سرلشکر موسوی: ارتش برای دشمن شمشیر برنده است

سیاسی،   3991011128

مهر نوشت: فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه هدف دانشگاه‌های افسری باید تربیت فرمانده جهادی باشد، گفت: تحقق هر چه بهتر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با مدیران و فرماندهان جهادی امکان پذیر خواهد بود.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در مراسم تجلیل از فرماندهان، دانشجویان و دست اندرکاران سی و هفتمین دوره تحلیف دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش در دانشگاه امام (علی) نیروی زمینی ارتش، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالگرد شهید سپهبد قاسم سلیمانی، گفت: به روح پاک سردار سرافراز قاسم سلیمانی درود می‌فرستیم و علو درجات را برای او خواستاریم. سردار سلیمانی و همه ما نظامیان، نگهبانان کشور هستیم و وظیفه حفاظت از این خاک پر افتخار را داریم، زیرا این خاک ارزشمند است. خاک و نام ایران، خلیج فارس و پرچم و ملت ایران برای ما مهم است و پاسداری از آن، نزد خداوند پاداش دارد.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: اگر بقای ارتش، مدیون امام خمینی (ره) باشد، ادامه این بقا، ارتقا و رسیدنش به جایگاه والایی که امروز دارد را مدیون فرمانده معظم کل قوا است. مقام معظم رهبری همواره لطف و عنایت ویژه ای به ارتش داشته‌اند و در همه زمینه‌ها علی الخصوص دانشگاه‌های افسری این ارتقا و پیشرفت را مدیون رهبری هستیم.

سرلشکر موسوی ادامه داد: به روایتی دانشگاه‌های افسری ارتش، تمام ارتش است و دلیل علاقه و اهمیتی که فرماندهی معظم کل قوا به دانشگاه‌های افسری دارند، وجود ظرفیت بالقوه و ویژه دانشجویان و فرماندهان دانشگاه‌های افسری است که مشمول عنایت رهبری می‌شود.

وی با اشاره به منویات رهبر انقلاب، گفت: در نگاه رهبر معظم انقلاب هرچقدر که ما از خودمان ظرفیت نشان دهیم، تلاش کنیم و پیش برویم، درهای جمهوری اسلامی برای رشد و ترقی همیشه باز است، این موضوع در طول چهل سال پیروزی با شکوه انقلاب ثابت شده است.

فرمانده کل ارتش افزود: خوشبختانه تدابیر فرمانده کل قوا در رابطه با فرماندهی جهادی، به صورت یک کتاب منسجم تألیف شده و امروز مشخصاً می‌توان برای تربیت یک مدیر و فرمانده جهادی شاخصه‌های مهمی را تدریس کرد، لذا هدف دانشگاه‌های افسری باید تربیت فرمانده جهادی باشد.

سرلشکر موسوی اضافه کرد: بسیاری از شهدای ما از جمله شهیدان فلاحی، صیاد شیرازی، ستاری، نامجوی، منفرد نیاکی، آبشناسان، اردستانی، یاسینی و… مدیران جهادی بودند، اگر سیره آن‌ها را بررسی کنیم در می‌یابیم که این بزرگواران مدیریت جهادی اعمال می‌کردند. امروز هم بسیاری از فرماندهان ما مدیریت جهادی دارند، چرا که شرایط و اهداف ایجاب می‌کند که مدیریت جهادی داشته باشند. خیلی از اقداماتی که امروز در ارتش صورت گرفته با مدیریت جهادی انجام شده، چرا که با مدیریت عادی نمی‌شد این کارها را انجام داد.

وی گفت: اشاره‌های نورانی حضرت امام (ره) و مدیریت و عنایات فرماندهی معظم کل قوا در اقدامات ارتش از جمله نهضت‌های قطعه سازی، نوسازی، تغییر ساختار و روش، تغییر مناسبت‌ها، ارزیابی کارکنان، خانه سازی، آموزش و … ارتش را به جایی رسانده است که برای دشمنان یک شمشیر برنده و برای ملت یک آغوش گرم است.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: تحقق هر چه بهتر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با مدیران و فرماندهان جهادی امکان پذیر خواهد بود و این مؤلفه در وجود دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش به وضوح قابل مشاهده است. دانشجویان دانشگاه‌های افسری ما شهید بابایی‌ها و شهید صیادهای بالقوه هستند، فقط باید این ظرفیت‌های نهادینه شده را بالفعل کرد.

سرلشکر موسوی همچنین ضمن گرامیداشت ۹ دی ماه، گفت: درس بزرگ ۹ دی این است که باید مراقب ترفندها، حیله گری‌ها و سیاست‌های دشمنان باشیم تا هرگز در دام حیله گری آنها گرفتار نشویم. نباید از دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی جز دشمنی و ضربه زدن انتظار دیگری داشته باشیم، آنها خواهان کوتاه آمدن ما از ارزش‌هایمان هستند و ماهیت و ریشه نظام را هدف قرار داده اند، در واقع دعوا بر سر اصل وجود است و دشمنی با ما یک دشمنی ماهیتی و اعتقادی است.

وی تاکید کرد: دشمن ما از استکبار جهانی گرفته تا اراذل و اوباش منطقه‌ای دشمنی بدون هویت، حقیر و خالی از شخصیت انسانی است که اگر کشوری دارای ارزش و اعتقادی راسخ باشد و از درون تهی نباشد، به خواست چنین دشمنی تن نمی‌دهد. درس بزرگ ۹ دی پایداری در مسیر و گمراه نشدن از آن است.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: به حول و قوه الهی نورافکن ولایت، بزرگ‌ترین چراغ راه امروز جمهوری اسلامی است که مسیری روشن و انسانی را برای ما ترسیم کرده، مسیری که در طول تاریخ و دنیا و آخرت ما را سرافراز کرده و خواهد کرد. به طوری که نسل‌های بعدی با افتخار از ما یاد کنند و خود را فرزندان نسلی بدانند که در راه ارزش‌ها، استقامت کردند، شهید دادند ولی پا پس نکشیدند.

سرلشکر موسوی با تاکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در هر شرایطی برای ارزش‌های کشورش ایستاده است، ادامه داد: تاریخ گواه مقاومت و پایداری این ملت و نیروهای مسلح آن خواهد بود، پس باید همواره رهرو راه مقام معظم رهبری باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آیه شریفه (وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ…) به معنای صبر و انسان صابر پرداخت و اظهار داشت: صبر به معنای نشستن به انتظار روزهای آینده نیست بلکه صبر به معنای عدم توقف، عدم تأخیر و انحراف از مسیری است که انتخاب کردیم. هیچ سختی و مشکلی نباید باعث سستی انسان صابر در مسیر رسالتش شود.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: صابرین واقعی نباید هیچ ترس و واهمه‌ای به دل خود راه دهند زیرا این وعده الهی و از محکمات قرآن است که کسانی که از دین، اعتقادات و ارزش‌هایشان دفاع کنند، قطعاً پیروز خواهند شد و درود، رحمت و هدایت خداوند مدال‌های صابرین است.

سرلشکر موسوی گفت: حضور بی نظیر و گسترده مردم در ۹ دی ماه پیام ولایت مداری و ایستادگی مردم خطاب به دشمنان و دسیسه چینان بود، امروز هم باید موضع خودمان را در مقابل دشمنان نظام مشخص کنیم با صدای بلند انقلابی و ایرانی بودن خود را در گوش دشمنان فریاد بزنیم، زیرا افتخار ملت ما، بودن زیر سایه پرچم رهبری مقتدر و ارزشی و انقلابی است.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین