فتح الله زاده: مددی برای مدیریت استقلال ضعف دارد/پرسپولیس را به آذری جهرمی بدهند تا اداره کند

ورزشی،   3991007127 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیر عامل سابق استقلال گفت: پرسپولیس را به دست آذری جهرمی بدهند که پرسپولیسی هم است و می‌تواند تیم را اداره کند و مشکلی نیز پیش نمی آید.

فتح الله زاده: مددی برای مدیریت استقلال ضعف دارد/پرسپولیس را به آذری جهرمی بدهند تا اداره کند

به گزارش فارس، علی فتح الله زاده مدیر عامل سابق استقلال در پاسخ به این سوال که حسن روشن هفته قبل اعلام کرد که بازی‌های استقلال را دنبال نمی‌کند آیا شما بازی‌های استقلال را دنبال می‌کنید، گفت: حسن روشن از اسطوره‌های باشگاه استقلال هستند و حتما دلیل نگاه نکردن بازی‌های استقلال از جانب ایشان ناراحت شدن از نتایج و نحوه بازی استقلال است که من به او حق می دهم اما من به شخصه استقلالی هستم و چه اول شود چه آخر من دوست‌دار این تیم هستم و بازی‌ها را دنبال می‌کنم البته که من هم زیاد راضی نیستم و ناراحت می‌شوم و هرچه که به ذهنم برسد به محمود فکری منتقل می‌کنم. تیم های بزرگ وقتی حاشیه برایشان درست می شود این حواشی تبدیل به طوفان می شود و باید مراقب باشند تیم‌های استقلال و پرسپولیس به حاشیه نروند چون جمع کردن آن ها سخت و دشوار است.

مدیرعامل سابق آبی‌های پایتخت در خصوص اینکه استقلال با محمود فکری می‌تواند موفق باشد یا خیر عنوان کرد: استراماچونی وقتی به استقلال آمد ما هیچ یک از بازیکنان را نمی‌شناختیم و همه اذعان داشتند که تیم خوبی بسته نشده است اما استراماچونی بجای پرداختن به حواشی تمام تمرکز خود را بر روی تیم گذاشت و نتیجه اش را هم همه دیدیم، و از مهدی قائدی همه دیدند که چه ستاره ای ساخت. مربی فوتبال مثل کارگردان سینما است اگر کارگردان از یک بازیگر بازی خوبی بگیرد همه او را تحسین می‌کنند و این مقوله در فوتبال نیز صدق می‌کند و بستگی به سرمربی دارد که از بازیکن چگونه بازی بگیرد. محمود فکری در شرایط بد به استقلال آمده است و تیم همدل نیست و در باشگاه استقلال همه باهم همدل نیستند و دلیل آن این است که آدم هایی که یک سری اختیار دارند یا اجازه نمی دهند از اختیاراتشان استفاده کنند یا نمی‌توانند استفاده کنند. شما دیدید که دو هفته قبل سه تن از اعضای هیئت مدیره استقلال گفتند اگر فلان کس انتخاب شود ما استعفا می‌دهیم آیا شما استعفایی دیدید؟ کدام یک ار آن‌ها استعفا داد؟

فتح الله زاده در خصوص اینکه گفته می‌شود وزیر مخالف انتخاب مددی به عنوان مدیر عامل بوده است و او با فشار علی‌نژاد به این سمت رسیده است که تعجب بزرگان استقلال را هم نیز در پی داشته است، پاسخ داد: من 6 سال دور از استقلال بودم و تلاش کردم که وقتی به استقلال برگردم که بتوانم ستاره ی سوم را برای استقلال به ارمغان بیاورم، بعد از 6 سال که برگشتم دیدم اصلا اوضاع مساعد نیست ، یعنی من نمی‌توانم افرادم را خودم انتخاب کنم، در حالی که جواب هوادار را من باید می‌دادم و به این نتیجه رسیدم که اینجا جای من نیست و آدم های اطراف وزارتخانه ، ای کاش آدم های سطح بالایی بودند، جالب است آدم های معمولی وزارت ورزش از من انتظار داشتند که افراد خودشان را به من تحمیل کنند ومن حرف آن ها را گوش نکردم تا اینکه دیدم زورم به آن ها نمی‌رسد و به هر قیمتی حاضر به ماندن و مدیرعاملی در استقلال نشدم. من که تصمیم گیرنده در باشگاه نبودم و با حکمی من را انتخاب و با حکمی من را برکنار می کردند.

وی افزود: آن کسی که این اختیارات را به یک فرد می‌دهد مقصر است، آن یک فرد در سطح وزیر و معاون وزیر نبوده بلکه بالاتر از این‌ها بوده است، و این نکته را یادآور شوم وقتی رییس جمهور کسی را به عنوان وزیر انتخاب می کند نمی شود دوتا تیم را که باهم رقیب هستند، یک رقیب را به عنوان وزیر برگزیند و عملا تیم مقابل نتواند کاری از پیش بردارد و این کار اشتباه است که تمام اختیارات و مالکیت دو تیم را به یک شخص و به یک وزارتخانه دهند، الان این خلاف قانون است که یک نفر رییس مجمع دو باشگاه باشد، بهتر بود یکی از تیم ها را به یک وزیر دیگری می‌سپردند آیا اشکالی بوجود می آمد؟ مثلا اگر الان پرسپولیس را به دست آذری جهرمی بدهند که آنقدر پرسپولیسی است می‌تواند تیم را اداره کند و مشکلی نیز پیش نمی آید، و ما نمی‌توانیم سرنوشت دو تیم را به یک نفر دهیم که احیانا تعلقات رنگی هم داشته باشند.

فتح الله زاده که با رادیو ایران گفت و گو می‌کرد، در پاسخ به اینکه در حال حاضر مددی این توانایی را دارد امورات باشگاه استقلال را بگذراند یا خیر گفت: با توجه به اینکه اختیار انتخاب مدیر عامل با هیات مدیره است آیا هیات مدیره تشخیص نمی دهد که این فرد می تواند یا نمی‌تواند؟ اگر نمی تواند چرا انتخابش کردند؟ مشکل بزرگ اینجاست که مدیرعامل استقلال را هیات مدیره انتخاب نکرده است و او را معاون وزیر پیشنهاد داده است و آن ها مجبور شده اند که آن حکم را بپذیرند و چون از روی اجبار حکم را پذیرفته اند پس طبیعتا همسو نیستند و خود احمد مددی برای این سطح از مدیریت باشگاه استقلال ضعف دارد و این موضوع را هم اضافه کنید که هیات مدیره با او مخالف باشند و ببینید که چه اتفاقی می افتد و با این فرمانی که استقلال در پیش گرفته است سخت بتواند امسال مقام خوبی را کسب کند.

فتح الله زاده در خصوص پنهان شدن مدیران باشگاه استقلال از جمله احمد سعادتمند پشت اسم استراماچونی و وعده وعیدهای مدیران برای راضی نگه داشتن هواداران و حتی در برهه ای خود شما وعده دادید که لیونل مسی را به استقلال خواهم آورد، ادامه داد: من به شوخی گفتم مسی را به استقلال می آورم و اگر در سن 47 سالگی مسی، من در استقلال باشم این کار را خواهم کرد، مگر نه ژاوی و بازیکنان بزرگ دیگری به قطر آمدند و بازی کردند و بازیکنانی که به این سن می‌رسند آوردنشان مشکلی ندارد و در خصوص استراماچونی هم اعلام کردم اگر نتوانم استرا را به استقلال برگردانم می‌روم و چون نتوانستم او را برگردانم از استقلال رفتم، با اینکه علاقه داشتم در استقلال بمانم.

مدیر عامل سابق استقلال گفت: من هروقت مدیرعامل باشگاه استقلال شدم بدهی‌های انباشته وجود داشته و این مشکل باشگاه بزرگ استقلال نیست و استقلال با تمام امکانات موجود به لحاظ درآمدزایی مشکل آنچنانی ندارد و پول خوبی دارد به باشگاه تزریق می‌شود و از روزی که من از باشگاه جدا شدم تا به امروز چیزی در حدود 600 تا 700 میلیارد پول وارد باشگاه شده است و هرکسی هم که بگوید همچین پولی نیامده بیاد تا من به او ثابت کنم. بیش از 700 میلیارد تومان به باشگاه استقلال پول تزریق شده است و ما 200 میلیارد پول را بدون دلیل دور ریخته ایم مثلا بازیکنی مثل بویان با دو دقیقه بازی کردن کلی پول گرفته است و من معتقدم اگر شفر آن سال در ایران می‌ماند استقلال قهرمان می شد اما بی جهت او را بیرون کردیم و چیزی در حدود 20 میلیارد پول مفت باید به او پرداخت کنیم، در حالی که زمان مدیریت من به جباروف و ساموئل بدهی داشتیم و بازی کرده بودند و زحمت کشیده بودند و استقلال از وجودشان بهره برده است. الان احمد مددی اگر همکاری هیات مدیره را نداشته باشد اگر ضعیف باشد ضعیف تر می شود، اگر ایشان با تبصره می توانست نمره 11 بگیرد الان با این عدم همکاری ممکن است 9 بگیرد و تجدید شود.

علی فتح الله زاده در پایان در پاسخ به اینکه اگر استقلال با مددی به بن بست بخورد و وزارت ورزش از شما درخواست کند به استقلال برگردید، در پاسخ به رادیو ایران گفت: من یک استقلالی هستم و هرموقع از من بخواهند برمی‌گردم، اما به این شرط که من را غرق نکنند اینکه من را دعوت کنند و بگویند برویم در دریا شنا کنیم ولی به محض اینکه رفتیم در آب وزنه های صد کیلویی به من وصل کنند که من غرق شوم که حتی اگر جلیقه نجات هم داشته باشی با آن هم غرق خواهی شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۵۲۵۵۸۲۳:۳۹:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۷
قائمی ستاره بود استاد
ناشناس۱۷۵۲۷۳۵۰۸:۱۰:۱۹ ۱۳۹۹/۱۰/۸
زیاد حرف میزنی تا استقلال به شما دادنند خودتو به مریضی زدی بسته دیگه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین