۱۲۷ جان‌باخته هواپیمای اوکراینی شهید اعلام شدند

اجتماعی،   3991014103 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

اوحدی درباره زیر پوشش قرار گرفتن خانواده شهدای هواپیمای اوکراینی گفت: با موافقت خانواده‌ها، خدمات بنیاد شهید با افتخار به ۱۲۷ شهید سانحه هواپیمای اوکراینی تعلق گرفته است.

۱۲۷ جان‌باخته هواپیمای اوکراینی شهید اعلام شدند

به گزارش فارس، دومین نشست خبری سعید اوحدی، معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، پس از تصدی پست ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز با حضور معاون تعاون، معاون فرهنگی و اصحاب رسانه برگزار شد.

وی ضمن احترام به مقام شهیدان قاسم سلیمانی و محسن فخری‌زاده گفت: باید بررسی شود چه اتفاقی در عالم رخ می‌دهد که امثال شهید سلیمانی به وجود می‌آیند. مردی که فرزندان شهدا در آغوشش آرام می‌گرفتند، اما خودش بی‌قرار شهادت بود.

اوحدی که ۶ ماه از آمدنش به بنیاد شهید می‌گذرد، گفت: بنا بر قولی که داده بودم هر سه ماه گزارش عملکرد خود را ارایه خواهم کرد و مقید به این کار هستم.

وی بیان داشت: دیروز یک رونمایی از آثار عکاسان با بیش از ۳۰۰۰ عکس و با موضوع محور مقاومت برگزار شد که عنوان این مراسم از کرمان تا بغداد بود.

اوحدی افزود: به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم، برنامه‌های متنوع فرهنگی را برگزار کردیم و در شهرهای مختلف نیز از خانواده شهدای هواپیمای اوکراینی نیز تقدیر می‌شود. 

وی با بیان اینکه ۶ ماه پیش زمانی که به بنیاد آمدیم با کسری بودجه مواجه بودیم و بدهی‌ای با مبلغ ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد داشتیم که خیلی از بدهی‌ها از سال ۹۱ مانده بود، اما به لطف خدا بسیاری از این بدهی‌ها پرداخت شد.  

رییس بنیاد شهید افزود: یکی از معوقاتی که بنیاد داشت، مربوط به ماده ۳۸ بود که در ۲ بخش پرداخت شد و اصلا برای بدهی‌های دیگر ماده ۳۸ جای نگرانی وجود ندارد.

اوحدی یکی دیگر از معوقات بنیاد را بدهی به دانشگاه‌ها دانست و گفت: تاکنون این بخش در بودجه بنیاد لحاظ نمی‌شد، اما الحمدلله در بودجه سال ۱۴۰۰ بودجه ما منطقی است و فکر نمی‌کنم معوقاتی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در خصوص اشتغال خانواده ایثارگران نیز معین شده در شهرهای مختلف اگر اداره‌ای بخواهد نیرو استخدام کند، اولویت با خانواده شهداست.

رییس بنیاد شهید با بیان اینکه ۵ کارگروه در بنیاد تشکیل شد، ادامه داد: یکی از بزرگترین مشکلات بنیاد شهید بحث اشتغال است که یکی از کارگروه‌ها مربوط به همین موضوع است.

وی گفت: تاکنون به ۲۵ استان سفر کرده‌ام و تفاهم‌نامه‌های مختلفی در خصوص رفع مشکلات مسکن، اشتغال و ... به امضا رسیده و ما معتقدیم مشکلات هر استان باید در همانجا حل شود نه در تهران؛ آن هم پشت میز.

اوحدی ادامه داد: در ۲۲ استان در دهه فجر پروژه‌های اقتصادی خواهیم داشت و حدود ۵۰ هزار شغل در سفرهای استانی ایجاد شده است.

وی گفت: در هیچ دوره‌ای بنیاد شهید به اندازه امروز در روند درمان خانواده شهدا تسهیل نشده بود و ما امروز بیش از ۹ هزار مرکز طرف قرارداد داریم و بیمه دی موظف است طی ۴۸ ساعت نسخه ایثارگران را تسویه کند؛ در غیر این صورت تخلف کرده و ما برخورد خواهیم کرد.

رییس بنیاد شهید گفت: ۲۵ درصد ارتقای رتبه قبولی کنکوری‌های خانواده ایثارگران، بدون احتساب سهیمه داشته‌ایم که این بیانگر یک تحول جدی در امر علمی است. 

وی در خصوص امور اقتصادی نیز گفت: امروز سازمان اقتصادی کوثر ۶ شرکتش در بورس مطرح شده که یکی از آنها هولدینگ کشاورزی است که تنها هولدینگ کشاورزی در بورس است و خود ۶ شرکت زیرمجموعه دارد. 

اوحدی در خصوص بازداشت برخی مدیران بانک دی نیز گفت: همه متخلفان، مدیران ۵ سال گذشته بودند و هیچ یک از مدیران فعلی تخلفی نداشته‌اند. بانک دی نخستین بانکی است که دریافت و پرداخت پول ۱۰۰ درصد بدون الزام حضوری انجام می‌شود.

وی در خصوص وضعیت بررسی احراز شهادت مدافعان سلامت گفت: تاکنون از ۲۰۰ مورد پرونده، ۶۰ مورد نهایی شده و بقیه موارد نیز به دقت بررسی خواهد شد، چرا که معتقدیم مدافعان سلامت تحولی در جامعه ایجاد کردند.

رییس بنیاد شهید و امورایثارگران در خصوص مشکلات برخی از خانواده شهدای سلامت در مراجعه با مراکز بنیاد شهید بیان داشت: اگر موردی باشد که پرونده‌شان قطعی شده، همه خدمات بنیاد شهید به آنها تعلق می‌گیرد؛ مگر اینکه هنوز پروند‌ه‌ای قطعی نشده باشد.

وی با اشاره به مشکل جانبازان در خصوص تهیه دارو در دوران تحریم گفت: این تحریم‌ها واقعا ظالمانه است؛ در حالی که حتی دارایی‌های ما نیز در کشورهایی مثل کره جنوبی بلوکه است. البته این‌ها بازی است و وقتی در مجامع بین المللی قرار می‌گیرند، می‌گویند دارو تحریم نیست. ما همه ظرفیت‌های خود را در بنیاد به خدمت گرفته‌ایم تا کمترین اذیتی ایثارگران را شامل شود.

اوحدی بیان داشت: ۲۰ هزار مطالبات از نهادهایی مثل ارتش و شهرداری داریم که در حال رایزنی برای دریافتش هستیم.

وی در خصوص زیر پوشش قرار گرفتن خانواده شهدای هواپیمای اوکراینی گفت: از ۱۴۸ مسافر برخی خارجی بودند و در مجموع با موافقت خانواده‌ها، ۱۲۷ پرونده به عنوان احراز مقام شهید اعلام شده و با خانواده آنها تماس گرفتیم که برخی در خارج از کشور ساکن بودند، اما آنچه مسلم است شهدای این سانحه با دیگر شهدا فرقی ندارند و خدمات بنیاد شهید با افتخار به همه ارائه می‌شود. از بقیه خانواده‌ها نیز تقاضا داریم افتخار خدمت را به ما برای تشکیل پرونده بدهند.

رییس بنیاد شهید همچنین در خصوص وضعیت استخدامی خانواده ایثارگران گفت: قرار است جلسات مشترکی بین بنیاد شهید و دیوان عدالت اداری برگزار شود تا به درک مشترکی از موضوع برسیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۶۱۴۳۷۱۶:۳۸:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
واقعیت این هست که شهید نیستند شهید کسی هست که در راه یک هدف مقدس جانش را از دست بدهد به کسانی که در اثر اشتباه کشته می شوند مثل کسانی که در حوادث رانندگی کشته می شوند نمی توان شهید گفت.
ناشناس۱۷۶۱۴۹۶۱۷:۲۶:۴۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
پرتاب کنند موشک را هم حکم جواد برایش صادر کنید با اینکار می خواهید از تخلف خود بکاهید چرا آسمان را در شرایط به آن حساسی کلیر نکردید غیر از اپراتور موشک کسانی که اسمان را کلیر نکردند مجرم و محکوم هستند
ناشناس۱۷۶۱۴۹۸۱۷:۲۷:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
حل مشکلات با روش ایرانی.
ناشناس۱۷۶۱۵۴۰۱۸:۰۲:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
بالاخره معلوم نشد چرا اون هواپیما زده شد.
ناشناس۱۷۶۱۶۱۲۱۸:۵۱:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
شما مجرمان رو مجازات کنید لازم نیست کسی رو چیزی بنامید. کسی به اینکه شما چیزی بنامیدش احتیاج نداره.
ناشناس۱۷۶۱۷۳۰۲۰:۳۳:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
حالا ببینیم چه بزرگداشتی برایشان می گیرید
ناشناس۱۷۶۱۸۲۲۲۲:۲۵:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
دریغ از یک گزارش درست وحسابی که حداقل ملت بفهمند چرا این هواپیما هدف قرار گرفت
زهره۱۷۶۱۸۶۰۲۲:۵۳:۴۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
میدونید چرا شهیدن؟؟چون تو جنگ سایبری آمریکا علیه ایران کشته شدن
ناشناس۱۷۶۱۸۹۱۲۳:۱۴:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
خدا رو شکر
عمران۱۷۶۱۹۹۸۰۱:۴۱:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
مسئولین وقوع فاجعه مشخص شوند و طبق قانون مجازات شوند، لازم نیست کسی که شهید نبوده شهید اعلام شود.
ناشناس۱۷۶۲۱۱۲۰۸:۲۱:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
محاکمه مسببین و مقصرین کی انجام میشه؟
ناشناس۱۷۶۲۶۴۱۱۳:۴۰:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
حتما میخوان غرامت ۱۵۰ هزار‌دلاری رو با ارز ۴۲۰۰ تومنی اونهم به ریال بریزند به حساب بازماندگان در ایران.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین