سناریوهای ترامپ برای جلوگیری از انتقال قدرت به بایدن 

جهان،   3991024116 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

تحرکات اخیر دونالد ترامپ در واپسین روزهای باقی مانده از عمر دولت وی، نشان می‌دهد که رئیس جمهور شکست خورده آمریکا به این راحتی قصد خروج از کاخ سفید را نداشته و یک هفته آینده می‌تواند با رخدادهای نامعلومی همراه شود.

سناریوهای ترامپ برای جلوگیری از انتقال قدرت به بایدن 

به گزارش الف، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب و سردبیر روزنامه رای الیوم در مقاله‌ای درباره رخدادهای اخیر آمریکا و مرحله انتقال قدرت در این کشور نوشت که تنها ۸ روز  از عمر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا در کاخ سفید باقی مانده و شاید این ۸ روز خطرناک‌ترین تاریخ کوتاه ایالات متحده از ۳۰۰ سال گذشته باشد. مسلم است که ترامپ قبل از پایان دوره خود استعفا نخواهد کرد و همچنین مراحل دادرسی وی در کنگره نیز نمی‌تواند او را مجبور به برکناری کند  که علت این امر به حمایت جمهوری خواهان به رهبری «مایک پنس» معاون ترامپ از او  برمی‌گردد.

عبدالباری عطوان افزود، البته در این میان هیچ کس چوب جادویی ندارد که بتواند ماهیت اقدامات ترامپ و حامیان وی را در روزهای واپسین حضور رئیس‌جمهور شکست خورده آمریکا در کاخ سفید پیش‌بینی کند. اما در دو روز گذشته چهار تحول اساسی در زمینه سیاست ها و رفتارهای دونالد ترامپ رخ داده که می تواند یک تصویر تقریبی از اقدامات مورد انتظار وی در روزهای باقی مانده را نشان دهد که به شکل زیر است:

- اداره تحقیقات فدرال آمریکا گزارش امنیت داخلی ایالات متحده مبنی بر اینکه یک گروه افراطی حامی ترامپ برای ورود به ساختمان های دولتی و نهادهای رسمی داخلی در 50 ایالت با عملیات مسلحانه برنامه ریزی کردند را در اختیار رسانه ها قرار داده است.

- «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به شکل ناگهانی در ادعاهایی مضحک ایران را به حمایت از گروه تروریستی القاعده متهم کرد.

- «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه با ژنرال «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تماس گرفته و او را به مقاومت در برابر فشارهای ترامپ به منظور جلوگیری از هر گونه استفاده از نیروهای مسلح برای ماجراجویی های نظامی در برابر دشمنان آمریکا و به طور مشخص دربرابر ایران دعوت کرد.

- دونالد ترامپ و مایک پنس در کاخ سفید با یکدیگر آشتی و توافق کردند تا پایان دوره دولت خود با یکدیگر همکاری کنند. البته آن‌ها زمان پایان این دوره را اعلام نکردند.

در ادامه این مقاله آمده است، با بررسی این چهار تحول و با توجه به تنش‌ها و اختلافات داخلی که در حال حاضر در صحنه آمریکا در جریان است و با توجه به شخصیت مستکبر و گستاخ ترامپ می توان انتظار داشت دو سناریو مانع از انجام مراسم انتقال قدرت به جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا در ۲۰ ژانویه و یا دست کم ایجاد اخلال در روند این مراسم شود:

-  طرفداران ترامپ و یا بخشی از آن‌ها که تعدادشان به ۷۴ میلیون نفر می‌رسد به حزب آینده وی یعنی «آمریکا اول» می پیوندند که ممکن است جایگزین احتمالی حزب جمهوری خواه باشد. این افراد با سلاح‌های سنگین نظامی برای اشغال ساختمان های دولتی در ایالت های مختلف آمریکا اقدام می‌کنند که با درگیری های خونین میان طرفداران جو بایدن و طرفداران ترامپ همراه خواهد شد؛ همانطور که اداره تحقیقات فدرال نیز نسبت به بروز چنین رخدادی هشدار داده و آن را پیش بینی کرده است.

-  دونالد ترامپ و تیم وی از ادعای حمایت ایران از القاعده به عنوان بهانه‌ای برای اعلام تصمیم خودجهت اقدام علیه ایران و به دنبال آن اعلام وضعیت اضطراری در آمریکا که به معنای برهم زدن مراسم انتقال قدرت در زمان مقرر و تشدید اختلافات و هرج و مرج در ایالات متحده است، استفاده می کنند. البته تحریک طرفداران  برای ایجاد آشوب و درگیری و برخورد های مسلحانه و خونین نیز از جمله دیگر ترفندهایی است که ترامپ می‌تواند برای گسترش وضعیت اضطراری در آمریکا استفاده کند.

 به نوشته سردبیر روزنامه رای‌الیوم، زمانی که ترامپ به تگزاس، یکی از برجسته ترین پایتخت های نژادپرستی رفته و از دیوار نژادپرستانه در مرزهای مکزیک و آمریکا که برای جلوگیری از ورود مهاجران و با ۵.۷ میلیارد دلار هزینه ساخته شده دیدن می‌کند و  آن را یکی از بارز ترین دستاوردهای خود می‌داند، این موارد نشان می دهد ترامپ بدون توجه به مفاد قانون اساسی ایالات متحده قصد ندارد کاخ سفید را ترک کند، بنابراین یک هفته باقی مانده از عمر دولت ترامپ می تواند همراه با وقایع ناگهانی و غیرقابل پیش‌بینی زیادی نه تنها در سطح داخلی آمریکا بلکه سراسر جهان باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۸۳۶۵۹۱۲:۳۰:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
نمونه ای از دموکراسی امریکایی که یک عده در داخل ایران برایش غش که نه بلکه دچار رعشه و کما میشوند
ناشناس۱۷۸۳۶۹۹۱۳:۲۴:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
این تحلیل تخیلی وبه دور ازواقعیت است ترامپ دست به هیچ عملی که موجب تنش شود نخواهد زد. بایدن هم یک مترسک خواهد بود وکاملا دار ودسته او درپشت کشور را اداره خواهند کرد.
ناشناس۱۷۸۴۰۹۸۱۹:۴۵:۳۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
حالا نميدانم اين اقاى تحليلگر بعد از بيست ژانويه كه خواهد ديد انتقال قدرت انجام خواهد شد و به جز تظاهراتى كه خشونت قابل توجهى هم در آن رخ نخواهد داد چه خواهد گفت. ضمنا بازديد از ديوار و ربط دادن آن به عدم ترك قدرت هم شاهكار اين تحليل است.
ناشناس۱۷۸۴۱۷۳۲۱:۱۸:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
3 روز مانده اخوی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین