آخرین خبرها از وام ودیعه مسکن

اقتصادی،   3991013101

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران گفت: ۲۰ هزار نفر از ۲۴ هزار و ۱۴۹ نفر در تهران موفق به دریافت وام ودیعه مسکن شده‌اند.

آخرین خبرها از وام ودیعه مسکن

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تنها  یک هزار و ۶۰۰ متقاضی میزان آورده خود را در طرح اقدام ملی مسکن استان تهران  تکمیل کرده‌اند، گفت: تا تاریخ ۵ دی ماه که آخرین مهلت واریز آورده اول متقاضیان بوده از ۲ هزار و ۶۰۰ ظرفیت و متقاضی که ثبت نام کرده بودند تنها یک هزار و ۶۰۰ نفر آورده خود را تکمیل کرده‌اند و حدود هزار ظرفیت در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر ایجاد شده است.

او ادامه داد: از ۲ هزار و ۱۷۰ ظرفیتی که در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر توسط بنیاد مسکن ایجاد شده، تنها ۷۳۳ نفر آورده خود را تکمیل کرده‌اند.

محبت خواه تصریح کرد: در دور سوم طرح اقدام ملی مسکن استان تهران برای متقاضیان ظرفیت‌های بسیار خوبی ایجاد شده است، هنوز درباره استان تهران به ما دقیق اطلاع رسانی نشده اما در ۱۸ استان کشور ظرفیت‌های بسیار خوبی فراهم شده است.

پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه تهرانسر

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران درباره آخرین وضعیت تهرانسر هم گفت: این پروژه پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی داشته است و مطابق بازه زمانی در نظر گرفته شده در حال پیشرفت است.

محبت خواه بیان کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه ۲۵ درصد است و با توجه به آنکه در ۴ بخش این پروژه در حال ساخت است پیشرفت برخی از پروژه‌ها ۱۸ درصد و پیشرفت برخی از آنها ۲۰ تا ۳۰ درصد است و امیدواریم تا سال آینده اجرای پروژه تهرانسر به اتمام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره وام ودیعه مسکن هم گفت: وام ودیعه مسکن در استان تهران برای ۱۹۱ هزار و ۱۰ نفر ظرفیت سازی شده بود که از این تعداد ۹۳ هزار و ۱۴۹ نفر حائز شرایط بودند.

او توضیح داد: از تعداد افرادی که درخواست وام داده بودند، تعداد ۲۴ هزار و ۱۴۹ نفر پرونده تشکیل دادند و از این تعداد هم برای ۲۰ هزار و ۴۷۵ نفر توسط بانک‌ها وام ودیعه مسکن پرداخت شده است.

محبت خواه بیان کرد: بانک‌ها در پرداخت وام ودیعه مسکن بسیار خوب عمل کرده‌اند اما یکی از مشکلات در این طرح آن بود که متقاضیان برای تکمیل مدارک خود همکاری‌های لازم را انجام نمی‌دادند.

به گفته این مقام مسئول ۷۰۰ هزار نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت‌نام کرده بودند که تنها ۲۹۰ هزار نفر اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری کرده‌اند.

طبق اظهارات او از این تعداد، پالایش اطلاعات متقاضیان انجام شده است و آنان به سیستم‌های بانکی معرفی شده‌اند و از این تعداد هم حدود ۱۳۰ هزار نفر تشکیل پرونده داده‌اند و تسهیلات برای بیش از ۱۰۰ هزار نفر پرداخت شده است.

گفتنی است، کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا در جلسه سی و پنجم خود در روز چهارشنبه (دهم دی) موافقت کرد: متقاضیانی که پیش از این مراحل ثبت نام تقاضای خود را در سامانه تکمیل کرده‌اند، تاپایان بهمن ماه وام ودیعه مسکن را دریافت خواهند کرد.

همچنین در این جلسه مقرر شد: برای متقاضیان تسهیلات کمک ودیعه مسکن که اجاره آنها به صورت دستی و بدون حضور در بنگاه مبادله شده، مشاوران املاک موظف هستند با دریافت حداکثر ۲۵۰ هزار تومان بدون نیاز به دریافت ارزش افزوده و با حضور موجر و مستاجر نسبت به ثبت اجاره نامه و اخذ کد رهگیری اقدام کنند. این مبلغ برای اجاره نامه‌هایی که در بنگاه ثبت شده اما کدرهگیری ندارند هزینه ثابتی معادل ۱۰۰ هزار تومان است و الزامی برای حضور مرجر در بنگاه نخواهد بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین