نظر جواد لاریجانی درباره FATF/ پیش‌بینی زیباکلام از نامزدهای اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری/ دستور روحانی درباره شفافیت در زمینه واکسن کرونا

گروه سیاسی الف،   3991006100 ۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

نظر جواد لاریجانی درباره FATF/ پیش‌بینی زیباکلام از نامزدهای اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری/ دستور روحانی درباره شفافیت در زمینه واکسن کرونا

آخرین آمار کرونا در ایران

 دکتر سیما سادات لاری امروز ‌‌‌شنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۶ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۷۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۳۲ نفر از آنها بستری شدند. 

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۴ هزار و ۵۷۴ نفر رسید.

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا روز شنبه درباره آخرین مصوبات و مباحث مطرح شده در ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: یکی از مصوبات جلسه امروز در این زمینه بود که با توجه به ارزیابی‌های انجام شده در کشور و گزارش دانشگاه‌های علوم پزشکی، یکی از اقدامات بسیار موثر که هزینه کمی دارد و باعث ایجاد محدودیت شدید نمی‌شود، منع تردد درون شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد است که بسیار موثر بوده و امروز مصوب شد که در شهرهای زرد نیز این منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: وضعیت بیماری کرونا که اروپا و آمریکا را در بر گرفته در جلسه امروز بررسی شد. با توجه به تغییراتی که در ویروس کرونا و رفتار آن اتفاق افتاده، مرور شده است. تعداد ابتلا در دنیا از مرز ۸۰ میلیون نفر گذشته است. در کشور ما وضعیت به گونه‌ای است که در حال حاضر در ۳۰ استان روند کاملا نزولی است. روند بیماری در استان مازندران نزولی نشده است.

بیشتر بخوانید: مدارس همچنان غیرحضوری است

***

جریان تحریف، بزرگترین مشکل کشور است

کیهان نوشت: «به‌نظر می‌رسد مشکل بزرگ‌تر و عمیق‌تر جریانی اختاپوس‌وار است که می‌کوشد حقایق را وارونه جلوه دهد. اتفاقاً مسئله نخست - مشکلات اقتصادی - تا حد زیادی محصول این جریان بوده و کاملاًً با آن مرتبط است. تا وقتی فکری همه‌جانبه و مستحکم برای مقابله و خنثی کردن این جریان نشود، تلاش برای حل مشکلات اقتصادی نیز چندان موثر نخواهد بود و آثاری محدود و مقطعی خواهد داشت.بدون تعارف و ‌تردید باید اذعان کرد که این جریان قوی و گسترده است، یک سر آن در اتاق فکرهای حرفه‌ای و نهادهای صاحب ایده، بودجه‌های کلان و پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا در آن‌سوی مرزهاست و سر دیگرش در داخل کشور. هیچ محدودیت و حد و مرز و چارچوبی هم نمی‌شناسد. نه قواعد اخلاقی و قانونی می‌تواند محدودش کند و نه اخلاق برایش مهم و مسئله است. هدف، تحریف و وارونه‌نمایی حقایق است و در راه رسیدن به آن، استفاده از هر وسیله‌ای را مجاز می‌دانند...

 هدف دیگر جریان تحریف گمراه کردن جامعه درباره چرایی و ریشه مشکلات است. هرکس خربزه می‌خورد باید پای لرز آن هم بنشیند. اگر امروز پای اقتصاد می‌لرزد و می‌لنگد به‌خاطر تحریم‌های آمریکاست و علت تحریم‌های آمریکا هم رفتار خودمان است که بعد از برجام روی موشک نوشتیم «مرگ بر اسرائیل» و اگر بخواهید به ریشه آن بازگردید نباید لانه جاسوسی را تسخیر می‌کردید. این یک نمونه از ده‌ها و صدها دستورالعمل جریان تحریف برای گمراه‌سازی درباره رابطه علّی و معلولی مسائل بود. نمونه متاخر و جالب توجه آن پیوند زدن خرید واکسن کرونا با FATF است. همه کشورهای دنیا به راحتی واکسن خریده‌اند یا سفارش داده‌اند اما ایران نتوانسته سلامتی شهروندان خود را تامین کند چون لوایح FATF را تصویب نکرده است. اگر نمونه قدیمی ‌بخواهید؛ صدام به ایران حمله کرد چون ما بعد از انقلاب مواضع تحریک‌آمیز داشتیم و از صدور انقلاب حرف زدیم.

***

اصلاح‌طلبان با دو نامزد در انتخابات 1400 شرکت کنند!

محمد نعیمی‌پور فعال سیاسی اصلاح‌طلب با دفاعی تلویحی از هسته ای مجلس به شرق گفت: «اقدام فوری لغو تحریم‌ها از سوی مجلس با چند نگاه می‌تواند تفسیر شود. اول اینکه مجلس با این اقدام نوعی تسویه‌حساب سیاسی را دنبال کرده و خواهان بر‌هم‌زدن بازی مذاکره است. در این صورت، تصویری ضعیف از مجلس ارائه شده که حتما نگران‌کننده است. دوم اینکه با تأیید شورای نگهبان و بیانیه دبیرخانه شورای امنیت ملی نشانه‌ای تلقی شود که این اقدام مجلس بدون هماهنگی انجام نشده است. ولی شکل و روش کارشان صحیح نیست. این تعبیر این‌گونه تلقی می‌شود که سیستم آمادگی برای مذاکره دارد و این کارها از لوازم و مقدمات مذاکره است که بنده معتقدم این فرض اتفاق می‌افتد... بنابراین طرف ایرانی باید با همه تمهیدات وارد مذاکره شود، مثلا بدعهدی اروپایی‌ها پس از برجام و خروج آمریکا از آن، موضوع مهمی برای چانه‌زنی و توافق بهتر است و البته با مصوبه مجلس و قانون‌شدن آن، طرف مقابل هم این کار را خواهد کرد.»

نعیمی پر درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات 1400 پیشنهاد جالبی مطرح کرده است: «بر اساس نگاه نوستالژیک و روش‌های گذشته، اصلاح‌طلبان دو راه در پیش می‌گیرند؛ نخست معرفی یک کاندیدای قوی، مردمی و تمام‌عیار که علی‌القاعده در این دوره رد صلاحیت می‌شود ...و  منجر به دو راه می‌شود: توصیه به انتخاب میان بد و بدتر یا عدم رقابت در انتخابات به دلیل نداشتن کاندیدای مطلوب. البته اصلاح‌طلبان در موقعیت و توان فعلی می‌توانند از زاویه دیگری نیز به انتخابات ورود پیدا کنند. کاندیدای تمام‌عیار و مطلوب معرفی کنند تا در‌صورتی که در شرایط موجود، سیستم رقابت جدی در انتخابات را مدنظر قرار داد، فرد شایسته‌ای را برای رقابت داشته باشند. حتما این فرد نباید متهم به عبور از خط قرمزهای جمهوری اسلامی باشد. هم‌زمان کاندیدای دیگری معرفی شود تا ضمن اینکه امکان عبور از فیلتر استصواب فراهم باشد، در شرایطی که مردم به کاندیدای مورد حمایت هیچ‌گونه رغبتی نشان ندهند، ولی قصد مشارکت در انتخابات را داشته باشند، کاندیدای دوم اصلاح‌طلب در صحنه باشد و مردم به وی رأی بدهند.»

***

زنان باید خود را قوی کنند

روزنامه اطلاعات نوشت: «مرداد سال ۹۶ شورای عالی اداری مصوبه‌ای گذراند که به موجب بخشی از آن، تا پایان برنامه ششم توسعه سهم زنان در پست‌های مدیریتی باید به ۳۰ درصد برسد... اخیراً یک شخص عادی با طرح شکایتی نزد دیوان عدالت اداری این مصوبه را مغایر اصول۳، ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی و مصداق تبعیض ناروا دانست. دیوان عدالت اداری نیز رأی به ابطال این مصوبه داد. از آنجا که به دلیل قطعی‌بودن رأی صادره، تنها راه توقف آن دستور رئیس قوه قضائیه است، جمعی از فعالان حقوق زنان خواستار این دستور شدند. ..

نگاه عمیق و زیربنایی‌تر به موضوع، نشان می‌دهد که این روش‌ها برای احقاق حقوق زنان، بسیار مخل و مخرب است... نظام سهمیه‌ای اساساً مخالف ذات قانون اساسی است. هر پست، منصب، موقعیت اداری، سیاسی، اقتصادی و نیز شأن و منزلت اجتماعی باید بر اساس معیار شایستگی و رقابت‌پذیری باشد و هر چه جز آن باشد، هرگز توان نهادینه‌شدن در بطن جامعه را نخواهد یافت و بدین‌منظر، مشروعیت ندارد...

در مناصب مدیریتی نیز باید قضیه بر اساس همین اصل رقابت‌‌پذیری باشد و جز این نمی‌توان عمل کرد. پرسش آن است که دولت مبنای ۳۰ درصد را از کجا آورده و بر اساس چه فرمولی محاسبه کرده است؟ فی‌المثل اگر ۹۰ درصد زنان «شایسته»‌تر از ۹۰ درصد مردان برای پست‌های مدیریتی باشند، باز هم باید ۳۰ درصد زنان در آن مناصب قرار گیرند؟ آیا اگر بپذیریم همان‌طور که زنان در ورود به دانشگاه از مردان جلو زده‌اند در توانایی و شایستگی انجام امور نیز جلو بزنند یا حتی جلو زده باشند، مصوبه سهمیه ۳۰ درصدی، جفا به زنان نیست؟

بنابراین رأی دیوان عدالت اداری از یک پشتوانه حقوقی و منطق عقلانی برخوردار است و نشان می‌دهد که مصوبه دولت هیچ مبنای تعریف شده‌ای نداشته است. اما زنان برای آنکه بتوانند سهم واقعی خود را از همه مصادر و موقعیت‌ها بگیرند، فقط یک راه دارند و‌ آن این است: خود را قوی و قوی‌تر کنند. کاری که طی چند دهه اخیر به نحو تحسین‌برانگیزی انجام داده‌اند. اما هنوز راه درازی در پیش دارند.»

***

انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از سخنان سردار کوثری

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: «پدیده عجیبی که این روزها در کشاکش مخالفت و موافقت با ورود نظامیان به عرصه رقابت بر سر تصاحب صندلی ریاست جمهوری مشاهده شده، سخنان بعضی از خود نظامیان در توجیه رئیس‌جمهور شدن نظامیان است. یکی از همین حضرات گفته چطور است که ما نظامی‌ها باید برویم شهید بشویم ولی حق نداریم رئیس‌جمهور شویم؟

ایشان لابد به این نکته توجه نداشته که شهادت مخصوص نظامیان نبوده و نیست. چند برابر نظامیانی که شهید شده‌اند، مردم عادی، چه در جبهه جنگ و چه قبل و بعد از جنگ به شهادت رسیده‌اند و این یک امر اختصاصی برای نظامیان نبوده و نیست. مهم‌تر اینکه از نظامیان صاحب‌نام و پیش‌کسوت انتظار نبود پای امور مقدسی از قبیل شهادت در راه خدا را به عرصه رقابت‌های سیاسی باز کنند و چیزی را که وسیله‌ای برای معامله با خداست را در بازار سیاست به حراج بگذارند. از همین «ارزان‌‌فروشی شهادت» و اصولاً «فروختن شهادت» پیداست که این قماش افراد اگر قدرت سیاسی نصیبشان شود، معامله‌گران قهاری خواهند بود و این خود یکی از دلایل روشن صلاح نبودن ورود نظامیان به رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری است. درست در همین قبیل بزنگاه‌هاست که می‌توان به عمق نگاه آن امام روشن‌ضمیر پی برد که نظامیان را از ورود به سیاست منع فرمود.»

***

رسیدگی به لوایح FATF در کمیسیون اصل 90!

علی خضریان نماینده مردم تهران درخصوص تمدید مهلت بررسی لوایح الحاق به کنوانسیون‌های پالرمو و تامین مالی تروریسم در مجمع تشخیص مصلحت نظام و اقدام مجلس در این موضوع به فارس گفته است: «در این چند وقت گذشته مشاهده می شود که بحث FATF بسیار داغ شده است. دولت به شدت پیگیر این مسئله است که لوایح الحاق به کنوانسیون‌های پالرمو و تامین مالی تروریسم را به تصویب برساند. موج شدیدی علیه اعضای مخالف در مجمع تشخیص مصلحت نظام شروع شده است. از آنجایی که این مسئله برای امنیت اقتصادی کشور بسیار مهم است، طبیعتا کمیسیون اصل ۹۰ نیز به این موضوع که مرتبط با امنیت اقتصادی است ورود می‌کند. البته قبل از اینکه دولت از رهبر معظم انقلاب مجوز تمدید مهلت بررسی بگیرد، کمیسیون اصل ۹۰ پیگیری خودش را در این رابطه از دستگاه‌های دولتی مسئول اجرای FATF شروع کرده بود. در نظر داریم که نظرات و مستندات تمام بدنه کارشناسی دولت در این رابطه را جمع بندی کرده و به یک نتیجه‌گیری کارشناسی برسیم.»

حقیقتا اگر آنچه خضریان گفته است اجرایی شود جای تعجب دارد. مشخص نیست کمیسیون اصل 90 مجلس مستند به کدام قانون و با چه هدفی می خواهد این لوایح را بررسی کند و در نهایت خروجی آن چه تاثیری در روند قانونی این لوایح خواهد داشت. این لوایح پیش از این در مجلس تصویب شده و به شورای نگهبان رفته است و بنا به نظر شورای نگهبان مبنب یر مغایرت با قانون اساسی یا شرع یا سیاست های کلی به مجمع تشخیص ارجاع شده و اکنون در مجمع در حال رسیدگی است.

در چنین وضعیتی کمیسیون اصل 90 مجلس که وظیفه اش رسیدگی به شکایات مردمی از عملکرد سه قوه است چگونه می تواند به بررسی این لوایح ورود کند؟

***

دستور روحانی درباره شفافیت ورود و تزریق واکسن کرونا

 حسن روحانی جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا خطاب به وزیر بهداشت که در جلسه حاضر بود، گفت: اگر روزی واکسن به کشور وارد شد وزیر بهداشت باید روزانه گزارش دهد که چه مقدار واکسن وارد شده است، به چه کسانی تزریق شده و اولویت‌ها با چه کسانی است. این را باید هر روز اعلام کند. چون بازهم بعد از ورود واکسن به کشور این را خواهیم داشت که دشمنان بهانه‌جویی کنند و با سوء استفاده از این مسائل بگویند که «واکسن در بازار سیاه است»، «معلوم نیست به چه کسانی تزریق شده»، «معلوم نیست کجا رفته»، پس برای جلوگیری از این بهانه‌جویی‌ها باید گزارش روزانه توسط وزیر بهداشت در این زمینه برای مردم انجام شود.

بیشتر بخوانید: 

روحانی: لحظه به لحظه به دنبال بی‌اثر کردن تحریم‌ها هستیم/ آمریکایی‌ها به دزدی معروفند؛ چطور می‌توان اعتماد کرد

***

طرح مجلس برای مبارزه با سایت های قمار

حجت‌الاسلام حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به طرح مقابله با قماربازی مجازی، اظهار داشت: در مواد (705) تا (711)قانون مجازات اسلامی مجازات‌هایی برای قماربازی، خرید و فروش آلات قمار و دایر کردن قمارخانه پیش‌بینی شده است اما به دلیل برخی ابهامات وخلاءهای قانونی بر آن شدیم با اصلاح مواد مذکور نسبت به تشدید مجازات‌ها اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام نوروزی با تاکید بر اینکه درباره این شگرد قمار بازی خلاء قانونی وجود داشت، ادامه داد: بنابراین بر اساس طرحی که نمایندگان تدوین کرده‌اند قماربازی مجازی هم جرم شناخته می‌شود که بر اساس آن اولا قماربازی ساده مجازی جرم‌انگاری شده و مرتکبان مانند قماربازی حقیقی مجازات می‌شوند و آن‌هایی که به صورت پیشرفته و سازماندهی‌شده کار می‌کنند تحت عنوان قماربازی سازماندهی‌شده جرم‌های سنگینی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: جزئیات طرح مجلس برای مقابله با قماربازی مجازی

***

نظر جواد لاریجانی درباره FATF

محمد جواد لاریجانی، تحلیلگر ارشد مسائل راهبردی به تسنیم گفت: پیوستن به اف‌ای تی اف تأثیری در رفع تحریم‌ها ندارد و صد در صد به زیان کشورمان است. اکنون در دنیا، کشور‌های عضو اف‌ای تی اف، بزرگترین حامیان تروریسم هستند؛ به عنوان نمونه، عربستان به عنوان عضو اف‌ای تی اف، آیا از نظر بودجه‌ای که برای حمایت از داعش هزینه کرد، رکورددار نیست؟

وی افزود: آیا فرانسه یا امریکا در حمایت همه جانبه از گروهک منافقین و دیگر گروه‌های تروریستی رکورددار نیستند؟ پس، اف‌ای تی اف، ساز و کار مسخره‌ای است که ایجاد کردند تا روی دیگران پیاده کنند. اگر بناست ما به این ساز و کار‌ها عمل کنیم خیلی ابلهانه است، اما اگر بناست عمل نکنیم و برخی بگویند تنها عضو می‌شویم، اما عمل نمی‌کنیم، چیز بدی نیست.

وی افزود: می‌گویند ما عضو fatf می‌شویم و تمام تراکنش‌های مالی را که آنان بخواهند گزارش می‌دهیم؛ اگر می‌خواهید به این شکل بچه خوبی باشید پیوستن به اف‌ای تی اف، صد در صد به زیان ماست و هیچ تأثیری هم بر رفع تحریم‌ها ندارد.

لاریجانی در پاسخ به این ادعا که به علت نپیوستن به اف‌ای تی اف از خرید واکسن کرونا محروم شدیم تأکید کرد: این به علت تحریم هاست تحریم‌هایی که خودشان علیه ما اعمال کردند و اگر اف‌ای تی اف هم مطرح نباشد، بهانه دیگری می‌آورند.

وی، اف‌ای تی اف را ساز و کاری بسیار بیمار دانست و تصریح کرد: اگر کسی می‌خواهد نامردی کند و نظرش این است که عضو شویم، اما هیچ اطلاعاتی هم ندهیم، مثل کاری که امریکایی‌ها یا اروپایی‌ها می‌کنند یعنی عهد کنیم و پایش نایستیم پس چنین پیوستنی، چه کاری است؟ ما که چنین کاری نمی‌خواهیم کنیم. 

***

رایزنی‌ها برای کاندیداتوری علی لاریجانی جدی شد

شنیده‌های خبرنگار نامه نیوز حاکی از آن است که برخی حامیان لاریجانی در حال آماده سازی او برای ورود به این کارزار هستند. رایزنی‌های مورد نیاز را با گروه‌های مختلف سیاسی انجام داده و این طور که گفته می‌شود دیدار‌های مهمی نیز با چهره‌های بانفوذ و اثرگذار هر دو جریان داشته‌اند. این رویکرد در راستای جلب حمایت همه طیف‌ها و گروه‌های سیاسی است که پیش‌تر هم توسط منصور حقیقت‌پور به عنوان پیش‌شرط علی لاریجانی برای کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰ بیان شده بود.

حامیان لاریجانی این روز‌ها گام‌های عملی را برای تحقق این هدف که نوعی زمینه چینی برای کاندیداتوری و افزایش احتمال پیروزی در انتخابات است، برداشته‌اند و از برخی چهره‌های سیاسی در هر دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا نیز بهره گرفته‌اند.

با این وجود شاهدیم که همچنان برخی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب یا اصولگرا همراهی جریان خود با لاریجانی را بعید می‌دانند. در این شرایط باید منتظر ماند و دید که رایزنی‌های مورد اشاره چقدر جواب می‌دهد و تا چه اندازه در متقاعد کردن مخالفان لاریجانی موفق خواهد بود.

***

پیش‌بینی زیباکلام از نامزدهای اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری

صادق زیباکلام در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه رقابت در سال ۱۴۰۰ بین اصول گرایان خواهد بود، گفت: در این بین آن‌ها با توجه به اختلافات عمیقی که با هم دارند، نمی‌توانند، به تفاهم و یا به قول خودشان به وحدت دست پیدا کنند، در انتخابات مجلس نیز در غیاب اصلاح طلبان آن‌ها به یک وحت صوری دست پیدا کردند، هرچند که قالیباف توانست رئیس مجلس شود، اما تمام کرسی‌های مهم دیگر را به تندرو‌های اصولگرا واگذار کرد.

زیباکلام اظهار داشت: اصول گرایان دو شقه خواهند شد که در یک طرف معتدلین حضور خواهند داشت، افرادی از جنس لاریجانی، ناطق نوری، توکلی، باهنر و... و در سوی مقابل نیز جریان تندرو و رادیکال شامل، جبهه پایداری، طرفداران احمدی نژاد، جمعیت ایثارگران، رهپویان و...، نامزد تندرو‌ها به احتمال زیاد سعید جلیلی خواهد بود، این جریان  از قالیباف حمایت نخواهند کرد، زیرا او را واجد شرایط انقلابی گری نمی‌دانند و به سوی جلیلی خواهند رفت و در این بین پایداری‌ها نقش اصلی را بر عهده دارند.

این استاد دانشگاه تهران اضافه کرد: جریان معتدل و میانه رو اصولگرا نیز در وهله اول از لاریجانی حمایت خواهد کرد، اما افرادی نظیر قالیباف، دهقان و ضرغامی نیز در صورت حضور ممکن است، حمایت این طیف را داشته باشند، هرچند که احتمال همزمان آن‌ها نیز وجود دارد که ممکن است سبد رای آن‌ها در اکثر موارد یکسان باشد و این شانس آن‌ها را در برابر جلیلی کمتر خواهد کرد. این در حالی است که شانس تندرو‌ها خیلی بیشتر است زیراکه بسیاری از طرفداران اصول گرایان معتدل نیز از وضعیتی که در کشور وجود دارد ناراضی هستند و احتمال اینکه رای ندهند، بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: اما در سوی مقابل طرفداران تندرو‌ها به صورت تشکیلاتی و تحت هر شرایطی رای می‌دهند، که به مانند انتخابات مجلس می‌توانند در ۱۴۰۰ نیز به پیروزی برسند، این در حالی است که احتمال حضور یک نظامی مانند سردار محمد وجود دارد که می‌تواند یک بازی تبلیغاتی باشد، برای ترساندن مردم از روی کار آمدن نظامیان و افزایش مشارکت، اما اگر این ترفند را نیز به کار ببرند، بازهم افاقه‌ای نخواهد کرد، زیرا که جواب نمی‌دهد.

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۵۱۰۳۳۲۰:۴۹:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۶
روحانی: امریکا هرجا که پول ما را دید دزدید ، چطور می شود به امریکا اعتماد کرد؟
ناشناس۱۷۵۱۷۲۴۱۲:۴۶:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۷
در روابط بین الملل کسی به کسی اعتماد نمی کند. ولی اعتماد نکردن دلیل مذاکره نکردن و رابطه نداشتن نیست.
ناشناس۱۷۵۱۰۳۶۲۰:۵۱:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۶
آقایان واعظی و همتی و نمکی تاکید کردند که واردات واکسن هیچ ربطی به تصویب شدن FATF ندارد.
ناشناس۱۷۵۱۶۶۱۱۱:۵۸:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۷
دلیل منفیا چیه؟
ناشناس۱۷۵۱۰۳۹۲۰:۵۳:۱۴ ۱۳۹۹/۱۰/۶
با مدیریت اصلاح طلبان کشور به سمت فقر رفت و شاخص فلاکت رکورد زد آزموده را دوباره آزمودن خطاست.
ناشناس۱۷۵۱۰۴۰۲۰:۵۴:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۶
اگر جریان تحریف از بین برود جریان تحریم هم از بین خواهد رفت.
ناشناس۱۷۵۱۰۴۴۲۰:۵۶:۰۹ ۱۳۹۹/۱۰/۶
روحانی چرا در مورد عملکرد فاجعه بارش پاسخگو نیست ؟!
ناشناس۱۷۵۱۰۴۶۲۰:۵۷:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۶
زیباکلام: مردم از رای دادن به اصلاح طلبان سرخورده شده اند.
ناشناس۱۷۵۱۰۴۸۲۰:۵۹:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۶
دولت روحانی و برجام خروجی به نفع ملت نداشته است.
ناشناس۱۷۵۱۰۵۱۲۱:۰۱:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۶
FATF لایحه خود تحریمی است و باعث تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن خواهد شد.
ناشناس۱۷۵۱۰۵۳۲۱:۰۲:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۶
ما به واکسن چینی اطمینان نداریم . لطف کنید برای مردم واکسن آمریکایی بخرید . واکسن چینی پیشکش خود آقایون
ناشناس۱۷۵۱۷۱۱۱۲:۳۵:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۷
خخخه حالا فاجعه این واکسن آمریکا را جمعش کنید تا برسیم به چینی
ناشناس۱۷۵۱۰۵۵۲۱:۰۴:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۶
اصلاح طلبان و کارگزاران در 8 سال گذشته مملکت را به قهقرا بردند و سفره های مردم را کوچک کردند.
ناشناس۱۷۵۱۰۵۶۲۱:۰۴:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۶
قالیباف و رئیسی و روحانی جلوی دوربین و بصورت زنده و مستقیم واکسن چینی کرونا رو تزریق کنن
ناشناس۱۷۵۱۰۵۷۲۱:۰۵:۰۹ ۱۳۹۹/۱۰/۶
شک براگیز است این همه پافشاری برایfatfان هم وقتی در دوران برجام وقتی در لیست سیاه نبودیم کار بانکی انجام نمی شد
ناشناس۱۷۵۱۰۶۰۲۱:۰۶:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۶
عصر لاریجانی ها منقرض شده
ناشناس۱۷۵۱۰۶۱۲۱:۰۷:۱۹ ۱۳۹۹/۱۰/۶
سعید لیلاز در مصاحبه با علی علیزاده گفت: حداقل 10 سال نیاز به یک رئیس جمهور نظامی اقتدارگرا داریم.
ناشناس۱۷۵۱۰۶۲۲۱:۰۸:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۶
زیباکلام: روحانی حتی یک وعده خود را عملی نکرده است.
ناشناس۱۷۵۱۰۶۳۲۱:۱۰:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۶
اصلاح‌طلبان با دو نامزد در انتخابات 1400 شرکت کنند! خودشونو خسته نکنن . رد صلاحیت میشن .
ناشناس۱۷۵۱۶۶۲۱۱:۵۹:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۷
تایید هم بشن رای نمیگیرن مثل مجلس 98
ناشناس۱۷۵۱۰۶۵۲۱:۱۳:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۶
جواد لاریجانی دریافتی ات رو به سطح حقوق دریافتی مردم برسون بعد همگی به اتفاق هم و در کنار هم به FATF نپیوندیم !
ناشناس۱۷۵۱۰۶۷۲۱:۱۳:۵۶ ۱۳۹۹/۱۰/۶
گردانندگان FATF بزرگترین حامیان تروریسم و بزرگترین پولشویان دنیا هستن.
ناشناس۱۷۵۱۰۶۸۲۱:۱۴:۱۲ ۱۳۹۹/۱۰/۶
یا مرگ یا مُدرنا
ناشناس۱۷۵۱۰۷۰۲۱:۱۵:۴۲ ۱۳۹۹/۱۰/۶
دولت چرا از راه اندازی سامانه حقوق و مزایای مدیران استنکاف کرد؟!
ناشناس۱۷۵۱۰۷۷۲۱:۱۹:۰۱ ۱۳۹۹/۱۰/۶
واکسن کرونای فایزر ؛ حق مسلم ماست
ناشناس۱۷۵۱۰۸۰۲۱:۲۰:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۶
لاریجانی ها دیگه جایگاهی در بین مردم ندارند . عملکرد آنها به هیچوجه قابل دفاع نیست
محمدحسینی۱۷۵۱۰۹۴۲۱:۴۹:۱۹ ۱۳۹۹/۱۰/۶
براساس منطقی که درتایید لغوحکم برنامه ششم برای استخدام زنان آورده اید، سهمیه ایثارگران، خانواده محترم شهداوبسیجیان فعال برای ورودی دانشگاه ها وازمون های استخدامی چگونه توجیه می گردد؟! به عنوان یک خواننده بسیارمشتاقم پاسخ نویسنده محترم رابخوانم.
محمدرضا۱۷۵۱۰۹۵۲۱:۵۴:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۶
"اکنون در دنیا، کشور‌های عضو اف‌ای تی اف، بزرگترین حامیان تروریسم هستند." پس با این حساب عضویت در اف ای تی اف برای ما هم مشکلی بوجود نمی اورد.
ناشناس۱۷۵۱۱۰۹۲۲:۲۲:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۶
مثلا چه فرقی میکنه چپی بیا یا راستی؟
ناشناس۱۷۵۱۱۲۴۲۲:۴۶:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۶
شنیدن کلمه 《 شفافیت 》 از دهان آقایان روحانی ، جهانگیری ، ربیعی ، نوبخت ، ..... یک طنز بسیار تلخ است .
ناشناس۱۷۵۱۱۲۹۲۲:۵۵:۱۹ ۱۳۹۹/۱۰/۶
خاک بر دهان مسیح مهاجری عاقبت به شر که اینقدر مفتضح شده است
ناشناس۱۷۵۱۱۳۲۲۲:۵۹:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۶
لاری جانی؟؟؟؟اقای زیباکلام خودتون بگید ایشون چند درصد یحتمل رای داره؟بیش تر از5درصد؟
ناشناس۱۷۵۱۱۴۳۲۳:۱۰:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۶
۸سال سخت پر بحران و مصیبتی را تجربه کردیم دولت بعد کار بسیار سختی دارد
ناشناس۱۷۵۱۱۸۱۲۳:۵۶:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۶
از اقاي جواد لاريجاني در مورد ثروت خاندان لاريجاني ها وتعداد اعضاي خاندان لاريجاني ها كه در خارج از كشور سكني گزيدند هم سوال مي كرديد
ناشناس۱۷۵۱۲۶۴۰۶:۱۶:۰۱ ۱۳۹۹/۱۰/۷
بهایی جاسوس در می اید منافق خلق جنایت کار واخوند انگلیسی پرسش من این است پس چرامرتب ازیک سوراخ نیش می خورید
ناشناس۱۷۵۱۵۷۹۱۱:۱۷:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۷
برادر تهمت و افترا و سند سازی از حد گذشته.
ناشناس۱۷۵۱۵۳۱۱۰:۳۱:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۷
لاریجانی توسط حضرت امام از وزارت امور خارجه اخراج شده و تازه بعد از اون هم در مذاکرات با نیک براون افتضاح به بار آورد. این آدم صلاحیت اظهار نظر در امور خارجی را به دلیل وابستگی به اجانب و انحراف سیاسی نداره
ناشناس۱۷۵۱۵۶۳۱۰:۵۶:۴۴ ۱۳۹۹/۱۰/۷
استدلال اقای لاریجانی حکایت متهمی است که بجای رفع اتهام از خود خود را درمقام مقایسه با دیگر خلافکاران قرار میدهد تا از پاسخگویی بگریزد
ناشناس۱۷۵۱۵۸۶۱۱:۲۳:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۷
آقا جواد لاریجانی به همان کار پرورش شتر مرغ و اسب ادامه بدهد ، موفق تر است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  3. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

آخرین عناوین