«فریاد عده‌ای بلند می‌شود، اما به این جیغ‌ها توجه نکنید»

  3991022098 ۵۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

دستور العمل اجرای قانون الحاق موادی به قانون نحوه اجرای اصل چهل و نهم قانون اساسی که به تازگی ابلاغ شده است دست دادستانها را به نحو بارزی در برخورد با گردآوری  اموال نامشروع باز کرده است.

«فریاد عده‌ای بلند می‌شود، اما به این جیغ‌ها توجه نکنید»

به گزارش الف رئیس قوه قضائیه رو زیکشنبه 21 دی ماه 1399 خورشیدی دستور العمل اجرای قانون الحاق موادی به قانون نحوه اجرای اصل چهل و نهم قانون اساسی مصوب ۱۳۹۸ را ابلاغ کرد.این دستورالعمل که در 6 فصل و 24 ماده تنظیم شده است، اگر چه مبتنی بر اجرای اصل 49 قانون اساسی است که گفته است: «دولت‏ موظف‏ است‏ ثروتهای‏ ناشی‏ از ربا، غصب‏، رشوه‏، اختلاس‏،سرقت‏، قمار، سوء ‏ دولتی‏، فروش‏ زمینهای‏ موات‏ و مباحات‏ اصلی‏، دایر کردن‏ اماکن‏ فساد وسایر موارد غیر مشروع‏ را گرفته‏ و به‏ صاحب‏ حق‏ رد کند و در صورت‏ معلوم‏ نبودن‏ او به‏ بیت‏ المال‏ بدهد. این‏ حکم‏ باید با رسیدگی‏ و تحقیق‏ و ثبوت‏ شرعی‏ به‏ وسیله‏ دولت‏ اجرا شود.»  اما باید گفت این اصل در طول 40 سال گذشته کمتر مورد توجه بوده است و شاید اکنون ودر آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی اجرای آن تبدیل به یک خواسته عمومی شده است.

شاید هیچ زمانی دیگری مانند این سالها مبارزه با فقر ، فساد و تبعیض به یک خواسته عمومی تبدیل نشده باشد.پایه های قانونی این دستورالعمل غیر از قانون اساسی بر میگردد به مصوبه مجلس شورای اسلامی که در سال 1363 قانون نحوه اصل 49 قانون اساسی را در 15 ماده تصویب و ابلاغ کرد. این قانون نهایتا در سال 1398 الحاقیه  ای در 12 ماده را توسط مجلس شورای اسلامی گرفت. دراین الحاقیه ریز جایگاه حقوقی مسوولانی که باید از اموال انها حساب کشی شود به صورت روشنی شفاف سازی شده است. بنابراین این دستوالعمل ابلاغی آیت الله رئیسی ناظر به این الحاقیه است که دست دادستانها را به نحو بارزی در برخورد با گردآوری  اموال نامشروع باز کرده است .

درتبصره سه ماده یک قانون مصوب اول بهمن ماه 1398 آمده است: کلیه کسانی که به تشخیص دادستان موضوع ماده (۱۸) این قانون ظن قوی در تحصیل اموال نامشروع به وسیله آنان با سوءاستفاده از مقام و موقعیت افراد مشمول این ماده وجود دارد، مشمول احکام این بخش هستند. می توان گفت با ابلاغ این دستورالعمل باید منتظر بود تا دستگاه هایی که قانون آنها را موظف به همکاری با قوه قضائیه کرده است تحرک بیشتری در زمینه نظارت، بازرسی و گزارش دهی داشته و امیدوار بود در ماه های آتی بعد از  ابلاغ این قانون دادگاههایی در این زمینه تشکیل بشود.

نکته ای که در دستورالعمل ابلاغی رئیس قوه قضائیه در فصل ششم وجود دارد مربوط به اطلاع رسانی است که طبق این دستورالعمل «در زمان بررسی دادستان، هرگونه اطلاع رسانی ممنوع است. انتشار جریان رسیدگی دادگاه و گزارش پرونده که متضمن افشای مشخصات فرد باشد، در صورتی که به جهاتی مانند جلوگیری از خدشه دار شدن وجدان جمعی و یا حفظ نظم عمومی جامعه ضرورت یابد، به درخواست دادستان کل کشور و موافقت رئیس قوه قضاییه امکان پذیر است.»

رئیس قوه قضائیه که از زمان انتصاب به این امر مساله مبارزه با فساد را پیگیری کرده است در جلسه شورای عالی قضایی یک روز پس از ابلاغ  درباره این دستورالعمل گفته است: از اقدامات صورت گرفته تا کنون در امر مبارزه با فساد باید تقدیر شود. ضدیت و مبارزه با فساد هزینه دارد و عکس العمل‌ها را برمی انگیزد و مقام معظم رهبری نیز در فرمان ۸ ماده‌ای خودشان در سال ۸۰ که بند‌های آن زنده و پویاست، گوشزد کردند مبارزه که آغاز شود، فریاد عده‌ای بلند می‌شود، اما شما به این جیغ‌ها توجه نکنید.

 رئیس قوه قضاییه گفت: تلاش دستگاه قضایی این است که مبارزه با فساد عادلانه، حق مدارانه، دقیق و با روحیه انقلابی باشد و هیچ مانعی در این مسیر ما را متوقف نخواهد کرد و فقط به خدا و حقوق ملت توجه داریم و تنها خط قرمز ما هم غیرمستند حکم دادن و بدون ادله حرف زدن است.

 همچنین در این نشست، دادستان کل کشور با اشاره به ابلاغ دستورالعمل شناسایی و بازپس گیری اموال نامشروع مسئولان از سوی رئیس دستگاه قضا اظهار داشت: پیگیری‌ها برای اجرای این دستورالعمل بلافاصله در دستور کار دادستانی کل قرار گرفت و صبح امروز اولین جلسه برای تعیین سازوکار‌های اجرای این دستورالعمل برگزار شد.

 رئیس قوه قضاییه در واکنش به سخنان حجت الاسلام منتظری ضمن تقدیر از اهتمام دادستانی کل برای پیگیری دستورالعمل شناسایی و بازپس گیری اموال نامشروع مسئولان گفت که این دستورالعمل برگرفته از قانون رسیدگی به اموال مسئولان و اصل ۴۹ قانون اساسی است و این که دوستان تلاش می‌کنند در حد حرف و سخن نماند و عملیاتی شود، مثبت است.

این دستورالعمل که مورد استقبال حقوقدانان قرا رکرفته است امیدهای زیادی برای اجرای عدالت و بازپس گیری اموال نامشروع از کسانی که اس جایگاه حقوقی خود سوِ استفاده کرده اند ایجاد کرده است.

در عین حال یکی از حقوق دانان در گفتگویی گفته است: متاسفانه این قانون و قوانین بعدی که در همین رابطه بوده است، یا جدی گرفته نشده و یا آنچنان که باید و شاید پیگیری نشده است و طی این سال‌ها افرادی از پست و مقام خود استفاده کردند و به بیت المال دستبرد زدند.

حقوقدان جوان دیگری هم طی یادداشتی نوشته است: زد و بند جزء لاینفک مدیرانی است که مال نامشروع کسب میکنند. بخشنامه ابلاغ شده این موضوع را در موادی مفروض دانسته و بر اساس همین فرض شیوهنامه اجرایی خودش را اِعمال کرده است. واضع بخشنامه فرض کرده است که ممکن است مدیر خاطی در دوران مدیریتش یا حتی پس از آن با زد و بند برای خودش حکم برائت یا قرار منع و موقوفی تعقیب دست و پا کرده تا بتواند در بازخواست‌های بعدی هم به استناد همین برائت، منع و موقوفی، خودش را مبرا جلوه دهد. از همین رو، صرف برائت یا موقوفی و منع تعقیب، موجبی برای عدم رسیدگی به مال نامشروع مدیر دانسته نشده است: «در صورتی که شخص مظنون به دارا بودن اموال موضوع قانون قبلاً متهم به ارتکاب جرمی بوده و پرونده اتهامی وی به صدور حکم برائت یا قرار منع یا موقوفی تعقیب منتهی شده باشد، این امر مانع شناسایی و رسیدگی به اموال وی نیست.»

مقام معظم رهبری در سال 1383 در یک سخنرانی با اشاره به خطبه 15 نهج البلاغه گفته اند: امیرالمؤمنین فرمود: اموالی که تا امروز افرادِ برگزیده و محترمها بیجا و بناحق تصرف کرده‌اند، هرجا من به این اموال دست پیدا کنم، اینها را به بیت‌المال برمی‌گردانم. در طول این چند سال کسانی توانسته بودند پولهایی را از بیت‌المال به نفع خودشان بردارند. فرمود من همه اینها را برمی‌گردانم؛ «لو وجدته قد تزوّج به‌النساء»؛ حتّی اگر ببینم مهر زنهایتان قرار داده‌اید، یا «و مُلک به الاماء»؛ برای حرمسراهای خودتان کنیز خریده‌اید. «لرددته»؛ به بیت‌المال برمی‌گردانم. مردم و بزرگان بدانند که روش من این است.

قطعا اجرای این قانون و و دستورالعمل ابلاغی موجب دلگرمی توده های مردم خواهد شد که د رچند سال گذشته شاهد خبرهایی از سو استفاده و اختلاس اموال عمومی و بیت المال بوده اند اجرای عدالت میتواند کام مردم را شیرین کرده و امیدورای زیادی برای آینده ایجاد کند..

 

 

دیدگاه کاربران

mostafa.kamali95@yahoo.com۱۷۷۶۱۵۵۰۹:۴۱:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
ریاست محترم قوه قضاییه برای اینکه طرح اعاده اموال نامشروع اثر بخشی لازم را داشته باشد این طرح باید در سه بخش دولتی و خصوصی و بخش به اصطلاح آزاد جامعه شود ثروت های نامشروع و حرام حالت پولشویی و جابجایی زیادی داشته و بصورت متحرک جابجا شده
حسنعلی سبد سبد گل یاس۱۷۷۶۲۲۲۱۰:۱۰:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
سبد سبد گل یاس ریاست رییسی بر مسند قضا بس که چه زیبا و بجاس*****با سند تحول قوه قضا جول و پلاس مفسدین از هر طیف و جناح بر روی هواس
ناشناس۱۷۷۶۲۵۹۱۰:۲۶:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
آقای رییسی هم کاندید ریاست جمهوری هستند؟
ناشناس۱۷۷۶۳۲۲۱۰:۵۹:۵۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
به امید خدا
ناشناس۱۷۷۶۵۶۸۱۳:۰۹:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
ان شاءالله
کارشناس و کاردان عملی اقتصاد۱۷۷۶۶۰۶۱۳:۲۱:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
برای اصلاح اقتصاد کشور باید یک طرح اساسی ایجاد کرد ما باید یک تعریفی از یک زندگی مطلوب و کمی فراتر از آن تعریف کنیم و مازاد بر آن تماما به نفع بیت المال ملی و مشا اعلام گردد و از این به بعد هر کس که سعی و تلاش درست اقتصادی داشته باشد بتواند به ثروت فراتر از زندگی مطلوبی که دارد برسد با طرح های ناقص نمی توان اصلاح اقتصادی کرد و یا مبارزه جدی با فساد کرد
ناشناس۱۷۷۷۱۵۱۱۹:۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
علاوه بر اینکه باید به اموال مسئولان رسیدگی شود، باید مشخص شود که هر کدام از آنها چه میزان از بیت المال و سرمایه های این کشور را با تصمیمات نادرست و ندانم کاری هایشان نابود کرده اند.
ناشناس۱۷۷۶۷۰۵۱۴:۰۸:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
دیگه تخریبش اثر ندارد چون تو عمل ثابت کرد این کاره و مردمیه
ناشناس۱۷۷۷۱۰۳۱۸:۲۷:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
تعداد ویلاهای خصوصی مسئولین نشان می دهد که خصوصی سازی چه بر سر مملکت آورده است!
ناشناس۱۷۷۶۹۴۶۱۶:۳۲:۵۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
بهتر بود در عکس تصویر خبر بجای این ماشین خودرو حمل مجرمین به دادسرا را میگذاشتید و افرادی با لباس راه راه
ناشناس۱۷۷۶۲۶۱۱۰:۲۹:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
اگر یک طرح تحقیق و تفحص در این مملکت به ثمر نشست، این طرح هم اجرایی خواهد شد.
محمدایوب۱۷۷۶۶۷۴۱۳:۵۳:۵۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
دوستان عزیز سلبریتی ها برای خواسته های نامشروع خود هشتک میزنند خودشان را پاره میکنند ببینید الان فائزه هاشمی صدایش درامده. برای انحراف افکار عمومی. ما به جای ایه یاس باید هشتک بزنیم. به خواسته عمومی تبدیل. واین مرد بزرگ رایاری کنیم.
ناشناس۱۷۷۶۹۳۵۱۶:۲۷:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
انشالله نمایندگان مجلس طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی و شبکه بانکی را هرچه سریعتر عملیاتی می فرمایند علی برکت الله
ناشناس۱۷۷۶۲۷۴۱۰:۳۲:۴۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
عاقبت اموال نجومی چه شد؟ عاقبت حقوق های نجومی چه شد؟ عاقبت این قانون هم همان خواهد شد.
کارشناس و کاردان عملی اقتصاد۱۷۷۶۹۶۴۱۶:۴۰:۳۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
تنها راه اصلاح و باز سازی اصولی اقتصاد ملی کردن تمامی ثروت ها و مالکیت ها بر اساس میزان دارایی یک زندگی خوب و عالی و اضافه بر آن همه باید ملی و مشا شود و از این به بعد بر اساس ایه قران و آن لیس للانسان الا ما سعی و برای انسان بهره ای جز سعی و تلاش نیست هر کس سعی و تلاش بیشتری در چارچوب اقتصاد سالم و شرعی و تلاش و کوشش به هر ثروتی رسید از شیر مادر آن ثروت به او حلال تر است
ناشناس۱۷۷۶۲۸۲۱۰:۳۸:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
اجرای این قانون مثل این می ماند که بخواهید یک اتاق از یک ساختمان چند طبقه را پاک سازی و نظافت کنید!
ناشناس۱۷۷۷۰۴۲۱۷:۳۸:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
بعد از اشغال این اتاق یک گاز سمی از اون متصاعد میکنین که کل ساختمان را بگیره و ضد عفونی کنه و میکروب ها با گذاشتن هر چی دارن فرار کنن
ناشناس۱۷۷۶۳۰۰۱۰:۴۷:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
با چند سوال کلیدی میشود منشا ثروت ها را معلوم کرد ۱ چند سالتونه ۲ چند ساله کار میکنید۳ شغل شما چیست ۴ چقدر درآمد یا تولید مادی و معنوی و یا خدماتی داشته اید توضیح دهید
ناشناس۱۷۷۶۲۳۵۱۰:۱۴:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
این جور کارها راه به جایی نخواهد برد. همانطور که تا به حال اراده ای برای گرفتن مالیات از ثروتمندان نبوده است.
بیگی29۱۷۷۶۳۵۶۱۱:۱۹:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
فکر کنم از حدود پنجاه سال پیش صحبت از قانون از کجا آورده ای سر زبانها بود و هست به هیچ جا نرسید چون همه میدوند با فریاد دزد را بگیرید....
ناشناس۱۷۷۷۰۵۱۱۷:۴۶:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
قوه قضاییه با سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت تعامل داشته باشد تا این سازمان راهکارهای عملی مبارزه با فساد و جلوگیری از فساد و برخورد با مفسدینی که فسادهای کلان داشته اند را به قوه قضاییه ارایه نمایند
ناشناس۱۷۷۶۲۴۰۱۰:۱۵:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
صدها قانون از این دست موجود هستند. اما یکی هم به ثمر نرسیده اند. بیشتر نمایشی هستند.
ناشناس۱۷۷۶۲۴۷۱۰:۱۷:۴۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
خودی هایی که با امتیازات آشکار نظیر انواع سهمیه به مال و منال و منصب رسیده اند، آیا اموالشان مشروع هستند؟
ناشناس۱۷۷۶۲۵۲۱۰:۱۹:۰۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
هر وقت توانستید اموال افرادی نظیر بابک زنجانی را رصد کنید، می توانید اموال دیگران را هم رصد کنید.
ناشناس۱۷۷۶۵۳۵۱۲:۵۲:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
این مفسدانی که مال حرام جمع کرده‌اند قطعا بدنبال تتمیع افرادی خواهند بود تا مانع ارزیابی درست اموال نامشروع گردند برای این باید فکری کرد و نظارت چند لایه بر مشروعیت سنجی لازم است
ناشناس۱۷۷۷۲۱۵۲۰:۰۰:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
مجلس باید هر چه سریع تر برای قیمت گذاری خودرو داخلی نیز چه قیمت کارخانه ای وچه قیمت بازاری در چهار چوب قانون.و از روی کیفیت وهزینه ای که برای یک خودرو صرف شده وبه اضافه در صد معقول تصویب کند.وفروش خارج از مصوبه جرم تلقی شود
ناشناس۱۷۷۶۱۵۶۰۹:۴۱:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
سلام خسته نباشید خدمت جناب ربسی و مجموعه پاکدست قوه اولا رشوه یا یورویی یا سکه گرفته میشود نقوی مکان داخل خوردو به مدت یه دقیقه رد وبدل میشه کی بود کی بود من نبودم شیرینی نداره از قاضی تا وووو
ناشناس۱۷۷۶۲۲۹۱۰:۱۳:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی و شبکه بانکی برای شناسایی مفسدین و اموال حرام و نامشروع درون خود شبکه بانکی و بیرون از شبکه بانکی بسیار تاثیر گذار است
ناشناس۱۷۷۶۲۶۰۱۰:۲۷:۵۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
طرح تحقیق و تفحص از صدا و سیما به کجا رسید؟
ناشناس۱۷۷۶۱۵۷۰۹:۴۱:۵۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
این قانون باید شامل همه مسئولان در 42 سال اخیر شود. حتی آنهایی که از دنیا رفته اند. آمار دارایی های مسئولان در داخل و خارج از کشور از بالا تا پایین باید در پایگاهی اینترنتی در دید همه مردم قرار گیرند.
ناشناس۱۷۷۶۱۶۰۰۹:۴۲:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
فردا مدعی می شوند که دشمن از این کار سو استفاده خواهد کرد. همه چیز بعد از مدتی فراموش می شود.
محمد قاسمق۱۷۷۶۱۶۱۰۹:۴۳:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
بازم قانون مبهم و اجرای جزیره ایی و سلیقه ایی چرا قانون رو شفاف ابلاغ نکرده و اون رو منوط به ظن دادستان کرده؟ چرا به دادستان اجازه داده شده در تمام شئون مردم دخالت کنه؟ از کجا میشه فهمید دادستان یکی رو مورد اغماض قرار داده و یکی دیگه رو مورد ظلم؟؟؟؟
ناشناس۱۷۷۶۱۶۳۰۹:۴۴:۰۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
برای شناسایی اموال نامشروع باید ابتدا ثروت های کلان و افسانه ای و گنج قارونی و کهکشانی را شناسایی کرد سپس مالکین آنها را مورد اجرای قانون از کجا و چه راهی به این ثروت ها رسیده ای را در موردشان پیاده کرد
ناشناس۱۷۷۶۱۶۵۰۹:۴۴:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
اگر این کار مانند وعده هایی بود که برای مبارزه با مفسدان اقتصادی می دادند، انجام شود، از حالا نباید امیدی به آن داشت.
ناشناس۱۷۷۶۷۱۱۱۴:۰۹:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
حالت خوب نیستا؟ ظاهرا خطابت به حهانگیری و روحانی با داداشای گل شونه! نه؟؟؟
ناشناس۱۷۷۶۱۶۷۰۹:۴۵:۱۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
آن کسی که از بیت المال ارتزاق کرده بلد است که چگونه آن را لاپوشانی کند.
ناشناس۱۷۷۶۱۷۱۰۹:۴۶:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
تمام اصلاح طلبان و اصولگرایانی که بر سر کار بوده اند از موقعیت خود استفاده هایی کرده اند که کلا سبک زندگی مردم عادی را درک نمی کنند این موضوع هم فقط بازی برای گرم کردن تنور انتخابات است یه تعداد آفتابه دزد از جناح مقابل را رسوا می کنند و مابقی زیر سایه یکدیگر راحت زندگی می کنند
علي۱۷۷۶۱۷۵۰۹:۴۹:۳۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
عمرا اگر انجام بديد
ناشناس۱۷۷۶۱۷۶۰۹:۴۹:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
با چند پرسش و پاسخ می‌توان منشا ثروت های نجومی حرام و نامشروع را مشخص کرد۱-چند سالتونه۲-از چند سالگی شروع بکار کردید۳-چه مشاغلی در این سال های کاری داشتید توضیح دهید ۴-چقدر درآمد داشتید۵ایا اموال دیگری دارید که در این سال ها بنام اشخاص دیگر کرده باشید یا از ابتدا بنام آنها خریده باشید۵ چطوری ثروت شما به این میزان رسیده۶تورم ها و تلاطمات اقتصادی چه میزان به ثروت شما اضافه کرده۷وچندین سوال کلیدی دیکر
ناشناس۱۷۷۶۱۷۸۰۹:۵۰:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
اول آقازاده ها و خانم زاده های هر دو جناح را به ایران برگردانید چون کسی که شعار مرگ بر غرب می دهد و بچه اش در اروپا و امریکا زندگی می کند در حقیقت به ریش ملت می خندد
ناشناس۱۷۷۶۱۸۵۰۹:۵۴:۴۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
از آنجا که بانک ها و شبکه بانکی و بانک مرکزی در طی سالیان دراز نقش بسزایی در فساده های اقتصادی و بوجود آمدن اموال نامشروع داشته اند و از طرفی درون خود سیستم بانکی کشور هم طبری های زیادی از گذشته های دور وجود داشته و دارند لذا برای اینکه قانون از کجا آورده ای و مشروعیت سنجی اموال به بهترین وجه اجرا شود لازم است طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی توسط نمایندگان مجلس در اسرع وقت انجام شود سازمان حسابرسی هم باید وظایف خودش را انجام دهد طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در اردیبهشت ۹۸ در صحن مجلس دهم تصویب شد ولی عوامل نفوذ و تبانی مانع از اجرای آن شدند
ناشناس۱۷۷۶۱۸۶۰۹:۵۴:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
علاوه بر اینکه باید به سرمایه های مسئولان رسیدگی شود، باید مشخص شود که هر کدام از آنها چه میزان از سرمایه های این کشور را با تصمیمات نادرست و ندانم کاری هایشان نابود کرده اند.
ناشناس۱۷۷۶۱۹۳۰۹:۵۷:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
طرح اعاده اموال نامشروع حتی در مورد فوت شدگان نیز باید اجرا شود افراد زیادی از مفسدین اقتصادی که اموال زیادی داشته اند بین وراث آنها تقسیم شده که اگر این ثروت ها به بیت المال بازنگردد یعنی اینکه دیوار کج فساد تا ثریا رفته است کج
ناشناس۱۷۷۶۱۹۹۱۰:۰۰:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
تسهیلات کلان بانکی که بانک ها به افراد با نفوذ داده و آنها را پس نداده اند و در طی سالیان دراز که تلاطمات اقتصادی باعث شده مال و اموال بدهکاران کلان بانکی که از پول های بازگشت داده نشده صدها برابر شده باید جزو اعاده اموال نامشروع قرار گیرد
ناشناس۱۷۷۶۲۰۴۱۰:۰۳:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
مدیران بانک‌ها که در طی سالیان زیاد با گرفتن حقوق های کلان و وام های کلان و پاداش های کلان و مناسبتی های کلان و بعضا رشوه های کلان که در مقابل دادن تسهیلات کلان گرفته اند باید قانون رسیدگی به اموال آنها و بستگان و افراد در سایه آنها مورد توجه جدی واقع شود
ناشناس۱۷۷۶۲۲۸۱۰:۱۳:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
بزک نمیر بهار میاد. از این حرفا زیاد شنیدم د . بیخیال بابا.
ناشناس۱۷۷۶۲۹۳۱۰:۴۴:۳۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست
ناشناس۱۷۷۶۲۳۰۱۰:۱۳:۵۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
دوباره انتخابات نزدیک شد؟
ناشناس۱۷۷۶۲۴۴۱۰:۱۷:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
اینهم بهانه ای است برای کوبیدن مخالفان وگرنه هر کس هر دزدی ای کرده بگیریدش چرا اینقدر مانور می کنید. گر حکم شود که مست گیرند ....
علی۱۷۷۶۲۶۵۱۰:۳۰:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
چرا دولت؟
ناشناس۱۷۷۶۲۷۸۱۰:۳۶:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
وای بر ناامیدان....
ناشناس۱۷۷۶۳۳۲۱۱:۰۶:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
بهترین کار همون نابودی ۴ در صد است تا همه با هم برابر در فلاکت روزگار سپری کنیم چون توان رفاه برای عامه نیست
ناشناس۱۷۷۶۳۶۳۱۱:۲۱:۵۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
خواسته عمومی بودن دلیل نشده. بی پولی دولت باعث شده وگرنه خیلی چیزها خواسته عمومیست که محقق نمیشود جز در صورت اشتراک منافع با درامد دولت
فرهاد۱۷۷۶۴۱۶۱۱:۵۱:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
به عمل کار براید به سخندانی نیست.
ناشناس۱۷۷۶۴۶۱۱۲:۲۱:۱۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
اگر فکر می کنید با شعار می شود مملکت را از لوث فساد ورانت پاک کرد ،اشتباه می کنید .تا قانون بر روابط اقتصادی واجتماعی وسیاسی وفرهنگی حاکم نشود ،چرخ همین چرخ است ، خیلی ساله شعار مبارزه با فساد می دهیدولی شهروندان کشور را به خودی وغیر خودی تقسیم کرده اید ومملکت را به تیول فرصت طلبان وغارتگران .. وانتظار دارید که این ..ها کمکی به رفع فساد ورانت کنند ؟..
ناشناس۱۷۷۶۵۲۵۱۲:۴۹:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
از بورس شروع کنید در روز روشن مردم را تشویق به سرمایه گزاری کردند و گفتند امن ترین روش است پول مردم را بالا کشیدند و مردم مال باخته را رها کردند دزدی از این علنی تر ؟؟
ناشناس۱۷۷۶۵۷۹۱۳:۱۲:۱۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
عمل درستی صورت نخواهد گرفت. بیشتر جناحی سلیقه ای و ... خواهد بود. مردم همیشه سرکار بودند
مجید۱۷۷۶۹۰۹۱۶:۰۸:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
دیگر خیلی دیر شده جناب الان تو ایران چرا هیچ سرجای خودش نیست هیچ کس با شایستگی به جایگاهی نرسیده یا با پارتی یا با رشوه از این چنین گشوری شما انتظار داری بشود قانونی اجرا کرد به نفع مردم باشد بعداز رای گیر ریاست جمهوری معلوم میشود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  22. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  23. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  24. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین