ویژگی طراحی کاتالوگ خوب برای تاثیر و جذابیت بیشتر

گزارش بازرگانی،   3991021043 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

طراحی کاتالوگ یکی از تاثیرگذار ترین روش های تبلیغات در حوزه آفلاین است که اطلاعات خوبی در خصوص نحوه کار و فعالیت کسب و کارتان در اختیار بازار هدف قرار می دهد اما هر کاتالوگی نمی تواند بازاری حرفه ای و موفق را برای کسب و کارتان تولید کند! بلکه این تنها کاتالوگ های حرفه ای هستند که می توانند اثر مطلوبی بر فروش، بازاریابی بگذارند. از این رو در این مقاله می‌خواهیم به ویژگی طراحی کاتالوگ خوب برای تاثیر و جذابیت بیشتر کسب و کار بپردازیم و شما را با مزایای آن آشنا کنیم.

قبل از مطالعه ویژگی های یک طراحی کاتالوگ مناسب برای تاثیر گذاری بیشتر در کسب وکارتان می‌توانید نمونه طراحی کاتالوگ استدیو هنر امروز را مشاهده کنید و حرفه ای ترین کاتالوگ های برتر در ایران را مورد بررسی و تحلیل خود قرار دهید.

آشنایی با کاتالوگ و نحوه ارتباط آن با مشتری

روش های بسیار زیادی برای انتقال خدمات و محصول به مشتریان وجود دارد که در میان تمامی راه ها، طراحی کاتالوگ خوب یکی از موثر ترین و بهترین روش های بازاریابی و یا معرفی خدمات به صورت آفلاین است اما هر نوع کاتالوگی عموما نمی تواند در دسته کاتالوگ های تاثیر گذار در رشد برند شما باشد. از این رو در ادامه می خواهیم به معرفی ویژگی یک کاتالوگ حرفه ای در موفقیت کسب و کار شما بپردازیم و اطلاعات کاملی در این خصوص به شما عزیزان ارائه دهیم. اما بهتر است در ابتدا با مفهوم کاتالوگ آشنا شوید.

ویژگی طراحی کاتالوگ خوب برای تاثیر و جذابیت بیشتر

این که صرفا بخواهید اقدام به تهیه و ساخت کاتالوگ کنید، مسیر اشتباهی را در پیش گرفته اید. طراحی کاتالوگ و نحوه ارتباط آن با مخاطب عموما از آن دسته از مواردی است که به بررسی های ساختاری و حرفه ای نیاز دارد تا بهترین نتیجه، عاید تمامی فعالیت های یک تیم و یا یک مجموعه باشد.

در همین خصوص بهتر است موارد زیرا را رعایت کنید تا بتوانید بهترین بازدهی ممکن را از کاتالوگ های خود دریافت کنید. این مورد را توجه داشته باشید که شما برای تهیه کاتالوگ علاوه بر هزینه، وقت زیادی را نیز صرف می کنید و عدم بی توجهی به این موضوع عموما می تواند نتیجه منفی ای را برای کسب و کار شما داشته باشد.

  • توجه ویژه ای به طراحی کاتالوگ داشته باشید.

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که می تواند به دیده تر شدن کاتالوگ شما کمک کند، بخش طراحی است. به کمک طراحی می توانید کاتالوگ های تاثیرگذاری را در سطح جامعه هدف خود پخش کنید تا شاهد نتیجه ای باور نکردنی باشید! در این شیوه شما باید از فونت های بزرگ و خوانا، تصاویر جذاب، رنگ های متنوع و... استفاده کنید که اگر تخصص کافی ای در این زمینه ندارید، بهتر است از یک متخصص کمک بخواهید.

  • اطلاعات تماس خودتان را در کاتالوگ به خوبی مشخص کنید.

شماره تلفن، آدرس سایت و ایمیل از مهم ترین مواردی است که باید در حین فرایند طراحی کاتالوگ به آن توجه ویژه ای داشته باشید چراکه مخاطبان شما عموما پس از کسب اطلاعات کافی در خصوص کسب و کارتان به دنبال شیوه های ارتباط گرفتن با شما هستند. از این رو یکی از بهترین اقداماتی که می توانید در این مسیر داشته باشید، انتخاب محلی مناسب برای درج اطلاعات است که عموما در بخش پایین کاتالوگ ها طراحی می شود.

  • سعی کنید اطلاعات کاملی را در اختیار مخاطب قرار دهید.

یکی از مهم ترین ویژگی های یک کاتالوگ خوب که تاثیر بسیار زیادی در فرایند گسترش کسب و کار شما دارد، ارائه اطلاعات است. این اطلاعات می تواند به شیوه های متنوع و مختلفی از سوی شما به مشتری اطلاع داده شود اما این اطلاعات باید به گونه ای باشد که به تمامی جنبه های یک محصول و یا یک خدمت خاص از سوی شما بپردازد. به عنوان مثال در خصوص فروش محصول حتما اطلاعات کاملی در خصوص جنس محصول، ابعاد، ویژگی‌ها، قیمت، محل ساخت و … در اختیار مصرف کننده قرار دهید تا با دیدی باز به موارد نگاه کند.

  • قدرت تصاویر را در طراحی کاتالوگ نادیده نگیرید!

تصاویر می توانند بار محتوایی بسیار ایده آلی را به کاتالوگ شما بیافزایند. از این رو حتما سعی کنید از بهترین شیوه های ممکن برای عکاسی استفاده کنید چراکه میزان تعاملی که کاربران با تصاویر برقرار می کنند فراتر از آن چیزی است که تصور می کنید. یکی از ویژگی های یک کاتالوگ موفق، نحوه انتخاب و چینش تصاویر است، به گونه ای که بتواند احساس مخاطب را درگیر کند.

  • سعی کنید کاتالوگ های خود را مرتبا بروزرسانی کنید.

کار شما با طراحی و چاپ یک نسخه از کاتالوگ به اتمام نمی رسد! بلکه تازه شروع کاری حرفه ای و کلاسیک است که می تواند تاثیر به سزایی در رشد کسب و کار شما داشته باشد. طبق قراردادی که خودتان با خودتان وضع کرده اید، سعی کنید همواره و در طی یک بازه زمانی مشخص، محتوای کاتالوگ خود را بروزرسانی کنید و آن ها را در اختیار کاربران خود قرار دهید.(به عنوان مثال این کار را می توانید هر سال 1 بار انجام دهید.)

  • به طرح بندی کاتالوگ و شیوه قرار گیری عناصر دقت قابل توجه ای داشته باشید.

برای ایجاد طرح بندی‌ای که بیشترین تاثیر را در قلب مخاطب بگذارد، شما نیاز به فرایند حرفه ای دارید که تنها و تنها توسط یک طراح گرافیک امکان پذیر است. به کمک یک گرافیست کار می توانید طرح بندی های جذاب و حرفه ای را برای کاتالوگ خود رقم بزنید. البته این موضوع را فراموش نکنید که طراحی کاتالوگ ها و ایجاد طرحی خاص می تواند کمی هزینه بر باشد اما بدون شک، تاثیر آن را می توانید بر روی بازار هدف خود مشاهده کنید.

  • به محتوای کاتالوگ با عکس دقت کنید.

یکی از مهم ترین مواردی که باید در طراحی کاتالوگ خود به آن توجه داشته باشید، ایجاد ارتباط میان محتوا و تصاویر است. سعی کنید توجه بیشتری به محتوای ارائه شده داشته باشید تا بتوانید میزان تاثیر پذیری مخاطب را افزایش دهید. به صورت کلی ممکن است بخش بسیار قابل توجهی از مخاطبان کاتالوگ شما، فروشندگان عمده باشند که بررسی این موضوع تاثیر بسیار مناسبی بر روی فرایند کسب و کار شما خواهد داشت.

نتیجه گیری

طراحی کاتالوگ خوب در واقع یک روش نوین بازاریابی برای فروش محصول و یا خدمات است که در یک برگه زیبا و بر اساس اصول طراحی به همراه اطلاعات حائز اهمیتی چاپ می شود. به عنوان مثال اگر قصد فروش محصولات خاصی از مجموعه خود را دارید می توانید آن ها را به صورت کاتالوگ در آورده و توضیحات کامل و جامعی را به همراه عکس، مشخصات، ابعاد و سایز در اختیار مخاطب قرار دهید.

در سوی دیگر اگر می خواهید با استفاده از کاتالوگ خدمات خودتان را به شکلی واضح و کاملا ایده آل به مخاطب انتقال دهید، بهترین شیوه استفاده از کاتالوگ است که در ادامه اطلاعات کاملی در خصوص چگونگی فرایند انجام این کار، کسب خواهید کرد. در نهایت اگر به دنبال مطالعه درباره طراحی کاتالوگ و اصول آن هستید پیشنهاد می‌کنم وبلاگ استدیو هنر امروز را ببینید، مقالات بسیار جذاب و جالبی در آن قرار داده شده است.

دیدگاه کاربران

حسین کاظمی۱۷۷۲۴۲۷۱۱:۰۵:۳۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
مقاله بسیار جامع و کاملی بود. ممنون از سایت خوبتون که محتوا های مناسبی رو ارائه میدید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین