مدارس باید به تمام مقاطع تحصیلی باز شود
ناشناس۱۷۸۰۵۲۱۱۷:۵۲:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
تلاش آموزش و پرورش جهت افزایش بیماری برای زمستان با این کلاسهای فاقد تهویه
T۱۷۸۰۸۰۸۲۱:۲۵:۱۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
شاید کلاس اول و دومی ها و معلماشون ضد کرونا بودن و مردم نمیدونستن
الهام۱۷۸۰۸۳۵۲۱:۴۵:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
آفرین به شما چون واقعا تصمیم خوب و عالی گرفتین من کاملا موافقم چون خودمم یه معلم هستم و دارم میبینم که بچه ها اصلا درس یاد نمیگیرند بلاخره تا آخر عمر که مدرسه ها اینجور نمیمونه یه وقتی باز میشه حالا اون زمان الان باشه یا دو سال بعد فرقش چیه؟ من الان دانش آموزی دارم کلاس دوم که با این آموزش های مجازی حتی قادر به خواندن هم نیست من واقعا از ته دل میخوام مدارس باز بشه این بچه ها آینده این کشور هستند در مورد کرونا هم باید بگم همه ی ما یه روز میمیرم و با قایم شدن تو خونه نمیتونیم ازش فرار کنیم (البته دور از جون بچه ها من کلی گفتم)
ناشناس۱۷۸۰۸۴۵۲۱:۵۵:۳۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
هیچ کس حاضر نیست بچه شو بفرسته مدرسه واسه دوماه ما دوساله اینطور بچه هامون درس میخونه فقط بچه هامون مونده بدبخت بشن از بیکاری خودتون نمی دونید چیکار می کنید مثلا این دوماه چه معجزه ای میشه که باز می کنید بگزارید با همین درد بسوزیم نمی خواد باز کنید الکی به دروغ بگید والدین از باز شدن مدارس استقبال می کنن به جاش بیایید تبلت به بچه ها بدین درس بخونن همه دنیا بچه هاشون مجازی درس می خونن یعنی شما از دنیا زرنگ ترین
شکسته۱۷۸۰۹۳۳۲۳:۱۸:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
خدایی نکرده اگر کسی مریض شده کسی جوابگو نمیباشد
ناشناس۱۷۸۰۹۳۹۲۳:۲۹:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
خواهشا این کارو نکنید بچه کلاس اولی و دومی آخه چی میفهمه که شما مدارس رو باز میکنید اونها که نمیفهمن رعایت کنن ماسک رو صورتشون نگه دارن این کار بازی با جون بچه های ماست نکنید این کارو نکنید لطفا
ناشناس۱۷۸۰۹۵۱۲۳:۴۳:۳۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
بچمو نمیفرستم مدرسه با این اوضاع کرونا بدبختمون کردین حالا میخواین بچه هامونم .. بگیرین الکی تز ندین خواهشن
سمیه۱۷۸۰۹۶۰۲۳:۴۹:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
عزیزم‌ لجبازی نکنید مگر جان انسانها بازیچه دست شماهاست گلم یه کم فکرتونو کار بندازید وقتی وزیر بهداشت اعلام می کنه مخالفم شماها چرا لجبازی می کنید هیشکی نمی گه شماها کم آوردید شما همچنان ابهت خودتونو دارید..
ناشناس۱۷۸۰۹۶۶۲۳:۵۸:۳۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
من دو پسر لکنت زبان دارم هیچ وقت آنها را به مدرسه نمی فرستم
ناشناس۱۷۸۰۹۶۷۰۰:۰۰:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
مگر از جون بچه هامون سیر شدیم که شما برامون تصمیم میگیرید وزیر بهداشت میگوید ترسم از باز گشایی مدارس هست مدیر آموزش و پرورش میگوید اجازه بازگشایی را از ستاد کرونا گرفتیم خودتان هم تکلیف خودتان را نمیدانید
ناشناس۱۷۸۰۹۷۷۰۰:۲۲:۱۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
من به هیچ عنوان دخترم رو به مدرسه نمیبرم حالا شما بشین تصمیم بگیر واسه بقیه
ناشناس۱۷۸۱۰۰۱۰۰:۴۲:۰۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
مگه کرونا تموم شده که مدارس باز بشه من که بچه مو مدرسه نمیفرستم
ناشناس۱۷۸۱۰۱۳۰۱:۰۷:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
خانم محترم شما که نشستید اون بالا حرف می زنید بچه خودتم می فرستی وزیر بهداشت مخالف خجالت آوره دست بکشید ازاین ..کار
ناشناس۱۷۸۱۰۱۵۰۱:۱۱:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
سلام .ببخشید بچه ها چطور میتونن ماسک بزنن و با سردی هوا تو کلاسی باشند که اگر پنجره باز بشه سرما بخورند اگر بسته باشه وای به اون هوا واقعا بیشتر فکر و تامل بشه ممنون
زهرا احمدی۱۷۸۱۰۱۹۰۱:۱۷:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
بنده تا ریشه کن شدن کامل کرونا بچمو مدرسه نمی فرستم. بچه اول و دومی که فقط فکر شیطنت هست چه یادش می مونه که ماسکش رفته زیر چونه اش .دوهفته مهر که بچه هارو اجبار کردن برن مدرسه صبح با ماسک و شیلدم از روی ماسک و دست کش میبردمش و ظهر بدون همه ی اینا بچه رو تحویل میگرفتم .بچه هر چقدر هم سفارش میکنی همرو درمیاره که راحت باشه و معلم و مدیر هم میخواد کدوم بچه رو کنترل کنه .این وزیر ظاهرا خیلی علاقه مند هست که دسته گلهای مردم .. عقل هم خوب چیزیه که خدا به بعضیا..
ناشناس۱۷۸۱۰۲۳۰۱:۴۳:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
.. خودتون میگین رعایت کنین دوباره میگین که مدارس رو باز کنن شما واقعا میخواهید بچه های این مملکت. دو دستی تحویل این کرونا بدین. مادر پدرا از جون بچه هاشون سیر نشدن که بخوان بفرستنشون مدرسه که کرونا بگیرن. کرونا که کوچیک و بزرگ سرش نمیشه مخصوصا الان که کرونا انگیلسی هم وارد کشور شده
سارا۱۷۸۱۱۵۵۰۸:۳۹:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
سلام. یعنی چه جمعیت بالا در۴گروه بیاند مدرسه؟ یعنی این معلم بیچاره ۴ بار یک درس را تدریس کند، اینکه از بودجه بندی عقب میفتد، اصلا برای معلم کسل کننده است که ۴بار درس را توضیح بده، حالا اگر این معلم خودش هم بچه مدرسه ای داشته باشد چکار کند که هم در مدرسه باشد و هم در شاد و هم به بچه خودش هم برسد
ناشناس۱۷۸۱۲۸۰۱۰:۵۸:۵۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
بچه های کوچولو را موش آزمایشگاهی نکنید.
ناشناس۱۷۸۱۲۸۴۱۱:۰۵:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
چرا بازگشایی را از مقطع ابتدایی آنهم کلاسهای اول و دوم شروع کردید؟! اگر بچه هایی که توان اجرای پروتکلهای بهداشتی را ندارند طوری بشوند ، پاسخگو خواهید بود؟ یا داستان کی بود کی بود من نبودم راه خواهید انداخت؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین