قالیباف: ۸۰ درصد اقتصاد در اختیار دولت است/ درآمد نفتی نباید صرف هزینه های جاری که تورم زا است، شود

جهان،   3991025006 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مجلس گفت: درآمد نفتی نباید صرف هزینه های جاری که تورم زا است، شوند بلکه باید توجه به تولید، توجه به کارگر، سرمایه گذار و بنگاه اقتصادی در اولویت باشد.

قالیباف: ۸۰ درصد اقتصاد در اختیار دولت است/ درآمد نفتی نباید صرف هزینه های جاری که تورم زا است، شود

به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف بعدازظهر امروز (چهارشنبه، ۲۴ دی ماه) در نشست هم اندیشی فعالان حوزه کارگری با رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مردم از هر قشر، صنف، قوم و دینی در سایه نظام جمهوری اسلامی باید احساس کنند مجلس محلی برای پیگیری امورات آنها است، اظهار داشت: رابطه بین مردم و مجلس باید به صورت مستقیم برقرار باشد، طی چند ماه گذشته پس از تشکیل ساختار اداری مجلس فعالیت خود را آغاز کردیم و سعی شده مجلس را به قابلیتی برسانیم که اقشار مختلف مردم و نخبگان با استفاده از سیستم‌های IT به صورت مرتب با بخش‌های مجلس ارتباط داشته باشند.

وی با بیان اینکه رئیس فراکسیون کارگری مجلس باید ارتباط بین مجلس و کارگران را به صورت مرتب برقرار کند اظهارکرد: این نشست‌ها باید در قالب جلسات دوره‌ای ادامه داشته باشد و در فراکسیون کارگری باید به صورت منسجم مشکلات کارگران را بررسی و پیگیری کنیم تا شاهد از بین رفتن آنها باشیم.

قالیباف درباره روابط بین کارگر و کارفرما با بیان اینکه با موضوعات کارگری ناآشنا نیستم گفت: کارگران در بخش‌های مختلف باید مورد توجه قرار بگیرند و برای رفع تبعیض بین صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی باید تدبیری اندیشیده شود.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه بزرگترین چالش ما اقتصاد است و در اقتصاد اصل مهمی به نام تولید وجود دارد اظهار کرد: نیروی کار محور و استوانه تولید است و تا زمانی که با نیروی کار به درستی رفتار نشود شاهد تحول اقتصادی نخواهیم بود.

وی کرد: برای حمایت از بخش کارگری باید سیاست‌های جبرانی کوتاه مدت، اصلاح ساختارها در حوزه کارگری و ارتباط دائمی و منظم در نظر گرفته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به معضلات امروز کشور با بیان اینکه شاید برآورد اول این باشد که در امکانات، پول و سرمایه کمی وجود دارد اما اینگونه نیست، تصریح کرد: اگر مشکل کشور کمبود پول است، نباید در سالیان گذشته که به عنوان نمونه ۱۱۰ میلیارد دلار در سال درامد داشتیم شاهد کمبود، تورم و کسری بودجه می‌بودیم.

مشکل و معضل اصلی سو مدیریت است نه کمبود پول

وی اضافه کرد: اکنون سالی را تجربه می‌کنیم که ۲۰ میلیارد دلار درآمد داریم و طبیعتاً همچنان مشکلاتی همچون کسری بودجه و تورم وجود دارد پس مشکل و معضل اصلی سو مدیریت است نه کمبود پول.

وی با اشاره به اینکه سند بودجه وضعیت مالی دولت و زندگی مردم را تعیین تکلیف می‌کند، افزود: متأسفانه لایحه بودجه شفاف نیست و میزان کسری آن مشخص نشده است، اگر در اداره کشور که سیاست مالی وجود دارد فشار بر سیاست پولی اعمال شود دولت دست در جیب مردم می‌کند و روزانه شاهد افزایش قیمت محصولات می‌شویم.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: به جز سوءمدیریت، نظام دیوان سالاری که مانند اسب سرکش کنترلی بر روی آن نیست، عوامل اصلی مشکلات امروز کشور است.

وی با بیان اینکه سوءمدیریت آسیب بیشتری نسبت به تحریم‌ها به کشور و زندگی مردم وارد می‌کند، گفت: درآمد نفتی نباید صرف هزینه‌های جاری که تورم زا است، شوند بلکه باید توجه به تولید، توجه به کارگر، سرمایه گذار و بنگاه اقتصادی در اولویت باشد.

قالیباف با بیان اینکه متأسفانه اکنون ۸۰ درصد اقتصاد کشور در اختیار دولت قرار دارد افزود: اگر در راستای رسیدن به اقتصاد مردمی تلاش نکنیم نمی‌توانیم به اقتصاد مقاومتی برسیم.

رئیس قوه مقننه گفت: در مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه جریمه‌های تأمین اجتماعی تمامی بنگاه‌ها که نیروی کار خود را از بهمن ماه سال گذشته تعدیل نکرده یا به همان سطح برگردانند، بخشوده شده و در شورای عالی هماهنگی اقتصادی هم مصوب شد یکسال مهلت پرداخت تسهیلات واحدهای تولیدی به شرط حفظ اشتغال، تمدید شود که این تصمیمات به حفظ اشتغال و بکارگیری نیروی کار کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه موضوعات مسکن، سلامت و درمان کارگران باید همواره مورد توجه قرار بگیرد، افزود: توجه به رفع مشکلات حوزه مسکن به کاهش تورم و افزایش اشتغال هم کمک می‌کند، همچنین کاهش هزینه مسکن و برداشته شدن بار آن از دوش کارگران به تأمین سایر هزینه‌های زندگی و معیشت آنها نیز کمک شایانی می‌کند و لذا باید مسکن و درمان این قشر، حمایت شده و پوشش داده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با انتقاد از شیوه تعیین حقوق و دستمزد کارگران در روزهای پایانی سال که در نهایت دردی هم از آنها دوا نمی‌کند، گفت: چرا باید این جلسات و این تصمیم گیری ها به پایان سال موکول شود؟ بخشی از حل مشکل دستمزد به رفع مسائل و مشکلات کلان اقتصادی کشور مربوط است و بخشی دیگر را هم می‌توان از زمان قبل تر برنامه ریزی کرد و درباره آن به تصمیم رسید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۷۹۶۲۱۰۱:۵۷:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
سردار قالیباف عزیز الان شما هم یکی از مسئولین و روسای سه قوه این نظام شدید سو مدیریت که میفرمایید بالاخره شامل خود شما هم می شود یا فقط کلمه ای است که باید در سخنرانی ها.. به زبان بیاید. مردم گرفتارند و نیازمند عمل نه حرف
ناشناس۱۷۸۰۳۲۱۱۴:۵۷:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
جناب قاليباف عزيز سهم دولت در اقتصاد ٨٠ درصد است خودتان ميفرماييد ميشود بفرماييد سهم ملت در پرداخت ماليات و عوارض ها و گمرگ ها چند درصد اين اقتصاد است .
ناشناس۱۷۷۹۶۲۳۰۲:۱۴:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
سردار اینکه کاملا مشخصه راهکارتون چیه؟
ناشناس۱۷۷۹۸۷۴۰۹:۵۲:۰۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
بازدید میدانی ..
ناشناس۱۷۸۱۳۳۰۱۲:۰۳:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
راهکار چیه!؟؟!؟ پول ملته خب
ناشناس۱۷۷۹۶۷۳۰۶:۴۹:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
پول ملت مال ملته
ناشناس۱۷۷۹۸۱۸۰۹:۲۲:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
کو معیشت ؟ کو جهش تولید ؟ کو ؟
ناشناس۱۷۷۹۷۸۶۰۹:۰۴:۰۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
اقتصاد فشل است چون هم دولت و مسوولین ..اکثرا فشل شدن
ناشناس۱۷۷۹۷۹۶۰۹:۰۸:۳۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
باید نباید باید نباید باید نباید..
ناشناس۱۷۷۹۹۵۳۱۰:۴۵:۳۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
حالا . نباید باید نباید باید نباید بایدو..
ناشناس۱۷۷۹۸۱۶۰۹:۲۲:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
وقتی اراده یا امکان یا توان ایجاد شغل نباشد، من اعتقاد دارم اقتصاد دولتی راه گشاست. جوانان تا کی باید بنشینند منتظر شغل. شغل نباشد، ازدواج نیست. ازدو اج نباشد یعنی نابودی جوان. یعنی اشاعه مفسده، خواری افسردگی و ..
ناشناس۱۷۷۹۹۹۰۱۱:۰۴:۳۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
آقایان چندین سال است از طریق خصوصی سازی نتوانستند شغل ایجادکنند. بنابراین امکان اشتغال ندارند. لذا همان به که اقتصاد دست دولت باشد. در این صورت چند نفری سر کار می روند.
محمد۱۷۸۰۳۴۸۱۵:۱۹:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
اقای قالی باف پنجاه درصد از این هشتاد درصد اقتصاد دست ار گان هایی است که شفافیت ندارند کسی مانند مجلس حق ندارد بر آن ها نظارت داشته باشد مالیات نمی دهند نمی دانید ..؟؟
ناشناس۱۷۸۰۵۶۷۱۸:۱۶:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
80 درصد اشتباه است. فقط 58 درصد سیستم اقتصادی کشور قابل نظارت است و مالیات می دهد
ناشناس۱۷۷۹۹۹۵۱۱:۰۸:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
اینکه پر واضح است مگه اینکه نظرشون اینه که صددرصد دولتی بشه
ناشناس۱۷۸۰۰۰۸۱۱:۲۰:۳۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
نهادها، بنیادها د و آستانها.‌‌..چند درصد از اقتصاد دستشونه؟به جایی حساب کتاب پس میدن؟
ناشناس۱۷۸۰۴۸۲۱۷:۲۰:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
این مالیاتها رفت پیش اون بخششهای مالیاتی هنرمندان و نورچشمان دولتی.
ناشناس۱۷۸۰۰۷۲۱۱:۵۲:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
اینو که همه میدونن ولی مشکل اینجاست اون 20 درصد اقلیت زور و نفوذ در اداره اقتصاد دارن و تعیین کننده هستن!
ناشناس۱۷۸۰۱۵۹۱۳:۰۱:۱۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
اینطور که آقای قالیباف خیز گرفته یعنی ملت باید منتظر یک آزمون و خطای دیگه در زندگیشان باشن و..
ناشناس۱۷۸۰۱۶۲۱۳:۰۳:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
به اسم خصوصی سازی باز می افته دست فک و فامیل ها .. مشکل جای دیگرست بله اقتصاد دولتی ایراد داره ولی روش شما برای خصوصی کردن مشکلش بیشتره و این فقط و فقط برای نفع .. و اطرافیانه نکه کم تا الان به اسم رفع تحریم آقایون و بچه هاشون ثروت افسانه ای جمع کردن می خوان باقی اقتصاد رو هم دست شون باشه
ناشناس۱۷۸۰۱۸۲۱۳:۱۷:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
یکی از گرفتاری های مردم تریبون های یک طرفه شماهاست همه می دونن اقتصاد و پول دست چه کسی است دولت یه تعداد اداره و وزارتخانه و شرکتهای اقماری زیان ده و تنبل و سنگین داره که انبوه نورچشمی ها و خودی های پارتی دار در آن به استراحت و گرفتن حقوق نجومی مشغول هستند و چنان پارتی های ضخیمی دارند که از میزها و حقوق هایشان جدا نمی شوند پروژه های نان و آب دار هم که با ترک تشریفات و..
ناشناس۱۷۸۰۲۵۵۱۳:۵۴:۱۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
دولت هشت میلیون حقوق بگیر دارد. اگر فرض کنیم هر حقوق بگیر یک خانواده چهار نفره داشته باشد می شود ۳۲ میلیون نفر در این کشور زندگیشان وابسته به دولت است. برای کوچک سازی و خارج کردن اقتصاد از دست دولت چه راهکاری را پیشنهاد می دهید. ۱- کاهش کارمندان ۲- کاهش معلمان ۳- کاهش نیروهای نظامی ۴- کاهش نیروهای فرهنگی ۵- کاهش بازنشستگان و .. ساختار دولت و کشور خیلی وقت غلط طراحی شده. پول نفت باعث شده هر وقت دولت ها نیاز به بالا بردن آمار اشتغال داشته باشند شغل دولتی یا مواجب بگیر دولتی اضافه کنند. الان هم مشکل فقط پول نفته اگر بیاد باز هم همه چی حل است ولی تا کی
علی جان۱۷۸۰۳۵۵۱۵:۲۷:۴۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
هرچه گفتید قبول دارم ولی نگفتید شصت در صد از اقتصاد کشور در دست نهاد ها و ارگان هایی است که پاسخگو به هیچ کس نیستند مالیات ندارند.پول ها را هر جا دلشان خواست خرج می کنند.حتی بیرون از کشور و..
ناشناس۱۷۸۰۲۹۰۱۴:۲۰:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
بنده به عنوان احدی از اهالی این مملکت راضی به افزایش بودجه صداو سیما نیستم. امضاء
ناشناس۱۷۸۰۳۰۸۱۴:۴۱:۰۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
تا کشور مجددبه دست متخصصین جوان ایران دوست (و نه ظاهر ساز..) نیفتد وضع همین است و چیزی درست نمی شود. کشور با تخصص اداره می شود نه با شعار و مافیا و ظاهر سازی
محمد۱۷۸۰۳۶۱۱۵:۳۳:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
بنیان فساد و ریخت و پاش و حرام هرش کردن بخش بزرگی از اقتصاد کشور دست کسانی است که مالیات نمی دهند درآمدشان و هزینه هاشان را کسی نمی داند چقدر است و کجا خرج می کنند.هیچ جای دنیا چنین چیزی نیست جز ایران
ناشناس۱۷۸۰۵۲۲۱۷:۵۲:۳۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
۲۰ ٪ بقیه هم دست .. و حومه است.
مصلح۱۷۸۰۷۰۸۲۰:۱۷:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
اگر درآمد نفت توسط دولت سرمایه گذاری شود می شود بزرگ شدن دولت و دولتی تر شدن اقتصاد. درآمد نفت باید به مردم واگذار و توسط آنها سرمایه گذاری شود.
ناشناس۱۷۸۰۸۱۴۲۱:۳۰:۱۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
آقاي رييس .. برادر من مملكت مدير ميخواد سرمايه ميخواد توليد ميخواد تجارت ميخواد رابطه با دنيا ميخواد ما كدومش رو به معني عرف دنيا داريم كاري كرديم همه دنيا حتي فلسطين عليه ما موضع دارند عراق پول مارو نميده از چي حرف مي زنيد ؟
ایران۱۷۸۰۸۸۷۲۲:۳۲:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
فقط دولت پس مجلس چکاره هست بازخواست بشه دولت
ناشناس۱۷۸۱۲۱۷۱۰:۰۶:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
جناب قالیباف طرحهای غیر کارشناسی مجلس یازدهم که منتج به تورم سنگین برای قشرهای کم بضاعت شده سوء مدیریت است توجه فرمایید برای سال آینده مشکلات معیشتی مردم را در صحبت و عمل و تصویب لوایح در نظر باشد در حسن نیت و صداقت شما و سایر نمایندگان جای هیچ شک و شبه ای نیست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین