رونمایی از طرح کتاب موتوری کتابخانه های عمومی خراسان رضوی

فرهنگی،   3991017005

طرح کتاب موتوری، طرح تحویل کتاب به اعضای کتابخانه ها درب منزل، با حضور مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری و دبیر ستاد مبارزه با کرونا استان در اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی رونمایی شد.

رونمایی از طرح کتاب موتوری کتابخانه های عمومی خراسان رضوی
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، طرح کتاب موتوری طرح تحویل کتاب به اعضای کتابخانه ها درب منزل  با حضور سید حمید موسوی، مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری و دبیر ستاد مبارزه با کرونا استان؛ حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و مرتضی کرباسی، دبیر مجمع خیرین توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی در اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی رونمایی شد.

 

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری و دبیر ستاد مبارزه با کرونا استان خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به شرایط موجود و لزوم ادامه زندگی با کرونا در جامعه، گفت: درحالی در آستانه یک سالگی بحران کرونا قرار داریم که تقریبا بعد از چند ماه از شروع این بحران تمام دنیا با این نتیجه رسید که ناگزیر هستیم با این ویروس زندگی کنیم. این بحران باعث ایجاد تبعات زیادی در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی شد که نشان داد باید در زندگی با ایجاد نوآوری ها و ابداعات و خلاقیت ها فعالیت های اجتماعی را ادامه دهیم.

وی افزود: این نوآوری ها و ابداعات در حوزه کتابخانه های عمومی با اجرای این طرح و قبل از آن با فعالیت کتابخانه های عمومی و برنامه های متنوع و خلاقانه حوزه کتاب با استفاده از فضای مجازی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه نمایان شده است.

 



مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این جلسه با اشاره به شیوع ویروس منحوس کرونا در جهان و کشور در سال جاری گفت: شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد محدودیت های فراونی در کشور جهت کنترل این بیماری شد که این اتفاق باعث رونق گرفتن استفاده از فضای مجازی در کتابخانه ها جهت انجام رسالت خود شد.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: انجام فعالیت های فرهنگی کتابخانه ها در فضای مجازی با استقبال خوب اعضای کتابخانه ها مواجه شد و باعث حفظ ارتباط کتابخانه ها و اعضا و علاقه مندان به کتاب و مطالعه شد.

وی ادامه داد: با توجه به ملاحظات کرونایی و البته درخواست مردم نیازمند منابع اطلاعاتی، طرح تحویل کتاب درب منازل مورد بررسی قرار گرفت و امروز این طرح با هدف دسترسی آسان مردم به منابع مورد نیاز کتابخانه ای رونمایی می شود.

وی با اشاره به طراحی اپلیکیشنی ویژه این طرح جهت انجام مراحل مختلف دریافت کتاب درب منزل، گفت: در ۵۰ کتابخانه منتخب استان این طرح با انتخاب کتاب در سامانه سامان نهاد کتابخانه های عمومی و ثبت درخواست کتاب و بازیابی کتابخانه مورد نظر از طریق پرتال اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، کتاب انتخاب شده درب منزل به اعضای کتابخانه های عمومی تحویل می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی این طرح را اتفاق خوبی در جهت تکریم علاقه مندان به مطالعه و رعایت اصول بهداشتی و رضایتمندی عمومی عنوان کرد.

در ادامه مرتضی عطایی نژاد، پیمانکار ارسال کتاب در شهر مشهد، گفت: اجرای این طرح گامی در جهت تحقق شهر هوشمند است و در این طرح با استفاده از سیستم هوش مصنوعی و فناوری، تهدید کرونا به فرصتی برای مطالعه در منزل تبدیل شده است.

در ادامه این مراسم از طرح کتاب موتوری، طرح تحویل کتاب به اعضای کتابخانه ها درب منزل رونمایی شد.     

 

 

 

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین