وقتی یک ایرانی، مسیر تاریخ را عوض کرد!

حسین رجائی، کارشناس بین الملل،   3991006001 ۲۰۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
وقتی یک ایرانی، مسیر تاریخ را عوض کرد!

ما معمولاً عادت داریم تاریخ را از آن سویی که اتفاق افتاده بنگریم و قضاوت کنیم و نه آن سمتی که اتفاق نیافتاده است. یعنی در تبیین و تحلیل مسائل، تنها شرایطی را که در آن هستیم میبینیم و نه شرایطی را که ممکن بود در آن قرار داشته باشیم. فی المثل کمتر کسی به تحلیل این موضوع می­پردازد که اگر با شکست گفتمان عدالت طلبی الحادی (مارکسیسم)، گفتمان عدالت طلبی الهی (انقلاب اسلامی) به عنوان رقیب جدید لیبرالیسم ظهور نکرده بود آیا دولت های لیبرال همچنان خود را ملزم به گرفتن ژست های بشردوستانه می دیدند یا اینکه به دلیل نبود یک چالشگر جدی ایدئولوژیک، سر بر عصیان برداشته و به تاریخ سراسر استعمار و استثمار خویش باز می گشتند؟ 

همچنین کمتر کسی به تحلیل این موضوع می پردازد که اگر انقلاب اسلامی ظهور نکرده بود، آیا اسراییل همچنان همین موجودیت کوچکی بود که هر روز برای برانگیختن عواطف والدین غربی خود، در برابر ایران مظلوم نمایی می کند یا اینکه نه، به اژدهای هفت سری بدل شده بود که رؤیای نیل تا فرات خویش را محقق کرده و بر سرنوشت ملت های غرب آسیا مسلط شده است؟

به گواهی اسناد، قرار بود پایان پروژه "جنگ علیه تروریسم"، آغاز "قرن آمریکایی" باشد. آمریکایی ها آن ماجرای سهمگین 11 سپتامبر را صحنه­سازی نکرده بودند که بیایند چندین تریلیون دلار در عراق و افغانستان دود کنند و مفتضحانه از منطقه غرب آسیا خارج شوند. به اذعان بسیاری از اندیشمندان روابط بین الملل آمریکایی از جمله "جان مرشایمر" و "استفان والت"، ایالات متحده می خواست برپایه نظریه "صلح دموکراتیک"، تمامی کشورهای مخالف خود را زیر پرچم لیبرالیسم آورده و یک جهان یکدست و باب طبع برای خویش بسازد. 

بیایید برای لحظه ای، جهان را از آن سری که اتفاق نیافتاده بنگریم. آمریکایی که اکنون هژمون جهان است و در رقابت با ایدئولوژی رقیب، دائماً دم از آزادی و حقوق بشر می­زند، میلیون ها انسان را تا کنون در سراسر جهان به خاک و خون کشیده است. اگر این کشور میتوانست به سمت جایگاه امپراتوری بر جهان حرکت کند و رقیب ایدئولوژیکی برای خویش نبیند، به نظر شما با جهان چه می کرد!؟

کمتر کسی است که نداند فقط یک قلم از اهداف پروژه "جنگ علیه تروریسم"، طرح "خاورمیانه بزرگ" بود. خاورمیانه ای که همه کشورهای بزرگ آن از جمله ایران به چند کشور کوچکتر تجزیه می شدند تا زین پس رقیب قدرتمندی جلوی بلندپروازی های اسراییل را نگیرد و احتمالا هروقت صهیونیسم جهانی اراده کرد بتواند کل این منطقه را به طرفه العینی ببلعد. 

اجازه دهید عینی تر به مسائل نگاه کنیم. لااقل یک دهه به عقب برگردید، فرض کنید آمریکا پس از اشغال افغانستان و عراق، جایگاه خود را مستحکم کرده و بدون هیچ چالشگری این دو کشور را در مشت خود گرفته است. اسراییل هم پس از حمله سال 2006 به جنوب لبنان، بر سرنوشت این کشور مسلط شده است. به عبارتی فقط می ماند ایران و سوریه، آن هم هر دو در محاصره! فکر می کنید پس از آن چه اتفاقی می افتاد!؟ آمریکا و اسراییل دولت هایی دموکراتیک تشکیل می دادند و با سلام و صلوات، کشورهای منطقه را ترک می کردند یا آنکه برای الحاق ایران و سوریه به تصرفات خویش و تحقق طرح "خاورمیانه بزرگ" دست به کار می شدند!؟ همان طرحی که کاندولیزا رایس، وزیرخارجه وقت آمریکا، حمله اسراییل به جنوب لبنان را درد زایمان آن خوانده بود!

فکر می کنید پس از تولد و بلوغ این نوزاد یعنی پس از آنکه خاورمیانه به عنوان قلب جهان، در چنگال ابرقدرت می افتاد، آمریکا به روسیه و هند و چین اجازه می داد به عنوان رقبای جدیدش ظهور کرده و جهان را به سمت یک نظم چندقطبی رهنمون سازند!؟ اجازه می داد روسیه ناوگان نظامی اش را در مدیترانه مستقر کند و هند و چین با خیال آسوده، واردات انرژی و صادرات کالاهایشان را ادامه داده و اقتصادشان را فربه تر کنند!؟ بعید به نظر می رسد آمریکایی که ما میشناسیم چان مناعت طبعی داشته باشد که به فرصت امپراتوری بر جهان و گسترش حوزه اقتدار خویش، نه بگوید. 

ما نمی دانیم این نظم چندقطبی که با افول ایالات متحده در حال ظهور است، چقدر می تواند منافع کشورهایی همانند ایران را تأمین کند ولی اینقدر می دانیم در جهانی که امپراتورش آمریکا و استثمارگرش صهیونیسم نژادپرست باشد، نفعی برای ملت های دیگر وجود ندارد. اکنون که رؤیایی آمریکایی برقراری چنین امپراتوری نابود شده است سؤال این است که قهرمانان نجات جهان از چنین کابوسی چه کسانی هستند؟ چه کسانی جلوی تکرار سرنوشت فلسطینیان را برای دیگر ملل آزاده جهان گرفتند؟ چه کسانی با تغییر مسیر تاریخ جلوی یک فاجعه تاریخی را گرفتند؟

بی شک قهرمانان بسیار وجود دارند که البته یک ابرقهرمان را در بین خود می بینند. ابرقهرمانی که یک جهان مدیون وی است. همان جهانی که از آن آینده محتوم گریخته است. حاج قاسم سلیمانی نامی است که در بین همه این قهرمانان می درخشد. ابرمردی که نه فقط امنیت و استقلال امروز ایران بلکه حتی تداوم وجود موجودیتی به نام ایران، محصول مجاهدت های او و همرزمانش است. 

به همین دلیل است که رهبر انقلاب در جمع خانواده شهید، شهادت سردار سلیمانی را واقعه ای تاریخی می خوانند و به نقش شهید در شکست نقشه های آمریکا در عراق و سوریه اشاره می کنند. اگر آمریکا در عراق و سوریه زمینگیر نشده بود و اگر اسراییل در لبنان و غزه شکست نخورده بود، هیچ معلوم نبود اکنون در نقشه های جغرافیایی، خطوط مرزی این منطقه چگونه ترسیم شده باشد. 

اگر به گروه های تکفیری همانند داعش اجازه داده شده بود تا در زمین آمریکا و اسراییل بازی کرده و نقشه جایگزین این دو کشور را برای امپراتوری جهانی به اجرا درآورند و اگر به قول لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا، نابودی داعش می خواست بیست تا سی سال طول بکشد! و اگر این تکفیری های وهابی می توانستند بر عراق و سوریه حکمفرما شوند، الان هیچ معلوم نبود مردم این منطقه در چه حال و روزی زندگی می کنند و چقدر سرنوشتی مشابه زنان و مردان کرد و ایزدی پیدا کرده اند!

این روزها که ملت ما سلیمانی هایی ندارد که اقتصادش را هم، همچون سیاست و امنیت اش اداره کنند و در نتیجه در فشار و مضیقه است. فراموش نکنیم که حتی همین توانایی مان را برای اعتراض را هم مدیون قاسم سلیمانی ها هستیم. که اگر ایشان نبودند، شاید اکنون ایرانی نبود که بخواهیم از مسئولانش و از اقتصادش انتقاد کنیم. خیلی خوب است ملتی آنقدر آرمانگرا باشد که شرایط مرفه ترین ملت های جهان را از مسئولانش طلب کند ولی به شرط آنکه آنقدر هم واقع گرا باشد که در محاسباتش، واقعیت های تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی خویش را نادیده نگیرد و به شرط آنکه نیمه پر لیوان را هم ببیند. 

ترور بزدلانه و ناجوانمردانه سردار سلیمانی، زخم بزرگی بر پیکره ملت ایران بود ولی ملت های بزرگ از همین زخم ها سربرآورده اند. به شرط آنکه نه قهرمانانشان را فراموش کنند و نه راه و مرام ایشان را. حاج قاسم یادت گرامی و راهت پر رهرو باد.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۵۰۱۳۸۰۹:۱۲:۵۴ ۱۳۹۹/۱۰/۶
بزارید مردم ؛تاریخ و آیندگان خود قضاوت کنن بگذارید از زبان مردمان رنج کشیده سوریه و یمن و عراق این چیزها گفته شود
ناشناس۱۷۵۰۱۸۴۰۹:۵۴:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۶
تاریخ را باید 100 سال دیگر خواند. اکنون در مورد قضاوت « الآن » زود است.
ناشناس۱۷۵۰۲۵۳۱۰:۴۷:۵۹ ۱۳۹۹/۱۰/۶
اگر دولتها از ملت شان نترسند بايد از تاريخ بترسند
ناشناس۱۷۵۰۳۴۶۱۱:۴۰:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۶
البته امام خمینی فرموده بود؛ در انجام رسالت نباید از نگاه تاریخ نگران بود. (نقل به مضمون)
ناشناس۱۷۵۰۳۶۵۱۱:۵۵:۱۱ ۱۳۹۹/۱۰/۶
ما ایرانیان از تاریخ درس نمی‌گیریم.
ناشناس۱۷۵۰۳۷۰۱۱:۵۹:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۶
تاریخ عبرت است.
ناشناس۱۷۵۰۳۸۹۱۲:۱۱:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۶
رفرانس بدهید. کجا این را نوشته؟
ناشناس۱۷۵۰۵۰۱۱۳:۳۳:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۶
ما ایرانیان در گذشته زندگی میکنیم و با نقل قول ها دل خوشیم
ناشناس۱۷۵۰۲۴۳۱۰:۴۱:۰۸ ۱۳۹۹/۱۰/۶
مردم رنج دیده سوریه و عراق و لبنان و یمن به خوبی قدر زحمات حاج قاسم سلیمانی و فرماندهان جبهه مقاومت را می دانند.
ناشناس۱۷۵۰۲۹۶۱۱:۱۷:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۶
مردم ایران با این وضعیت اقتصادی از اینها رنجیده تر هستند.
ناشناس۱۷۵۰۳۵۰۱۱:۴۳:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۶
چون آواره کشورهای دیگه نشدی و شبا راحت خوابیدی و د کنار خونواده بودی نفهمیدی چی گفتی
ناشناس۱۷۵۰۳۹۵۱۲:۲۳:۵۵ ۱۳۹۹/۱۰/۶
هنوز مزه جنگ را نفهمیدی وگرنه حرف را نمی زنی
ناشناس۱۷۵۰۴۷۷۱۳:۱۷:۵۶ ۱۳۹۹/۱۰/۶
چرا باید شرایطی را بوجود آوریم که وارد جنگ شویم؟ پرداختن به خاورمیانه در حالی که اقتصاد کشورمان بسیار آسیب پذیر و بیمار است تاکنون چه سودی برای مردم داشته است؟ نگویید امنیت که این سخن بسیار به شوخی می ماند. امنیت را مردم کشور ایجاد میکنند وقتی که بدانند حاصلش رفاه عمومی است و همه مردم در عمل از امکانات و ثروت کشور به عدالت دست می یابند
ناشناس۱۷۵۰۵۹۶۱۴:۲۴:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۶
امریکا و 3 کشور خبیث اروپایی برای دوشیدن کشورهای منطقه و فروش سلاح های خود جنگ ایجاد می کنند عامل جنگ افروزی ها در جهان شیطان بزرگ است.
ناشناس۱۷۵۰۷۵۰۱۵:۵۱:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۶
روسیه با داشتن هزاران کلاهک هسته ای و قدرت نظامی صد برابر ایران از هر گونه جنگ و تنش با آمریکا به شدت پرهیز می کنه چون اقتصاد بسیار ضعیفی داره. اما آمریکا اقتصاد جنگ محور داره. با هر جنگ اقتصادش رونق می گیره
ناشناس۱۷۵۰۸۱۷۱۶:۵۶:۰۴ ۱۳۹۹/۱۰/۶
خبر را دوباره قشنگ بخون تا بفهمی مشکل جنگ از طرف کی هست
ناشناس۱۷۵۰۸۴۳۱۷:۱۳:۰۲ ۱۳۹۹/۱۰/۶
اقتصاد روسیه همچین هم ضعیف نیست، از نظر تولید ناخالص داخلی یازدهمین کشور دنیاست
ناشناس۱۷۵۰۹۸۷۲۰:۰۰:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۶
تا یا معنی رنج را نمی دانی یا خبر از مقیاس حقارت و رنج بدبختی که مردم سوریه و مردم عراق دارند اطلاعی نداری، البته احتمال پیام مغرضانه هم هست.
ناشناس۱۷۵۰۳۶۷۱۱:۵۶:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۶
اینها که به فکر آزاد کردن سرزمین های فلسطین هستند چرا به فکر بازپس گیری سرزمین های از دست رفته ایران در شمال و غرب و شرق و جنوب کشور خودمان نیستند؟
ناشناس۱۷۵۰۴۹۳۱۳:۳۰:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۶
همین منطقه فلسطین و اسرائیل جز خاک ما بوده
ناشناس۱۷۵۰۵۵۷۱۴:۰۰:۳۸ ۱۳۹۹/۱۰/۶
البته اگر تاریخ 2500 سال قبل ایران را قبول داشته باشید
ناشناس۱۷۵۰۵۶۳۱۴:۰۵:۱۴ ۱۳۹۹/۱۰/۶
چه خوب پس برنامه ای برای بازپس گیری سرزمین هایمان فعلا از سرزمین های مجاور، ارائه دهید
ناشناس۱۷۵۰۵۸۳۱۴:۱۵:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۶
در نقشه بالا اسرائیل به همان اندازه ای هست که اکنون است! اما مابقی کشورها اندازه یشان تغییر کرده
ناشناس۱۷۵۰۵۹۹۱۴:۲۵:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۶
رژیم جعلی و غاصب اسرائیل غده سرطانی و سگ هار منطقه است و باید از روی نقشه کره زمین محو بشود.
ناشناس۱۷۵۰۲۴۷۱۰:۴۳:۵۳ ۱۳۹۹/۱۰/۶
قطعا نویسنده هم جز مردم هست و قضاوت خودش را کرده. مردم را چماق نکنم و بر سر هرکه نظر داد بزنیم
ناشناس۱۷۵۰۲۶۵۱۰:۵۵:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۶
در تشییع سردار قضاوت کردند
ناشناس۱۷۵۰۲۹۸۱۱:۱۹:۱۲ ۱۳۹۹/۱۰/۶
عوام اصلا و ابدا شایستگی تصمیم گیری رو ندارند، چون نشون دادند متاسفانه درک زیادی ندارند که اگر داشتند نمیرفتند لوگوی پپسی روی ماه ببینند و فکر کنند نصف خزر مال ایران بوده و پهلوی ابر قدرت بوده و پراید توی عراق 900 دلاره ...، در ضمن همین چند روز پیش بنده یک کامنت کاملا پرت و پلا نوشتم که توسط همین جماعت مثبت بارون شد ( ایران 2000 میلیارد دلار در زمینه هسته ای خرج کرده ، میخواستم میزان ابتذال مخاطبان رو بسنجم که دیدم متاسفانه چه خبره)
ناشناس۱۷۵۰۵۶۹۱۴:۰۹:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۶
بجزء ان قسمت كه مربوط به قهرمان ملت ايران شهيد سپهبد سليماني الباقي تاريخ نگاريتان نه منطبق با تاريخ قبل است و نه بعد زيرا جهان غرب مايل نيست حتي اسراييل هم از يك حدي بيشتر قدرتمند تر باشد . چيزي كه نويسنده بايد دقت كند اين است كه وضعيت اقتصاد كشور ، اخلاقيات كشور ، رسم و رسومات كشور ، تعداد مجرمان كشور ، تعداد پرونده هاي قضايي كشور ، گراني مسكن گراني غذاي مردم كشور ، نارضايتي اكثريت مردم كشور از مسئولان و نمايندگان و مديران وووووو چيست اينها خودش ميتواند آسيب هاي جدي و خطرناك براي دفاع از كشور در زمان لازم بزند .
ناشناس۱۷۵۰۹۹۶۲۰:۱۱:۱۱ ۱۳۹۹/۱۰/۶
امریکا رو به افول است و ایران صحنه بازی در خاورمیانه را تغییر خواهد داد ان شاءالله.
ناشناس۱۷۵۱۳۳۲۰۸:۲۴:۱۴ ۱۳۹۹/۱۰/۷
مافقط داریم ثروت این سرزمین را بر باد میدیم ومردمی رنجور تحویل میدیم هزینه های جنگ در خارج ایران در حال برای ایران هیچ عایدی ندارد زمان شناس نیستیم مردم بدبخت کنیم
ناشناس۱۷۵۰۱۴۰۰۹:۱۳:۴۴ ۱۳۹۹/۱۰/۶
چرا کشورهای عربی به این نتیجه رسیده اند که با اسراییل صلح کنند؟ چرا اعراب از ما دور و به اسراییل نزدیک شدند؟
ناشناس۱۷۵۰۲۲۱۱۰:۲۹:۳۸ ۱۳۹۹/۱۰/۶
اعراب قبلا هم از اسرائیل دور نبودن جنگ اعراب با اسرائیل پازلی از داستان سلطه جهانی دلار بود کاملا هماهنگ شده بود
ناشناس۱۷۵۰۲۴۴۱۰:۴۲:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۶
اگر هم دور بودند، چرا الان علنی و بطور رسمی و با افتخار اعلام می کنند؟ چرا هیچگونه اعتراض و تظاهراتی در کشورهای بحرین، مراکش، سودان و امارات و هیچ کجای دیگر جهان عرب صورت نگرفت؟
ناشناس۱۷۵۰۳۰۲۱۱:۲۰:۵۳ ۱۳۹۹/۱۰/۶
تظاهرات فراوانی صورت گرفت، که صد البته جماعت لوگو پپسی بین مبتذل که اگر منوتو و امثالهم نباشند هیچ چیزی برای ضبط صوت وارانه گفتن ندارند ندیدند و در آینده هم نخواهند دید چون هیچگاه در زندگیشون خودشون پی خبر نرفتند!
ناشناس۱۷۵۰۴۸۵۱۳:۲۳:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۶
پس از برقراری روابط با اسرائیل در امارات و بحرین و مراکش تظاهراتی نشد
ناشناس۱۷۵۰۴۰۲۱۲:۳۳:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۶
اعتراض مدنی زیادی شده
ناشناس۱۷۵۰۴۰۵۱۲:۳۵:۴۴ ۱۳۹۹/۱۰/۶
چون دستور ارباب را باید اطاعت کنند وگرنه کله پا می شوند چون این سلاطین حمایت مردمی ندارن
ناشناس۱۷۵۰۲۳۰۱۰:۳۴:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۶
منظور شما دولتهای دست نشانده و مزدورشان است یا ملت انها؟!
ناشناس۱۷۵۰۲۴۸۱۰:۴۴:۱۱ ۱۳۹۹/۱۰/۶
گیریم که دولتهایشان دست نشانده باشند، چرا ملتهای عرب هیچگونه اعتراضی نکردند؟ چرا تنها در مدت یک ماه بیش از 50 هزار توریست اماراتی از اسراییل دیدن کردند؟
ناشناس۱۷۵۰۳۱۲۱۱:۲۲:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۶
قبلا توريست هاي اسرائيلي با پاسپورت هاي انگليسي و آمريكائي شان از امارات بازديد كرده بودند و املاك متكثر برج ههاي امارات را به نام زده اند. امارات تلاش كرده تايوان منطقه شرق آسيا باشد غافل از اينكه نژادپرستي اسرائيلي ها را ناديده گرفته است. در جريان ترور مبحوح حجم نفوذ اين به اصطلاخ توريست هاي اسرائيلي در امارات كاملا روشن بود بماند كه ان گاف امنيتي همه سرويس هاي امنيتي را به حضور اسرائيل در امارات حساس كرد و رصد اسرائيلي ها را در برنامه كاري خود قرار دادند. ضمن آنكه آنچه مطلوب ذهن خود است را نمي توانيد با عنوان "كشورهاي عربي" به نام ملت عرب جا بزنيد بحرين يك ميليوني و امارات شهركي نماينده ملت عرب نيستند و پس لزره ها هم هنوز در راه است
ناشناس۱۷۵۰۳۳۶۱۱:۳۳:۴۴ ۱۳۹۹/۱۰/۶
در امارات 4 میلیونی فقط 800 هزار نفر عرب بومی هستن و بقیه ساکنان این کشور مهاجر هستن و حق اظهار نظر در مسائل سیاسی ندارند.
ناشناس۱۷۵۰۸۲۵۱۶:۵۹:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۶
همون 4 هزار نفر چرا اعتراض نکردند ؟؟
ناشناس۱۷۵۰۲۳۳۱۰:۳۵:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۶
گفته های بی بی سی را تکرار نکن مردم کشورهای عربی هم با رژیم منحوس صهیونیستی صلح کرده اند ؟
ناشناس۱۷۵۰۲۵۱۱۰:۴۷:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۶
حرف منطقی را باید شنید حتی از زبان دشمن! وقتی مردم کشورهای عرب اعتراضی نکردند، یعنی راضی هستند. شما فقط یک مورد اعتراض اعم از اعتصاب، تظاهرات و.... در مورد صلح اعراب و اسراییل نام ببر.
ناشناس۱۷۵۰۳۹۶۱۲:۳۰:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۶
گرچه میدونم نهایتا یک لوگو پپسی بین بسیار بیسواد هستی، ولی من به جای یک نمونه، برات چند نمونه میارم تا بفهمی دنیا فقط اونی نیست که توی منوتو میبینی و به خوردت داده میشه تظاهرات در مقابل کاخ سفید مورخ 15 سپتامبر تظاهرات در مقابل پارلمان مراکش در رباط مورخ 19 سپتامبر تظاهرات پیوسته و یک هفته ای مردم بحرین علیه نرمال سازی روابط، شروع از 12 سپتامبر
ناشناس۱۷۵۰۳۹۸۱۲:۳۲:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۶
تا حالا صد بار نظر سنجی جهانی از کشورهای عربی شده در مورد اسرائیل و همیشه هم بین ملت های عرب جایگاهی نداشته
ناشناس۱۷۵۰۴۰۹۱۲:۳۷:۴۹ ۱۳۹۹/۱۰/۶
شما وقتی بی بی سی و اینترنشال و من و تو می بینی معلوم است خبرهای اعتراضی مردمان به غیر عرب پایین خلیج فارس را نمی بینی
ناشناس۱۷۵۰۴۱۰۱۲:۳۸:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۶
بزن تو اینترنت می بینی
ناشناس۱۷۵۰۶۳۹۱۴:۵۴:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۶
مردم عربستان و بحرین و سودان و غیره بارها تظاهرات اعتراضی برای صلح بین اعراب و اسرائیل برگزار کردند اما گوش شنوایی وجود ندارد.
مهدی۱۷۵۰۷۲۹۱۵:۳۸:۱۲ ۱۳۹۹/۱۰/۶
یمن
ناشناس۱۷۵۰۲۳۷۱۰:۳۷:۵۲ ۱۳۹۹/۱۰/۶
برخی حاکمان کشورهای عرب منطقه گاو شیرده امریکا هستن و به همین دلیل با فرزند ناخلف امریکا یعنی رژیم جعلی صهیونیستی ارتباط برقرار کرده اند.
ناشناس۱۷۵۰۲۶۱۱۰:۵۴:۵۴ ۱۳۹۹/۱۰/۶
چرا گاو شیرده هستند؟
ناشناس۱۷۵۰۲۸۵۱۱:۰۹:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۶
مردمشان در رفاه و امنیت هستند!!!!
ناشناس۱۷۵۰۴۵۱۱۳:۰۱:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۶
این اعراب آفریقایی خیلی در رفاه هستند!!
ناشناس۱۷۵۰۳۳۸۱۱:۳۴:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۶
زیرا بدبخت و تو سری خور هستند.
ناشناس۱۷۵۰۳۷۶۱۲:۰۳:۰۱ ۱۳۹۹/۱۰/۶
بدبخت و توسری خور یعنی چه؟ خوشبختی از نظر تو چیه؟
ناشناس۱۷۵۰۶۰۳۱۴:۲۸:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۶
بدبخت و تو سری خور یعنی ژاپن که سربازان امریکایی به دختران آنها تجاوز می کنند اما جرئت محاکمه این سربازان را ندارند !
ناشناس۱۷۵۰۶۰۹۱۴:۳۱:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۶
بدبخت تو سری خور یعنی اینکه ترامپ علنا"اعلام می کند که عربستان گاو شیرده ما است اما حاکمان عربستان از ترس سکوت می کنند و اینهمه خفت و خواری را می پذیرند !
ناشناس۱۷۵۰۶۹۰۱۵:۲۳:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۶
اولا برای اینکه گاو هستند دوما برای اینکه شیرده هستند
ناشناس۱۷۵۰۲۸۶۱۱:۱۰:۰۲ ۱۳۹۹/۱۰/۶
برادر ما نفت بفروشیم با زیر قیمت جهانی به چین و کالاهای بنجلش را وارد کنیم گاو شیرده نیستیم اما عربستان نفت با قیمت واقعی بفروشه و از آمریکا سلاح های روز خریداری کنه میشه گاو شیرده دست بردارید از این حرفای نخ نما شده و پوچ
ناشناس۱۷۵۰۳۷۳۱۲:۰۱:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۶
نمونه ای دیگر از یک آدم لوگو پپسی بین که قطعا هم فکر میکنه نصف خزر مال ایران بوده و به ((روسیه)) باج داده شده
ناشناس۱۷۵۰۴۴۹۱۲:۵۹:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۶
گاو شیرده یعنی اختیار خودش را نداشته باشد و دستورات آنها را اجرا کند در ضمن کالای بنجل را خود دوستان ایرانی وارد می کنند و ربطی به چین ندارد
ناشناس۱۷۵۰۵۷۶۱۴:۱۱:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۶
ما نگفتیم که عربستان گاو شیرده هست خود ترامپ گفته
ناشناس۱۷۵۰۵۸۱۱۴:۱۴:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۶
واردات کالاهای بنجل چینی از دولت اصلاحات با شعار توسعه اقتصادی !!! آغاز شد اصلاح طلبان باید در این مورد پاسخگو باشند.
ناشناس۱۷۵۰۵۸۸۱۴:۱۸:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۶
ایران در زمان طاغوت گاو شیرده امریکا بود و 50 درصد نفت ما را یانکی ها مفتی می بردند و با کاپیتولاسیون تحقیرمون می کردند و فقر و زاغه نشینی در کشور بیداد می کرد و اکنون هم امریکا بخش عمده ای از نفت عربستان را مفتی می برد و تحقیرشون هم می کند.
ناشناس۱۷۵۰۹۵۹۱۹:۲۷:۰۲ ۱۳۹۹/۱۰/۶
حداقل با چین دوست هستید 4 تا کالای خوب رو با قیمت واقعی وارد کنید. لپتاپ ها همه چینی لپتاپ 2000 دلاری زده 120 میلیون چه خبره تو این خراب شده؟ دلار 50 ت هم حساب کنی این نمیشه. شماها به جهنم احیاناً اعتقادی ندارید در حد یک ابسیلون؟!
ناشناس۱۷۵۰۲۸۸۱۱:۱۰:۳۰ ۱۳۹۹/۱۰/۶
مسوول اماراتی با نتانیاهو عبری صحبت میکرد و نسب ال سعود یهودی هست
ناشناس۱۷۵۰۳۵۹۱۱:۴۹:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۶
سئوالی دارم ۱۵ ملیون یهودی در جهان است و یک ملیارد و ۳۰۰ ملیون مسلمان . مسلمانان در علوم فقط دو جایزه نو بل دارند ولی یهودیها تا بخواهی نوبل گرفته اند . اگر دانشمندان یهودی نبودند امروز من و تو اسوده زندگی نمیکردیم اکثر اکتشافات توسط انها کشف شده است. به جای شعار و تعصب کور دنبال علم بروید و عقل و خرد را جایگزین تعصب و نژاد پرشتی کنید
ناشناس۱۷۵۰۳۰۶۱۱:۲۲:۱۲ ۱۳۹۹/۱۰/۶
کجاست أن شعارهای فریادگونه ی: یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا ؟ کجاست آن بصرتی که با تاکید از دیگران مطالبه می کردید !؟
مهران۱۷۵۰۴۰۳۱۲:۳۴:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۶
اگر منظورتون از اعراب حکام عرب است اونا قبلا هم به اسرائیل نزدیک بودن ولی ابراز نمیکردن الان ابراز کردن ثانیا در مورد حرفهای نویسنده کسانی که کمی از تاریخ اطلاع داشته باشند میدانند اسرائیل با شعار از نیل تا فرات شکل گرفت یعنی تصرف کل منطقه و همچنین از پروتکل های اصلی یهود گرفتن مقبره استر و مردخای در همدان است که حتی از بیت المقدس هم براشون مهم تر است پس اگر کسی ادعا ایرانی بودن و وطن پرستی دارد و حتی مسلمان هم نیست باید جلوی اسرائیل بایستد که با این وقاحت شعار از نیل تافرات سر میدهد البته تاریخ نشون داد اسرائیل به فرات نرسید ولی ایران از کرخه تا مدیترانه رسید
نجیب۱۷۵۰۷۸۷۱۶:۲۹:۵۳ ۱۳۹۹/۱۰/۶
شیطان دوستان خود را با هم متحد می کند.
ناشناس۱۷۵۰۱۴۲۰۹:۱۷:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۶
آیا اگر بشار اسد رییس جمهور مادم العمر سوریه به اصلاحات سیاسی تن می داد، جنگ داخلی در سوریه اتفاق می افتاد؟ آیا داعش به وجود می آمد؟ آیا این همه خسارت های مادی و انسانی در خاورمیانه رخ می داد؟
ناشناس۱۷۵۰۱۹۹۱۰:۰۳:۰۸ ۱۳۹۹/۱۰/۶
به نام خدا- چقدر ساده لوح هستی!!؟ حتما جنگ اتفاق می افتاد چون مشکل بشار اسد نیست. مشکل به خطر افتادن اسراییل است که غربیها برای حفظ آن باهم ،هم قسم هستند. بیشتر بخوان و بیشتر فکر کن تا بدانی در جهان امروز چه سیاست های کثیفی حاکم است.
ناشناس۱۷۵۰۲۵۶۱۰:۴۹:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۶
دوست عزیز متهم کردن دیگران به ساده لوحی مشکلی را حل نمی کند. شما اگر قدرت استدلال داری، با دلیل و منطق پاسخگو باش.
ناشناس۱۷۵۰۲۸۲۱۱:۰۷:۵۵ ۱۳۹۹/۱۰/۶
وقتی جواب ندارن توهین میکنن
ناشناس۱۷۵۰۳۲۷۱۱:۳۰:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۶
با مدیریت دولت بشار اسد نرخ ارز در سوریه ثابت است و تورم ندارند اگر سوریه هم بدست اصلاح طلبان می افتاد همانند ایران اکنون نرخ دلار 10 برابر و نرخ تورم 1000 درصد شده بود.
ناشناس۱۷۵۰۳۶۸۱۱:۵۷:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۶
منبع درآمد اسد و سوریه چیست ؟
ناشناس۱۷۵۰۴۲۵۱۲:۴۶:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۶
یا استدلال بهتر از این که به اسم حقوق بشر آمریکا داعش درست می کند که دشمن اسرائیل را نابود کندبعد می‌گویی توهین؟!
ناشناس۱۷۵۰۵۱۵۱۳:۳۸:۳۰ ۱۳۹۹/۱۰/۶
توهین! مظلوم نمایی راه به جایی نمی برد که می گویید توهین می شوید
بازنشسته۱۷۵۰۶۷۴۱۵:۱۸:۵۴ ۱۳۹۹/۱۰/۶
بنده هم معتقدم توهین کار درستی نیست.حضرتعالی کمی هم در باره معیشت مردم سوریه وعربستان و ... ارشاد بفرمائید
ناشناس۱۷۵۰۳۳۵۱۱:۳۳:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۶
همین که فکر میکنی اسد باعث بوجود امدن داعش شد، نشون میده اصلا در حد بحث نیستی
ناشناس۱۷۵۰۴۲۰۱۲:۴۴:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۶
استدلال بالاتر از مصر که مردم حکومت دیکتاتور عوض کردن و امریکا با کودتا افراد وابسته را آورد سر کار؟
ناشناس۱۷۵۰۷۰۸۱۵:۳۰:۴۲ ۱۳۹۹/۱۰/۶
یعنی داعش که بیشتر آنها را بعثیهای باقیمانده از حکومت صدام و خارجیها تشکیل میدادند بخاطر بشار اسد تشکیل شد!؟!؟ اونوقت چرا از اینکه بشار اسد در انتخابات شرکت کند میترسیدند!؟ یا چرا بشار اسد که آمریکا و اسرائیل و اروپا و خیلی از کشورهای عربی مخالفش بودند همچنان با حمایت ارتش و مردمش در قدرت ماند!؟
ناشناس۱۷۵۰۲۳۲۱۰:۳۵:۰۸ ۱۳۹۹/۱۰/۶
هدف امریکا و اسرائیل از تاسیس داعش تجزیه کشورهای منطقه از جمله ایران و عراق و سوریه و یمن و لبنان بود و این به بشار اسد مربوط نیست.
ناشناس۱۷۵۰۲۶۳۱۰:۵۵:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۶
آمریکا چه نفعی از این کار می برد؟
ناشناس۱۷۵۰۲۸۳۱۱:۰۸:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۶
انگار آمریکا کارخانه تجزیه سازی درست کرده!!!!!
ناشناس۱۷۵۰۳۲۴۱۱:۲۶:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۶
تجزیه کشورهای منطقه در جهت تقویت رژیم صهیونیستی فرزند ناخلف شیطان بزرگ است.
ناشناس۱۷۵۰۳۸۰۱۲:۰۴:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۶
اسراییل یکی از کشورهای عضو سازمان ملل است.
ناشناس۱۷۵۰۴۱۶۱۲:۴۲:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۶
طرح تجزیه کشورهای منطقه 60 سال پیش برنامه ریزی شد در آمریکا در جهت اسراییل
ناشناس۱۷۵۰۶۵۳۱۵:۱۰:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۶
اسرائیل یک رژیم تروریست و امریکا بزرگترین حامی تروریسم در جهان است.
ناشناس۱۷۵۰۲۹۵۱۱:۱۶:۳۸ ۱۳۹۹/۱۰/۶
همان نفعی که مسیولان و حاکمیت ما از خالی کردن جیب بخش عمده ای از مردم با ابزار تورم ( بخوانید جنگ اقتصادی) و ریختن آن به جیب عده ای از نزدیکان خود و آقازاده ها میبرند.
ناشناس۱۷۵۰۳۳۹۱۱:۳۵:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۶
آمریکا آنقدر خودش ثروت دارد که دنبال سنار ده شاهی دیگران نیست.
ناشناس۱۷۵۰۴۲۸۱۲:۴۸:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۶
عجب!!! کشورهای استعمارگر به خاطر خیرخواهی دخالت می کنند!
ناشناس۱۷۵۰۶۱۷۱۴:۳۵:۵۳ ۱۳۹۹/۱۰/۶
امریکا بیشتر ثروت خود را از راه غارت کردن و تاراج بردن منابع معدنی و ذخائر زیرزمینی کشورهای آسیایی و افریقایی و امریکای لاتین بدست آورده است.
ناشناس۱۷۵۰۶۶۰۱۵:۱۳:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۶
روحانی امروز گفت: امریکا هرجا که پول ما را دید دزدید ، چطور می شود به امریکا اعتماد کرد ؟
مهران۱۷۵۰۶۵۵۱۵:۱۲:۱۲ ۱۳۹۹/۱۰/۶
چی؟ امریکا چه نفعی میبره ؟ شعار از نیل تا فرات اسرائیل یعنی چی؟ خاورمیانه جدید که بوش پسر میگفت یعنی چی؟
ناشناس۱۷۵۰۷۲۷۱۵:۳۶:۴۹ ۱۳۹۹/۱۰/۶
تجزیه کشورها یعنی تبدیل قدرتهای بزرگتر به قدرتهای کوچکتر که مقداری از قدرتشون صرف اختلاف بین هم میشود و طبیعتا آمریکا و سایرین هم از این شرایط برای غارت منابع و امنیت دوستانشون استفاده میکنن!
ناشناس۱۷۵۰۲۳۸۱۰:۳۸:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۶
اگر تن میداد الان لیبی شده بود وخسارت و کشتار بسیار بالاتر بود.
ناشناس۱۷۵۰۲۷۰۱۱:۰۰:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۶
در لیبی انقلاب شد. آیا اگر قذافی دیکتاتور خودش با مسالمت قدرت را از راه قانون به دیگران می سپرد، لیبی متحمل این همه خسارت می شد؟
ناشناس۱۷۵۰۳۴۲۱۱:۳۶:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۶
مسالمت چیه یاد گرفتی طوطی وار میگی؟ ده ها گروه هستند که با هم زاویه دارند و نمیتونند با هم بسازند، مثلا فکر کن الان جمهوری اسلامی بره، جند الله و جیش العدل و گرگ های خاکستری و مجاهدین خلق و بقیه اسلامگرا ها و مشروطه خواه ها و تجزیه طلبان و ملی گرا ها میشینند با ((مسالمت)) مشکلشون رو حل میکنند ؟؟؟؟
ناشناس۱۷۵۰۴۳۰۱۲:۵۱:۰۴ ۱۳۹۹/۱۰/۶
انقلاب باید از طرف مردم باشد و نه از راه کشورهای جهان خوار که وارد می شوند به اسم حقوق بشر و سهم خواهی از این کشور بکنند
ناشناس۱۷۵۰۶۶۸۱۵:۱۶:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۶
قذافی و صدام با حمله نظامی امریکا سرنگون شدند اما چرا دولت امریکا از دیکتاتورهایی همچون بن سلمان و بن زاید و پادشاه بحرین حمایت می کند ؟!
ناشناس۱۷۵۰۳۰۱۱۱:۲۰:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۶
از نظر شما وضع لیبی بدتره یا سوریه؟
ناشناس۱۷۵۰۳۳۷۱۱:۳۳:۵۶ ۱۳۹۹/۱۰/۶
قطعا لیبی
ناشناس۱۷۵۰۳۸۲۱۲:۰۶:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۶
سوریه در باتلاق است. چشمات رو باز کن.
ناشناس۱۷۵۰۴۰۱۱۲:۳۳:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۶
اگه سوریه در باتلاق باشه، لیبی قطعا ته باتلاق است، شما هم بهتره خودت چشم ها و گوش هات رو باز کنی و اخبار رو به جای منوتو و تلگرام، حداقل از رسانه های معتبر جهانی دنبال کنی
ناشناس۱۷۵۰۴۲۷۱۲:۴۷:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۶
هر دو
ناشناس۱۷۵۰۲۶۷۱۰:۵۶:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۶
خود ترامپ در مناظرات انتخاباتی سال 2016 اعتراف کرد که داعش برای تجزیه کشورهای منطقه توسط اوباما و هیلاری کلینتون و نتانیاهو ایجاد شد.
ناشناس۱۷۵۰۳۱۸۱۱:۲۵:۵۴ ۱۳۹۹/۱۰/۶
اصل حرف را نگرفتی . منظور ترامپ سیاست های این دو در عراق و سوریه بود که به شکل گیری داعش کمک کرد و نه اینکه از قبل نقشه کشیده باشند که داعش ایجاد شود ..
ناشناس۱۷۵۰۵۰۹۱۳:۳۶:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۶
همه فهمیدن آمریکا و برخی کشورهای منطقه داعش را ایجاد کردن ولی عده دوست دارند به خودشان دروغ بقبولانند
ناشناس۱۷۵۰۵۷۸۱۴:۱۱:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۶
اصل مطلب همین است که امریکا و اسرائیل داعش را تاسیس کردند تا کشورهای منطقه را تجزیه کنند و خاورمیانه جدیدی شکل بدهند.
ناشناس۱۷۵۰۳۵۶۱۱:۴۷:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۶
از کی تا حالا حرف های ترامپ برای شما مستند شده است؟ ترامپ درباره افراد دیگری هم نظراتی داده است
ناشناس۱۷۵۰۴۰۶۱۲:۳۷:۰۱ ۱۳۹۹/۱۰/۶
نمونه ای دیگر از استدلالات تیپیک و ضبط صوت وارانه و بسیار مبتذل جماعت لوگو پپسی بین ، جناب، واضحه که ترامپ در راس مخالفین ما قرار داره، ما که میگیم امریکا بده و داعش رو پر و بال داده، برای تقویت ادعامون باید از جانب فردی نقل قول کنیم که با ما زاویه داره و در مقابل ما قرار داره، که بخاطر همین از ترامپ نقل قول میکنیم! میخوای بیایم از خودمون نقل قول کنیم درحالی که جوابش هم بوضوح معلوم هست ؟!
ناشناس۱۷۵۰۵۷۰۱۴:۰۹:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۶
از وقتی امضاء جان کری تضمین شد ! حرف های ترامپ هم قابل استناد شد.
ناشناس۱۷۵۰۱۴۶۰۹:۲۰:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۶
تاریخ هیچ تغییری نکرد. همانطور که جغرافیای سیاسی منطقه تغییر نکرد. فقط مسلمانها ضررهای مالی و انسانی زیادی را متحمل شدند.
ناشناس۱۷۵۰۲۵۰۱۰:۴۶:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۶
طرح ایجاد خاورمیانه جدید و تجزیه کشورهای منطقه که امریکا و اسرائیل طراحی کرده بودند با شکست مواجه شد به قول خود ترامپ با 7 تریلیارد دلار هزینه شکست خوردند.
ناشناس۱۷۵۰۲۵۹۱۰:۵۲:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۶
آیا از هفت تریلیون دلار آمریکا بیشتر ضرر کردند. البته ضرر مردم منطقه در دفاع از خود بوده و ضرر آمریکا برای شکست تجاوز گری بوده است بنظر شما کدام سنگین تر است
ناشناس۱۷۵۰۳۶۰۱۱:۵۰:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۶
آمریکا ضرر کرده؟ چقدر شما ساده هستید. تنها کشوری که بدون در نظر گرفتن بازگشت سرمایه در دیگر کشور ها سرمایه گذاری کلان می کند ایران هست. بقیه کشور ها از هر یک دلار سرمایه ای که خرج می کنند حداقل 10 دلار سود می گیرند
ناشناس۱۷۵۰۶۷۸۱۵:۱۹:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۶
اکنون در اثر کرونا 50 میلیون نفر در امریکا بیکار شده اند و با کمبود غذا و دارو دست و پنجه نرم می کنند دولت امریکا اگر سود کرده چرا بفکر مردمش نیست ؟!
ناشناس۱۷۵۰۷۳۶۱۵:۴۱:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۶
یعنی آمریکا که الان 7 هزار میلیارد دلار هزینه کرده 70 هزار میلیارد دلار سود کرده!؟!؟ پس چرا دولت آمریکا 20 هزار میلیارد دلار بدهی دارد و 40 میلیون آمریکایی کوپن غذا میگیرند!؟!؟ اونوقت عربستان و قطر و امارات چگونه از این هزینه ای که در سوریه و یمن کردند بهره برداری میکنن!؟!؟
ناشناس۱۷۵۰۳۷۲۱۲:۰۱:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۶
پول را میشه دوباره بدست اورد ولی ضرری که به منطقه خورد بخاطر جنگ ها و زخم های ناشی از این جنگ ها جبران ناپذیر هست.
ناشناس۱۷۵۰۷۳۹۱۵:۴۲:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۶
دوست عزیز در اروپا هم از این خسارات زیاد بوده فقط دو تا جنگ جهانی آنجا در گرفته ولی الان کعبه آمال خیلی هاست مسلم دوست ندارند ما مستقل باشیم و به ما خسارت میزنند ولی عاقبت کار پیروزی از آن ما خواهد بود و سیاهی به چهره کریه آنها باقی خواهد ماند
ناشناس۱۷۵۰۲۶۹۱۰:۵۹:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۶
وقتی جغرافیای منطقه تغییر نکرد یعنی تاریخ به نفع مردم منطقه تثبیت شد.
ناشناس۱۷۵۰۱۴۷۰۹:۲۰:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۶
با این قسمت که اسراییل موجودیت بزرگ‌تری بود مخالفم چون اسراییل که تا حدودی منفور جامعه جهانی و اعراب بود با مظلوم نمایی در مقابل تهدید ایران خود را مطرح کرد مخصوصا در رابطه با کشورهای مسلمان که رابطه با آن یک تابو بود
ناشناس۱۷۵۰۱۵۰۰۹:۲۲:۴۹ ۱۳۹۹/۱۰/۶
جناب رجایی، چون همیشه، تفسیرهای یک سویه بدون ارزیابی همه جوانب، فضای تاریک را روشن نمی کند.
ناشناس۱۷۵۰۳۴۴۱۱:۳۷:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۶
تفسیر های چند سویه شما رو هم دیدیدم ، جماعت مبتذل منوتو بین
ناشناس۱۷۵۰۴۴۷۱۲:۵۹:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۶
چون در شما منطق نیست، فحاشی هست.
ناشناس۱۷۵۰۵۰۲۱۳:۳۵:۱۲ ۱۳۹۹/۱۰/۶
جایی که جوابی ندارید ادعای فحاشی می کنید!!
ناشناس۱۷۵۰۵۷۷۱۴:۱۱:۳۷ ۱۳۹۹/۱۰/۶
جماعت مبتذل منوتو بین، اگر فحاشی نیست پس چیست؟
ناشناس۱۷۵۰۶۲۳۱۴:۳۸:۳۵ ۱۳۹۹/۱۰/۶
خخخ یعنی جماعت شبکه من و تو ببین فحاشی است ؟!
ناشناس۱۷۵۰۶۴۴۱۴:۵۹:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۶
اینها خیلی با حال هستن اگر بهشون بگوئیم شبکه من و تو ببین میگن چرا فحاشی می کنید ؟! خخ
ناشناس۱۷۵۰۷۲۸۱۵:۳۷:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۶
جماعت مبتذل منوتو بین مصداق فحاشی نیست، کاملا توصیفی است، در ضمن شما فرسنگ ها قبل از ورود به بحث منطقی هستید، بحث منطقی یک سری لزومات اولیه داره که شما، جماعتی که به سهم 50 درصدی ایران در خزر و باج دادن اون به روسیه، پراید 900 دلاری در عراق، ابر قدرتی پهلوی، بهتر بودن وضع افغانستان بدلیل بالاتر بودن ارزش پول، لوگوی پپسی روی ماه و... اعتقاد دارید، فرسنگ ها قبل از این ملزومات هستید. توی همین خبر چندین حرف مبتذل زده شده و توسط شما مثبت بارون شده، نمونش اینکه هیچ جا اعتراضی به صلح اسراییل و اعراب نشده!! و حرف آخر اینکه شما که انقدر با فحاشی مشکل دارید، باید به شدت با جماعت برانداز زاویه داشته باشید ( که فکر نمیکنم هیچ زاویه ای داشته باشید) چون این جماعت در توییتر، به وضوح درحال فحاشی هستند، اون هم فحش هایی به شدت رکیک!
ناشناس۱۷۵۰۱۵۷۰۹:۳۱:۴۲ ۱۳۹۹/۱۰/۶
دنیا رو نمیدانم. اما مسیر زندگی ما رو واقعا عوض کرد!!!
ناشناس۱۷۵۰۱۹۵۱۰:۰۰:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۶
سال به سال، دریغ از پارسال!
ناشناس۱۷۵۰۱۵۹۰۹:۳۳:۳۸ ۱۳۹۹/۱۰/۶
ایرانیان همیشه تاریخ ساز بوده و هستند.
ناشناس۱۷۵۰۱۹۲۰۹:۵۸:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۶
ساختن تاریخ به چه معنایی است؟ آیا معنایی هم دارد؟ هر اتفاق ریز و درشتی که در گذشته اتفاق بیافتد، جزیی از تاریخ است.
ناشناس۱۷۵۰۲۵۵۱۰:۴۹:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۶
با رشادت سردار سلیمانی و دیگر فرماندهان جبهه مقاومت طرح ایجاد خاورمیانه جدید شکست خورد و تاریخ به نفع ملت های منطقه رقم خورد.
ناشناس۱۷۵۰۶۸۵۱۵:۲۲:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۶
مراسم تشییع 25 میلیون نفری سردار سلیمانی نشان داد که مردم ایران قدردان زحمات سرداران خود هستند.
ناشناس۱۷۵۰۱۶۴۰۹:۳۹:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۶
آفرین به این نگاه داشتن دیدگاه باز و مورد توجه قرار دادن همه مفروضات لازمه تحلیل درست است
ناشناس۱۷۵۰۱۶۵۰۹:۳۹:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۶
فقط این را می دانیم که آمریکا و انگلیس و ... بی جهت مهره سربازشان را جابجا نمی کنند. ایران و ایرانی از هر زمان در طول تاریخ ضعیف تر و ضعیف تر شده است.
ناشناس۱۷۵۰۱۶۹۰۹:۴۴:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۶
نویسنده مقاله به صورت عجیبی در توهم به سر می برد. ایدئولوژی اسلامی ایران رقیب ایدئولوژی لیبرال آمریکایی؟؟؟ واقعا شما چنین تصوری در ذهن خودتون دارید؟ 95 درصد مردم دنیا اصلا نمی دونن ایران کجای نقشه جهان قرار دارد و فکر می کنن جایی تو آفریقا هست و فکر می کنن مردم ایران به زبان عربی صحبت می کنن. حالا شما می گویید ایدئولوژی ایران حرفی برای گفتن در جهان دارد؟
حسین رجایی (نویسنده)۱۷۵۰۳۳۳۱۱:۳۳:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۶
با سلام متاسفانه بنده نمی توانم از مردم دنیا، یک نظرسنجی با این دقت آماری شما انجام دهم! چون لااقل در همان آمریکا و اروپای مدنظر شما، "ایران" ورد زبان اکثر رسانه ها است، فکر میکردم، ملت های غربی رسانه هایشان را می خوانند (می بینند)
ناشناس۱۷۵۰۳۷۱۱۱:۵۹:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۶
شما یه سر تشریف ببرید youtube و مصاحبه های موجود از مردم آمریکا درباره ایران رو ببینید تا متوجه بشید که اصلا نمیدونند ایران کجا هست
ناشناس۱۷۵۰۴۱۲۱۲:۴۰:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۶
عوام مردم امریکا ((طبق یوتیوب)) نه تنها ایران ، بلکه خود امریکا رو هم نمیشناسند، شما که یوتیوب میری، برو مصاحبه های مردم امریکا رو ببین که اصلا نمیتونند یک کشور ( حالا هر کشوری) رو روی نقشه جهان نشون بدهند. همچنین اکثر مردم عوامشون ((طبق یوتیوب)) مرکز ایالت هاشون رو نمیدونند، جناب یوتیوب بین
حسین رجایی (نویسنده)۱۷۵۰۴۴۱۱۲:۵۵:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۶
بنده از اینکه چطور سردمداران آمریکا ملت شان را در جهل و ناآگاهی نگاه می دارند به خوبی خبر دارم همان هایی که نمی دانند ایران کجاست، همچنان از بقیه ملزومات دانشی تاریخ و جغرافیا بی بهره اند و ذهنشان بیشتر درگیر تحولات زندگی سلبریتی هایشان هست منظور ما از مردم، آن بخشی است که علیرغم میل حاکمانشان به دنبال آگاهی هستند ... بخشی است که لااقل هفته ای یکبار نیویورک تایمز یا واشنگتن پست میخوانند
ناشناس۱۷۵۱۲۴۵۰۲:۳۹:۱۴ ۱۳۹۹/۱۰/۷
حداقل ده تا شبكه مخالف رييس جمهور مستقر هرچه دلشان ميخواهند ميگويند مردم ميتوانند هرگونه اظهارنظرى را بدون واهمه بيان كنند دختر برادر ترامپ كتاب بر عليه رييس جمهور چاپ ميكنه. اونوقت شما از بيخبر نگهداشتن مردم حرف ميزنيد. به اگاهى رسانى شبانه روزى صدا و سيماى خودتان ببخشيد
ناشناس۱۷۵۰۸۸۸۱۷:۵۱:۵۹ ۱۳۹۹/۱۰/۶
جناب رجايي شما واقع بين نيستيد اصلا و انچه را كه دوست داريد به عنوان تحليل بيان ميكنيد. شما چند سال در خارج از ايران زندگي كرده ايد؟ به چند كشور دنيا مسافرت كرده ايد؟
ناشناس۱۷۵۰۴۴۰۱۲:۵۵:۱۱ ۱۳۹۹/۱۰/۶
حداقل از متفکران همان آمریکا ببین در مورد ایران چی می گویند و با آمریکا چی کار کرده بعد از 95درصد حرف بزن
ایرانی۱۷۵۰۶۹۸۱۵:۲۶:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۶
خود کم بینی و حقارت در این پیام موج می زنه. خودت ببین چقدر از مواضع دشمنان ما مربوط به ایران هست چقدر به قول و خیال خودشون برای خنثی سازی چیزی که اونا تهدید ایران اعلام کرده اند سرمایه گذاری می کنند. چقدر پیغام و پسغام برای مذاکره می فرستند و 5+1 و 6+1 راه می اندازند. اونوقت شما فکر می کنی نمیدونن ایران کجاست؟ واقعیت اینه که هم از نظر تاریخی چند هزار ساله با ایران احساس دشمنی و رقابت می کنند (چون خودشون رو وارث یونان و روم قدمی می دونند) و هم در حال حاضر ایران پرچمدار نوعی جدید از نگرش سیاسی است که با منافع اونا برای چپاول کشورا و استثمار ملتها در تضاد هست.
ناشناس۱۷۵۱۴۴۵۰۹:۴۹:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۷
من کانادا هستم. با ادمهای مختلف از کشورهای اروپایی امریکایی کانادایی و خاورمیانه معاشرت داشتم فقط بیشتر مردم عرب و پاکستان می دونن ایران کجاست و زبانش عربی نیست بقیه ۹۵ درصدشون نمی دونن ایران عرب نیست و تقریبا ۹۹ درصدشون نمی تونن تو نقشه ایران رو نشون بدن. اینا تازه قشر فرهیخته هستند. بعد نویسنده از رقیب لیبرال دموکراسی حرف می زنه.
ناشناس۱۷۵۰۱۷۸۰۹:۴۹:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۶
نویسنده یه مقدار دور از واقعیت و اندکی تخیلی نوشته.
ناشناس۱۷۵۰۲۵۴۱۰:۴۸:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۶
شما خوابی ظاهرا
ناشناس۱۷۵۰۲۰۰۱۰:۰۳:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۶
جناب رجایی معلوم هست شما کجا سیر میکنید؟! این نوع تفسیر سیاسی درست مثل آن توپی بود که در هنگام شلیک ترکید و اطرافیان را کشت و مفسر سیاسی آن دوران ..!!!فرمودند ببینید اینجا اینهمه خسارت بار آورده در جبهه دشمن چه کرده ،آن مفسر نیز مانند شما زمان و مکان نادیده را کاملا به نفع خود مصادره کرده ،برادر گرامی آنچه مشخص و قابل رویت است اینکه ما با عملکرد مان به تدریج همه کشورهای منطقه را به دامان اسراییل انداخته ایم و متاسفانه افرادی چون شما با آن دیدگاهها باعث سنگینتر شدن خواب دست اندرکاران سیاستهای راهبردی در این کشور میشوید،خودتان بیدار شوید و سعی کنید مسئولان را هم بیدار کنید.!
ناشناس۱۷۵۰۲۱۰۱۰:۱۶:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۶
. امریکا که برود کشورهای دیگر جسور می شوند. جمهوری باکو مدعی می شود! ترکیه از اذربایجان تا لیبی می جنگد و ادعای نو عثمانی گری دارد, امارات جزیره سقطری و تنگه باب المندب را در کنترل خود می گیرد, طالبان سلفی حاکم بر افغانستان می شود و کشورهای عربی در چرخش اشکار با اسراییل به صلح می رسند. در خاورمیانه ای که امریکا قصد خروج دارد اسراییل تا مجاورت مرزهای ما پیشروی کرده!!!
ناشناس۱۷۵۰۲۱۷۱۰:۲۶:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۶
ای کاش لااقل مسئولین ما ضعیف نبودند و ای کاش لااقل که منافع چین و روسیه و ترکیه و... را کشور وملت ما تامین کرده و رشد و قدرت آنها را تضمین نموده و مدیون ایران و ایرانی هستند ، به ایران کمک مالی و فکری میکردند نه اینکه حداکثر سوء استفاده را از ما بکنند.
ناشناس۱۷۵۰۲۲۲۱۰:۳۱:۱۴ ۱۳۹۹/۱۰/۶
یکی ازپیشنهاد دهندگان اصلی تجزیه عراق جو بایدن بود پیشنهادش این بود که عراق به دو قسمت شیعه و سنی تجزیه شه
ناشناس۱۷۵۰۲۲۵۱۰:۳۲:۳۳ ۱۳۹۹/۱۰/۶
توهم برتریت و قدرت بلای جان ما بوده. شما که تحلیلگر مسایل سیاسی هستید چرا میخواهید تفکر خود را به نگاه جامعه تبدیل کنید؟ اگر دنیا با تحلیل کارشناسی شما پیش می‌رفت الان به جز افغانستان و ایران و سوریه کشوری تو دنیا صلاحیت زندگی نداشت.
ناشناس۱۷۵۰۲۲۶۱۰:۳۲:۴۴ ۱۳۹۹/۱۰/۶
همین نقشه هدر توییتر خانم موگرینی بود یعنی ما با کسی مذاکره می کردیم که می خواست ما رو تجزیه کنه
ناشناس۱۷۵۰۲۸۴۱۱:۰۸:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۶
کاش اسم یک آدم گنده تری را میآوردی. مسئول سیاست خارجی اروپا آخه کیلوئی چند که بخواد ایران را تجزیه کنه.؟!
ناشناس۱۷۵۰۶۹۲۱۵:۲۴:۵۲ ۱۳۹۹/۱۰/۶
استراتژی اصلی همینه دیگه از موگرینی که مسول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود توسیاست خارجی گنده تر داریم؟ اشکال نداره برو صحبت های اوباما در مورد گروه خراسان رو ببین
ناشناس۱۷۵۰۲۳۱۱۰:۳۵:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۶
تجزیه عراق سوریه و ایران امنیت اسرائیل رو تضمین می کنه خواهشا در مورد عربستان و امارات شوخی نکنید انگار کسی نمیدونه تو سوریه با همکاری موساد و سرویس اطلاعاتی عربستان و امارات چه کار هایی انجام شد
ناشناس۱۷۵۰۲۳۴۱۰:۳۶:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۶
نقشه فوق بلایی است که قرار است سر ایران بیاورند البته برای یک عده مهم نیست دلار و مرغ مهمتر است
حسین۱۷۵۰۲۳۹۱۰:۳۸:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۶
شهید حاج قاسم فرد خوبی بود.ولی ایران مردان خوب کم به خودش کم ندیده وقتی دنیا رو داشتن با بردگی به هدایت می کردند(برای مثال شهری مثل آتن 80درصد جمعیتش برده بود)افرادی مانند دیااکو و کوروش دنیا را نجات دادند.وقتی که روم داشت شهرهای ایران و دیگر کشورهارو غارت می کرد..اردشیر شاپور اول پا به میدان نهادند.وقتی که اسلام داشت توسط عثمانی ها فقط برای جمع ثروت و کشورگشایی ابزار می شد کسایی مثل شاه اسماعیل و شاه عباس دنیا رو تغییر دادند.وقتی که ایران رو روسیه و افغان ها و عثمانی تقسیم کرده بودند.نادرصفتانی چون نادر جان بر کف برای ایران آمدند.وقتی اسلام توی ایران داشت نابود می شد.بهشتی و شریعتی و باکری دوباره به ایران جان دادند.
ناشناس۱۷۵۰۲۵۲۱۰:۴۷:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۶
اعراب از ترس مابه دامن اسراییل افتادند.
ناشناس۱۷۵۰۷۴۱۱۵:۴۳:۵۲ ۱۳۹۹/۱۰/۶
کلا همه چی تقصیر ماست!!! حتما صلح مصر و اردن با اسرائیل که برای قبل از انقلاب هست هم تقصیر سیاستهای امروز ماست!؟!؟
م.ا.نیا۱۷۵۰۲۵۷۱۰:۵۰:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۶
بخشی از مطالب مطروحه را قبول دارم، بخصوص سناریو خود ساخته 11 سپتامبر، جهت توجیح اشغال افغانستان در سال 2001 و عراق در سال 2003 و...محاصره ایران و...اشغال سوریه و...که وزیر خارجه وقت آمریکا خانم (رایس ) از آن بعنوان " زایمان خون آلود" یا همان طرح کذائی تجزیه خاورمیانه و تبدیل آن به " خرابه میانه " بخاطر تامین امنیت رژیم نژادپرست و صهیونیستی عملیاتی شد. * بخش دوم فداکاری سردار سر فراز ایران شهید والا مقام سردار ضد امپریالیسیم ایرانی مرحوم " حاج قاسم سلیمانی " که با نثار خون خود نهال استقلال و امنیت این کهن مرزوبوم را درمقابل دسیسه شیطانی مثلث شوم ( عبری، عربی، غربی ) حفظ نمود، بر همگان عیان است. *واماتحرکات تنش آفرین گروهک های تندروو خ داخلی بر علیه سفارتخانه های خارجی و...آب را در آسیاب دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ریخت، .کار دشمن همانا دشمنی است، متاسفانه خیلی از جو های گندم نما داخلی، با اعمال و رفتار اقتصادی- سیاسی و...نا بخردانه خود در حوزه های داخلی- خارجی صد بار خطرناکتر از دشمنان خارجی بر پیکر کشور ضربه وارد نموده اند.چون دلال نا امنی و ریزه خوار سفره دشمنی با دول دیگر هستند
ناشناس۱۷۵۰۲۵۸۱۰:۵۰:۵۴ ۱۳۹۹/۱۰/۶
ما در اقتصاد همانند شهید سلیمانی کم نداریم منتهی اجازه دخالت داده نمی شود و دست مشاوران صندوق بین المللی پول است
ایرانی۱۷۵۰۲۶۴۱۰:۵۵:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۶
هر آدمی مگر چند سال عمر میکنه که بخواد هر روز تاریخ را از وری که مد نظر شما هست بخونه. قضیه خیلی ساده تر هست. کسانی که اداره جامعه را در اختیار دارند آیا توانایی ایجاد یک بستر مناسب برای زندگی افراد جامعه و شکوفایی استعداهای آنها را دارند یا خیر؟
ناشناس۱۷۵۰۲۷۵۱۱:۰۲:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۶
کاش نویسنده مینوشت اگه قاجاریه صد سال دیگه ادامه پیدا میکرد ایران این شکلی میشد. منطقی تر بود. خخخ
ناشناس۱۷۵۰۳۷۸۱۲:۰۳:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۶
برخی اساتید تاریخ مثل شما به قاجاریه نگاه نمیکنند در هیچ دوره ای بعد از اختراع سلاح گرم ایران بصورت مستمر با یک ابرقدرت نجنگیده است. قاجار ۱۳ سال با روسیه کبیر جنگید و در این مسیر حتی عباس میرزا شاهزاده قجری نیز جان خود را فدا کرد بله نهایتا زور قاجار و ایران تضعیف شده بر اثر اختلافات داخلی و کش و قوسهای سلسله های مختلف به روسیه نچربید اما قاجار بسیار بیشتر و بهتر از پهلوی یا دیگران در برابر مغولها در برابر دشمن خارجی مقاومت کرد.
ناشناس۱۷۵۰۷۹۲۱۶:۳۷:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۶
اولی وباختی جنگ دومت با روس چی بود هیچکس مانند قجرها به این مملکت خیانت نکرد مشتی شهوتران بی کفایت
حسین۱۷۵۰۹۱۹۱۸:۲۸:۳۰ ۱۳۹۹/۱۰/۶
من اینو از یک دکترای تاریخ شنیدم.با پیوستن گرجستان به روسیه اصلا ایران توانایی مقابله با روسیه رو نداشت.بودجه نظامی روسیه 600 میلیون کرور بوده مال ایران 6 میلیون کرور.ولی عده ای تاثیر گذار بر دربار ایران رو وادار به جنگ کردند و برای دفعه ی بعدی فتوا دادند
ناشناس۱۷۵۰۶۳۱۱۴:۴۲:۰۱ ۱۳۹۹/۱۰/۶
دار و دسته شما قجرها را رو سفید کردند ! حتی ترکمنچای هم نسخه فارسی داشت چرا برجام نداشت ؟!
یحیی۱۷۵۰۲۸۰۱۱:۰۶:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۶
تا ۴۲ سال پیش و تنها در کمتر از ۳۰ سال اسرائیل ۳ جنگ بزرگ با اعراب داشت تا بتواند برای خود موجودیت فراهم کند. اما از انقلاب به این سو بدون جنگی بزرگ تمام اراضی اشغال شده را که قراربود در ازای صلح با اعراب پس بدهد رسما ضمیمه خاک خودش کرد و بیت المقدس را پایتخت قرارداد. اعراب هم همانطورکه شاهدیم برای صلح با اسرائیل به خواهش و تمنا افتاده اند. بقیه کشورهای عرب از لیبی تا سودان و عراق و سوریه و یمن هم به ذلت افتاده و عربستان که روزی ملک فیصلی داشت که بعلت جنگ افروزی اسرائیل نفت را بر روی آمریکا و اروپا بست و بلافاصله هم ترور شد اکنون به دست یک شاهزاده نوکر خانواده ترامپ افتاده که یواشکی مشغول همکاری با اسرائیل است. آقای رجائی این تاریخ راهم بخوان.
کاظم۱۷۵۰۳۱۵۱۱:۲۳:۵۲ ۱۳۹۹/۱۰/۶
تصرف یک کشور والحاق آن به سرزمینای خود به این آسانی است فکر می کنم نویسنده متوهم شده است . آنهم کشور ایران کشور غاصب بعد از دهه ها نتوانسته بر فلسطینی ها پیروز شود می خواست بر ایران و سوریه پیروز شود .
ناشناس۱۷۵۰۴۶۳۱۳:۰۵:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۶
اگر قرآن خوانده باشی میدانی که تغییر قبله برای این بوده است که بیت المقدس از آنان یهودیان بوده. پس از پیامبر، مسلمانان قدرت گرفته به آن سرزمین ها لشکر کشی کردند و آن سرزمین ها را گرفتند چونانکه با ایران ما نیز چنین کردند. اکنون قوم یهود قدرت گرفته و سرزمین هایشان را بازپس گرفته اند. ایرانیان پیش از ما نیز چنین کردند و حاکمیت اعراب بر سرزمین های کشورمان را برچیدند هرچند که بخش بزرگی از سرزمین های کشورمان را رفته رفته از دست رفته است و فرهنگ عربی همچنان بر کشور ما غالب است.
ناشناس۱۷۵۰۳۷۷۱۲:۰۳:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۶
اگه نقشه بالا باعث میشه درست زندگی کنیم من حاضرم....الان اروپا تجزیه شده اتفاقی افتاده؟
ناشناس۱۷۵۰۴۱۵۱۲:۴۱:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۶
شما قطعا درست زندگی کردن رو نمیدونی، چون کپی کننده دسته چندمی حرف های رسانه های اونوری هستی و تفکر نداری، اگه اونا پمپاژ رسانه ایشون رو قطع کنند فکر میکنی خوشبختی، همچنین اگر در شرایط بسیار بدتر هم باشی ولی پمپاژ رسانه ای روت نباشه فکر میکنی خوش بخت هستی
حسین۱۷۵۰۴۶۵۱۳:۰۹:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۶
مثل یک خواب خیلی خوب میمانه که فکر کنیم تجزیه ایران به نفع مردم میشینه.بحران انرژی داره برای کشورهای بزرگ مسئله میشه.و تغییر کوچک در اقتصاد مردم کشورهای قدرتمند مردم رو به هرج و مرج و اعتراض پیش می بره.پس دولت های بزرگ تنها راهشان چپاول هست.آن ها که نمی روند همدیگر رو تیکه پاره کنند.میان مردم کشورهای خاورمیانه و آفریقا برده می کنن.آنوقت می بینیم که چقدر می شود بهتر زندگی کرد.الان مثلا با تجزیه یوگسلاوی مردم اونجا در خوشی و آرامشند.بیشترین قاچاق انسان و فحشا کشورهای تجزیه شده دارند.اونوقت که نمی تونی با خیال راحت بری بیرون مثلا ماست بخری اونوقته که میگی ای کاش...
ناشناس۱۷۵۱۰۱۷۲۰:۳۴:۵۴ ۱۳۹۹/۱۰/۶
آذربایجان و ترکمنستان و دیگر سرزمین های شمالی که از ایران جدا شدند. اکنون مردمانشان زندگی بسیار خوبی دارند. حداقلش این است که از خواب بیدار میشوند قیمت ها رشد سرسام آوری نکرده است
ناشناس۱۷۵۱۰۷۲۲۱:۱۶:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۶
من نه کپی کنندم نه علاقه زیادی به سیاست دارم....یک شهروند عادی در شرف مهاجرت که میخواد عادی زندگی کنه و عادی کار کنه و عادی بمیره... و تنها هدف از مهاجرت هم گزینه های بالاست... فکر نکنم خیلی تقاضای بالایی باشه...(یک دانشجوی مهندسی در دانشگاه معتبر کشور با 2 سال سابقه کار :))))
ناشناس۱۷۵۰۴۴۴۱۲:۵۸:۰۴ ۱۳۹۹/۱۰/۶
بعله و به همین خاطر است که می روند اتحادیه اروپایی درست می کنند تا جلوی آمریکا بایستند ولی هنوز زیر نفوذ آن هستند
حسین۱۷۵۰۸۹۷۱۸:۰۳:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۶
به قول معروف کسی که کشورش رو بفروشه حاضر چیزهای دیگه ای هم بفروشه آن هم به بهای کم.کسایی که این نقشه هارو کشیدن نه دلشون برای مردم ایران می سوزه و نه هیچ کشور دیگری.از چشم و ابرو ما که خوششان نیامده که به فکر ما هستند. ولی حیف کسایی چون نادرشاه جونشونو بخاطر وطن فروشانی مانند شما از دست دادند...
ناشناس۱۷۵۰۷۴۹۱۵:۴۸:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۶
مطمئنا اونایی که این نقشه رو کشیدن هدفشون بهتر زندگی کردن خودشون بوده نه من و شما
ناشناس۱۷۵۰۴۵۰۱۳:۰۰:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۶
خواهشا توهمات توطئه را کنار بگذارید که انگار ما مرکز جهان هستیم و همه دنیا دنبال این هستند که برای ما نقشه بکشند
ناشناس۱۷۵۰۵۲۳۱۳:۴۱:۰۸ ۱۳۹۹/۱۰/۶
وقتی هست و سالانه بودجه تعریف می کنند نیازی به دروغ گفتن زوری به خود نیست
الف۱۷۵۰۴۸۲۱۳:۲۱:۱۲ ۱۳۹۹/۱۰/۶
حق مطلب هم همین است ، ایکاش مسئولین قدر این ابرقهرمانهای اسلام ناب محمدی را بدانند ؛ و بر هوای نفس خود نیفزایند و بیت المال را چپاول نکنند . ننگ بر کسانی که خون شهیدانی که به اسلام و ایران عزت بخشیدند پایمال کند .
ناشناس۱۷۵۰۶۲۴۱۴:۳۹:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۶
نوکران چین و روسیه در داخل کشور دنبال اهداف خود هستن ملت بیدار است
ناشناس۱۷۵۰۸۵۳۱۷:۲۵:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۶
شما چون خودتون ذاتا نوکر هستید فکر میکنید همه مثل خودتون نوکر هستند، در ضمن شما هم احتمالا از اون دسته آگاهان منوتویی هستی
ناشناس۱۷۵۰۹۹۲۲۰:۰۶:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۶
دار و دسته شما غربگدایان اگر غیرت داشتن اکنون وضع اقتصاد و معیشت مردم این نبود که شرمنده زن و بچه خود باشند.
ناشناس۱۷۵۰۶۲۵۱۴:۳۹:۵۶ ۱۳۹۹/۱۰/۶
احسنت بر شما دیدگاه جالبی بود
ناشناس۱۷۵۰۶۹۷۱۵:۲۶:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۶
این توهمات شما برای مردم واکسن نمیشه ! جای شعار واکسن وارد کنید
ناشناس۱۷۵۰۸۵۶۱۷:۲۶:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۶
16 میلیون دز واکسن سفارش داده شده، در ضمن خم رنگرزی که نیست، توی کل دنیا هم کمتر از 2 میلیون نفر واکسن زدند
ناشناس۱۷۵۰۹۱۵۱۸:۲۵:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۶
واکسن هم وارد بشود بی بی سی برای شماها لغلغه دهان دیگری پیدادمیکند نگران نباش
ایرانی۱۷۵۰۷۳۳۱۵:۴۰:۲۳ ۱۳۹۹/۱۰/۶
این نقشه ای که بالا است پان هایی که از اسراییل و آمریکا دارن پولش را میدن برای همین است که اسرائیل بزرگتر نشده چون که اول دارن با پان ها کشور ها را تجزیه میکنند و بعد به همشون حمله میکنند و خاورمیانه را میگیرند ولی اینجوری که ایران داره پیش میرود آمریکا داره دست ایران می افتد نه ما دست آمریکا .
رهروسردار۱۷۵۰۸۷۶۱۷:۴۳:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۶
تاهمیشه تاریخ نام سرداردلهاجاودان خواهدبودوشایددرآینده عظمت این مردبزرگ بهترشناخته شود
ناشناس۱۷۵۰۸۹۸۱۸:۰۳:۴۹ ۱۳۹۹/۱۰/۶
يهوديها اصلا كسي رو به دينشون قبول نميكنند. كلا ١٠-١٥ مليون نفر هم بيشتر نيستند. از نيل تا فرات چه كار ميخواهند بكنند؟ كل اسراييل از استان مركزي ايران كوچكتر هست. دست از توهمات بر داريد.
ناشناس۱۷۵۰۹۰۷۱۸:۱۸:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۶
در اين مقاله اسمي از صدام برده نشده ، چرا؟ غير از اين هست كه ما زورمون به صدام نميرسيد ولي زور امريكا رسيد و صدام را برداشت؟! البته اين بزرگترين اشتباه امريكا هم بود! ولي تا زماني كه صدام سركار بود اوضاع كاملا متفاوت بود.
حسین۱۷۵۰۹۲۸۱۸:۳۶:۴۹ ۱۳۹۹/۱۰/۶
من خودم توی استان کرمانشاه یکی از شهرستاناش زندگی می کنن.تفکراتی پان کردی بسیار بالا رفته.یک عده هستند که از بدو تولد کلا با تاریخ ایران مشکل دارند و هویت خودشان رو فقط چندتا آهنگ و لباس می دانند.و عده ی بیشتر این پان ها خودشان به ایران علاقه دارند و فقط به دلیل مشکلات اقتصادی و هویتی خودشان رو باخته اند.اگر همین جور ادامه داشته باشه خیلی اوضع بدتر میشه.اگر مردم ایران چه توی کرمانشاه یا تبریز یا تهران یا هرجای دیگه برای ایران ارزش قائل نشوند و برای ایران تلاش ننکنن,عوابقش را فرزندانمان باید به دوش بکشند.مطمئنن با تجزیه فقط یک عده کشته می شوند و اوضع اقتصادی بدتر می شود و رسما دیگر امنیتی وجود نخواهد داشت.
کاوه۱۷۵۰۹۳۰۱۸:۳۹:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۶
همانطور که الان متوجه شده ایم که دلیل تحریک اتحاد جماهیر شوروی سابق برای حمله به افغانستان چه بود و یا کودتای بیست و هشت مرداد کار که بود و یا چرا پیمان کمپ دیوید بسته شد بعدها متوجه خواهیم شد که علت جنگهای متعدد در خاورمیانه به عنوان بزرگترین منبع نفت و گاز جهان چه بوده است و چه عواملی باعث شدند تا رژیمهای ملوک الطوایفی اعراب با اسرائیل روابط دیپلماتیک برقرار کنند و.....
ناشناس۱۷۵۰۹۴۴۱۹:۰۳:۱۲ ۱۳۹۹/۱۰/۶
مشکل ایران وجود انسان های فرصت طلب و زر اندوزی است که در لباس دین درآمده اند و تیشه به ریشه ایران و انقلاب اسلامی می زنند. چه اگر در این لباس نبودند زودتر شناسایی می شدند. این افراد در خط مقدم جبهه حضور ندارند، زیرا منفعت طلبی اجازه بر مرگ زود هنگام نمی دهد. پس آنها به عنوان پشتیبان عمل می کنند و از فرصت برای بستن توشه خود اقدام می کنند. این افراد درست است که ایرانی هستند ولی هیچ دیدگاه ملی بر کشور خود ندارند. ببینید آنهایی را که با وجوه بدست آمده به کشورهای دیگر رفتند. در کدام جایگاه بودند. ملی گرایی اصل نیست ولی بسیار با اهمیت است. اگر در آن سستی شود، کار و تلاش نیز اهمیت خود را از دست خواهد داد. فلسفه حاج قاسم ایرانی اسلامی بود. برای همین برای هر دو جنگید و شهید و ماندگار شد. اقتصاد و فرهنگ نیز انسان هایی ایرانی اسلامی می خواهد.
آملی۱۷۵۰۹۶۰۱۹:۲۷:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۶
تاریخ نشان داده آمریکا با هیچ کشوری دوست نبوده مگر اینکه مثل یک گاو شیرده ازش دوشیده، همینکه الآن روحانی سرکاره یعنی مردم درس نمیگیرند، تاریخ را میدانند ولی درس نمیگیرند.. هنوز میگن رابطه با آمریکا خوبه، اینهمه دشمنی باایران فقط اینه که ایران قوی هست، و این خاریه تو چشم آمریکا، با وجود فکر امثال روحانی اقتصاد ما به هیچ وجه خوب نخواهد شد
ناشناس۱۷۵۰۹۷۷۱۹:۵۳:۵۲ ۱۳۹۹/۱۰/۶
عجب موشکیه این هل فایر ؟ همه دوستان رو تبدیل به کتلت کرد ....
مجید۱۷۵۰۹۸۱۱۹:۵۷:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۶
زنده باد ایران و ایرانی . و یاد سردار دلها حاج قاسم سلیمانی گرامی باد .
ناشناس۱۷۵۰۹۹۴۲۰:۰۸:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۶
اگر کسی خواهان تجزیه ایران باشد قطعا روسیه است و ترکیه و عربستان، تنها راه پیشرفت ایران دوستی و اتحاد با اسراییل و تشکیل جبهه قوی در برابر این دشمنان تاریخی است. هنوز بهترین خیابانهای شهرهای اسراییل بنام مشاهیر و اماکن تاریخی ایران است.
ناشناس۱۷۵۱۱۲۵۲۲:۵۱:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۶
اگر طرح خاورمیانه بزرگ نقشه بالاست که ایران نسبتا کمتر خاک از دست داده است. در این نقشه علاوه بر ایران، ترکیه، عراق، پاکستان، افغانستان و تاجیکستان تجزیه شده اند. بیشتر از همه ترکیه خاک از دست داده و کشور کردستان تشکیل شده و بخش هایی از افغانستان و بخش اعظم تاجیکستان به ایران ملحق شده است. به نظر نمی رسد چنین طرحی اصولاً عملیاتی باشد که ما افتخار جلوگیری از این طرح را به نام خود بزنیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین