نماینده مجلس: وزارت جهاد کشاورزی به مسئله گرانی مرغ ورود کند

گروه سیاسی الف،   3990907117

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس گفت: مرغ جایگاه ویژه‌ای در سبد غذایی مردم دارد و نیاز است وزارت جهاد کشاورزی به‌ عنوان متولی با جدیت به این مسئله ورود کند تا بتواند بازار را کنترل کند.  

به گزارش فارس، سیدجواد ساداتی‌نژاد در کنفرانس مطبوعاتی با اصحاب‌ رسانه، بابیان اینکه هر جا در کشور در چالش بودیم تفکر بسیجی به کمک ما آمده است، اظهار داشت: نگاه جهادی کارگشای کشور بوده است و انتظار مردم این است مسائل در حوزه‌های مختلف حل‌ و فصل شود.

 نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کاشان از نظر کرونا شرایط خوبی ندارد و‌ آمار مرگ‌ و میرها مطلوب نیست، افزود: امیدوارم ‌تعطیلی دو هفته‌ای تغییری در روند بهبودی بیماران ایجاد کند و خداوند کمک‌ کند تا آرامش به مردم کاشان برگردد.

وی با بیان اینکه مرغ جایگاه ویژه‌ای در سبد غذایی مردم دارد، گفت: مصرف سالیانه مصرف مرغ در کشور 4.2 دهم میلیون مصرف است که به آن نیاز داریم، سرانه مصرف مرغ در کشور 30 کیلوگرم است؛ دو برابر مصرف دنیا ایرانی‌ها مرغ مصرف می‌کنند چون گوشت قرمز گران است و مردم از گوشت مرغ استفاده می‌کنند

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: ۲۰ درصد نهاده‌های دامی در داخل ایران و‌۸۰  درصد از خارج از ایران به دست می‌آید که 9 میلیون تن ذرت، 4.6 میلیون تن سویا و 2.5 میلیون تن جو است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو میلیون و سیصد هزار تن کمبود نهاده داریم خاطرنشان کرد: وقتی نهاده کم باشد جوجه‌ریزی پایین می‌آید و قیمت‌ها بالا می‌رود و باعث می‌شود وارد بازار سیاه شود.

وی با بیان اینکه تأمین ارز بانک مرکزی برای نهاده دامی با تأخیر است، تصریح کرد:سامانه‌ توزیع ‌دچار مشکل است و تذکر به وزارت جهاد ‌دادیم که برخی نهاده‌ها خارج از سامانه توزیع داده می‌شود، وزارت جهاد دستی نباید توزیع نهاده نداشته باشد و از گمرک هیچ ‌نهاده‌ای بدون‌ مجوز ‌وزارت نباید خارج شود

 ساداتی‌نژاد در ادامه گفت: نیاز است وزارت جهاد به‌ عنوان متولی با جدیت به این مسئله ورود کند تا بتواند بازار را کنترل کند و با هشدارهایی که داده شد به نتیجه برسد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در کاشان، در مورد استان گلساران، گفت: طرح استان گلساران در کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی طرح‌ شده است و در خصوص اولویت آن تعیین‌شده و منتظر هستیم در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه، مطالبه مردم کاشان ارتفاع منطقه است، گفت: خیلی از مسائل و مشکلاتی که در کاشان وجود دارد، بروکراسی اداری است که در داخل استان است؛ این ارتفاع می‌تواند شرایط را به نفع مردم و نظام اسلامی پیش ببرد.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه تشکیل استان گلساران در حوزه‌های اشتغال، بهره‌وری و حوزه‌های اقتصاد و ثروت می‌تواند کمک بزرگی به کشور و مردم کند، خاطرنشان کرد: اعتقاد ما این است که این انتزاع استانی حتماً به نفع کلیت کشور و منطقه و در مرکز ایران هم به نفع کلیت استان اصفهان و‌ به نفع سایر شهرستان‌های این استان است.

نماینده مردم کاشان و آن و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع استان گلساران به‌ عنوان مخالف بودن در استان اصفهان نیست، افزود: برخی‌ها دنبال ایجاد دوقطبی کردن کاشان و اصفهان هستند، همیشه از اصفهان به‌ عنوان یک حوزه تمدنی و فرهنگ ‌یادکرده‌ایم که در دنیا بی‌نظیر است.

وی بابیان اینکه استانی که بزرگ است رسیدگی به آن کاهش پیدا می‌کند، ادامه داد: تحریم اصلی تحریم داخلی است مهم‌ترین داروی ضد تحریم خارجی این است، بروکراسی را آزاد کنید تا فرمانداران و بخشداران کارشان را انجام بدهند و وزارت خانه اختیارات آن‌ها را به استانداری‌ها تفویض کنند.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: طرح دیگری تحت عنوان فرمانداری‌های ویژه در کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی است و به‌ زودی در دستور کار قرار می‌گیرد تا بتواند این اختیاراتی که در فرمانداری‌ها در حد یک تابلو مانده است را اختیارشان را به خودشان بدهند.

نماینده مردم کاشان و آن و بیدگل در مجلس شورای اسلامی افزود: به‌ زودی در کاشان دبیرخانه دائمی ارتقاء منطقه کاشان را راه‌اندازی خواهیم کرد تا حلقه ارتباط مردی باشد؛ بسیاری از نخبه‌ها و مردم ما ایده‌هایی دارند و می‌توانند کمک کنند به‌زودی دبیرخانه را راه‌اندازی خواهیم کرد تا مردم بتوانند حرف‌هایشان را بزنند چون این کار برای مردم است.

وی در پایان گفت: نگاه ما این است استانی با قابلیت‌های منحصر به‌ فردی شکل بگیرد تا رفاه اجتماعی، بهره‌وری و سرعت عمل و با امکانت مطلوب‌تر به مردم برسد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین