جدال دولت و مجلس بر سر طرح هسته‌ای/ سردار دهقان به دنبال دولت مقتدر/ روایت عباس عبدی از نقاط مثبت دولت روحانی/ قالیباف اگر حمایت مردمی داشته باشد کاندیدا می‌شود

گروه سیاسی الف،   3990911109 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

جدال دولت و مجلس بر سر طرح هسته‌ای/ سردار دهقان به دنبال دولت مقتدر/ روایت عباس عبدی از نقاط مثبت دولت روحانی/ قالیباف اگر حمایت مردمی داشته باشد کاندیدا می‌شود

آخرین آمار کرونا در ایران

دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت امروز ‌‌سه‌شنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۱۱ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۸۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۳۷ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۷۵ هزار و ۹۵۱ نفر رسید.

او افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۸۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۸ هزار و ۶۲۸ نفر رسید.

مینو محرز متخصص عفونی گفت: واکسن دو شرکت در ایران پس از عبور از تست فاز حیوانی در حال ورود به مرحله تست انسانی است که در صورت موثر بودن پس از دریافت مجوز، برای خردادماه ۱۴۰۰ تولید خواهد شد.

علیرضا زالی، فرمانده مقابله با کرونا در تهران گفت: باید مسئله قرنطینه سازی را نیز به جد دنبال کنیم. افرادی که تست آنها مثبت شده باید به قرنطینه بروند و در این مسیر دو بخش وجود دارد؛ نخست افرادی که به لحاظ شرایط اقتصادی و دلایل دیگر در منزل امکان قرنطینه ندارند. لذا نقطه آسیب پذیر ما همین جاست که باید فضاهای مراقبتی را در نظر بگیریم. لذا از فرمانداران درخواست می کنم به موضوع فضاهای مراقبتی توجه ویژه داشته باشند و لیست آنها را به ما اعلام کنند.

وی ادامه داد: قطعا اگر افراد کرونا مثبت در فضای جامعه رها شوند، این طرح با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد. به این ترتیب ردیابی، بیماریابی سریع و قرنطینه سازی در این طرح باید به طور جد مورد توجه قرار گیرد. در شروع هفته گذشته بر اساس ردیابی تلفن همراه بیمارانی که کرونا مثبت بودند نشان داد که تنها ۲۰ درصد این افراد قرنطینه را رعایت می کنند و ۷۳ درصد نقض قرنطینه می کنند. این به منزله یک بمب ساعتی در تهران قلمداد می شود که باید مورد توجه قرار گیرد. 

بیشتر بخوانید: 

توزیع واکسن کرونای ایرانی از خرداد ۱۴۰۰

نقض قرنطینه از سوی ۷۳ درصد مبتلایان

***

قالیباف اگر حمایت مردمی داشته باشد کاندیدا می‌شود

ناصر ایمانی، تحلیلگر اصولگرا درباره نامزدی قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری به اعتماد گفت: «معلوم نيست آقاي قاليباف بخواهد كانديدا شود و اين احتمال قوي نيست؛ چراكه ايشان رييس مجلس است. ايشان كانديدا شدن خود را منتفي نكرده، اما اينكه بخواهد حتما كانديدا شود، بحث ديگري است. گاه كسي مطلقا نفي مي‌كند و مي‌گويد كه من كانديدا نخواهم شد اما اين هم ممكن است كه فرد ديگري رد نكند و منتظر بماند كه صحنه چطور خواهد شد. در حال حاضر آقاي قاليباف در چنين موقعيتي است؛ چراكه ايشان مسووليت بالايي دارد و الان رييس يكي از قواي سه‌گانه است....

در انتخابات رياست‌جمهوري ممكن است فردي حس كند كه آنقدر زمينه حمايت مردمي دارد كه اگر جناح سياسي خودش هم از او حمايت نكند، وارد صحنه شود و راي هم بياورد. همچون انتخابات 84 كه آقاي احمدي‌نژاد به حمايت جناحي احتياج نداشت. اگر حمايت مي‌كردند، بهتر بود اما اگر نكردند هم تفاوتي نمي‌كرد. فرض كنيم آقاي قاليباف كانديدا شود و دو، سه نفر ديگر هم تاييدصلاحيت شدند اما مردم به احتمال بيشتر، در مقايسه ميان اين گزينه‌ها، به قاليباف راي بدهند، در اين شرايط حتي اگر اصولگرايان هم روي خوشي به ايشان نشان ندهند، كانديدا مي‌شود. هر چند به ‌نظرم اگر نگوييم همه اصولگراها، احتمالا اكثريت قاطع‌شان، اگر قاليباف كانديدا شود، از ايشان حمايت خواهند كرد...

اگر فضاي عمومي بر راي آوردن او باشد، چندان منتظر جناحش نمي‌ماند. البته اين موضوع نه درباره ايشان، بلكه هر فرد ديگري هم باشد، همين است. حتي در ميان اصلاح‌طلبان هم مثلا اگر آقاي محسن هاشمي احساس كند فضاي عمومي به سمت ايشان اقبال دارد، حتي اگر با كانديداتوري او مخالفت كنند، باز به صحنه مي‌آيد. البته در اين شرايط جناح چنين كانديدايي بايد تلاش كند كه از او حمايت كرده تا بتواند بهتر خود را مطرح كند.»

***

روایت عباس عبدی از نقاط مثبت دولت روحانی

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب درباره نقاط مثبت کارنامه دو دولت روحانی به روزنامه ایران گفت: «من انتقادات خودم را درباره دولت آقای روحانی دارم و بارها آنها را تکرار کرده‌ام ،اما فکر می‌کنم مهم‌ترین دستاورد این دولت برجام بوده و این چیزهایی که درباره برجام می‌گویند هم به نظرم ناشی از خود برجام و موفقیت آن در گام‌های اول نیست، علتش این است که سیاست برجامی در ادامه به درستی اجرا نشد؛ به‌دلیل اختلافاتی که در داخل داشتیم این سیاست به طور کامل و منسجم جلو نرفت و البته آمدن ترامپ هم مزید بر علت شد، اما من معتقدم اگر حتی ترامپ هم نبود برجام با وجود برخی سیاست‌های داخلی و اختلاف‌ نظرهای بنیادینی که دیدیم، به بن‌بست می‌رسید.

در سطح کلان می‌توانم به همین موضوع اشاره کنم، اما در سطح جزئی‌تر آن معتقدم اکثر زیرساخت‌ها در این دولت بهبود پیدا کرده و این به رغم وضعیتی است که کشور در آن گیر افتاده است. همچنین مسیر برخی شاخص‌های اقتصادی مثل اشتغال، از وضعیت فاجعه بار هشت سال قبل از این کشور جدا شد و وضعیت بهتری پیدا کرد؛ کمک‌هایی که به طبقات پایین، بازنشسته‌ها و مستمری‌بگیران شد و مهم تر از آنها بهبود نسبی حقوق کارگران به نسبت گذشته موضوع مهمی است.

این را چگونه اثبات می‌کنیم؟ اگر نسبت رشد حداقل حقوق کارگران با نرخ تورم را مقایسه می‌کنیم این امر روشن می‌شود.  در دولت احمدی‌نژاد این نسبت بشدت افت کرد و افزایش حقوق کارگران به طور مستمر از تورم کمتر بود و در این دولت حتی تا سال 97 این روند مثبت بود اما خب در دو سال اخیر مجدداً اوضاع بد شده که دلیل آن هم افزایش رقم تورم است؛ آن را هم می‌دانیم که چقدر سیاست‌های ترامپ علیه ایران در آن دارای نقش است، اما در حوزه زیرساختی مثل برق، انرژی و مخابرات به رغم همه ضعف‌های موجود می‌دانیم که رشدهایی هم داشته ایم؛ در آموزش عالی، آموزش و پرورش و حتی سیاست خارجی به غیر از برجام، موفقیت زیادی نداشتیم چون دخالت در این حوزه‌ها هم عموماً فراتر از دولت انجام می‌شود. نکته دیگر هم اینکه می‌توانیم بگوییم زیرساخت‌های حضور بخش خصوصی زیاد فراهم نشده، البته در بخش کشاورزی وضع بهتر بوده. آخرین اقدام دولت هم درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گام بسیار مهمی بود که برداشته شد.»

***

سردار دهقان به دنبال دولت مقتدر

سردار حسین دهقان، وزیر سابق دفاع که برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده اعلام آمادگی کرده است اخیرا دیداری با نمایندگان تشکل های دانشجویی داشته است. به گزارش فرهیختگان در بخشی از دیدار دهقان گفته است: «عدالت این است که همه‌ افراد کشور بدون استثنا و به میزان برابر از امکانات کشور برخوردار باشند و دسترسی برای آنها یکسان باشد، اما رانت هم در این شرایط ایجاد می‌شود، به این معنا که برخی افراد با استفاده از ارتباطات و جایگاه خود از موقعیت‌های مناسب مطلع شده و از آن سوءاستفاده می‌کنند. لذا باید تلاش کنیم تا مابه‌ازای عینی ارزش‌های متعالی را در جامعه ببینیم، میزان سندهای بالادستی، سیاست‌ها و قوانین تدوین شده بسیار است اما نتیجه‌ آنها در جامعه چطور؟ این سندها بیشتر کار را پیچیده کرده است و گویا نوشته شده که فقط وجود داشته باشد اگر سیاست می‌نویسیم که اجرا شود باید طوری نوشته شود که قابل اجرا باشد، بسیاری چیزها در دسترس ما نیست، مثلا در بحث سیاست خارجی هر کشوری و هر شرایطی اقتضائات خاص خود را دارد...

ما نیاز به یک دولت مقتدر و یک جامعه قوی داریم، دولت مقتدر دولتی است که صاحب عزم و اراده و متکی بر اصول است، دولت بی‌عمل، برابر با هرج و مرج است، دولت مقتدر باید شفاف و پاسخگو باشد، ما باید اجازه بدهیم که مردم با ما سخن بگویند، ما باید به مردمی که زبان ندارند، زبان سخن بدهیم، نباید یک معلم با بسیاری درد نگفته، به مرحله اعتراض و بیداد برسد، باید فضای آزاداندیشی در کشور به‌وجود بیاید، یادمان باشد فشار و تهدید حتما هر چقدر شدید باشد به همان اندازه ایجاد واکنش می‌کند، ما نیاز داریم که به مردم بها دهیم.»

***

جدال دولت و مجلس بر سر طرح هسته‌ای

در جلسه گذشته مجلس دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها در مجلس با رای بالایی تصویب شد و مطابق آیین نامه پس از بررسی در کمیسیون امنیت ملی امروز در صحن مجلس بررسی شد. اما امروز و همزمان با بررسی این طرح در مجلس از جانب دولت سه نفر در مخالفت با این طرح صحبت کردند.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی به نمایندگی از دولت در صحن مجلس با این طرح مخالفت کرد و گفت: «اجرای پروتکل الحاقی هیچ مشکلی را در روند برنامه غنی‌سازی ایجاد نمی‌کند، اما عدم اجرای آن باعث تردید و ابهام نسبت به برنامه هسته‌ای ایران خواهد شد.»

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری گفت: «ما در این خصوص نظرات خود را گفته‌ایم و دولت به صراحت گفته که موافق ارائه این طرح به این نحو نیست. ضمن اینکه همه به دنبال حفظ حقوق ملت هستیم در برخی نکات طبیعی است اختلافاتی باشد. دولت گفته این طرح نه ضروری است و نه مفید. با مسیری که گذاشته شده، معلوم نیست حقوق ملت آنچنان که قصد و نیت و هدف نمایندگان نجیب ملت ایران در مجلس است، محقق شود. وزارت خارجه نظرات خود را در جلسات مختلف گفته است. متاسفانه در مصوبه اخیر نظرات ما منعکس نشده و مسیری را مجلس مستقل طی کرده است و امیدواریم مجلس  نظرات کارشناسی و نظرات دقیق و با ظرافت و جامع نگری که در بخش‌های مختلف امنیتی و نظامی و شورای عالی امنیت ملی و دستگاه‌های حاکمیتی است را لحاظ کند.»

اما علی ربیعی، سخنگوی دولت از موضع متفاوتی با این طرح مخالفت کرد. ربیعی گفت: «به نظر دولت، موضوع از اختیارات شورای عالی امنیت ملی است و مسئولیت هر گونه تصمیم درباره برجام و برنامه های هسته ای براساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی فراقوه ای بوده است هیچ نهاد و قوه‌ای به تنهایی نمی‌تواند خارج از این چارچوب اقدام کند. به نظر می رسد مجلس هم نمی‌تواند در این موضوعات وارد شود و قطعا شورای نگهبان در مورد این طرح به این موارد توجه خواهد کرد و به محدودیت‌های قانونی، ملاحظات و مصلحت های ملی توجه خواهد شد.»

ربیعی یادآورشد: آنچه در عنوان طرح نمایندگان محترم آمده، برداشتن تحریم‌ها است. انباشت اورانیوم با غنای ۲۰ درصد و همینطور عدم اجرای پروتکل الحاقی منجر به دائمی شدن تحریم ها می‌شود، در اینصورت به مذاکرات هسته ای و برجام نیازی نمی‌بود.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی دولت: مصوبه مجلس کمکی به لغو تحریم‌ها نمی‌کند/ مجلس نمی‌تواند به این موضوع ورود کند

سخنگوی وزارت خارجه: گزارشی از حمله به یک مقام سپاه در سوریه نشنیده‌ایم/ دولت موافق طرح اقدام راهبردی به این نحو نیست

کمالوندی: اجرای پروتکل الحاقی مشکلی در برنامه غنی‌سازی ایجاد نمی‌کند/ احیای دو ماهه قلب رآکتور آب سنگین اراک

 از قضا یکی از نمایندگان اخطاری با مضمون مشابه سخنان ربیعی مطرح کرد که با پاسخ قالیباف مواجه شد. غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان آباد در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی و در جریان بررسی طرح دوفوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران، گفت: قطعاً همه نمایندگان واقف هستند که امروز و در قالب این طرح دوفوریتی یک تصمیم مهم امنیتی می‌گیریم. این در حالی است که در هیچ جای این طرح، محلی برای شورای عالی امنیت ملی گذاشته نشده است و همچنین این طرح بار مالی دارد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این نماینده، گفت: اخطار شما را وارد نمی دانم، چرا که ما در مجلس شورای اسلامی اختیار داریم که درباره هر موضوعی تصمیم گیری کنیم. مجلس در رأس امور است و حق و وظیفه مجلس آن است که در هر موضوعی دخالت کند و تصمیم بگیرد اما در اینجا مهم آن است که حتماً قانون اساسی و شرع رعایت شود. 

علی رغم همه این مخالفت ها کلیات این طرح در مجلس تصویب شد. قالیباف درباره تصویب این طرح در مجلس گفت: «مجلس با تصویب کلیات این طرح این پیغام را به دشمنان ایران اسلامی داد که بازی یک طرفه به پایان رسیده است.»

بیشتر بخوانید: 

کلیات طرح "اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها" تصویب شد

قالیباف: مجلسی که در رأس امور است، برای هر موضوعی حق تصمیم‌گیری دارد

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۱۱۸۹۱۲۰:۴۱:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۱۱
خدای من یعنی ما تو این مملکت قطع الرجال داریم که باید یک نظامی بشه رئیس جمهورمون؟ این همه نخبه فراری بخاطر عدم توجه فراری دادین که جای برای ریاست جمهوری خودتون باز بشه
ناشناس۱۷۱۱۹۳۹۲۱:۱۸:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۱۱
دولت چرا دنبال حاشیه هست بره به وضعیت خوزستان برسه
ناشناس۱۷۱۱۹۴۵۲۱:۲۲:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۱۱
دولت اگر نمی خواهد طرح هسته ایی را قبول کند سریعا استیضاح را کلید بزنید و آنها را ممنوع الخروج و سپس دادگاه های لازم را برای رسیدگی به تخلفات هفت و نیم سال گذشته انجام دهید
ناشناس۱۷۱۱۹۵۰۲۱:۲۵:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۱۱
روحانی از ترس کرونا قرارنیست مجلس بره تا بودجه ارائه بده بعد درموضع طلبکارانه داره امرونهی میکنه
مشیری۱۷۱۱۹۵۲۲۱:۲۵:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۱۱
چرا جدال؟ چون طرح بازدارنده مجلس ابزاری در دست دستگاه دیپلماسی برای رفع تحریم‌ها خواهد بود. #برجام_تحریم_ترور #طرح_ضدتحریم_بازدارنده
ناشناس۱۷۱۲۰۲۱۲۲:۲۴:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۱۱
نوبخت بجای روحانی میره مجلس این سوءاستفاده مشخص و غیرقانونی روحانی از ستاد کروناست
ناشناس۱۷۱۲۰۵۱۲۲:۴۵:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۱۱
مجلس بدنبال لغو تحریمهاست هرکس با طرح مجلس مخالفت کند کاسب تحریم است.
مستر۱۷۱۲۵۲۸۰۹:۴۶:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۱۲
بله کاملاً مشخصه از واکنش قیمت دلار و سکه و ... به این طرح مجلس ! شماها واقعاً تصور کردین حذف اجرای پروتکل الحاقی و افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده باعث ترس اروپا و آمریکا و لغو تحریم ها میشه؟!!! زهی خیال باطل برادر، زهی خیال باطل! با پهپاد از راه دور و سلاح های خودکار دانشمند هسته ای رو زدند، می فهمی یعنی چی؟!! یعنی هر موقع اگه اراده کنند تاسیسات هسته ای رو راحت میزنند ... مجلس با این طرح خیلی راحت تو زمین ترامپ بازی کرد، مجلس همون کاری رو کرد که ترامپ میخواست، یعنی ایجاد شرایطی که حتی بایدن هم نتونه به برجام برگرده ...
ناشناس۱۷۱۲۰۵۵۲۲:۴۶:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۱۱
اجرای پروتکل الحاقی در 8 سال گذشته هیچ سودی برای مردم و کشور نداشته و مغایر امنیت ملی و منافع ملی است و باید ملغی بشود.
ناشناس۱۷۱۲۰۵۷۲۲:۴۹:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۱۱
پروتکل الحاقی شفاف سازی است اما میشه با اجرا نکردنش امتیازاتی از غربی ها بگیریم جهت اجرای مجدد.
ناشناس۱۷۱۲۰۵۹۲۲:۵۰:۱۲ ۱۳۹۹/۹/۱۱
سیف : برجام مشکل روابط بانکی ما را حل نکرد.
ناشناس۱۷۱۲۰۶۶۲۲:۵۷:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۱۱
تعلیق پروتکل الحاقی اهرم فشاری برای لغو تحریمهای ظالمانه است دولت موظف است در جهت لغو تحریم ها مصوبه مجلس را اجرا کند.
ناشناس۱۷۱۲۰۷۰۲۲:۵۹:۵۰ ۱۳۹۹/۹/۱۱
عملکرد دولت روحانی از ابتدا خسارت بار بود و ترور دانشمندان برجسته کشور نتیجه اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است.
ناشناس۱۷۱۲۵۱۲۰۹:۴۰:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۱۲
گور بابای عملکرد دولت. اما مسائل را هم با هم خلط نباید کرد. دولت را چه کار با حفاظت مسئولین؟
حمید۱۷۱۲۲۰۳۰۱:۰۶:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۱۲
سردار دهقان هم مثل دیگران از جیب مردم خرج میکند از خود هم برنامه ای دارد یا مثل دولت فعلی منتظر است ببیند چی پیش میاید .
ناشناس۱۷۱۲۲۲۹۰۱:۴۱:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۱۲
دولت کلید جمع کن دیگه دیوانه کردید ملت را
ناشناس۱۷۱۲۲۴۳۰۲:۰۷:۱۷ ۱۳۹۹/۹/۱۲
آقای قالیباف در نظر داشته باشید شما همیشه در مجلس حضور ندارید که با این قاطعیت می گویید مجلس چون در راس امور هست در هر موضوعی می تواند حرف بزند...همین برجام هم در مجلس تصویب شد
ناشناس۱۷۱۲۴۴۷۰۹:۱۰:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۱۲
شب دراز است و قلندر بیدار. نتیجه این طرح را هم خوایم دید به زودی و خدا کنه بدبخت تر از الان نشیم
ناشناس۱۷۱۳۳۹۹۱۵:۴۴:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۱۲
با عبدی مخالفم.برجام از اول ناقص الخلقه بود. سرکوب دلار تا 97 و رشد نقدینگی باعث ابر تورم شد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  15. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  16. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  17. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  22. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  23. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  7. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  8. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  9. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  10. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. اسراییل چه باید بکند؟ 

  14. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  15. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  23. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  24. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  25. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

آخرین عناوین