چگونه باید بیت کوین بخرم؟

گزارش بازرگانی،   3991007053

بحث بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر بسیار داغ است و سرمایه گذاران زیادی به این بازار جذب شده اند. چگونه باید بیت کوین بخرم؟ این سوالی است که بسیاری از سرمایه گذاران تازه وارد که به دنبال خرید بیت کوین هستند در ذهن خود دارند. اگر شما قصد دارید که در این بازار فعالیت کنید باید با انواع روش های خرید و فروش این ارز دیجیتال آشنا شوید.

روش های خرید بیت کوین

بحث بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر بسیار داغ است و سرمایه گذاران زیادی به این بازار جذب شده اند. چگونه باید بیت کوین بخرم؟ یا بیت کوین چیست ؟ این سوالی است که بسیاری از سرمایه گذاران تازه وارد که به دنبال خرید بیت کوین هستند در ذهن خود دارند. اگر شما قصد دارید که در این بازار فعالیت کنید باید با انواع روش های خرید و فروش این ارز دیجیتال آشنا شوید. هم اکنون روش های متنوع زیادی برای خرید بیت کوین وجود دارد. از آنجایی که کشور ما تحریم است، نمی توانید به سادگی از برخی از این روش ها استفاده کنید و شاید برای استفاده از آنها دچار مشکل شوید. در ادامه نگاهی به انواع روش های خرید بیت کوین خواهیم انداخت.

خرید بیت کوین به صورت مستقیم

خب، همانطور که از نام این روش مشخص است در این حالت شما به طور مستقیم از فرد دیگری بیت کوین خرید و این کار به صورت مستقیم و بدون دخالت هیچ واسطه ای صورت می گیرد. در این حالت خود شما به دنبال فروشنده و یا خریدار بیت کوین می گردید و در واقع به دنبال فردی می گردید که بیت کوین را به قیمت مورد نظر شما بفروشد. در این حالت ممکن است با مشکلات زیادی از جمله اخاذی و کلاهبرداری مواجه شوید و کار نسبتا خطرناکی است.

خرید بیت کوین به طور رو در رو تقریبا منسوخ شده است. اما صرافی ها و پلتفرم هایی وجود دارند که شما می توانید در آنها به عنوان خریدار و یا فروشنده ثبت نام کنید و مشغول فعالیت شوید. برخی از پلتفرم ها، کاربران را احراز هویت می کنند و در حال حاضر بیشتر پلتفرم هایی که فعالیتشان به این شکل است، هویت کاربران را قبل از فعالیت تایید می کنند. اما در این بین برخی از پلتفرم ها هیچ احراز هویتی ندارند و انجام این کار بر عهده خود شما می باشد. در این پلتفرم ها احتمال کلاهبرداری بسیار زیاد است و ممکن است در هنگام خرید بیت کوین سر شما کلاه بگذارند. خرید بیت کوین در این پلتفرم ها به هیچ وجه توصیه نمی شود، به خصوص برای سرمایه گذاران تازه وارد.

چرا بیت کوین؟

هدف پروژه بیت کوین این است که یک سیستم نقدی نظیر به نظیر داشته باشید که در آن معاملات نیازی به شخص ثالث خارجی (به عنوان مثال یک موسسه مالی) نداشته باشند. این یک ذخیره ارزش اساسی در بخش است. پروتکل بیت کوین پروژه ای است با بیشترین جامعه توسعه دهندگان ، بزرگترین حرف بزرگ ، و بیشترین میزان نمایش در رسانه ها و نشریات دانشگاهی.منبع

صرافی های مخصوص بیت کوین

فعالیت صرافی های آنلاین ارز دیجیتال نسبتا شبیه به صرافی های ارزهای فیات است. در حال حاضر صرافی های زیادی به وجود آمده اند که در آنها می توانید ارز دیجیتال و یا بیت کوین خریداری کنید. بیشتر این صرافی ها بین المللی هستند و با توجه به تحریم ها، نمی توانید به راحتی در آنها مشغول به خرید بیت کوین شوید. البته برخی از سرمایه گذاران از داخل کشور این کار را انجام می دهند اما این کار ریسک بسیار بالایی دارد و ممکن است شما تمام سرمایه خود را بر باد دهید. در ادامه به برخی از مشکلات این صرافی ها برای کاربران ایرانی اشاره می کنیم.

عدم پشتیبانی از ریال ایران

مهمترین مشکلی که کاربران ایرانی با آن مواجه می شوند، عدم پشتیبانی از ریال برای خرید بیت کوین در این صرافی ها است. برای خرید بیت کوین شما باید اول حساب کاربری خود را با یک ارز فیات دیگر مانند دلار و یا یورو شارژ کنید. سپس، می توانید ارز دیجیتال دلخواه خود را خریداری نمایید.

برای احراز هویت دچار دردسرهای فراوانی خواهید شد

در حال حاضر احراز هویت در بیشتر صرافی های معتبر ارزهای دیجیتال امری اجباری است. اگر این کار را انجام ندهید صرافی به شما اجازه خرید بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری را نمی دهد. البته در صرافی های ایرانی هم باید احراز هویت کنید اما در این کار در صرافی های خارجی با دردسرهای فراوانی همراه است. در قدم اول صرافی ها شماره تماس آدرس و شماره حساب شما را تایید می کنند.

در قدم دوم معمولا بسیاری از صرافی های خارجی از شما می خواهند که یک عکس با پاسپورت خود بگیرید. در این مرحله برخی از صرافی ها برایشان فرقی ندارد که پاسپورت شما متعلق به کجا است و فقط به آدرس آی پی ای که استفاده می کنید اهمیت می دهند اما بسیاری از صرافی های دیگر به محض اینکه بفهمند شما ایرانی هستید اجازه فعالیت به شما نمی دهند. ترفندهایی برای دور زدن این قسمت هم وجود دارد اما به طور کلی این کار غیر قانونی تلقی می شود و اگر صرافی پی ببرد به احتمال زیاد حساب شما را مسدود می کند.

استفاده از یک آی پی ثابت

خب بعد از گذشت از هفت خوان ثبت نام در صرافی های خارجی به یک مانع دیگر بر می خورید و آن استفاده از یک آی پی ثابت است. اگر شما هر دفعه با آی پی کشور دیگری مشغول خرید شوید، تیم نظارت صرافی به حساب شما شک می کند و در نهایت حساب تان را مسدود می کند. اگر حساب شما مسدود شود، احتمال بازیابی آن بسیار کم است و ممکن است تمام سرمایه خود را از دست بدهید.

فراموش نکنید که قوانین مربوط به احراز هویت روز به روز سخت تر می شوند و در حال حاضر تقریبا بیشتر صرافی ها و پلتفرم های مخصوص خرید بیت کوین و فروش آن، هویت کاربران را بررسی می کنند.

آیا صرافی های داخلی معتبر هستند؟

به طور کلی خرید بیت کوین از صرافی های داخلی اشکالی ندارد و صرافی های مشهور فعال در این حوزه ایمن تلقی می شوند. هر چند که کارمزد بسیاری از این صرافی ها رقم نسبتا بالایی است و گاهی اوقات هم کاملا از دسترس خارج می شوند اما حداقل دیگر سرمایه تان را به طور کامل از دست نمی دهید. بیتمینو یکی از وب سایت های فعال در حوزه خرید بیت کوین است و برای خرید بیت کوین ارزان می توانید به این وب سایت مراجعه کنید.

ویژگی های بیتمینو

در بیتمینو شما می توانید با ریال بیت کوین بخرید. این وب سایت شما را برای خرید بیت کوین به keepchange.io متصل می کند که در آن می توانید بدون واسطه و مستقیم از افراد مختلف این ارز دیجیتال را خریداری نمایید. همچنین بیتمینو بیت کوین های شما را در کیف پولی امن نگهداری می کند این کیف پول به طور رایگان در اختیار کاربران وب سایت قرار می گیرد و به عنوان هدیه بیتمینو به شما ۰.۰۰۰۰۰۱۰۰ بیت کوین می دهد.

بیتمینو هیچ کارمزدی از کاربران دریافت نمی کند و شما برای خرید بیت کوین نباید حتی یک ریال بپردازید. بعد از خرید در کسری از ثانیه به حساب شما واریز می شود. همچنین شما می توانید برای خرید بیت کوین سوابق هر فروشنده را مشاهده کنید و اینگونه می توانید بهتر درباره خرید خود تصمیم بگیرید. بیتمینو سریع ترین روش خرید بیت کوین است و همانطور که در بالا اشاره کردیم تنها بعد از چند ثانیه بیت کوین های خریداری شده به حساب شما واریز می شوند.

همچنین یکی دیگر از ویژگی های بسیار به درد بخور این وب سایت این است که شما می توانید قیمت لحظه ای بیت کوین را مشاهده کنید. از آنجایی که در بیتمینو خبری از واسطه ها نیست شما می توانید خریدی ارزان را تجربه کنید. طبق گفته تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال، بیت کوین آینده درخشانی دارد و به احتمال می رود که تا پنج سال آینده قیمت این ارز دیجیتال به صد هزار دلار هم برسد.

در حال حاضر این ارز دیجیتال در مداری صعودی قرار گرفته است. خرید بیت کوین یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری است. به شما پیشنهاد می کنم تا دیر نشده است خرید بیت کوین را در نظر بگیرید

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین