واکنش‌ اصلاح‌طلبان به فهرست محسن هاشمی برای انتخابات ۱۴۰۰/ حسام‌الدین آشنا مجرم شناخته شد/ احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از ظریف منتفی است؟

گروه سیاسی الف،   3990902113 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش‌ اصلاح‌طلبان به فهرست محسن هاشمی برای انتخابات ۱۴۰۰/ حسام‌الدین آشنا مجرم شناخته شد/ احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از ظریف منتفی است؟

آخرین آمار کرونا در ایران

دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت امروز ‌‌یک‌شنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۲ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۶۰ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۵۴ هزار و ۳۶۱ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۷۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۴ هزار و ۸۰۲ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

پروتکل‌ها رعایت شود، نیازی به تعطیلی نیست

ناکارآمدی جمعی مدیران کرونا

ناصر ایمانی تحلیلگر سیاسی درباره عملکرد دوبت درباره کرونا گفت:«در برخی از حوزه‌ها به‌نظر می‌رسد دولت تصمیماتی می‌گیرد که برای آن تصمیمات نیست، بلکه درصدد است نتایج دیگری را برنامه‌ریزی و پایه‌ریزی کند و این تصور اگر در افکار عمومی مردم ایجاد شود، به هیچ‌عنوان تصور خوبی نیست...

درخصوص بحث کرونا اعتراضات زیادی از سوی متخصصان وجود دارد که کشور نباید به این مرحله برسد که جزء رده‌های بالای مرگ‌ومیر در دنیا قرار بگیریم، چراکه این امر ناامیدکننده است... با وجود این خبرهای متعددی شنیده می‌شود که وزیر بهداشت بارها استعفا داده و معاونان ایشان با لحن تند علیه وزیر استعفانامه می‌نویسند و به‌کلی تمام مصیبت‌هایی که سر کشور آمده است، به گردن وزیر بهداشت می‌اندازند. این اقدامات قطعا درست نیست... این مسائل نشان می‌دهد درون وزارت بهداشت اختلاف نظرات جدی درسطوح بالا و همین‌طور اختلاف نظرات جدی بین وزارت بهداشت و رئیس‌جمهور و مجموعه دولت وجود دارد...

متاسفانه مردم در سردرگمی هستند و مشخص نیست کارهایی که درباره کرونا در کشور و تصمیماتی که در ستاد کرونا گرفته می‌شود، درست است یا خیر. اگر درست است چرا در وزارت بهداشت این همه اختلاف وجود دارد؟»

***

واکنش‌ اصلاح‌طلبان به فهرست محسن هاشمی برای انتخابات ۱۴۰۰

روز گذشته محسن هاشمی، رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌وگویی با ایسنا فهرستی از نامزدهای احتمالی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ ارائه کرد. انتشار این لیست با واکنش رسانه‌ها و چهره‌ها روبه‌رو شد.

روزنامه ایران حضور چهره‌هایی مانند علی لاریجانی و علی مطهری در این فهرست را نشان دهنده در پیش گرفتن راه متفاوت کارگزاران دانست. این روزنامه نوشت: «ویژگی دیگر فهرست کاندیداهای احتمالی کارگزاران به چالش کشیدن برخی احزاب همسو در اعتقاد به حمایت صرف از نامزد اصلاح‌طلب است.  پیش‌تر برخی چهره‌های اصلاح‌طلب از جمله علی شکوری راد دبیرکل حزب اتحاد ملت در موضعگیری‌هایی اعلام کرده بودند که برخلاف انتخابات سال 92 و 96 با ایده حمایت از «کاندیدای نیابتی» که به معنی حمایت از نامزدی اصولگرا یا اعتدالی است، موافقت ندارند.

اختلاف نظر و رویکردی که پیشتر در جریان انتخابات مجلس یازدهم نیز تبلور یافته و سبب شده بود علی رغم تکیه بیانیه شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بر میسر نبودن ارائه فهرست از سوی اصلاح‌طلبان از جمله در تهران، برخی احزاب از جمله کارگزاران فهرستی مستقل معرفی کنند. تجربه‌ای که به نظر می‌رسد سبب شده این حزب استقلال بیشتری برای فعالیت سیاسی خود قائل باشد و چندان منتظر نتیجه نهاد اجماعی مانند شورای سیاستگذاری که حالا خود ماه‌ها است در دوران فترت بسر می‌برد، باقی نماند.»

از سویی دیگر روزنامه شرق مصاحبه‌ای تکمیلی با محسن هاشمی درباره این لیست انجام داد که در آن هاشمی تاکید کرد افراد حاضر در این لیست صرفا نامزدهای بالقوه اصلاح‌طلبان هستند. هاشمی گفت: «ذکر این نام‌ها صرفا عنوان‌کردن نام کسانی بوده است که در جبهه اصلاحات از آنها به‌عنوان نامزدهای بالقوه سخن به‌میان می‌آید اما اینکه درباره این نام‌ها در حزب کارگزاران بحثی صورت گرفته باشد، خیر اصلا چنین چیزی نیست و چنین منظوری نداشته‌ام؛ علاوه بر این با نگاه به نام‌هایی که در این گفت‌وگو ذکر شده می‌توان دریافت که چنین لیستی اساسا نمی‌تواند لیست انتخاباتی حزب کارگزاران و جبهه اصلاحات باشد، زیرا بسیاری از آنها به ‌طور ‌کلی تمایل و انگیزه‌ای برای شرکت در انتخابات ندارند یا بعضا از اولویت‌های جبهه اصلاحات نیستند.»

اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی، در گفتگو با برنا در خصوص گزینه های نام برده شده توسط محسن هاشمی برای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: این ۲۰ نفری که هاشمی نام برده است، شخصیت های محترم و قابلی برای ریاست جمهوری بوده و حتما شخصیت های دیگری هم هستند که هنوز دارند سبک و سنگین می‌کنند، افرادی هم سراغ آنان رفتند ولی پاسخی ندادند. از افرادی که نام برده شد هیچکدام خودشان مطرح نکردند که نامزد هستند و اینها حدس و گمان هایی است که وجود دارد؛ برخی از آنان تکذیب کردند، بنابراین نمی شود به این لیست اکتفا کرد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: براورد دقیقی از لیست مذکورد ندارم اما پیش بینی می کنم با توجه به ریزش آرا در انتخابات مجلس گذشته، حاکمیت با تایید چند تن از این بزرگواران و یا کسانیکه خارج از این لیست هستند، بتواند فضای انتخابات را رقابتی کند و در یک فضای رقابتی، مشارکت افزایش پیدا کند و این بسیار محتمل است. چهره هایی در میان این افراد نام برده شده هستند که تایید صلاحیت می شوند اما چهره های دیگری هم هستند که در این لیست نبوده اما افراد محترم و اصلاح طلبی هستند که قطعا آنان هم در آینده ممکن است، حضورشان جدی تر باشد.

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بخشی از گفت‌وگو با صبح‌نو درباره رویکرد کارگزاران و ارائه این فهراست گفت: «در بین اصلاح‌طلبان، مثلاً می‌بینیم که از حزب کارگزاران نظرات دیگری منتشر می‌شود. آخرین نظری که از کارگزاران منتشرشده، مربوط به آقای محسن هاشمی است که لیستی از نامزدهای احتمالی این حزب برای‌ ۱۴۰۰ را منتشر کرده که در آن لیست، تمامی چهره‌ها اعم از اصلاح‌طلب و غیراصلاح‌طلب حضور دارند. بنابراین اینگونه صحبت‌ها(اشاره به امکان حمایت اصلاح‌طلبان از ظریف یا لاریجانی) مربوط به یک حزب یا مجموعه است نه کل اصلاح‌طلبان است. این سیاست کارگزاران با راهبردی که اصلاح‌طلبان در پیش گرفتند(اشاره به راهبرد شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات سال۹۸) انطباق ندارد.»

این واکنش‌ها نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان به‌خصوص پس از انتخابات آمریکا و پیروزی بایدن بی‌میل به مشارکت جدی در انتخابات نیستند اما طبیعتا در داخل خود دچار اختلافاتی درباره راهبردها و نامزدها هستند.

***

مجلس و قوه قضائیه به کمک دولت بیایند

سیدرضا صالحی امیری وزیر سابق ارشاد در دولت نخست روحانی و از یاران قدیمی روحانی در گفت‌وگو با شرق پس از فهرست کردن مشکلات کشور به‌خصوص در حوزه اقتصاد، راه عبور از مشکلات را اینگونه بیان کرد:

«تنها راه عبور از این وضعیت، تغییر در وضعیت سفره مردم است. با سخنرانی و شعار و وعده امکان اقناع عموم وجود ندارد. اتخاذ سیاست‌ها در تغییر سفره را باید محسوس کرد؛ یعنی مجموعه سازوکارهای اقتصادی که منجر به تغییر وضعیت سفره یا رنگ سفره شود. نکته دوم انسجام در سطح نظام سیاسی است. تصویر عمومی در ذهنیت نخبگان و اجتماعی در فضای فعلی این است که هرچه به سمت ۱۴۰۰ می‌رویم، مناقشات سیاسی گسترده‌تر خواهد شد، در حالی که نظام سیاسی در این شرایط به‌شدت نیازمند انسجام ساختاری، مدیریتی و کارکردی است‌...

معتقدم باید بپذیریم که پیش‌قراول اداره کشور در فضای فعلی دولت است. چون دولت منابع و ساختار در اختیار دارد،‌ سازوکار مدیریتی در شهر و روستا و استان و سراسر کشور دارد و دو قوه دیگر باید به کمک دولت بیایند. مفهوم انسجام به مفهوم یک امر ذهنی تخیلی نیست؛ یعنی ما و شما بگوییم قوای قضائیه، مقننه و مجریه با هم خوب باشند. این یک توصیه اخلاقی بوده و فاقد ضمانت اجرائی است. من بر این باورم که در شرایط بحران باید مدیریت صحنه اداره کشور با دولت باشد و دو قوه به کمک دولت بیایند؛ یعنی قوه قضائیه باید به مجموعه نیازهای دولت برای اهداف دولت کمک کند که محقق شود. مجلس به مطالبات قانونی دولت پاسخ دهد که دولت بتواند به فرماندهی و مدیریتی که برای تحقق مطالبات است، دست پیدا کند.»

***

هیچ‌کس مخالف رفع تحریم‌ها نیست

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام مجتبی ذورالنور در تذکری در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با متهم کردن دولت به پهن کردن فرش قرمز برای دشمن و امنیتی و سیاسی‌ترین کابینه بعد از انقلاب خواندن این دولت، اظهار کرد: این را می‌دانید که اگر از موضع ضعف و سستی برخورد کنید میدان امتیازگیری را از دست دادید و پیشاپیش زمینه امتیازگیری را برای دشمن فراهم کردید. شاعر درست گفته که « اظهار عجز پیش ستمگر ابلهی است/ اشک کباب باعث طغیان آتش است».

وی افزود: به حضرت عباس به کسی که شما قبول دارید هیچ کس در این مجلس مخالف برداشتن تحریم نیست ولی از موضع اقتدار و عزت ورود کنید که حق مردم را تضییع نکنید؛ از همین اول از موضع عجز شروع نکنید که برجام بدبختی بود و ادامه‌اش بدبختی بیشتری برای مردم فراهم می‌کند. از موضع عزت و قدرت ورود کنید و از اصول و ارزش‌ها و حقوق ملت عقب نشینی نکنید و محکم بایستید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور مدعی شد: یعنی چه که دوروبری‌های شما هر کدام در تمجید آمریکا و در حل این موضوع که می‌خواهیم تحریم‌ها را برداریم تمام حملات‌شان به نیروهای منتقد داخلی است؟ شما در امتیازگیری از طرف مقابل متمرکز شوید نه این که مرتب فریاد ننه من غریب سر بدهید.

***

احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از ظریف منتفی است؟

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره راهبرد اصلاحخ‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ به صبح‌نو گفت: « راهبرد اصلاح‌طلبان برای انتخابات‌98 که در شورای عالی سیاستگذاری تنظیم شد، راهبردی اساسی است یعنی به تجربه دریافته‌اند که اعتمادکردن به چهره غیر اصلاح‌طلب، جواب نمی‌دهد و باعث می‌شود که اصلاح‌‌طلبان در مقابل مردم نتوانند پاسخگوی عملکرد آن عنصر غیراصلاح‌طلب باشند. آقای روحانی عمدتاً سعی کرد به تمام تعهداتی که داده بود –به‌دلیل حضور مشاورین ضداصلاح‌‌طلب در کنارش- پشت کند و سیاست‌های نه تنها غیراصلاح‌طلبی بلکه ضد‌اصلاح‌طلبی یعنی نوعی عناد با جامعه رأی و با اصلاح‌طلبان در پیش گرفت.

[حمایت اصلاح‌طلبان از آقایان ظریف یا لاریجانی] قطعاً منتفی است. البته من سخنگوی اصلاح‌طلبان نیستم و صرفاً دارم نظر خودم را می‌گویم. به نظر من، تجربه حمایت از آقای روحانی تأثیر خود را روی اصلاح‌طلبان گذاشته است. محکم‌ترین تأثیر این است که اصلاح‌طلبان اولاً دیگر بنا ندارند بدون قید و شرط در انتخابات شرکت کنند و ثانیاً بنا ندارند از کاندیدای غیراصلاح‌طلب حمایت کنند. این راهبردی است که شورای‌عالی سیاستگذاری در سال‌98 تنظیم کرد و هنوز هم محکم و پا برجاست و چیزی جای این سیاست قرار نگرفته است.»

***

طرح ممنوعیت خروج مسوولان از کشور

به گزارش ایرنا، جلال رشیدی کوچی روز یکشنبه در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: طرح ‎ممنوعیت خروج مسئولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی ایران پس از اتمام مسئولیت از کشور را تا سپری شدن مراحل قانونی، تنظیم کردم و با قید یک فوریت به هیات رییسه ارسال کردم.

نماینده مردم مرودشت در مجلس ادامه داد: این طرح به دنبال صیانت و حفاظت از بیت‌المال مسلمین و مسوولین و مدیران ارشد نظام است.

***

هاشمی‌طبا: بیشتر مشکلات کشور به‌دلیل مدیریت غلط است

سید مصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص برخی گمانه‌زنی های داخلی مبنی بر بهبود شرایط بعد از حضور بایدن در کاخ سفید، گفت: با آمدن بایدن چیزی تغییر نخواهد کرد. تصور کنیم آقای بایدن بخواهد با شرط و شروط به برجام بازگردد که البته پیش‌تر هم شرط‌هایی را مطرح کرده است اما شرط‌های او پذیرفتنی نیست.

وی افزود: اگر بایدن بخواهد به برجام بازگردد و دعوت به مذاکره کند اما حدود این مذاکره را فراتر از انرژی هسته‌ای قرار دهد، آن هم پذیرفتنی نیست. پس بنابراین شرایط تغییر اساسی‌ با آمدن بایدن اتفاق نخواهد افتاد.

هاشمی‌طبا ادامه داد: یک فرض دیگر را هم در نظر بگیریم که آقای بایدن بدون هیچ شرطی به برجام بازگردد و هیچ موضوعی غیر از انرژی هسته‌ای را هم برای مذاکرات احتمالی بعدی مطرح نکند، همه تحریم‌ها را لغو کند و مراودات ما با دنیا مانند گذشته و بهتر از قبل شود. در این شرایط هم مشکل ما حل نخواهد شد چراکه به محض لغو تحریم‌ها، سیستم مدیریتی ما در داخل کشور مجددا به واردات روی می‌آورد و ریخت و پاش شروع می‌شود. در واقع همان سیاست‌ها و روندهای قبلی که ما را دچار مشکل کرده است، بازهم ادامه پیدا می‌کند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه لغو یا عدم لغو تحریم‌ها تاثیر چندانی بر شرایط کشور ندارد، بیان داشت: در واقع چه بایدن باشد یا نباشد و تحریم لغو شود یا نشود، تاثیر چندانی به حال ما ندارد به این دلیل که ما در داخل سیاست درست اقتصادی که متضمن پیشرفت آینده کشور و حل مشکلات جامعه و مردم حداقل در یک میان مدت باشد، نداریم.

***

حسام‌الدین آشنا مجرم شناخته شد

روز یک‌شنبه دادگاه حسام‌الدین آشنا برگزار شد. آشنا پس از برگزاری جلسه دادگاه جرایم سیاسی به ایرنا گفت: امروز سومین جلسه دادگاه جرم سیاسی برگزار شد و در این دادگاه به اتهامات بنده مبنی بر انتشار دو توییت در مورد هواپیمای اوکراینی و دیگری درباره دادگاه طبری رسیدگی شد.

وی تصریح کرد: به عنوان متهم در این دادگاه تاکید کردم هر دو توییت، ابراز نظرهای من بوده و جنبه اخباری نداشته که شامل صدق یا کذب شود.

مشاور رییس جمهوری خاطرنشان کرد: همچنین به عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر در مورد پرونده های مختلف اظهار نظر داشتم از جمله پرونده هواپیمای اوکراینی و پرونده طبری و در آنها به نظام قضایی هشدار دادم که مراقبت بیشتری را در رویه های رسیدگی و حفظ جان متهمان و محکومان داشته باشند.

آشنا گفت: هیات منصفه امروز نظرات خود را اعلام می کند و قاضی دادگاه تا هفت روز فرصت دارد تا حکم دادگاه را اعلام کند.

سخنگوی هیئت منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی رای این هیئت منصفه درباره پرونده آشنا را اعلام کرد. احمد مومنی گفت:  هیات منصفه رسیدگی به جرایم سیاسی پس از استماع دفاعیات متهم و وکیل وی، به اتفاق آراء، «حسام‌الدین آشنا» را در هر دو مورد اتهامی، مجرم شناخت و همچنین با اکثریت آراء وی را مستحق تخفیف دانست. 

بیشتر بخوانید:

در جلسه دادگاه «آشنا» چه گذشت؟

حسام‌‌الدین آشنا مجرم شناخته شد

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۹۸۴۲۷۲۱:۰۵:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۲
کار از اصلاح طلب و ظریف و اینها گذشته
ناشناس۱۶۹۸۴۴۱۲۱:۱۷:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۲
اصلاح طلبان و کارگزاران سر و ته یک کرباس هستند و هیچکدام بفکر مردم نیستن و فقط بفکر منافع حزبی و شخصی خودشون هستن.
ناشناس۱۶۹۸۴۴۶۲۱:۲۳:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۲
آشنا با مردم ایران غریبه است
ناشناس۱۶۹۸۴۵۷۲۱:۳۸:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۲
قیمت گوشت مرغ به 34 هزار تومان رسید بی تدبیری به اوج خود رسید.
ناشناس۱۶۹۸۴۹۰۲۲:۳۴:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۲
سوابق تاجزاده و عبدی و.. هم پر از خشونت و افراطی گری است از دیوارسفارت بالارفتن تا بگیروببند بدحجابها و... الان هم منافعشان میگه اینجوری حرف بزنن
بی نام۱۶۹۸۷۰۳۰۸:۳۴:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۳
سلام آزموده راآزمودن خطاست بس دیگه ول کنید مردم بدبخت را
ناشناس۱۶۹۸۷۳۶۰۹:۱۰:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۳
مردم یادشان باشد درختی که 8 سال ثمر نداد هرگز ثمر نخواهد داد.
ناشناس۱۶۹۸۷۸۷۰۹:۵۰:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۳
گویا ملک زاده ایده پرداز ایمنی گله ای و موش آزمایشگاهی هم جزو لیست کارگزاران برای انتخابات بوده است !
ناشناس۱۶۹۸۷۸۹۰۹:۵۱:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۳
دو بار به یار هاشمی رفسنجانی (روحانی) رای دادیم مملکت به فنا رفت.
ناشناس۱۶۹۹۰۴۹۱۲:۴۸:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۳
و احمدی‌نژاد و...
ناشناس۱۶۹۸۸۱۲۱۰:۱۷:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۳
اگر اصلاح طلب هوس بود شيخ حسن ما را بس بود
ناشناس۱۶۹۸۹۱۵۱۱:۲۷:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۳
این تحریمها نتیجه سیاست خارجیکه اصلا دست دولت نیست !
ناشناس۱۶۹۹۰۷۵۱۳:۰۰:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۳
به قول خود روحانی فقط 20 درصد مشکلات مربوط به تحریمهاست.
علی۱۶۹۹۰۱۹۱۲:۳۶:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۳
اداره مملکت شده خاله بازی برای همین وضعیت هر روز بدتر از دیروز میشود
ناشناس۱۶۹۹۰۶۴۱۲:۵۴:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۳
حالا چار سال اولش بد نبود چهار سال دوم هم یک مقدارش تقصیر ترامپ بود و مسؤلین وروحانی وووو
حسین۱۶۹۹۰۷۰۱۲:۵۷:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۳
لعنت برمن که به روحانی رای دادم بدبختمون کرد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  6. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  7. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  9. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. دبی؛ چند روز پس از سیل

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  16. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  17. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

  18. فریب نخوریم! 

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  17. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

  20. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  21. یک سیلی برای تنبیه

  22. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  23. بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

  24. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  25. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

آخرین عناوین