چطور تخت خواب خانه خود را مانند هتل ۵ ستاره تنظیم کنیم؟

گزارش بازرگانی،   3991007068 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مسافرت فراز و نشیب های زیادی دارد. منظور از فراز و نشیب پرواز و فرود هواپیمای شما نیست. تصور کنید برای پرواز چمدان خود را در لحظات آخر بسته بندی کرده اید و سر و صدای فرودگاه را به جان خریده اید. به موارد اشاره شده فشار هوا در داخل کابین، بلد نبودن زبان، غذاهای بی مزه هواپیما را اضافه کنید. چه چیزی در مقصد می تواند فشار این همه استرس را از بدن شما خارج کند؟ جواب یک هتل لوکس با تختخوابی نرم و امکاناتی کامل است. فقط یک هتل با امکانات بی نظیر می تواند خستگی سفر را از تن هر مسافری بیرون کند.در این مطلب چهار ویژگی متداول تختخوابهای هتلهای 5 ستاره رو برای شما مطرح میکنیم. البته همیشه نیازی نیست که هزینه بسیار زیادی برای رزرو هتل پرداخت کنید تا این امکانات را در اختیار داشته باشید. اجاره آپارتمان و سوئیت مبله در تهران و ایران از سایت های معتبر مانند تهران سوئیت و یا Airbnb که یک سایت نمونه شناخته شده در زمینه اجاره اقامتگاه به گردشگران در سطح جهانی میباشد، می تواند این امکانات را با هزینه های بسیار پایین تری برای شما در بر داشته باشد. شما می توانید با مطالعه این مطلب ویژگی های مورد نظر را در اتاق خود داشته باشید و آن را مانند یک هتل 5 ستاره طراحی نمایید. خواب و استراحت در تخت های هتل های 5 ستاره ای که در خانه قرار دارد، می تواند خستگی روزمره را از تن هر آدمی بیرون کند. در این مطلب با ما همراه باشید.
پیشنهاداتی  که تختخواب شما  را به هتل 5 ستاره تبدیل می کند:
ملحفه، جنس تختخواب، بالشت و تشک مهمترین عواملی است که در هتل های 5 ستاره به آن توجه می کنند.

1. ملحفه های سفید را انتخاب کنید
تخت هایی که در هتل های 5 ستاره استفاده می شود، عموما ملحفه های سفید رنگ دارند. تمیز کردن ملحفه های سفید رنگ معمولا راحت تر از ملحفه های رنگی است و کثیفی در آنها بهتر دیده می شود. وجود رنگ سفید در ملحفه ها باعث آرامش در مسافر می شود. همچنین رنگ سفید باعث می شود خواب آرام تری را مسافران تجربه کنند. شما نیز می توانید با انتخاب ملحفه های سفید رنگ، خواب آرام و راحتی را برای خود در رختخواب خانه رقم بزنید.
2. جنس ملحفه ها
معمولا از بهترین الیاف برای تخت های هتل های 5 ستاره استفاده می کنند. جنس الیاف تخت های هتل 5 ستاره ابریشم یا پنبه است. دلیل استفاده از این دو الیاف تنفس بهتر و خنکی بالاتر نسبت به سایر الیاف ها است.  با استفاده از الیاف های ابریشم و پنبه خواب راحت تر و بهتری خواهید داشت. یکی از تکنیک هایی که خدمه هتل از آن استفاده می کنند تا ملحفه های با جنس ابریشم بر روی تشک ها بمانند، استفاده از دو ملحفه به صورت ثابت و متغیر است. برای راحتی بیشتر مسافران هتل ها از دو ملحفه استفاده می کنند. ملحفه اول در زیر تشک قرار می گیرد و به صورت ثابت است. ملحفه دوم بر روی تخت قرار می گیرد و عموما متحرک عمل می کند.
برای اینکه بتوانید تختخواب خود را مانند هتل های 5 ستاره طراحی کنید، جنس ملحفه ها را جدی بگیرید. اگر ملحفه هایی با جنس ابریشم و پنبه برای شما گران است، می توانید از تلفیق آنها استفاده کنید. ملحفه زیر تشک را از جنس پنبه انتخاب کنید تا هزینه های شما را برای داشتن یک تخت راحت کم نماید. برای ملحفه متحرک که در قسمت رویی تشک قرار می گیرد از ابریشم استفاده نمایید.
3. بالشت های ضخیم و راحت
از دیگر عواملی که می تواند یک اقامت راحت و دلنشین را برای شما رقم بزند، بالشت های ضخیم و راحت است. بالش هایی که با توجه به آناتومی بدن انسان ساخته شده و موجب گرفتگی بدن و یا گردن در هنگام خواب نمی شود. معمولا هتل ها به جای یک بالشت از چندین بالشت برای خواب راحت متقاضیان خود استفاده میکنند.
با توجه به اینکه بالشت های بلند و کوتاه برای انسان مفید نبوده و می تواند خواب راحت را از انسان بگیرد، قبل از خرید بالشت به نوع آناتومی بدن خود توجه کنید. هر انسانی آناتومی منحصر به فرد خود را داشته و طبق عادت های کودکی خود می خوابد. استفاده از چندین بالشت به جای یک بالشت نیز می تواند راهکار مناسبی برای خواب راحت باشد.
4. تشک های مناسب برای خواب
تشک هایی که در هتل ها وجود دارند بخش اعظمی از خواب و استراحت مسافران را درگیر خود می کنند. ارتفاع تشک نباید بالا باشد. تشک هایی با ارتفاع بالا موجب گرفتگی کمر و گردن در مسافران می شوند. تشک های با ارتفاع پایین نیز موجب گرفتگی عضلات بدن مسافران خواهد شد.
در هنگام خرید تشک برای تخت خواب به ارتفاع آن توجه کافی داشته باشید. در برخی از مواقع ممکن است هزینه های بسیار زیادی را برای تشک تختخواب خود داشته باشید اما راحتی مناسبی را برای شما نداشته باشد.
شما برای ما از تختخواب های راحت هتل یا آپارتمان های مبله بنویسید.
اگر واقعاً در انتخاب تختخواب به روش هتل های 5 ستاره جدی هستید، چهار مورد ملحفه، جنس تخت خواب، بالشت و تشک را جدی بگیرید. اگر تجربه ای در زمینه استفاده از هتل های 5 ستاره دارید، یا موفق شدید تختخواب اتاق خود را با طراحی های منحصر به فرد به تختخواب های هتل 5 ستاره نزدیک کنید، آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.
راستی اگر به آرامش خانه های روستایی علاقمند هستید و بعد از شرایط کرونا، اقامتی کوتاه در روستاها به شما حس خوبی میده مجله گردشگری تهران سوئیت در مقاله ای 7 روستای شگفت انگیز اطراف تهران که هوش از سر میبرد را معرفی کرده، امیدواریم لذت ببرید.
مراقب سلامتی خود باشیم.

دیدگاه کاربران

نازنین۱۷۵۲۶۳۰۰۱:۳۲:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۸
من کاملا با رنگ سفید که اشاره کردید بسیار موافق هستم، حتی برای زیبایی بیشتر میشه از گلهای با رنگ روشن هم برای این قسمت از خونه استفاده کرد البته طراحی اتاق هتل ها معمولا خیلی شلوغ نیست ولی برای اتاق خواب منزل خودتون میتونید قطعا از گلها استفاده کنید به علاوه اینکه رنگ های روشن تاثیر بسزایی در لطافت روح دارن.
مهدی۱۷۵۳۱۶۴۱۳:۴۸:۲۳ ۱۳۹۹/۱۰/۸
همیشه به این موضوع فکر می کردم که چه پارامترهایی باعث جذابیت و زیبایی و راحتی اتاق های هتل میشه ..اما اینکه عناوین مختلف اینطور کنار هم قرار بگیره برام جالب بود..اما بالشت های هتل ها خیلی خوب نیست باید سفت تر باشه به نظرم...ملحفه سفید هم خیلی حس خوبی به آدم میده و برای نظافت هم فکر کنم راحت تر هست...تشکر از مطلب مفیدتون
ناشناس۱۷۵۴۷۹۷۱۵:۴۵:۰۴ ۱۳۹۹/۱۰/۹
چه روش های دیگه ای وجود داره برای اینکه بتونم تخت خوابم رو راحت تر دیزاین کنم؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین